Zona metropolitană BucureștiLucrări de modernizare și extindere a infrastructuriiLucrări finalizate începând cu anul 2006Modernizarea sistemului rutier și a liniilor de tramvai pe Bd. Doina Cornea și pe Bd. Paul Teodorescu (FINALIZAT octombrie 2022)

 

Topic: Știri și articole din presă

65 posts, 28780 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1 2 3 4 5
 
 

📖 Pagination options

Re: Știri și articole din presă dm5758

La sfârșitul săptămânii trecute, STB SA a realizat probele tehnice pe linia modernizată pe bulevardele Paul Teodorescu și Doina Cornea (fost Vasile Milea) în vederea continuării și finalizării în cursul lunii august a procesului de recepție a lucrărilor.

Probele au fost finalizate cu succes, atât pentru partea de rețea de contact a troleibuzelor, cât și pentru calea de rulare și rețeaua de contact a tramvaielor. În perioada următoare, beneficiarul lucrărilor - Primăria Municipiului București, va finaliza împreună cu constructorul procedurile legale de recepție a lucrărilor în vederea punerii în funcțiune a noii infrastructuri.

Odată cu finalizarea lucrărilor, corelat cu finalizarea rețelei de troleibuz din intersecția de la Academia Militară, unde circulația troleibuzelor a fost suspendată pentru finalizarea lucrărilor la metrou, transportul public de suprafață din zonă va fi reorganizat atât pentru tramvaie, cât și pentru troleibuze.
Site-ul STB

 


  • V2A
  • Posted:
  •  

Re: Știri și articole din presă V2A

Surse: Liniile de tramvai 1 și 10 își reiau circulația pe Bd Vasile Milea (Doina Cornea), după data de 15 octombrie, când PMB va face recepția finală a lucrării

Liniile de tramvai 1 și 10 și-ar putea relua circulația după 15 octombrie când este programată recepția lucrării de modernizare a infrastructurii de tramvai de pe Vasile Milea, au declarat surse oficiale pentru B365 .
Modernizarea a 1,1 km de linie de tramvai de pe Bulevardul Vasile Milea (Doina Cornea) din vestul Capitalei a început în urmă cu mai bine de un an și a fost executată de austriecii de la Swietelsky. Lucrarea are întârzieri de două luni față de termenul inițial.

Cu lucrările de modernizare încheiate, dar fără recepția finală făcută de Primăria Capitalei, din cauza unor finisaje realizate prost, linia de tramvai de pe Bulevardul Vasile Milea (Doina Cornea) din vestul Capitalei este în prezent blocată, iar STB circulă pe o linie ecologică, electrică, cu autobuze care întârzie în stații și aglomerează traficului.
[...]

https://b365.ro/surse-liniile-de-tramvai ... 66arJmok

 


  • V2A
  • Posted:
  •  

Re: Știri și articole din presă V2A

Stelian Bujduveanu pe Facebook:
De luni reluăm circulația tramvaiului 1 între Drumul Taberei și Piața Victoriei.
📌 Astăzi au fost făcute ultimele probe de verificare a căii de rulare, pe bulevardele Doina Cornea și Vasile Milea. Pentru că probele au decurs bine, am discutat azi cu directorul STB, Adrian Criț, și am hotărât să se reia circulația tramvaiului de luni.
Avem stații cu peroane noi, linii electrice noi, cale de rulare nouă pe tronsonul dintre Pasajul Basarab și B-dul Timișoara.
________
Linia 1 de tramvai este cea mai rapidă legătura a cartierelor din vestul și sudul capitalei cu centrul Bucureștiului.
Începând de luni, traseul liniei 1 se va relua aproape integral**, astfel:
Între terminalele "Șura Mare" și "Bd. Banu Manta", pe traseul:
➡️ Traseu dus: Terminal "Șura Mare", Str. Șura Mare, Șos. Giurgiului, Șos. Olteniței, Calea
Văcărești, Șos. Mihai Bravu, Șos. Ștefan cel Mare, Bd. lancu de Hunedoara, Șos. Nicolae
Titulescu, terminal "Bd. Banu Manta"
Între Piața Victoriei și cartierul Drumul Taberei:
⬅️ Traseu întors: Terminal "Bd. Banu Manta", Șos. Nicolae Titulescu, Pasajul Basarab, Șos. Orhideelor, Bd.Doina Cornea, Bd. General Paul Teodorescu, Bd. Timișoara, Str. Progresului, Str. Dr. Constantin Istrati, Sos. Villor, Piața Eroii Revoluției, Șos. Olteniței,
Str. Șura Mare, terminal "Șura Mare".
Lungimea traseului:
➖ Sens "Bd. Banu Manta" = 13.3 km
➖ Sens "Șura Mare" = 8.9 km
**tronsonul cuprins între Romprim și piața Sudului rămâne suspendat în continuare, până la finalizarea lucrărilor de remediere a liniilor electrice. I-am cerut directorului STB urgentarea acestora.

(sublinierea îmi aparține)

 


Re: Știri și articole din presă TrainWrecker

Finally... it's over!

 


Re: Știri și articole din presă TrainWrecker

STB pe facebook:

Având în vedere finalizarea lucrărilor de modernizare a căii de rulare a tramvaielor de pe Bd. General Paul Teodorescu şi Bd. Doina Cornea (care formează fostul Bd. General Vasile Milea), precum și a rețelei de contact pentru troleibuze din zona intersecţiei Str. Răzoare/Şos. Panduri, începând de luni, 24.10.2022, STB SA va aplica mai multe măsuri de reorganizare a transportului public, detaliate pe site-ul stbsa.ro -
👉🏻 Linia de tramvai 1 va funcţiona între terminalele „Şura Mare” şi „Bd. Banu Manta”, conform unui traseu modificat
👉🏻 Linia de tramvai 8 va fi suspendată.
👉🏻 Linia de tramvai 10 va fi reînființată și va funcționa între terminalele „Şura Mare” şi „Bd. Banu Manta”, conform unui traseu modificat
👉🏻 Linia de tramvai 11 va fi reînființată și va funcționa ȋntre terminalele „Zețarilor” și „Cartier 16 Februarie”, conform unui traseu modificat
👉🏻 Linia de tramvai 43 va fi suspendată.
👉🏻 Linia de troleibuz 69 va funcționa ȋntre terminalele „Valea Argeșului” și „Baicului”,  conform unui traseu modificat
👉🏻 Linia de troleibuz 80 va fi suspendată.
👉🏻 Linia de troleibuz 93 va fi reînființată și va funcționa ȋntre terminalele „Valea Argeșului” și „Gara de Nord‟, conform unui traseu modificat
👉🏻 Linia de troleibuz 96 va funcționa ȋntre terminalele „Depoul Alexandria” și „Gara de Nord”, conform unui traseu modificat
👉🏻 Linia navetă de autobuz 610 va funcționa ȋntre terminalele „Romprim” și „Piaţa Eroii Revoluţiei”, conform unui traseu modificat
👉🏻 Liniile navetă 690 și 696 vor fi suspendate.
Valoarea finală a lucrărilor executate este de 21.902.200,48 lei, fără TVA.

sursa: stb

 


Re: Știri și articole din presă 1689

Iar va fi aglomeratie la Sura Mare... De ce nu pot ramine inelare 1/10 eliminind bucla spre Romprim ?

Un al doilea terminal la Piata Revolutiei ar fi fost foarte util ... nu inteleg de ce a fost desfiintat cel de pe Mitropolit Dosoftei (in spatele liceului...).

 


Re: Știri și articole din presă ByOnu

Catiusa dovedeste din nou ca este unul dintre putinii jurnalisti de investigatie seriosi pe partea de Bucuresti:

https://hotnews.ro/stiri-administratie_l ... mvai.htm

De ce a avut nevoie Primăria Capitalei de aproape 2 ani ca să reabiliteze 1,1 km de linie de tramvai
Catiușa Ivanov • HotNews.ro


Primăria Capitalei a semnat contractul pentru reabilitarea unei bucăți de 1,1 km de șină dublă de tramvai, de pe bulevardul Vasile Milea, de la intersecția cu B-dul Timișoara până în dreptul intrării în benzinăria OMV, în ultima zi din anul 2020. Lucrările au fost finalizate în luna iulie, iar linia a fost dată în exploatare abia acum două săptămâni, pe 20 octombrie, deci după aproape 2 ani. De ce a durat atât? Povestea este una demnă de Caragiale.

Taxele către ISC nu au putut fi plătite timp de aproape 6 luni
Lucrările nu au început imediat, așa cum ne-am fi așteptat, și nu din cauza vremii, ci din cauză că nu s-au putut plăti taxele către ISC timp de aproape 6 luni.

Conform Legii nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcții, înainte de începerea efectivă a lucrărilor, investitorul/proprietarul are obligația de a transmite către Inspectoratul de Stat în Construcții (ISC) atât comunicarea privind începerea execuției lucrărilor, cât și dovada achitării următoarelor cote legale către ISC, respectiv:

0,1% din valoarea lucrărilor autorizate;
50% din suma echivalentă cotei de 0,5% aplicate valorii lucrărilor autorizate;
”Având în vedere semnarea contractului de lucrări în penultima zi lucrătoare a anului 2020, respectiv data de 30.12.2020, și ținând cont de etapele legale ce trebuie respectate, cotele legale mai sus menționate nu au mai putut fi plătite în anul 2020, fiind necesar a fi plătite în anul 2021 în vederea emiterii ordinului de începere a lucrărilor.
Potrivit obligațiilor prevăzute de Legea nr. 273/2006 privind finanțele publice locale, nu pot fi realizate plăți fără prevedere bugetară, fiind necesară adoptarea bugetului local al Municipiului București pe anul 2021 (ce era condiționată de aprobarea bugetului de stat).
Urmare a întârzierilor în aprobarea bugetului de stat pentru anul 2021, ce a fost aprobat prin Legea nr. 15/08.03.2021, după parcurgerea etapelor obligatorii de consultare publică, bugetul local al Municipiului București pe anul 2021 a fost adoptat în data de 07.05.2021.
Imediat după aprobarea bugetului local, Municipiului București a întreprins demersurile necesare pentru achitarea cotelor legale către ISC”, se arată în răspunsul transmis de Primăria Capitalei la solicitarea HotNews.ro.
Ordinul de începere a a lucrărilor a fost dat abia pe 25 mai 2021. Durata de execuție a investiției a fost stabilită, inițial, la 12 luni de la emiterea ordinului de începere a lucrărilor, termenul de finalizare a lucrărilor fiind 25.05.2022.

Lucrările blocate două luni din cauza țevilor găsite în subteran
Când au început lucrările au apărut alte probleme. Întâi a fost găsită o galerie în care erau țevile ELCEN, care nu apărea în acte, și s-a pierdut o lună cu izolarea ei, apoi s-a spart o țeavă de apă, ceea ce iar a încetinit lucrările.

Asta a cauzat o întârziere de două luni, contractul fiind prelungit până pe 25 iulie 2022.

„Cele mai importante întârzieri au fost generate de descoperirea după demontarea vechii căi de rulare a unui canivou (galerie din beton), aparținând ELCEN, și de a cărui existență nu s-a știut la elaborarea proiectului. Sigilarea si consolidarea acestuia a generat o întârziere de aproximativ 30 de zile pentru execuția lucrărilor pe acest tronson.
Au mai apărut două avarii la decopertarea apeductelor APA NOVA, situate zona intersecției dintre B-dul G-ral Vasile Milea și B-dul Iuliu Maniu, în luna noiembrie 2021.
Aceste avarii au condus la inundarea totală a săpăturii în acea zonă, motiv pentru care lucrările nu au putut fi reluate decât după o intervenție adecvată, precum protejarea zonei și uscarea terenului de fundare, generând o întârziere de aproximativ 30 de zile pentru execuția lucrărilor pe acest tronson.
Aceste aspecte au necesitat emiterea a 30 de note de constatare și 21 dispoziții de șantier, care să permită adaptarea lucrărilor la situația din teren și continuarea acestora”, se arată în răspunsul transmis de municipalitate.
Reprezentanții Primăriei spun că acest lucru s-a întâmplat deși anterior începerii lucrărilor au fost solicitate și obținute avize și acorduri din partea deținătorilor/operatorilor de utilități publice și a fost întocmit planul coordonator al acestora, catalogând evenimentele drept neprevăzute.

Muncitorii au intrat în carantină
Apoi, din cauza pandemie, a fost necesară carantinarea a 50% din personalul calificat și specializat în construcția liniei de tramvai în lunile ianuarie și februarie 2022, generând o diminuare cu 50 % a personalului lucrător pe o perioada continuă de 2 luni.

După toate aceste întâmplări, lucrările au fost finalizate pe 25 iulie 2022, dar întocmirea hârtiilor și efectuarea recepției a mai durat încă 3 luni.

Reprezentanții Primăriei Capitalei spun că în intervalul de timp cuprins între data finalizării lucrărilor și recepționarea acestora au fost efectuate următoarele etape obligatorii:

Au fost transmise de către constructor ultimele situații de lucrări;
Au fost verificate de către PMB situațiile de lucrări, fiind transmise o serie de observații către constructor;
A fost necesară publicarea de către INS a indicilor aferenți ajustării cf. OG nr. 15/2021;
Au fost avizate situațiile de lucrări finale și astfel a fost stabilită valoarea finală a lucrărilor necesară pentru comunicarea către ISC;
A fost efectuată plată cotelor legale către ISC și a fost solicitată desemnarea de către ISC a reprezentantului în comisia de recepție la terminarea lucrărilor. ISC și-a desemnat reprezentanții în data de 11.10.2022 și s-a stabilit de comun acord ca recepția să aibă loc pe data de 20.10.2022.
În tot acest timp, tramvaiele 1 și 10, unele dintre cele mai importante linii din București, nu au putut circula în zonă. Tramvaiele au revenit pe traseul lor pe 20 octombrie.
Din cauza exploziei prețurilor la materiale de construcție din cauza pandemiei și a războiului din Ucraina, și valoarea contractului a crescut. Astfel, de la valoarea inițială de 18.508.649,43 lei fără TVA a ajuns la 21.902.200,48 lei fără TVA.
Primăria mai are datorii de 7,5 milioane lei către constructori.

„Până în prezent, au fost efectuate plăți în valoare totală de 18.495.223,76 lei cu TVA, din care 6.906.631,92 lei cu TVA către SC URBAN PROFILE GRELE SRL, 10.328.923,06 lei cu TVA către S.C. SWIETELSKI CONSTRUCȚII FEROVIARE SRL și 1.259.668,78 lei cu TVA către S.C. TIAB SA.
Restul de plată se ridică la suma de 7.568.394,80 lei cu TVA, din care 4.148.814,39 lei cu TVA către SC URBAN PROFILE GRELE SRL, 2.504.422,42 lei cu TVA către S.C. SWIETELSKI CONSTRUCȚII FEROVIARE SRL și 915.157,99 lei cu TVA către S.C. TIAB SA”, se mai arată în răspunsul transmis de Primăria Capitalei către HotNews.ro.
La finalul lunii septembrie, Primăria Capitalei a lansat licitația pentru modernizarea a 50 de km de linie de tramvai. Contracul este împărțit în 16 loturi, iar valoarea lucrărilor este estimată la 500 de milioane de euro.

Primarul Nicușor Dan spune că peste 2 ani orașul nu va mai avea linii de tramvai degradate, după semnarea contractelor, proiectarea urmând să se facă în 6 luni, iar lucrările într-un an.

 


Re: Știri și articole din presă ByOnu

De cateva saptamani bune iluminatul public este nefunctional (cu exceptia catorva corpuri) intre Bd. Timisoara si Bd. Iuliu Maniu (pe acest sens de circulatie).

Voi face o sesizare.
IMG-20231211-WA0022.jpg (1.71 MB; downloaded 789 times)
IMG-20231211-WA0019.jpg (557.25 KB; downloaded 789 times)
IMG-20231211-WA0020.jpg (1.64 MB; downloaded 789 times)

 


Go to page:  1 2 3 4 5
 
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Modernizarea sistemului rutier și a liniilor de tramvai pe Bd. Doina Cornea și pe Bd. Paul Teodorescu (FINALIZAT octombrie 2022)  • 
Choose destination

Since our 2420 forum members have written 433329 posts in 5396 topics and 518 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use