Zona metropolitană BucureștiParcul de vehicule al operatorilor din București și IlfovTramvaie STB

 

Topic: Astra Imperio Metropolitan

2172 posts, 646652 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1  ... 114 115 116 117 118 119 120  ... 156
 
 

📖 Pagination options
Re: Astra Imperio Metropolitan Gabi23

Decât să trimită o T4R pe 25 în locul lui 3829...

 


Re: Astra Imperio Metropolitan Nenea_titi

Din păcate, tare cred că după 5 ani vor arăta dezolant. Unele pe interior deja sunt murdare și cu plastice fisurate, merg deja cu elemente de caroserie lipsă, roți pătrate, pantografe rupte...cum am mai zis, în 10 ani ajung la gard. Cu minunata exploatare STB. Și minunata faună din București. Deja înțeleg că sunt câteva imobilizări, de moment ce trebuie Tatre pe 25.

@Gabi23
3858 așteaptă pantograf de nu știu când...crezi că pentru 3827 vor accelera venirea piesei?

 


Re: Astra Imperio Metropolitan idk_vlad

Mai bine produc vreo 20-30 de pantografe dintr-o dată, să le aibă STB-ul pe stoc, că la cât de des se rup în ultima vreme cred că așteptăm până la vară să le livreze.

 


Re: Astra Imperio Metropolitan ByOnu

TrainWrecker wrote here:
Pantograf rupt, au ramas fara piese de rezerva asa ca asteapta sa primeasca unul nou de la Astra.


Banuiesc ca un stoc minimum de piese de baza ar trebui sa existe disponibil in Bucuresti non-stop. Este totusi vorba despre 100 de unitati cu niste ani buni de garantie.

 


Re: Astra Imperio Metropolitan Nenea_titi

Dacă este defect repetitiv trebuie investigat motivul:
- Cauză pantograf (piesă necorespunzătoare, vicii de fabricație, nu este pentru rețelele STB)
- Cauză rețea ( rețeaua nu este potrivită pentru Imperio, este deteriorată și afectează pantograful (înnădituri, separatori, izolatori, intersecții))
- Cauză de mentenanță ( necesită și pantograful o mentenanță, reglare, gresare).
Pe ce linii rulează tramvaiele la care se rupe pantografele. Trebuie îndepărtată cauza. Altfel schimbi pantografe de ți se face rău și problema nu este rezolvată. Acum să nu se cadă în extrema cealaltă, facem rețeaua pentru Imperio dar nu mai e bună pentru V3A. Ceea ce nu e bine, încă sunt majoritare.

 


Re: Astra Imperio Metropolitan shoppy

Ce inseamna VMTP?

Nu se pot comanda inspe pantografe pentru ca sunt in garantie, trebuie sa apara defectul, apoi se constata cu Astra a cui este vina, daca vina nu este a Astra atunci STB plateste un patograf nou, Astra vine cu un pantograf nou si il monteaza, daca a fost din vina Astra atunci normal perioada de garantie se extinde cu perioada de imobilizare.

 


Re: Astra Imperio Metropolitan Albert

VMTP = vagon miner de transport persoane

 


Re: Astra Imperio Metropolitan Nenea_titi

@shoppy
"nu se pot comanda inspe pantografe pentru că sunt în garanție, trebuie să apară defectul apoi constată Astra a cui e vina... ".
De acord, dar în tot acest timp unul sau mai multe tramvaie lipsesc, apoi sunt înlocuite cu ce se găsește . Până se fac investigație, până... până..., mai cade încă unul, și încă unul... și uite așa o să ne trezim că avem tramvaie noi nefuncționale, mergem tot cu vechituri (de-aia nu casează tatrele, pe astea le face la ciocan, patent, sârmă) și are cu ce suplini. Că e Bucur, Tatra, V3A nu contează...este la număr.

 


Re: Astra Imperio Metropolitan ByOnu

Aici Nenea titi are dreptate.

Sa stai sa comanzi piesa cu piesa de Arad la un parc atat de mare, de 100 de unitati...

Vom ajunge sa avem constant pe dreapta 10% din parc in felul asta.

 


Re: Astra Imperio Metropolitan Costin

Se intampla peste tot, si la Oslo sunt venite cam 35 de tramvaie noi acum, dar mereu lipsesc cam 10 din serviciu comercial, ba cu scolarizare, ba cu busituri, ba cu defecte pe garantie unde asteapta dupa spanioli etc.

Nu poti sa iei piese in avans si sa le inlocuiesti imediat ce se strica, indiferent de motiv, ca pierzi garantia. E doar o chestiune de exploatare ca daca lipseste o Astra sa fie inlocuita cu ceva mai nou si LF, din respect pentru calatori. Aia poate sa o faca STB, independent de ciclul de mentenanta, garantii, asigurari etc.

 


Re: Astra Imperio Metropolitan Nenea_titi

Pe scurt :
1) Fosta administrație care a făcut proiectul și demarat și accesat fondurile nu s-a gândit și la rezerve. 12 sunt alocate liniei X , 12 circulă. Ce faci dacă ai >1-2 defecte/lovite? Ooops. Bagi V3A.
2) Tramvaiele sunt mediocre. Dar poate bune pentru București. Cred că mai bine că nu avem PESA, stadler sau altele, ăia precis ziceau adio garanție de când vedeau linia , sau la primul acces pe OR.
3) Anchetele astea țin Tramvaiele pe dreapta cu lunile. Cine e vinovat... vatmanul, secția linii, secția rețele (sau cum se cheamă) etc. Apoi, STB contestă, nu nene mie-mi dai tramvaie potrivite nevoilor mele. Se ajunge la conflicte de muncă, vatmanii vor spune "dă-mi nene V3A înapoi că pe ăla îl fac cu un ciocan ,patent și o sârmă și fac turele". Totul spre disconfortul călătorilor.

Piesele în avans se dau doar dacă producătorul constată care defect sistematic și le asigură până găsește soluție de reparație.  Așa, doar că vrea STB n-are sens.

 


Re: Astra Imperio Metropolitan shoppy

Nu ai ce sa faci, daca este in garantie il repara doar producatorul altfel se pierde garantia, si nu poti sa scrii in contract ca cu primul tramvai sa se livreze si 10 pantografe extra deoarece cauza fiecarui incident din garantie trebuie investigata, poate e defect de fabricatie/asamblare, nu poti spune ca a fost reteaua deci schimbi pantograful fara se te uiti la el.

 


Re: Astra Imperio Metropolitan Nenea_titi

Rețeaua este cea de la V3A. Pe ea s-a mers intens cu V3A. Cât de bună/nebună este, vom vedea. Deja văd avarii la ele produse de "fir și linie". Utilizarea lor pe OR chiar și ocazională nu le face bine. În plus, toate liniile care erau prevăzute pentru Imperio trebuiau revizuite. Uite 41, secțiunea de pe Grant, venire spre Crângași merge acolo de zici că alunecă.
În garanție îl repară producătorul sau personal atestat de producător, cu piese originale sau piese aprobate de producător. Altfel, pa garanție. Adică pantograful trebuie să fie de la Astra. Sau piesele de schimb defecte trebuie schimbate tot cu originale sau aprobate de producător. Dacă le face URAC la strungul din hală, pa . Am mai spus, URAC este în stare, după garanție, să le adapteze boghiuri de V3A. Sunt experți la cârpeală.

 


Re: Astra Imperio Metropolitan Vasile52

Problema nu este neaparat de ancheta, de obicei, la daunele facute din cauza retelei se determina rapid. Problema este ca operatorul STB a facut mirobolanta performanta de a epuzia tot stocul de pantografe de reserva al Astra (parca la un moment dat aveau cel putin 10). Pantografele nu sunt piese tocmai rapide de livrat, nu poti sa comanzi astazi si sa vina maine, dureaza ceva mai mult... , si nu poti comanda prea multe ca altfel poate ramai cu niste piese nevandute/nefolosite si cu o mica gaura in buget.

De ce nu au probleme V3A? V3A (sau cel putin cele fara pantografe 'Schunk') inca au pantografe vechi care au patine mai curbate, in timp ce pantografele de pe Imperio au patine drepte. Asta nu pentru ca a dorit Astra sa fie speciali sau altceva, ci pentru ca in zilele noastra solutia ce mai utilizata (si cea considerata in general superioara) este cea de patina dreapta (sau mai apropiata de o forma dreapta).  Din moment ce oferta celor de la Astra a fost aceptata si tramvaiele receptionate presupun ca STB a impus/acceptat sau cel putin stia despre tipul/specificatiile/standardul de pantograf cu care sunt echipate tramvaiele. Daca nu a facut nimic ca sa asigure o infrastructura corespunzatoare lor asta e platesc reparatiile.

Vreau sa deschid doua paranteze.
1. Tramvaiele au venit si cu servicii de mentenanta sau doar garantie?
2. Oare le iesea mai ieftin daca modernizau sau macar faceau inlocuiri punctuale ale retelei de alimentare? Tind sa cred ca da, nu cred ca elementele retelei de contact erau mai scumpe decat oricate pantografe au reusit sa distruga pana acum (cred ca si daca cumparau cele mai scumpe piese sau ceva Elektroline ieseau mai ieftin) in plus fata de pantografe, piesele se puteau instala in-house.

 


Go to page:  1  ... 114 115 116 117 118 119 120  ... 156
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Tramvaie STB  • 
Choose destination

Since our 2404 forum members have written 432388 posts in 5381 topics and 518 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use