Topic: Bucur LF-CA (#406 - ...)
901 posts, 300839 views
📖 Pagination options
- Robert
-
Posted:
-
Re: Bucur LF-CA (seria 2020)
Robert
Scrie la începutul discuțiilor că s-a plătit în jur de 6 milioane euro pentru noul design interior/exterior, matrițe, patente și așa mai departe. Dar cu filmul trimis de colegul 1689 se explică. Chiar atât s-a putut. Secția 4 cu tot cu uniforme este încă în 1985, doar calculatoarele sunt din 1995 :))
Luca M. wrote here:
Un Bucur LF nu costa in jur de 2 milioane?
Scrie la începutul discuțiilor că s-a plătit în jur de 6 milioane euro pentru noul design interior/exterior, matrițe, patente și așa mai departe. Dar cu filmul trimis de colegul 1689 se explică. Chiar atât s-a putut. Secția 4 cu tot cu uniforme este încă în 1985, doar calculatoarele sunt din 1995 :))
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Bucur LF-CA (seria 2020)
shoppy
Cum sa nu sustii existenta URAC-ului daca au 4 milioane cheltuite ca sa construiasca un tramvai nou identic cu cel vechi, nici macar aer conditionat nu o sa aiba, puteau sa construiasca tramvaiul existent si ar fi fost fix lafel, deci 4 milioane cheltuite fara nici un beneficiu, practic delapidate.
Cum firmele specializate vand tramvaie cu aer conditionat la 2 milioane bucata, noi avem un tramvai fara aer conditionat care ne-a costat:
- daca nu mai produc niciunul atunci avem un tramvai de 6 milioane bucata
- daca mai produc inca 3 atunci o sa avem 4 tramvaie de 3 milioane bucata
- daca mai produc inca 7 atunci o sa avem 8 tramvaie de 2.5 milioane bucata
Primarul ce zice de treaba asta, parca era mare matematician.
Cum sa nu sustii existenta URAC-ului daca au 4 milioane cheltuite ca sa construiasca un tramvai nou identic cu cel vechi, nici macar aer conditionat nu o sa aiba, puteau sa construiasca tramvaiul existent si ar fi fost fix lafel, deci 4 milioane cheltuite fara nici un beneficiu, practic delapidate.
Cum firmele specializate vand tramvaie cu aer conditionat la 2 milioane bucata, noi avem un tramvai fara aer conditionat care ne-a costat:
- daca nu mai produc niciunul atunci avem un tramvai de 6 milioane bucata
- daca mai produc inca 3 atunci o sa avem 4 tramvaie de 3 milioane bucata
- daca mai produc inca 7 atunci o sa avem 8 tramvaie de 2.5 milioane bucata
Primarul ce zice de treaba asta, parca era mare matematician.
- bogdan88
-
Posted:
-
Re: Bucur LF-CA (seria 2020)
bogdan88
Pai tot zice de ceva vreme cam ce zici si tu. Ca nu are sens sa tot repare, reconditioneze si modernizeze tramvaie vechi, depasite tehnic cu costuri de mentenanta si exploatare uriase in comparatie cu cele noi. De aici si studiul de oportunitate pentru cele 250 de tramvaie noi (daca se vor cumpara, tot parcul STB va fi format din tramvaie noi, non-URAC). Acum ca nu spune explicit ca s-a lamurit ca URAC e praf si fara modernizari sau investitii de la stat in uzina (nu de la PMB) o sa se aleaga praful de el, e adevarat. Dar niciun alt primar nu cred ca si-ar fi permis sa spuna asta pentru ca ii sarea imediat sindicatul STB in cap.
PS: Noul Bucur LF-CA a fost proiectat si bugetat in timpul mandatului lui Firea, daca imi amintesc bine
Pai tot zice de ceva vreme cam ce zici si tu. Ca nu are sens sa tot repare, reconditioneze si modernizeze tramvaie vechi, depasite tehnic cu costuri de mentenanta si exploatare uriase in comparatie cu cele noi. De aici si studiul de oportunitate pentru cele 250 de tramvaie noi (daca se vor cumpara, tot parcul STB va fi format din tramvaie noi, non-URAC). Acum ca nu spune explicit ca s-a lamurit ca URAC e praf si fara modernizari sau investitii de la stat in uzina (nu de la PMB) o sa se aleaga praful de el, e adevarat. Dar niciun alt primar nu cred ca si-ar fi permis sa spuna asta pentru ca ii sarea imediat sindicatul STB in cap.
PS: Noul Bucur LF-CA a fost proiectat si bugetat in timpul mandatului lui Firea, daca imi amintesc bine
- 1689
-
Posted:
-
Re: Bucur LF-CA (seria 2020)
1689
Povestea cu “noul design” ar trebui investigata mai in detaliu…
Contractul cu “ingeniosii” a fost anulat - se pare, intr-un final - dar urma celor 6 milioane pentru proiect se pierde …
As fi foarte curios sa stiu cit si pentru ce s-a platit din bugetul acela si ce s-a intimplat cu restul banilor.
Asta ca sa nu mai vorbim ca de 6 milioane pina acum a iesit un “vechiul BLF” varianta “de baza” (alea de 2 aveau pina si AC…).
Daca nu Curtea de Conturi, macar auditul intern de la PMB si tot ar trebui sa-si arunce un ochi prin actele afacerii asteia.
Povestea cu “noul design” ar trebui investigata mai in detaliu…
Contractul cu “ingeniosii” a fost anulat - se pare, intr-un final - dar urma celor 6 milioane pentru proiect se pierde …
As fi foarte curios sa stiu cit si pentru ce s-a platit din bugetul acela si ce s-a intimplat cu restul banilor.
Asta ca sa nu mai vorbim ca de 6 milioane pina acum a iesit un “vechiul BLF” varianta “de baza” (alea de 2 aveau pina si AC…).
Daca nu Curtea de Conturi, macar auditul intern de la PMB si tot ar trebui sa-si arunce un ochi prin actele afacerii asteia.
- Nenea_titi
-
Posted:
-
Re: Bucur LF-CA (seria 2020)
Nenea_titi
Că s-a vrut un tramvai original autentic românesc, e bine. Dar să cheltuiești așa mult cu un prototip care nu are șanse de reușită e parcă prea de tot. Mai mult, URAC este o sifonărie, o pierdere de vreme, bani . Acolo sunt încremeniți în timp. Din punctul meu de vedere, BLF nu ar fi trebuit să existe. Punct. A fost și este un fiasco, o înșiruire de unicate, timpi mari de imobilizare, mentenanță dificilă și nimic actual... mă refer la aer condiționat, și alte chestii moderne. E bine că s-a vrut, dar rău că s-a făcut cum s-a făcut.
Ca și off , dacă V3A CH/CA-PPC sau măcar V3A 93 PPC sau V3A 93 PPC fibră ar fi apărut în 1993, ar fi fost un pic în nodern... așa, în timp ce alții se dotau deja cu tramvaie cu podea joasă în anii 2000, noi făceam V3A 93 cu podea clasică...niciun fel de viziune.
Că s-a vrut un tramvai original autentic românesc, e bine. Dar să cheltuiești așa mult cu un prototip care nu are șanse de reușită e parcă prea de tot. Mai mult, URAC este o sifonărie, o pierdere de vreme, bani . Acolo sunt încremeniți în timp. Din punctul meu de vedere, BLF nu ar fi trebuit să existe. Punct. A fost și este un fiasco, o înșiruire de unicate, timpi mari de imobilizare, mentenanță dificilă și nimic actual... mă refer la aer condiționat, și alte chestii moderne. E bine că s-a vrut, dar rău că s-a făcut cum s-a făcut.
Ca și off , dacă V3A CH/CA-PPC sau măcar V3A 93 PPC sau V3A 93 PPC fibră ar fi apărut în 1993, ar fi fost un pic în nodern... așa, în timp ce alții se dotau deja cu tramvaie cu podea joasă în anii 2000, noi făceam V3A 93 cu podea clasică...niciun fel de viziune.
- Luca M.
-
Posted:
-
Re: Bucur LF-CA (seria 2020)
Luca M.
Da, asa este. Ar fi fost oarecum in regula ca modernizarile de V3A sa apara prin 1990. 2006 a fost tarziu, deja se construiau multe modele full low floor.
Scuzati pentru off topic.
Da, asa este. Ar fi fost oarecum in regula ca modernizarile de V3A sa apara prin 1990. 2006 a fost tarziu, deja se construiau multe modele full low floor.
Scuzati pentru off topic.
- Cezar210
-
Posted:
-
Re: Bucur LF-CA (406-416 produse între 2012-2016)
Cezar210
415 cu un afișaj "inedit", circulând pe linia 23:
Bucur LF-CA 415 - Linia 23 - Bulevardul Mărășești - 22 octombrie 2023
415 cu un afișaj "inedit", circulând pe linia 23:
Bucur LF-CA 415 - Linia 23 - Bulevardul Mărășești - 22 octombrie 2023
20231022172146_IMG_9898.jpg (1.68 MB; downloaded 2504 times)
20231022172148_IMG_9900.jpg (1.93 MB; downloaded 2504 times)
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Bucur LF-CA (406-416 produse între 2012-2016)
shoppy
Nu are nici 10 ani si infloreste rugina pe sub vopsea, si asta sus la acoperis unde nu ajunge sarea de pe drum, jos unde ajunge sarea sigur rupi rugina cu mana, calitate URAC, nu conteaza, il bagam la RK, tot la URAC.
Nu are nici 10 ani si infloreste rugina pe sub vopsea, si asta sus la acoperis unde nu ajunge sarea de pe drum, jos unde ajunge sarea sigur rupi rugina cu mana, calitate URAC, nu conteaza, il bagam la RK, tot la URAC.
- Luca M.
-
Posted:
-
- 1689
-
Posted:
-
Re: Bucur LF-CA (406-416 produse între 2012-2016)
1689
Pai nu se batea lumea cu caramida-n piept ca toata caroseria e din aluminiu ?!
Pai nu se batea lumea cu caramida-n piept ca toata caroseria e din aluminiu ?!
- Nenea_titi
-
Posted:
-
Re: Bucur LF-CA (406-416 produse între 2012-2016)
Nenea_titi
Nici aluminiul nu se comportă prea frumos la factorii care provoacă rugina la fier.
Ca fapt divers, aluminiul corodează în apă sărată, dar și la soluțiile de sare date pentru deszăpezire. Pe suprafețele de aluminiu vopsite, de regulă înflorește vopseaua, dar după ce pică, se vede coroziunea aluminiului. Lăsat foarte mult în atmosferă salină, se găurește la propriu deoarece este reactiv. Aluminiul se pasivizează și el, adică eloxare. Deci aluminiul nu este neapărat mai bun în mediu coroziv.
Cât despre Bucur LF, cam toate au ajuns în stare deplorabilă la exterior, măcar interiorul se menține ok. Am mers însă zilele trecute cu unul, și puteam să jur că are roți pătrate, vibra din toate părțile. Nu sunt grozave, dar mentenanța deficitară nu le ajută deloc. Consider că o revopsire și un strung la roți nu le-ar strica să le aducă la o stare bună. Marea lor problemă este că sunt cam diferite unul de altul...pe dedesubt, că în rest, aparent sunt toate la fel. De ele clar că o să se (încerce să se) mai tragă cât se poate, dar se pare că menținerea tuturor funcționale concomitent este imposibilă. Păcat, cel puțin interiorul acestor tramvaie (pe secțiunea joasă) îmi place mai mult decât Imperio, e mai ergonomic. Eu tot sper că vor fi odată și odată toate funcționale în același timp.
Nici aluminiul nu se comportă prea frumos la factorii care provoacă rugina la fier.
Ca fapt divers, aluminiul corodează în apă sărată, dar și la soluțiile de sare date pentru deszăpezire. Pe suprafețele de aluminiu vopsite, de regulă înflorește vopseaua, dar după ce pică, se vede coroziunea aluminiului. Lăsat foarte mult în atmosferă salină, se găurește la propriu deoarece este reactiv. Aluminiul se pasivizează și el, adică eloxare. Deci aluminiul nu este neapărat mai bun în mediu coroziv.
Cât despre Bucur LF, cam toate au ajuns în stare deplorabilă la exterior, măcar interiorul se menține ok. Am mers însă zilele trecute cu unul, și puteam să jur că are roți pătrate, vibra din toate părțile. Nu sunt grozave, dar mentenanța deficitară nu le ajută deloc. Consider că o revopsire și un strung la roți nu le-ar strica să le aducă la o stare bună. Marea lor problemă este că sunt cam diferite unul de altul...pe dedesubt, că în rest, aparent sunt toate la fel. De ele clar că o să se (încerce să se) mai tragă cât se poate, dar se pare că menținerea tuturor funcționale concomitent este imposibilă. Păcat, cel puțin interiorul acestor tramvaie (pe secțiunea joasă) îmi place mai mult decât Imperio, e mai ergonomic. Eu tot sper că vor fi odată și odată toate funcționale în același timp.
- Rathgeber2523
-
Posted:
-
Re: Bucur LF-CA (seria 2020)
Rathgeber2523
Al 17-lea Tramvai Bucur LF, fabricat în Uzina URAC, a efectuat aseară Probe între Depoul Alexandria și Uzina URAC.
Al 17-lea Tramvai Bucur LF, fabricat în Uzina URAC, a efectuat aseară Probe între Depoul Alexandria și Uzina URAC.
417 1.jpg (625.7 KB; downloaded 2237 times)
417 2.jpg (482.77 KB; downloaded 2237 times)
417 3.jpg (521.84 KB; downloaded 2237 times)
417 4.jpg (344.28 KB; downloaded 2237 times)
- idk_vlad
-
Posted:
-
- Luca M.
-
Posted:
-
📖 Pagination options