Topic: M5.1 (D.T. - Eroilor): Discuții generale pe baza lucrărilor și a proiectului
8571 posts, 1393391 views
📖 Pagination options
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Discutii generale: M5 Drumul Taberei - Universitate
Dominatrix
subway guru wrote:Ba se va intampla si la Unirii pe perioada cand M5 va avea capat (temporar) la Eroilor, pentru ca cei din Drumul Tbaerei vor prefera metroul pentru calatoria mai departe spre centru. Nu cred ca toti vor fi masochisti sa coboare la Eroilor si sa se inghesuie intr-un RATB pe Kogalniceanu sau sa o ia "perpedes" pe acolo spre centru. Deci in mod sigur va creste numarul de transbordari la Unirii.
Prima 'inghesuiala' usor previzibila e la Eroilor, a doua, si mai mare la Universitate...
La Unirii nu prea are ce 'devalmasie' sa se intample...
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Discutii generale: M5 Drumul Taberei - Universitate
Dominatrix
@marian: Linia ferata din Pasajul Lujerului care facea legatura cu Gara Cotroceni e demontata de mult, au fost puse si poze pe forum cu ea, deci depoul Ciurel nu mai are legatura directa cu calea ferata. In alta ordine de idei, la modernizarea liniei 41 in zona Crangasi s-a pus problema sa se aduca vagoanele cu traverse din beton si cu sina cat mai aproape, folosind respectiva cale ferata. Dar din cauza serpuirilor liniei si starii avansate de degradare a traverselor cu greu au bagat un tren, dupa care au renuntat si au carat cu auto traversele si sina direct de la gara de pe centura...
@marian: Linia ferata din Pasajul Lujerului care facea legatura cu Gara Cotroceni e demontata de mult, au fost puse si poze pe forum cu ea, deci depoul Ciurel nu mai are legatura directa cu calea ferata. In alta ordine de idei, la modernizarea liniei 41 in zona Crangasi s-a pus problema sa se aduca vagoanele cu traverse din beton si cu sina cat mai aproape, folosind respectiva cale ferata. Dar din cauza serpuirilor liniei si starii avansate de degradare a traverselor cu greu au bagat un tren, dupa care au renuntat si au carat cu auto traversele si sina direct de la gara de pe centura...
- sab
-
Posted:
-
Re: Discutii generale: M5 Drumul Taberei - Universitate
sab
Eu nu as face-o, sincer...De ce sa mai fac inca o schimbare la Unirii daca un autobuz/troleibuz ma duce direct la Universitate ? Depinde acum unde ai treaba, dar daca nu ai chiar la Unirii sau pe traseul M2 atunci nu ai de ce sa ajungi la Unirii .
Acum depinde si ce linii RATB vor ramane dupa inaugurarea M5...
Vor fi in mod logic mai multi calatori decat acum la Eroilor si la Unirii, dar pana la momentul inaugurarii M5 poate vom avea BM-uri pe M3 astfel incat intervalul de plecare de la Eroilor sa poata scadea sub 3 min.
Din pacate la Unirii este o problema mare cu pasajul pietonal care nu face fata nici acum. Eu as studia serios problema inlocuirii lui cu doua pasaje independente care sa plece de la capetele statiilor Unirii1. Asa mi se pare firesc si simplu dpdv al calatorilor, nu ca acum de pe centrul statiei (aproximativ).
O problema va fi si la Eroilor, statia nu stiu cat va face fata in capatul dinspre Municipal. Bine macar ca s-a gandit si un pasaj alternativ paralel cu statia de pe M1, pasaj care sa te duca la mijlocul peronului central. Din pacate nu este foarte "firesc" (eu sincer nici nu prea vad unde mai bagi scari pe mijlocul peronului central ). Insa cei mai multi vor prefera legatura cea mai scurta, prin capatul dinspre Municipal al statiei de pe M1. Probabil ca se vor largi scarile acolo si se vor instala niste rulante.
Eu am mai spus, as fi instalat statia M5 oarecum paralel cu cea de pe M1 pentru a incerca sa echilibrez transferul prin ambele capete ale statiei. Insa am inteles ratiunea tehnica pentru care se face asa cum se face acum. Dar din punct de vedere al calatorului poate ca nu este cel mai bine. Nu mai spun daca sunt inspre Opera si vreau sa ajung pe M5 strabat acel supre-lung pasaj pietonal paralel cu statia M1, practic parcurg o lungime de statie de la un capat la altul.
Dominatrix wrote:
Ba se va intampla si la Unirii pe perioada cand M5 va avea capat (temporar) la Eroilor, pentru ca cei din Drumul Tbaerei vor prefera metroul pentru calatoria mai departe spre centru. Nu cred ca toti vor fi masochisti sa coboare la Eroilor si sa se inghesuie intr-un RATB pe Kogalniceanu sau sa o ia "perpedes" pe acolo spre centru. Deci in mod sigur va creste numarul de transbordari la Unirii.
Eu nu as face-o, sincer...De ce sa mai fac inca o schimbare la Unirii daca un autobuz/troleibuz ma duce direct la Universitate ? Depinde acum unde ai treaba, dar daca nu ai chiar la Unirii sau pe traseul M2 atunci nu ai de ce sa ajungi la Unirii .
Acum depinde si ce linii RATB vor ramane dupa inaugurarea M5...
Vor fi in mod logic mai multi calatori decat acum la Eroilor si la Unirii, dar pana la momentul inaugurarii M5 poate vom avea BM-uri pe M3 astfel incat intervalul de plecare de la Eroilor sa poata scadea sub 3 min.
Din pacate la Unirii este o problema mare cu pasajul pietonal care nu face fata nici acum. Eu as studia serios problema inlocuirii lui cu doua pasaje independente care sa plece de la capetele statiilor Unirii1. Asa mi se pare firesc si simplu dpdv al calatorilor, nu ca acum de pe centrul statiei (aproximativ).
O problema va fi si la Eroilor, statia nu stiu cat va face fata in capatul dinspre Municipal. Bine macar ca s-a gandit si un pasaj alternativ paralel cu statia de pe M1, pasaj care sa te duca la mijlocul peronului central. Din pacate nu este foarte "firesc" (eu sincer nici nu prea vad unde mai bagi scari pe mijlocul peronului central ). Insa cei mai multi vor prefera legatura cea mai scurta, prin capatul dinspre Municipal al statiei de pe M1. Probabil ca se vor largi scarile acolo si se vor instala niste rulante.
Eu am mai spus, as fi instalat statia M5 oarecum paralel cu cea de pe M1 pentru a incerca sa echilibrez transferul prin ambele capete ale statiei. Insa am inteles ratiunea tehnica pentru care se face asa cum se face acum. Dar din punct de vedere al calatorului poate ca nu este cel mai bine. Nu mai spun daca sunt inspre Opera si vreau sa ajung pe M5 strabat acel supre-lung pasaj pietonal paralel cu statia M1, practic parcurg o lungime de statie de la un capat la altul.
- sab
-
Posted:
-
Re: Discutii generale: M5 Drumul Taberei - Universitate
sab
Nu este vorba de niciun Hasdeu, ci doar de Eroilor, iar tunelul se va continua pana in fata Operei, adica se va face subtraversarea statiei M1 si a Dambovitei. Atat acum.
Toate statiile vor fi executate in excavatie deschisa in aceasta etapa. Despre etapa 2 spre Universitate sau chiar Iancului nu avem informatii despre cum vor arata statiile..Posibil sa se faca prin metode miniere, in subteran, dar nu prea cred. Adancimea M5 nu pare sa fie foarte mare, la Universitate va trece peste M2, deci nu cred ca se va lucra in subteran fara sa se excaveze statiile.
George wrote:
Asteptam M5 pana la Universitate...sunt multumit si cu Hasdeu, daca se face in 4 ani.
..am o intrebare in legatura cu statiile alea sapate la suprafata: pe Regina Elisabeta cum o sa fie, tot "sapatura deschisa"? Si mai departe, pe la Mosilor, Traian etc? Nu-mi pot imagina asa ceva...
Acum pentru Raul Doamnei - Eroilor: se decoperteaza pe toata suprafata statiei, ori doar partial?
Nu este vorba de niciun Hasdeu, ci doar de Eroilor, iar tunelul se va continua pana in fata Operei, adica se va face subtraversarea statiei M1 si a Dambovitei. Atat acum.
Toate statiile vor fi executate in excavatie deschisa in aceasta etapa. Despre etapa 2 spre Universitate sau chiar Iancului nu avem informatii despre cum vor arata statiile..Posibil sa se faca prin metode miniere, in subteran, dar nu prea cred. Adancimea M5 nu pare sa fie foarte mare, la Universitate va trece peste M2, deci nu cred ca se va lucra in subteran fara sa se excaveze statiile.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Discutii generale: M5 Drumul Taberei - Universitate
andrei11
As baga mana in foc ca 'ei' s-au gandit de mult de tot la posibilitatea ca la 'Eroilor' sa se intalneasca Dr. Taberei cu M 1.
As baga mana in foc ca 'ei' s-au gandit de mult de tot la posibilitatea ca la 'Eroilor' sa se intalneasca Dr. Taberei cu M 1.
- George
-
Posted:
-
Re: Discutii generale: M5 Drumul Taberei - Universitate
George
Foarte interesant ca M5 va trece peste M2. Nu m-as fi gandit (mergeam pe principiul ca linia mai noua se face intotdeauna sub cea mai veche, cum pare a fi la Victoriei si la Unirii). Multumesc pt. precizari.
Cat despre "dilema" ce face calatorul la Eroilor, va spun ca marea problema e sa te vezi la Eroilor, de acolo bineinteles ca cine vrea sa ajunga la Univ. va lua un autobuz sau troleibuz si nu se va complica cu metroul pe la Unirii. Chiar si mersul pe jos e o optiune viabila.
Deci M5 chiar si pana la Eroilor rezolva multe, desi adevarata sa utilitate majora va fi data si de urmatorul tronson, Eroilor - Iancului.
Foarte interesant ca M5 va trece peste M2. Nu m-as fi gandit (mergeam pe principiul ca linia mai noua se face intotdeauna sub cea mai veche, cum pare a fi la Victoriei si la Unirii). Multumesc pt. precizari.
Cat despre "dilema" ce face calatorul la Eroilor, va spun ca marea problema e sa te vezi la Eroilor, de acolo bineinteles ca cine vrea sa ajunga la Univ. va lua un autobuz sau troleibuz si nu se va complica cu metroul pe la Unirii. Chiar si mersul pe jos e o optiune viabila.
Deci M5 chiar si pana la Eroilor rezolva multe, desi adevarata sa utilitate majora va fi data si de urmatorul tronson, Eroilor - Iancului.
- mindmasster
-
Posted:
-
Re: Discutii generale: M5 Drumul Taberei - Universitate
mindmasster
Din punctul meu de vedere ,asa cum ai zis si tu M5 rezolva multe probleme chiar daca va avea capat la Eroilor . Eu cred ca majoritatea celor care au venit pe M5 pana la Eroilor vor ramane in subteran si vor folosi Unirii pentru a ajunge la Universitate. Ce rost ar avea sa mai urci la suprafata . Nu mai vorbim ca iti un abonament RATB pe langa cel de metrou .
George wrote:
Cat despre "dilema" ce face calatorul la Eroilor, va spun ca marea problema e sa te vezi la Eroilor, de acolo bineinteles ca cine vrea sa ajunga la Univ. va lua un autobuz sau troleibuz si nu se va complica cu metroul pe la Unirii. Chiar si mersul pe jos e o optiune viabila.
Din punctul meu de vedere ,asa cum ai zis si tu M5 rezolva multe probleme chiar daca va avea capat la Eroilor . Eu cred ca majoritatea celor care au venit pe M5 pana la Eroilor vor ramane in subteran si vor folosi Unirii pentru a ajunge la Universitate. Ce rost ar avea sa mai urci la suprafata . Nu mai vorbim ca iti un abonament RATB pe langa cel de metrou .
- sab
-
Posted:
-
Re: Discutii generale: M5 Drumul Taberei - Universitate
sab
Nu este nicio regula de acest gen. De ex la NG linia noua care se "inteapa" spre Dristor1 trece peste linia veche a M3, la Uniri linia noua a trecut pe sub M1, iar la Victoriei este un complex executat impreuna (statiile au fost executate in acelasi timp), deci "intalnirea" putea fi oricum, M1 peste M2 sau M2 peste M1.
Dupa cum a spus subway guru se pare ca la Universitate s-au gandit la proiectare ca M2 sa fie supratraversata de M5 si au lasat gabaritul necesar. Deja Universitate este destul de adanca , sa te duci mai jos cred ca era mai greu. Probabil ca "etajul nefolosit" actual este nivelul la care va veni M5.
Una este sa te gandesti asa la nivel de vis frumos si sa lasi o amorsa si alta este sa te gandesti la toate amanuntele si sa lasi gabarit pentru niste scari ca lumea. Din cate am intelea pana si scara din capatul de la Municipal la peronul mic a fost modificata la darea in folosinta a tronsonului spre Militari, deci prea multa gandire de perspectiva nu a fost.
Pana la urma magistrala din Dr Taberei, in cazul in care s-ar fi construit invingand opozitia lui Ceausescu, trebuia sa treaca pe la Eroilor, nu putea sa evite acest punct. Mai departe nu cred ca se stia ceva, maxim pana la Iancului putea ajunge din traseul actual. Asta in cazul in care Dr Taberei ar fi avut metrou spre centru si nu ar fi fost "cadorisit" doar cu legatura la inelara de sud.
George wrote:
Foarte interesant ca M5 va trece peste M2. Nu m-as fi gandit (mergeam pe principiul ca linia mai noua se face intotdeauna sub cea mai veche, cum pare a fi la Victoriei si la Unirii). Multumesc pt. precizari..
Nu este nicio regula de acest gen. De ex la NG linia noua care se "inteapa" spre Dristor1 trece peste linia veche a M3, la Uniri linia noua a trecut pe sub M1, iar la Victoriei este un complex executat impreuna (statiile au fost executate in acelasi timp), deci "intalnirea" putea fi oricum, M1 peste M2 sau M2 peste M1.
Dupa cum a spus subway guru se pare ca la Universitate s-au gandit la proiectare ca M2 sa fie supratraversata de M5 si au lasat gabaritul necesar. Deja Universitate este destul de adanca , sa te duci mai jos cred ca era mai greu. Probabil ca "etajul nefolosit" actual este nivelul la care va veni M5.
andrei11 wrote:
As baga mana in foc ca 'ei' s-au gandit de mult de tot la posibilitatea ca la 'Eroilor' sa se intalneasca Dr. Taberei cu M 1.
Una este sa te gandesti asa la nivel de vis frumos si sa lasi o amorsa si alta este sa te gandesti la toate amanuntele si sa lasi gabarit pentru niste scari ca lumea. Din cate am intelea pana si scara din capatul de la Municipal la peronul mic a fost modificata la darea in folosinta a tronsonului spre Militari, deci prea multa gandire de perspectiva nu a fost.
Pana la urma magistrala din Dr Taberei, in cazul in care s-ar fi construit invingand opozitia lui Ceausescu, trebuia sa treaca pe la Eroilor, nu putea sa evite acest punct. Mai departe nu cred ca se stia ceva, maxim pana la Iancului putea ajunge din traseul actual. Asta in cazul in care Dr Taberei ar fi avut metrou spre centru si nu ar fi fost "cadorisit" doar cu legatura la inelara de sud.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Discutii generale: M5 Drumul Taberei - Universitate
andrei11
Si la Podul Grant linia noua ( M 4 ) trece pe deasupra liniilor vechi ( M 1).
Si la Podul Grant linia noua ( M 4 ) trece pe deasupra liniilor vechi ( M 1).
- sab
-
Posted:
-
Re: Discutii generale: M5 Drumul Taberei - Universitate
sab
Corect, uitasem de M4, asa cum am uitat si de Eroilor, dar aici (la Eroilor) este aceeasi poveste ca la Victoriei, lucrari executate simultan.
Impresia mea este ca se prefera "intalnirea" in zonele rectangulare ale tunelului vechi, iar daca se poate se prefera si supratraversarea. Intr-un fel este de inteles, costurile unei sapaturi la suprafata sunt mai mici. Nu stiu daca exista si cauze de natura tehnica pentru care se face asa..
Corect, uitasem de M4, asa cum am uitat si de Eroilor, dar aici (la Eroilor) este aceeasi poveste ca la Victoriei, lucrari executate simultan.
Impresia mea este ca se prefera "intalnirea" in zonele rectangulare ale tunelului vechi, iar daca se poate se prefera si supratraversarea. Intr-un fel este de inteles, costurile unei sapaturi la suprafata sunt mai mici. Nu stiu daca exista si cauze de natura tehnica pentru care se face asa..
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Discutii generale: M5 Drumul Taberei - Universitate
andrei11
'Eroilor' si 'Victoriei' nu se pun pentru ca ele constituie un proiect unitar, executat ca atare si nu 'o adaugire' / 'adaptare'.
'Eroilor' si 'Victoriei' nu se pun pentru ca ele constituie un proiect unitar, executat ca atare si nu 'o adaugire' / 'adaptare'.
- Goldmund
-
Posted:
-
Re: Discutii generale: M5 Drumul Taberei - Universitate
Goldmund
Si eu as fi spus precum @George:
linia noua subtraverseaza de obicei linia mai veche, dar trebuie tinut seama de adancimea magistralei vechi, de fapt de topografia din teren.
Sper ca termenul de 1 decembrie 2014 sa fie tinut(cu dintii!)
Si eu as fi spus precum @George:
linia noua subtraverseaza de obicei linia mai veche, dar trebuie tinut seama de adancimea magistralei vechi, de fapt de topografia din teren.
Sper ca termenul de 1 decembrie 2014 sa fie tinut(cu dintii!)
- catalinm
-
Posted:
-
- DanCld
-
Posted:
-
Re: Stiri despre proiect
DanCld
Discutia cu pretul locuintelor se poate intinde pe sute de pagini de forum fara a se ajunge la o concluzie cu caracter general, unanim acceptat. Ce e cert e ca din punctul de vedere al vanzatorului orice motiv e bun pentru a creste pretul cerut pe proprietate; ce nu e deloc sigur e ca se va gasi cineva care sa dea banii respectivi in contul acelui avantaj.
Discutia cu pretul locuintelor se poate intinde pe sute de pagini de forum fara a se ajunge la o concluzie cu caracter general, unanim acceptat. Ce e cert e ca din punctul de vedere al vanzatorului orice motiv e bun pentru a creste pretul cerut pe proprietate; ce nu e deloc sigur e ca se va gasi cineva care sa dea banii respectivi in contul acelui avantaj.
📖 Pagination options