Topic: Discuții despre hărțile și semnalistica Metrorex
233 posts, 17893 views
📖 Pagination options
- cosmindaniel
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse despre Metrorex
cosmindaniel
Cînd a apărut prima dată designul acesta al hărții, prindea bine, dar de-a lungul timpului a ajuns atît de încărcată încît e nevoie de un redesign.
Cînd a apărut prima dată designul acesta al hărții, prindea bine, dar de-a lungul timpului a ajuns atît de încărcată încît e nevoie de un redesign.
- orex
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse despre Metrorex
orex
Si, n-au retinut ca, de 36 de ani, M2 trece pe sub M1/M3 la Piata Unirii, precum si ca, in noul format, statia Aviatorilor nu mai figureaza ca una dotata cu lift pentru persoanele cu dizabilitati?
Si, n-au retinut ca, de 36 de ani, M2 trece pe sub M1/M3 la Piata Unirii, precum si ca, in noul format, statia Aviatorilor nu mai figureaza ca una dotata cu lift pentru persoanele cu dizabilitati?
- BodoMinea
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse despre Metrorex
BodoMinea
Eu chiar nu înțeleg cum reușiseră înainte să încadreze și spațieze corect "Timpuri Noi", "Tineretului" (care acum are și semnul de acces accesibil cu lift... peste el) și cumva să încapă și "Constantin Brâncuși" și "Piața Iancului" întregi dar în varianta asta nu s-a mai putut - au pierdut fișierul sursă?
Și poate e un aspect minor dar actuala hartă nu mai e publicată și poate nici editată în format vectorial... se poate vedea la zoom in cum textul e clar dar pictogramele sunt pixelate.
Sunt erori care nu se pot scuza... și cele noi și cele care erau deja - Depoul Străulești? Poate chiar vreau să ajung acolo. Magistrale care nu vor exista în deceniul actual cu text zburător ("Traian")... Legendă care nu corespunde cu harta și nici cu realitatea din teren... ce să înțeleagă un potențial călător first-time...?!
Sunt de părere că adăugarea unei stații ar fi fost o ocazie bună pentru Metrorex, dacă erau în orice măsură interesați de un astfel de demers, să pună la punct un design nou al hărții care să prezinte caracteristici moderne:
E evident că Metrorex nu are în mod intern capacitatea sau voința să facă un astfel de proiect, însă soluții se găsesc - nu trebuie neapărat contractată o firmă de design grafic din mediul privat, TPBI știe să facă niște hărți destul de reușite și într-un stil care s-ar preta și pentru metrou - un exemplu relevant mi se pare harta liniilor de autobuz de noapte: https://tpbi.ro/file/2023/09/Retea-de-no ... var2.pdf sau hărțile publicate ca parte a informărilor legate de devieri și suspendări de trasee: https://tpbi.ro/lucrarile-din-piata-eroi ... -si-625/.
Cred că dacă ar exista voință ar exista și colaborare ca să iasă ceva demn de 2023.
Eu chiar nu înțeleg cum reușiseră înainte să încadreze și spațieze corect "Timpuri Noi", "Tineretului" (care acum are și semnul de acces accesibil cu lift... peste el) și cumva să încapă și "Constantin Brâncuși" și "Piața Iancului" întregi dar în varianta asta nu s-a mai putut - au pierdut fișierul sursă?
Și poate e un aspect minor dar actuala hartă nu mai e publicată și poate nici editată în format vectorial... se poate vedea la zoom in cum textul e clar dar pictogramele sunt pixelate.
Sunt erori care nu se pot scuza... și cele noi și cele care erau deja - Depoul Străulești? Poate chiar vreau să ajung acolo. Magistrale care nu vor exista în deceniul actual cu text zburător ("Traian")... Legendă care nu corespunde cu harta și nici cu realitatea din teren... ce să înțeleagă un potențial călător first-time...?!
Sunt de părere că adăugarea unei stații ar fi fost o ocazie bună pentru Metrorex, dacă erau în orice măsură interesați de un astfel de demers, să pună la punct un design nou al hărții care să prezinte caracteristici moderne:
- Menținerea EXCLUSIV a liniilor și stațiilor care există în serviciu comercial reprezentate ca atare. Stațiile inexistente trebuie să dispară iar magistralele aflate în execuție se pot reprezenta într-un mod în care e clar că ele nu există (eg. linii gri);
- Reprezentarea clară a capetelor de linie, inclusiv acolo unde există servicii limitate la o anumită stație (eg. Berceni și Tudor Arghezi în varianta curentă, respectiv Republica și Pantelimon);
- Reprezentarea stațiilor cu facilități Park & Ride prin simbolul specific;
- Adăugarea pe hartă a serviciilor de tren ce se poate considera metropolitan - în cazul nostru linia spre aeroport;
- Orientarea hărții în jurul unor elemente de tip punct de reper stabil (eg. râul Dâmbovița) și afișarea acestuia ca grafic discret
E evident că Metrorex nu are în mod intern capacitatea sau voința să facă un astfel de proiect, însă soluții se găsesc - nu trebuie neapărat contractată o firmă de design grafic din mediul privat, TPBI știe să facă niște hărți destul de reușite și într-un stil care s-ar preta și pentru metrou - un exemplu relevant mi se pare harta liniilor de autobuz de noapte: https://tpbi.ro/file/2023/09/Retea-de-no ... var2.pdf sau hărțile publicate ca parte a informărilor legate de devieri și suspendări de trasee: https://tpbi.ro/lucrarile-din-piata-eroi ... -si-625/.
Cred că dacă ar exista voință ar exista și colaborare ca să iasă ceva demn de 2023.
- WT_fan06
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse despre Metrorex
WT_fan06
TPBI chiar impresionează prin niște hărți de calitate, care chiar își îndeplinesc scopul (informarea publicului).
TPBI chiar impresionează prin niște hărți de calitate, care chiar își îndeplinesc scopul (informarea publicului).
- sab
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse despre Metrorex
sab
Daca Aviatorilor nu mai este accesibilă persoanelor cu dizabilități, ați observat ca brusc fostele stații de tramvai Obor si Muncii au devenit accesibile ?
Pe mine mă deranjează si "S-ul" dintre Basarab si Grivița, fără legătură cu traseul real. Poate au vrut sa arate ca la Basarab M4 trece pe cealaltă parte a M1, dar harta nu arata totuși acest lucru..
Si ce rost are sa prezinți M5.2 si M5.3 punctate, daca de la legenda le-ai scos (nu mai sunt linii in pregătire)?
Încă un exemplu de incompetentă crasă la Metrorex, direct proporțională cu salariile astronomice pe care le-au câștigat prin șantaj.
Daca Aviatorilor nu mai este accesibilă persoanelor cu dizabilități, ați observat ca brusc fostele stații de tramvai Obor si Muncii au devenit accesibile ?
Pe mine mă deranjează si "S-ul" dintre Basarab si Grivița, fără legătură cu traseul real. Poate au vrut sa arate ca la Basarab M4 trece pe cealaltă parte a M1, dar harta nu arata totuși acest lucru..
Si ce rost are sa prezinți M5.2 si M5.3 punctate, daca de la legenda le-ai scos (nu mai sunt linii in pregătire)?
Încă un exemplu de incompetentă crasă la Metrorex, direct proporțională cu salariile astronomice pe care le-au câștigat prin șantaj.
- Misiekwas
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse despre Metrorex
Misiekwas
Eu as adaugă ca ar trebui scoase informații privind acces cu lifturi și indicat în schimb unde LIPSEȘTE acces pentru persoane cu mobilitatea redusa, în plus scos de tot indicatorul de legătură cu autostrada (nu are nicio utilitate pentru pasager de metrou). Și înlocuit semn de legătură cu cale ferata cu ceva mai vizibil și mai ușor de înțeles pentru călător.
E și ridicol ca pe harta semne privind accesul pentru PMR sunt de mărime diferita.
Eu as adaugă ca ar trebui scoase informații privind acces cu lifturi și indicat în schimb unde LIPSEȘTE acces pentru persoane cu mobilitatea redusa, în plus scos de tot indicatorul de legătură cu autostrada (nu are nicio utilitate pentru pasager de metrou). Și înlocuit semn de legătură cu cale ferata cu ceva mai vizibil și mai ușor de înțeles pentru călător.
E și ridicol ca pe harta semne privind accesul pentru PMR sunt de mărime diferita.
- sab
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse despre Metrorex
sab
Peste tot în lume se marchează stațiile accesibile persoanelor cu dizabilități, nu cele inaccesibile.
Peste tot în lume se marchează stațiile accesibile persoanelor cu dizabilități, nu cele inaccesibile.
- Misiekwas
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse despre Metrorex
Misiekwas
Am văzut diferite variante (de ex. în Varșovia in transport public aveai marcate inaccesibile) și nu insist, dar pana la urma în momentul în care ai câteva stații inaccesibile și tot restul accesibile, introduci confuzie. De ex. la Gară de Nord uitându-se pe harta, spune mie dacă ambele stații sunt accesibile sau doar una?
Alternativ, poți sa pui un semn mic în continuarea denumirii statiei, ceea ce ar facilita înțelegerea care stația este accesibila. Asa cum e, nu reiese nimic, sunt puse total aleatoriu și de mărimii diferite. De ce de exemplu la M3 unele semne sunt mai mari decât celelalte?
Același lucru cu legătură cu CF. Oare reiese clar din harta aia ca la Basarab tot ai legătură cu trenul? Sau cele doua semne se refera la GdN 1 și 2?
Am văzut diferite variante (de ex. în Varșovia in transport public aveai marcate inaccesibile) și nu insist, dar pana la urma în momentul în care ai câteva stații inaccesibile și tot restul accesibile, introduci confuzie. De ex. la Gară de Nord uitându-se pe harta, spune mie dacă ambele stații sunt accesibile sau doar una?
Alternativ, poți sa pui un semn mic în continuarea denumirii statiei, ceea ce ar facilita înțelegerea care stația este accesibila. Asa cum e, nu reiese nimic, sunt puse total aleatoriu și de mărimii diferite. De ce de exemplu la M3 unele semne sunt mai mari decât celelalte?
Același lucru cu legătură cu CF. Oare reiese clar din harta aia ca la Basarab tot ai legătură cu trenul? Sau cele doua semne se refera la GdN 1 și 2?
- sab
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse despre Metrorex
sab
Eu nu iau apărarea hartii, este departe de a fi perfecta. La Varșovia o fi invers, dar dacă totuși totuși tendința in lumea asta este sa marchezi accesibitatea, asa ar trebui sa facem și noi. Dacă tendința este sa marchezi statiile inaccesibile, atunci asa sa facem si noi.
Eu nu iau apărarea hartii, este departe de a fi perfecta. La Varșovia o fi invers, dar dacă totuși totuși tendința in lumea asta este sa marchezi accesibitatea, asa ar trebui sa facem și noi. Dacă tendința este sa marchezi statiile inaccesibile, atunci asa sa facem si noi.
- Misiekwas
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse despre Metrorex
Misiekwas
Sigur, fără supărare cum am spus, o soluție banala de implementat ar fi dacă semnalizarea ar fi în continuarea rândului de text cu denumirea stației, ar fi mult mai de folos și am scăpa de confuzii.
În general, pare ca cineva a făcut modificării în paint în 15 minute și cu asta basta.
Sigur, fără supărare cum am spus, o soluție banala de implementat ar fi dacă semnalizarea ar fi în continuarea rândului de text cu denumirea stației, ar fi mult mai de folos și am scăpa de confuzii.
În general, pare ca cineva a făcut modificării în paint în 15 minute și cu asta basta.
- reiny2000
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse despre Metrorex
reiny2000
Și eu consider că ar fi mai bine dacă ar fi marcate doar stațiile inaccesibile, ar face harta să pară mai liberă. În loc de informații privind autostrăzile sau zonele ar putea să scrie că implicit stațiile sunt accesibile pmr.
Și eu consider că ar fi mai bine dacă ar fi marcate doar stațiile inaccesibile, ar face harta să pară mai liberă. În loc de informații privind autostrăzile sau zonele ar putea să scrie că implicit stațiile sunt accesibile pmr.
- WT_fan06
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse despre Metrorex
WT_fan06
@sab , harta încearcă să reprezinte atât geografic cât și stilistic traseele magistralelor și reușește să le facă prost pe amândouă. Au desenat aiurea în tramvai traseul la Preciziei, la Pantelimon, traseul în S de pe M4, când puteau fi bine mersi linii dreapte, că nu ajută cu nimic mai mult sau mai puțin la informarea călătorilor.
Din același motiv, @orex , chiar nu contează (și n-a contat vreodată) dacă M2 trece pe sub M1/3 la Unirii.
Și eu cred că dacă majoritatea stațiilor sunt accesibile atunci logic ar fi să fie marcate doar cele neaccesibile.
O hartă cu informație multă și proastă.
@sab , harta încearcă să reprezinte atât geografic cât și stilistic traseele magistralelor și reușește să le facă prost pe amândouă. Au desenat aiurea în tramvai traseul la Preciziei, la Pantelimon, traseul în S de pe M4, când puteau fi bine mersi linii dreapte, că nu ajută cu nimic mai mult sau mai puțin la informarea călătorilor.
Din același motiv, @orex , chiar nu contează (și n-a contat vreodată) dacă M2 trece pe sub M1/3 la Unirii.
Și eu cred că dacă majoritatea stațiilor sunt accesibile atunci logic ar fi să fie marcate doar cele neaccesibile.
O hartă cu informație multă și proastă.
- Misiekwas
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse despre Metrorex
Misiekwas
As adaugă încă un lucru: actualul plan folosește extrem de prost spațiu disponibil. În centru ai deficit de spațiu iar spre vest, cam 20% de spațiu este lăsat liber. Pare ca a venit momentul la renunțarea la modelul asta și evoluția către planul mai abstract. Și renunțarea la zonele.
As adaugă încă un lucru: actualul plan folosește extrem de prost spațiu disponibil. În centru ai deficit de spațiu iar spre vest, cam 20% de spațiu este lăsat liber. Pare ca a venit momentul la renunțarea la modelul asta și evoluția către planul mai abstract. Și renunțarea la zonele.
- sab
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse despre Metrorex
sab
@WT_fan06 Pe M4 o vor "regla" la prelungirea către sud. Atunci cred ca vor fi nevoiți sa arate unde are loc intersecția, adică la Basarab.
Cu toate ca, la cat mustește Metrorex de competență, nu ar fi exclusă nici varianta să ne trezim fix cu linia M4 pe care o avem acum pe hartă, dar cârmită brusc către sud și o intersecție intre GdN si Victoriei, pe principiul că nu știe lumea realitatea din teren.
@WT_fan06 Pe M4 o vor "regla" la prelungirea către sud. Atunci cred ca vor fi nevoiți sa arate unde are loc intersecția, adică la Basarab.
Cu toate ca, la cat mustește Metrorex de competență, nu ar fi exclusă nici varianta să ne trezim fix cu linia M4 pe care o avem acum pe hartă, dar cârmită brusc către sud și o intersecție intre GdN si Victoriei, pe principiul că nu știe lumea realitatea din teren.
📖 Pagination options