Topic: Triajul București
69 posts, 10808 views
📖 Pagination options
- Cristi.
-
Posted:
-
- BMihai
-
Posted:
-
Re: Triajul București
BMihai
Probabil unde a fost pozat camionul era o stație de spălat vagoanele de marfă. Într-un catalog de vagoane de marfă al CFR MARFĂ pe care l-am luat în 2004 de la standul lor de la expoziția de la Romexpo unde au participat și aceștia, se pare că era o asemenea stație pe Marmurei FN. Probabil o prelungire a străzii Marmurei. Pe Google Maps acolo unde era camionul se pare că era o trecere între grupele din Triajul vechi (nu cel cu cocoașă).
Probabil unde a fost pozat camionul era o stație de spălat vagoanele de marfă. Într-un catalog de vagoane de marfă al CFR MARFĂ pe care l-am luat în 2004 de la standul lor de la expoziția de la Romexpo unde au participat și aceștia, se pare că era o asemenea stație pe Marmurei FN. Probabil o prelungire a străzii Marmurei. Pe Google Maps acolo unde era camionul se pare că era o trecere între grupele din Triajul vechi (nu cel cu cocoașă).
- BMihai
-
Posted:
-
Re: Triajul București
BMihai
Din grupa D se expediau trenuri pentru toate gările din București unde era grupă de marfă pentru fiecare unitate industrială, sau care deservea fiecare unitate industrială ?
Din grupa D se expediau trenuri pentru toate gările din București unde era grupă de marfă pentru fiecare unitate industrială, sau care deservea fiecare unitate industrială ?
- BMihai
-
Posted:
-
Re: Triajul București
BMihai
Văd pe wikimapia un tren cu piatră pentru terasament. Pe unde erau balastiere în apropierea Bucureștiului care aveau cale ferată ?
https://wikimapia.org/7969621/CFR-Sta%C5 ... o/324130
Văd pe wikimapia un tren cu piatră pentru terasament. Pe unde erau balastiere în apropierea Bucureștiului care aveau cale ferată ?
https://wikimapia.org/7969621/CFR-Sta%C5 ... o/324130
- BMihai
-
Posted:
-
Re: Triajul București
BMihai
Presupun că manevrele în Triajul vechi (cel fără cocoașă) se desfășurau în modul următor. Trenul pentru triere intra în Grupa A1 puțin în apropiere de Halta Depoul București Triaj. De acolo vagoanele erau manevrate prin împingere în Grupa B1, trecerea dintre grupe fiind pe strada Marmurei.
Locul ar fi cam aici:
https://www.google.com/maps/@44.4780932, ... ntry=ttu
Din Grupa B1 se mergea pe sub podul cu racordul de legătură dintre M800 și M900 spre Halta Carpați până unde wikimapia zice că era capătul liniilor din triaj, cred că pe undeva pe aici pe unde e pâlcul acela de pomi:
https://www.google.com/maps/@44.4659921, ... ntry=ttu
Pe urmă, prin intermediul unor fire și macazuri locomotiva împingea garnitura în sens invers și se întorcea în Triaj tot pe sub podul cu racordul de legătură dintre M800 și M900, în Grupa C1 și de acolo se manevra mai departe în Grupa D1 pe sub un alt pod pe care era un fir care lega Gara Băneasa de Grupa A1. Practic același fir care era mai jos pe ''podul oblic''.
Legătura dintre C1 și D1 era pe undeva pe aici si pare că se vede și ea vag:
https://www.google.com/maps/@44.4774694, ... ntry=ttu
Semnalizată pentru șoferi și ea:
https://www.google.com/maps/@44.4776079, ... ntry=ttu
Tot pe Strada Marmurei ajungea și legătura dintre Gara Băneasa și Grupa A1:
https://www.google.com/maps/@44.4780541, ... ntry=ttu
Linia aceasta avea și avertizare pentru șoferi (poză din sens invers):
https://www.google.com/maps/@44.4779132, ... ntry=ttu
Se vede vag:
https://www.google.com/maps/@44.4779811, ... ntry=ttu
Grupa C1 era mai subțire și era lipită de Grupa B1 (după cum se vede din poza din satelit din 1966). Grupa D1 se vede și ea puțin oblic lângă A1.
Legat de al doilea pod de peste Grupele C1/D1 se observă că firul 301 M avea două ramificații: una spre A1 și a doua spre D1.
Cea spre D1 ar fi fost aici tot pe Str. Marmurei, adică puțin mai la vest de cea spre A1:
https://www.google.com/maps/@44.4772857, ... ntry=ttu
Chestia e că pe schema din postările mele anterioare se vede că în D1 se putea ajunge mai întâi printr-o grupă K, dar prin racordul acesta:
https://www.google.com/maps/@44.4772857, ... ntry=ttu
Oare ce era Grupa K ?
În concluzie pe Str. Marmurei treceau legăturile dintre grupele A1 și B1 și C1 și D1, care erau "sandviș", între două ramificații ale 301 M dinspre Gara Băneasa. Probabil că ideea pentru legătura dintre Gara Băneasa și A1 era de a primi trenurile pentru triere, care veneau dinspre Constanța, iar pe cealaltă parte se intra dinspre Gara Chitila.
Cele două ramificații sunt încă prezente, dar au multă vegetație și locuințe peste ele.
Voi ce părere aveți am descris bine vechiul Triaj ?
Presupun că manevrele în Triajul vechi (cel fără cocoașă) se desfășurau în modul următor. Trenul pentru triere intra în Grupa A1 puțin în apropiere de Halta Depoul București Triaj. De acolo vagoanele erau manevrate prin împingere în Grupa B1, trecerea dintre grupe fiind pe strada Marmurei.
Locul ar fi cam aici:
https://www.google.com/maps/@44.4780932, ... ntry=ttu
Din Grupa B1 se mergea pe sub podul cu racordul de legătură dintre M800 și M900 spre Halta Carpați până unde wikimapia zice că era capătul liniilor din triaj, cred că pe undeva pe aici pe unde e pâlcul acela de pomi:
https://www.google.com/maps/@44.4659921, ... ntry=ttu
Pe urmă, prin intermediul unor fire și macazuri locomotiva împingea garnitura în sens invers și se întorcea în Triaj tot pe sub podul cu racordul de legătură dintre M800 și M900, în Grupa C1 și de acolo se manevra mai departe în Grupa D1 pe sub un alt pod pe care era un fir care lega Gara Băneasa de Grupa A1. Practic același fir care era mai jos pe ''podul oblic''.
Legătura dintre C1 și D1 era pe undeva pe aici si pare că se vede și ea vag:
https://www.google.com/maps/@44.4774694, ... ntry=ttu
Semnalizată pentru șoferi și ea:
https://www.google.com/maps/@44.4776079, ... ntry=ttu
Tot pe Strada Marmurei ajungea și legătura dintre Gara Băneasa și Grupa A1:
https://www.google.com/maps/@44.4780541, ... ntry=ttu
Linia aceasta avea și avertizare pentru șoferi (poză din sens invers):
https://www.google.com/maps/@44.4779132, ... ntry=ttu
Se vede vag:
https://www.google.com/maps/@44.4779811, ... ntry=ttu
Grupa C1 era mai subțire și era lipită de Grupa B1 (după cum se vede din poza din satelit din 1966). Grupa D1 se vede și ea puțin oblic lângă A1.
Legat de al doilea pod de peste Grupele C1/D1 se observă că firul 301 M avea două ramificații: una spre A1 și a doua spre D1.
Cea spre D1 ar fi fost aici tot pe Str. Marmurei, adică puțin mai la vest de cea spre A1:
https://www.google.com/maps/@44.4772857, ... ntry=ttu
Chestia e că pe schema din postările mele anterioare se vede că în D1 se putea ajunge mai întâi printr-o grupă K, dar prin racordul acesta:
https://www.google.com/maps/@44.4772857, ... ntry=ttu
Oare ce era Grupa K ?
În concluzie pe Str. Marmurei treceau legăturile dintre grupele A1 și B1 și C1 și D1, care erau "sandviș", între două ramificații ale 301 M dinspre Gara Băneasa. Probabil că ideea pentru legătura dintre Gara Băneasa și A1 era de a primi trenurile pentru triere, care veneau dinspre Constanța, iar pe cealaltă parte se intra dinspre Gara Chitila.
Cele două ramificații sunt încă prezente, dar au multă vegetație și locuințe peste ele.
Voi ce părere aveți am descris bine vechiul Triaj ?
Racorduri Bucuresti Baneasa cu A1 si D1.jpg (599.44 KB; downloaded 2151 times)
Satelit 1966 Triaj Vechi 2.PNG (755.38 KB; downloaded 2144 times)
Satelit 1966 Triaj Vechi 4.png (1021.13 KB; downloaded 2142 times)
- BMihai
-
Posted:
-
Re: Triajul București
BMihai
Despre Triajul vechi am scris despre cum presupun eu că ar fi funcționat. Bunica mea care a locuit pe Str. Marginei în anii 60, casa unde a stat se învecina cu Grupa B1, cum ar veni era peste drum, din ce am văzut pe hartă și la fața locului. Îmi spunea că erau multe manevre că auzea trei vagoane la linia aia, două la linia cealaltă și vedea locomotive cu aburi și parcă mi-a zis că mecanicii mai puteau avea praf de cărbune pe față. Pe urmă bunica s-a mutat în alt cartier și acolo au rămas străbunicii.
Despre Triajul vechi am scris despre cum presupun eu că ar fi funcționat. Bunica mea care a locuit pe Str. Marginei în anii 60, casa unde a stat se învecina cu Grupa B1, cum ar veni era peste drum, din ce am văzut pe hartă și la fața locului. Îmi spunea că erau multe manevre că auzea trei vagoane la linia aia, două la linia cealaltă și vedea locomotive cu aburi și parcă mi-a zis că mecanicii mai puteau avea praf de cărbune pe față. Pe urmă bunica s-a mutat în alt cartier și acolo au rămas străbunicii.
- BMihai
-
Posted:
-
Re: Triajul București
BMihai
Repostez un link de mai sus pentru că zona nu a fost bine reprezentată:
Link mai bun:
https://www.google.com/maps/@44.4659921, ... ntry=ttu
Repostez un link de mai sus pentru că zona nu a fost bine reprezentată:
BMihai wrote here:
Din Grupa B1 se mergea pe sub podul cu racordul de legătură dintre M800 și M900 spre Halta Carpați până unde wikimapia zice că era capătul liniilor din triaj, cred că pe undeva pe aici pe unde e pâlcul acela de pomi:
https://www.google.com/maps/@44.4659921, ... ntry=ttu
Link mai bun:
https://www.google.com/maps/@44.4659921, ... ntry=ttu
- BMihai
-
Posted:
-
Re: Triajul București
BMihai
Pentru ce era folosit firul din poza de mai jos ? Făcea legătura dintre Triaj și Gara de Nord ? Unde ajungea în Triaj ? Ce literă avea firul ?
Pentru ce era folosit firul din poza de mai jos ? Făcea legătura dintre Triaj și Gara de Nord ? Unde ajungea în Triaj ? Ce literă avea firul ?
Fir Triaj langa Halta Carpati.jpg (826.52 KB; downloaded 1808 times)
- Costin
-
Posted:
-
Re: Triajul București
Costin
@BMihai motivul pentru care mesajele pot fi editate doar in primele 60 de minute este ca sa nu dezavantajeze publicul care a apucat deja sa citeasca mesajul. Astfel ca, daca un mesaj necesita corecturi, solutia e sa scrii unul nou, care poate fi citit inclusiv de cei care au apucat deja sa il citeasca pe cel vechi.
Drept urmare am cosmetizat a doua interventie a ta, dar nu am editat mesajul original pe care ai solicitat sa il modificam noi. Pe viitor poti proceda fix asa, prin a scrie unul nou.
@BMihai motivul pentru care mesajele pot fi editate doar in primele 60 de minute este ca sa nu dezavantajeze publicul care a apucat deja sa citeasca mesajul. Astfel ca, daca un mesaj necesita corecturi, solutia e sa scrii unul nou, care poate fi citit inclusiv de cei care au apucat deja sa il citeasca pe cel vechi.
Drept urmare am cosmetizat a doua interventie a ta, dar nu am editat mesajul original pe care ai solicitat sa il modificam noi. Pe viitor poti proceda fix asa, prin a scrie unul nou.
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Triajul București
shoppy
Pai il ai si tu figurat in schema liniei 301, este cel de deasupra lui M100.
Acum vreo 20 de ani era inca activ doar ca se infunda undeva spre Carpati fara sa mai ajunga in K3 sau M100, acele hale de deasupra lui din imagine erau un atelier de reparatii pentru vagoanele de marfa, se aduceau vagoanele din triaj pe acest fir spre Carpati si apoi se impingeau pe sub psajul cu 301M in ateliere.
Foarte interesant pasajul feroviar cu 2 linii la nivele diferite peste drumul de acces auto in ateliere https://www.google.ro/maps/@44.4706525,2 ... ntry=ttu
Pai il ai si tu figurat in schema liniei 301, este cel de deasupra lui M100.
Acum vreo 20 de ani era inca activ doar ca se infunda undeva spre Carpati fara sa mai ajunga in K3 sau M100, acele hale de deasupra lui din imagine erau un atelier de reparatii pentru vagoanele de marfa, se aduceau vagoanele din triaj pe acest fir spre Carpati si apoi se impingeau pe sub psajul cu 301M in ateliere.
Foarte interesant pasajul feroviar cu 2 linii la nivele diferite peste drumul de acces auto in ateliere https://www.google.ro/maps/@44.4706525,2 ... ntry=ttu
- BMihai
-
Posted:
-
Re: Triajul București
BMihai
Unde sunt Postul 23 și Cabina 9 vă rog ? Am găsit o listă cu racorduri aici mai pe la mijlocul paginii:
https://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=504.1410
Unde sunt Postul 23 și Cabina 9 vă rog ? Am găsit o listă cu racorduri aici mai pe la mijlocul paginii:
https://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=504.1410
- BMihai
-
Posted:
-
Re: Triajul București
BMihai
Ce era interesant în zona buclei și cred că și unică prin modul de amplasare era stația de betoane de acolo care avea cele două componente ca să spunem așa situate de o parte și de alta a M900. Partea de depozitare a materiilor prime pentru beton și de încărcare pe banda transportoare era pe o parte a M900 și malaxoarele și silozurile de ciment pe cealaltă parte a M900. Practic banda transportoare era încărcată în dreapta cu pietriș și altele, materiile prime erau transportate pe bandă vizavi peste calea ferată către malaxorul de preparat beton, iar la mijloc magistrală feroviară.
Practic operatorul trecea materiile prime peste o magistrală pe care treceau trenuri în viteză. Foarte rar după părerea mea și o senzație unică o așa stație de betoane.
Atașez poze de pe Bing Maps din 2008. Nu știam de această stație, am găsit-o pe Google Maps când erau imagini Street View din 2009 și erau niște silozuri uriașe.
Betoniera aceasta cred că avea alimentare tot așa pe calea ferată văd că sunt niște linii de tren și cred că dinspre Gara Bucureștii Noi. Avea vreo denumire ? Stația de betoane Giulești de exemplu ? Mă gândesc că a fost folosită la construirea cartierului Giulești. O fi fost folosită și de CFR.
Ce era interesant în zona buclei și cred că și unică prin modul de amplasare era stația de betoane de acolo care avea cele două componente ca să spunem așa situate de o parte și de alta a M900. Partea de depozitare a materiilor prime pentru beton și de încărcare pe banda transportoare era pe o parte a M900 și malaxoarele și silozurile de ciment pe cealaltă parte a M900. Practic banda transportoare era încărcată în dreapta cu pietriș și altele, materiile prime erau transportate pe bandă vizavi peste calea ferată către malaxorul de preparat beton, iar la mijloc magistrală feroviară.
Practic operatorul trecea materiile prime peste o magistrală pe care treceau trenuri în viteză. Foarte rar după părerea mea și o senzație unică o așa stație de betoane.
Atașez poze de pe Bing Maps din 2008. Nu știam de această stație, am găsit-o pe Google Maps când erau imagini Street View din 2009 și erau niște silozuri uriașe.
Betoniera aceasta cred că avea alimentare tot așa pe calea ferată văd că sunt niște linii de tren și cred că dinspre Gara Bucureștii Noi. Avea vreo denumire ? Stația de betoane Giulești de exemplu ? Mă gândesc că a fost folosită la construirea cartierului Giulești. O fi fost folosită și de CFR.
Statie de betoane bucla triaj poza 1.PNG (1.04 MB; downloaded 1322 times)
Statie de betoane bucla triaj poza 2.PNG (934.73 KB; downloaded 1322 times)
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Triajul București
shoppy
Este prea mare si prea departe pentru Giulesti - Crangasi mai ales ca era o alta betoniera (cu acces CF) aici: https://www.google.com/maps/@44.4639816, ... ntry=ttu
Cred ca aceasta a fost pentru construirea barajului/lacul artificial Lacul Morii si betonarea Dambovitei de la podul lui M900 si pana la Unirii.
Este prea mare si prea departe pentru Giulesti - Crangasi mai ales ca era o alta betoniera (cu acces CF) aici: https://www.google.com/maps/@44.4639816, ... ntry=ttu
Cred ca aceasta a fost pentru construirea barajului/lacul artificial Lacul Morii si betonarea Dambovitei de la podul lui M900 si pana la Unirii.
- BMihai
-
Posted:
-
Re: Triajul București
BMihai
La Atelierele de Electrificări se fabricau stâlpi și componente acolo ? Din curte se ieșea pe aici spre diferite direcții ?
La Atelierele de Electrificări se fabricau stâlpi și componente acolo ? Din curte se ieșea pe aici spre diferite direcții ?
Poza 1.PNG (1.43 MB; downloaded 919 times)
📖 Pagination options