Infrastructura feroviară din RomâniaComplexul Feroviar București

 

Topic: Liniile industriale din cartierul Aviației

40 posts, 6151 views
 
Go to page:  1 2 3
 
 

📖 Pagination options
Re: Liniile industriale din cartierul Aviației BMihai

Ah ce mă bucur că a mai scris încă cineva care știe despre zonă. Dacă e LDE1300 se poate să fi fost chiar cea care e acum la garajul de utilaje de la Ramificația Pajura, care are numărul 003, având în vedere că e cred singura din zona Bucureștiului, pe care am văzut-o și în realitate și pe internet. Prima oară am văzut-o prin 2008, când era cu un tren de lucru pe lângă Gara Băneasa, cred că pe la Podul Miorița și era un tren de lucru pentru linie cred că sudură, în orice caz nu catenară, pe urmă am văzut-o pe Youtube apărând des în jurul lui 2011, ba pe la Buftea cu trenuri de lucru, ba cu pluguri prin Chitila, ba pe la Basarab.
Locomotivele acestea au fost pentru export, cred că betoniera în sine nu avea o locomotivă din modelul acesta. Dar de ce o locomotivă așa mare la un tren destul de mic ?

 


Re: Liniile industriale din cartierul Aviației shoppy

003 este a CFR Infrastructura de aceea este pe trenurile de lucru.
Eficienta nu este un criteriu de performanta la noi, important este doar sa mearga trenul, deci decat sa ai apta o locomotiva mica care nu poate trage trenuri grele mai bine sa ai apta una mare care sa traga orice, deci am ajuns sa avem numai locomotive mari.

 


Re: Liniile industriale din cartierul Aviației BMihai

Mă gândeam să întreb dacă totuși nu putea să fie o locomotivă LH80 fiindcă au fost unele utilizate în industrii, din ce apare prin poze. Dar pe un forum am găsit o altă stație de betoane care avea LDE 1300:

https://forum.lokomotiv.ro/threads/locom ... 00.9945/

 


Re: Liniile industriale din cartierul Aviației BMihai

LH80 seamănă cu LDE 1300.

 


Re: Liniile industriale din cartierul Aviației BMihai

Unde erau în Muntenia balastiere cu încărcare pietrei în vagoane vă rog ?  Eu, în 1997 am văzut vagoane de piatră manevrate la betoniera Aviației ca acelea de la CFR Infrastructură, dar erau acelea tip pâlnie, nu cu bene, sau tipul celălalt de pâlnie mai pătrățos.

 


Re: Liniile industriale din cartierul Aviației shoppy

Cred ca te referi la vagoanele Faccpps, sunt 2 modele: https://forum.metrouusor.com/ViewTopic?p ... ByPostId
Faccpps 1 - a 2-a poza
Faccpps 2 - celelalte

 


Re: Liniile industriale din cartierul Aviației BMihai

Da cred că erau Faccpps 1.

 


Re: Liniile industriale din cartierul Aviației fl82

O intrebare: la nivelul anului 1990 calea ferata industriala care deservea fosta betoniera 'Aviatiei" mai traversa Soseaua Pipera ?

In mod logic in 1990 nu ar mai fi avut de ce sa mai traverseze Soseaua Pipera, deoarece fosta cale ferata  Bucuresti Baneasa- fosta statie CFR Bucuresti Herastrau si implicit si fosta statie CFR Bucuresti Herastrau au fost desfiintate cam in perioada anilor 1985- 1987, cu ocazia constructiei cartierului de blocuri "Aviatiei" si a strazii Capitan Aviator Alexandru Serbanescu!
Din fosta statie CFR Bucuresti Herastrau se ramifica o linie industriala care traversa Soseaua Pipera (pe langa linia curenta care si ea traversa Soseau Pipera) si intra pe la sud in betoniera "Aviatiei"!

Conform celor mai vechi imagini google maps- street view disponibile pentru aceea zona (intersectia strada Capitan Aviator Alexandru Serbanescu cu Soseaua Pipera), din anul 2009, atunci capatul fostei cai ferate industriale ce deservea fosta betoniera "Aviatiei" era exact pe spatiul verde (langa trotuar) de langa intersectia strazii Capitan Aviator Alexandru Serbanescu cu Soseaua Pipera (fara a traversa Soseaua Pipera).
 Presupun ca si in 1990 tot acolo era capatul acestei cai ferate industriale!

In imaginile google maps- street view din 2009 se mai observa si o bucata din aceasta fosta cale ferata industriala care se afla exact pe strada de acces spre curtea a ceea ce era atunci probabil o reprezentanta auto a firmei "Citroen"!

 


Re: Liniile industriale din cartierul Aviației vlaicuandrei

Traversa Soseaua Pipera. Imi aduc aminte clar prin 1993-1994 ca am prins inclusiv manevra cu niste vagoane de ciment, cu pasajul asigurat la Soseaua Pipera, iar locomotiva (celebra) albastra era trecuta bine de intersectie. Linia mai mergea destul de multicel spre Fabrica de Glucoza, aproape jumatate din distanta, pana se pierdea incet incet in pamant. Mai departe de atat nu am vazut niciodata trenul sa circule.
Revenind in capatul celalalt, tin minte ca avea un macaz cam in dreptul intrarii la service-ul "Citroen", unde se unea linia de la betoniera cu probabil ce ramasese din linia ce ducea inspre Gara Baneasa.
De asemenea, imi aduc aminte ca undeva prin capatul strazii Siriului, de-a lungul strazii Avionului mergea continuarea liniei de la betoniera (cred), dar erau vremuri cam "in ceata" pentru mine, avand 5-6 ani, iar zona aia a cartierului era oricum putin cam rau famata pe vremea aceea.

 


Re: Liniile industriale din cartierul Aviației fl82

Deci prin 1993- 1994 linia industriala care deservea fosta betoniera 'Aviatiei"  inca mai traversa  Soseaua Pipera si mergea pe spatiul dintre Bdul. Barbu Vacarescu si strada Gara Herastrau!  Linia mergea pe acel spatiu cam pana in dreptul intersectiei dintre strada Gara Herastrau si  Bdul. Dimitrie Pompeiu ?

Ar fi interesant de aflat in ce an a fost desfiintata trecerea la nivel a liniei cu Soseaua Pipera!

Macazul din dreptul intrarii in reprezentanta auto "Citroen" nu cred ca aveea legatura cu fosta cale ferata dintre statia Bucuresti Baneasa si fosta statie Bucuresti Herastrau! Aceea linie mergea pe actualul amplasament al strazii Capitan Aviator Alexandru Serbanescu- Bdul. Barbu Vacarescu (pe unde este acuma linia de tramvaie)!

Prin acel macaz cred ca se unea linia industriala care trecea prin interiorul betonierei 'Aviatiei" cu linia industriala care trecea pe langa betoniera (pe langa strada Avionului).

In partea de nord, dupa ce ambele linii se uneau (cea care trecea prin interiorul betonierei cu cea care trecea pe langa betoniera), linia traversa strada Balonului, trecea pe langa actualul ansamblu rezidential "Metropolitan Residence", apoi mergea paralel cu strada Avionului, facea o curba larga spre stanga iar apoi mergea paralel un pic cu magistrala 800 si, la capatul strazii Berca, era un punct de ramificatie unde, atat linia care venea dinspre betoniera "Aviatiei" cat si linia care venea de la fabrica de panificatie Baneasa, se racordau la magistrala 800.

 


Re: Liniile industriale din cartierul Aviației vlaicuandrei

fl82 wrote here:
Deci prin 1993- 1994 linia industriala care deservea fosta betoniera 'Aviatiei"  inca mai traversa  Soseaua Pipera si mergea pe spatiul dintre Bdul. Barbu Vacarescu si strada Gara Herastrau!  Linia mergea pe acel spatiu cam pana in dreptul intersectiei dintre strada Gara Herastrau si  Bdul. Dimitrie Pompeiu ?

Ar fi interesant de aflat in ce an a fost desfiintata trecerea la nivel a liniei cu Soseaua Pipera!

Da. Stiu ca pe vremea aceea faceam "naveta" cu tramvaiul 5 la gradinita si treceam fix pe acolo, ocazional chiar si pe jos in drumul spre statia de metrou Aurel Vlaicu, deoarece nu aveam telefonie fixa in cartier atunci si trebuia sa mergem la statia de metrou sa sunam de la telefoanele publice (mama, ce vremuri.....). Manevra peste Soseaua Pipera am prins doar o data in tot acest timp, dar manevra pana in fata la actualul "Citroen" se mai facea. Nu as sti sa zic cu exactitate in ce an a fost desfiintata trecerea la nivel cu Soseaua Pipera, dar ramasite ale liniei au existat mai mult ani de zile si dupa ea, in spatiul acela verde dintre bulevard si strada Gara Herastrau, dar se pierdeau undeva pe la jumatatea distantei dintre Soseaua Pipera si Bulevardul Dimitrie Pompeiu.

fl82 wrote here:
Macazul din dreptul intrarii in reprezentanta auto "Citroen" nu cred ca aveea legatura cu fosta cale ferata dintre statia Bucuresti Baneasa si fosta statie Bucuresti Herastrau! Aceea linie mergea pe actualul amplasament al strazii Capitan Aviator Alexandru Serbanescu- Bdul. Barbu Vacarescu (pe unde este acuma linia de tramvaie)!

Prin acel macaz cred ca se unea linia industriala care trecea prin interiorul betonierei 'Aviatiei" cu linia industriala care trecea pe langa betoniera (pe langa strada Avionului).

In partea de nord, dupa ce ambele linii se uneau (cea care trecea prin interiorul betonierei cu cea care trecea pe langa betoniera), linia traversa strada Balonului, trecea pe langa actualul ansamblu rezidential "Metropolitan Residence", apoi mergea paralel cu strada Avionului, facea o curba larga spre stanga iar apoi mergea paralel un pic cu magistrala 800 si, la capatul strazii Berca, era un punct de ramificatie unde, atat linia care venea dinspre betoniera "Aviatiei" cat si linia care venea de la fabrica de panificatie Baneasa, se racordau la magistrala 800.


Asa este, am confundat eu. Ramificatia din M800 inca se poate vedea si pe Google Maps si pe teren, doar ca nu mai este racordata la magistrala, ciotul acela de linie ramanand cumva "in aer", neracordat la retea.

 


Re: Liniile industriale din cartierul Aviației shoppy

Prima imagine din GE este din 2001 si linia nu mai traverseaza Soseaua Pipera, deci cam atunci a fost desfiintata.

 


Go to page:  1 2 3
 
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Complexul Feroviar București  • 
Choose destination

Since our 2455 forum members have written 437037 posts in 5460 topics and 520 subforums.

 

© 2009 - 2025 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use