Topic: Despre accesibilitate în transportul public
74 posts, 17351 views
📖 Pagination options
- zapacitu
-
Posted:
-
Re: Despre accesibilitate în transportul public
zapacitu
Daca asa a fost instruit sa faca si a semnat, atunci asa tre sa faca. Daca responsabilitatea lui e doar sa coboare autobuzul, atunci aia e: atat tre sa faca. Daca nu are nicio responsabilitate, aia e. Si da, insotitorul e inca o chestie normala, din ce imi aduc EU aminte. Ca te poti descurca si fara asta e alta discutie, dar o faci pe barba ta.
Soferul principial vorbind nu respecta manualul masinii sau tot felu de brosuri, ci instructiunile primite de la exploarator / angajator pentru care semneaza si le executa ca sarcini de lucru. Manualul masinii e un indrumar informativ, nu o sarcina de lucru. Poate manualu zice sa deschizi doar usile din spate la urcare si cele din fata la coborare, dar exploatatorul zice sa le deschizi oricum pe toate.
Daca asa a fost instruit sa faca si a semnat, atunci asa tre sa faca. Daca responsabilitatea lui e doar sa coboare autobuzul, atunci aia e: atat tre sa faca. Daca nu are nicio responsabilitate, aia e. Si da, insotitorul e inca o chestie normala, din ce imi aduc EU aminte. Ca te poti descurca si fara asta e alta discutie, dar o faci pe barba ta.
Soferul principial vorbind nu respecta manualul masinii sau tot felu de brosuri, ci instructiunile primite de la exploarator / angajator pentru care semneaza si le executa ca sarcini de lucru. Manualul masinii e un indrumar informativ, nu o sarcina de lucru. Poate manualu zice sa deschizi doar usile din spate la urcare si cele din fata la coborare, dar exploatatorul zice sa le deschizi oricum pe toate.
- BGP2597
-
Posted:
-
Re: Despre accesibilitate în transportul public
BGP2597
O persoană cu dizabilități POATE beneficia de însoțitor, nu e o obligație. Faptul că din diverse motive nu are (nu i s-a acordat, nu își dorește) nu este un motiv să fie discreditat și nu înseamnă că merge pe barba lui.
O persoană cu dizabilități POATE beneficia de însoțitor, nu e o obligație. Faptul că din diverse motive nu are (nu i s-a acordat, nu își dorește) nu este un motiv să fie discreditat și nu înseamnă că merge pe barba lui.
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Despre accesibilitate în transportul public
ByOnu
Chiar ca zapacitu.
Credeti ca toti isi PERMIT un insotitor? Nu v-ati interesat probabil niciodata cat costa un banal ingrijitor pentru batrani la domiciliu, pentru numai cateva ore pe saptamana.
Unii clar n-ati vazut normalitatea in viata voastra. Auzi tu, sa fie NORMAL sa ai insotitor. Prin toata lumea civilizata persoanelor cu dizabilitati li se ofera conditiile minime necesare pentru a se descurca singure.
Si nu e < pe barba > celui cu dizabilitati, ca existe niste reguli inca dinainte sa aderam la UE.
Ma intreb uneori cat ne mai suporta Pamantul asta cu atata rautate.
Varianta corecta este cea expusa de BGP2597 mai jos.
zapacitu wrote here:
...insotitorul e inca o chestie normala, din ce imi aduc EU aminte. Ca te poti descurca si fara asta e alta discutie, dar o faci pe barba ta...
Chiar ca zapacitu.
Credeti ca toti isi PERMIT un insotitor? Nu v-ati interesat probabil niciodata cat costa un banal ingrijitor pentru batrani la domiciliu, pentru numai cateva ore pe saptamana.
Unii clar n-ati vazut normalitatea in viata voastra. Auzi tu, sa fie NORMAL sa ai insotitor. Prin toata lumea civilizata persoanelor cu dizabilitati li se ofera conditiile minime necesare pentru a se descurca singure.
Si nu e < pe barba > celui cu dizabilitati, ca existe niste reguli inca dinainte sa aderam la UE.
Ma intreb uneori cat ne mai suporta Pamantul asta cu atata rautate.
Varianta corecta este cea expusa de BGP2597 mai jos.
- ikarus13
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse despre transportul în comun din București
ikarus13
Soferul de autobuz/vatmanul are in regulament:
Art. 71 = În cazul observării, al solicitării directe sau al actionării comenzilor specifice, conducătorul vehiculului trebuie să se conformeze solicitării călătorului.
Art. 72 = Deschiderea rampei pentru persoane cu dizabilități locomotorii în cărucior se face respectând următoarele operații:
Autobuz+troleibuz(putin diferit dar 90% la fel) =
a) la oprirea în stație se poziționează autobuzul/troleibuzul astfel încât rabatarea rampei să nu fie împiedicată de stâlpi sau alte piese de mobilier stradal.
b) se deschid ușile, se asigură cu frâna de staționare, se acționează tasta "N" a cutiei de viteze, se oprește motorul și se scoate cheia din contact. În cazul în care este necesară și înclinarea vehiculului manevrele necesare se vor face înainte de asigurarea vehiculului și oprirea motorului.
c) se coboară de la postul de conducere și se asigură vehiculul prin închiderea foii față a ușii 1.
d) se efectuează manevrele necesare de deschidere a rampei.
e) se permite accesul și deplasarea în vehicul a persoanei cu dizabilități până la locul special destinat.
f) dacă este cazul se solicită politicos călătorilor eliberarea spațiului special destinat persoanelor cu dizabilități.
g) se efectuează manevrele necesare de deschidere a rampei în ordine inversă.
h) se revine la postul de conducere, se efectuează manevrele normale de închidere a ușilor, părăsire a stației și continuare a călătoriei.
Tramvai=
a) Acționarea trapei se face manual de către manipulant, la solicitarea călătorului, prin apăsarea butonului exterior/interior cu semnul specific.
b) În urma apăsării butonului pentru solicitarea accesului persoanelor cu dizabilități, manipulantul este avertizat printr-un semnal sonor, acesta având obligația să coboare pentru acționarea rampei de acces.
Specific personal ca șoferii ar trebui sa primeasca manusi pentru aceasta operatiune si servetele umede dar societatea nu se "gandeste" la acest lucru. Tine de stilul de viata al soferului daca isi cumpara personal sau nu.
Mai specific ca nu intra in obligatia soferului sa "urce" scaunul cu rotile in vehicul. Acest lucru la fel, tine de fiecare om in parte (o face daca vrea, daca nu... Nu. Nu este specificat in regulament asa ceva).
Exista si statii unde este foarte complicat pentru soferi sa execute aceste reguli "ca la carte" din cauza bolarzilor dar asta este alta poveste.
In legatura cu video-ul postat mai sus promit ca in 2-3 zile postez raspunsul de la tribunal/STB cu acel caz. Aveam ceva dar sincer am cautat ceva timp si nu am mai gasit nimic. O sa intreb direct la sursa.
Soferul de autobuz/vatmanul are in regulament:
Art. 71 = În cazul observării, al solicitării directe sau al actionării comenzilor specifice, conducătorul vehiculului trebuie să se conformeze solicitării călătorului.
Art. 72 = Deschiderea rampei pentru persoane cu dizabilități locomotorii în cărucior se face respectând următoarele operații:
Autobuz+troleibuz(putin diferit dar 90% la fel) =
a) la oprirea în stație se poziționează autobuzul/troleibuzul astfel încât rabatarea rampei să nu fie împiedicată de stâlpi sau alte piese de mobilier stradal.
b) se deschid ușile, se asigură cu frâna de staționare, se acționează tasta "N" a cutiei de viteze, se oprește motorul și se scoate cheia din contact. În cazul în care este necesară și înclinarea vehiculului manevrele necesare se vor face înainte de asigurarea vehiculului și oprirea motorului.
c) se coboară de la postul de conducere și se asigură vehiculul prin închiderea foii față a ușii 1.
d) se efectuează manevrele necesare de deschidere a rampei.
e) se permite accesul și deplasarea în vehicul a persoanei cu dizabilități până la locul special destinat.
f) dacă este cazul se solicită politicos călătorilor eliberarea spațiului special destinat persoanelor cu dizabilități.
g) se efectuează manevrele necesare de deschidere a rampei în ordine inversă.
h) se revine la postul de conducere, se efectuează manevrele normale de închidere a ușilor, părăsire a stației și continuare a călătoriei.
Tramvai=
a) Acționarea trapei se face manual de către manipulant, la solicitarea călătorului, prin apăsarea butonului exterior/interior cu semnul specific.
b) În urma apăsării butonului pentru solicitarea accesului persoanelor cu dizabilități, manipulantul este avertizat printr-un semnal sonor, acesta având obligația să coboare pentru acționarea rampei de acces.
Specific personal ca șoferii ar trebui sa primeasca manusi pentru aceasta operatiune si servetele umede dar societatea nu se "gandeste" la acest lucru. Tine de stilul de viata al soferului daca isi cumpara personal sau nu.
Mai specific ca nu intra in obligatia soferului sa "urce" scaunul cu rotile in vehicul. Acest lucru la fel, tine de fiecare om in parte (o face daca vrea, daca nu... Nu. Nu este specificat in regulament asa ceva).
Exista si statii unde este foarte complicat pentru soferi sa execute aceste reguli "ca la carte" din cauza bolarzilor dar asta este alta poveste.
In legatura cu video-ul postat mai sus promit ca in 2-3 zile postez raspunsul de la tribunal/STB cu acel caz. Aveam ceva dar sincer am cautat ceva timp si nu am mai gasit nimic. O sa intreb direct la sursa.
- punmeister
-
Posted:
-
Re: Despre accesibilitate în transportul public
punmeister
Normal ar fi trebuit cel mai bine ca PMB sa fi comandat toate vehiculele cu rampe automate, sau hibride (rampa dubla, una manuala si celalata automata, vedeti exemplul de la Hübner din acest topic).
Normal ar fi trebuit cel mai bine ca PMB sa fi comandat toate vehiculele cu rampe automate, sau hibride (rampa dubla, una manuala si celalata automata, vedeti exemplul de la Hübner din acest topic).
- WT_fan06
-
Posted:
-
Re: Despre accesibilitate în transportul public
WT_fan06
@punmeister , singurul lucru „normal” ar fi ca șoferii să dispună de toate mijloacele pentru a-și duce la îndeplinire în mod eficient și sigur sarcinile de serviciu, conform instruirii pe care au primit-o. N-au nicio legătură rampele automate sau lipsa lor în această ecuație. Rampele automate sunt dotări premium pe care contractanții le pot cere sau nu. Ele nu sunt impuse în niciun fel, întrucât standardul impus de lege este rampa manuală.
Tratați cauza, nu efectul. Rampa automată este un „nice-to-have”; cu asta sunt de acord.
@ikarus13 este interesant aspectul că șoferii nu au în atribuții urcarea efectivă a persoanelor cu dizabilități. În teorie, mă gândesc că ar avea sens, întrucât dacă pe rampă se întâmplă orice fel de incident, șoferul ar răspune întrucât el manevra persoana. În practică, de pe caldarâm până în autobuzul aflat la 2 metri de bordură, chiar și cu autobuzul înclinat, absolut nicio șansă ca persoana imobilizată să poată să se urce de una singură.
@punmeister , singurul lucru „normal” ar fi ca șoferii să dispună de toate mijloacele pentru a-și duce la îndeplinire în mod eficient și sigur sarcinile de serviciu, conform instruirii pe care au primit-o. N-au nicio legătură rampele automate sau lipsa lor în această ecuație. Rampele automate sunt dotări premium pe care contractanții le pot cere sau nu. Ele nu sunt impuse în niciun fel, întrucât standardul impus de lege este rampa manuală.
Tratați cauza, nu efectul. Rampa automată este un „nice-to-have”; cu asta sunt de acord.
@ikarus13 este interesant aspectul că șoferii nu au în atribuții urcarea efectivă a persoanelor cu dizabilități. În teorie, mă gândesc că ar avea sens, întrucât dacă pe rampă se întâmplă orice fel de incident, șoferul ar răspune întrucât el manevra persoana. În practică, de pe caldarâm până în autobuzul aflat la 2 metri de bordură, chiar și cu autobuzul înclinat, absolut nicio șansă ca persoana imobilizată să poată să se urce de una singură.
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Despre accesibilitate în transportul public
ByOnu
Rampa automata necesita, oricum, oprirea la peron/bordura. Este o pisa de finete.
O alta explicatie pentru care soferii n-au obligatia urcarii efective a persoanei in vehicul este, cred, greutatea. Nu te poate obliga nimeni sa-ti rupi spatele. Sunt soferi care au 60kg, si persoane cu dizabilitati care au 130kg + caruciorul. Vorba vine. Cu asta, da, sunt de acord. Cu precizarea ca daca este totusi posibil (adica nu situatia descrisa mai sus), este moral de bun simt sa fie ajutata (la urcare si coborare) persoana de catre sofer, atat timp cat situatia nu provoaca probleme pentru sofer.
O chestie dupa care am fost atent si in reportajul PROTV, si in clipurile de mai sus, samd. Mai, nici soferul nu intreaba si nici calatorul nu precizeaza la urcare unde vrea sa coboare. Asta mi se pare esential, astfel incat soferul sa poata acorda o atentie sporita la oprirea autobuzului in statia respectiva. Autobuzul ajunge in statie, iar persoana tipa ca vrea sa coboare .. mi se pare ineficient.
Rampa automata necesita, oricum, oprirea la peron/bordura. Este o pisa de finete.
O alta explicatie pentru care soferii n-au obligatia urcarii efective a persoanei in vehicul este, cred, greutatea. Nu te poate obliga nimeni sa-ti rupi spatele. Sunt soferi care au 60kg, si persoane cu dizabilitati care au 130kg + caruciorul. Vorba vine. Cu asta, da, sunt de acord. Cu precizarea ca daca este totusi posibil (adica nu situatia descrisa mai sus), este moral de bun simt sa fie ajutata (la urcare si coborare) persoana de catre sofer, atat timp cat situatia nu provoaca probleme pentru sofer.
O chestie dupa care am fost atent si in reportajul PROTV, si in clipurile de mai sus, samd. Mai, nici soferul nu intreaba si nici calatorul nu precizeaza la urcare unde vrea sa coboare. Asta mi se pare esential, astfel incat soferul sa poata acorda o atentie sporita la oprirea autobuzului in statia respectiva. Autobuzul ajunge in statie, iar persoana tipa ca vrea sa coboare .. mi se pare ineficient.
- GPS
-
Posted:
-
Re: Despre accesibilitate în transportul public
GPS
Are buton în zona dedicată, șoferul primește semnal în bord și știe unde vrea respectiva persoană cu dizabilități să coboare.
Are buton în zona dedicată, șoferul primește semnal în bord și știe unde vrea respectiva persoană cu dizabilități să coboare.
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Despre accesibilitate în transportul public
ByOnu
De acord, ..daca ar fi impamantenita utilizarea butoanelor la noi.
De acord, ..daca ar fi impamantenita utilizarea butoanelor la noi.
- WT_fan06
-
Posted:
-
Re: Despre accesibilitate în transportul public
WT_fan06
Se apasă pe butonul din zona dedicată și apare în bordul șoferului, separată, cererea pentru rampă. Există buton și în exterior, lângă ușa 2, cu aceeași funcție. Acel martor din bord nu dispare cu deschiderea ușilor, așa cum dispare cel pentru oprire comandată. Dispare după ce senzorul de rampă detectează că s-a deschis rampa. Vedeți aici pentru Citaro E3/4, pagina 36: https://forum.metrouusor.com/ViewTopic?p ... ByPostId
Se apasă pe butonul din zona dedicată și apare în bordul șoferului, separată, cererea pentru rampă. Există buton și în exterior, lângă ușa 2, cu aceeași funcție. Acel martor din bord nu dispare cu deschiderea ușilor, așa cum dispare cel pentru oprire comandată. Dispare după ce senzorul de rampă detectează că s-a deschis rampa. Vedeți aici pentru Citaro E3/4, pagina 36: https://forum.metrouusor.com/ViewTopic?p ... ByPostId
- ikarus13
-
Posted:
-
Re: Despre accesibilitate în transportul public
ikarus13
Imi pare rau dar nu este adevarat. Rampele de la noi nu au senzori.
La MB euro 3 si 4 detinute de STB acel martor din bord se anuleaza daca se deschide usa 2.
La Otokar exista un buton pentru anulare (cel din mijloc din poza) :
Imi pare rau dar nu este adevarat. Rampele de la noi nu au senzori.
La MB euro 3 si 4 detinute de STB acel martor din bord se anuleaza daca se deschide usa 2.
La Otokar exista un buton pentru anulare (cel din mijloc din poza) :
IMG_20240124_152738.jpg (126.87 KB; downloaded 1797 times)
- WT_fan06
-
Posted:
-
Re: Despre accesibilitate în transportul public
WT_fan06
Foarte neașteptat faptul că nu există senzor de rampă. Eu știam pe deasupra (și așa mi s-ar părea normal) că dacă rampa este deschisă nu se poate închide ușa 2, dar posibil să se aplice doar rampelor automate? Oricum, mulțumesc pentru lămuriri!
Foarte neașteptat faptul că nu există senzor de rampă. Eu știam pe deasupra (și așa mi s-ar părea normal) că dacă rampa este deschisă nu se poate închide ușa 2, dar posibil să se aplice doar rampelor automate? Oricum, mulțumesc pentru lămuriri!
- Vasile52
-
Posted:
-
Re: Despre accesibilitate în transportul public
Vasile52
Nu stiu despre Euro 3 si 4, dar in teorie toate vehiculele noi au sensori pentru prevenirea plecari cu rampa deschisa. Cred ca sunt mai multe tipuri de senzori. In general i-am vazut fie pe suportul rampei (locul unde sta rampa cand este inchisa), fie pe rampa sau chiar pe ambele. Un exemplu cu sensori de pe o rampa Trollino, care cred ca functioneaza pe baza de magnet:
Nu stiu despre Euro 3 si 4, dar in teorie toate vehiculele noi au sensori pentru prevenirea plecari cu rampa deschisa. Cred ca sunt mai multe tipuri de senzori. In general i-am vazut fie pe suportul rampei (locul unde sta rampa cand este inchisa), fie pe rampa sau chiar pe ambele. Un exemplu cu sensori de pe o rampa Trollino, care cred ca functioneaza pe baza de magnet:
20230916_104908.jpg (1.6 MB; downloaded 1637 times)
20230916_105104.jpg (1.58 MB; downloaded 1637 times)
20230916_105129.jpg (1.57 MB; downloaded 1637 times)
- V2A
-
Posted:
-
Re: Despre accesibilitate în transportul public
V2A
STB a lansat o licitație pentru achiziția de echipamente necesare ghidării audio a persoanelor cu dizabilități în stațiile și vehiculele aferente liniilor 90 și 104 și a unei aplicații pentru telefoane cu Android/IOS.
- nr. minim de echipamente pentru vehicule: 55
- nr. minim de echipamente pentru stații: 60
- termenul pentru depunerea ofertelor: 24.05.2024
- termenul pentru evaluări: 24.08.2024
- valoarea estimată: 2.747.202 lei
Caietul de sarcini:
STB a lansat o licitație pentru achiziția de echipamente necesare ghidării audio a persoanelor cu dizabilități în stațiile și vehiculele aferente liniilor 90 și 104 și a unei aplicații pentru telefoane cu Android/IOS.
- nr. minim de echipamente pentru vehicule: 55
- nr. minim de echipamente pentru stații: 60
- termenul pentru depunerea ofertelor: 24.05.2024
- termenul pentru evaluări: 24.08.2024
- valoarea estimată: 2.747.202 lei
Caietul de sarcini:
SVA 386 - SERVICII DE ACCESIBILIZARE A SERVICIILOR DE TRANSPORT PENTRU PERSOANE CU DIZABILITATI - 09.02.2024.pdf
SVA 386 - SERVICII DE ACCESIBILIZARE A SERVICIILOR DE TRANSPORT PENTRU PERSOANE CU DIZABILITATI - 09.02.2024.pdf (182.67 KB; downloaded 50 times)
📖 Pagination options
Home page
•
Parent forum:
Generalități despre transportul în comun din București și Ilfov
•
Choose destination