Topic: Istorie vehicule - discuții diverse
241 posts, 78760 views
📖 Pagination options
- GPS
-
Posted:
-
Re: Istorie vehicule - discuții diverse
GPS
Înțeleg, dar o persoană care citește mesajul și nu cunoaște aceste detalii, va lua informația ca atare, fără să știe că nu este corectă.
Înțeleg, dar o persoană care citește mesajul și nu cunoaște aceste detalii, va lua informația ca atare, fără să știe că nu este corectă.
- ADK
-
Posted:
-
Re: Istorie vehicule - discuții diverse
ADK
Din câte am citit, în București au existat multe autobuze DAC (mai multe decât Citaro-urile, adică peste 1000, cel puțin din ambele modele), însă nu-mi sunt clare pe deplin repartizarea numerelor de inventar. Au fost, într-adevăr nu simultan - cu 2, 3 și 4 cifre.
Într-o cronologie numerică, seria 28-37 a fost ce-a mai nouă venită în '93 (nu era obligatoriu ca un număr mic, să însemne și mașina mai veche, după cum era disponibilitatea), însă seriile 400 și 500 nu văd să aibă vreo treabă (cel puțin nu toate) cu cele începând din '87, mă gândesc să nu fie din cele cu 900 și 3000 (parcă așa deduc din niște fotografii pe undeva), cu RK-uri prin anii '90 și renumerotate după RK. Deduc că sunt din cele produse până în '86, cu excepția lui 474 care era scund, însă 1700-2340 și ceva erau o avalanșă de scunde (posibil unele cu 1700 să fi fost articulate), iar până la 2650 și ceva înalte, începând cu 1990.
Mai pe scurt:
28-37: 1993
400-500 (ex. 900/3000): 1980-1986
1700 (posibil unele ex. articulate): 1987-1990
1800-234x: 1987-1990
234x-265x: 1990-1991
Deși prin anii '80, seria 2000 a fost ocupată (nu știu cât de simultan) de Ikarus, DAC, Roman 112 și nu sunt sigur dacă și IK4 (astea erau de toate, cu un singur număr, două, trei sau chiar patru cifre, nu mai știu care erau cele vechi, cu grila albă, precum 1998 utilitarul care a fost în Ferentari).
Ce a fost Ikarus și Roman 112 au fost ocupate ulterior de DAC-uri 112 și IK4 intervenții, 117 erau fie scunde din '87-'89 cu 1700 (cu 1600 știam IK4), fie cu 3000 din prima generație. La momentul postării e destul de târziu, însă m-a ros puțin curiozitatea.
Din câte am citit, în București au existat multe autobuze DAC (mai multe decât Citaro-urile, adică peste 1000, cel puțin din ambele modele), însă nu-mi sunt clare pe deplin repartizarea numerelor de inventar. Au fost, într-adevăr nu simultan - cu 2, 3 și 4 cifre.
Într-o cronologie numerică, seria 28-37 a fost ce-a mai nouă venită în '93 (nu era obligatoriu ca un număr mic, să însemne și mașina mai veche, după cum era disponibilitatea), însă seriile 400 și 500 nu văd să aibă vreo treabă (cel puțin nu toate) cu cele începând din '87, mă gândesc să nu fie din cele cu 900 și 3000 (parcă așa deduc din niște fotografii pe undeva), cu RK-uri prin anii '90 și renumerotate după RK. Deduc că sunt din cele produse până în '86, cu excepția lui 474 care era scund, însă 1700-2340 și ceva erau o avalanșă de scunde (posibil unele cu 1700 să fi fost articulate), iar până la 2650 și ceva înalte, începând cu 1990.
Mai pe scurt:
28-37: 1993
400-500 (ex. 900/3000): 1980-1986
1700 (posibil unele ex. articulate): 1987-1990
1800-234x: 1987-1990
234x-265x: 1990-1991
Deși prin anii '80, seria 2000 a fost ocupată (nu știu cât de simultan) de Ikarus, DAC, Roman 112 și nu sunt sigur dacă și IK4 (astea erau de toate, cu un singur număr, două, trei sau chiar patru cifre, nu mai știu care erau cele vechi, cu grila albă, precum 1998 utilitarul care a fost în Ferentari).
Ce a fost Ikarus și Roman 112 au fost ocupate ulterior de DAC-uri 112 și IK4 intervenții, 117 erau fie scunde din '87-'89 cu 1700 (cu 1600 știam IK4), fie cu 3000 din prima generație. La momentul postării e destul de târziu, însă m-a ros puțin curiozitatea.
- 1689
-
Posted:
-
Re: Istorie vehicule - discuții diverse
1689
Cred ca e aproape imposibil sa se mai faca un inventar complet a DAC-urilor *TB…
In principiu, se stie ca a fost un lot masiv initial livrat la inceputul anilor ‘80 odata cu intrarea in productie.
Vorbim aici de 112 si 117-uri care au inlocuit flota de Skode si Ikarus-uri.
Dupa acest lot nu s-a mai livrat nimic pina in 1987(?), cind au aparut cele scunde, care au inceput sa inlocuiasca (partial) IK4 si fostele 112 din prima generatie. In 1988 (?) a fost livrat si ultimul lot de 117 pe care le-a achizitionat ITB-ul, insa un numar mic, toate cred ca au fost alocate Autobazei Titan.
Dupa 1990 s-au achizitionat masiv 112 in diverse scheme de culoare si care au fost distribuite la toate autobazele existente la vremea respectiva. Dar durata de viata a acestora a fost mult mai scurta comparat cu lotul anterior de la inceputul anilor ‘80. Calitate sau intretinere, greu de spus… Personal, as inclina sa spun ca a fost o combinatie intre cei doi factori.
Ultimul lot achiztionat (de care imi amintesc) a fost cel 28 (?) -37 (?), livrat Autobazei Ferentari, despre care se spunea ca ar fi fost refuzat la export (cred ca au fost, intr-adevar, livrate la inceputul anului 1993).
Privind retrospectiv, este surprinzator ca - de fapt - *TB nu a achiztionat DAC-uri decit putin mai mult de 10 ani in total si asta cu pauze mari intre loturi desi politica vremii inainte de ‘89 era extrem de stricta cind era vorba de importuri.
Daca e sa sintetizam, vremea de glorie a DAC-ului in transportul bucurestean a fost… prima jumatate a anilor ‘90. De la inceputul anilor ‘70 si pina in ‘89 a fost intotdeauna un parc amestecat (Roman, DAC, Ikarus, Skoda, IK4).
Odata cu achizitia DeSimon-urilor, ulterior a DAF-urilor care au adus un salt calitativ semnificativ in ceea ce privea confortul, DAC-ul a disparut destul de repede din peisaj.
Ceea ce e de inteles, autobuzul era depasit tehnic si estetic la sfirsitul anilor ‘80, dar decizia politica de a mentine in viata fabrica Autobuzul a condus la perpetuarea achizitiei de 112 inca prea multi ani.
Cred ca e aproape imposibil sa se mai faca un inventar complet a DAC-urilor *TB…
In principiu, se stie ca a fost un lot masiv initial livrat la inceputul anilor ‘80 odata cu intrarea in productie.
Vorbim aici de 112 si 117-uri care au inlocuit flota de Skode si Ikarus-uri.
Dupa acest lot nu s-a mai livrat nimic pina in 1987(?), cind au aparut cele scunde, care au inceput sa inlocuiasca (partial) IK4 si fostele 112 din prima generatie. In 1988 (?) a fost livrat si ultimul lot de 117 pe care le-a achizitionat ITB-ul, insa un numar mic, toate cred ca au fost alocate Autobazei Titan.
Dupa 1990 s-au achizitionat masiv 112 in diverse scheme de culoare si care au fost distribuite la toate autobazele existente la vremea respectiva. Dar durata de viata a acestora a fost mult mai scurta comparat cu lotul anterior de la inceputul anilor ‘80. Calitate sau intretinere, greu de spus… Personal, as inclina sa spun ca a fost o combinatie intre cei doi factori.
Ultimul lot achiztionat (de care imi amintesc) a fost cel 28 (?) -37 (?), livrat Autobazei Ferentari, despre care se spunea ca ar fi fost refuzat la export (cred ca au fost, intr-adevar, livrate la inceputul anului 1993).
Privind retrospectiv, este surprinzator ca - de fapt - *TB nu a achiztionat DAC-uri decit putin mai mult de 10 ani in total si asta cu pauze mari intre loturi desi politica vremii inainte de ‘89 era extrem de stricta cind era vorba de importuri.
Daca e sa sintetizam, vremea de glorie a DAC-ului in transportul bucurestean a fost… prima jumatate a anilor ‘90. De la inceputul anilor ‘70 si pina in ‘89 a fost intotdeauna un parc amestecat (Roman, DAC, Ikarus, Skoda, IK4).
Odata cu achizitia DeSimon-urilor, ulterior a DAF-urilor care au adus un salt calitativ semnificativ in ceea ce privea confortul, DAC-ul a disparut destul de repede din peisaj.
Ceea ce e de inteles, autobuzul era depasit tehnic si estetic la sfirsitul anilor ‘80, dar decizia politica de a mentine in viata fabrica Autobuzul a condus la perpetuarea achizitiei de 112 inca prea multi ani.
- ADK
-
Posted:
-
Re: Istorie vehicule - discuții diverse
ADK
Aparent și troleibuzele sunt amestecate ori renumerotate, ca un mic exemplu:
7148 - 112E ex. 117E 99% număr original produs la începutul anilor '80;
7335 - 212E pur înalt (deși acesta am înțeles că a fost un oarecare prototip);
7336 - 117E, scund;
7340 - 112E ex. 117E, scund;
7341 - 112E ex. 117E(?), înalt;
7342 - 112E ex. 117E(?), scund;
7347 - 117E, înalt;
7354 - 112E ex. 117E(?), scund;
7355 - 117E, scund.
Nu știu dacă unele erau 212E/217E în locul reostaticilor 112E/217E, RATB le-a tot modificat de-a lungul timpului încât unele au devenit mai greu de deosebit. Nu știu dacă o fi pe undeva vreo poză cu vreun DAC (de orice tip, dar din București) de la mijlocul anilor 2000 cu ușile cu geam scurt (idem IK4).
Aparent și troleibuzele sunt amestecate ori renumerotate, ca un mic exemplu:
7148 - 112E ex. 117E 99% număr original produs la începutul anilor '80;
7335 - 212E pur înalt (deși acesta am înțeles că a fost un oarecare prototip);
7336 - 117E, scund;
7340 - 112E ex. 117E, scund;
7341 - 112E ex. 117E(?), înalt;
7342 - 112E ex. 117E(?), scund;
7347 - 117E, înalt;
7354 - 112E ex. 117E(?), scund;
7355 - 117E, scund.
Nu știu dacă unele erau 212E/217E în locul reostaticilor 112E/217E, RATB le-a tot modificat de-a lungul timpului încât unele au devenit mai greu de deosebit. Nu știu dacă o fi pe undeva vreo poză cu vreun DAC (de orice tip, dar din București) de la mijlocul anilor 2000 cu ușile cu geam scurt (idem IK4).
- valy
-
Posted:
-
Re: Istorie vehicule - discuții diverse
valy
7341 și 7342 sunt scurte din naștere, ambele find prototipuri.
https://forum.metrouusor.com/ViewTopic?t ... ageNum=1
7341 și 7342 sunt scurte din naștere, ambele find prototipuri.
https://forum.metrouusor.com/ViewTopic?t ... ageNum=1
- 1689
-
Posted:
-
Re: Istorie vehicule - discuții diverse
1689
7148 a fost sigur 117E din prima generatie, stationat la Depoul Nitu Vasile pina in ‘86 - posibil si dupa aceea.
*TB a achizitionat un numar foarte mic de troleibuze de 12 metri (5321, 7335, 7341, 7342 si 7446 - 5 in total daca nu ma inseala memoria). Singurul *12E scund a fost 7342.
Toate celelalte au fost manufacturate de Ateliere prin scurtarea 117-urilor din diverse generatii.
Apropo de “scurtare”, din pacate n-am reusit sa vad nici o imagine din timpul procesului - as fi fost curios sa aflu cum au extins caroseria, stiut fiind ca segmentul A al articulatelor avea undeva in jur de 9 metri…
Initial am crezut ca pur si simplu au taiat remorcile inainte de ultima usa si le-au atasat la segmentul A, dar nu ies 12 metri, plus ca ”112E URAC” au inca un geam mic dupa usa 3, similar 7341/7342/7446.
7148 a fost sigur 117E din prima generatie, stationat la Depoul Nitu Vasile pina in ‘86 - posibil si dupa aceea.
*TB a achizitionat un numar foarte mic de troleibuze de 12 metri (5321, 7335, 7341, 7342 si 7446 - 5 in total daca nu ma inseala memoria). Singurul *12E scund a fost 7342.
Toate celelalte au fost manufacturate de Ateliere prin scurtarea 117-urilor din diverse generatii.
Apropo de “scurtare”, din pacate n-am reusit sa vad nici o imagine din timpul procesului - as fi fost curios sa aflu cum au extins caroseria, stiut fiind ca segmentul A al articulatelor avea undeva in jur de 9 metri…
Initial am crezut ca pur si simplu au taiat remorcile inainte de ultima usa si le-au atasat la segmentul A, dar nu ies 12 metri, plus ca ”112E URAC” au inca un geam mic dupa usa 3, similar 7341/7342/7446.
- ADK
-
Posted:
-
Re: Istorie vehicule - discuții diverse
ADK
212E originale vin și ele cu un gemuleț după ultima ușă.
Chiar mă făcea puțin curios și pe mine procesul de "scurtare", fotografii sunt sigur însă nu pe internet, ci prin arhivele *TB (n-ar fi rău să facă publice cât mai multe din ele, însă multe dintre activități necesită o descriere cât mai largă, detalii ce s-ar putea să nu se mai cunoască/găsească).
212E originale vin și ele cu un gemuleț după ultima ușă.
Chiar mă făcea puțin curios și pe mine procesul de "scurtare", fotografii sunt sigur însă nu pe internet, ci prin arhivele *TB (n-ar fi rău să facă publice cât mai multe din ele, însă multe dintre activități necesită o descriere cât mai largă, detalii ce s-ar putea să nu se mai cunoască/găsească).
- 1689
-
Posted:
-
Re: Istorie vehicule - discuții diverse
1689
Da, pentru ca doar 7341/42 si 7446 au avut 12 metri.
Mi se parea ceva ciudat uitindu-ma la schitele oferite de Dl. Bucsan pina cind am descoperit ca - de fapt - 5321 si 7335 au doar 11,2 metri.
De altfel 5321 are dispunerea usii 2 si a geamurilor aproape (daca nu identica) cu 117E, spre deosebire de 7335 care are usa 2 mult retrasa spre puntea spate.
In conditiile acestea, nu inteleg de Atelierele s-au chinuit sa produca o corcitura de 112 EM si 212 ECS doar ca sa cistige 80 de cm cind ar fi fost mult mai simplu sa preia 112-le original din 81 ca model, sa taie usa 4 de la remorci si s-o ataseze la corpul A.
Posibil insa sa aiba de-a face cu mutarea dulapului de contactori din interiorul 117E-urilor originale …?
LE: studiind mai atent schita 112EM-ului, am descoperit ca segmentul de la puntea spate pina la luneta e mai lung cu 50 cm comparat cu cel similar de la remorca 117-urilor, deci adaptarea pe care o sugeram ar fi facut troleibuzele scurtate sa aiba sub 11 metri lungime (10,7 mai exact)… Hmm…
Mai tine minte cineva daca 5321 avea dulapul de contactori in interior ?
Da, pentru ca doar 7341/42 si 7446 au avut 12 metri.
Mi se parea ceva ciudat uitindu-ma la schitele oferite de Dl. Bucsan pina cind am descoperit ca - de fapt - 5321 si 7335 au doar 11,2 metri.
De altfel 5321 are dispunerea usii 2 si a geamurilor aproape (daca nu identica) cu 117E, spre deosebire de 7335 care are usa 2 mult retrasa spre puntea spate.
In conditiile acestea, nu inteleg de Atelierele s-au chinuit sa produca o corcitura de 112 EM si 212 ECS doar ca sa cistige 80 de cm cind ar fi fost mult mai simplu sa preia 112-le original din 81 ca model, sa taie usa 4 de la remorci si s-o ataseze la corpul A.
Posibil insa sa aiba de-a face cu mutarea dulapului de contactori din interiorul 117E-urilor originale …?
LE: studiind mai atent schita 112EM-ului, am descoperit ca segmentul de la puntea spate pina la luneta e mai lung cu 50 cm comparat cu cel similar de la remorca 117-urilor, deci adaptarea pe care o sugeram ar fi facut troleibuzele scurtate sa aiba sub 11 metri lungime (10,7 mai exact)… Hmm…
Mai tine minte cineva daca 5321 avea dulapul de contactori in interior ?
- GPS
-
Posted:
-
Re: Istorie vehicule - discuții diverse
GPS
5321 are ușa 2 identică cu cea de la 117E, ca poziționare, iar 7335 cu cea de la 217E.
5321 are ușa 2 identică cu cea de la 117E, ca poziționare, iar 7335 cu cea de la 217E.
- ADK
-
Posted:
-
Re: Rathgeber M / m (1994-2007)
ADK
La Tatra, cel puțin la cele casate în jurul anului 2000, ar fi fost înlocuite de Bucur (deși 2 x T4R -> 1 Bucur la capacitatea unui V2A, unde condițiile s-ar fi îmbunătățit, dar capacitatea s-a diminuat). La ce s-a casat prin 2011-12, poate doar câteva BLF le-a înlocuit, la cele casate în 2019 clar nimic, poate doar acum cu Imperio.
GPS wrote here:
Niciun tramvai Rathgeber, Duwag sau Tatra (lotul de 36 de vagoane) nu a fost înlocuit cu alt tramvai.
La Tatra, cel puțin la cele casate în jurul anului 2000, ar fi fost înlocuite de Bucur (deși 2 x T4R -> 1 Bucur la capacitatea unui V2A, unde condițiile s-ar fi îmbunătățit, dar capacitatea s-a diminuat). La ce s-a casat prin 2011-12, poate doar câteva BLF le-a înlocuit, la cele casate în 2019 clar nimic, poate doar acum cu Imperio.
- ADK
-
Posted:
-
Re: Rathgeber M / m (1994-2007)
ADK
În 2007 ... nu știu cine mai vroia tramvaie din anii '50, și într-o ediție limitată în felul lor. Nici Craiova nu cred, care ei le-au exploatat până în 2012, când fie s-au lovit de deficitul de piese, fie a fost o decizie internă ca în București.
Doar că ce te faci atunci când te decizi asupra unui bun - că nu ți-l mai dorești? Să-l vinzi (și asta dacă mai e capabil de ceva) este o opțiune mai bună, însă nu ai idee cât stai cu el (și din ce aștepți, vremea trece, degradarea poate apărea pe parcurs și ocupă spațiu), sau îl tai în curtea proprie ori îl vinzi cu totul unui centru de valorificare? Aici singurul avantaj este doar că scapi de el, însă prețul este mai prost iar bunul în sine odată eliminat, este imposibil de readus înapoi.
"Problemuța" capitalei la casările prin perioada aceea, a fost o risipă a unor materiale, cheltuieli neamortizate, deci economic nu ne-am justificat iar asta e imposibil să nu ne fi afectat. Nici din preț n-am tăiat la ce am încercat să vindem, de donat e o glumă, eu ziceam că ar fi fost ok să înlocuiesc autobuze putrede din țară cu ceva proaspete din capitală, însă procedurile erau mai lungi, unii nu cred că ar fi vrut, și dacă tot făceai o înlocuire, să fi dat ceva mai bun (spre exemplu un DeSimon în locul unui DAC, nu tot un DAC), dar n-ai avut cu cine. Plus eram în 2007-8 ...era la modă Citaro-ul E4, acum aproape recycle bin și el, toți ar fi vrut probabil noua flotă bucureșteană, nu mașini ceaușiste.
nokia2110 wrote here:
@ ADK : sau măcar să ajungă în alte oraşe unde era nevoie de ele.
Tramvaiele din Ucriana sunt pe ecartament larg.
În 2007 ... nu știu cine mai vroia tramvaie din anii '50, și într-o ediție limitată în felul lor. Nici Craiova nu cred, care ei le-au exploatat până în 2012, când fie s-au lovit de deficitul de piese, fie a fost o decizie internă ca în București.
Doar că ce te faci atunci când te decizi asupra unui bun - că nu ți-l mai dorești? Să-l vinzi (și asta dacă mai e capabil de ceva) este o opțiune mai bună, însă nu ai idee cât stai cu el (și din ce aștepți, vremea trece, degradarea poate apărea pe parcurs și ocupă spațiu), sau îl tai în curtea proprie ori îl vinzi cu totul unui centru de valorificare? Aici singurul avantaj este doar că scapi de el, însă prețul este mai prost iar bunul în sine odată eliminat, este imposibil de readus înapoi.
"Problemuța" capitalei la casările prin perioada aceea, a fost o risipă a unor materiale, cheltuieli neamortizate, deci economic nu ne-am justificat iar asta e imposibil să nu ne fi afectat. Nici din preț n-am tăiat la ce am încercat să vindem, de donat e o glumă, eu ziceam că ar fi fost ok să înlocuiesc autobuze putrede din țară cu ceva proaspete din capitală, însă procedurile erau mai lungi, unii nu cred că ar fi vrut, și dacă tot făceai o înlocuire, să fi dat ceva mai bun (spre exemplu un DeSimon în locul unui DAC, nu tot un DAC), dar n-ai avut cu cine. Plus eram în 2007-8 ...era la modă Citaro-ul E4, acum aproape recycle bin și el, toți ar fi vrut probabil noua flotă bucureșteană, nu mașini ceaușiste.
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Istorie vehicule - discuții diverse
shoppy
In tarile vestice este o cu totul alta mentalitate, o masina ori se exploateaza cu asigurare si toate actele in ordine, ori se repara, ori se vinde/caseaza/doneaza, acolo nu exista kilometrii intregi de masini care se stea la gard sau vagoane care sa stea in pe linii in camp si dupaia sa te trezesti ca au fost devastate, sau daca se intampla ceva, le da cineva foc sau intra copii si se ranesc pe acolo, responsabilitatea cade asupra ta, de ce nu au avut gard, de ce nu au fost pazite, deci spatiul costa, paza costa.
La noi insa este pe dos, se exploateaza cu intretinere minima si improvizatii pana cand se distruge, apoi ajunge la gard, se cheleste, dupaia numai buna de RK sau de casat mai este, nebun sa fii sa cumperi ceva de la vreun *TB, daca este sa fie donatie ok, daca din 10 donate reusesti sa tii 3 in trafic vreo 2 ani este oricum mai bine decat nimic.
Parca STB a donat undeva 3 Citaro ca le-a ars alora tot garajul, cum au fost exploatate?
In tarile vestice este o cu totul alta mentalitate, o masina ori se exploateaza cu asigurare si toate actele in ordine, ori se repara, ori se vinde/caseaza/doneaza, acolo nu exista kilometrii intregi de masini care se stea la gard sau vagoane care sa stea in pe linii in camp si dupaia sa te trezesti ca au fost devastate, sau daca se intampla ceva, le da cineva foc sau intra copii si se ranesc pe acolo, responsabilitatea cade asupra ta, de ce nu au avut gard, de ce nu au fost pazite, deci spatiul costa, paza costa.
La noi insa este pe dos, se exploateaza cu intretinere minima si improvizatii pana cand se distruge, apoi ajunge la gard, se cheleste, dupaia numai buna de RK sau de casat mai este, nebun sa fii sa cumperi ceva de la vreun *TB, daca este sa fie donatie ok, daca din 10 donate reusesti sa tii 3 in trafic vreo 2 ani este oricum mai bine decat nimic.
Parca STB a donat undeva 3 Citaro ca le-a ars alora tot garajul, cum au fost exploatate?
- ADK
-
Posted:
-
Re: Istorie vehicule - discuții diverse
ADK
La Tulcea în 2018, însă au fost folosite doar temporar până s-au mai pus ei pe picioare. Donație sunt 2 la Chișinău.
La Tulcea în 2018, însă au fost folosite doar temporar până s-au mai pus ei pe picioare. Donație sunt 2 la Chișinău.
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Istorie vehicule - discuții diverse
ByOnu
Sindicatul a facut o trecere in revista a majoritatii tipurilor de vehicule din flota bucuresteana, din 1872 pana azi.
Insa, contine mai multe erori si multe cifre rotunjite.
Sindicatul a facut o trecere in revista a majoritatii tipurilor de vehicule din flota bucuresteana, din 1872 pana azi.
Insa, contine mai multe erori si multe cifre rotunjite.
📖 Pagination options
Home page
•
Parent forum:
Vehicule din trecut aparținând STB / ITB / RATB / STB S.A
•
Choose destination