Topic: Accidente / incidente
5211 posts, 1489038 views
📖 Pagination options
- TrainWrecker
-
Posted:
-
Re: Accidente / incidente
TrainWrecker
Daca semaforul pentru macaz nu functioneaza atunci macazul sigur nu merge... Din cate am vazut macazurile au fost dezactivate circa 2014 (cel putin de asta deduc din street view) mai putin cel de pe lizeanu catre obor si dinamo care inca mergeau, din propie experienta am fost acum o luna intr-un tramvai de pe linia 5 cu retragere la dep. VIctoria din Baneasa, vantamul a coborat la intersectie sa schimbe macazul cu ranga de pe Stefan Cel Mare catre URAC.
Daca semaforul pentru macaz nu functioneaza atunci macazul sigur nu merge... Din cate am vazut macazurile au fost dezactivate circa 2014 (cel putin de asta deduc din street view) mai putin cel de pe lizeanu catre obor si dinamo care inca mergeau, din propie experienta am fost acum o luna intr-un tramvai de pe linia 5 cu retragere la dep. VIctoria din Baneasa, vantamul a coborat la intersectie sa schimbe macazul cu ranga de pe Stefan Cel Mare catre URAC.
- Nenea_titi
-
Posted:
-
Re: Accidente / incidente
Nenea_titi
Mă refer la traseu comercial regulat. Nu la utilitare care merg la URAC sau acces/retragere. Oricum pentru mine nu are nicio logică să faci accesul de maniera Lizeanu - Reînvierii - Turmelor - Moșilor, cât timp ai posibilitatea mult mai ușoară să faci dreapta la Viitorului. Macazul ăla, eu personal nu l-am văzut decât acționat la rangă. Totuși flamele de la pantograf m-au intrigat un pic, crezând că vroia să meargă înainte și a comandat accidental macazul... oricum virajul ăla nu îl poți lua cu viteză, deraia.
ByOnu wrote here:Nenea_titi wrote here:
Oricum ăla nu este un macaz de uz curent, adică nu este niciun traseu care face stânga acolo. Accesul lui 5 la Sf Gheorghe se face facil prin Piața Gemeni. Deci acolo putea face dreapta lejer.
Nu esti la curent, din pacate.
STB a refuzat in repetate randuri propunerea Asociatiei Metrou Usor: https://forum.metrouusor.com/ViewTopic?p ... ByPostId
Insista sa faca accesul si retragerea prin Str. Reînvierii / Obor, în loc să o faca prin Str. Viitorului.
Mă refer la traseu comercial regulat. Nu la utilitare care merg la URAC sau acces/retragere. Oricum pentru mine nu are nicio logică să faci accesul de maniera Lizeanu - Reînvierii - Turmelor - Moșilor, cât timp ai posibilitatea mult mai ușoară să faci dreapta la Viitorului. Macazul ăla, eu personal nu l-am văzut decât acționat la rangă. Totuși flamele de la pantograf m-au intrigat un pic, crezând că vroia să meargă înainte și a comandat accidental macazul... oricum virajul ăla nu îl poți lua cu viteză, deraia.
- GPS
-
Posted:
-
Re: Accidente / incidente
GPS
La Lizeanu mai este doar o patină și aceea este pe strada Lizeanu. Restul sunt toate demontate.
La Lizeanu mai este doar o patină și aceea este pe strada Lizeanu. Restul sunt toate demontate.
- bercenicity
-
Posted:
-
Re: Accidente / incidente
bercenicity
Elementele scumpe - boghiul motor, dispozitivele de pe acoperiș - sunt relativ intacte, ar trebui doar o noua secțiune A si reechipată cu ce a scăpat
TPB wrote here:
Dacă 3851 nu se poate repara, s-ar putea comanda de la Astra, un nou corp A? Întreb deoarece nu știu exact și mi s-ar părea ciudat să rămânem doar cu 99/100 Astre disponibile. Chiar și așa, un tramvai nou în minus încurcă destul de tare.
Elementele scumpe - boghiul motor, dispozitivele de pe acoperiș - sunt relativ intacte, ar trebui doar o noua secțiune A si reechipată cu ce a scăpat
- Nenea_titi
-
Posted:
-
Re: Accidente / incidente
Nenea_titi
Părerea mea este că:
- Trebuie secțiune echipată complet.
- Inspecție la articulație (a suportat totuși un șoc zdravăn), văzut dacă nu e deteriorată și a doua secțiune.
- Secțiunea A nu mai este reparabilă. Nu în condiții de siguranță. Trebuie într-adevăr un inventar cu ce este recuperabil și ce nu. Deși zic că mai repede dă o secțiune A complet echipată, doar o cuplează mecanic și electric.
- Boghiul, aparent nu e avariat. În realitate nu poți ști dacă nu este ceva rău și pe acolo .
Părerea mea este că:
- Trebuie secțiune echipată complet.
- Inspecție la articulație (a suportat totuși un șoc zdravăn), văzut dacă nu e deteriorată și a doua secțiune.
- Secțiunea A nu mai este reparabilă. Nu în condiții de siguranță. Trebuie într-adevăr un inventar cu ce este recuperabil și ce nu. Deși zic că mai repede dă o secțiune A complet echipată, doar o cuplează mecanic și electric.
- Boghiul, aparent nu e avariat. În realitate nu poți ști dacă nu este ceva rău și pe acolo .
- Aron
-
Posted:
-
Re: Accidente / incidente
Aron
2 mil € si e facut praf de o tabla din 90‘…. Deci se menține trendul cu plastifierea a cat mai multor piese la vehicule(de orice tip) atunci mă întreb ce face exact să aibă prețul pe care îl are? Tehnologia? Să fim serioși.. chiar recent, printr-o vizită la Budapesta, am realizat ca sistemul de accelerare/frânare are un sunet 99% identic cu Siemens- urile. Pe interior mai mulți au afirmat ca sunt elemente de calitate îndoielnică, deci ce face de 2 mil?
2 mil € si e facut praf de o tabla din 90‘…. Deci se menține trendul cu plastifierea a cat mai multor piese la vehicule(de orice tip) atunci mă întreb ce face exact să aibă prețul pe care îl are? Tehnologia? Să fim serioși.. chiar recent, printr-o vizită la Budapesta, am realizat ca sistemul de accelerare/frânare are un sunet 99% identic cu Siemens- urile. Pe interior mai mulți au afirmat ca sunt elemente de calitate îndoielnică, deci ce face de 2 mil?
- reiny2000
-
Posted:
-
Re: Accidente / incidente
reiny2000
Scopul "plastifierii" este de a minimiza daunele în caz de accident. Te invit să mergi cu o mașină de acum 100 de ani, 100% fier și oțel, și să intri într-un stâlp sau într-un cap de pod.
Scopul "plastifierii" este de a minimiza daunele în caz de accident. Te invit să mergi cu o mașină de acum 100 de ani, 100% fier și oțel, și să intri într-un stâlp sau într-un cap de pod.
- punmeister
-
Posted:
-
- Costin
-
Posted:
-
Re: Accidente / incidente
Costin
...si de a absorbi socul impactului pentru a nu se transmite la interior.
"Plastifierea" e buna. Ca zic ei ca nu se mai poate repara e o decizie strict economica, nu tehnica. Si proasta, dar ma rog...
...si de a absorbi socul impactului pentru a nu se transmite la interior.
"Plastifierea" e buna. Ca zic ei ca nu se mai poate repara e o decizie strict economica, nu tehnica. Si proasta, dar ma rog...
- Nenea_titi
-
Posted:
-
Re: Accidente / incidente
Nenea_titi
La mașina din fier masiv , rigidă, scapă mașina dar mor ocupanții.
La mașinile cu plastice, șocurile sunt absorbite, mașina e praf dar ocupanții scapă. Pe principiul fierul se repară, corpul omenesc nu prea.
Treaba cu "mașinile foarte rigide care nu se deformează" datează din anii 40-50. Când se trecea de la căruțe motorizate la mașini cu caroserii monobloc. Se mergea pe principiul că dacă mașina e rigidă și solidă scapă și pasagerii. Mașinile stil filmele lui Nicolaescu, alea erau sicrie pe roți. Ulterior în anii 50 a fost decizia să le facă rigide, că scapă și ocupanții. Dus și întors. Pe vremea aia nu avea oricine mașină (erau foarte puține), permis, și mai mult, prea puține mașini accesibile pentru public atingeau 100 Km/h. Atunci mergea. Zonele de deformare programată au apărut încă din 1960. Pentru cine nu știe, și Renault 12 (aka Dacia 1300) avea acest concept. Nu știu cât s-a transferat și la dacie.
URAC e la conceptul că un panou de tablă se îndreaptă cu ciocanul. În vest, tablele îndoite se schimbă. Ba chiar unii producători schimbă cu totul. Chiar și Dacia mai nou... unui vecin cu Logan 3, i-a șifonat unul ușa. La service i-a schimbat toată ușa. Nu doar fața șifonată. Nu mai este "un cald, trei ciocane, un cancioc de chit, șmirghel , vopsea la pistol și gata".
Revenind, nu cred că e cazul ca URAC să-și bage nasul. Tramvaiul ăsta va fi depozitat undeva unde nu încurcă pe nimeni, se va sigila să nu se ia piese de pe el asta până la reparare. Poate chiar în URAC, sau îl trimite la ASTRA. Ceea ce va implica costuri. Pe care le suportă...ghici cine ?
Cât despre V3A, mă aștept ca până în primăvară (dacă nu chiar mai devreme) să revină. Au cu ce și din ce. Victoria are destule retrase, deci au secțiuni A câte în lună și în stele.
La mașina din fier masiv , rigidă, scapă mașina dar mor ocupanții.
La mașinile cu plastice, șocurile sunt absorbite, mașina e praf dar ocupanții scapă. Pe principiul fierul se repară, corpul omenesc nu prea.
Treaba cu "mașinile foarte rigide care nu se deformează" datează din anii 40-50. Când se trecea de la căruțe motorizate la mașini cu caroserii monobloc. Se mergea pe principiul că dacă mașina e rigidă și solidă scapă și pasagerii. Mașinile stil filmele lui Nicolaescu, alea erau sicrie pe roți. Ulterior în anii 50 a fost decizia să le facă rigide, că scapă și ocupanții. Dus și întors. Pe vremea aia nu avea oricine mașină (erau foarte puține), permis, și mai mult, prea puține mașini accesibile pentru public atingeau 100 Km/h. Atunci mergea. Zonele de deformare programată au apărut încă din 1960. Pentru cine nu știe, și Renault 12 (aka Dacia 1300) avea acest concept. Nu știu cât s-a transferat și la dacie.
URAC e la conceptul că un panou de tablă se îndreaptă cu ciocanul. În vest, tablele îndoite se schimbă. Ba chiar unii producători schimbă cu totul. Chiar și Dacia mai nou... unui vecin cu Logan 3, i-a șifonat unul ușa. La service i-a schimbat toată ușa. Nu doar fața șifonată. Nu mai este "un cald, trei ciocane, un cancioc de chit, șmirghel , vopsea la pistol și gata".
Revenind, nu cred că e cazul ca URAC să-și bage nasul. Tramvaiul ăsta va fi depozitat undeva unde nu încurcă pe nimeni, se va sigila să nu se ia piese de pe el asta până la reparare. Poate chiar în URAC, sau îl trimite la ASTRA. Ceea ce va implica costuri. Pe care le suportă...ghici cine ?
Cât despre V3A, mă aștept ca până în primăvară (dacă nu chiar mai devreme) să revină. Au cu ce și din ce. Victoria are destule retrase, deci au secțiuni A câte în lună și în stele.
- cris_m
-
Posted:
-
Re: Accidente / incidente
cris_m
Fii putin mai atent la capturile de pe Streetview din august 2023 si noimbrie 2008:
1689 wrote here:
LE: intre timp am studiat imaginile de pe Google Street View…
Pe sensul Dinamo - Obor (captura aug 2023), semaforul de tramvaie nu pare sa fie functional, insa exista semafor cu faza dedicata virajului stinga pentru autoturisme, pe acelasi pilon.
Pe sensul Obor - Dinamo (captura aug 2023), situatia este identica (semaforul de tramvaie nu pare sa fie functional).
Pe ambele directii exista si un semafor - pe peron - cu doua culori (verde/rosu) care este sincronizat cu trecerea de pietoni.
V3A-ul pare sa fi trecut de acesta insa nu s-a oprit la cel de-al doilea…
Fii putin mai atent la capturile de pe Streetview din august 2023 si noimbrie 2008:
Screenshot_20231224-133340_Maps.jpg (922.98 KB; downloaded 1921 times)
Screenshot_20231224-140814_Maps.jpg (872.35 KB; downloaded 1921 times)
- Vasile52
-
Posted:
-
Re: Accidente / incidente
Vasile52
Nu este nici primul si cred ca nici ultimul accident provocat de conflictul macazelor. S-au mai produs n incidente la indigo in trecut. Chiar asa suntem condamnati sa repetam perpetum greselile trecutului?
Sunt de parere ca accidentul putea fi evitat daca Bucurestiul avea o solutie de automatizare functionala si ca la carte. Personal nu prea sunt de acord cu automatizarea/semi-automatizarea pe care o avem acum. In primul rand ca in multe locuri nu functioneaza. In al doilea rand cred ca exista solutii mai superioare decat patina unde vatmanul trebuie sa aiba grija sa nu treaca prea repede, sa treaca pe neutru, sa actioneze butonul cat trece pe patina, se verifice daca limbile macazului s-a schimbat si sunt in pozitie corecta, etc, asta il cam distrage si devine o problema mai ales in intersectii si in statii unde sunt cel mai des amplasate patinele si lasa loc pentru eroare umana.
Da stiu ca avem si automatizarea de la Hanning & Kahn care in teorie ar schimba automat macazul dar nu prea este functionala peste tot si inlatura doar problema de a tine apasat pe buton. Personal as considera o alta solutie de genul radio care sa ma inlature din distrageri, poate conectata si la Thoreb care sa schimbe macazul in functie de parcurs astfel incat macazul sa fie mereu in directia pe care vatmanul o parcurge si sa nu mai fie nevoia asta sa isi aduca aminte/sau sa nu uite vatmanul sa schimbe macazul el se mearga pe ce traseu "crede" ca are, poate solutia radio ar fi si mai fiabila si mai usor de intretinut. Sau macar adaugate/reparate semafoarele pentru pozitia macazul sa nu mai se stea sa vada daca la limbile macazului daca sunt in pozitia buna. (mai ales pe conditi de lumina reduse)
Nu zic acum gata hai sa facem interlocking la toate intersectiile si sa adaugam ATP si totfelul de sisteme de siguranta, dar macar acolo un minim.
Voi ce credeti? Ar fi ajutat o automatizare ca la carte si functionala sa nu se intample asta?
Nu este nici primul si cred ca nici ultimul accident provocat de conflictul macazelor. S-au mai produs n incidente la indigo in trecut. Chiar asa suntem condamnati sa repetam perpetum greselile trecutului?
Sunt de parere ca accidentul putea fi evitat daca Bucurestiul avea o solutie de automatizare functionala si ca la carte. Personal nu prea sunt de acord cu automatizarea/semi-automatizarea pe care o avem acum. In primul rand ca in multe locuri nu functioneaza. In al doilea rand cred ca exista solutii mai superioare decat patina unde vatmanul trebuie sa aiba grija sa nu treaca prea repede, sa treaca pe neutru, sa actioneze butonul cat trece pe patina, se verifice daca limbile macazului s-a schimbat si sunt in pozitie corecta, etc, asta il cam distrage si devine o problema mai ales in intersectii si in statii unde sunt cel mai des amplasate patinele si lasa loc pentru eroare umana.
Da stiu ca avem si automatizarea de la Hanning & Kahn care in teorie ar schimba automat macazul dar nu prea este functionala peste tot si inlatura doar problema de a tine apasat pe buton. Personal as considera o alta solutie de genul radio care sa ma inlature din distrageri, poate conectata si la Thoreb care sa schimbe macazul in functie de parcurs astfel incat macazul sa fie mereu in directia pe care vatmanul o parcurge si sa nu mai fie nevoia asta sa isi aduca aminte/sau sa nu uite vatmanul sa schimbe macazul el se mearga pe ce traseu "crede" ca are, poate solutia radio ar fi si mai fiabila si mai usor de intretinut. Sau macar adaugate/reparate semafoarele pentru pozitia macazul sa nu mai se stea sa vada daca la limbile macazului daca sunt in pozitia buna. (mai ales pe conditi de lumina reduse)
Nu zic acum gata hai sa facem interlocking la toate intersectiile si sa adaugam ATP si totfelul de sisteme de siguranta, dar macar acolo un minim.
Voi ce credeti? Ar fi ajutat o automatizare ca la carte si functionala sa nu se intample asta?
- Costin
-
Posted:
-
Re: Accidente / incidente
Costin
Si automatizarea existenta ar fi ajutat daca era functionala, pentru ca ar fi funcționat indicatoarele luminoase de directie, care sunt destul de greu de ratat.....daca merg.
Si automatizarea existenta ar fi ajutat daca era functionala, pentru ca ar fi funcționat indicatoarele luminoase de directie, care sunt destul de greu de ratat.....daca merg.
- punmeister
-
Posted:
-
Re: Accidente / incidente
punmeister
Sau si mai simplu, sisteme anti-coliziune de la Bosch sau Mobileye pe TOATE tramvaiele.
Sau si mai simplu, sisteme anti-coliziune de la Bosch sau Mobileye pe TOATE tramvaiele.
📖 Pagination options
Home page
•
Parent forum:
Generalități despre transportul în comun din București și Ilfov
•
Choose destination