Topic: Mao Tze Dun MTD 1U
5 posts, 1454 views- ByOnu
-
Posted:
-
Mao Tze Dun MTD 1U
ByOnu
Redactat cu ajutorul d-lui Ing. Mihai Cristian Bucșan.
Sursă: gruzovik press.ru; arhiva personală dl. Bucșan.
Autobuz urban MȚD 1U
În cursul aceluiași an, 1955, Ministerul Industriei Metalurgice și Construcțiilor de Mașini, desemnează uzina MAO ȚZE DUN (fostă VULCAN înainte de naționalizare, cu tradiție în domeniul construcției de mașini și material rulant), pentru a produce în serie autobuzele de medie capacitate MȚD 1U, urban și MȚD 1R, interurban.
Este construiit pe un șasiu de autocamion SR 101, prelungit cu lonjeroane suplimentare din oțel marca OL42.
Caracteristici tehnice:
Motor OTTO, tip SR 101-120, licență ZiS 120 / U.R.S.S., 6 cilindri în linie, vertical, amplasat longitudinal în consola față, cilindree 5550 cmc, 66 kW / 90 CP.
Cutie de viteze manulă, 5 trepte înainte și 1 treaptă marșarier.
Dimensiuni de gabarit:
lungime 8500 mm
lățime 2520 mm
înălțime 2920 mm
Consola față 1550 mm
Consola spate 2700 mm
Ampatament 4250 mm
Capacitate:
locuri pe scaune 29
locuri în picioare 31
total pasageri 60
Anii 1955-1956. Caroseria are forme rotunjite, este echipată cu parbriz semipanoramic din 2 segmente. Masca radiatorului este realizată din oțel cromat. Are ornamente din oțel cromat.
Anul 1956. Caroseria este încă echipată cu parbriz semipanoramic din 2 segmente. Masca este simplificată și se renunță la ornamentele din oțel cromat. Se renunță treptat și la geamurile curbate de pe colțurile spate.
Același an, 1956, ultimul în care se mai produc autobuze MȚD 1U (și MȚD 1R). Efortul valutar este anulat. Parbrizul, din 4 segmente drepte va fi produs în țară. Masca radiatorului va fi dreptunghiulară, simplă și ieftină. La ornamente s-a renunțat de mult.
Conform unui anuar statistic privind transportul orășenesc de călători, dl. Bucșan estimează un număr de aproximativ 60 unități achiziționate de ITB.
Redactat cu ajutorul d-lui Ing. Mihai Cristian Bucșan.
Sursă: gruzovik press.ru; arhiva personală dl. Bucșan.
Autobuz urban MȚD 1U
În cursul aceluiași an, 1955, Ministerul Industriei Metalurgice și Construcțiilor de Mașini, desemnează uzina MAO ȚZE DUN (fostă VULCAN înainte de naționalizare, cu tradiție în domeniul construcției de mașini și material rulant), pentru a produce în serie autobuzele de medie capacitate MȚD 1U, urban și MȚD 1R, interurban.
Este construiit pe un șasiu de autocamion SR 101, prelungit cu lonjeroane suplimentare din oțel marca OL42.
Caracteristici tehnice:
Motor OTTO, tip SR 101-120, licență ZiS 120 / U.R.S.S., 6 cilindri în linie, vertical, amplasat longitudinal în consola față, cilindree 5550 cmc, 66 kW / 90 CP.
Cutie de viteze manulă, 5 trepte înainte și 1 treaptă marșarier.
Dimensiuni de gabarit:
lungime 8500 mm
lățime 2520 mm
înălțime 2920 mm
Consola față 1550 mm
Consola spate 2700 mm
Ampatament 4250 mm
Capacitate:
locuri pe scaune 29
locuri în picioare 31
total pasageri 60
Anii 1955-1956. Caroseria are forme rotunjite, este echipată cu parbriz semipanoramic din 2 segmente. Masca radiatorului este realizată din oțel cromat. Are ornamente din oțel cromat.
B7.1955-1956_MȚD 1U_a1.jpg (257.47 KB; downloaded 1455 times)
B7.1955-1956_MȚD 1U_a2.jpg (234.21 KB; downloaded 1455 times)
B7.1955-1956_MȚD 1U_b.jpg (173.61 KB; downloaded 1455 times)
B7.1955-1956_MȚD 1U_c.jpg (163.89 KB; downloaded 1455 times)
B7.1955-1956_MȚD 1U_d.jpg (402.41 KB; downloaded 1455 times)
Anul 1956. Caroseria este încă echipată cu parbriz semipanoramic din 2 segmente. Masca este simplificată și se renunță la ornamentele din oțel cromat. Se renunță treptat și la geamurile curbate de pe colțurile spate.
B8.1956_MȚD 1U_a1.JPG (188.07 KB; downloaded 1455 times)
B8.1956_MȚD 1U_b.jpg (372.21 KB; downloaded 1455 times)
Același an, 1956, ultimul în care se mai produc autobuze MȚD 1U (și MȚD 1R). Efortul valutar este anulat. Parbrizul, din 4 segmente drepte va fi produs în țară. Masca radiatorului va fi dreptunghiulară, simplă și ieftină. La ornamente s-a renunțat de mult.
B9.1956_MȚD 1U_a1.jpg (236.12 KB; downloaded 1455 times)
B9.1956_MȚD 1U_a2.jpg (224.46 KB; downloaded 1455 times)
B9.1956_MȚD 1U_b.jpg (206.68 KB; downloaded 1455 times)
Conform unui anuar statistic privind transportul orășenesc de călători, dl. Bucșan estimează un număr de aproximativ 60 unități achiziționate de ITB.
- ByOnu
-
Posted:
-
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: MȚD 1U
ByOnu
Fotografii din filmul "Ilie merge in luna de miere" (1956). Fotografii 1955.
Sursa: studiourile Buftea, Facebook.
Fotografii din filmul "Ilie merge in luna de miere" (1956). Fotografii 1955.
Sursa: studiourile Buftea, Facebook.
Studiourile Buftea 1955 film Ilie merge in luna de miere 1.jpg (187.53 KB; downloaded 1356 times)
Studiourile Buftea 1955 film Ilie merge in luna de miere 2.jpg (313.42 KB; downloaded 1356 times)
Studiourile Buftea 1955 film Ilie merge in luna de miere 3.jpg (172.81 KB; downloaded 1356 times)
- ADK
-
Posted:
-
Re: MȚD 1U
ADK
Din ce văd, la acea vreme mașinile aveau valoare având multe ornamente metalice scumpe, plasticul find prea puțin întâlnit. La ultima postare, în prima poză, mi se pare haios (și totodată cretin) ștergătorul atât de mic încât și pe mașina mică îl ai mai mare... Ca design dpmdv nu-mi plac deloc, deși mai există vreo speranță să mai existe vreunul pe undeva, indiferend de stare?
Din ce văd, la acea vreme mașinile aveau valoare având multe ornamente metalice scumpe, plasticul find prea puțin întâlnit. La ultima postare, în prima poză, mi se pare haios (și totodată cretin) ștergătorul atât de mic încât și pe mașina mică îl ai mai mare... Ca design dpmdv nu-mi plac deloc, deși mai există vreo speranță să mai existe vreunul pe undeva, indiferend de stare?
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: MȚD 1U
ByOnu
Sindicatul sustine ca au fost 30 de unitati, exploatate intre 1955-1958.
ByOnu wrote here:
Conform unui anuar statistic privind transportul orășenesc de călători, dl. Bucșan estimează un număr de aproximativ 60 unități achiziționate de ITB.
Sindicatul sustine ca au fost 30 de unitati, exploatate intre 1955-1958.
Screenshot_20231213-095604_YouTube.jpg (387.31 KB; downloaded 446 times)