Topic: Discuții diverse
1675 posts, 478055 views
📖 Pagination options
- punmeister
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse
punmeister
Stiu ca erau destul de defectuoase trapele ce astupau treptele usilor ce nu erau in folosinta.
Stiu ca erau destul de defectuoase trapele ce astupau treptele usilor ce nu erau in folosinta.
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse
shoppy
Da, aceea a fost o revenire in forta a gandirii limitate si defectuase care a dat nastere la "V3A-2S doua tramvaie intr-unul singur".
Da, aceea a fost o revenire in forta a gandirii limitate si defectuase care a dat nastere la "V3A-2S doua tramvaie intr-unul singur".
- TudorSt
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse
TudorSt
A doua serie de V3A-93-2S (cea din 2009) o puteau face cu chopper (ca tot era in toi la vremea aia constructia de CH-PPC) si scapau de "2 tramvaie intr-unul singur". Ba chiar puteau pune si controlul usilor de pe stanga, ceea ce deschidea oportunitatea pentru peroane centrale la modernizari.
A doua serie de V3A-93-2S (cea din 2009) o puteau face cu chopper (ca tot era in toi la vremea aia constructia de CH-PPC) si scapau de "2 tramvaie intr-unul singur". Ba chiar puteau pune si controlul usilor de pe stanga, ceea ce deschidea oportunitatea pentru peroane centrale la modernizari.
- Nenea_titi
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse
Nenea_titi
Ehe...puteau fi făcute multe. Cum ar fi podeaua joasă la secțiunea centrală, aia ar fi fost un beneficiu major. Stil KT8D5R N2în Praga.
Apropo, acest tramvai are aproximativ aceeași soluție ca și V3A 2s.
Ehe...puteau fi făcute multe. Cum ar fi podeaua joasă la secțiunea centrală, aia ar fi fost un beneficiu major. Stil KT8D5R N2în Praga.
Apropo, acest tramvai are aproximativ aceeași soluție ca și V3A 2s.
- ADK
-
Posted:
-
Re: Bucur LF-CA (#406 - ...)
ADK
O perioadă (2011-2016, poate și după, nu le-am prins cu capătul la Mall Vitan) erau senzaționale pe 1 și... 1 (pe validatoare 10, dacă nu erai atent la Șura Mare sau peco urcai greșit, de fapt ajungeai unde îți propuneai dar mai târziu, după ce vedeai juma' de București), și față de V3A erau mai aerisite și aveau mai multe locuri pe scaune. "Obama" (după cum era poreclit 401) era vagonul "premium" de pe linie, când era, însă singurul BLF cu butoanele la uși fără "memorie" (stil Ikarus 415T).
Cât despre infrastructura de pe Șincai, mereu era o chinuială și crea un disconfort porțiunea asta indiferent cu ce tip de tramvai mergeai (preferam la Timpuri Noi să aștept 323-ul, decât să merg cu 1). Prin 2014 dacă memorez bine, se închiseseră linia de la P-ța Muncii pentru modernizare astfel că liniile numeric la fel, aveau acum chiar trasee diferite (mă rog, erau din start diferite doar că unul pleca pe o parte și venea pe cealaltă, sau cum se zicea pe atunci - inelul "interior" era cu plecare pe Viilor, iar inelul "exterior" cu venire pe Viilor), astfel că un "1" pleca de la Șura Mare via Calea Șerban Vodă și întorcea pe linia moartă de pe Cămil Ressu (linia asta exista și dinainte de '90?), cu ture doar de Dudești, în general CHPPC (că V3A-urile le trimiteau de regulă pe 23, linie împărțită cu dep. Titan, pare-mi-se că încă aveau și EPC-uri atunci și mai toate erau defecte), iar celălalt "1" pleca evident tot de la Șura Mare via Șos. Viilor cu capătul la P-ța Iancului, datorită buclei de întoarcere (linie împărțită cu dep. Victoria, care avea diverse hodoroage de V3A-uri stil Colentina, doar un pic mai bune, cred că Dudești era la acea vreme singurul depou cu 2 linii, și alea împărțite cu alte depouri).
Astăzi habar n-am de multe schimbări făcute după jumătatea lui 2016, în vară am urcat într-un 381 de la Victoriei sens Clăbucet (că așa procedam în trecut să prind loc) cu direcția spre Sudului, și am uitat că linia a fost prelungită, coborând la prima stație, iar de la Arcade Berceni am urcat într-un 312 cu intenția de a schimba undeva cu 381 să ajung la Sf. Gheorghe, iar dintr-un motiv intenționam să schimb la Șincai ori Mărășești, dar la capul lui 133 văd că o ține drept și merge pe Splai, având un traseu chiar diferit față de cel știut de mine, coborând într-un final la Sf. Vineri. Să nu uit că la Nițu Vasile așteptam 73-ul și ziceam că așa interval prost n-au avut niciodată, tot ce vedeam troleibuz la sensul giratoriu nu avea intenția să vină pe Alexandru Obregia, find evident doar 76, apoi mi-am revenit de ce (prin 2020 sau 2021, destul de serios și neactualizat deloc am zis la Sudului de un Citaro că este 634). De multe ori când veneam în București, întrebam pe cineva de aici cu care urma să mă întâlnesc cu ce mai ajung în locul X sau Y, orașul natal findu-mi acum total străin, dar să las off-topicul.
Revenind la topic, prin anii ăia - Dudești intenționa să trimită tot ce avea reostatic la Titan (fapt dovedit, iar Titan a trimis ulterior la Colentina), și pe parcurs în funcție de cum veneau BLF-urile, să transfere din CHPPC-uri la Alexandria, unde Alexandria să-și trimită din V3A-urile FAUR la Militari pentru înlocuirea T4R-urilor. Nu știu dacă s-a mai întâmplat ceva, pentru că nici BLF-uri nu s-au mai fabricat, iar acum au venit Imperio, care sunt deja pe la majoritatea(?) depourilor.
Nenea_titi wrote here:
Dar când ani la rând au mers pe Stefan cel mare care încă avea tronsoane proaste sau Șincai.
Oricum încep să arate rău. Bine, și Imperio la fel, dar așa cum am spus, nu ai ce face în București.
Însă chiar și pentru ultimele exemplare, să nu ai aer condiționat, e trist. E drept, când apărea câte unul pe 1 (ocazional 10) făcea senzație. Ceva mai deosebit. Mă bucur că au avut intenția de a moderniza transportul public cu tramvaiul în București, dar totodată mă bucur că s-a sistat proiectul.
O perioadă (2011-2016, poate și după, nu le-am prins cu capătul la Mall Vitan) erau senzaționale pe 1 și... 1 (pe validatoare 10, dacă nu erai atent la Șura Mare sau peco urcai greșit, de fapt ajungeai unde îți propuneai dar mai târziu, după ce vedeai juma' de București), și față de V3A erau mai aerisite și aveau mai multe locuri pe scaune. "Obama" (după cum era poreclit 401) era vagonul "premium" de pe linie, când era, însă singurul BLF cu butoanele la uși fără "memorie" (stil Ikarus 415T).
Cât despre infrastructura de pe Șincai, mereu era o chinuială și crea un disconfort porțiunea asta indiferent cu ce tip de tramvai mergeai (preferam la Timpuri Noi să aștept 323-ul, decât să merg cu 1). Prin 2014 dacă memorez bine, se închiseseră linia de la P-ța Muncii pentru modernizare astfel că liniile numeric la fel, aveau acum chiar trasee diferite (mă rog, erau din start diferite doar că unul pleca pe o parte și venea pe cealaltă, sau cum se zicea pe atunci - inelul "interior" era cu plecare pe Viilor, iar inelul "exterior" cu venire pe Viilor), astfel că un "1" pleca de la Șura Mare via Calea Șerban Vodă și întorcea pe linia moartă de pe Cămil Ressu (linia asta exista și dinainte de '90?), cu ture doar de Dudești, în general CHPPC (că V3A-urile le trimiteau de regulă pe 23, linie împărțită cu dep. Titan, pare-mi-se că încă aveau și EPC-uri atunci și mai toate erau defecte), iar celălalt "1" pleca evident tot de la Șura Mare via Șos. Viilor cu capătul la P-ța Iancului, datorită buclei de întoarcere (linie împărțită cu dep. Victoria, care avea diverse hodoroage de V3A-uri stil Colentina, doar un pic mai bune, cred că Dudești era la acea vreme singurul depou cu 2 linii, și alea împărțite cu alte depouri).
Astăzi habar n-am de multe schimbări făcute după jumătatea lui 2016, în vară am urcat într-un 381 de la Victoriei sens Clăbucet (că așa procedam în trecut să prind loc) cu direcția spre Sudului, și am uitat că linia a fost prelungită, coborând la prima stație, iar de la Arcade Berceni am urcat într-un 312 cu intenția de a schimba undeva cu 381 să ajung la Sf. Gheorghe, iar dintr-un motiv intenționam să schimb la Șincai ori Mărășești, dar la capul lui 133 văd că o ține drept și merge pe Splai, având un traseu chiar diferit față de cel știut de mine, coborând într-un final la Sf. Vineri. Să nu uit că la Nițu Vasile așteptam 73-ul și ziceam că așa interval prost n-au avut niciodată, tot ce vedeam troleibuz la sensul giratoriu nu avea intenția să vină pe Alexandru Obregia, find evident doar 76, apoi mi-am revenit de ce (prin 2020 sau 2021, destul de serios și neactualizat deloc am zis la Sudului de un Citaro că este 634). De multe ori când veneam în București, întrebam pe cineva de aici cu care urma să mă întâlnesc cu ce mai ajung în locul X sau Y, orașul natal findu-mi acum total străin, dar să las off-topicul.
Revenind la topic, prin anii ăia - Dudești intenționa să trimită tot ce avea reostatic la Titan (fapt dovedit, iar Titan a trimis ulterior la Colentina), și pe parcurs în funcție de cum veneau BLF-urile, să transfere din CHPPC-uri la Alexandria, unde Alexandria să-și trimită din V3A-urile FAUR la Militari pentru înlocuirea T4R-urilor. Nu știu dacă s-a mai întâmplat ceva, pentru că nici BLF-uri nu s-au mai fabricat, iar acum au venit Imperio, care sunt deja pe la majoritatea(?) depourilor.
- 1689
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse
1689
Exista undeva o evaluare a numarului de Metropolitan-uri ce ar putea fi garate in fiecare depou - presupunind ca ar fi dotat doar cu acestea ?
Sau macar pentru cele modernizate ?
Exista undeva o evaluare a numarului de Metropolitan-uri ce ar putea fi garate in fiecare depou - presupunind ca ar fi dotat doar cu acestea ?
Sau macar pentru cele modernizate ?
- Luca M.
-
Posted:
-
Re: Ikarus 415T
Luca M.
Buna ziua, exista o lista cu aceste 70 de V3A-uri retrase?
ByOnu wrote here:shoppy wrote here:
Stati linistiti cu masinile noi, nu o sa se apuce nimeni sa caseze de pe o zi pe alta inspe troleibuze utilizabile, ...
Scuze, dar chiar nu esti la curent. Pentru cele 70 de Imperio sosite, STB-ul a casapit DEJA 70 de V3A (!) care anul trecut erau functionale. Fara sa le dea voie primaria. Asta e motivul pentru care inca se iese cu Tatra.
Atentie: vorbim despre tramvaie care mergeau si au fost macelarite, descompletate, samd.
Buna ziua, exista o lista cu aceste 70 de V3A-uri retrase?
- Cezar210
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse
Cezar210
Astăzi a circulat pe linia 25 Tatra 3344 care, în loc de plăcuțele cu linia și traseul, pe față a avut două foi cu "linia 25", iar în suportul de pe lateral, una.
Ironia sorții este că 3003 și 3009 (afișaje Opelled, respectiv Hanonver) au avut fiecare câte o plăcuță de Tatra cu linia 25 (și traseul)..
Astăzi a circulat pe linia 25 Tatra 3344 care, în loc de plăcuțele cu linia și traseul, pe față a avut două foi cu "linia 25", iar în suportul de pe lateral, una.
Ironia sorții este că 3003 și 3009 (afișaje Opelled, respectiv Hanonver) au avut fiecare câte o plăcuță de Tatra cu linia 25 (și traseul)..
- 1689
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse
1689
Tramvaiele Imperio ar trebui grupate in unitati de exploatare dedicate integral acestui tip de vagon.
Tinind cont ca *TB persista in ideea de a efectua operatiunile de intretinere in depou(ri), este necesar sa se instruiasca tehnicieni care sa preia activitatile dupa expirarea perioadei de garantie, sa existe infrastructura si echipamentele necesare (canal de inspectie, elevatoare, echipamente de diagnoza electronica etc), procesele tehnologics si procedurile etc.
Asta nu se poate realiza eficient atita timp cit tramvaiele sint imprastiate citeva bucati la fiecare depou. Mai mult, scolarizarea personalului si achizitia echipamentelor (mai ales !!) e un proces ce dureaza ani si in curind au mai ramas doar patru pina la expirarea garantiei…
Fara a avea detaliile necesare in ceea ce priveste capacitatea, sugestia mea era ca Militari, Dudesti si Giurgiului/Alexandria sa fie dotate integral cu Imperio (Militari pentru 41 - cu o modificare a macazurilor la intersectia Timisoara-/Lujerului , Dudesti pentru 1/10 si 21 si Giurgiulu/Alexandriai pentru 1/10, 32 si 25)
Tramvaiele Imperio ar trebui grupate in unitati de exploatare dedicate integral acestui tip de vagon.
Tinind cont ca *TB persista in ideea de a efectua operatiunile de intretinere in depou(ri), este necesar sa se instruiasca tehnicieni care sa preia activitatile dupa expirarea perioadei de garantie, sa existe infrastructura si echipamentele necesare (canal de inspectie, elevatoare, echipamente de diagnoza electronica etc), procesele tehnologics si procedurile etc.
Asta nu se poate realiza eficient atita timp cit tramvaiele sint imprastiate citeva bucati la fiecare depou. Mai mult, scolarizarea personalului si achizitia echipamentelor (mai ales !!) e un proces ce dureaza ani si in curind au mai ramas doar patru pina la expirarea garantiei…
Fara a avea detaliile necesare in ceea ce priveste capacitatea, sugestia mea era ca Militari, Dudesti si Giurgiului/Alexandria sa fie dotate integral cu Imperio (Militari pentru 41 - cu o modificare a macazurilor la intersectia Timisoara-/Lujerului , Dudesti pentru 1/10 si 21 si Giurgiulu/Alexandriai pentru 1/10, 32 si 25)
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse
ByOnu
Pe gerul asta, multi vatmani tin deschise toate usile in statii, in loc doar sa le deblocheze...
Pe gerul asta, multi vatmani tin deschise toate usile in statii, in loc doar sa le deblocheze...
- shoppy
-
Posted:
-
- Nenea_titi
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse
Nenea_titi
Bine bine, dar ei cum sunt plătiți? La câte ture fac, la lungime traseu, la ce viteză au pe traseu, la cât de repede sau de greu ajung la capăt? Unul care are linia 3 e mai prost plătit decât unul care face 41 ? Sau unul care merge pe 36 e mai bine plătit ca unul care merge pe 21 că e zgâlțâit mai rău? Care e faza cu câștigul? La noi observ că dacă alergi după tramvai și te vede vatmanul, îți mai deschide ușa, eventual și oprește. În vest nu am văzut așa ceva, acolo cred că are timp de staționare în stație...ai ajuns în timp util, ok... ești la 200 m și vrei să prinzi tramvaiul, sau s-a pus în mișcare și ai ajuns după, sănătate. La noi uneori oprește să ia pe unul, apoi mai vine încă unul și încă unul.
Bine bine, dar ei cum sunt plătiți? La câte ture fac, la lungime traseu, la ce viteză au pe traseu, la cât de repede sau de greu ajung la capăt? Unul care are linia 3 e mai prost plătit decât unul care face 41 ? Sau unul care merge pe 36 e mai bine plătit ca unul care merge pe 21 că e zgâlțâit mai rău? Care e faza cu câștigul? La noi observ că dacă alergi după tramvai și te vede vatmanul, îți mai deschide ușa, eventual și oprește. În vest nu am văzut așa ceva, acolo cred că are timp de staționare în stație...ai ajuns în timp util, ok... ești la 200 m și vrei să prinzi tramvaiul, sau s-a pus în mișcare și ai ajuns după, sănătate. La noi uneori oprește să ia pe unul, apoi mai vine încă unul și încă unul.
- ikarus13
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse
ikarus13
Soferul/vatmanul este platit la ora. Nu exista diferente tarifare in funtie de traseu.
Exista doar tarif mai mare la cei care lucreaza in turele de noapte. Weekend-urile sunt platite putin mai bine. Chemarile din liber sunt platite mai bine+ cele 3 zile ale anului platite triplu (25 decembrie, 1 ianuarie si prima zi de paste).
Soferii si vatmanii asteapta dupa o persoana care alearga chiar daca aceasta este la 200 de m pentru ca in regulament este specificat ca trebuie ca acestia sa astepte pe toata lumea din raza vizuala (nu stau sa caut acum exact cuvintele specificate acolo).
In "vest" exista un itinerar care se respecta cu strictete. La noi din pacate exista mai multe probleme:
- calea de rulare a tramvaielor
- lipsa benzilor BUS (iar unde sunt de cele mai multe ori viteza comerciala este afectata de starea carosabilului, copaci netoaletati, alte vehicule care folosesc aceste benzi sau chiar care opresc/stationeaza pe acestea)
- semafoarele nu sunt inteligente
- multe semafoare se "pierd" din cauza calatorilor care in loc sa se concentreze pe urcarea/coborarea in vehicul, stau cu ochii in telefoane... Etc
Soferul/vatmanul este platit la ora. Nu exista diferente tarifare in funtie de traseu.
Exista doar tarif mai mare la cei care lucreaza in turele de noapte. Weekend-urile sunt platite putin mai bine. Chemarile din liber sunt platite mai bine+ cele 3 zile ale anului platite triplu (25 decembrie, 1 ianuarie si prima zi de paste).
Soferii si vatmanii asteapta dupa o persoana care alearga chiar daca aceasta este la 200 de m pentru ca in regulament este specificat ca trebuie ca acestia sa astepte pe toata lumea din raza vizuala (nu stau sa caut acum exact cuvintele specificate acolo).
In "vest" exista un itinerar care se respecta cu strictete. La noi din pacate exista mai multe probleme:
- calea de rulare a tramvaielor
- lipsa benzilor BUS (iar unde sunt de cele mai multe ori viteza comerciala este afectata de starea carosabilului, copaci netoaletati, alte vehicule care folosesc aceste benzi sau chiar care opresc/stationeaza pe acestea)
- semafoarele nu sunt inteligente
- multe semafoare se "pierd" din cauza calatorilor care in loc sa se concentreze pe urcarea/coborarea in vehicul, stau cu ochii in telefoane... Etc
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse
shoppy
In tarile civilizate exista program de circulatie, incalcarea lui inseamna costuri suplimentare si legaturi pierdute pentru zeci de oameni care s-au prezentat in statie la ora corecta, nu este logic sa-l incalci pentru o persoana care nu se poate organiza.
Calatorii neatenti exista si in tarile civilizate, nu stiu daca exista vreo solutie, pana la urma nu ai de unde sa sti daca un calator este neatent, asteapta o masina pe alta linie sau masina urmatoare pe aceeasi linie sau din anumite motive sta aiurea prin statie, dar sigur solutia nu este sa deschizi degeaba toate usile sa le uzezi degeaba si sa se iroseasca caldura sau AC.
In tarile civilizate exista program de circulatie, incalcarea lui inseamna costuri suplimentare si legaturi pierdute pentru zeci de oameni care s-au prezentat in statie la ora corecta, nu este logic sa-l incalci pentru o persoana care nu se poate organiza.
Calatorii neatenti exista si in tarile civilizate, nu stiu daca exista vreo solutie, pana la urma nu ai de unde sa sti daca un calator este neatent, asteapta o masina pe alta linie sau masina urmatoare pe aceeasi linie sau din anumite motive sta aiurea prin statie, dar sigur solutia nu este sa deschizi degeaba toate usile sa le uzezi degeaba si sa se iroseasca caldura sau AC.
📖 Pagination options