Topic: Transportul în comun în municipiul Buzău - generalități
73 posts, 21585 views
📖 Pagination options
- ADK
-
Posted:
-
Re: Transportul în comun în municipiul Buzău - generalități
ADK
Situația actuală și posibil de viitor nu văd să sune prea bine pentru această societate, în ciuda dezvoltărilor din ultimii ani. Pe rând, ca un mic istoric:
Este jumătatea anului 2016, primarul cu ceva vechime în conducere își pierde dreptul de a mai putea candida și este ales un nou primar. Acesta schimbă directorul de la Transbus cu un altul, teoretic mai bun.
Întreprinderea deține 30 de autobuze BMC, dintre care 10 fabricate în anul 2006 iar restul în 2008, intrate în posesie în aceiași ani, exploatate pe 10 linii (toate 95% urbane) și vreo 5 convenții. În oraș mai sunt și multe zeci de microbuze particulare, care dublează toate traseele autobuzelor.
Se achiziționează posibil fără un caiet de sarcini și cu știrea CJ, 2 autobuze rulate Volvo din anii 2000 cu multe inferiorități față de ce se afla deja în flotă. Totodată se angajează măcar 2 conducători auto. Decurg diverse probleme, conflicte și minciuni în legătură cu cele 2, însă începe exploatarea lor în general pe linia 3 și un proiect pilot de vânzări de bilete doar de către șoferii acestor autobuze.
După jumătatea anului 2017 încep să vină alte autobuze, tot rulate dar mai performante, marca VDL Ambassador, dar care nu sunt eficiente transportului urban de călători iar asta se va demonstra în timp. Societatea spune că șoferii acestor autobuze vor anunța la microfon stațiile, iar urcarea se v-a face doar pe la prima ușă, respectiv coborârea pe la mijloc. Se anunță noi angajări de șoferi și se promite un loc de muncă serios, stabil și bine plătit. Șoferii vor vinde bilete și pe aceste autobuze.
Microbuzele particulare încep să dispară prin rezilierea contractelor, ultimele ieșind din peisaj undeva în vara anului 2018.
Se achiziționează tot mai multe autobuze și încep înființarea liniilor preorășenești, se desființează de tot taxatoarele în autobuzele vechi, încep să apară tonete de bilete și abonamente, parteneriate care să vândă bilete și autobuze tot mai bune. Se montează compostoare mecanice.
În anul 2018 încep să vină, tot rulate, autobuze articulate Van-Hool și Mercedes Citaro solo.
În anul 2019 sosesc alte autobuze, dar destinate strict traseelor metropolitane marca Volvo, iar vânzarea de bilete de către șoferi încetează în urma problemelor legate de timpii de așteptare în stații și de tariful majorat din vehicul. Un autobuz Volvo cumpărat cu 3 ani în urmă este retras.
Tot în acest an, societatea începe să desfacă CCM-urile șoferilor prinși cu orice tip de reclamație, unii intrând în conflicte tribunale și au câștigat, alții ne mai prezentând interes s-au orientat către alte instituții. Tot conducerea, nu mai achită acea taxă de radio-casetofon iar aparatele sunt scoase de pe mașini.
Mai târziu, sunt instalate aparate electronice pentru bilete și abonamente, urmând a fi desființate clasicele compostoare.
În toamna anului 2020, sosesc autobuze urbane hibride marca Volvo și sunt retrase toate autobuzele BMC fabricate în 2006. O parte dintre VDL-uri find mutate pe periferii pentru a înlocui BMC-urile și pentru a face loc autobuzelor destinate exclusiv regimului urban.
În anul 2021 se mai achiziționează un autobuz articulat Van-Hool, identic cu cele din 2018.
Mai târziu, încep să vină autobuze electrice care vor rămâne mult timp în garaj.
În primăvara anului 2022 sunt cumpărate, tot rulate, autobuze VDL Citea solo, autobuze articulate Irisbus Citelis și Volvo metropolitane identice cu cele din 2019. Restul autobuzelor BMC active sunt retrase și vândute pentru casare în toamna aceluiași an împreună cu celelalte din 2006 și cele 2 Volvo din 2016, urmând ca unul să fie păstrat drept depanare. Autobuzele cumpărate, exceptând VDL-urile, sunt revopsite în albastru urmând ca toată flota să fie revopsită în aceeași culoare. Restul VDL-urilor din 2017 find mutate pe periferii definitiv.
Anul 2023, societatea nu mai efectuează diverse curse din cauza lipsei de personal și încep diverse probleme, autobuzele în special mai vechi nu mai sunt corect întreținute și se defectează, iar pauzele de odihnă al personalului curent nu mai este respectat. Toamnă, întreprinderea discută în legătură cu deficitul de personal, 2/3 dintre noii angajați își dau demisia în cel mai scurt timp, astfel că multe curse nu se mai pot face, societatea dorind să renunțe la licențe și autobuzelor în 2 uși pentru un posibil preluator.
Situația actuală și posibil de viitor nu văd să sune prea bine pentru această societate, în ciuda dezvoltărilor din ultimii ani. Pe rând, ca un mic istoric:
Este jumătatea anului 2016, primarul cu ceva vechime în conducere își pierde dreptul de a mai putea candida și este ales un nou primar. Acesta schimbă directorul de la Transbus cu un altul, teoretic mai bun.
Întreprinderea deține 30 de autobuze BMC, dintre care 10 fabricate în anul 2006 iar restul în 2008, intrate în posesie în aceiași ani, exploatate pe 10 linii (toate 95% urbane) și vreo 5 convenții. În oraș mai sunt și multe zeci de microbuze particulare, care dublează toate traseele autobuzelor.
Se achiziționează posibil fără un caiet de sarcini și cu știrea CJ, 2 autobuze rulate Volvo din anii 2000 cu multe inferiorități față de ce se afla deja în flotă. Totodată se angajează măcar 2 conducători auto. Decurg diverse probleme, conflicte și minciuni în legătură cu cele 2, însă începe exploatarea lor în general pe linia 3 și un proiect pilot de vânzări de bilete doar de către șoferii acestor autobuze.
După jumătatea anului 2017 încep să vină alte autobuze, tot rulate dar mai performante, marca VDL Ambassador, dar care nu sunt eficiente transportului urban de călători iar asta se va demonstra în timp. Societatea spune că șoferii acestor autobuze vor anunța la microfon stațiile, iar urcarea se v-a face doar pe la prima ușă, respectiv coborârea pe la mijloc. Se anunță noi angajări de șoferi și se promite un loc de muncă serios, stabil și bine plătit. Șoferii vor vinde bilete și pe aceste autobuze.
Microbuzele particulare încep să dispară prin rezilierea contractelor, ultimele ieșind din peisaj undeva în vara anului 2018.
Se achiziționează tot mai multe autobuze și încep înființarea liniilor preorășenești, se desființează de tot taxatoarele în autobuzele vechi, încep să apară tonete de bilete și abonamente, parteneriate care să vândă bilete și autobuze tot mai bune. Se montează compostoare mecanice.
În anul 2018 încep să vină, tot rulate, autobuze articulate Van-Hool și Mercedes Citaro solo.
În anul 2019 sosesc alte autobuze, dar destinate strict traseelor metropolitane marca Volvo, iar vânzarea de bilete de către șoferi încetează în urma problemelor legate de timpii de așteptare în stații și de tariful majorat din vehicul. Un autobuz Volvo cumpărat cu 3 ani în urmă este retras.
Tot în acest an, societatea începe să desfacă CCM-urile șoferilor prinși cu orice tip de reclamație, unii intrând în conflicte tribunale și au câștigat, alții ne mai prezentând interes s-au orientat către alte instituții. Tot conducerea, nu mai achită acea taxă de radio-casetofon iar aparatele sunt scoase de pe mașini.
Mai târziu, sunt instalate aparate electronice pentru bilete și abonamente, urmând a fi desființate clasicele compostoare.
În toamna anului 2020, sosesc autobuze urbane hibride marca Volvo și sunt retrase toate autobuzele BMC fabricate în 2006. O parte dintre VDL-uri find mutate pe periferii pentru a înlocui BMC-urile și pentru a face loc autobuzelor destinate exclusiv regimului urban.
În anul 2021 se mai achiziționează un autobuz articulat Van-Hool, identic cu cele din 2018.
Mai târziu, încep să vină autobuze electrice care vor rămâne mult timp în garaj.
În primăvara anului 2022 sunt cumpărate, tot rulate, autobuze VDL Citea solo, autobuze articulate Irisbus Citelis și Volvo metropolitane identice cu cele din 2019. Restul autobuzelor BMC active sunt retrase și vândute pentru casare în toamna aceluiași an împreună cu celelalte din 2006 și cele 2 Volvo din 2016, urmând ca unul să fie păstrat drept depanare. Autobuzele cumpărate, exceptând VDL-urile, sunt revopsite în albastru urmând ca toată flota să fie revopsită în aceeași culoare. Restul VDL-urilor din 2017 find mutate pe periferii definitiv.
Anul 2023, societatea nu mai efectuează diverse curse din cauza lipsei de personal și încep diverse probleme, autobuzele în special mai vechi nu mai sunt corect întreținute și se defectează, iar pauzele de odihnă al personalului curent nu mai este respectat. Toamnă, întreprinderea discută în legătură cu deficitul de personal, 2/3 dintre noii angajați își dau demisia în cel mai scurt timp, astfel că multe curse nu se mai pot face, societatea dorind să renunțe la licențe și autobuzelor în 2 uși pentru un posibil preluator.
- ADK
-
Posted:
-
Re: Transportul în comun în municipiul Buzău - generalități
ADK
Exact cam ce ziceam ... Nu poți avea încredere în presă, în general. Toate informațiile sunt luate de bune, iar majoritatea sunt și înflorite (de regulă sa creeze spaimă, ca să dai "click" și niciodată nu aflii nimic bun, doar le oferi lor vizualizări, trafic și cred că și bani, că dacă te-ai "hrăni" doar din știri de genul nici n-ai mai ieși din casă, de ajungi să crezi că unele geamuri și uși betonate au rezultat după citirea a 2 știri).
Intuiam că nu au cum să intre autobuzele electrice în circulație la sf. acestei luni, mai ales așa de repede după cum relatau site-urile de presă. Aceștia cred că nici nu știu în cele mai multe cazuri despre ce vorbesc, dar sunt acolo prezenți, că doar fiecare trebuie să se ocupe de ceva în viață. Acum primarul relata pe Buzău City Report ca răspuns unei sesizări, că începând cu 4 Decembrie pe Bd. Unirii se vor desena marcajele rutiere, deci să mai treacă vreo 2-3 zile până se finalizează și treaba asta, că țin orașul de ceva timp bun într-un continuu șantier, de aceste proiecte ajung să și încurce într-un fel nefind finalizate odată, încep 3 proiecte odată, termină unul pe jumătate și încep alte 2, cu celelalte 2,5 în stand-by.
Autobuzele electrice sunt totuși de profitat în primele lor zile de exploatare, deoarece sunt primele autobuze noi după BMC-urile 250 achiziționate pe la mijlocul lui 2008 (însă acestea n-au stat 2 ani de zile în garaj până să iasă pe trasee), e drept, evoluția transportului buzoian mă surprinde puțin și pe mine față de situația din 2016, cu ultima(?) reședință de județ ce avea încasator și nu autotaxare (greu cu unii încă fani maxi-taxi, că habar n-au ce-i ăla transport în comun).
Exact cam ce ziceam ... Nu poți avea încredere în presă, în general. Toate informațiile sunt luate de bune, iar majoritatea sunt și înflorite (de regulă sa creeze spaimă, ca să dai "click" și niciodată nu aflii nimic bun, doar le oferi lor vizualizări, trafic și cred că și bani, că dacă te-ai "hrăni" doar din știri de genul nici n-ai mai ieși din casă, de ajungi să crezi că unele geamuri și uși betonate au rezultat după citirea a 2 știri).
Intuiam că nu au cum să intre autobuzele electrice în circulație la sf. acestei luni, mai ales așa de repede după cum relatau site-urile de presă. Aceștia cred că nici nu știu în cele mai multe cazuri despre ce vorbesc, dar sunt acolo prezenți, că doar fiecare trebuie să se ocupe de ceva în viață. Acum primarul relata pe Buzău City Report ca răspuns unei sesizări, că începând cu 4 Decembrie pe Bd. Unirii se vor desena marcajele rutiere, deci să mai treacă vreo 2-3 zile până se finalizează și treaba asta, că țin orașul de ceva timp bun într-un continuu șantier, de aceste proiecte ajung să și încurce într-un fel nefind finalizate odată, încep 3 proiecte odată, termină unul pe jumătate și încep alte 2, cu celelalte 2,5 în stand-by.
Autobuzele electrice sunt totuși de profitat în primele lor zile de exploatare, deoarece sunt primele autobuze noi după BMC-urile 250 achiziționate pe la mijlocul lui 2008 (însă acestea n-au stat 2 ani de zile în garaj până să iasă pe trasee), e drept, evoluția transportului buzoian mă surprinde puțin și pe mine față de situația din 2016, cu ultima(?) reședință de județ ce avea încasator și nu autotaxare (greu cu unii încă fani maxi-taxi, că habar n-au ce-i ăla transport în comun).
- DavGO
-
Posted:
-
Re: Transportul în comun în municipiul Buzău - generalități
DavGO
Am văzut pe TikTok, un filmuleț în care un băiat se juca Subway Surfers pe panoul de informații interactiv de la Crâng. Nu stiu dacă a fost hackuit sau vine deja instalat cu jocul, dar sper ca panourile noi montate în aproape fiecare stație sa fie mai calitative..
Am văzut pe TikTok, un filmuleț în care un băiat se juca Subway Surfers pe panoul de informații interactiv de la Crâng. Nu stiu dacă a fost hackuit sau vine deja instalat cu jocul, dar sper ca panourile noi montate în aproape fiecare stație sa fie mai calitative..
credit: @edi_petre1 via TikTok
Subway Surfers.jpg (168.88 KB; downloaded 1656 times)
- idk_vlad
-
Posted:
-
Re: Transportul în comun în municipiul Buzău - generalități
idk_vlad
Am observat și eu asta fix azi, tot la Crâng, un băiat care se juca Subway Surfers pe un panou. Nu înțelesesem cum a reușit, dar aparent e posibil...
Am observat și eu asta fix azi, tot la Crâng, un băiat care se juca Subway Surfers pe un panou. Nu înțelesesem cum a reușit, dar aparent e posibil...
- punmeister
-
Posted:
-
Re: Transportul în comun în municipiul Buzău - generalități
punmeister
Cel mai probabil sunt terminale cu Android si cu specificatii de telefon/tableta. Deci orice se poate, chiar si in absenta serviciilor Google.
Cel mai probabil sunt terminale cu Android si cu specificatii de telefon/tableta. Deci orice se poate, chiar si in absenta serviciilor Google.
- ADK
-
Posted:
-
Re: Transportul în comun în municipiul Buzău - generalități
ADK
Au început montajul geamurilor din stații și a altor finisaje:
Respectiv după finalizare:
Automatele au primit instrucțiunile de folosire în urmă cu câteva zile, în toate stațiile:
Acum observ că am încurcat borcanele, se poate muta vă rog mesajul aici? Mulțumesc anticipat!
Au început montajul geamurilor din stații și a altor finisaje:
IMG_20231207_131723190_copy_1440x1080.jpg (546.74 KB; downloaded 1542 times)
Respectiv după finalizare:
IMG_20231207_133301822_copy_1440x1080.jpg (454.5 KB; downloaded 1542 times)
IMG_20231207_133323829_copy_1440x1080.jpg (464.07 KB; downloaded 1542 times)
IMG_20231207_133332648_copy_1440x1080.jpg (605.54 KB; downloaded 1542 times)
Automatele au primit instrucțiunile de folosire în urmă cu câteva zile, în toate stațiile:
IMG_20231207_131414092_copy_1600x2133.jpg (875.28 KB; downloaded 1542 times)
Acum observ că am încurcat borcanele, se poate muta vă rog mesajul aici? Mulțumesc anticipat!
- ADK
-
Posted:
-
Re: Aspecte pozitive/negative din transportul public buzoian
ADK
《Cred că e ok subiectul》
Mașinile au început să dispară, evident nu toate, cf. site-ului de presă locală Buzoienii. Sunt curios mâine (mă rog, astăzi - luni), cât de bine o să se circule. Aparent bulevardul v-a aduce o asemănare a politicii din Chișinău "fără mașini la șoseaua principală", personal și eu find sătul de ele în general...
ADK wrote here:
... deși s-a dat un comunicat ca până azi, să fie ultima zi în care se mai găsesc mașini parcate la Unirii Sud, respectiv mașini în circulație pe banda dedicată doar autobuzelor și autospecialelor.
《Cred că e ok subiectul》
Mașinile au început să dispară, evident nu toate, cf. site-ului de presă locală Buzoienii. Sunt curios mâine (mă rog, astăzi - luni), cât de bine o să se circule. Aparent bulevardul v-a aduce o asemănare a politicii din Chișinău "fără mașini la șoseaua principală", personal și eu find sătul de ele în general...
- ADK
-
Posted:
-
Re: Transportul în comun în municipiul Buzău - generalități
ADK
Nu cred că am precizat, dar problema semafoarelor s-a remediat și ieri patrulau mașinile de poliție pe benzile centrale pentru a stopa circulația celorlalte vehicule pe ea. Iar astăzi UMO (Citaro) pe linia 3 circula fără nicio treabă pe segmentul de pe Unirii dintre Clubul Polițiștilor și P-ța Centrală, efectuând și stația veche, uitându-se încă cu mirare colegilor care circulau pe banda centrală... Din păcate, șoferul la care fac referire îl văd demult fără niciun chef de muncă, și pe dinafară cu meseria în ciudă că-i un angajat mai vechi, a apucat sigur DAC-urile, și asta îl face de criticat văzând mizeriile astea...
Nu cred că am precizat, dar problema semafoarelor s-a remediat și ieri patrulau mașinile de poliție pe benzile centrale pentru a stopa circulația celorlalte vehicule pe ea. Iar astăzi UMO (Citaro) pe linia 3 circula fără nicio treabă pe segmentul de pe Unirii dintre Clubul Polițiștilor și P-ța Centrală, efectuând și stația veche, uitându-se încă cu mirare colegilor care circulau pe banda centrală... Din păcate, șoferul la care fac referire îl văd demult fără niciun chef de muncă, și pe dinafară cu meseria în ciudă că-i un angajat mai vechi, a apucat sigur DAC-urile, și asta îl face de criticat văzând mizeriile astea...
- ADK
-
Posted:
-
Re: Transportul în comun în municipiul Buzău - generalități
ADK
La intrarea dinspre Ploiești (mai exact la Kaufland Sud), nu demult s-a început construcția unei autogări pe fostul poligon auto, unde se are ca intenție noul terminal pentru autobuzele liniilor 15, 16, 18-20 (nu știu dacă și 1), în locul actualului cap de linie de la Horticolei. Totodată, este prevăzut cu parcări pentru cei ce vin cu autoturismul și doresc să-și continue călătoria cu autobuzul, Transbus intenționând să readucă o parte dintre liniile care ajungeau prin 2018-19 la Sud, cum ar fi 3, 4, 5, 10, 11, 14 și 120 (posibil să mai existe), deoarece cu ultimele sunt și discuții în legătură cu actuala stație de la Unirii Sud sens centru, find rămasă ce-a veche din motive logistice. Plus - posibil - stație de tren.
Actualul capăt al lui 1 find și o prostie, încurcând mult pista de biciclete amenajată lângă trotuar, cu stația autobuzului în mijlocul drumului cu linie continuă. Șoferul - de altfel singurul tur de astăzi - ne-a făcut puțină morală celor ce așteptam în stația inițial de coborâre (acolo find banca), de altfel el oprind să urcăm, unii afirmând precum și eu că fiecare conducător auto are propriile sale politici pentru îmbarcarea călătorilor de la acest cap de linie, acesta spunând că a avut reclamații de câte ori a oprit fie lângă bordură (adică pe pistă), ca să poată depăși restul mașinilor mai multe decât bicicletele, fie pe platforma de aprovizionare a Kaufland, ori la sensul giratoriu mai din față de la intrarea în pădurea Crâng, subliniind că este cel mai idiot cap de linie unde este imposibil să nu încalci reguli de circulație, mai ales dacă vrei să părăsești postul pentru nevoile la grupul sanitar și nu vrei să încurci pe nimeni.
Personal eram de părere că așa se întâmplă când pui incompetenți cu studii absolvite în schimbul unor flori și fursecuri (sau pur și simplu prost gândite, pe repede-înainte), și oameni care vor să arate cât își dau ei interesul, ca să nu le ia alții posturile, punând în practică cam orice proiect indiferent că-i bine gândit sau nu, ei la o adică o să de-a vina pe alții și nu o să-și asume nimic personal (primăria acuză problemele unui bulevard pe firma de reabilitări, firma de reabilitări acuză reglementările UE, cei de la UE pe primărie că trebuia să aducă ei modificări sau clarități dacă respectivii n-au știut, primăria iar pe muncitori, muncitorii zic că ei fac ce li se zice, apoi pe directorul companiei că primăria trebuie să spună că vroiau o trecere, apoi pe cei de la poliție care administratorul de străzi afirmă că trecerea trebuia să existe, apoi iar pe nu știu cine și uite așa telefonul fără fir, până ce cineva își recunoaște subtil vina și se remediază).
La intrarea dinspre Ploiești (mai exact la Kaufland Sud), nu demult s-a început construcția unei autogări pe fostul poligon auto, unde se are ca intenție noul terminal pentru autobuzele liniilor 15, 16, 18-20 (nu știu dacă și 1), în locul actualului cap de linie de la Horticolei. Totodată, este prevăzut cu parcări pentru cei ce vin cu autoturismul și doresc să-și continue călătoria cu autobuzul, Transbus intenționând să readucă o parte dintre liniile care ajungeau prin 2018-19 la Sud, cum ar fi 3, 4, 5, 10, 11, 14 și 120 (posibil să mai existe), deoarece cu ultimele sunt și discuții în legătură cu actuala stație de la Unirii Sud sens centru, find rămasă ce-a veche din motive logistice. Plus - posibil - stație de tren.
Actualul capăt al lui 1 find și o prostie, încurcând mult pista de biciclete amenajată lângă trotuar, cu stația autobuzului în mijlocul drumului cu linie continuă. Șoferul - de altfel singurul tur de astăzi - ne-a făcut puțină morală celor ce așteptam în stația inițial de coborâre (acolo find banca), de altfel el oprind să urcăm, unii afirmând precum și eu că fiecare conducător auto are propriile sale politici pentru îmbarcarea călătorilor de la acest cap de linie, acesta spunând că a avut reclamații de câte ori a oprit fie lângă bordură (adică pe pistă), ca să poată depăși restul mașinilor mai multe decât bicicletele, fie pe platforma de aprovizionare a Kaufland, ori la sensul giratoriu mai din față de la intrarea în pădurea Crâng, subliniind că este cel mai idiot cap de linie unde este imposibil să nu încalci reguli de circulație, mai ales dacă vrei să părăsești postul pentru nevoile la grupul sanitar și nu vrei să încurci pe nimeni.
Personal eram de părere că așa se întâmplă când pui incompetenți cu studii absolvite în schimbul unor flori și fursecuri (sau pur și simplu prost gândite, pe repede-înainte), și oameni care vor să arate cât își dau ei interesul, ca să nu le ia alții posturile, punând în practică cam orice proiect indiferent că-i bine gândit sau nu, ei la o adică o să de-a vina pe alții și nu o să-și asume nimic personal (primăria acuză problemele unui bulevard pe firma de reabilitări, firma de reabilitări acuză reglementările UE, cei de la UE pe primărie că trebuia să aducă ei modificări sau clarități dacă respectivii n-au știut, primăria iar pe muncitori, muncitorii zic că ei fac ce li se zice, apoi pe directorul companiei că primăria trebuie să spună că vroiau o trecere, apoi pe cei de la poliție care administratorul de străzi afirmă că trecerea trebuia să existe, apoi iar pe nu știu cine și uite așa telefonul fără fir, până ce cineva își recunoaște subtil vina și se remediază).
- ADK
-
Posted:
-
Re: Transportul în comun în municipiul Buzău - generalități
ADK
Cu toate că zvonistica nu este permisă, dar o mică informație ca aceasta nici nu văd să se redea pe site-urile de presă locală, plus nu știu cât este de adevărată și de aceea - cineva mai în drept - să-și spună punctul de vedere, că personal nu mă pricep de niciun fel la ceea ce înseamnă o mașină electrică.
Un motiv pentru care autobuzele electrice nu au intrat în circulație, este (și) lipsa autospecialei de tractare cu suspendarea punții pe față și nu prin ștangă (venită în țară, însă nu și în garaj), afirma un angajat care făcea teste cu un BYD și printr-un accident, a avariat parbrizul acestuia care l-au pus la plată cu nu mai puțin de vreo 18.000 lei(!), cică chinezii nu mai fabrică autobuze electrice și nici... piese, ceea ce mi se pare o informație care trebuie verificată. Păi, cum, autobuze noi și producătorul nu mai există? De fapt, într-un fel așa a fost și cu Rocarul...
Cu toate că zvonistica nu este permisă, dar o mică informație ca aceasta nici nu văd să se redea pe site-urile de presă locală, plus nu știu cât este de adevărată și de aceea - cineva mai în drept - să-și spună punctul de vedere, că personal nu mă pricep de niciun fel la ceea ce înseamnă o mașină electrică.
Un motiv pentru care autobuzele electrice nu au intrat în circulație, este (și) lipsa autospecialei de tractare cu suspendarea punții pe față și nu prin ștangă (venită în țară, însă nu și în garaj), afirma un angajat care făcea teste cu un BYD și printr-un accident, a avariat parbrizul acestuia care l-au pus la plată cu nu mai puțin de vreo 18.000 lei(!), cică chinezii nu mai fabrică autobuze electrice și nici... piese, ceea ce mi se pare o informație care trebuie verificată. Păi, cum, autobuze noi și producătorul nu mai există? De fapt, într-un fel așa a fost și cu Rocarul...
- Costin
-
Posted:
-
Re: Transportul în comun în municipiul Buzău - generalități
Costin
BYD exista bine-merci si livreaza autobuze electrice in toata Europa, ba chiar produce si autoturisme si doresc sa devina competitorul principal al Tesla. Deci aia cu producatorul disparut e o prostie. L-au pus la plata pe sofer ca a fost din vina lui accidentul, nu ca au disparut chinezii de pe piata, dar na, e mai simplu sa arunci o minciuna decat sa recunosti ca ai gresit.
Autobuzele electrice in general pot fi tractate cu stanga, ca orice alt autobuz. Acestea in Buzau, in particular, nu stiu. Asa ca asta cu tractarea e mai nuantata si e nevoie de mai multe informatii pentru a judeca cat de corecta e afirmatia sau nu.
BYD exista bine-merci si livreaza autobuze electrice in toata Europa, ba chiar produce si autoturisme si doresc sa devina competitorul principal al Tesla. Deci aia cu producatorul disparut e o prostie. L-au pus la plata pe sofer ca a fost din vina lui accidentul, nu ca au disparut chinezii de pe piata, dar na, e mai simplu sa arunci o minciuna decat sa recunosti ca ai gresit.
Autobuzele electrice in general pot fi tractate cu stanga, ca orice alt autobuz. Acestea in Buzau, in particular, nu stiu. Asa ca asta cu tractarea e mai nuantata si e nevoie de mai multe informatii pentru a judeca cat de corecta e afirmatia sau nu.
- ADK
-
Posted:
-
Re: Transportul în comun în municipiul Buzău - generalități
ADK
Când le-au livrat prin 2022, nu s-au gândit că au nevoie și de o depanare mai adecvată decât BMC-ul rebut? Păi, acesta vine la 2 ani diferență? La Constanța sunt BYD-uri din același lot cu cele buzoiene, și CT Bus le tractează cel mai sigur cu IK4, iar Temsa mai sunt pe undeva prin Ardeal și nu cred că tractarea este cu exclusivitate cu autospecială dedicată.
Asta e de fapt o preferință a PMBz, Transbus și probabil ADI-Mărăcineni. Autobuzele electrice ies relativ des în probe, însă doar prin preajma garajului. Ca fapt-divers, la Bariera Brăilei (unul dintre capetele lui 10, unde vor fi BYD-urile) a fost deja instalată o stație de încărcare, să văd când pot veni cu niște cadre deoarece zona menționată nu-i deloc în drumul meu...
LE: vorbeam de lup și "lupul" era la ușă:
Sursa: Buzoienii
Când le-au livrat prin 2022, nu s-au gândit că au nevoie și de o depanare mai adecvată decât BMC-ul rebut? Păi, acesta vine la 2 ani diferență? La Constanța sunt BYD-uri din același lot cu cele buzoiene, și CT Bus le tractează cel mai sigur cu IK4, iar Temsa mai sunt pe undeva prin Ardeal și nu cred că tractarea este cu exclusivitate cu autospecială dedicată.
Asta e de fapt o preferință a PMBz, Transbus și probabil ADI-Mărăcineni. Autobuzele electrice ies relativ des în probe, însă doar prin preajma garajului. Ca fapt-divers, la Bariera Brăilei (unul dintre capetele lui 10, unde vor fi BYD-urile) a fost deja instalată o stație de încărcare, să văd când pot veni cu niște cadre deoarece zona menționată nu-i deloc în drumul meu...
LE: vorbeam de lup și "lupul" era la ușă:
Imagine-WhatsApp-2024-02-29-la-13.38.29_62330590-768x624.jpg (71.37 KB; downloaded 989 times)
Imagine-WhatsApp-2024-02-29-la-13.39.41_fdb57ef5-768x771.jpg (105.25 KB; downloaded 989 times)
Sursa: Buzoienii
Achiziție pentru Trans Bus.
Gică Toader, director Trans Bus: „Noua autospecială a fost achiziționată pentru tractarea autobuzelor. A venit dotată inclusiv cu lamă, pentru că operăm și în zone mai depărtate de oraș. Primăvara, evident, o vom da jos”
Achiziția era necesară întrucât se poate întâmpla ca la o flotă atât de mare, 123 de autobuze diesel care circulă zilnic, pot apărea accidente și defecțiuni care necesită tractarea autobuzelor.
Start și pentru cele 13 electrice.
Flota Trans Bus se va îmbogăți din luna martie și cu cele 13 autobuze electrice care vor intra, în sfârșit, pe traseu. Nouă autobuze pe traseul 10 și patru autobuze electrice pe traseul 7.
- Stefan_79
-
Posted:
-
Re: Transportul în comun în municipiul Buzău - generalități
Stefan_79
La Constanța tot parcul de autobuze este depanat/remorcat de IK4 CT 13 YTC și autospeciala Roman CT 39 YTC.
La Constanța tot parcul de autobuze este depanat/remorcat de IK4 CT 13 YTC și autospeciala Roman CT 39 YTC.
- ADK
-
Posted:
-
Re: Transportul în comun în municipiul Buzău - generalități
ADK
Intuiam asta, nu vedeam de ce un autobuz sau orice alt vehicul electric ar condiționa remorcarea doar de către o autospecială de genul și nu cu orice altceva, poate că n-ai să vezi niciodată un vehicul electric remorcând, tehnic nu știu cât e de posibil (de fapt, până și cu un Matiz nu ai voie să tractezi nimic).
Avantajul autospecialei este că nu mai ai nevoie de șofer la vehiculul defect, plus că așa prevede UE, iar cel din imagine are un dublu-rol ceea ce văd că a fost o alegere bună.
Ca fapt-divers, camionul cred că va fi condus de orice șofer de servici care deține C-ul (adică cam majoritatea), când va fi nevoie. Atunci e relativ clar, mașina devine cal de bătaie și să ne bucurăm cât e nouă și nu are încă elemente sparte, rupte sau furate (ca și cu BMC-urile după ce au rămas la liber, de pe toate s-a luat ce s-a putut, nu le mai întreținea nimeni, mergeau "la noroc", iar după retragere a urmat repriza finală de furat și distrus).
Intuiam asta, nu vedeam de ce un autobuz sau orice alt vehicul electric ar condiționa remorcarea doar de către o autospecială de genul și nu cu orice altceva, poate că n-ai să vezi niciodată un vehicul electric remorcând, tehnic nu știu cât e de posibil (de fapt, până și cu un Matiz nu ai voie să tractezi nimic).
Avantajul autospecialei este că nu mai ai nevoie de șofer la vehiculul defect, plus că așa prevede UE, iar cel din imagine are un dublu-rol ceea ce văd că a fost o alegere bună.
Ca fapt-divers, camionul cred că va fi condus de orice șofer de servici care deține C-ul (adică cam majoritatea), când va fi nevoie. Atunci e relativ clar, mașina devine cal de bătaie și să ne bucurăm cât e nouă și nu are încă elemente sparte, rupte sau furate (ca și cu BMC-urile după ce au rămas la liber, de pe toate s-a luat ce s-a putut, nu le mai întreținea nimeni, mergeau "la noroc", iar după retragere a urmat repriza finală de furat și distrus).
📖 Pagination options