Zona metropolitană BucureștiTraseele de transport public și evoluția mobilității în Bucuresti și Ilfov

 

Topic: Discuții despre transportul local din București (partea a II a)

773 posts, 142600 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1  ... 13 14 15 16 17 18 19  ... 56
 
 

📖 Pagination options
Re: Solaris Trollino 12M cris_m

Nu scrie nicaieri ca trebuie sa bati in cuie niste linii inca din titlul proiectului*, cu atat mai putin ca trebuie sa te tii si de ele. Sa nu uitam ce fac la Iasi cu tramvaiele noi, sau la Cluj cu Trollino 18, iar exemplele pot continua... Acolo de ce au avut curajul sa faca ce vor?

*Ca asta este/era nivelul de cunoastere in privinta scrierii proiectelor, asta e alta discutie. Orice om normal la cap stie ca in titlul unui proiect nu trebuie sa incluzi obiectivele, dar na.

 


Re: Solaris Trollino 12M sorin.niculescu_

virgil23 wrote here:
Probabil au făcut rocada  și va merge 61 la Cartier Militari, iar 62 va rămâne la Grup Școlar. Astfel rămâne neutilizată doar rețeaua din bucla de la Master, față de 2 km de rețea(dus-întors) între Metro Militari și Grup Scolar.

Cel mai bine e ca 62 să rămână cum e acum, adică până la Grup Școlar Auto, iar 61 să meargă până la Complex Comercial Apusului. Dacă ar fi să meargă 61/62 până la Cartier Militari, am avea o a treia linie de troleibuz în Militari care le-ar dubla pe astea două și care ar înlocui 336-le de acum, ceea ce e neeficient.

 


Re: Solaris Trollino 12M alchimistul

cris_m wrote here:
Sau poate chiar e cum au zis alti colegi si ne luam ramas-bun de la 336. Da, pare greu de crezut si acceptat de unii dintre voi, dar uite ca se intampla.



Ar fi minunat, insa pentru normalitate pana la capat, ar trebui sa vedem si retea de troleibuz pe Apusului in maximum 12 luni, nu sa se mearga doar pe baterii pe distanta statiei respective. Idem cu ceea ce se presupune vizavi de prelungirea lui 62 la Militari-Chiajna Residence.

 


Re: Discuții despre transportul local din București (partea a II a) omirica

Ideea troleibuzelor cu autonomie e fix să acopere distanțe de tipul Apusului - Maniu. Dacă întindem sârme peste tot, cu substații și tot tacâmul, de ce mai comandăm troleibuze cu baterii?

 


Re: Discuții despre transportul local din București (partea a II a) PTMZ

Autonomia poate fi folosită în situații de avarie sau în zone unde montarea rețelei este imposibilă, ori fără potențial de montare a rețelei în viitor. Ea trebuie să existe orice ar fi, indiferent dacă ai acoperire cu rețea 100% sau nu, măcar de rezervă sau în caz de forță majoră.

Pe de altă parte, depinde de ce crede fiecare, sunt mai multe păreri în discuție și nu poți spune neapărat că cealaltă parte greșește. Pentru o durată de viață mai mare a troleibuzelor și flexibilitate mai mare a repartizărilor, s-ar preta montarea de fir-contact și utilizarea autonomiei la mininum. Sigur, depinde de analiza cost-beneficiu pe termen lung, și atunci utilizarea autonomiei apare mai favorabilă. Dar depinde de la caz la caz.

Pentru Apusului, înclin să fiu în favoarea montării unei rețele de troleibuz: e o distanță mică, dar care poate face diferența pentru durata de viață a bateriilor. Pe de altă parte, nici perspective de viitor pentru extindere ulterioară sau pentru dotarea altor trasee din zonă cu troleibuze nu prea există, deci este și acesta un argument de luat în calcul.

62 dus la Militari Residence nu îmi sună bine deloc: omori rețeaua dintre Metro Militari și Grup școlar auto, ceea ce va produce un precedent periculos pentru alți factori de decizie care vor vrea să desființeze rețeaua de troleibuz. Nu mai spun că la Militari Residence e și o lipsă cronică de spațiu...

La fel și cu 61, va trebui făcut un compromis în zona Splai - Eroii Sanitari: în prezent, 61 o ia pe Eroii Sanitari și prin fața Palatului Cotroceni. Pe sensul spre centru, însă, 336 o ia pe Splai, ceea ce asigură un transfer cu 104. Dacă 61 o va lua pe Splai, atunci practic ai abandonat rețeaua pe Sanitari (sensul spre centru), însă dacă îl lași pe 61 pe Sanitari, pierzi legătura cu 104, ceea ce va da naștere unor nemulțumiri.

 


Re: Discuții despre transportul local din București (partea a II a) WT_fan06

Pentru legătura pierdută cu 104 se poate înființa o stație înaintea Pieței Operei, în dreptul gurii de metrou estice. Interstația ar fi una mică pentru 104, însă așa recuperezi legătura cu 104 / 123 și oferi această legătură și liniei 69, care în prezent are aceeași problemă. Eu cred că merită făcut acest lucru acum; nu trebuie să așteptăm troleibuzele cu autonomie.

 


Re: Discuții despre transportul local din București (partea a II a) cosminduru

Pentru conexiune se poate folosi foarte frumos rondul din Piața Operei.
stația troleibuzelor se poate muta puțin mai în față, în rond, cam pe unde este acel restaurant Bocca Lupo, și 104 (și 123) pot veni de pe Splai și să intre și ele în rond să facă acea stație comună apoi să continue pe splai mai departe. Stația de la Facultatea de Medicină veterinară poate și ea să rămână sau nu, depinde de fluxul de călători, aș zice că nu e necesară.
posibile locatii statie pta Operei
operei.png (299.31 KB; downloaded 2301 times)

 


Re: Discuții despre transportul local din București (partea a II a) Gabi23

Nu se poate, exclus.
În primul rând, condițiile pentru amplasarea stației nu sunt îndeplinite pe locațile propuse. În al doilea rând, configurația firului de contact nu ar permite circulația trolebuzului pe banda 1 (bandă obligatoriu dreapta spre Splai).

 


Re: Discuții despre transportul local din București (partea a II a) alchimistul

Personal, nu sunt un fan al adoptarii vehiculelor electrice cu baterii, deoarece tehnologia actuala a bateriilor nu este suficient de matura cat sa asigure o durabilitate in timp. O retea de fir-contact poate tine si 40 de ani, cu mentenanta corecta, in timp ce bateriile probabil in maximum 10 ani (la modul optimist) vor fi la sfarsitul vietii lor utile. Da, e ok sa ai o minima autonomie pentru avarii ale retelei si pentru flexibilitate. Nu, nu e ok sa copiem comportamentul altor orase unde firele sunt considerate inestetice. La fel cum nu e ok sa ne lasam "prada" push-ului pe care il fac producatorii de autobuze electrice, in loc sa folosim o tehnologie veche, matura, ce nu mai are niciun fel de secrete de exploatare, costurile pe termen lung fiind clar mai mici in cazul unei retele clasice de troleibuz.

Daca pentru 61 n-ar fi un capat de lume sa mearga pe baterii pe distanta ultimei statii, in schimb pentru 62 ar fi noaptea mintii sa mearga pe baterii de la Metro la terminalul Cartier Militari - Chiajna; bateriile nu vor avea viata lunga in acest caz. Iar daca totusi se intampla asta, se are cumva in vedere modificarea unuia dintre traseele lui 138/178/278 prin strada Ilie Petre? Cartierul s-a extins enorm in zona aceea, am vazut ca au infiintat niste statii de vreo 6 luni, dar autobuzul se lasa asteptat. Plus ca deja 4 linii cu acelasi capat ar fi prea multe...

 


Re: Discuții despre transportul local din București (partea a II a) punmeister

La troleibuzele Solaris vorbim de baterii LTO (Lithium-Titanate-Oxide), fiind cele mai bune si fiabile baterii, dar cu un range/densitate energetica mult mai mica decat LiFePO4 si NMC.

Daca nu ma insel la Solaris furnizorul de celule LTO este Toshiba.

 


Re: Discuții despre transportul local din București (partea a II a) alchimistul

Nimeni nu contesta ca Solaris utilizeaza baterii de calitate; tehnologia in sine este, deocamdata, scumpa, poluanta, bateriile sunt greu de reciclat si nu le vad rezistand in timp. E nevoie de un salt tehnologic pentru vehicule 100% autonome (fie ele busuri electrice ori chiar tramvaie) care sa poata fi exploatate 30-40 de ani cu aceleasi baterii.
A nu se intelege gresit, ma bucur mult ca vom avea troleibuze noi cu autonomie, dar vad ca pe o risipa functionarea "a la long" pe baterie, altfel decat la nevoie. Idem cu busurile electrice, care actualmente sunt la nivelul de "nice to have", ca toti in lumea civilizata isi cumpara, ca sunt eco etc. Sa vedem cat ne va costa per total exploatarea unui bus electric in 20 de ani de viata vs. un troleibuz. Cam atat vor rezista, in medie, troleibuzele in conditiile de exploatare si mentenanta ale STB-ului. Desi, cu o mentenanta facuta ca in Elvetia, pot rezista si dublu

 


Re: Discuții despre transportul local din București (partea a II a) punmeister

Ideea e ca LTO-urile rezista a la long, undeva la 15 ani de cicluri de incarcare-descarcare cu battery capacity de 100%.

 


Re: Discuții despre transportul local din București (partea a II a) deprodio

Ce se va întâmpla sâmbătă cu liniile 61/336,nu se poate face și cu 76/381,73/313 și 74/312?sa nu mai existe trasee de autobuz care sa dubleze trasee de troleibuz...

 


Re: Discuții despre transportul local din București (partea a II a) ByOnu

Ba da. 336->61 este una dintre propunerile Asociatiei Metrou Usor inaintate catre ADI-TPBI in decembrie 2023. Vezi, pe larg, documentul cu propunerile: https://forum.metrouusor.com/File?id=217796

Speram sa urmeze si prelua altor propuneri, pe masura ce sosesc troleibuzele. 313 si 381 sunt si ele propuse.

 


Go to page:  1  ... 13 14 15 16 17 18 19  ... 56
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Traseele de transport public și evoluția mobilității în Bucuresti și Ilfov  • 
Choose destination

Since our 2419 forum members have written 433152 posts in 5388 topics and 518 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use