Topic: Sectorul 2
476 posts, 176439 views
📖 Pagination options
- Serban
-
Posted:
-
Re: Sectorul 2
Serban
Totusi, pe toate strazile pe care s-au ingustat intrarile, nu cred ca sunt 4 metri latime pe portiunea ingustata. Dar da, probabil are legatura cu faptul ca este in curba.
Totusi, pe toate strazile pe care s-au ingustat intrarile, nu cred ca sunt 4 metri latime pe portiunea ingustata. Dar da, probabil are legatura cu faptul ca este in curba.
- Valentin
-
Posted:
-
Re: Sectorul 2
Valentin
Abia astept punerea in practica, mereu cand am trecut pe acolo mi s-a parut o jungla, o nesimtire, un peisaj urat raportat la cladirile vechi din zona si mai ales la nevoile pietonale.
@1689
Nu vad problema, daca se vor deplasa inseamna ca montajul n-a fost facut cum trebuie si partea cu aderenta.... vei fi intr-un mini sens giratoriu, ce viteza sa ai, cat de .... sa fi sa derapezi? As putea sa inteleg problema asta pe un bulevard/strada dreapta, dar chiar si acolo poate ar trebui ca soferii sa se invete sa se adapteze la drum, nu doar la km de pe bord.
Din punctul meu de vedere pavajul te invita sa conduci incet si atent, in zona aia si cele adiacente viitoarei piete as fi facut trecerile de pieton la o cota mai ridicata, indicator de max. 20km/h + indicator shared space auto+bicicleta, dar probabil e prea "radical".
Si putina informatie despre....
Abia astept punerea in practica, mereu cand am trecut pe acolo mi s-a parut o jungla, o nesimtire, un peisaj urat raportat la cladirile vechi din zona si mai ales la nevoile pietonale.
@1689
Nu vad problema, daca se vor deplasa inseamna ca montajul n-a fost facut cum trebuie si partea cu aderenta.... vei fi intr-un mini sens giratoriu, ce viteza sa ai, cat de .... sa fi sa derapezi? As putea sa inteleg problema asta pe un bulevard/strada dreapta, dar chiar si acolo poate ar trebui ca soferii sa se invete sa se adapteze la drum, nu doar la km de pe bord.
Din punctul meu de vedere pavajul te invita sa conduci incet si atent, in zona aia si cele adiacente viitoarei piete as fi facut trecerile de pieton la o cota mai ridicata, indicator de max. 20km/h + indicator shared space auto+bicicleta, dar probabil e prea "radical".
Si putina informatie despre....
Beton C35/45, este o clasa de beton ce asigura o rezistenta sporita oricarui element unde este utilizat. Fiind un beton de inalta clasa si avand preturi ridicate este folosit in special la structura de rezistenta a blocurilor inalte si a constructiilor industriale, la pasaje auto, drumuri, piloni, baraje, elemente pentru poduri, platforme betonate de mare trafic...etc
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Sectorul 2
shoppy
S-au facut si prin sectorul 1 strazi secundare cu pavele, in cativa ani s-au valurit si apoi au fost asfaltate, daca vrei ca oamenii sa conduca incet atunci faci strada cu speedbumpuri sau dai amenzi, nu faci strada din start alunecoasa sau o lasi cu gropi/santuri.
Poate sa fie iar smecheria documentata cu pavele/borduri declarate "jumatate distruse la transport" si apoi comandate si platite inca jumatate.
S-au facut si prin sectorul 1 strazi secundare cu pavele, in cativa ani s-au valurit si apoi au fost asfaltate, daca vrei ca oamenii sa conduca incet atunci faci strada cu speedbumpuri sau dai amenzi, nu faci strada din start alunecoasa sau o lasi cu gropi/santuri.
Poate sa fie iar smecheria documentata cu pavele/borduri declarate "jumatate distruse la transport" si apoi comandate si platite inca jumatate.
- 1689
-
Posted:
-
Re: Sectorul 2
1689
Oricit de bine ar fi comprimat, stratul de nisip de 4 cm va lucra in timp.
In plus, apa care se va infiltra si ingheta va ataca si placa de beton.
In sensul giratoriu pavelele nu vor fi supuse doar unor forte verticale ci si laterale (mai ales transportul greu - autogunoiere, pompieri, basculante - practic orice vehicul cu punte dubla spate chiar daca e semi-viranta etc.).
Pavelele de beton nu sint acelasi lucru cu blocurile de bazalt folosite pe vremuri pentru carosabil (si chiar si acelea, daca nu au fost pozate cum trebuie, au lucrat in timp - a se vedea refacerea in ‘90 a Aleii Trandafirilor intre Televiziune si Arcul de Triumf, distrusa de tancuri la Revolutie…).
PS: oricum, vad ca in caietul de sarcini nu se spune nimic de nisipare si tasare cu vibrocompresor - trebuie cel putin doua treceri, ideal trei la interval de citeva saptamini cu precipitatii/irigare intensiva intre ele.
PPS: ideal, patul pe care se instaleaza pavelele nu trebuie sa fie din nisip, ci din granulat de lava/piatra/etc - altfel in rosturi o sa inceapa sa creasca buruieni.
PPPS: suprafata carosabila trebuie sa aiba panta de 3-4% pentru a permite defluarea apelor pluviale, iar marginea de la bordura sa fie prevazuta cu o banda impermeabilizata si gagere de preluare a apei dimensionate conform volumului de precipitatii pentru zona respectiva (nu stiu exact STAS-ul, dar sint convins ca specialistii (daca mai exista) il cunosc insa cu siguranta….).
Oricit de bine ar fi comprimat, stratul de nisip de 4 cm va lucra in timp.
In plus, apa care se va infiltra si ingheta va ataca si placa de beton.
In sensul giratoriu pavelele nu vor fi supuse doar unor forte verticale ci si laterale (mai ales transportul greu - autogunoiere, pompieri, basculante - practic orice vehicul cu punte dubla spate chiar daca e semi-viranta etc.).
Pavelele de beton nu sint acelasi lucru cu blocurile de bazalt folosite pe vremuri pentru carosabil (si chiar si acelea, daca nu au fost pozate cum trebuie, au lucrat in timp - a se vedea refacerea in ‘90 a Aleii Trandafirilor intre Televiziune si Arcul de Triumf, distrusa de tancuri la Revolutie…).
PS: oricum, vad ca in caietul de sarcini nu se spune nimic de nisipare si tasare cu vibrocompresor - trebuie cel putin doua treceri, ideal trei la interval de citeva saptamini cu precipitatii/irigare intensiva intre ele.
PPS: ideal, patul pe care se instaleaza pavelele nu trebuie sa fie din nisip, ci din granulat de lava/piatra/etc - altfel in rosturi o sa inceapa sa creasca buruieni.
PPPS: suprafata carosabila trebuie sa aiba panta de 3-4% pentru a permite defluarea apelor pluviale, iar marginea de la bordura sa fie prevazuta cu o banda impermeabilizata si gagere de preluare a apei dimensionate conform volumului de precipitatii pentru zona respectiva (nu stiu exact STAS-ul, dar sint convins ca specialistii (daca mai exista) il cunosc insa cu siguranta….).
- omirica
-
Posted:
-
Re: Sectorul 2
omirica
SR 1846-2 din 2007. Problema canalizării nu e proiectarea, ci instalarea capacelor și rigolelor (cunoscute și sub numele de geigere).
SR 1846-2 din 2007. Problema canalizării nu e proiectarea, ci instalarea capacelor și rigolelor (cunoscute și sub numele de geigere).
- ByOnu
-
Posted:
-
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Sectorul 2
ByOnu
Continua modernizarea Str. Negustori.
Trebuie sa recunosc ca "noul centru vechi" care trebuia sa deschida apetitul oamenilor pentru plimbari prin zona istorica a sectorului 2 si sa incurajeze deschiderea de noi afaceri, reabilitari si dezvoltarea comunitatilor defavorizate ... s-a transformat intr-o simpla modernizare a carosabilului si utilitatilor.
Trotuarele raman minuscule, sunt puncte in care NU incap 2 persoane din directii opuse, nu mai spun de carucioare, fara a se zgaria cineva de cladiri sau a circula pe bordura. Se pastreaza parcarile pe AMBELE laturi. De ce? De ce nu se aplica modelul strazii Ion Ghica cu o banda carosabila (sens unic) si 1 banda cu parcari paralele marcate? Nu o sa vina nimeni sa deschida cafenele cu un trotuar de 1m in fața localului. Idem, fara o infrastructura care sa atraga pietonii, nu o sa se deschida nici magazine. Vom avea in continuare o zona moarta.
De asemenea: lipsesc total alveolele pentru copaci in zona aflata in constructie. Puteau macar intre locurile de parcare laterale sa mai puna cate un copac, la fiecare 2-3 locuri de parcare.
Singurul, dar singurul plus al acestor lucrari este aducerea la nivel a trotuarelor cu carosabilul. Asta va permite in viitor reorganizarea tramei stradale. Desi, tot se va vedea si resimti conturul bordurii si diferenta de pavaj. Iar pentru pus copaci in viitor, nu vad cine va sta sa sparga betonul din fundatie.
Este atat de pacat ca voi ramane cu strada asta moarta in zona mea pentru inca vreo 20-30 de ani. Atat de mult potential irosit. Lipsa de curaj.
Inclin sa cred ca mai bine le lasau fix asa cum erau pana isi gaseau curajul sa implementeze ceva sustenabil. Acum au blocat totul la status quo.
Continua modernizarea Str. Negustori.
Trebuie sa recunosc ca "noul centru vechi" care trebuia sa deschida apetitul oamenilor pentru plimbari prin zona istorica a sectorului 2 si sa incurajeze deschiderea de noi afaceri, reabilitari si dezvoltarea comunitatilor defavorizate ... s-a transformat intr-o simpla modernizare a carosabilului si utilitatilor.
Trotuarele raman minuscule, sunt puncte in care NU incap 2 persoane din directii opuse, nu mai spun de carucioare, fara a se zgaria cineva de cladiri sau a circula pe bordura. Se pastreaza parcarile pe AMBELE laturi. De ce? De ce nu se aplica modelul strazii Ion Ghica cu o banda carosabila (sens unic) si 1 banda cu parcari paralele marcate? Nu o sa vina nimeni sa deschida cafenele cu un trotuar de 1m in fața localului. Idem, fara o infrastructura care sa atraga pietonii, nu o sa se deschida nici magazine. Vom avea in continuare o zona moarta.
De asemenea: lipsesc total alveolele pentru copaci in zona aflata in constructie. Puteau macar intre locurile de parcare laterale sa mai puna cate un copac, la fiecare 2-3 locuri de parcare.
Singurul, dar singurul plus al acestor lucrari este aducerea la nivel a trotuarelor cu carosabilul. Asta va permite in viitor reorganizarea tramei stradale. Desi, tot se va vedea si resimti conturul bordurii si diferenta de pavaj. Iar pentru pus copaci in viitor, nu vad cine va sta sa sparga betonul din fundatie.
Este atat de pacat ca voi ramane cu strada asta moarta in zona mea pentru inca vreo 20-30 de ani. Atat de mult potential irosit. Lipsa de curaj.
Inclin sa cred ca mai bine le lasau fix asa cum erau pana isi gaseau curajul sa implementeze ceva sustenabil. Acum au blocat totul la status quo.
IMG-20240304-WA0030.jpg (756.27 KB; downloaded 1193 times)
IMG-20240304-WA0029.jpg (801.42 KB; downloaded 1193 times)
IMG-20240304-WA0018.jpg (899.52 KB; downloaded 1193 times)
IMG-20240304-WA0025.jpg (718.54 KB; downloaded 1193 times)
IMG-20240304-WA0021.jpg (693.18 KB; downloaded 1193 times)
IMG-20240304-WA0031.jpg (718.04 KB; downloaded 1193 times)
IMG-20240304-WA0027.jpg (770.07 KB; downloaded 1193 times)
- neoman
-
Posted:
-
Re: Sectorul 2
neoman
Pare o reabilitare gândită să fie în beneficiul mașinilor nu al pietonilor. Btw, vor fi parcări cu plată?
Pare o reabilitare gândită să fie în beneficiul mașinilor nu al pietonilor. Btw, vor fi parcări cu plată?
- Aron
-
Posted:
-
Re: Sectorul 2
Aron
Pe net a fost un "scandal" despre stalpisori amplasati in statia STB de la intersectia Doamna Ghica x Sos. Colentina, sens Obor, stalpisori care de fapt e doar 1 care era montat apropae lipit in fata unei banci (de sezut). Din ce am mai auzit, am inteles ca a dispus ADP sa scoata TOTI stalpiorii din statia respectiva, invitand astfel frumos sa se parcheze pe trotuar, cum de altel pe aproape toata lungimea Sos. Colentina este o jungla pe trotuare. Daca sta cineva in zona si poate sa confirme/infirme daca s-au scos sau nu.
Pe net a fost un "scandal" despre stalpisori amplasati in statia STB de la intersectia Doamna Ghica x Sos. Colentina, sens Obor, stalpisori care de fapt e doar 1 care era montat apropae lipit in fata unei banci (de sezut). Din ce am mai auzit, am inteles ca a dispus ADP sa scoata TOTI stalpiorii din statia respectiva, invitand astfel frumos sa se parcheze pe trotuar, cum de altel pe aproape toata lungimea Sos. Colentina este o jungla pe trotuare. Daca sta cineva in zona si poate sa confirme/infirme daca s-au scos sau nu.
- Misiekwas
-
Posted:
-
Re: Sectorul 2
Misiekwas
Cam trist cazul de compromis putred. Mai ales ca nici cei cu mașini oricum nu vor fi mulțumiți ca "nu avem unde parca și nu deranjam pe nimeni". Cu astfel de abordare alienezi și pe unii și pe alții.
Cam trist cazul de compromis putred. Mai ales ca nici cei cu mașini oricum nu vor fi mulțumiți ca "nu avem unde parca și nu deranjam pe nimeni". Cu astfel de abordare alienezi și pe unii și pe alții.
- cris_m
-
Posted:
-
Re: Sectorul 2
cris_m
La modul serios, cine naiba intreg la minte s-ar plimba printre niste cladiri care mai au putin si iti pica in cap? Poate sa fie si mega amenajata strada, este fix degeaba. Eu personal m-as lipsa de o astfel de "plimbare"...
La modul serios, cine naiba intreg la minte s-ar plimba printre niste cladiri care mai au putin si iti pica in cap? Poate sa fie si mega amenajata strada, este fix degeaba. Eu personal m-as lipsa de o astfel de "plimbare"...
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Sectorul 2
ByOnu
...
Trotuare neatractive -> trafic pietonal scazut, de stricta necesitate -> potential comercial / turistic spre zero -> dezinteres al proprietarilor / investitorilor pentru restaurarea imobilelor.
Iar cladirile de pe Str. Negustori sunt departe de a < cadea in capul > cuiva, sunt cladiri de P+1 predominant, cu mici exceptii.
...
NjlhNWYzYzg5YjRmZjNjODdiZDc2Y2QyNDc4ODIz.thumb_.jpg (85.68 KB; downloaded 1010 times)
Trotuare neatractive -> trafic pietonal scazut, de stricta necesitate -> potential comercial / turistic spre zero -> dezinteres al proprietarilor / investitorilor pentru restaurarea imobilelor.
Iar cladirile de pe Str. Negustori sunt departe de a < cadea in capul > cuiva, sunt cladiri de P+1 predominant, cu mici exceptii.
- Serban
-
Posted:
-
Re: Sectorul 2
Serban
Povestea e altfel. Intai s-au montat stalpisorii, dupa care au venit si au montat mobilierul stradal (adica adaposturile pentru statia STB). Evident, in acest caz stalpisorii nu mai aveau niciun sens, fiindca oricum nu se poate urca pe trotuar datorita adaposturilor. Ba chiar mai mult incurcau, spatiul devenind si mai aglomerat si ingreundandu-se urcatul/coboratul din autobuz.
Astfel, se scot toti stalpisorii din statie, dar urcatul masinilor pe trotuar nu va fi posibil. Evident, greseala a fost ca nu a fost organizata cum trebuie treaba, astfel incat sa nu se puna stalpisori unde nu era nevoie de ei. Asa s-a dat prilej de "scandal".
Aron wrote here:
Pe net a fost un "scandal" despre stalpisori amplasati in statia STB de la intersectia Doamna Ghica x Sos. Colentina, sens Obor, stalpisori care de fapt e doar 1 care era montat apropae lipit in fata unei banci (de sezut). Din ce am mai auzit, am inteles ca a dispus ADP sa scoata TOTI stalpiorii din statia respectiva, invitand astfel frumos sa se parcheze pe trotuar, cum de altel pe aproape toata lungimea Sos. Colentina este o jungla pe trotuare. Daca sta cineva in zona si poate sa confirme/infirme daca s-au scos sau nu.
Povestea e altfel. Intai s-au montat stalpisorii, dupa care au venit si au montat mobilierul stradal (adica adaposturile pentru statia STB). Evident, in acest caz stalpisorii nu mai aveau niciun sens, fiindca oricum nu se poate urca pe trotuar datorita adaposturilor. Ba chiar mai mult incurcau, spatiul devenind si mai aglomerat si ingreundandu-se urcatul/coboratul din autobuz.
Astfel, se scot toti stalpisorii din statie, dar urcatul masinilor pe trotuar nu va fi posibil. Evident, greseala a fost ca nu a fost organizata cum trebuie treaba, astfel incat sa nu se puna stalpisori unde nu era nevoie de ei. Asa s-a dat prilej de "scandal".
- Aron
-
Posted:
-
Re: Sectorul 2
Aron
Ok, sper sa fie asa cum zici si chiar sa nu fie loc sa se strecoare o masina pe acolo. In "ingeniozitatea" soferului roman(nesimtirea) am toata increderea. UNUL singur sa ajunga pe trotuar ca restul apar precum oile
Ok, sper sa fie asa cum zici si chiar sa nu fie loc sa se strecoare o masina pe acolo. In "ingeniozitatea" soferului roman(nesimtirea) am toata increderea. UNUL singur sa ajunga pe trotuar ca restul apar precum oile
📖 Pagination options