Topic: Retragerea autobuzelor DAF și Rocar-cum ne-am putea implica
48 posts, 27005 views
📖 Pagination options
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Retragerea autobuzelor DAF si Rocar-cum ne-am putea implica
andrei11
Oricum Mercedesurile actuale sunt dpdv calitativ cele mai slabe masini care circula pe trasee, asta daca are in certificatul de nastere durata de viata 8 ani, in ziua 1 a anului 9 se defecteaza in asemenea hal ca te costa reparatul cat nu face alt Mercedes nou. Pe vremea 'romanestilor' noastre atat de mult ( actual ) hulite sau pe vremea Ikarusurilor nu se intampla asemenea 'fenomen'. La Mercedes sunt sigur de acest lucru.
Oricum Mercedesurile actuale sunt dpdv calitativ cele mai slabe masini care circula pe trasee, asta daca are in certificatul de nastere durata de viata 8 ani, in ziua 1 a anului 9 se defecteaza in asemenea hal ca te costa reparatul cat nu face alt Mercedes nou. Pe vremea 'romanestilor' noastre atat de mult ( actual ) hulite sau pe vremea Ikarusurilor nu se intampla asemenea 'fenomen'. La Mercedes sunt sigur de acest lucru.
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Retragerea autobuzelor DAF si Rocar-cum ne-am putea implica
ByOnu
Citaro are 8 ani (E3 si E4?)
RdS are 12 ani
DAF are 15 ani (cred)
restul?
Stiti cum e chestia, la Mertzane se aplica cu brio regula "cat e garantia atata tine" (o stiu pe pielea mea cu telefoanele), lucru contrar spus despre RdS, unde majoritatea au peste 12 ani.
Citaro are 8 ani (E3 si E4?)
RdS are 12 ani
DAF are 15 ani (cred)
restul?
Stiti cum e chestia, la Mertzane se aplica cu brio regula "cat e garantia atata tine" (o stiu pe pielea mea cu telefoanele), lucru contrar spus despre RdS, unde majoritatea au peste 12 ani.
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Retragerea autobuzelor DAF si Rocar-cum ne-am putea implica
Utilizator anonim
Depinde de intretinere, tratarea sasiului in timp, utilizarea aditivilor corecti la motor, exploatarea etc. Deja in vara incep sa intre in al 6lea an de exploatare Citarourile si va zic sigur ca nu vom vedea Citaro casat sau tras definitv pe dreapta mai devreme de 2015.
La Rocar trebuiau tratate sasiurile odata la 2 ani dar nu s-a intamplat niciodata, din cauza asta au inceput sa se rupa dupa cativa ani... La Citaro pana acum se face totul ca la carte
Depinde de intretinere, tratarea sasiului in timp, utilizarea aditivilor corecti la motor, exploatarea etc. Deja in vara incep sa intre in al 6lea an de exploatare Citarourile si va zic sigur ca nu vom vedea Citaro casat sau tras definitv pe dreapta mai devreme de 2015.
La Rocar trebuiau tratate sasiurile odata la 2 ani dar nu s-a intamplat niciodata, din cauza asta au inceput sa se rupa dupa cativa ani... La Citaro pana acum se face totul ca la carte
- Costin
-
Posted:
-
Re: Retragerea autobuzelor DAF si Rocar-cum ne-am putea implica
Costin
@ByOnu, ce vrei sa spui, ca nu inteleg...
DAF au inceput sa vina din 1993
RdS din 1997 (parca...)
Citaro din 2006
@ByOnu, ce vrei sa spui, ca nu inteleg...
DAF au inceput sa vina din 1993
RdS din 1997 (parca...)
Citaro din 2006
- Dr2005
-
Posted:
-
Re: Retragerea autobuzelor DAF si Rocar-cum ne-am putea impl
Dr2005
Singurele modele de autobuze la care nu au fost vehicule trase la gard cu lunile au fost Dacurile şi Ikarusurile. Rocarurile au stat destule la gard în timp (1025, 1026 la Militari, 1196, 1163 la Floreasca - au plecat direct la casat), Iveco la fel, Daf au fost şi ele câteva (869 de exemplu), iar Citaro chiar şi acum stau cu lunile pentru piese (mai ales dacă le zboară roţile în mers, ceea ce cred că nu s-a mai înmplat până acum la RATB/ITB/STB).
Singurele modele de autobuze la care nu au fost vehicule trase la gard cu lunile au fost Dacurile şi Ikarusurile. Rocarurile au stat destule la gard în timp (1025, 1026 la Militari, 1196, 1163 la Floreasca - au plecat direct la casat), Iveco la fel, Daf au fost şi ele câteva (869 de exemplu), iar Citaro chiar şi acum stau cu lunile pentru piese (mai ales dacă le zboară roţile în mers, ceea ce cred că nu s-a mai înmplat până acum la RATB/ITB/STB).
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Retragerea autobuzelor DAF si Rocar-cum ne-am putea implica
ByOnu
Vreau sa spun anii recomandati (garantati) de producator pentru exploatare:
Citaro - 8 ani
RdS - 12 ani
Daf - ?? ani
restul...?
cos wrote:
Ce vrei sa spui, ca nu inteleg...
Vreau sa spun anii recomandati (garantati) de producator pentru exploatare:
Citaro - 8 ani
RdS - 12 ani
Daf - ?? ani
restul...?
- Costin
-
Posted:
-
Re: Retragerea autobuzelor DAF si Rocar-cum ne-am putea implica
Costin
Recomandat... 8 ani cam la toate modelele de autobuz, e un standard. Cine a recomandat la RdS 12 ani de exploatare? Nu a prea nimerit'o (au rezistat, e drept, dar mai putin de jumatate din cate au fost).
Recomandat... 8 ani cam la toate modelele de autobuz, e un standard. Cine a recomandat la RdS 12 ani de exploatare? Nu a prea nimerit'o (au rezistat, e drept, dar mai putin de jumatate din cate au fost).
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Retragerea autobuzelor DAF si Rocar-cum ne-am putea implica
Utilizator anonim
Ca recomandari din ce stiam era 8 ani la autobuz, 15 la troleibuz si 20 sau 25 la tramvai, dar auzisem si de 15 la tramvaie. Oricum dupa cum am spus si mai sus depinde de intretinere...
P.S. DACul il reparai cu toporisca la cap de linie La Citaro mai greu sa ii repari calculatoru de bord cu toporisca
Ca recomandari din ce stiam era 8 ani la autobuz, 15 la troleibuz si 20 sau 25 la tramvai, dar auzisem si de 15 la tramvaie. Oricum dupa cum am spus si mai sus depinde de intretinere...
P.S. DACul il reparai cu toporisca la cap de linie La Citaro mai greu sa ii repari calculatoru de bord cu toporisca
- Dr2005
-
Posted:
-
Re: Retragerea autobuzelor DAF si Rocar-cum ne-am putea impl
Dr2005
La Citaro durata recomandată de funcţionare e de 8 ani. Ca fpat divers, dacă Citaro se scoate din producţie (şi Citaro Euro 3 deja e scos din producţie din 2007), fabrica e obligată să producă piese doar până ce ultimul vehicul atinge durata maximă recomandată de funcţionare (deci 2015 pentru Citaro Euro 3).
Vehiculele produse până în 2004 intră sub incidenţa H.G. nr. 964/1998, iar din 2004 li se recalculează durata de funcţionare rămasă după o formulă, conform H.G. 2139/30.11.2004. Revenind la Citaro şi la HG 2139, duratele de amortizare care ne interesează sunt:
- autobuze pentru transport urban: 4 - 8 ani
- alte autobuze: 5 - 9 ani
- troleibuze: 6 - 10 ani
- infrastrucutură pentru tramvaie: 24 - 36 ani
- aparate de cale: 4 - 6 ani
- reţele de fir-contact pentru tramvaie şi troleibuze: 20 - 30 ani
- locomotive, automotoare, locotractoare, vagoane de călători şi marfă de ecartament normal sau larg, alte vehicule feroviare: 20 ani
- tramvaie: 11 - 17 ani
La Citaro durata recomandată de funcţionare e de 8 ani. Ca fpat divers, dacă Citaro se scoate din producţie (şi Citaro Euro 3 deja e scos din producţie din 2007), fabrica e obligată să producă piese doar până ce ultimul vehicul atinge durata maximă recomandată de funcţionare (deci 2015 pentru Citaro Euro 3).
Vehiculele produse până în 2004 intră sub incidenţa H.G. nr. 964/1998, iar din 2004 li se recalculează durata de funcţionare rămasă după o formulă, conform H.G. 2139/30.11.2004. Revenind la Citaro şi la HG 2139, duratele de amortizare care ne interesează sunt:
- autobuze pentru transport urban: 4 - 8 ani
- alte autobuze: 5 - 9 ani
- troleibuze: 6 - 10 ani
- infrastrucutură pentru tramvaie: 24 - 36 ani
- aparate de cale: 4 - 6 ani
- reţele de fir-contact pentru tramvaie şi troleibuze: 20 - 30 ani
- locomotive, automotoare, locotractoare, vagoane de călători şi marfă de ecartament normal sau larg, alte vehicule feroviare: 20 ani
- tramvaie: 11 - 17 ani
- alex230ro
-
Posted:
-
Re: Retragerea autobuzelor DAF si Rocar-cum ne-am putea implica
alex230ro
mda revin cu intrebarea,de ce naiba nu pastreaza cate un autobuz mai "viu" dintre cele care se caseaza/retrag pentru ca apoi sa il expuna undeva?asa mult costa sa tin in conservare 10 autobuze mai rare??ma gandeam sa se tina/restaureze cate o bucata din fiecare,ar fi":
-ROCAR
-DAF
-HESS
-IVECO
-IKARUS - nu cred ca mai exista
-DAC nu cred ca mai exista
so in total ar fi 6 + ce nu mai stiu eu sa zicem 10 le pui frumos undeva si inca niste raritati si faceau ca un muzeu.Mi-e greu sa cred ca nu se gaseau vizitatori.
mda revin cu intrebarea,de ce naiba nu pastreaza cate un autobuz mai "viu" dintre cele care se caseaza/retrag pentru ca apoi sa il expuna undeva?asa mult costa sa tin in conservare 10 autobuze mai rare??ma gandeam sa se tina/restaureze cate o bucata din fiecare,ar fi":
-ROCAR
-DAF
-HESS
-IVECO
-IKARUS - nu cred ca mai exista
-DAC nu cred ca mai exista
so in total ar fi 6 + ce nu mai stiu eu sa zicem 10 le pui frumos undeva si inca niste raritati si faceau ca un muzeu.Mi-e greu sa cred ca nu se gaseau vizitatori.
- autob368
-
Posted:
-
Re: Retragerea autobuzelor DAF si Rocar-cum ne-am putea implica
autob368
Din pacate in acest RATB, avand conducerea actuala NU se va face nimic in acest sens... este stiu lucrul acesta.
Daca s-ar dori, loc ar fi destul, eventual in autobaza Titan, un spatiu pentru 10-15 vehicule (autobuze si troleibuze).
Legat de IKARUS mai exista "in conservare" in autobaza Ferentari cele 2 autobuze adaptate pentru persoanele cu handicap (sau cel putin erau asta toamna - iarna).
DAC-uri din pacate nu mai exista nici unul din cele care au circulat cu calatori.
Din pacate in acest RATB, avand conducerea actuala NU se va face nimic in acest sens... este stiu lucrul acesta.
Daca s-ar dori, loc ar fi destul, eventual in autobaza Titan, un spatiu pentru 10-15 vehicule (autobuze si troleibuze).
Legat de IKARUS mai exista "in conservare" in autobaza Ferentari cele 2 autobuze adaptate pentru persoanele cu handicap (sau cel putin erau asta toamna - iarna).
DAC-uri din pacate nu mai exista nici unul din cele care au circulat cu calatori.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Retragerea autobuzelor DAF si Rocar-cum ne-am putea implica
andrei11
Cine calculeaza durata de amortizare la numarul de ani ori e dus cu autobuzul in padure pe carari de munte, cu tramvaiul prin canalele colectoare, ma rog, adaptati si voi functie de vehicul, ori vrea sa ne proteasca in fata. Perioada de amortizare se calculeaza functie de kilometri parcursi si nu functie de ani. A, da, milioanele de kilometri trebuie efectuati aproximativ intr-un numar de ani, dar in orice caz amortismentul nu e dupa numarul de ani. Va consider mult prea intelepti ca sa explic de ce.
PS Oricum Mercedesul in cauza in anul 9 de viata, luna 1 ziua 1 si daca a stat in garaj toata ziua in toti anii astia tot se strica, asta asa, ca sa va intre in cap ca conceptia despre durata de viata a produselor este alta decat acum 500 - 100 - 70 ani.
Am mai spus odata pe aici pe undeva, eu, sora-mea, ai mei am aruncat in anii '90 niste frigidere rusesti ca ne-am plictisit de ele. ( Nici macar nu consumau asa de mult cum se spunea ). Nu o sa mai vedeti in viata voastra frigidere care sa functioneze zeci de ani fara nici o interventie, nici macar asupra garniturilor de cauciuc de la usa. Scuzati off topicul.
Cine calculeaza durata de amortizare la numarul de ani ori e dus cu autobuzul in padure pe carari de munte, cu tramvaiul prin canalele colectoare, ma rog, adaptati si voi functie de vehicul, ori vrea sa ne proteasca in fata. Perioada de amortizare se calculeaza functie de kilometri parcursi si nu functie de ani. A, da, milioanele de kilometri trebuie efectuati aproximativ intr-un numar de ani, dar in orice caz amortismentul nu e dupa numarul de ani. Va consider mult prea intelepti ca sa explic de ce.
PS Oricum Mercedesul in cauza in anul 9 de viata, luna 1 ziua 1 si daca a stat in garaj toata ziua in toti anii astia tot se strica, asta asa, ca sa va intre in cap ca conceptia despre durata de viata a produselor este alta decat acum 500 - 100 - 70 ani.
Am mai spus odata pe aici pe undeva, eu, sora-mea, ai mei am aruncat in anii '90 niste frigidere rusesti ca ne-am plictisit de ele. ( Nici macar nu consumau asa de mult cum se spunea ). Nu o sa mai vedeti in viata voastra frigidere care sa functioneze zeci de ani fara nici o interventie, nici macar asupra garniturilor de cauciuc de la usa. Scuzati off topicul.
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Retragerea autobuzelor DAF si Rocar-cum ne-am putea implica
Dominatrix
In legatura cu discutia de mai sus, cel putin troleibuzele Ikarus au fost fabricate cu o durata de viata de 15 ani, cu RK la 8 ani, cu schimbarea pieselor de uzura. Dupa aceasta perioada producatorul nu mai este obligat sa mentina piese de schimb. De obicei aceste piese se scumpesc foarte tare si nu mai merita sa mai repari vehiculul, ci mai degraba incepi sa canibalizezi o parte din parc.
In legatura cu discutia de mai sus, cel putin troleibuzele Ikarus au fost fabricate cu o durata de viata de 15 ani, cu RK la 8 ani, cu schimbarea pieselor de uzura. Dupa aceasta perioada producatorul nu mai este obligat sa mentina piese de schimb. De obicei aceste piese se scumpesc foarte tare si nu mai merita sa mai repari vehiculul, ci mai degraba incepi sa canibalizezi o parte din parc.
- alex230ro
-
Posted:
-
Re: Retragerea autobuzelor DAF si Rocar-cum ne-am putea implica
alex230ro
ehh,in principiu eu zic ca o masina ar trebui casata:
-la X km
-daca incepe sa haleasca mai mult decat y% din cat s-a dat pe ea
-sau daca e imobilizata mai mult de z zile
acum am vazut ca se caseaza autobuze deoarece nu sunt parbrize sau mai stiu eu ce tampenii,clar sunt autobuze in parc care si-au trait viata dar asta nu inseamna ca trebuie toate omorate.Ma rog se apropie alegeriele e nevoie de un ban ici colo si din piese de schimb nu scoti asa de mult.Sa vina un ciumeg de la RATB si sa imi arate mie ca e mai rentabil sa ia 300 Citaro decat sa repare/mentina autobuzele actuale care sunt in stare buna+inca niste autobuze noi in locul celor terminate complet.Dar pana la urma e banul statului si prostii plateste,asa ca treaba asta va continua.
tot pe marginea pretului Citaro
http://stiri.rol.ro/aerul-conditionat-p ... 64949.html
http://masini.ro/stiri/noul-autobuz-mer ... o-3601.htm
bine ceva nu se leaga la preturi in primul articol dar ma rog mai studiez
ehh,in principiu eu zic ca o masina ar trebui casata:
-la X km
-daca incepe sa haleasca mai mult decat y% din cat s-a dat pe ea
-sau daca e imobilizata mai mult de z zile
acum am vazut ca se caseaza autobuze deoarece nu sunt parbrize sau mai stiu eu ce tampenii,clar sunt autobuze in parc care si-au trait viata dar asta nu inseamna ca trebuie toate omorate.Ma rog se apropie alegeriele e nevoie de un ban ici colo si din piese de schimb nu scoti asa de mult.Sa vina un ciumeg de la RATB si sa imi arate mie ca e mai rentabil sa ia 300 Citaro decat sa repare/mentina autobuzele actuale care sunt in stare buna+inca niste autobuze noi in locul celor terminate complet.Dar pana la urma e banul statului si prostii plateste,asa ca treaba asta va continua.
tot pe marginea pretului Citaro
http://stiri.rol.ro/aerul-conditionat-p ... 64949.html
http://masini.ro/stiri/noul-autobuz-mer ... o-3601.htm
bine ceva nu se leaga la preturi in primul articol dar ma rog mai studiez
📖 Pagination options
Home page
•
Parent forum:
Generalități despre transportul în comun din București și Ilfov
•
Choose destination