Totul despre transporturi şi infrastructura adiacentăTransport rutierAutoturisme retro / de epocăDACIA

 

Topic: DACIA Clasic

70 posts, 16884 views
 
Go to page:  1 2 3 4 5
 
 

📖 Pagination options
  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: DACIA Clasic ADK

Da, nu mi-am dat seama, la acea oră aveam deja ceva oboseală acumulată.

 


Re: DACIA Clasic Mark 66

ADK wrote here:
Dacia CN2 albă de mai sus este de vânzare cu vreo 1500 de lei. Se găsește vizavi de IPJ Buzău.
Cred că știți că Buzăul este un oraș încă destul de populat de autoturisme marca Dacia, doar că de la o zi la alta sunt tot mai puține dar foarte multe sunt băgate în curți și sunt chiar vizibile. Doar în zona mea sunt vreo 10. Iată 2 cadre destul de interesante, mai ales a doua, surprinse de mine anului curent.
1. 2 Dacii Breack, una CN3 iar cealaltă CN4 parcate pe trotuar din zona Clubul Polițiștilor. Am mai surprins ceva similar la gară, tot așa 2 Dacii ambele roșii Berline una CN3 cealaltă CN4. Mergea ca bancul ăla ”măi Bulă, tu nu ai tema identică cu a colegului tău? nu dnă profesoară. Ia să văd temele”. :lol:
2. O imagine de la începutul aniilor 2000, dacă n-ar fi existat termopanele.







Ce poza rara si care nu poate fi reconstruita , multe Dacii de la blocuri si de pe strazi au disparut , pacat

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: DACIA Clasic ADK

În Buzău (oraș) au ajuns destul de dispărute, însă break-urile din prima poză încă sunt în același loc. Deși nu prea mai e deloc aceeași situație din 2017 spre exemplu, însă pe la țară încă sunt cu duiumul ... Aud mai zilnic câte un glas de Dacie 1310. 🙂

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: DACIA Clasic ADK

Un exemplar din anii '80 destul de îngrijit în cartierul Dorobanți din Buzău.
IMG-20220901-WA0012.jpg (91.55 KB; downloaded 2708 times)


O întrebare: poate cineva să mă ajute (eventual și pe alți colegi) cu identificarea tuturor subtipurilor de Dacii 1310 care au existat (chiar și pentru piața externă), eventual cu perioada anilor de fabricație?

Din câte cunosc, ca fapt-divers 1300 nu au existat decât ... 1300 Berlină și Break. Cel din 1969 e cam 99% același cu cel din 1979, modelul 1301 era pentru securiști cu ceva îmbunătățiri, iar 1302 era papucul din gama 1300 clasic. Eventual mai era 1300 cu elemente din 1310, fabricate parcă doar în 1980-82, cu o grilă mai subțire față de cel de sus. Dar mă interesează 1310, cel de sus era cred TL (nu mai are sigla cu subtipul pe spate) și nu TLX, varianta pentru export cu ceva îmbunătățiri.

Însă la CN-uri, au fost 1310 CL (carburator), 1310 CLi (injecție) cele mai întâlnite, însă colegul Tom dăduse de un "FT" (la început acestei pagini) care era aparent destul de identic cu CL cel puțin la caroserie.

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: DACIA Clasic ADK

ADK wrote here:
Dacia CN2 albă de mai sus este de vânzare cu vreo 1500 de lei. Se găsește vizavi de IPJ Buzău.

Nu sunt sigur dacă este vorba de aceeași mașină (că nu-i mai știu numărul de înmatriculare), dar cred că respectiva încă există și circulă deoarece un model leit am văzut acum câteva zile. CN2-urile au fost puține iar la ora actuală sunt destul de rare, fabricându-se doar prin '93-94.
ADK wrote here:
O imagine de la începutul aniilor 2000, dacă n-ar fi existat termopanele.




1310-le alb comunist încă există și e aparent singura Dacie rămasă acolo, dar nu cred că mai circulă. Este puțin degradată, aș fi pozat-o dacă nu erau prea mulți probabil localnici în preajmă (poate și proprietarul) și după să fiu cel mai probabil nevoit să dau explicații unora greu de cap, find poate cunoștințe apropiate ale posesorului și crezând că "vânez" mașina pentru cine știe ce murdării. Atâta timp cât intenția este doar fotografierea iar numărul de înmatriculare (dacă există) va fi cenzurat (pentru a păstra confidențialitatea proprietarului), iar locația este una generală (doar oraș și cartier) pentru un forum, fără alte scopuri, nu cred că se merită discuțiile...

Eventual, dacă oi mai găsii mașini cu numere de înmatriculare vechi (model comunist) mai este nevoie de cenzurare? Nu de alta dar mă gândesc că într-un registru ceva e posibil să mai existe, cum și STB când a inventariat în anul 2018 mijloacele propuse pentru casare - 2 autobuze au fost identificate cu numerele de înmatriculare vechi, chiar dacă numerele nu mai existau fizic pe autobuze decât cele de parc.

De azi ...

Un 1310 comunist într-o stare foarte bună și un 1300 păzit intens de proprietar de la geam, mașina însă nu cred că mai circulă sau circulă foarte rar, deoarece de când o știu am văzut-o mereu doar în același loc.
816202291112.jpg (337.01 KB; downloaded 2614 times)

816202293527.jpg (345.19 KB; downloaded 2612 times)


În general, proprietarii mașinilor cu o bună importanță istorică le păzesc și au grijă de ele mai ales când acestea staționează prin locuri publice din cauză că pot fi ținte mai degrabă pentru anumite piese decât vandalizări, în general mașinile cu potențial istoric la noi fiind Dacia, apoi ARO, Oltcit, Trabant, Lada și tot așa. Cu cât marca și modelul este mai vechi, cu atât este mai greu de găsit și mai bine "păzit" când acesta e expus public iar în rest conservat cu mare grijă sub o prelată sau dacă are noroc, într-un garaj. Așa stă un Trabant P60 nu departe de Gara Buzău.

 


Re: DACIA Clasic messe

ADK wrote here:
O întrebare: poate cineva să mă ajute (eventual și pe alți colegi) cu identificarea tuturor subtipurilor de Dacii 1310 care au existat (chiar și pentru piața externă), eventual cu perioada anilor de fabricație?

Aceasta Dacia 1310 este fabricata in '83 sau '84, este model standard, nu aparuse acea clasificare literala gen MLS, MS, TLX, TX, TL (incepand cu anul 1985 au aparut) si are masca din fata impreuna cu ochelarii de la faruri schimbate(acest model le aveau drepte ca la Dacia 1300, nu in relief cum le are aceasta masina,iti voi explica mai jos evolutia).  Incepand cu 1979 cand au aparut (mai intai la expozitia EREN-1979) pana in '85 erau denumite Dacia 1310 si atat.

Primele modele de 1310 pana spre sfarsitul anului 1982 erau prevazute cu masca fata inclusiv ochelarii de far drepte, nu in relief ca la aceasta masina verde, barele cromate iar coltarele din cauciuc ale barelor erau peste bara cromata. De asemenea sticla celor patru faruri era bombata, stopurile aveau delimitarea dintre partea de sus si partea rosie de jos ca o dunga alba de culoare alba similar stopurilor originale de R12 TS si inscripita pe capota portbagajului din doua embleme cromate Dacia si 1310 similar cu Dacia 1300 amplasate pe acel fond negru cu chenar argintiu, chenar care se incheia cu 2 coltare (stanga-dreapta) prevazute la extremitatea aripilor din spate. Dupa  aceea s-a trecut la modelul de coltar din cauciuc la nivelul barei( avea un decupaj la capatul cu surub care-i permitea sa intre in bara) cum se vede in poza, sticla farurilor era plana, dunga delimitatoare la stopuri a devenit de culoare neagra iar emblema Dacia 1310 nu mai era din doua elemente ci era o placuta neagra care avea inscriptionat pe ea Dacia 1310, asa cum o stie toata lumea si au aparut tetierele.

Incepand cu anul 1985 de-alungul timpului au inceput sa apara modificari fata de modelul initial atat la echiparea caroseriei cat si la motor( a aparut blocul motor cu palier marit ulterior si cel cu capacitatea cilindrica mai mare - 1397 cmc fata de 1289 devenind Dacia 1410 ), ambreiaj( diamentrul discului nu mai era de 170 ci de 180), la bord si anume: a disparut acel ornament cromat aflat pe prag(cum il are masina din poza), au aparut acele pasaje din plastic de culoare neagra ca o secera pe pasajele de la rotile din spate, aerisitoarele aflate pe aripile din spate nu mai erau dispuse oarecum vertical ( ca in poza) ci erau ca 2 paralelograme dispuse orizontal, barele de protectie au devenit de culoare neagra, nu mai erau cromate, a aparut acel face-lift cu masca si ochelarii de la far in relief asa cum se vede in poza, aripile fata nu mai aveau in zona farului acea forma de semicerc ci aveau un decupaj in partea inferioara pentru a permite ca ochelarul de far ca cel din fotografie sa intre perfect in linia caroseriei(bine, unii montau acestei ochelari si avand aripile fara acel decupaj asa cum se poate observa si la aceasta Dacie privind atent aripa din dreapta), a aparut eleronul pe capota portbagajului in locul acelui chenar negru montat pe extremitatile aripilor spate si capota portbagajului, incepand din '85 pana la jumatatea lui '89 erau prevazute cu lucasuri laterale pt. pozitie, galbene pe aripile din fata si rosii pe aripile din spate renuntandu-se la ele incepand din '89 si ramanand doar pe aripile fata lucasuri rotunde pentru semnalizare folosite la Oltcit si de asemenea a aparut spoilerul sub bara fata iar in locul celor 2 tampoane pe bara fata a fost montata o protectie din cauciuc care acoperea aproape toata zona aflata intre cele 2 lampi de semnalizare si spre deosebire de modelele anterioare au fost montate pe bara din spate. Ca bord, pe langa ceasurile de bord clasic suplimentar au aparut in partea dreapta aparate combinate unde se putea vedea temperatura lichidului de racire si presiunea uleiului, aparate care ulterior au fost incluse impreuna cu turometrul intr-un nou tablou de bord(fac o precizare si aici, in primii 3 ani nivelul unde era afisata presiunea uleiului era marcata cu cifre de la 0 la 6 apoi s-a trecut doar la marcajul cu liniute) iar in interior au aparut suportul de radio cu acea cutie de sub el care masca si o parte din schimbatorul de viteza cat si acea masca la frana de mana, antena radio montata pe plafon precum si echiparea cu cutie cu 5 trepte si evident a aparut si varianta pentru Canada unde busonul rezervorului se afla pe aripa stanga spate iar numarul de inmatriculare era luminat cu 2 lampi dispuse in extremitatile placutei de inmatriculare si acele jante ,,cu model" ca sa le zic asa cunoscute tot sub denumirea de Canada.

Ca variante erau urmatoarele:

Dacia 1310, apoi dupa '85- Dacia 1310 MLS (Canada), Dacia 1310 MS, Dacia 1310 TX(aveau lucasuri laterale, eleron, cutie 4 trepte si bord fara turometru dar cu ceasuri apa+ulei), Dacia 1310 TLX(cea dotata pt. export care pe langa dotarile de la TX avea cutie cu 5 trepte, bord cu turometru, spoiler, barele de protectie fata-spate prevazute cu acel bandou de cauciuc de care am pomenit anterior), Dacia 1310 TL care de fapt tot un TLX era, iar dupa '92 s-au redenumit in variantele S, L(Li-injectie) pentru berlina si CL(CLi-injectie) varianta break). Am vazut prin '83(nu aparuse combinatia literala gen MLS,TLX...) o Dacia 1310P dar n-am aflat ce anume reprezenta acel P montat din fabrica pe capota portbagajului, probabil era un cod pt. masina de export.

 Vreau sa mentionez ca a mai existat si Dacia 1210 model exportat in Grecia.

 Tot din '80 a aparut si Dacia 1304 varianta pick-up a Daciei 1310(echivalentul Daciei 1302 derivata din 1300) cu tractiune spate  si care dupa '95 au aparut: 1305(tractiune fata), 1307, 1309- ca autoutilitare. De celelate modele (1320, 1325 si Sport) nu mai pomenesc.

Cam asta iti pot expune despre Dacia 1310 si evolutia ei, daca cineva mult mai documentat ca mine si care a lucrat efectiv in domeniu are mai multe adaugiri si date tehnice, m-as bucura sa aflu si eu mai multe.



 


Re: DACIA Clasic messe

Asa cum am mentionat, din neatentie n-am observat fotografia colegului ADK cu cele 4 Dacii unde pot explica si vizual evolutia Daciei 1310 pe care am prezentat-o mai sus.

Deci pe scurt : Dacia 1310 standard ( 1979-1985) arata in partea din fata precum Dacia galbena care are masca si ochelarii de la faruri in plan, nu in relief precum cea verde plus ca se vede clar pe aripa dreapta fata forma rotunjita a aripei conturand ochelarul de far(ADK, Dacia 1310 verde din poza ta la origine a fost in partea din fata exact ca cea galbena) doar ca este ca an de fabricatie '83-'85 deoarece coltarul de cauciuc este la nivel cu bara cromata nu peste. Privind cu atentie Dacia alba observati ca stopul din stanga difera fata de cel din dreapta mai concret la culoarea liniei ce desparte semnalizarea si mersul inapoi de partea rosie de jos( dunga alba stanga, dunga neagra dreapta); stopul din stanga echipa modelele din '79-'82 iar cel din dreapta pe cele incepand din '83. Tot la Dacia 1310 alba se poate vedea la roata din spate stanga langa usa din spate si acel pasaj negru tip secera de care spuneam ca incepand cu '85 era montat pe pasajul rotii din spate precum si grila de aerisire asemanatoare unui paralelogram dispusa orizontal aflata pe aripa din spate precum si prelungirea streasinei plafonului dealungul plafonului spre deosebire de Dacia verde unde cobora paralel cu grila de aerisire tip oblic.

In incheiere vreau sa precizez ca incepand din '92 eleronul de cauciuc a fost eliminat iar capota portbagajului la Dacia berlina a fost restilizata exact cum se poate vedea in fotografie atat la Dacia alba cat si la celelalte 2 Dacii.  Dupa '96 emblemele Dacia 1310(1410) L montate pe portbagaj au fost inlocuite cu autocolante pana cand dupa 2002 s-a trecut la embleme tot autocolante Dacia Berlina(Break).

Ma bucur ca aceasta fotografie unde apar aceste autoturisme  m-a ajutat foarte mult deoarece am descoperit acele elemente existente in echiparea caroseriei in cadrul evolutiei tipului 1310 si le pot vedea si domniile voastre.

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: DACIA Clasic ADK

1310 80's style vs 2000, sau primul (oarecum, că defapt ar fi acel exemplar galben din poza cu mai multe Dacii) cu ultimul model de 1310.
IMG-20221117-WA0003_resized.jpg (351.78 KB; downloaded 2288 times)

IMG-20221117-WA0004_resized.jpg (417.12 KB; downloaded 2294 times)

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: DACIA Clasic ADK

De astăzi, un 1310 '80s negru bucureștean cu grilă mică și recondiționat, un 1310 alb tot comunist cu grilă mare și care circulă aproape zi de zi, precum și 2 break-uri CN3, unul crem iar altul maroniu, cel crem nu mai circulă de mult timp și nu am idee nici dacă mai este funcțional, iar cel maroniu circulă ocazional și este destul de îngrijit.
IMG-20221211-WA0006_resized.jpg (313.07 KB; downloaded 2179 times)

IMG-20221211-WA0011_resized.jpg (318.04 KB; downloaded 2179 times)

IMG-20221211-WA0007_resized.jpg (373.26 KB; downloaded 2179 times)

IMG-20221211-WA0010(1)_resized.jpg (419.41 KB; downloaded 2179 times)

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: DACIA Clasic ADK

Diverse Dacii aflate în curtea Muzeului Automobilului Românesc din Câmpulung Muscel:
IMG_20231027_121940031_copy_1600x1200.jpg (626.86 KB; downloaded 1555 times)

IMG_20231027_121920330_copy_1600x1200.jpg (712.09 KB; downloaded 1555 times)

IMG_20231027_121914048_copy_1600x1200.jpg (606.26 KB; downloaded 1555 times)

IMG_20231027_122009374_copy_1600x1200.jpg (703.52 KB; downloaded 1559 times)

IMG_20231027_122042475_copy_1600x1200.jpg (531.14 KB; downloaded 1550 times)

IMG_20231027_122013840_copy_1600x1200.jpg (662.66 KB; downloaded 1559 times)

IMG_20231027_122248007_copy_1600x1200.jpg (768 KB; downloaded 1556 times)

IMG_20231027_082958737_copy_1600x1200.jpg (609.71 KB; downloaded 1555 times)


Respectiv singura (parcă s-au produs mai multe?) Dacie Break 4x4 pe șasiu de ARO 10:
IMG_20231027_083749342_copy_1600x1200.jpg (551.69 KB; downloaded 1555 times)

IMG_20231027_083755475_copy_1600x1200.jpg (452 KB; downloaded 1538 times)

 


  • GPS
  • Posted:
  •  

Re: DACIA Clasic GPS

Ultima mașină este ARO, nu Dacia, din câte cunosc.

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: DACIA Clasic ADK

De fapt, într-adevăr mai exact ARO 12.

 


Re: DACIA Clasic Dristorul Nr.3

Ultima masina este defapt un experiment esuat realizat de inginerul Badita Marian, angajat al CCSITA/ICSITA/SC.CESAR.SA filiala de proiectare/divizia automobile 4x4 Campulung-Muscel
Atat acest break bricolat in ce se vrea a fi un SUV cat si ARO 16 (Oltcit-ul 4x4) au fost din start proiecte esuate dar pe care publicatiile auto le-au tot dezgropat in ultimii ani si ridicat la rang de arta/istorie valoroasa.  :roll:

 


Re: DACIA Clasic WT_fan06

Cu siguranță sunt "istorie" și cu siguranță au o "valoare", fiind prototipuri / unicate. Că au fost reușite sau nu este partea a doua. Dacă mergi prin muzee din alte țări vei vedea că se conservă și prototipurile "nereușite" pe baza cărora s-au făcut serii reușite. Muzeele nu sunt doar pentru poveștile de succes.

 


Go to page:  1 2 3 4 5
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: DACIA  • 
Choose destination

Since our 2450 forum members have written 436472 posts in 5444 topics and 520 subforums.

 

© 2009 - 2025 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use