Topic: Linia 41 - Metrou Ușor - Piața Presei - Crângași - Ghencea
1830 posts, 556788 views
📖 Pagination options
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Linia 41 - Metrou Ușor - Piața Presei - Crângași - Ghencea
shoppy
La cum se balangane V3A sigur are suspensiile mult mai moi si face mai putin zgomot cand loveste roata ceva.
La cum se balangane V3A sigur are suspensiile mult mai moi si face mai putin zgomot cand loveste roata ceva.
- Nenea_titi
-
Posted:
-
Re: Linia 41 - Metrou Ușor - Piața Presei - Crângași - Ghencea
Nenea_titi
Părerea mea: V3A cred că "negociază" mai ușor aceste inginerii de macaze adaptate decât ASTRA (boghiuri care nu sunt concepute pentru asemenea condiții). V3A e mult mai potrivit pentru nenorocirile astea, cu toate neajunsurile lui (lipsă totală de confort, zgomot, etc).
Marea problemă este că linia 41 s-a deteriorat vizibil, pe Ciurel zici că se rupe la cum bălăngăne. Gardurile sunt montate absolut în bătaie de joc, pe postament cu betonul măcinat... stațiile sunt vai de ele, merita ca pe 55 niște afișaje în stații, dar le distrugeau rapidiștii. Însă trebuie să recunoaștem că dacă nu era Băsescu cu ideea acestui metrou ușor 41 (și altele) și Oprescu cu inelarul, astăzi cred că veneau tramvaie noi pe OR măcinat...
Părerea mea: V3A cred că "negociază" mai ușor aceste inginerii de macaze adaptate decât ASTRA (boghiuri care nu sunt concepute pentru asemenea condiții). V3A e mult mai potrivit pentru nenorocirile astea, cu toate neajunsurile lui (lipsă totală de confort, zgomot, etc).
Marea problemă este că linia 41 s-a deteriorat vizibil, pe Ciurel zici că se rupe la cum bălăngăne. Gardurile sunt montate absolut în bătaie de joc, pe postament cu betonul măcinat... stațiile sunt vai de ele, merita ca pe 55 niște afișaje în stații, dar le distrugeau rapidiștii. Însă trebuie să recunoaștem că dacă nu era Băsescu cu ideea acestui metrou ușor 41 (și altele) și Oprescu cu inelarul, astăzi cred că veneau tramvaie noi pe OR măcinat...
- Media
-
Posted:
-
Re: Linia 41 - Metrou Ușor - Piața Presei - Crângași - Ghencea
Media
Inelarul a fost tot proiectul lui Basesu, implementat de Videanu. Oprescu a terminat Pantelimonul.
Inelarul a fost tot proiectul lui Basesu, implementat de Videanu. Oprescu a terminat Pantelimonul.
- orex
-
Posted:
-
Re: Linia 41 - Metrou Ușor - Piața Presei - Crângași - Ghencea
orex
Problema e idiotenia aia de trecere, 2x2 tramvaie pe sens!
Cum sa zaci, la intrare spre podul Grant, cu tramvaie tixite, la orele de varf? Ar putea sa croseteze 1(unu) cate unul, la ce interval de succedare au!
Spre exemplu, azi dimineata am zabovit vreo 15 min. sa avem cale libera spre Turda!
Problema e idiotenia aia de trecere, 2x2 tramvaie pe sens!
Cum sa zaci, la intrare spre podul Grant, cu tramvaie tixite, la orele de varf? Ar putea sa croseteze 1(unu) cate unul, la ce interval de succedare au!
Spre exemplu, azi dimineata am zabovit vreo 15 min. sa avem cale libera spre Turda!
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Linia 41 - Metrou Ușor - Piața Presei - Crângași - Ghencea
ByOnu
Unul cate unul zici tu ca ar fi mai bine decat 2 cate 2?
Unul cate unul zici tu ca ar fi mai bine decat 2 cate 2?
- orex
-
Posted:
-
Re: Linia 41 - Metrou Ușor - Piața Presei - Crângași - Ghencea
orex
DA!
Comicaria asta cu 2(doua) tramvaie sigur a fost data de faptul ca-n ambele statii de la baza podului incap 2 Astra! Dar daca lungimea peroanelor nu permitea, nu circulau alternativ?!
Remember?
”Adică la intrarea şi ieşirea de pe pod vor fi puse macazuri iar un tramvai din direcţia Turda – Crângaşi va aştepta să treacă cel de pe sensul Crângaşi – Turda pentru a traversa podul. Și invers.”
PS
Acum 4(patru) ani, cand s-a realizat calea de rulare Turda-Crangasi nu-mi amintesc sa fi fost zapaceala asta!
DA!
Comicaria asta cu 2(doua) tramvaie sigur a fost data de faptul ca-n ambele statii de la baza podului incap 2 Astra! Dar daca lungimea peroanelor nu permitea, nu circulau alternativ?!
Remember?
”Adică la intrarea şi ieşirea de pe pod vor fi puse macazuri iar un tramvai din direcţia Turda – Crângaşi va aştepta să treacă cel de pe sensul Crângaşi – Turda pentru a traversa podul. Și invers.”
PS
Acum 4(patru) ani, cand s-a realizat calea de rulare Turda-Crangasi nu-mi amintesc sa fi fost zapaceala asta!
- reiny2000
-
Posted:
-
Re: Linia 41 - Metrou Ușor - Piața Presei - Crângași - Ghencea
reiny2000
Ba a fost și atunci zăpăceală, ba chiar s-au pocnit două tramvaie pentru că un vatman a oprit prea aproape de ingineria STB. Țin minte că uneori treceau și trei tramvaie odată și după trebuiau să aștepte la semafor sau să intre în stație.
Ba a fost și atunci zăpăceală, ba chiar s-au pocnit două tramvaie pentru că un vatman a oprit prea aproape de ingineria STB. Țin minte că uneori treceau și trei tramvaie odată și după trebuiau să aștepte la semafor sau să intre în stație.
- joker
-
Posted:
-
Re: Linia 41 - Metrou Ușor - Piața Presei - Crângași - Ghencea
joker
Mai nou,incepand de luni se va circula doar cu Imperio in 41(se iau 6 Imperio din 32) iar BN a primit turele inapoi in 11(3 ture) si a primit si in alta linie(incepand de luni totul) pe care nu o mai retin
Mai nou,incepand de luni se va circula doar cu Imperio in 41(se iau 6 Imperio din 32) iar BN a primit turele inapoi in 11(3 ture) si a primit si in alta linie(incepand de luni totul) pe care nu o mai retin
- idk_vlad
-
Posted:
-
Re: Linia 41 - Metrou Ușor - Piața Presei - Crângași - Ghencea
idk_vlad
Dar oare când se vor întoarce la Militari Imperiourile pentru 25, vor lua de acolo pentru 41?
Dar oare când se vor întoarce la Militari Imperiourile pentru 25, vor lua de acolo pentru 41?
- Nenea_titi
-
Posted:
-
Re: Linia 41 - Metrou Ușor - Piața Presei - Crângași - Ghencea
Nenea_titi
Adică din tramvaiele lui Militari... că de fapt, tramvaiele din 32 aparțin Militari. Sau le-a dat lui Alexandria și Militari primește noi ?
Accidentul a avut loc deoarece vatmanii vin cu viteză pe coborâre. Numai eu știu câte tramvaie s-au pocnit la coborârea spre Crângași, de-a lungul timpului având în vedere că stau aici de când mergeau 41 și 42, și când 41 avea ep-v3a. Ciocăneli au avut loc destule.
BN are 3, 24, 44 (de ceva vreme), 45, parțial 41 (dar zici că gata) și ocazional 11. Oricum deja locuitorii Crângașiului, care stau lângă "inginerie", deja sunt scoși din sărite de zgomot. Măcar dacă sâmbătă și duminică ar începe turele la 6:30, până atunci merge gol. Înțeleg în timpul săptămânii, e plin de pe la 5:30-6:00 de la primele ture, dar în WE la orele alea e gol.
@orex : nu a fost nicio bulibășeală. S-a circulat oarecum normal. Nici cabină la macaz nu a fost cum e acum. Dar cum spuneam, probabil că V3A se împacă mai bine cu "ingineria" decât Imperio.
La paletă, în trecuturi s-a mers și cu V3A obișnuit, EP V3A și Tatre. Și nu era zăpăceală.
Ba chiar în 1994-1995 când au făcut linia CF pe pod, au existat 53 și 54. 53 era între Pod Grant și Ghencea iar 54 era Pod Grant - Piața Scânteii. Era cu bidirecționale. Primul avea vreo 12 (sau mai multe, îmi aduc aminte că erau mai multe bidirecționale V3A), iar 54 avea între 1 și 2 (de regulă V2A 2s) funcție de momentul zilei. Între Bd 1 Mai (Azi Ion Mihalache) și Piața Scânteii mai era și 3 (mergea la Pârvan), care mai ajuta un pic. Iar 641 mergea de la Clucerului până la Piața Crângași (pe un sens pe pod, se circula dublu pe o bandă). Și chiar se mergea acceptabil, cu rablele de atunci (DAC fumigen în care ploua) V3A-2S ȘI V2A-2S. Țin minte, eram a 7 a. Atunci însă nu era ingineria de macaz, era "plantat" la nivelul liniei, nu făcea hopul de acum, deci permitea ceva viteză, dar pe atunci 41 era cu OR în capetele Podului.
Un pic off :Ce altă linie ar mai putea avea ? Nu-mi vin în minte decât: 1/10 (completări), 12 (acces ca pe 11 și 44, dar doar câteva ture pe 12), sau...47(acum în Victoria, probabil se retrag Tatre din circulație iar Alexandria nu are prea multe tramvaie disponibile).
Adică din tramvaiele lui Militari... că de fapt, tramvaiele din 32 aparțin Militari. Sau le-a dat lui Alexandria și Militari primește noi ?
Accidentul a avut loc deoarece vatmanii vin cu viteză pe coborâre. Numai eu știu câte tramvaie s-au pocnit la coborârea spre Crângași, de-a lungul timpului având în vedere că stau aici de când mergeau 41 și 42, și când 41 avea ep-v3a. Ciocăneli au avut loc destule.
BN are 3, 24, 44 (de ceva vreme), 45, parțial 41 (dar zici că gata) și ocazional 11. Oricum deja locuitorii Crângașiului, care stau lângă "inginerie", deja sunt scoși din sărite de zgomot. Măcar dacă sâmbătă și duminică ar începe turele la 6:30, până atunci merge gol. Înțeleg în timpul săptămânii, e plin de pe la 5:30-6:00 de la primele ture, dar în WE la orele alea e gol.
@orex : nu a fost nicio bulibășeală. S-a circulat oarecum normal. Nici cabină la macaz nu a fost cum e acum. Dar cum spuneam, probabil că V3A se împacă mai bine cu "ingineria" decât Imperio.
La paletă, în trecuturi s-a mers și cu V3A obișnuit, EP V3A și Tatre. Și nu era zăpăceală.
Ba chiar în 1994-1995 când au făcut linia CF pe pod, au existat 53 și 54. 53 era între Pod Grant și Ghencea iar 54 era Pod Grant - Piața Scânteii. Era cu bidirecționale. Primul avea vreo 12 (sau mai multe, îmi aduc aminte că erau mai multe bidirecționale V3A), iar 54 avea între 1 și 2 (de regulă V2A 2s) funcție de momentul zilei. Între Bd 1 Mai (Azi Ion Mihalache) și Piața Scânteii mai era și 3 (mergea la Pârvan), care mai ajuta un pic. Iar 641 mergea de la Clucerului până la Piața Crângași (pe un sens pe pod, se circula dublu pe o bandă). Și chiar se mergea acceptabil, cu rablele de atunci (DAC fumigen în care ploua) V3A-2S ȘI V2A-2S. Țin minte, eram a 7 a. Atunci însă nu era ingineria de macaz, era "plantat" la nivelul liniei, nu făcea hopul de acum, deci permitea ceva viteză, dar pe atunci 41 era cu OR în capetele Podului.
Un pic off :Ce altă linie ar mai putea avea ? Nu-mi vin în minte decât: 1/10 (completări), 12 (acces ca pe 11 și 44, dar doar câteva ture pe 12), sau...47(acum în Victoria, probabil se retrag Tatre din circulație iar Alexandria nu are prea multe tramvaie disponibile).
- Gabi23
-
Posted:
-
Re: Linia 41 - Metrou Ușor - Piața Presei - Crângași - Ghencea
Gabi23
În noaptea de 20 spre 21 octombrie 2023 a fost înlocuit macazul de intrare în terminalul de la Piața Presei.
În noaptea de 20 spre 21 octombrie 2023 a fost înlocuit macazul de intrare în terminalul de la Piața Presei.
- Andi_C
-
Posted:
-
Re: Linia 41 - Metrou Ușor - Piața Presei - Crângași - Ghencea
Andi_C
Au fost inlocuite majoritatea gardurilor din stațiile Pasaj Grant/ Șoseaua Crângași. Mai sunt câteva garduri lângă semaforul de la Strada Ceahlău, momentan s-a turnat o nouă fundație pentru bordură.
Au fost inlocuite majoritatea gardurilor din stațiile Pasaj Grant/ Șoseaua Crângași. Mai sunt câteva garduri lângă semaforul de la Strada Ceahlău, momentan s-a turnat o nouă fundație pentru bordură.
20240104_091342.jpg (1.35 MB; downloaded 1747 times)
20240104_091339.jpg (986.62 KB; downloaded 1747 times)
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Linia 41 - Metrou Ușor - Piața Presei - Crângași - Ghencea
shoppy
Apropo de trecerea de pietoni de pe Turda intre statiile Pasaj Grant si Bd. Ion Mihalache, aceasta https://www.google.com/maps/@44.4587313, ... ntry=ttu , in loc sa fie o instalatie de semafor cu buton sunt 3 instalatii una dupa alta, adica apesi un buton sa opresti masinile intr-un sens, apoi apesi alt buton ca sa opresti tramvaiele si apoi apesi al 3-lea buton ca sa opresti masinile de pe sensul celalalt, o bataie de joc de pe vremea cand se spera la prioritizarea lui 41 in intersectii, acum mai mult incurca, butoanele sunt prost semnalizate si nu exista semnalizare de "comanda primita, asteptati sa se faca verde" ca la celelalte instalatii.
Astazi o mama, zapacita de toate butoane si de un semafor de pietoni in care batea soarele si la care rosul era ars iar verdele avea cozorocul rupt, a ajuns ca la ultima traversare sa fie convinsa ca ea are verde si sa iasa cu copilul in fata masinilor care defapt ele aveau verde.
Trebuie neaparat inlocuita toata aberatia cu o singura instalatie care de la un singur buton sa opreasca atat tramvaiele cat si masinile de pe ambele sensuri, mai ales ca acolo si masinile si tramvaiele circula foarte repede.
Apropo de trecerea de pietoni de pe Turda intre statiile Pasaj Grant si Bd. Ion Mihalache, aceasta https://www.google.com/maps/@44.4587313, ... ntry=ttu , in loc sa fie o instalatie de semafor cu buton sunt 3 instalatii una dupa alta, adica apesi un buton sa opresti masinile intr-un sens, apoi apesi alt buton ca sa opresti tramvaiele si apoi apesi al 3-lea buton ca sa opresti masinile de pe sensul celalalt, o bataie de joc de pe vremea cand se spera la prioritizarea lui 41 in intersectii, acum mai mult incurca, butoanele sunt prost semnalizate si nu exista semnalizare de "comanda primita, asteptati sa se faca verde" ca la celelalte instalatii.
Astazi o mama, zapacita de toate butoane si de un semafor de pietoni in care batea soarele si la care rosul era ars iar verdele avea cozorocul rupt, a ajuns ca la ultima traversare sa fie convinsa ca ea are verde si sa iasa cu copilul in fata masinilor care defapt ele aveau verde.
Trebuie neaparat inlocuita toata aberatia cu o singura instalatie care de la un singur buton sa opreasca atat tramvaiele cat si masinile de pe ambele sensuri, mai ales ca acolo si masinile si tramvaiele circula foarte repede.
- andreiiul
-
Posted:
-
Re: Linia 41 - Metrou Ușor - Piața Presei - Crângași - Ghencea
andreiiul
Initial asa functiona parca acel semafor. Apoi, in functie de partea de trotuar de pe care era apasat butonul de comanda, se facea rosu pt masini si tramvai, traversai un sens si liniile de tramvai si apoi dadeai comanda pt celalalt sens. Problema e ca butoanele erau amplasate neintuitiv si aveai pe acelasi stalp (pe sens Turda Crangasi) butoane pt ambele directii de traversare.
Acum, din ce stiu acolo semaforizarea functioneaza in regim automat, fara sa mai fie necesara comanda de la pieton.
Din pacate o parte insemnata a semaforizarii de pe linia 41 nu a fost modernizata la implementarea BTMS si intretinerea era in sarcina ASB.
Initial asa functiona parca acel semafor. Apoi, in functie de partea de trotuar de pe care era apasat butonul de comanda, se facea rosu pt masini si tramvai, traversai un sens si liniile de tramvai si apoi dadeai comanda pt celalalt sens. Problema e ca butoanele erau amplasate neintuitiv si aveai pe acelasi stalp (pe sens Turda Crangasi) butoane pt ambele directii de traversare.
Acum, din ce stiu acolo semaforizarea functioneaza in regim automat, fara sa mai fie necesara comanda de la pieton.
Din pacate o parte insemnata a semaforizarii de pe linia 41 nu a fost modernizata la implementarea BTMS si intretinerea era in sarcina ASB.
📖 Pagination options