Topic: Accidente / incidente
5211 posts, 1491234 views
📖 Pagination options
- REDX
-
Posted:
-
Re: Accidente / incidente
REDX
Ireparabil mai este și 4499 de la Autobaza Nordului,cel care a avut parte de acel accident cumplit de pe Calea Dorobanților.
Ireparabil mai este și 4499 de la Autobaza Nordului,cel care a avut parte de acel accident cumplit de pe Calea Dorobanților.
- yoyoMax
-
Posted:
-
Re: Accidente / incidente
yoyoMax
Un incendiu e o avarie majora pana la urma, poate fi afectata si structura de rezistenta, dar oricum in zona aceea se afla un procent semnificativ din pretul vehiculului, cum se spune ca din fata pana in volan e 70% din costul de productie al unui autoturism.
Un caz bun de comparatie, zic eu, e cel al lui 4235, care a fost accidentat rau in fata, si fiind nou, a fost reparat chiar daca reparatia a constst in sudarea de la jumatate a altei caroserii. Ma intreb daca se va proceda la fel aici, dar trebuie tinut cont de diferenta de echipamente care se afla in fata si in spate.
Un incendiu e o avarie majora pana la urma, poate fi afectata si structura de rezistenta, dar oricum in zona aceea se afla un procent semnificativ din pretul vehiculului, cum se spune ca din fata pana in volan e 70% din costul de productie al unui autoturism.
Un caz bun de comparatie, zic eu, e cel al lui 4235, care a fost accidentat rau in fata, si fiind nou, a fost reparat chiar daca reparatia a constst in sudarea de la jumatate a altei caroserii. Ma intreb daca se va proceda la fel aici, dar trebuie tinut cont de diferenta de echipamente care se afla in fata si in spate.
- Costin
-
Posted:
-
Re: Accidente / incidente
Costin
Tineti cont ca autobuzul e inca in garantie, deci va urma o lupta intre STB si Otokar pentru a dovedi fiecare ca de vina e celalalt. Daca rezulta ca e vina Otokar, autobuzul va fi reparat sau inlocuit.
Tineti cont ca autobuzul e inca in garantie, deci va urma o lupta intre STB si Otokar pentru a dovedi fiecare ca de vina e celalalt. Daca rezulta ca e vina Otokar, autobuzul va fi reparat sau inlocuit.
- punmeister
-
Posted:
-
Re: Accidente / incidente
punmeister
Iar Otokar poate da oricand vina pe Cummins, producatorul motoarelor de pe Kenturile solo.
Iar Otokar poate da oricand vina pe Cummins, producatorul motoarelor de pe Kenturile solo.
- valy
-
Posted:
-
Re: Accidente / incidente
valy
Chiar și așa, nu ei răspund de ce pun pe mașină? Dacă ar face asta, nu tot ar trebui să livreze alt autobuz în cazul în care acesta este ireparabil?
Chiar și așa, nu ei răspund de ce pun pe mașină? Dacă ar face asta, nu tot ar trebui să livreze alt autobuz în cazul în care acesta este ireparabil?
- 1689
-
Posted:
-
Re: Accidente / incidente
1689
@Cosmin , da,teoretic Otokar este integral responsabil de intretinerea autobuzelor in perioada de garantie, dar - ma tem - *TB nu va fi in stare (sau nu va avea argumente) sa dovedeasca o problema tehnica in spatele acestui incident…
Sint curios cum se va termina, dar parerea mea e ca nu vor avea cistig de cauza.
Da, daca ar fi fost in derulare o licitatie la care Otokar participa acum, poate (din motive de PR) ar fi acceptat sa inlocuiasca/repare autobuzul …
Dar in conditiile actuale, ma astept sa se foloseasca de orice chichita legala (motorina neconforma, exploatare peste numarul de ore / zi, vreo lipsa de planificare a unei revizii la timp, lipsa unei instruiri a soferului - orice…) pentru a muta responsabilitatea incidentului in gradina *TB.
@Cosmin , da,teoretic Otokar este integral responsabil de intretinerea autobuzelor in perioada de garantie, dar - ma tem - *TB nu va fi in stare (sau nu va avea argumente) sa dovedeasca o problema tehnica in spatele acestui incident…
Sint curios cum se va termina, dar parerea mea e ca nu vor avea cistig de cauza.
Da, daca ar fi fost in derulare o licitatie la care Otokar participa acum, poate (din motive de PR) ar fi acceptat sa inlocuiasca/repare autobuzul …
Dar in conditiile actuale, ma astept sa se foloseasca de orice chichita legala (motorina neconforma, exploatare peste numarul de ore / zi, vreo lipsa de planificare a unei revizii la timp, lipsa unei instruiri a soferului - orice…) pentru a muta responsabilitatea incidentului in gradina *TB.
- Nenea_titi
-
Posted:
-
Re: Accidente / incidente
Nenea_titi
Am mai spus, mașina are deja o vârstă și un rulaj, la care vârstă/rulaj trebuia să aibă niște revizii/inspecții/înlocuiri. Rămâne de văzut dacă: s-au făcut, nu s-au făcut, dacă s-au făcut în realitate sau doar pe hârtie. Dacă STB dă mașina la service și apoi o ia înapoi, nu se face o predare/primire pe semnătură? La service la revizii nu merge și un reprezentant al STB să vadă că serviceul face treaba corectă?
Am spus, dacă era un vehicul de maxim 50000 km era plauzibilă direct garanția, așa la cca 300.000 se poate invoca deja întreținere incorectă. Rămâne de văzut.
Cât despre structura de rezistență...eu nu m-aș mai baza pe ea.
Cum se face totuși că sunt tot mai multe ghinioane cu mașini noi în toată țara?
Brăila un Pantograf la Astra și un incendiu la un ZTE, mașini de nicio lună, la Bv două incendii la electrice, la Craiova un Solaris Diesel a luat foc... în lume, a ars un garaj în Stuttgart de la un autobuz electric, în Cehia sau Slovacia au izbucnit în flăcări niște SOR diesel...la Roma incendiile de autobuze erau ceva obișnuit...apropo, anul ăsta la început a ars un V3A CH PPC.
A luat foc și un Imperio la motor, dar au stins repede...
Ori STB chiar nu știe să gestioneze mașini noi ori mașinile noi se fac din ce în ce mai slabe.
Am mai spus, mașina are deja o vârstă și un rulaj, la care vârstă/rulaj trebuia să aibă niște revizii/inspecții/înlocuiri. Rămâne de văzut dacă: s-au făcut, nu s-au făcut, dacă s-au făcut în realitate sau doar pe hârtie. Dacă STB dă mașina la service și apoi o ia înapoi, nu se face o predare/primire pe semnătură? La service la revizii nu merge și un reprezentant al STB să vadă că serviceul face treaba corectă?
Am spus, dacă era un vehicul de maxim 50000 km era plauzibilă direct garanția, așa la cca 300.000 se poate invoca deja întreținere incorectă. Rămâne de văzut.
Cât despre structura de rezistență...eu nu m-aș mai baza pe ea.
Cum se face totuși că sunt tot mai multe ghinioane cu mașini noi în toată țara?
Brăila un Pantograf la Astra și un incendiu la un ZTE, mașini de nicio lună, la Bv două incendii la electrice, la Craiova un Solaris Diesel a luat foc... în lume, a ars un garaj în Stuttgart de la un autobuz electric, în Cehia sau Slovacia au izbucnit în flăcări niște SOR diesel...la Roma incendiile de autobuze erau ceva obișnuit...apropo, anul ăsta la început a ars un V3A CH PPC.
A luat foc și un Imperio la motor, dar au stins repede...
Ori STB chiar nu știe să gestioneze mașini noi ori mașinile noi se fac din ce în ce mai slabe.
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Accidente / incidente
shoppy
Se evalueaza valoarea masinii scazand 10% pe an si Otokar le da banii sau ii scad din garantia de buna executie de la sfarsit.
Se evalueaza valoarea masinii scazand 10% pe an si Otokar le da banii sau ii scad din garantia de buna executie de la sfarsit.
- 1689
-
Posted:
-
Re: Accidente / incidente
1689
Ca sa fim mai exacti, este vorba de un incendiu care a avut loc in 2021 si a afectat 25 de autobuze.
Nenea_titi wrote here:
[…] a ars un garaj în Stuttgart de la un autobuz electric, […]
Ca sa fim mai exacti, este vorba de un incendiu care a avut loc in 2021 si a afectat 25 de autobuze.
- ikarus13
-
Posted:
-
Re: Accidente / incidente
ikarus13
Garantez pentru service-ul Otokar. Reviziile se fac la timp pe bune (vazut des cu ochii mei). Mai bine zis, angajatii de acolo chiar muncesc. Totul se schimba la timp. Chiar daca vehiculele nu se duc cu orice problema la reprezentanta, in fiecare seara angajatii Otokar vin in autobaze si rezolva micile defecte care apar.
Garantez pentru service-ul Otokar. Reviziile se fac la timp pe bune (vazut des cu ochii mei). Mai bine zis, angajatii de acolo chiar muncesc. Totul se schimba la timp. Chiar daca vehiculele nu se duc cu orice problema la reprezentanta, in fiecare seara angajatii Otokar vin in autobaze si rezolva micile defecte care apar.
- Nenea_titi
-
Posted:
-
- punmeister
-
Posted:
-
Re: Accidente / incidente
punmeister
Nu mai exista din ce stiu, au fost absorbiti de Otokar Europe parca.
Nu mai exista din ce stiu, au fost absorbiti de Otokar Europe parca.
- V2A
-
Posted:
-
Re: Accidente / incidente
V2A
Linia 41 este blocată în zona Pod Ciurel. O mașină s-a ciocnit de autobuzul 4940 (linia 201), apoi a ajuns pe linia de tramvai.
Linia 41 este blocată în zona Pod Ciurel. O mașină s-a ciocnit de autobuzul 4940 (linia 201), apoi a ajuns pe linia de tramvai.
- nathalael
-
Posted:
-
Re: Accidente / incidente
nathalael
Autobuzul l-a bușit după ce a intrat pe linia de tramvai, cele 2 circulând pe sensuri diferite
Autobuzul l-a bușit după ce a intrat pe linia de tramvai, cele 2 circulând pe sensuri diferite
IMG_3060.jpeg (820.37 KB; downloaded 1916 times)
📖 Pagination options
Home page
•
Parent forum:
Generalități despre transportul în comun din București și Ilfov
•
Choose destination