Topic: Discuții diverse
800 posts, 261814 views
📖 Pagination options
- Vasile52
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse
Vasile52
Din ce stiu tarifele se percep pe baza rangului trenului si nr. de km. Rezervarea locului stiu ca este o suma fixa in jur de 5 lei parca era. Deci o economie de 5 lei pe o ruta asa mare nu cred ca se merita.
Sigur in teorie legislația se poate schimba, dar cu chiu și vai.
Cat despre treaba cu "sigur se eliberează un loc pe traseu" iti spun ca la un tren de lung parcurs este imposibil, cererea creste foarte mare în ziua/ora in care este programat trenul, sunt oameni care cumpără bilete și cu 5 minute inainte sa vina trenul in gara...
Personal sunt total opus idei de a nu avea locuri rezervate la trenurile de lung parcurs. Nu numai ca esti nevoit sa stai în picioare, dar și deranjezi personale care au loc. S-a mai practicat treaba asta in trecut și s-a ajuns la acest sistem din motive bune.
In plus daca dorim sa stimulam călătoria cu trenul in detrimentul masinii ar trebui sa creștem calitatea serviciilor. Masura asta ar face fix inversul.
Din ce stiu tarifele se percep pe baza rangului trenului si nr. de km. Rezervarea locului stiu ca este o suma fixa in jur de 5 lei parca era. Deci o economie de 5 lei pe o ruta asa mare nu cred ca se merita.
Sigur in teorie legislația se poate schimba, dar cu chiu și vai.
Cat despre treaba cu "sigur se eliberează un loc pe traseu" iti spun ca la un tren de lung parcurs este imposibil, cererea creste foarte mare în ziua/ora in care este programat trenul, sunt oameni care cumpără bilete și cu 5 minute inainte sa vina trenul in gara...
Personal sunt total opus idei de a nu avea locuri rezervate la trenurile de lung parcurs. Nu numai ca esti nevoit sa stai în picioare, dar și deranjezi personale care au loc. S-a mai practicat treaba asta in trecut și s-a ajuns la acest sistem din motive bune.
In plus daca dorim sa stimulam călătoria cu trenul in detrimentul masinii ar trebui sa creștem calitatea serviciilor. Masura asta ar face fix inversul.
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse
ByOnu
Pai problema e fix ca nu iti dau bilet fara loc. Ti se spune ca nu mai sunt locuri si aia e.
---
Solutia pe care o propun este: la trenurile de lung parcurs, calatorii de scurt parcurs sa nu primeasca loc alocat. Daca trenul merge de la Bucuresti pana la Oradea, iar tu cobori la Ploiesti, sa nu primesti loc. Vine alt calator dupa tine care vrea sa ajunga la Oradea si este refuzat pentru ca tu ai primit loc pana la Ploesti. Sa primeasca doar cei de mediu si lung parcurs, iar tu daca iti gasesti bine, daca nu, nu. Aia e. Cursa metropolitana.
Pai problema e fix ca nu iti dau bilet fara loc. Ti se spune ca nu mai sunt locuri si aia e.
---
Solutia pe care o propun este: la trenurile de lung parcurs, calatorii de scurt parcurs sa nu primeasca loc alocat. Daca trenul merge de la Bucuresti pana la Oradea, iar tu cobori la Ploiesti, sa nu primesti loc. Vine alt calator dupa tine care vrea sa ajunga la Oradea si este refuzat pentru ca tu ai primit loc pana la Ploesti. Sa primeasca doar cei de mediu si lung parcurs, iar tu daca iti gasesti bine, daca nu, nu. Aia e. Cursa metropolitana.
- ADK
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse
ADK
Tocmai o problemă întâmpinată personal de puțin timp, fapt ce era să rămân pe jos.
Casierița îmi aruncă banii că "nu mai avem locuri", la care eu îi zic ce putem face? Să-mi de-a bilet fără loc "Nu se poate" și spune "Următorul", ca și cum "descurcă-te!". Obligat am vorbit cu controlorul trenului care am plătit bilet CU LOC, cam cu vreo 30 lei mai mult decât biletul de la casă. Cumva o tactică de a mânca oamenii de bani? Atunci back to car, nu am de ce să regret.
Culmea este că în tren, cel puțin un călător avea bilet care scria prea bine la locuri: FĂRĂ LOCURI. Cumva să-l fi luat de la automat?
Problema este să-ți de-a biletul să ajungi acasă, nu să se spele pe mâini că cică nu le dă voie calculatorul ori nu știu ele să umble, iar la naș merge cu suprataxă și mai stai și pe scaun într-un vagon pe 1/3 gol "fără locuri". Am zis că sunt povești ce ziceau alții, dar nu.
Dacă puteam să-mi planific călătoria din timp, o făceam. Dar nu aveam de unde să ghicesc când ajung în gară și ce tren urmează să iau...
Tocmai o problemă întâmpinată personal de puțin timp, fapt ce era să rămân pe jos.
Casierița îmi aruncă banii că "nu mai avem locuri", la care eu îi zic ce putem face? Să-mi de-a bilet fără loc "Nu se poate" și spune "Următorul", ca și cum "descurcă-te!". Obligat am vorbit cu controlorul trenului care am plătit bilet CU LOC, cam cu vreo 30 lei mai mult decât biletul de la casă. Cumva o tactică de a mânca oamenii de bani? Atunci back to car, nu am de ce să regret.
Culmea este că în tren, cel puțin un călător avea bilet care scria prea bine la locuri: FĂRĂ LOCURI. Cumva să-l fi luat de la automat?
Problema este să-ți de-a biletul să ajungi acasă, nu să se spele pe mâini că cică nu le dă voie calculatorul ori nu știu ele să umble, iar la naș merge cu suprataxă și mai stai și pe scaun într-un vagon pe 1/3 gol "fără locuri". Am zis că sunt povești ce ziceau alții, dar nu.
Dacă puteam să-mi planific călătoria din timp, o făceam. Dar nu aveam de unde să ghicesc când ajung în gară și ce tren urmează să iau...
- BGP2597
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse
BGP2597
Chestia asta este posibilă deja. Dacă insiști la casă, după ce iei bilet fără loc, casiera poate să-ți emită separat locul ca supliment atașat biletului pentru o relație pe care se mai găsesc locuri, de la Ploiești în sus, de la Videle/Roșiori.
La navetiști mai este problema că ei călătoresc pe baza abonamentelor, care le dă într-adevăr dreptul să circule cu orice tren de pe relația respectivă, de rang pentru care a fost emis abonamentul sau rang inferior, dar nu loc rezervat, ei se așează unde găsesc, dacă găsesc și dacă nu sunt ridicați de cei care vin cu bilete cu loc.
Iar trenurile goale "fără locuri" nu sunt un fenomen chiar rar, erau foarte dese în perioada în care studenții aveau gratuitate pe CF și își luau bilete să meargă acasă weekend de weekend "să fie" și nu se mai prezentau la tren. În teorie, trenul era plin, erau bilete emise pentru toate locurile. Că nu se prezentau călătorii la tren, era altă treabă pe care operatorul n-avea cum s-o gestioneze. Acum de când personalul de tren s-a digitalizat, probabil există posibilitatea să elibereze locurile la care nu s-au prezentat călătorii și să le revândă.
Teoretic s-ar putea face ceva sistem cu bilet fără loc până la stația X, cu loc după (în limita locurilor disponibile, poate chiar loc rezervat doar până la altă stație Y chiar dacă tu mergi mai departe), iar prețul să fie calculat în funcție de numărul de km cu loc și km fără loc.
Chestia asta este posibilă deja. Dacă insiști la casă, după ce iei bilet fără loc, casiera poate să-ți emită separat locul ca supliment atașat biletului pentru o relație pe care se mai găsesc locuri, de la Ploiești în sus, de la Videle/Roșiori.
La navetiști mai este problema că ei călătoresc pe baza abonamentelor, care le dă într-adevăr dreptul să circule cu orice tren de pe relația respectivă, de rang pentru care a fost emis abonamentul sau rang inferior, dar nu loc rezervat, ei se așează unde găsesc, dacă găsesc și dacă nu sunt ridicați de cei care vin cu bilete cu loc.
Iar trenurile goale "fără locuri" nu sunt un fenomen chiar rar, erau foarte dese în perioada în care studenții aveau gratuitate pe CF și își luau bilete să meargă acasă weekend de weekend "să fie" și nu se mai prezentau la tren. În teorie, trenul era plin, erau bilete emise pentru toate locurile. Că nu se prezentau călătorii la tren, era altă treabă pe care operatorul n-avea cum s-o gestioneze. Acum de când personalul de tren s-a digitalizat, probabil există posibilitatea să elibereze locurile la care nu s-au prezentat călătorii și să le revândă.
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse
shoppy
Asa mi s-a parut si mie normal in Barcelona sa ma trezesc ca maine vreau la Montserat, ca doar e oras modern, si turistic, si civilizat, am intrat online si n-am avut ce cumpara ca toate trenurile erau pline, deci nu m-am mai dus, foarte civilizat.
Asta ca ma trezesc eu ca maine merg la Timisoara, si sunt in floarea varstei, si merg oricum, si disculp pe oricine de orice responsabilitate asupra sigurantei mele, si ma descurc eu, sunt vitejii ale tinerilor, nu sunt caracteristice pentru majoritatea populatiei, nu o sa punem toti copii, femeile, grupurile si batranii sa se imbulzeasca pentru loc doar pentru a satisface vitejiile tinerilor; si apoi un transportator trebuie sa tina cont ca daca vinde un bilet in picioare pana la Timisoara atunci isi ia responsabilitatea ca omul acela va circula in siguranta in picioare pana la Timisoara(nu ca se va descurca), ca oricand poate sa vina unu sa-l dea in judecata pentru despagubiri ca a stat in picioare pana la Timisoara si a facut hernie de disc sau whatever.
Asa mi s-a parut si mie normal in Barcelona sa ma trezesc ca maine vreau la Montserat, ca doar e oras modern, si turistic, si civilizat, am intrat online si n-am avut ce cumpara ca toate trenurile erau pline, deci nu m-am mai dus, foarte civilizat.
Asta ca ma trezesc eu ca maine merg la Timisoara, si sunt in floarea varstei, si merg oricum, si disculp pe oricine de orice responsabilitate asupra sigurantei mele, si ma descurc eu, sunt vitejii ale tinerilor, nu sunt caracteristice pentru majoritatea populatiei, nu o sa punem toti copii, femeile, grupurile si batranii sa se imbulzeasca pentru loc doar pentru a satisface vitejiile tinerilor; si apoi un transportator trebuie sa tina cont ca daca vinde un bilet in picioare pana la Timisoara atunci isi ia responsabilitatea ca omul acela va circula in siguranta in picioare pana la Timisoara(nu ca se va descurca), ca oricand poate sa vina unu sa-l dea in judecata pentru despagubiri ca a stat in picioare pana la Timisoara si a facut hernie de disc sau whatever.
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse
ByOnu
Did you even read, @shoppy?
Si revin cu intrebarea, de ce ar trebui sa-mi planific in avans un drum de 1.5h pana la Sinaia, cand in Franta, Italia, UK samd nici poveste?
Tot ii dati cu Timisoara, Baia Mare sau Oradea, dar aici discutia este despre altceva. Sunt de acord ca la 300-500km e normal sa ai loc alocat.
ByOnu wrote here:
Solutia pe care o propun este: la trenurile de lung parcurs, calatorii de scurt parcurs sa nu primeasca loc alocat. Daca trenul merge de la Bucuresti pana la Oradea, iar tu cobori la Ploiesti, sa nu primesti loc. Vine alt calator dupa tine care vrea sa ajunga la Oradea si este refuzat pentru ca tu ai primit loc pana la Ploesti. Sa primeasca doar cei de mediu si lung parcurs, iar tu daca iti gasesti bine, daca nu, nu. Aia e. Cursa metropolitana.
Did you even read, @shoppy?
Si revin cu intrebarea, de ce ar trebui sa-mi planific in avans un drum de 1.5h pana la Sinaia, cand in Franta, Italia, UK samd nici poveste?
Tot ii dati cu Timisoara, Baia Mare sau Oradea, dar aici discutia este despre altceva. Sunt de acord ca la 300-500km e normal sa ai loc alocat.
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse
shoppy
Tu ai spus ca ti se pare normal sa te hotaresti ca maine sa pleci la Timisoara si sa cumperi bilet fara loc, daca te-ai razgandit atunci e ok.
Daca la trenul de Oradea locul platit pana la Ploeisti ramane blocat pana la Oradea asta nu inseamna ca trebuie date bilete fara loc ci corectat softul ca sa poata vinde bilete pe acel loc de la Ploiesti la Oradea.
Daca in strainatate se poate inseamna ca oferta de transport este corect dimensionata cu cererea, deci trebuie si la noi corect dimensionata si nu facut haos pentru cei care vor sa plateasca sa calatoreasca civilizat, bine, dimensionat in limite rezonabile, ca nu poti sa ai 200 de vagoane care sa circule 40 de zile pe an la sarbatorile legale si in rest sa stea degeaba. (Bine, in strainatate cand te duci ca turist crezi ca acolo totul e perfect, daca stai 1 an pe acolo vezi ca nu este chiar asa.)
Si daca chiar acceptam ca la fiecare vagon de pe ruta sa se dea 10 bilete fara loc, daca se vand si acelea pana sa te hotaresti tu atunci ce faci?, ceri sa se dea 20 de locuri pe vagon?, unde te opresti?, la 6 calatori * nr metrii patrati suprafata culoar din fiecare vagon?
Apoi traficul cadentat nu se poate face pana la Sinaia, ar trebui pana la Brasov, deci 180km si 2 ore jumatate, da un exemplu concret din strainatate unde ai trafic cadentat pe 180km / 2 ore jumatate(dar nu Spania, Germania sau Olanda ca le-am vazut contrazise deja in subiect).
Tu ai spus ca ti se pare normal sa te hotaresti ca maine sa pleci la Timisoara si sa cumperi bilet fara loc, daca te-ai razgandit atunci e ok.
Daca la trenul de Oradea locul platit pana la Ploeisti ramane blocat pana la Oradea asta nu inseamna ca trebuie date bilete fara loc ci corectat softul ca sa poata vinde bilete pe acel loc de la Ploiesti la Oradea.
Daca in strainatate se poate inseamna ca oferta de transport este corect dimensionata cu cererea, deci trebuie si la noi corect dimensionata si nu facut haos pentru cei care vor sa plateasca sa calatoreasca civilizat, bine, dimensionat in limite rezonabile, ca nu poti sa ai 200 de vagoane care sa circule 40 de zile pe an la sarbatorile legale si in rest sa stea degeaba. (Bine, in strainatate cand te duci ca turist crezi ca acolo totul e perfect, daca stai 1 an pe acolo vezi ca nu este chiar asa.)
Si daca chiar acceptam ca la fiecare vagon de pe ruta sa se dea 10 bilete fara loc, daca se vand si acelea pana sa te hotaresti tu atunci ce faci?, ceri sa se dea 20 de locuri pe vagon?, unde te opresti?, la 6 calatori * nr metrii patrati suprafata culoar din fiecare vagon?
Apoi traficul cadentat nu se poate face pana la Sinaia, ar trebui pana la Brasov, deci 180km si 2 ore jumatate, da un exemplu concret din strainatate unde ai trafic cadentat pe 180km / 2 ore jumatate(dar nu Spania, Germania sau Olanda ca le-am vazut contrazise deja in subiect).
- BGP2597
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse
BGP2597
Intervin cu o completare. Sistemul de emitere permite vânzarea locului între Ploiești și Oradea, dacă el a fost ocupat doar de la București la Ploiești, nu se blochează pe toată distanța. Singurul inconvenient e că la casă trebuie solicitat să caute loc la ghici, dupa ce s-a emis biletul inițial fără loc.
Caz concret: Se cumpără un bilet București - Oradea fără loc fiindcă nu e niciunul disponibil pe toată distanța. Acesta e cu 5 lei mai ieftin, că e în picioare. După ce se eliberează, casierița intră din nou în vânzare și se apucă să caute dacă la același tren e disponibil un loc începând cu Ploiești / Câmpina / Sinaia, etc și emite separat tichet de rezervare loc în valoare de 5 lei pe distanța pe care a găsit un loc liber.
Intervin cu o completare. Sistemul de emitere permite vânzarea locului între Ploiești și Oradea, dacă el a fost ocupat doar de la București la Ploiești, nu se blochează pe toată distanța. Singurul inconvenient e că la casă trebuie solicitat să caute loc la ghici, dupa ce s-a emis biletul inițial fără loc.
Caz concret: Se cumpără un bilet București - Oradea fără loc fiindcă nu e niciunul disponibil pe toată distanța. Acesta e cu 5 lei mai ieftin, că e în picioare. După ce se eliberează, casierița intră din nou în vânzare și se apucă să caute dacă la același tren e disponibil un loc începând cu Ploiești / Câmpina / Sinaia, etc și emite separat tichet de rezervare loc în valoare de 5 lei pe distanța pe care a găsit un loc liber.
- Costin
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse
Costin
Oslo - Lillehammer, 2h3min, 183 km, RE10 circula din ora in ora (bine, RE10 are un parcurs total de vreo 250km / 2h45min, cadentat tot la o ora, dar acum lasam asa, de dragul exemplului).
INSA - biletele pentru intreaga distanta se dau pentru un tren anume, nu iti iei bilet si te prezinti la gara cand te taie capul. Singurul mod in care poti face asta, cu bilet aleator pentru tren aleator, e atunci cand circuli pe o distanta mica, acoperita de vreun sistem de tarifare urban impartit pe zone (de exemplu in Oslo, iau bilet "de oras" pentru zonele 1+2V+3N+4N si pot lua orice tren, RE10 sau altul, de la Oslo pana la aeroportul Gardermoen, ceva similar exista si in orasele Hamar sau Lillehammer).
Locul se poate rezerva doar cu un bilet pentru un tren anume, insa e optional. Biletele valabile in orice tren nu permit rezervarea locului.
In Oslo nu stiu daca se opreste vanzarea de bilete dedicate unui tren anume, dar mereu vor fi persoane cu bilete generice "de oras", cu abonamente etc. Cine nu mai incape e dat jos din tren, rugat sa il ia pe urmatorul si aia e, ghinion.
shoppy wrote here:
Apoi traficul cadentat nu se poate face pana la Sinaia, ar trebui pana la Brasov, deci 180km si 2 ore jumatate, da un exemplu concret din strainatate unde ai trafic cadentat pe 180km / 2 ore jumatate(dar nu Spania, Germania sau Olanda ca le-am vazut contrazise deja in subiect).
Oslo - Lillehammer, 2h3min, 183 km, RE10 circula din ora in ora (bine, RE10 are un parcurs total de vreo 250km / 2h45min, cadentat tot la o ora, dar acum lasam asa, de dragul exemplului).
INSA - biletele pentru intreaga distanta se dau pentru un tren anume, nu iti iei bilet si te prezinti la gara cand te taie capul. Singurul mod in care poti face asta, cu bilet aleator pentru tren aleator, e atunci cand circuli pe o distanta mica, acoperita de vreun sistem de tarifare urban impartit pe zone (de exemplu in Oslo, iau bilet "de oras" pentru zonele 1+2V+3N+4N si pot lua orice tren, RE10 sau altul, de la Oslo pana la aeroportul Gardermoen, ceva similar exista si in orasele Hamar sau Lillehammer).
Locul se poate rezerva doar cu un bilet pentru un tren anume, insa e optional. Biletele valabile in orice tren nu permit rezervarea locului.
shoppy wrote here:
Si daca chiar acceptam ca la fiecare vagon de pe ruta sa se dea 10 bilete fara loc, daca se vand si acelea pana sa te hotaresti tu atunci ce faci?, ceri sa se dea 20 de locuri pe vagon?, unde te opresti?, la 6 calatori * nr metrii patrati suprafata culoar din fiecare vagon?
In Oslo nu stiu daca se opreste vanzarea de bilete dedicate unui tren anume, dar mereu vor fi persoane cu bilete generice "de oras", cu abonamente etc. Cine nu mai incape e dat jos din tren, rugat sa il ia pe urmatorul si aia e, ghinion.
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse
shoppy
Asta cu "vinzi bilet pe ruta da daca este plin nu se urca sau il dai jos si asteapta pe urmatorul" nu se poate la noi, mai ales pe Valea Prahovei unde toti vor sa se duca dimineata si sa se intoarca seara.
Asta cu "vinzi bilet pe ruta da daca este plin nu se urca sau il dai jos si asteapta pe urmatorul" nu se poate la noi, mai ales pe Valea Prahovei unde toti vor sa se duca dimineata si sa se intoarca seara.
- ADK
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse
ADK
Nici la ora actuală nu mă pot împăca cu ideea că într-o seară, era să rămân în BN de "căruță" pentru că doamnele casiere s-au spălat total pe mâini cu mine dar și cu alți călători, astfel că am ajuns să nu mai trec cu vederea absolut nimic pentru că mi s-au întâmplat și așa prea multe de-a lungul timpului în general.
Nu prea sunt eu cu reclamațiile, și dacă găsesc o cale amiabila de înțelegere sau o alternativă abandonez ideea unei sesizări, însă mai supărat ca în acea seară legat de mai multe lucruri simultan (plecat de 2-3 zile, neodihnit aproape deloc și financiar destul de limitat) parcă rar mi-a fost să-mi fie, să vezi nepăsarea tu ca lucrător cu publicul că nu ai pic de omenie în spatele jobului e netolerant, mai ales cu mai multe necazuri avute în acel moment. Dar fie că le doresc sau nu, karma nu e în concediu niciodată și așa o să pățească și ele sau altcineva apropiat, însă de regulă la o intensitate mai mare ca să înțelegi ce i-ai făcut celui nevinovat, că asta-i psihologia, ce știe probabil mai bine doamna de servici decât șeful gării.
Și așa personal evit anumite interacțiuni face-to-face, cum ar fi cumpărăturile unde există case self service (că doamnele casiere fie îmi bagă același produs de mai multe ori, fie scanează codul de bare original în locul etichetei cu discountul, că multe sunt puse în stil troll, și dacă le atrag atenția frumos tot ele sunt cum sunt în loc să recunoască că nu l-au văzut sau nu le-a păsat, iar apoi aștept mult și bine până vine una cu cheia din cealaltă parte a pământului, ori nu aplică la fel discountul manual din casă, ori nu are să de-a restul de la 50 lei la totalul de 33 lei, și așa nu-mi bat capul când pot evita), biletele unde e automat cu numerar (doar că la TCE Ploiești tușul e cam prost vizibil), și în general unde specia umană poate fi evitată. Dacă se întâmplă să trebuiască să vină cineva autorizat să verifice o instalație de gaz de la tine din casă, nimic din ce zici nu ai dreptate, noroc că nu vreau așa ceva în casă.
La CFR nu ar strica cumva să existe un taxator (care poate fi bine mersi controlorul), pentru cei ce urcă pe ultima sută de metri, să zicem cu un tarif de cel puțin 10% mai mare decât cel de la casă, în funcție de distanță, clasă, număr bagaje etc. Așa cu casele obișnuite cum sunt în GdN, cam departe de refugii și cu stat la cozi ca la moaște, ar fi o implementare bună.
Nici la ora actuală nu mă pot împăca cu ideea că într-o seară, era să rămân în BN de "căruță" pentru că doamnele casiere s-au spălat total pe mâini cu mine dar și cu alți călători, astfel că am ajuns să nu mai trec cu vederea absolut nimic pentru că mi s-au întâmplat și așa prea multe de-a lungul timpului în general.
Nu prea sunt eu cu reclamațiile, și dacă găsesc o cale amiabila de înțelegere sau o alternativă abandonez ideea unei sesizări, însă mai supărat ca în acea seară legat de mai multe lucruri simultan (plecat de 2-3 zile, neodihnit aproape deloc și financiar destul de limitat) parcă rar mi-a fost să-mi fie, să vezi nepăsarea tu ca lucrător cu publicul că nu ai pic de omenie în spatele jobului e netolerant, mai ales cu mai multe necazuri avute în acel moment. Dar fie că le doresc sau nu, karma nu e în concediu niciodată și așa o să pățească și ele sau altcineva apropiat, însă de regulă la o intensitate mai mare ca să înțelegi ce i-ai făcut celui nevinovat, că asta-i psihologia, ce știe probabil mai bine doamna de servici decât șeful gării.
Și așa personal evit anumite interacțiuni face-to-face, cum ar fi cumpărăturile unde există case self service (că doamnele casiere fie îmi bagă același produs de mai multe ori, fie scanează codul de bare original în locul etichetei cu discountul, că multe sunt puse în stil troll, și dacă le atrag atenția frumos tot ele sunt cum sunt în loc să recunoască că nu l-au văzut sau nu le-a păsat, iar apoi aștept mult și bine până vine una cu cheia din cealaltă parte a pământului, ori nu aplică la fel discountul manual din casă, ori nu are să de-a restul de la 50 lei la totalul de 33 lei, și așa nu-mi bat capul când pot evita), biletele unde e automat cu numerar (doar că la TCE Ploiești tușul e cam prost vizibil), și în general unde specia umană poate fi evitată. Dacă se întâmplă să trebuiască să vină cineva autorizat să verifice o instalație de gaz de la tine din casă, nimic din ce zici nu ai dreptate, noroc că nu vreau așa ceva în casă.
La CFR nu ar strica cumva să existe un taxator (care poate fi bine mersi controlorul), pentru cei ce urcă pe ultima sută de metri, să zicem cu un tarif de cel puțin 10% mai mare decât cel de la casă, în funcție de distanță, clasă, număr bagaje etc. Așa cu casele obișnuite cum sunt în GdN, cam departe de refugii și cu stat la cozi ca la moaște, ar fi o implementare bună.
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse
ByOnu
Pai iti zic din experienta unul, de cand am studiat in Belgia.
Magistrala feroviara principala din Belgia: Oostende <-> Eupen. Tren cadentat la 1h pe toata ruta, si ranforsat la 30 min pe anumite portiuni. Trenuri de 15ish vagoane si se statea si in picioare, in special pe relatia Bruxelles <-> Liege.
Mergi frumos la tonomatul de bilete si iti iei bilet fara loc (cred ca toate erau fara loc oricum in Belgia la trenurile de stat).
__________________________
Mai departe de acest exemplu insa, ne plangem ca "nu merge lumea cu trenul" -- lumea vrea sa mearga cu trenul: nu exista capacitatea.
Nu inteleg de ce tineti unii cu dintii de importanta rezervarii. Trenul nu e avion si nu trebuie sa fie avion. Nu suntem in anii '30 in care un drum pana la Ploiesti sau Brasov sa fie o experienta life-changing pe care o pregateai cu 2 luni in avans, sa fim seriosi.
Si nici nu inteleg Shoppy unde vrei sa ajungi? Nu poate fi mai bine? Nu trebuie sa fie mai bine?
Cat timp exista cerere de transport nesatisfacuta pe calea ferata -- pe linii modernizate mai ales, ceva nu merge bine.
shoppy wrote here:
ar trebui pana la Brasov, deci 180km si 2 ore jumatate, da un exemplu concret din strainatate unde ai trafic cadentat pe 180km / 2 ore jumatate(dar nu Spania, Germania sau Olanda ca le-am vazut contrazise deja in subiect).
Pai iti zic din experienta unul, de cand am studiat in Belgia.
Magistrala feroviara principala din Belgia: Oostende <-> Eupen. Tren cadentat la 1h pe toata ruta, si ranforsat la 30 min pe anumite portiuni. Trenuri de 15ish vagoane si se statea si in picioare, in special pe relatia Bruxelles <-> Liege.
Mergi frumos la tonomatul de bilete si iti iei bilet fara loc (cred ca toate erau fara loc oricum in Belgia la trenurile de stat).
belgia eupen to oostende.jpg (215.62 KB; downloaded 1349 times)
belgia eupen to oostende mers tren.jpg (180.15 KB; downloaded 1349 times)
__________________________
Mai departe de acest exemplu insa, ne plangem ca "nu merge lumea cu trenul" -- lumea vrea sa mearga cu trenul: nu exista capacitatea.
Nu inteleg de ce tineti unii cu dintii de importanta rezervarii. Trenul nu e avion si nu trebuie sa fie avion. Nu suntem in anii '30 in care un drum pana la Ploiesti sau Brasov sa fie o experienta life-changing pe care o pregateai cu 2 luni in avans, sa fim seriosi.
Si nici nu inteleg Shoppy unde vrei sa ajungi? Nu poate fi mai bine? Nu trebuie sa fie mai bine?
Cat timp exista cerere de transport nesatisfacuta pe calea ferata -- pe linii modernizate mai ales, ceva nu merge bine.
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse
shoppy
Incerc sa ma gandesc cum s-ar putea face la noi mersul la munte din Bucuresti la Brasov cu bilet fara loc.
Linia din Belgia este centrata pe Bruxelles care este si cel mai mare oras, deci majoritatea cererii este centrata pe Bruxelles, tot acolo sunt si ranforsarile pe distanta mai scurte, si tot acolo sunt si oamenii care merg in picioare ca nu cred sa mearga cineva in picioare de la un capat la celalalt, si nu este ca si cum Bruxelles ar fi la Oostende si in weekend dimineata toata cererea din Bruxelles s-ar trezi ca vrea sa mearga la Eupen si sa se intoarca seara.
Linia din Belgia seamana cu un ipotetic Ploiesti - Bucuresti - Giurgiu, cu asta as fi de acord ca se poate face si ar trebuii sa se faca.
Pe Bucuresti - Brasov discrepanta dintre o zi normala si o zi cand tot Bucurestiul vrea sa mearga la munte este prea mare, daca ar fi vorba sa existe ranforsari pai acele ranforsari trebuiesc introduse pe toata distanta, si daca luam cate zile pe an ar fi necesare acele ranforsari, deci zile de weekend cu vreme frumoasa vara si iarna plus ceva sarbatori legale, pai nu imi ies mai mult de 65 de zile pe an, nu este economic un tren care 65 de zile pe an circula si restul de 300 sta degeaba in depou.
Incerc sa ma gandesc cum s-ar putea face la noi mersul la munte din Bucuresti la Brasov cu bilet fara loc.
Linia din Belgia este centrata pe Bruxelles care este si cel mai mare oras, deci majoritatea cererii este centrata pe Bruxelles, tot acolo sunt si ranforsarile pe distanta mai scurte, si tot acolo sunt si oamenii care merg in picioare ca nu cred sa mearga cineva in picioare de la un capat la celalalt, si nu este ca si cum Bruxelles ar fi la Oostende si in weekend dimineata toata cererea din Bruxelles s-ar trezi ca vrea sa mearga la Eupen si sa se intoarca seara.
Linia din Belgia seamana cu un ipotetic Ploiesti - Bucuresti - Giurgiu, cu asta as fi de acord ca se poate face si ar trebuii sa se faca.
Pe Bucuresti - Brasov discrepanta dintre o zi normala si o zi cand tot Bucurestiul vrea sa mearga la munte este prea mare, daca ar fi vorba sa existe ranforsari pai acele ranforsari trebuiesc introduse pe toata distanta, si daca luam cate zile pe an ar fi necesare acele ranforsari, deci zile de weekend cu vreme frumoasa vara si iarna plus ceva sarbatori legale, pai nu imi ies mai mult de 65 de zile pe an, nu este economic un tren care 65 de zile pe an circula si restul de 300 sta degeaba in depou.
- PTMZ
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse
PTMZ
Onu, iarăși compari mere cu pere... Belgia e o țară mică, în câteva ore ai străbătut-o pe toată cap coadă. Din nou, România are distanțe semnificativ mai lungi, este important să ai o rezervare pe asemenea trasee. Da, e nevoie și de trenuri cadențate fără rezervare, dar nu ignora necesitatea rezervării pe lung parcurs.
Problema cu o cadență pe București - Brașov e secțiunea București - Ploiești, coloana vertebrală a transportului feroviar din România. Acolo ești limitat de linia dublă, pentru că ai și trenurile care merg spre Buzău și Moldova pe ea, și ele destul de multe la număr. Nu poți să introduci trenuri cadențate pe acolo până nu sporești capacitatea.
Uite un exemplu de cadență mare din Olanda: pe secțiunea Eindhoven - Boxtel, 20 km lungime, se suprapun două magistrale feroviare importante: una e coloana vertebrală nord-sud a Olandei, Amsterdam - Utrecht - Den Bosch - Eindhoven (cu trenuri de pasageri cam la 10 minute pe sens, în funcție de timp, și foarte multe trenuri de marfă intercalate care merg spre Germania) și cealaltă e linia spre vestul țării, înspre Breda, Haga și Zeelanda (15 minute pe sens cadența). În total, frecvența cu care trec trenurile pe acolo este cam de 3-5 minute pe sens doar pentru pasageri, deci foarte, foarte des. Vorbim de o secțiune cu linie cvadruplă, fără treceri la nivel și care are tuneluri în zonele populate.
Imaginează-ți, totuși, ce ar implica asta pentru o linie precum București - Ploiești: ar fi nevoie de cel puțin aceeași infrastructură și aceleași dotări. Numai că la noi ai probleme legate de întârzieri, ceea ce îți dă peste cap o eventuală cadență. Și în Olanda se vede: a întârziat puțin un tren (mai mult de 5 minute) și deja se duce pe apa sâmbetei tot mersul trenurilor pe acolo pentru 1-2 ore.
Onu, iarăși compari mere cu pere... Belgia e o țară mică, în câteva ore ai străbătut-o pe toată cap coadă. Din nou, România are distanțe semnificativ mai lungi, este important să ai o rezervare pe asemenea trasee. Da, e nevoie și de trenuri cadențate fără rezervare, dar nu ignora necesitatea rezervării pe lung parcurs.
Problema cu o cadență pe București - Brașov e secțiunea București - Ploiești, coloana vertebrală a transportului feroviar din România. Acolo ești limitat de linia dublă, pentru că ai și trenurile care merg spre Buzău și Moldova pe ea, și ele destul de multe la număr. Nu poți să introduci trenuri cadențate pe acolo până nu sporești capacitatea.
Uite un exemplu de cadență mare din Olanda: pe secțiunea Eindhoven - Boxtel, 20 km lungime, se suprapun două magistrale feroviare importante: una e coloana vertebrală nord-sud a Olandei, Amsterdam - Utrecht - Den Bosch - Eindhoven (cu trenuri de pasageri cam la 10 minute pe sens, în funcție de timp, și foarte multe trenuri de marfă intercalate care merg spre Germania) și cealaltă e linia spre vestul țării, înspre Breda, Haga și Zeelanda (15 minute pe sens cadența). În total, frecvența cu care trec trenurile pe acolo este cam de 3-5 minute pe sens doar pentru pasageri, deci foarte, foarte des. Vorbim de o secțiune cu linie cvadruplă, fără treceri la nivel și care are tuneluri în zonele populate.
Imaginează-ți, totuși, ce ar implica asta pentru o linie precum București - Ploiești: ar fi nevoie de cel puțin aceeași infrastructură și aceleași dotări. Numai că la noi ai probleme legate de întârzieri, ceea ce îți dă peste cap o eventuală cadență. Și în Olanda se vede: a întârziat puțin un tren (mai mult de 5 minute) și deja se duce pe apa sâmbetei tot mersul trenurilor pe acolo pentru 1-2 ore.
📖 Pagination options
Home page
•
Parent forum:
Știri, evenimente, discuții și documentații feroviare
•
Choose destination