Topic: Aspecte pozitive/negative din transportul public buzoian
18 posts, 2583 views
📖 Pagination options
- ADK
-
Posted:
-
Aspecte pozitive/negative din transportul public buzoian
ADK
Ideea acestui topic m-a inspirat după un vechi forum care se găsea în transportul public bucureștean, însă la care m-am gândit nu demult să-l updatez și pe cel buzoian, văzând prin autobuze diverse lucrări de mântuială sau diverse aspecte care pot fi catalogate ca bune, sau mai puțin bune. Și cum în Buzău nu prea am observat pe nimeni la ora curentă, cel puțin nu așa activ, rămâne să încerc să țin eu "activă" zona și cu orice noutate se poate, cât o să-mi mai duc traiul pe aici că nu se știe ce rezervă viitorul.
La aspecte negative am observat în general diverse lucrări de mentenanță de prost gust, din păcate însă n-am ținut o "evidență" (aș fi avut ce posta acum), însă încerc să recuperez cu primele ocazii orice aspect care cred că merită postat și discutat, de preferat lucruri mai "ieșite din comun" și nu tot felul de banalități.
Astăzi am mers cu HSU (VDL Citea) și am prins un loc în spatele șoferului, care mi-a ieșit în evidență panoul informativ original prins dorelește, fără niciun aspect plăcut (din experiența proprie, în spate e posibil să existe niște piulițe speciale care s-au pierdut, astfel că s-au făcut alte găuri nu prea inspirate cu ce s-a găsit prin buzunarul mecanicului). Deși fixări de genul am mai observat și la trapele motorului al unor Citaro, cu șuruburi și de 3-4 feluri puse te miri cum de "doreli"...
Fotografia am făcut-o într-adevăr mai distanțată, pentru a evita să mă observe șoferul care ar fi putut începe o conversație inutilă de gen "ce pozezi tu acolo/ce vrei să reclami" ș.a.m.d. Deși da, un aspect pozitiv e că au început de ceva vreme să fie montate camere de supraveghere (inclusiv în stații), acum dacă o înregistra, asta nu știu... Probabil se așteaptă și cu astea "inaugurarea electricelor" (mai ceva decât dacă ar veni Papa de la Roma).
Ideea acestui topic m-a inspirat după un vechi forum care se găsea în transportul public bucureștean, însă la care m-am gândit nu demult să-l updatez și pe cel buzoian, văzând prin autobuze diverse lucrări de mântuială sau diverse aspecte care pot fi catalogate ca bune, sau mai puțin bune. Și cum în Buzău nu prea am observat pe nimeni la ora curentă, cel puțin nu așa activ, rămâne să încerc să țin eu "activă" zona și cu orice noutate se poate, cât o să-mi mai duc traiul pe aici că nu se știe ce rezervă viitorul.
La aspecte negative am observat în general diverse lucrări de mentenanță de prost gust, din păcate însă n-am ținut o "evidență" (aș fi avut ce posta acum), însă încerc să recuperez cu primele ocazii orice aspect care cred că merită postat și discutat, de preferat lucruri mai "ieșite din comun" și nu tot felul de banalități.
Astăzi am mers cu HSU (VDL Citea) și am prins un loc în spatele șoferului, care mi-a ieșit în evidență panoul informativ original prins dorelește, fără niciun aspect plăcut (din experiența proprie, în spate e posibil să existe niște piulițe speciale care s-au pierdut, astfel că s-au făcut alte găuri nu prea inspirate cu ce s-a găsit prin buzunarul mecanicului). Deși fixări de genul am mai observat și la trapele motorului al unor Citaro, cu șuruburi și de 3-4 feluri puse te miri cum de "doreli"...
IMG_20231125_190129542_copy_1440x1920.jpg (363.48 KB; downloaded 2090 times)
Fotografia am făcut-o într-adevăr mai distanțată, pentru a evita să mă observe șoferul care ar fi putut începe o conversație inutilă de gen "ce pozezi tu acolo/ce vrei să reclami" ș.a.m.d. Deși da, un aspect pozitiv e că au început de ceva vreme să fie montate camere de supraveghere (inclusiv în stații), acum dacă o înregistra, asta nu știu... Probabil se așteaptă și cu astea "inaugurarea electricelor" (mai ceva decât dacă ar veni Papa de la Roma).
- ADK
-
Posted:
-
Re: Aspecte pozitive/negative din transportul public buzoian
ADK
Din NGZ (Van-Hool), display validator lovit, chiar nu înțeleg motivul autorului (nu e niciunul, ce a învățat acasă sau în gașcă asta arată mai târziu cu diverse ocazii). Tipul acesta de validatoare nu sunt nici măcar intrate oficial în funcție (deși de când sunt montate, au devenit și enervante așteptările) iar unul dintre ele a fost deja vandalizat, ca un alt aspect ora nu este ce-a corectă, în mai toate autobuzele find în urmă cu vreo 5 minute. Plus alte nereguli (tapițerii scaune murdare, acestea nu au fost încă înlocuite cu noul model, iar în spate cel puțin o cotieră e "mâncată" în capăt iar bara metalică de pe lateral a fost smulsă, după cum se prezentau urmele, însă nu le-am mai pozat).
OpenDev-urile afișează data și ora corecte în schimb. BCR-urile, destule, au deja ecranele mătuite la un nivel încât au devenit total necitibile, oare în caz că toate se prezintă la fel, mai e sancționabil călătorul pe o rută preorășenească unde tarifele diferă în funcție de distanță, dacă achiziționarea biletului prin POS nu era posibil din acest punct de vedere?
Un alt lucru pe care l-aș fi considerat un "plus", era dacă numărul de inventar lipit după revopsire ar fi fost pe bune, și nu o glumă a vreunui șofer sau altui angajat (ca fapt divers, nici nu e cel original de la vechiul operator, care era ceva cu 46xx):
Că tot mi-am adus aminte, au fost într-adevăr lipite stickere pe ușițele de acces sau lângă acestea pe toate autobuzele cu ce se alimentează în spatele acestuia (probabil s-au făcut confundări sau greșeli judecând numărul de modele de autobuze pentru cele vreo 150(?) existente), amintesc: motorină, motorină webasto și AdBlue.
Din NGZ (Van-Hool), display validator lovit, chiar nu înțeleg motivul autorului (nu e niciunul, ce a învățat acasă sau în gașcă asta arată mai târziu cu diverse ocazii). Tipul acesta de validatoare nu sunt nici măcar intrate oficial în funcție (deși de când sunt montate, au devenit și enervante așteptările) iar unul dintre ele a fost deja vandalizat, ca un alt aspect ora nu este ce-a corectă, în mai toate autobuzele find în urmă cu vreo 5 minute. Plus alte nereguli (tapițerii scaune murdare, acestea nu au fost încă înlocuite cu noul model, iar în spate cel puțin o cotieră e "mâncată" în capăt iar bara metalică de pe lateral a fost smulsă, după cum se prezentau urmele, însă nu le-am mai pozat).
IMG_20231127_133717301_copy_810x1080.jpg (440.65 KB; downloaded 2017 times)
OpenDev-urile afișează data și ora corecte în schimb. BCR-urile, destule, au deja ecranele mătuite la un nivel încât au devenit total necitibile, oare în caz că toate se prezintă la fel, mai e sancționabil călătorul pe o rută preorășenească unde tarifele diferă în funcție de distanță, dacă achiziționarea biletului prin POS nu era posibil din acest punct de vedere?
Un alt lucru pe care l-aș fi considerat un "plus", era dacă numărul de inventar lipit după revopsire ar fi fost pe bune, și nu o glumă a vreunui șofer sau altui angajat (ca fapt divers, nici nu e cel original de la vechiul operator, care era ceva cu 46xx):
IMG_20231127_135441369_copy_1440x1080.jpg (264.2 KB; downloaded 2017 times)
Că tot mi-am adus aminte, au fost într-adevăr lipite stickere pe ușițele de acces sau lângă acestea pe toate autobuzele cu ce se alimentează în spatele acestuia (probabil s-au făcut confundări sau greșeli judecând numărul de modele de autobuze pentru cele vreo 150(?) existente), amintesc: motorină, motorină webasto și AdBlue.
- ADK
-
Posted:
-
Re: Aspecte pozitive/negative din transportul public buzoian
ADK
Ori am eu nasul înfundat, ori în SUE (sau care era, pe linia 1) un V7700, mirosea cel puțin de la jumate în spate numai a motorină. E cred că pentru a doua oară, o situație de genul evident anormală, după ce prima dată era prin 2020/1 (nu mai țin exact minte), într-un BMC 250 pe linia 14 sens oraș, mașină ce abia mai trăgea (deși nu mă mir ca nu tocmai cineva să le fi mânărit, cum am înțeles că au făcut cu Ikarusurile în 2006), însă find garajul la intrare, era un altul scos să preia călătorii.
Ori am eu nasul înfundat, ori în SUE (sau care era, pe linia 1) un V7700, mirosea cel puțin de la jumate în spate numai a motorină. E cred că pentru a doua oară, o situație de genul evident anormală, după ce prima dată era prin 2020/1 (nu mai țin exact minte), într-un BMC 250 pe linia 14 sens oraș, mașină ce abia mai trăgea (deși nu mă mir ca nu tocmai cineva să le fi mânărit, cum am înțeles că au făcut cu Ikarusurile în 2006), însă find garajul la intrare, era un altul scos să preia călătorii.
- ADK
-
Posted:
-
Re: Aspecte pozitive/negative din transportul public buzoian
ADK
Din "așa nu" ar fi un program de circulație al autobuzelor atât în timpul săptămânii, cât și în weekend, ca distribuția și tipul acestora să se efectueze mult mai conform decât este în situația prezentă. Turele sunt evident reduse în weekend, de te apucă și boala așteptând o linie principală - cum ar fi 5'ul - că "nu există cerere", asta însemnând că autobuzele circulă la o capacitate cam 3/4:
Să nu mai zic ce happy ar fi fost prezența unui autobuz în 2 uși ... abia am forțat urcarea la ușa 3 înaintea altor oameni.
Am așteptat la Prutului mașina respectivă, în frig, cred că vreo 30 minute dacă nu chiar mai bine. Noroc că, de fel mă împac mai ușor cu frigul decât cu căldura, în timpul ăla scriind și mesajul acesta.
Dpmdv, o distribuție corectă a autobuzelor (lucru ce drept mai sus a fost inspirat, însă sunt sigur că pe dispecer nu l-a interesat dacă e VDL, Mercedes sau Volvo, asta s-a nimerit de fapt), ar fi ca autobuzele în 2 uși urbane să fie văzute ceva mai rare, și niciodată dimineața cam pe nicio linie, decât eventual pe dubluri sau "zone", iar pe regionale, să rămână o glumă să mai auzi de vreun VDL/Volvo pe 2/22 și nu un articulat. Plus o distribuție mai corectă, 2, 2B și 22 au același traseu, dar lungimi diferite, 2B este o ranforsare a lui 2, întorcând la Mătești, 2 la Săpoca iar 22 la Fulga, poți vedea articulat pe linia ce-a mai scurtă și solo pe linia ce-a mai lungă, plecând și simultan de la gară în loc să aibă un interval de măcar câteva minute (iar primul întotdeauna să plece cel cu capătul mai aproape). Și 14 + 120 (de care o fi - B, S sau M, să zicem M, ce-a mai scurtă la Maxenu), pe 14 bagă VDL care merge până la Călțuna, iar pe 120 Volvo care are un confort mai sporit și mai multe locuri pe scaune.
Nu mai zic de suplimentarea unor linii cu măcar un tur, și de "strecurarea" unor ore de plecare între intervale mari, nu cum e 14 seara - 19:20 ...next, 23:15. O plecare pe la 21 mi-ar fi fost foarte utilă, dar n-am cu cine. Însă mai rău e linia 11, către Vadu Pașii, cu ultima plecare la 18:14 sau 20 în weekend. Mereu trebuie să existe și o mașină care să plece după ora 23, nu când nici găinile n-au intrat încă în coteț. Dacă ai avut vreo treabă prin București, locuiești la Scurtești și ajungi la 9 seara în Buzău, mai ajungi doar cu vreo mașină mică (așa l-am pierdut eu odată pe 14, la penultima oră de plecare, a avut trenul întârziere +10 minute și a fost destul încât să-mi găsesc o ocupație vreo 4h).
Ce să mai zic că la 12 noaptea (de fapt, cam odată cu lăsarea întunericului) încep concertele canine și repezeala acestora violentă la garduri mai rău ca deobicei, de sunt împins pentru liniștea mea (și a tuturor, nu știi cine crede că de fapt ai vrut să-i intrii în curte și te trezești cu vreo furcă în spinare) să circul pe șosea, apoi dau de câte un loc cu o beznă așa mare de face riscantă continuarea traseului fără vreo lanternă (să mai fi și încărcat...cum nu de puține ori am fost, plus obosit, și n-am pretenția să mă aștepte nimeni, mai ales la ora aia ca prezență feminină tânără, pentru că circulă și mulți dobitoci pe șosele care au chef de abordări și tocmai asta caută).
Din "așa nu" ar fi un program de circulație al autobuzelor atât în timpul săptămânii, cât și în weekend, ca distribuția și tipul acestora să se efectueze mult mai conform decât este în situația prezentă. Turele sunt evident reduse în weekend, de te apucă și boala așteptând o linie principală - cum ar fi 5'ul - că "nu există cerere", asta însemnând că autobuzele circulă la o capacitate cam 3/4:
IMG_20231210_173527658_copy_1440x1080.jpg (309.3 KB; downloaded 1843 times)
Să nu mai zic ce happy ar fi fost prezența unui autobuz în 2 uși ... abia am forțat urcarea la ușa 3 înaintea altor oameni.
Am așteptat la Prutului mașina respectivă, în frig, cred că vreo 30 minute dacă nu chiar mai bine. Noroc că, de fel mă împac mai ușor cu frigul decât cu căldura, în timpul ăla scriind și mesajul acesta.
Dpmdv, o distribuție corectă a autobuzelor (lucru ce drept mai sus a fost inspirat, însă sunt sigur că pe dispecer nu l-a interesat dacă e VDL, Mercedes sau Volvo, asta s-a nimerit de fapt), ar fi ca autobuzele în 2 uși urbane să fie văzute ceva mai rare, și niciodată dimineața cam pe nicio linie, decât eventual pe dubluri sau "zone", iar pe regionale, să rămână o glumă să mai auzi de vreun VDL/Volvo pe 2/22 și nu un articulat. Plus o distribuție mai corectă, 2, 2B și 22 au același traseu, dar lungimi diferite, 2B este o ranforsare a lui 2, întorcând la Mătești, 2 la Săpoca iar 22 la Fulga, poți vedea articulat pe linia ce-a mai scurtă și solo pe linia ce-a mai lungă, plecând și simultan de la gară în loc să aibă un interval de măcar câteva minute (iar primul întotdeauna să plece cel cu capătul mai aproape). Și 14 + 120 (de care o fi - B, S sau M, să zicem M, ce-a mai scurtă la Maxenu), pe 14 bagă VDL care merge până la Călțuna, iar pe 120 Volvo care are un confort mai sporit și mai multe locuri pe scaune.
Nu mai zic de suplimentarea unor linii cu măcar un tur, și de "strecurarea" unor ore de plecare între intervale mari, nu cum e 14 seara - 19:20 ...next, 23:15. O plecare pe la 21 mi-ar fi fost foarte utilă, dar n-am cu cine. Însă mai rău e linia 11, către Vadu Pașii, cu ultima plecare la 18:14 sau 20 în weekend. Mereu trebuie să existe și o mașină care să plece după ora 23, nu când nici găinile n-au intrat încă în coteț. Dacă ai avut vreo treabă prin București, locuiești la Scurtești și ajungi la 9 seara în Buzău, mai ajungi doar cu vreo mașină mică (așa l-am pierdut eu odată pe 14, la penultima oră de plecare, a avut trenul întârziere +10 minute și a fost destul încât să-mi găsesc o ocupație vreo 4h).
Ce să mai zic că la 12 noaptea (de fapt, cam odată cu lăsarea întunericului) încep concertele canine și repezeala acestora violentă la garduri mai rău ca deobicei, de sunt împins pentru liniștea mea (și a tuturor, nu știi cine crede că de fapt ai vrut să-i intrii în curte și te trezești cu vreo furcă în spinare) să circul pe șosea, apoi dau de câte un loc cu o beznă așa mare de face riscantă continuarea traseului fără vreo lanternă (să mai fi și încărcat...cum nu de puține ori am fost, plus obosit, și n-am pretenția să mă aștepte nimeni, mai ales la ora aia ca prezență feminină tânără, pentru că circulă și mulți dobitoci pe șosele care au chef de abordări și tocmai asta caută).
- ADK
-
Posted:
-
Re: Aspecte pozitive/negative din transportul public buzoian
ADK
HTD (VDL Citea), nu știam inițial de ce se plimbă bara...
HTD (VDL Citea), nu știam inițial de ce se plimbă bara...
IMG_20231215_162421624_copy_900x1200.jpg (757.77 KB; downloaded 1753 times)
- ADK
-
Posted:
-
Re: Aspecte pozitive/negative din transportul public buzoian
ADK
După cum am mai precizat pe undeva, HMN (VDL Ambassador) este singurul autobuz remarcat personal, ca având displayul original de informare vizuală activ în timp real, spre exemplu astăzi a migrat pe linia 28 unde am remarcat că la fiecare plecare din stație, era afișată următoarea stație, precum și în stația cu pricina + ora și data, corecte.
Așa am putut fotografia demonstrativ, ce-i drept de pe scaun astfel încât să nu incomodez circulația celorlalți (profitând de fapt de lipsa acestora din plan) sau să dau de înțeles conducătorului auto că urmează să cobor:
Însă alt exemplu, dar negativ, la fel cum am precizat și săptămâna trecută, circulația autobuzului 5 se desfășura la o capacitate de cam 3/4:
După cum am mai precizat pe undeva, HMN (VDL Ambassador) este singurul autobuz remarcat personal, ca având displayul original de informare vizuală activ în timp real, spre exemplu astăzi a migrat pe linia 28 unde am remarcat că la fiecare plecare din stație, era afișată următoarea stație, precum și în stația cu pricina + ora și data, corecte.
Așa am putut fotografia demonstrativ, ce-i drept de pe scaun astfel încât să nu incomodez circulația celorlalți (profitând de fapt de lipsa acestora din plan) sau să dau de înțeles conducătorului auto că urmează să cobor:
IMG_20231216_163843325_copy_900x1200.jpg (817.84 KB; downloaded 1711 times)
IMG_20231216_164524845_copy_900x1200.jpg (748.79 KB; downloaded 1711 times)
IMG_20231216_164618336_copy_900x1200.jpg (817.79 KB; downloaded 1711 times)
Însă alt exemplu, dar negativ, la fel cum am precizat și săptămâna trecută, circulația autobuzului 5 se desfășura la o capacitate de cam 3/4:
IMG_20231216_173724799_copy_1600x1200.jpg (416.14 KB; downloaded 1711 times)
- ADK
-
Posted:
-
Re: Aspecte pozitive/negative din transportul public buzoian
ADK
Cam așa știu unii să oprească, după ce că nivelul este diferit, de zici că cobori în beci sau urci în pod, mai ai și o săritură ca la carte de făcut, nah dacă în cazul de față la volan era o Madam Scârț...
La Unirii Sud aparent 10, 11 și 14 opresc în stația veche, alții fac rocada să oprească în ce-a nouă. Ce să mai zic că nici nu mai știi în ce stație să aștepți și uite cum pierzi autobuzul de legătură... Unii șoferi de pe 5 cu direcția Micro 14 trebuia să intre pe roșu ca să efectueze virajul la dreapta, că semaforul autobuzului cu cel al restului circulației comunică concomitent, dacă mergi înainte (cazul lui 1, 15, 16 etc) te trezești că din dreapta îți taie o mașină calea, care vrea să facă stânga, ce să mai zic că mulți șoferi încă circulă pe banda de autobuze ca pe bandă normală sau de efectuat la stânga, deși s-a dat un comunicat ca până azi, să fie ultima zi în care se mai găsesc mașini parcate la Unirii Sud, respectiv mașini în circulație pe banda dedicată doar autobuzelor și autospecialelor.
Eu unul, dacă aș fi polițist rutier, începând de mâine cum i-aș prinde cum i-aș arde, păi sunt indicatoare mari și în locuri vizibile care îți spune clar ce bandă ai tu, cele de ocolire sunt până și cu încărcare solară iar pe timp nocturn e imposibil să spui că nu le-ai văzut, oi fi eu probabil în general bun, dar când e vorba de dreptate și civilizație pe care alții le strică intenționat, aici nu există iertare. Să-i ierte Dumnezeu, dar eu nu.
Cam așa știu unii să oprească, după ce că nivelul este diferit, de zici că cobori în beci sau urci în pod, mai ai și o săritură ca la carte de făcut, nah dacă în cazul de față la volan era o Madam Scârț...
IMG_20231217_154050257_copy_1440x1080.jpg (560.1 KB; downloaded 1657 times)
La Unirii Sud aparent 10, 11 și 14 opresc în stația veche, alții fac rocada să oprească în ce-a nouă. Ce să mai zic că nici nu mai știi în ce stație să aștepți și uite cum pierzi autobuzul de legătură... Unii șoferi de pe 5 cu direcția Micro 14 trebuia să intre pe roșu ca să efectueze virajul la dreapta, că semaforul autobuzului cu cel al restului circulației comunică concomitent, dacă mergi înainte (cazul lui 1, 15, 16 etc) te trezești că din dreapta îți taie o mașină calea, care vrea să facă stânga, ce să mai zic că mulți șoferi încă circulă pe banda de autobuze ca pe bandă normală sau de efectuat la stânga, deși s-a dat un comunicat ca până azi, să fie ultima zi în care se mai găsesc mașini parcate la Unirii Sud, respectiv mașini în circulație pe banda dedicată doar autobuzelor și autospecialelor.
Eu unul, dacă aș fi polițist rutier, începând de mâine cum i-aș prinde cum i-aș arde, păi sunt indicatoare mari și în locuri vizibile care îți spune clar ce bandă ai tu, cele de ocolire sunt până și cu încărcare solară iar pe timp nocturn e imposibil să spui că nu le-ai văzut, oi fi eu probabil în general bun, dar când e vorba de dreptate și civilizație pe care alții le strică intenționat, aici nu există iertare. Să-i ierte Dumnezeu, dar eu nu.
- ADK
-
Posted:
-
Re: Aspecte pozitive/negative din transportul public buzoian
ADK
ULX (Citaro), nu înțeleg la ce ai revopsi alea... Și la ușa 2 partea de jos este revopsită în albastru, plasticele nu se prea vopsesc mai ales cine știe în ce culori și la pensulă.
ULX (Citaro), nu înțeleg la ce ai revopsi alea... Și la ușa 2 partea de jos este revopsită în albastru, plasticele nu se prea vopsesc mai ales cine știe în ce culori și la pensulă.
IMG-20231224-WA0000.jpg (237.98 KB; downloaded 1582 times)
- ADK
-
Posted:
-
Re: Aspecte pozitive/negative din transportul public buzoian
ADK
ULW (Citaro), bară lipsă la ușa (mă rog, care trebuia să fie) a șoferului. E drept, folosită ca bară pentru ușa călătorilor (deocamdată singura mașină văzută în stil "Alexandria", pentru cei din București care cunosc obiceiul de acolo):
ULW (Citaro), bară lipsă la ușa (mă rog, care trebuia să fie) a șoferului. E drept, folosită ca bară pentru ușa călătorilor (deocamdată singura mașină văzută în stil "Alexandria", pentru cei din București care cunosc obiceiul de acolo):
IMG_20240104_150119654_copy_1440x1920.jpg (522.36 KB; downloaded 1449 times)
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Aspecte pozitive/negative din transportul public buzoian
ByOnu
Ce mizerie. De la vopseaua stridenta scursa de pe pensula, pana la catadioptrii prinsi cu holsuruburi de plasticul bordului si cauciucul de pe bara...
ADK wrote here:
ULX (Citaro), nu înțeleg la ce ai revopsi alea... Și la ușa 2 partea de jos este revopsită în albastru, plasticele nu se prea vopsesc mai ales cine știe în ce culori și la pensulă.
Ce mizerie. De la vopseaua stridenta scursa de pe pensula, pana la catadioptrii prinsi cu holsuruburi de plasticul bordului si cauciucul de pe bara...
- ADK
-
Posted:
-
Re: Aspecte pozitive/negative din transportul public buzoian
ADK
Asta e doar o parte de cum arăta ULX în trecut. Panoul montat la șofer "anti-covid" prin anul 2020 era ulterior plin de benzi reflectorizante (însă după ce a plecat unul dintre titulari, chiar autorul - deși nu știu de ce a fost lăsat atâta să-și facă de cap - s-au pus peste niște benzi negre), dar chiar nu reușesc să înțeleg la ce ai monta așa ceva și de ce consideri că s-ar fi meritat investițiile. Probabil nu o să aflu niciodată. Ceva "tunning"-uri de genul, dar considerabile mai de bun-simț, ar mai fi UMU (doar că și o parte din ele au "murit" la propriu cu autorul pe la mijlocul lui 2020), însă sunt și cazuri ceva mai pozitive (am văzut inele montate jantelor la Van-Hool, aspect ce a lipsit la toate înafară de ATN - venit prin 2021, restul au venit în 2018).
Catadiotriile evident nu au ce căuta în interiorul unui vehicul, poate doar în ușile care se deschid mult în exterior (însă puțin comic - catadoptriile, de altfel reflectorizante, au benzi decupate de asemenea reflectorizante și ele), de bară find prinsă mai exact o fostă husă de volan, cumva utilă.
Normal o mașină - oricare ar fi, nu doar o mașină mică - trebuie să arate stock, cu mici îmbunătățiri poate, dar justificate - preferabil utile nu doar cu scop strict ornamental (decât să-mi cumpăr capace la roți, mai bine cumpăr niște paravânturi pentru geamuri sau apărătoare de noroi, accesoriu cam dispărut dar nu vreți să știți ce înseamnă o mașină din aceasta mergând chiar și la 100m în față pe timp nefavorabil, nu mai zic pe un drum pietruit), și nimic nu trebuie exagerat, cum era (este? nu l-am mai văzut) acest Logan de la Micro 5 (mi-ar fi și rușine să conduc așa ceva, toți care m-ar vedea s-ar uita dubios ca și cum eu aș fi autorul, iar la o oprire de rutină să fiu întrebat de motivul aspectului mașinii probabil n-aș mai avea nervi).
Asta e doar o parte de cum arăta ULX în trecut. Panoul montat la șofer "anti-covid" prin anul 2020 era ulterior plin de benzi reflectorizante (însă după ce a plecat unul dintre titulari, chiar autorul - deși nu știu de ce a fost lăsat atâta să-și facă de cap - s-au pus peste niște benzi negre), dar chiar nu reușesc să înțeleg la ce ai monta așa ceva și de ce consideri că s-ar fi meritat investițiile. Probabil nu o să aflu niciodată. Ceva "tunning"-uri de genul, dar considerabile mai de bun-simț, ar mai fi UMU (doar că și o parte din ele au "murit" la propriu cu autorul pe la mijlocul lui 2020), însă sunt și cazuri ceva mai pozitive (am văzut inele montate jantelor la Van-Hool, aspect ce a lipsit la toate înafară de ATN - venit prin 2021, restul au venit în 2018).
Catadiotriile evident nu au ce căuta în interiorul unui vehicul, poate doar în ușile care se deschid mult în exterior (însă puțin comic - catadoptriile, de altfel reflectorizante, au benzi decupate de asemenea reflectorizante și ele), de bară find prinsă mai exact o fostă husă de volan, cumva utilă.
Normal o mașină - oricare ar fi, nu doar o mașină mică - trebuie să arate stock, cu mici îmbunătățiri poate, dar justificate - preferabil utile nu doar cu scop strict ornamental (decât să-mi cumpăr capace la roți, mai bine cumpăr niște paravânturi pentru geamuri sau apărătoare de noroi, accesoriu cam dispărut dar nu vreți să știți ce înseamnă o mașină din aceasta mergând chiar și la 100m în față pe timp nefavorabil, nu mai zic pe un drum pietruit), și nimic nu trebuie exagerat, cum era (este? nu l-am mai văzut) acest Logan de la Micro 5 (mi-ar fi și rușine să conduc așa ceva, toți care m-ar vedea s-ar uita dubios ca și cum eu aș fi autorul, iar la o oprire de rutină să fiu întrebat de motivul aspectului mașinii probabil n-aș mai avea nervi).
- ADK
-
Posted:
-
Re: Aspecte pozitive/negative din transportul public buzoian
ADK
Acum câteva minute, șoferul (i-aș zice altfel) de pe AHY (Volvo 8700, linia 2) a oprit în stația veche de la Prutului sens Aurora Mall, apoi trecând pe lângă stația actuală cu călători care îl așteptau, oprind atât de tare ca un dobitoc să-i preia de pe B2 cu călători alergând pe B1 printre mașini. Să nu mai zic de restul frânelor intensiv total nejustificate, având o vedere bună către traseu. Astfel de șoferi trebuiesc trimiși la modelat covrigi sau măturat prin magazine, neavând ce căuta într-un astfel de regim unde nu ai voie să faci astfel de greșeli.
Acum câteva minute, șoferul (i-aș zice altfel) de pe AHY (Volvo 8700, linia 2) a oprit în stația veche de la Prutului sens Aurora Mall, apoi trecând pe lângă stația actuală cu călători care îl așteptau, oprind atât de tare ca un dobitoc să-i preia de pe B2 cu călători alergând pe B1 printre mașini. Să nu mai zic de restul frânelor intensiv total nejustificate, având o vedere bună către traseu. Astfel de șoferi trebuiesc trimiși la modelat covrigi sau măturat prin magazine, neavând ce căuta într-un astfel de regim unde nu ai voie să faci astfel de greșeli.
- ADK
-
Posted:
-
Re: Aspecte pozitive/negative din transportul public buzoian
ADK
Judecând cumva o premieră în transportul public buzoian referitoare la anunțurile vizuale și vocale, totuși cine s-a ocupat zici că abia acum a descoperit cât de cât cum se folosește un PC, Windows etc și nu a verificat să existe o uniformizare, a dat-o pe repede înainte și treaba este în continuare de fațadă. Am așteptat atât și în speranța că rezultatul va fi unul stil STB, dar ce așteptări să ai aici...
Ceea ce vreau să zic este că, odată - fiecare autobuz, chiar și de pe aceeași linie, are "stațiile" sale iar unora nu le înțeleg sensul gen "Spitalul CFR retur (câteodată pe dus)", cu ce ne ajută că autobuzul se întoarce, pleci de la Gară cu un autobuz care are capătul acolo - 2, 6, 8, 14, 21 etc iar unele zic Spitalul CFR, altele Spitalul CFR retur...
Apoi - stația de la Sala Sporturilor este fie... Sala Sporturilor, fie Lidl. Care este marele punct de interes? Primul, după părerea mea. La fel este și la P-ța/Parcul Crâng denumit Stadion în autobuze... Pe majoritatea îi interesează piața și eventual parcul, nu stadionul, dacă nu cunoști puțin te duce în eroare și nu o să cobori unde trebuie.
Respectiv, ce cred că am mai zis - display-urile astea sunt cam degeaba montate dacă nu afișează următoarele stații ca în BYD-uri, ci o reclamă relativ ieftină cu societatea apoi (și asta dacă merge, în destule autobuze bate vântul) stațiile pe background de Paint și voce de la Google, măcar de ar fi doar sinteza vocală, dar e amestecată cu Google Translate. Să fi făcut într-adevăr o treabă gen București, cât putea să coste... Mai ales cu acele mici sunete dinainte de anunțare a stațiilor urmate de "Vă dorim călătorie plăcută! Urmează stația - X" cu mici pauze vocale unde este nevoie, nu stil Buzău adică să știi că urmează anunțarea stației, tu auzi brusc fără o pre-anunțare înainte (ca și în stațiile CFR) și poate nu punctul cel mai de interes, ori doar "Urmează stația" și restul completezi tu că s-a rușinat. Nu de puține ori părerile despre actualul transport local de care mă folosesc frecvent nu-mi sunt tocmai prielnice, pentru că oferă motive să nu fie din păcate.
Judecând cumva o premieră în transportul public buzoian referitoare la anunțurile vizuale și vocale, totuși cine s-a ocupat zici că abia acum a descoperit cât de cât cum se folosește un PC, Windows etc și nu a verificat să existe o uniformizare, a dat-o pe repede înainte și treaba este în continuare de fațadă. Am așteptat atât și în speranța că rezultatul va fi unul stil STB, dar ce așteptări să ai aici...
Ceea ce vreau să zic este că, odată - fiecare autobuz, chiar și de pe aceeași linie, are "stațiile" sale iar unora nu le înțeleg sensul gen "Spitalul CFR retur (câteodată pe dus)", cu ce ne ajută că autobuzul se întoarce, pleci de la Gară cu un autobuz care are capătul acolo - 2, 6, 8, 14, 21 etc iar unele zic Spitalul CFR, altele Spitalul CFR retur...
Apoi - stația de la Sala Sporturilor este fie... Sala Sporturilor, fie Lidl. Care este marele punct de interes? Primul, după părerea mea. La fel este și la P-ța/Parcul Crâng denumit Stadion în autobuze... Pe majoritatea îi interesează piața și eventual parcul, nu stadionul, dacă nu cunoști puțin te duce în eroare și nu o să cobori unde trebuie.
Respectiv, ce cred că am mai zis - display-urile astea sunt cam degeaba montate dacă nu afișează următoarele stații ca în BYD-uri, ci o reclamă relativ ieftină cu societatea apoi (și asta dacă merge, în destule autobuze bate vântul) stațiile pe background de Paint și voce de la Google, măcar de ar fi doar sinteza vocală, dar e amestecată cu Google Translate. Să fi făcut într-adevăr o treabă gen București, cât putea să coste... Mai ales cu acele mici sunete dinainte de anunțare a stațiilor urmate de "Vă dorim călătorie plăcută! Urmează stația - X" cu mici pauze vocale unde este nevoie, nu stil Buzău adică să știi că urmează anunțarea stației, tu auzi brusc fără o pre-anunțare înainte (ca și în stațiile CFR) și poate nu punctul cel mai de interes, ori doar "Urmează stația" și restul completezi tu că s-a rușinat. Nu de puține ori părerile despre actualul transport local de care mă folosesc frecvent nu-mi sunt tocmai prielnice, pentru că oferă motive să nu fie din păcate.
- ADK
-
Posted:
-
Re: Aspecte pozitive/negative din transportul public buzoian
ADK
Acum cu venirea temperaturilor mai mari, avem parte în general de autobuze cu climatizări eficiente și plăcute, dar și de saune irespirabile...
În cazul în care respectiva cond. auto ar vedea...
Fata de ai fost astăzi cu un Citaro pe linia 6, ne-ai copt de-a binelea în el. Ori n-ai știut să pornești climatizarea, ori n-ai vrut, dar din câte știu, nu aveai ce căuta cu acea mașină pe traseu dacă climatizarea era defectă. Totuși ai avut bun-simțul (intuiesc că asta a fost) să staționeazi puțin mai mult în stații cu toate ușile deschise, în ciudă că nu prea erau călători, norocul meu a fost că am mers doar vreo câteva stații și nu era aglomerat, dar nu vreau să știu cum a fost celor ce au mers toată semi-cursa într-o posibilă aglomerație pe anumite porțiuni.
Și un mic apel către Transbus (că pe site-ul primarului risc să se șteargă postarea, ca și altele)...
Dacă tot ați cumpărat autobuze la mâna a doua, cumva ca noi din Țara Lalelelor, pentru îmbunătățirea transportului în comun, odată că ca cetățeni suntem responsabili să le folosim civilizat, dar ce nu ține de noi și ar trebui să țină de voi este că acestea vin fără geamuri rabatabile/culisante (sau sunt prea puține), astfel că indiferent de anotimp (dar mai ales în perioada călduroasă), climatizarea trebuie să funcționeze permanent (cel puțin pe traseu cu călători), astfel că deși sunt venite de destul timp, (mai) instruiți șoferii să le folosească corect, cine nu le folosește (deși sunt funcționale) aplicați penalizări, oferiți-le mereu o mentenanță aparatelor, mai ales că marea majoritate ce folosim transportul în comun suntem plătitori la zi în primul rând de titluri de călătorie, și nu ar trebui să scoateți la traseu autobuze cu ele defecte să ne sufocați în ele, și să ne faceți să apelăm altădată la soluții alternative de transport poate nu așa economice și eficiente pentru toată lumea.
Acum cu venirea temperaturilor mai mari, avem parte în general de autobuze cu climatizări eficiente și plăcute, dar și de saune irespirabile...
În cazul în care respectiva cond. auto ar vedea...
Fata de ai fost astăzi cu un Citaro pe linia 6, ne-ai copt de-a binelea în el. Ori n-ai știut să pornești climatizarea, ori n-ai vrut, dar din câte știu, nu aveai ce căuta cu acea mașină pe traseu dacă climatizarea era defectă. Totuși ai avut bun-simțul (intuiesc că asta a fost) să staționeazi puțin mai mult în stații cu toate ușile deschise, în ciudă că nu prea erau călători, norocul meu a fost că am mers doar vreo câteva stații și nu era aglomerat, dar nu vreau să știu cum a fost celor ce au mers toată semi-cursa într-o posibilă aglomerație pe anumite porțiuni.
Și un mic apel către Transbus (că pe site-ul primarului risc să se șteargă postarea, ca și altele)...
Dacă tot ați cumpărat autobuze la mâna a doua, cumva ca noi din Țara Lalelelor, pentru îmbunătățirea transportului în comun, odată că ca cetățeni suntem responsabili să le folosim civilizat, dar ce nu ține de noi și ar trebui să țină de voi este că acestea vin fără geamuri rabatabile/culisante (sau sunt prea puține), astfel că indiferent de anotimp (dar mai ales în perioada călduroasă), climatizarea trebuie să funcționeze permanent (cel puțin pe traseu cu călători), astfel că deși sunt venite de destul timp, (mai) instruiți șoferii să le folosească corect, cine nu le folosește (deși sunt funcționale) aplicați penalizări, oferiți-le mereu o mentenanță aparatelor, mai ales că marea majoritate ce folosim transportul în comun suntem plătitori la zi în primul rând de titluri de călătorie, și nu ar trebui să scoateți la traseu autobuze cu ele defecte să ne sufocați în ele, și să ne faceți să apelăm altădată la soluții alternative de transport poate nu așa economice și eficiente pentru toată lumea.
📖 Pagination options