Topic: Autobuze MAZ 103 (2002-202x)
439 posts, 186026 views
📖 Pagination options
- Stefan_79
-
Posted:
-
Re: Autobuze MAZ 103 (2002-202x)
Stefan_79
Se pare că TKZ este greu de ucis
Astăzi face curse pe linia 101.
Se pare că TKZ este greu de ucis
Astăzi face curse pe linia 101.
Screenshot_556.png (226.08 KB; downloaded 3220 times)
- LucaCDK
-
Posted:
-
Re: Autobuze MAZ 103 (2002-202x)
LucaCDK
din ce am auzit și TLB fusese stricat... Dar pe lângă asta TKR are o nouă înfățișare 😁
din ce am auzit și TLB fusese stricat... Dar pe lângă asta TKR are o nouă înfățișare 😁
- Stefan_79
-
Posted:
-
Re: Autobuze MAZ 103 (2002-202x)
Stefan_79
Întradevăr și TLB a fost absent o perioadă iar de aproximativ o săptămână a revenit, astăzi de exemplu fiind prezent pe linia 101 (ca de obicei).
Întradevăr și TLB a fost absent o perioadă iar de aproximativ o săptămână a revenit, astăzi de exemplu fiind prezent pe linia 101 (ca de obicei).
Screenshot_557.png (493.7 KB; downloaded 3083 times)
- Stefan_79
-
Posted:
-
Re: Autobuze MAZ 103 (2002-202x)
Stefan_79
CT08TKY #075 Pe linia 2/43 în capătul de linie de la Cireșica.
Și poză de pe aplicație..
CT08TKY #075 Pe linia 2/43 în capătul de linie de la Cireșica.
CT08TKY-L2-43.jfif (354.37 KB; downloaded 2903 times)
Și poză de pe aplicație..
Screenshot_559.png (410.53 KB; downloaded 2903 times)
- Jeorje
-
Posted:
-
Re: Autobuze MAZ 103 (2002-202x)
Jeorje
De cateva zile TKY este zilnic la traseu pe 2-43.
De asemenea, TKH nu a mai iesit la traseu de peste o saptamana.
De cateva zile TKY este zilnic la traseu pe 2-43.
De asemenea, TKH nu a mai iesit la traseu de peste o saptamana.
- LucaCDK
-
Posted:
-
Re: Autobuze MAZ 103 (2002-202x)
LucaCDK
Situația lu' TKH este incertă , acum câteva zile era în spate la vulcanizare îi schimbau cauciucurile , după l-au adus pe locul lui și de atunci nu s-a mai mișcat
Situația lu' TKH este incertă , acum câteva zile era în spate la vulcanizare îi schimbau cauciucurile , după l-au adus pe locul lui și de atunci nu s-a mai mișcat
- Costin
-
Posted:
-
Re: Autobuze MAZ 103 (2002-202x)
Costin
@Stefan_79 fotografia a fost stearsa deoarece incalca punctele II.3 si II.5 din regulamentul forumului, pe care l-ai citit si cu care ai confirmat ca esti de acord, la inregistrare.
@Stefan_79 fotografia a fost stearsa deoarece incalca punctele II.3 si II.5 din regulamentul forumului, pe care l-ai citit si cu care ai confirmat ca esti de acord, la inregistrare.
- Jeorje
-
Posted:
-
Re: Autobuze MAZ 103 (2002-202x)
Jeorje
Se pare ca TKY acum iese doar dimineata pe 2-43, in locul MAZului 203 care era.
Se pare ca TKY acum iese doar dimineata pe 2-43, in locul MAZului 203 care era.
- Stefan_79
-
Posted:
-
Re: Autobuze MAZ 103 (2002-202x)
Stefan_79
CT-10-FBV circulă concomitent cu CT-08-TKY pe 2/43, cel dintâi având doar un tur scurt dimineața, el totodată beneficiind și de o revopsire (și dacă nu mă înșeală memoria s-au renunțat și la dungile alb-galbene de pe el), probabil de aceea nu a mai fost zărit la traseu. Cât despre CT-08-TKY, nu este o regulă să circule pe 2/43, spre exemplu ieri a circulat în schimbul 1 pe linia 3, iar săptămânile anterioare a mai avut și scurte apariții pe liniile 101/101M.
Și despre restul 103urilor, TKR, TKZ și TLB circulă zilnic (cel puțin în timpul săptămânii) pe liniile lor de baștină, 101 și 101M. Cât despre TKT îl dau și pe el dispărut, deoarece nu l-am mai văzut de cel puțin o săptămână la traseu. În cazul lui TKH, este incertă situația, deoarece el nu a mai ieșit la traseu de aproximativ o lună. Să sperăm că se va putea face o minune și repara măcar până la introducerea noilor autobuze electrice în traseu.
LE: TKR și TKZ au avut parte de o retușare a caroseriei, la TKR fiind revopsită partea din spate a autobuzului, din spatele ușii 3 și partea inferioară a caroseriei, iar TKZ a beneficiat de o revopsire tot în partea joasă a caroseriei, în special pe lângă roți, unde este un punct nevralgic al tablei.
CT-10-FBV circulă concomitent cu CT-08-TKY pe 2/43, cel dintâi având doar un tur scurt dimineața, el totodată beneficiind și de o revopsire (și dacă nu mă înșeală memoria s-au renunțat și la dungile alb-galbene de pe el), probabil de aceea nu a mai fost zărit la traseu. Cât despre CT-08-TKY, nu este o regulă să circule pe 2/43, spre exemplu ieri a circulat în schimbul 1 pe linia 3, iar săptămânile anterioare a mai avut și scurte apariții pe liniile 101/101M.
Și despre restul 103urilor, TKR, TKZ și TLB circulă zilnic (cel puțin în timpul săptămânii) pe liniile lor de baștină, 101 și 101M. Cât despre TKT îl dau și pe el dispărut, deoarece nu l-am mai văzut de cel puțin o săptămână la traseu. În cazul lui TKH, este incertă situația, deoarece el nu a mai ieșit la traseu de aproximativ o lună. Să sperăm că se va putea face o minune și repara măcar până la introducerea noilor autobuze electrice în traseu.
LE: TKR și TKZ au avut parte de o retușare a caroseriei, la TKR fiind revopsită partea din spate a autobuzului, din spatele ușii 3 și partea inferioară a caroseriei, iar TKZ a beneficiat de o revopsire tot în partea joasă a caroseriei, în special pe lângă roți, unde este un punct nevralgic al tablei.
- LucaCDK
-
Posted:
-
Re: Autobuze MAZ 103 (2002-202x)
LucaCDK
Din spusele mecanicilor cât și al șoferilor liniei 101 , TKH este retras deoarece caroseria acestuia este putredă toată... El fiind pe locul acestuia de parcare ( in viitorul apropiat v-a fii mutat in parcul rece , lângă "surorile" lui ).
Cât despre TKT , și el este retras... Ultima dată când l-am văzut mergea foarte greoi , la semafor când pleca de pe loc îi murea motorul.. Ce să zic , autobuze rezistente , cele 4 in circulație TKR , TKY , TKZ și TLB vor prinde 2024 și vor împlini 20 de ani.. La momentul actual MAZ-urile 103 sunt rare prin România , doar Constanța mai având în circulație acest timp de autobuz..
Din spusele mecanicilor cât și al șoferilor liniei 101 , TKH este retras deoarece caroseria acestuia este putredă toată... El fiind pe locul acestuia de parcare ( in viitorul apropiat v-a fii mutat in parcul rece , lângă "surorile" lui ).
Cât despre TKT , și el este retras... Ultima dată când l-am văzut mergea foarte greoi , la semafor când pleca de pe loc îi murea motorul.. Ce să zic , autobuze rezistente , cele 4 in circulație TKR , TKY , TKZ și TLB vor prinde 2024 și vor împlini 20 de ani.. La momentul actual MAZ-urile 103 sunt rare prin România , doar Constanța mai având în circulație acest timp de autobuz..
- ADK
-
Posted:
-
Re: Autobuze MAZ 103 (2002-202x)
ADK
Acest model de autobuz sovietic nu prea a fost apreciat în general, dat find slaba calitate a sa. Însă mai depinde cine și cum îl administrează ... Unii le-au uzat în mai puțin de 10 ani, ca alții în aproape 20. Întreținere a tot ce înseamnă o mașină, mod conducere de către șofer și cumva condițiile de trafic și călători, tip drum și condițiile de pe acesta, etc.
Așa am remarcat în general, plecând de la o simplă mașină mică. Observam starea autobuzelor DAC din Iași în imaginile de pe stfp.net de pe la mijlocul anilor 2000 (când au și dispărut), cu diferența de mentenanță și exploatare față de Tg. Jiu (deși exemplele pot continua, chiar și negativ, cum ar fi Ikarusurile ploieștene apuse nu chiar demult, ce multe erau niște gioarse, față de ce bijuterii erau majoritatea bucureștene în ziua casării, pe vremea când nici nu luaseră naștere forumul). Acum, mai depinde și unde ți-l fabrică, ce subtip cumperi, în ce perioadă l-ai achiziționat, dacă e la mâna a doua cum a fost întreținut, exploatat și din ce ediție face parte, etc. Dar ăsta e off-topic, însă relativ de ajutor.
MAZ-urile 103 probabil vor mai prinde doar o perioadă medie de circulație, CT Bus find din câte știu ultimul operator care le exploatează (când am mers în 2015 cu vreo 2, mi s-au părut de atunci cam degradate în interior, de parcă aveau vreo 25 ani...).
Acest model de autobuz sovietic nu prea a fost apreciat în general, dat find slaba calitate a sa. Însă mai depinde cine și cum îl administrează ... Unii le-au uzat în mai puțin de 10 ani, ca alții în aproape 20. Întreținere a tot ce înseamnă o mașină, mod conducere de către șofer și cumva condițiile de trafic și călători, tip drum și condițiile de pe acesta, etc.
Așa am remarcat în general, plecând de la o simplă mașină mică. Observam starea autobuzelor DAC din Iași în imaginile de pe stfp.net de pe la mijlocul anilor 2000 (când au și dispărut), cu diferența de mentenanță și exploatare față de Tg. Jiu (deși exemplele pot continua, chiar și negativ, cum ar fi Ikarusurile ploieștene apuse nu chiar demult, ce multe erau niște gioarse, față de ce bijuterii erau majoritatea bucureștene în ziua casării, pe vremea când nici nu luaseră naștere forumul). Acum, mai depinde și unde ți-l fabrică, ce subtip cumperi, în ce perioadă l-ai achiziționat, dacă e la mâna a doua cum a fost întreținut, exploatat și din ce ediție face parte, etc. Dar ăsta e off-topic, însă relativ de ajutor.
MAZ-urile 103 probabil vor mai prinde doar o perioadă medie de circulație, CT Bus find din câte știu ultimul operator care le exploatează (când am mers în 2015 cu vreo 2, mi s-au părut de atunci cam degradate în interior, de parcă aveau vreo 25 ani...).
- Costin
-
Posted:
-
Re: Autobuze MAZ 103 (2002-202x)
Costin
Nu sunt autobuze sovietice ca sunt produse dupa căderea Uniunii Sovietice. Asta ca detaliu istoric absolut irelevant
Ca inca circula in Constanta e aproape un miracol, problema acestor autobuze e ca nu a existat niciodata service specializat in Romania, orice reparație se facea exclusiv in garaj, inclusiv in perioada de garantie, cu piese livrate direct din Belarus care veneau foarte greu (sau deloc). Fara echipe specializate sau care sa fi cunoscut masina in prealabil, doar oamenii operatorului de transport.
Astea sunt informatii din Sibiu, unde "molotovurile" (cum le-au alintat ei pe MAZuri) sunt de mult oale si ulcele, probabil literalmente. Dar e putin probabil ca situatia sa fi fost fundamental diferita in alte orase.
Nu sunt autobuze sovietice ca sunt produse dupa căderea Uniunii Sovietice. Asta ca detaliu istoric absolut irelevant
Ca inca circula in Constanta e aproape un miracol, problema acestor autobuze e ca nu a existat niciodata service specializat in Romania, orice reparație se facea exclusiv in garaj, inclusiv in perioada de garantie, cu piese livrate direct din Belarus care veneau foarte greu (sau deloc). Fara echipe specializate sau care sa fi cunoscut masina in prealabil, doar oamenii operatorului de transport.
Astea sunt informatii din Sibiu, unde "molotovurile" (cum le-au alintat ei pe MAZuri) sunt de mult oale si ulcele, probabil literalmente. Dar e putin probabil ca situatia sa fi fost fundamental diferita in alte orase.
- Stefan_79
-
Posted:
-
Re: Autobuze MAZ 103 (2002-202x)
Stefan_79
Probabil că, când vor intra noile autobuze electrice in circulație se vor retrage și ultimele 4 exemplare supraviețuitoare. Momentan se mișcă greu lucrurile cu ele, fiind aduse toate dar neînmatriculate.. la București am observat o mișcare mai rapidă a lucrurilor, probabil un deficit de autobuze
MAZ103 este o adaptare întradevăr o adaptare mai brutalistă a MAZ101 care a fost produs sub liciență Neoplan, mai exact model Neoplan N4014NF
Cât despre autobuzele degradate, te pot contrazice, MAZurile care circulau în general pe liniile 42, 43 (ulterior 2/43), 3, 3b, 3r etc. arătau decent pentru vârsta lor, fiind curate interior/exterior, și nu provocau un discomfort călătorilor. Drept dovadă îl putem avea pe TKY din garda veche care se prezintă, zic eu, superior peste suratele lui, idem și cu TKC cât timp a aparținut coloanei liniilor 2/43, 42. Puteți face o comparație actuală între autobuzele MAZ 107 care circulă pe liniile 2/43, 43C, 3b, 102 și 48,51 , eu zic că este o diferență majoră între ele.
LucaCDK wrote here:
Din spusele mecanicilor cât și al șoferilor liniei 101 , TKH este retras deoarece caroseria acestuia este putredă toată... El fiind pe locul acestuia de parcare ( in viitorul apropiat v-a fii mutat in parcul rece , lângă "surorile" lui ).
Cât despre TKT , și el este retras... Ultima dată când l-am văzut mergea foarte greoi , la semafor când pleca de pe loc îi murea motorul.. Ce să zic , autobuze rezistente , cele 4 in circulație TKR , TKY , TKZ și TLB vor prinde 2024 și vor împlini 20 de ani.. La momentul actual MAZ-urile 103 sunt rare prin România , doar Constanța mai având în circulație acest timp de autobuz..
Probabil că, când vor intra noile autobuze electrice in circulație se vor retrage și ultimele 4 exemplare supraviețuitoare. Momentan se mișcă greu lucrurile cu ele, fiind aduse toate dar neînmatriculate.. la București am observat o mișcare mai rapidă a lucrurilor, probabil un deficit de autobuze
ADK wrote here:
Acest model de autobuz sovietic nu prea a fost apreciat în general, dat find slaba calitate a sa.
MAZ-urile 103 probabil vor mai prinde doar o perioadă medie de circulație, CT Bus find din câte știu ultimul operator care le exploatează (când am mers în 2015 cu vreo 2, mi s-au părut de atunci cam degradate în interior, de parcă aveau vreo 25 ani...).
MAZ103 este o adaptare întradevăr o adaptare mai brutalistă a MAZ101 care a fost produs sub liciență Neoplan, mai exact model Neoplan N4014NF
Cât despre autobuzele degradate, te pot contrazice, MAZurile care circulau în general pe liniile 42, 43 (ulterior 2/43), 3, 3b, 3r etc. arătau decent pentru vârsta lor, fiind curate interior/exterior, și nu provocau un discomfort călătorilor. Drept dovadă îl putem avea pe TKY din garda veche care se prezintă, zic eu, superior peste suratele lui, idem și cu TKC cât timp a aparținut coloanei liniilor 2/43, 42. Puteți face o comparație actuală între autobuzele MAZ 107 care circulă pe liniile 2/43, 43C, 3b, 102 și 48,51 , eu zic că este o diferență majoră între ele.
- ADK
-
Posted:
-
Re: Autobuze MAZ 103 (2002-202x)
ADK
În 2015 am prins sigur 2 autobuze care astăzi sunt cratițe, adică ia în considerare ce exista pe vremea aia în circulație. Cele care au rămas acum, o fi mai exemplare...
În 2015 am prins sigur 2 autobuze care astăzi sunt cratițe, adică ia în considerare ce exista pe vremea aia în circulație. Cele care au rămas acum, o fi mai exemplare...
📖 Pagination options
Home page
•
Parent forum:
Transportul în comun din municipiul Constanța (CT BUS SA)
•
Choose destination