Topic: Drumuri radiale
123 posts, 29525 views
📖 Pagination options
- Utilizator anonim 2
-
Posted:
-
Re: Drumuri radiale
Utilizator anonim 2
Studiile de fezabilitate aparent sint o piedere de vreme, o complicatie birocratica enervanta, motiv de tocat bani anapoda, expira pina sa ne apucam de lucrare si o luam de la capat, etc. Insa nu trebuie sa pierdem din vedere ca mare parte din esecurile si complicatiile ivite in faza de executie se datoreaza tocmai unor studii de fezabilitate grabite si proaste. E mult mai bine sa ai un SF sa zicem cu 20% mai scump si cu 20% mai lung decit sa trebuiasca sa corectezi din mers procesul constructiei.
Studiile de fezabilitate aparent sint o piedere de vreme, o complicatie birocratica enervanta, motiv de tocat bani anapoda, expira pina sa ne apucam de lucrare si o luam de la capat, etc. Insa nu trebuie sa pierdem din vedere ca mare parte din esecurile si complicatiile ivite in faza de executie se datoreaza tocmai unor studii de fezabilitate grabite si proaste. E mult mai bine sa ai un SF sa zicem cu 20% mai scump si cu 20% mai lung decit sa trebuiasca sa corectezi din mers procesul constructiei.
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Drumuri radiale
shoppy
Da, era si o zicala: "In Germania sa construiesti un drum dureaza trei ani, doi ani dureaza hartiile si un an dureaza santierul".
Macar zburatoarea lui Oprescu era un inel, Nicusor si-a facut campania pe suspendarea Strapungerii Ciurel ca strapungerile baga autostrada prin oras si pe introducerea trenurilor urbane, asa ca a ajuns sa faca zero trenuri urbane si alte 10 strapungeri doar ca le zice radiale deci e ok.
Da, era si o zicala: "In Germania sa construiesti un drum dureaza trei ani, doi ani dureaza hartiile si un an dureaza santierul".
Macar zburatoarea lui Oprescu era un inel, Nicusor si-a facut campania pe suspendarea Strapungerii Ciurel ca strapungerile baga autostrada prin oras si pe introducerea trenurilor urbane, asa ca a ajuns sa faca zero trenuri urbane si alte 10 strapungeri doar ca le zice radiale deci e ok.
- survola
-
Posted:
-
- Misiekwas
-
Posted:
-
Re: Drumuri radiale
Misiekwas
Totuși, conceptul este un pic diferit. Autostrada lui Oprescu a fost gândită pentru tranzit mai degrabă decât pentru circulație în cadrul Bucureștiului. Din câte vad, radiale sunt concepute nu pentru tranzit, ci pentru circulație între zone cu destinație în București, dar cu evitarea zonei de centru. Nu știu dacă va merge, dar nu-i același lucru. Plus, spațiu pentru transport în comun.
Totuși, conceptul este un pic diferit. Autostrada lui Oprescu a fost gândită pentru tranzit mai degrabă decât pentru circulație în cadrul Bucureștiului. Din câte vad, radiale sunt concepute nu pentru tranzit, ci pentru circulație între zone cu destinație în București, dar cu evitarea zonei de centru. Nu știu dacă va merge, dar nu-i același lucru. Plus, spațiu pentru transport în comun.
- shoppy
-
Posted:
-
- orex
-
Posted:
-
Re: Drumuri radiale
orex
𝗧𝗿𝗮𝘀𝗲𝗲 𝗮𝘃𝗶𝘇𝗮𝘁𝗲 𝗽𝗲𝗻𝘁𝗿𝘂 𝗗𝗿𝘂𝗺𝘂𝗹 𝗥𝗮𝗱𝗶𝗮𝗹 𝟵 - 𝗦𝘂𝗱 𝗘𝘅𝗽𝗿𝗲𝘀
𝗧𝗿𝗮𝘀𝗲𝗲 𝗮𝘃𝗶𝘇𝗮𝘁𝗲 𝗽𝗲𝗻𝘁𝗿𝘂 𝗗𝗿𝘂𝗺𝘂𝗹 𝗥𝗮𝗱𝗶𝗮𝗹 𝟵 - 𝗦𝘂𝗱 𝗘𝘅𝗽𝗿𝗲𝘀
Astăzi au fost avizate în Consiliul Tehnico-Economic al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere #CNAIR două variante de traseu pentru 𝗗𝗿𝘂𝗺𝘂𝗹 𝗥𝗮𝗱𝗶𝗮𝗹 𝟵 – 𝗦𝘂𝗱 𝗘𝘅𝗽𝗿𝗲𝘀 #𝗗𝗥𝟵, în faza Analizei Multicriteriale 1.
La alegerea alternativelor de traseu, s-a ținut cont de realizarea conexiunii drumurilor la rețeaua de infrastructură existentă, dar și de conexiunea cu infrastructura de transport în curs de dezvoltare – Autostrada Bucuresti #A0 și Centura București.
Cele două variante de traseu avizate sunt:
➡️ 𝗩𝗮𝗿𝗶𝗮𝗻𝘁𝗮 𝗮𝗹𝗯𝗮𝘀𝘁𝗿𝗮: Drumul Bercenarului (Sector 4) - Intersecție Drumul Între Vii (Jilava) - Nod cu Bulevardul Metalurgiei - supratraversare CF și DNCB - Nod între DR9, DNCB și A0 - supratraversare A0 - legătură cu Strada Sfânta Ana (Berceni/Vidra) - Intersecție cu DJ401 Vidra
➡️ 𝗩𝗮𝗿𝗶𝗮𝗻𝘁𝗮 𝗿𝗼𝘀𝗶𝗲: Drumul Bercenarului (Sector 4) și Bulevardul Metalurgiei (Sector 4) - Intersecție DR9, Drumul Între Vii și conexiune cu Drumul Bercenarului - supratraversare CF și DNCB - Nod între DR9, DNCB și A0 - supratraversare A0 - legătură cu Strada Sfânta Ana (Berceni/Vidra) - Intersecție cu DJ401 Vidra
Principalele caracteristici solicitate proiectantului sunt:
✅️ 4 benzi de circulație (câte 2 benzi pe sens)
✅️ 2 zone de acostament
✅️ 4 zone de siguranță cu parapeți
✅️ Zonă mediană de 8m lățime, pentru o dezvoltare ulterioară a transportului public
✅️ Piste de biciclete
✅️ Trotuar pietonal
✅️ Transport public
✅️ Iluminat public
Contractul pentru elaborarea documentației tehnice a fost semnat anul acesta în luna aprilie, iar termenul contractual de finalizare este de 12 luni. Sursa de finanțare este prevăzută din fonduri externe nerambursabile.
Acum două săptămâni, am semnat în calitate de ordonator principal de credite al Infrastructurii rutiere a României, necesitatea și oportunitatea efectuării cheltuielilor aferente acestui proiect.
📍 Drumul Radial 9 - Sud Expres #DR9 are o lungime de 13.86 km și va realiza conexiunea între localitatea Vidra/Berceni - Autostrada A0 - DNCB - Bulevardul Metalurgiei/Gara Progresu.
▶️ Implementarea drumurilor radiale este asigurată de Consiliul Județean Ilfov și PMB, prin Asociația de Dezvoltare Intercomunitară Zona Metropolitană București #ADIZMB, în baza unui protocol de colaborare încheiat cu Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere #CNAIR. Mulțumim pentru sprijin domnilor primari ai comunei Jilava - Elefterie Ilie Petre, comunei Vidra - Tudor Marian și viceprimarul comunei Berceni - George Ene!
ℹ️ ”Orbital București” prevede realizarea a 8 drumuri radiale, al cărui scop constă în conectarea unor artere importante ale Municipiului București și Centura Capitalei cu Autostrada Bucureștiului #A0, intersectând 30 localități din zona metropolitană.
T1 DR9 .png (751.85 KB; downloaded 2641 times)
T2 DR9.png (831.11 KB; downloaded 2641 times)
- zapacitu
-
Posted:
-
Re: Drumuri radiale
zapacitu
E bine ca ambele variante se "termina" intr-o fundatura. Varianta rosie macar face jonctiunea in capat la Metalurgiei, dar varianta albastra lasa dezvoltarea asta in alta parte. Si ambele se infig in stradute inghesuite la "capat". Pot spune doar "uau" si sa imi trag o palma grea peste freza.
E bine ca ambele variante se "termina" intr-o fundatura. Varianta rosie macar face jonctiunea in capat la Metalurgiei, dar varianta albastra lasa dezvoltarea asta in alta parte. Si ambele se infig in stradute inghesuite la "capat". Pot spune doar "uau" si sa imi trag o palma grea peste freza.
- cris_m
-
Posted:
-
- orex
-
Posted:
-
Re: Drumuri radiale
orex
𝗜𝗻𝗰𝗲𝗽𝗲 𝗽𝗿𝗼𝗶𝗲𝗰𝘁𝗮𝗿𝗲𝗮 𝗽𝗲𝗻𝘁𝗿𝘂 𝗶𝗻𝗰𝗮 𝘂𝗻 𝗱𝗿𝘂𝗺 𝗿𝗮𝗱𝗶𝗮𝗹 𝗱𝗶𝗻 𝗿𝗲𝗴𝗶𝘂𝗻𝗲𝗮 𝗕𝘂𝗰𝘂𝗿𝗲𝘀𝘁𝗶-𝗜𝗹𝗳𝗼𝘃
𝗜𝗻𝗰𝗲𝗽𝗲 𝗽𝗿𝗼𝗶𝗲𝗰𝘁𝗮𝗿𝗲𝗮 𝗽𝗲𝗻𝘁𝗿𝘂 𝗶𝗻𝗰𝗮 𝘂𝗻 𝗱𝗿𝘂𝗺 𝗿𝗮𝗱𝗶𝗮𝗹 𝗱𝗶𝗻 𝗿𝗲𝗴𝗶𝘂𝗻𝗲𝗮 𝗕𝘂𝗰𝘂𝗿𝗲𝘀𝘁𝗶-𝗜𝗹𝗳𝗼𝘃
A fost semnat contractul pentru proiectarea încă unui drum radial din cele 8 conexe Autostrăzii Bucureștiului #A0, din cadrul proiectului "Orbital București", cu Asocierea DP Consult SRL - Explan SRL.
Este vorba despre contractul pentru 𝗗𝗿𝘂𝗺𝘂𝗹 𝗥𝗮𝗱𝗶𝗮𝗹 𝟭𝟬 – 𝗠𝗮𝗴𝘂𝗿𝗲𝗹𝗲 𝗘𝘅𝗽𝗿𝗲𝘀 #𝗗𝗥𝟭𝟬, care presupune elaborarea Studiului de Fezabilitate, a Proiectului pentru Autorizarea Executării Lucrărilor de Construire (PAC) și obținerea Autorizației de Construire.
Va avea o lungime de 11,17 km, iar caracteristicile principale solicitate pentru proiectarea acestui nou drum sunt:
✅️ 4 benzi de circulație (câte 2 benzi pe sens)
✅️ 2 zone de acostament
✅️ 4 zone de siguranță cu parapeți
✅️ Zonă mediană de 8m lățime, pentru o dezvoltare ulterioară
✅️ Piste de biciclete
✅️ Trotuar pietonal
✅️ Transport public
✅️ Iluminat public
Valoarea contractului este de 12,5 milioane lei, fără TVA, asigurată din fonduri europene nerambursabile, iar durata acestuia este de 12 luni.
📍 DR10 va asigura conexiunea între orașul Măgurele (Ilfov) și Municipiul București pe următorul traseu: Autostrada A0 - oraș Măgurele - Parc Industrial Măgurele - DNCB - Prelungirea Ferentari.
▶️ Implementarea acestor proiecte este asigurată de Consiliul Județean Ilfov și PMB, prin Asociația de Dezvoltare Intercomunitară Zona Metropolitană București #ADIZMB, în baza unui protocol de colaborare încheiat cu Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere #CNAIR și totodată, la solicitarea și cu sprijinul domnului Hubert Thuma - președintele CJ Ilfov și domnului Narcis Constantin - primarul orașului Măgurele.
ℹ️ Acesta este cel de-al patrulea Drum Radial aflat în proiectare, după:
🔹️ Drumul Radial 1 - Vest Expres (Domnești/Ciorogârla - A0 - DNCB - Bd. Timișoara)
🔹️ Drumul Radial 9 - Sud Expres (Berceni/Vidra - A0 - DNCB - Bd. Metalurgiei)
🔹️ Drumul Radial 4 - Nord Expres (Bulevardul Poligrafiei - Șoseaua Sisești - DNCB - A0 Mogoșoaia - DJ Buftea-Corbeanca)
- B21
-
Posted:
-
Re: Drumuri radiale
B21
Din pacate, nu s-a luat in calcul si introducerea utilitatilor: apa, canal, gaze, electricitate.
Inteleg ca bugetele aprobate sunt doar pentru drumurile radiale, insa, ar fi fost util o colobarare cu primariile si /sau regiile ca sa se introduca si utilitatile.
zapacitu wrote here:
Alta parte e sistem de utilitati extins in lungul arterelor. Pariu ca nici nu e luat in calcul.
Din pacate, nu s-a luat in calcul si introducerea utilitatilor: apa, canal, gaze, electricitate.
Inteleg ca bugetele aprobate sunt doar pentru drumurile radiale, insa, ar fi fost util o colobarare cu primariile si /sau regiile ca sa se introduca si utilitatile.
raspuns.png (230.41 KB; downloaded 1992 times)
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Drumuri radiale
ByOnu
Scuze, intrebarea este: vrem ca aceste noi drumuri sa devina construibile la strada, sau vrem sa ramana niste drumuri cu regim expres?
Scuze, intrebarea este: vrem ca aceste noi drumuri sa devina construibile la strada, sau vrem sa ramana niste drumuri cu regim expres?
- B21
-
Posted:
-
Re: Drumuri radiale
B21
Tinand cont ca drumurile respective trec prin intravilan, urbanistic vorbind, ele trebuie tratate ca bulevarde.
Tinand cont ca drumurile respective trec prin intravilan, urbanistic vorbind, ele trebuie tratate ca bulevarde.
- cris_m
-
Posted:
-
Re: Drumuri radiale
cris_m
Un astfel de drum poate determina dezvoltarea urbana de-a lungul acelei axe, de exemplu. Se pot face multe daca stii ce vrei in final sa obtii. Daca bajbai, e cam... greu daca nu imposibil. In fine, uite un exemplu de ocolitoare in regim de DX care are intersectii la nivel, utilitati (de-o parte si de alta sunt case) etc.
Un astfel de drum poate determina dezvoltarea urbana de-a lungul acelei axe, de exemplu. Se pot face multe daca stii ce vrei in final sa obtii. Daca bajbai, e cam... greu daca nu imposibil. In fine, uite un exemplu de ocolitoare in regim de DX care are intersectii la nivel, utilitati (de-o parte si de alta sunt case) etc.
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Drumuri radiale
ByOnu
Nu am o parere formata inca.
Deci se vor transforma in drumuri cu calitate a vietii similara celor de pe DN (1, 2, 5 samd). Drumuri pe care se va circula cu viteza (mult peste cea legala oricum, nu ca ar conta), de-a lungul carora vom avea diverse gospodarii si mici afaceri car-centrice (spalatorii, service-uri, materiale de contructii), fara treceri de pietoni (sau foarte rare), cu decibeli fara numar, samd.
Numai pe genul asta de drum n-ai vrea sa locuiesti.
B21 wrote here:
Tinand cont ca drumurile respective trec prin intravilan, urbanistic vorbind, ele trebuie tratate ca bulevarde.
Nu am o parere formata inca.
Deci se vor transforma in drumuri cu calitate a vietii similara celor de pe DN (1, 2, 5 samd). Drumuri pe care se va circula cu viteza (mult peste cea legala oricum, nu ca ar conta), de-a lungul carora vom avea diverse gospodarii si mici afaceri car-centrice (spalatorii, service-uri, materiale de contructii), fara treceri de pietoni (sau foarte rare), cu decibeli fara numar, samd.
Numai pe genul asta de drum n-ai vrea sa locuiesti.
📖 Pagination options
Home page
•
Parent forum:
Lucrări de modernizare și extindere a infrastructurii
•
Choose destination