Zona metropolitană BucureștiLucrări de modernizare și extindere a infrastructuriiModernizare sistem rutier și linii de tramvai pe traseul liniei 5 (Aerogării - Sf. Gheorghe)

 

Topic: Știri și articole din presă

145 posts, 43690 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1  ... 5 6 7 8 9 10 11
 
 

📖 Pagination options
Re: Știri și articole din presă ByOnu

Informații și fotografii preluate de pe pagina de Facebook a primarului general.

Pentru posteritate.


🚉Am finalizat lucrările pentru bucla de întoarcere a tramvaiului 5 de la Aerogării, din zona Aeroportului Băneasa.

🚉Astfel, am realizat calea de rulare și linia aeriană de contact, zona carosabilă și trotuarele, am construit peronul, am executat instalații de canalizare pentru preluarea apelor meteorice, am trasat marcaje, am montat indicatoare rutiere și am instalat semafoare.

🚉Pe aici vor circula tramvaie normale, cu o singură cabină, nemafiind nevoie de tramvaie cu două capete, cum era înainte de realizarea buclei de întoarcere.

🚉Lucrările au fost realizate de STB după mai bine de zece ani de tergiversări, cauzate de exproprieri și de intrarea în insolvență a fostului executant.

🚉Totodată, linia 5 de tramvai va fi reabilitată. Procedura de achiziție este în derulare și suntem în faza de evaluare a ofertelor.
2023_09_9.jpg (391.46 KB; downloaded 4733 times)
2023_09_8.jpg (339.06 KB; downloaded 4734 times)
2023_09_7.jpg (297.36 KB; downloaded 4733 times)
2023_09_4.jpg (238.92 KB; downloaded 4733 times)
2023_09_3.jpg (282.44 KB; downloaded 4733 times)
2023_09_2.jpg (236.02 KB; downloaded 4734 times)
2023_09_1.jpg (198.9 KB; downloaded 4733 times)
2023_09_10.jpg (365.05 KB; downloaded 4733 times)
2023_09_5.jpg (268.78 KB; downloaded 4733 times)
2023_09_6.jpg (363.91 KB; downloaded 4733 times)

 



  • V2A
  • Posted:
  •  

Re: Știri și articole din presă V2A

Stelian Bujduveanu, pe Facebook:
Încep lucrările pe una dintre cele mai importante linii de tramvai din Capitală: #Linia5 - tramvaiul corporatiștilor!

ℹ️ Primăria Capitalei a desemnat constructorul care va executa lucrările de reabilitare pentru linia 5.

În perioada următoare va fi semnat contractul de execuție lucrări, și, ulterior, se va emite ordinul de începere a lucrărilor.

🚉 Linia 5 va fi reabilitată pe o lungime de aproximativ 4.3 km, pe Str. Barbu Văcărescu și Str. Căpitan Av. Alexandru Șerbănescu, de la Șoseaua Ștefan cel Mare la Pod Băneasa.
_____
Principalele lucrări care se vor executa în cadrul acestui proiect sunt:
1️⃣ Lucrări la calea de rulare;
2️⃣ Realizarea a 18 peroane – Vor fi demolate peroanele existente, urmând a fi construite unele noi, dotate cu adăposturi pentru călători, borne reflectorizante, gard pentru protecția călătorilor, stâlpi pentru supraveghere video etc.
3️⃣ Lucrări la rețeaua de contact –prin  în înlocuirea în totalitate a elementelor rețelei de contact.
4️⃣ Modernizarea substației electrice de tracțiune Nordului – Presupune înlocuirea echipamentelor electrice din cadrul acesteia;
5️⃣ Lucrări la sistemul de iluminat public – Rețeaua de iluminat va fi proiectată și mutată în subteran, prin tuburi de protecție, în ampriza căii de rulare a tramvaiului și în trotuare. În plus, se vor înlocui corpurile de iluminat existente, fiind montate unele cu led.
6️⃣ Lucrări de relocare a semaforizării de pe B-dul Barbu Văcărescu și Strada Alexandru Șerbănescu;
7️⃣ Lucrări la rețelele edilitare.

Lucrările vor dura 12 luni (inclusiv proiectarea), iar termenul de garanție va fi de 5 ani.

#Linia5 #TramvaiulCorporatistilor #Bucuresti

 


Re: Știri și articole din presă PTMZ

...iar câștigătorul e Mari Vila în asociere cu Luxten și Electromontaj. Execuția, însă, mai așteaptă, deoarece ar fi probleme cu autorizația de construire.
Constructorul este pregătit, dar sunt probleme cu mutarea unui peron
Stelian Bujduveanu nu a precizat, în postarea sa, ce constructor a fost desemnat, însă Club Feroviar a aflat că este vorba de cea de-a doua asociere, lucru confirmat apoi de patronul Mari-Vila, Marin Mîndrilă.

”Am dat documentația finală la Primărie. Putem să începem imediat lucrările, dat fiind că proiectarea este deja făcută de către Societatea de Transport București”, ne-a declarat el.

Însă, după cum am aflat pe surse, ordinul de începere a lucrărilor va întârzia, pentru că sunt probleme cu emiterea autorizației de construcție la nivelul Primăriei Municipiului București. Cauza ar fi că în zona Hotelului Caro se intenționează mutarea peronului unei stații câţiva zeci de metri față de amplasamentul prevăzut în proiect. Mutarea peronului ar fi fost solicitată chiar de patronii hotelului menționat și de mai multe instituții din zonă. Alte surse, din rândul proiectanților, ne-au precizat că mutarea refugiului cu pricina nu ar trebui să fie un obstacol în emiterea autorizației de construcție, având în vedere că ea trebuie eliberată de PMB, nu de o altă entitate, dar că la nivelul Municipalității sunt probleme în acest sens.

Sursa: Club Feroviar

 


Re: Bulevardul Aerogării - Bulevardul Barbu Văcărescu (Linia 5) Nenea_titi

https://b365.ro/lucrarile-la-linia-5-de- ... -515411/

Asta sună așa: "ne apucăm acum, uite acușica dar mai avem ceva dar o să o facem dar mai stați un pic, o facem dar ne-am împotmolit, dar o facem noi, nu e problemă... imediat o facem"...o altă metodă de amânare.

 


Re: Știri despre transportul local din București beauty and your feast

🚃 Încep lucrările la #linia 5 - tramvaiul corporatiștilor!

Contractul a fost deja atribuit de Primăria Municipiului Bucureşti, iar activitățile presupun două etape distincte:
1️⃣ proiectare (4 luni, pe timp de iarnă când ziua este scurtă și străzile aglomerate);
2️⃣ execuție (8 luni, în sezonul cald, când ziua este lungă și circulația mai redusă).
🔰 Tronsonul pe care încep lucrările are o lungime de 4,3 km (de la Șoseaua Ștefan cel Mare până la Pod Băneasa) de-a lungul străzilor Barbu Văcărescu și Căpitan Av. Alexandru Șerbănescu.
Nu doar șinele de tramvai intră în reparație! Se va lucra și la modernizarea carosabilului, a sistemului public de iluminat, precum și a substației Nordului.
Ce facem:
✔️înlocuim calea de rulare a tramvaiului;
✔️peroane noi, dotate cu spații de protecție ploaie, precum și panouri de informare interactive;
✔️înlocuim rețele electrice și montăm soluții de iluminat noi, cu led;
✔️sisteme noi de semaforizare.
✅ La finalul lucrărilor, STB S.A. va utiliza exclusiv tramvaie noi Imperio, care vor circula pe un traseu modernizat complet.
______
🤝 Lucrăm, zi de zi, pentru a crește calitatea serviciului public de transport.
Modern. Digital. Avantajos. Acesta este noul STB!
Primăria Municipiului Bucureşti
Stelian Bujduveanu
Asociația de Dezvoltare Intercomunitară - TPBI
#linia5 #TramvaiulCorporatistilor #Bucuresti


https://www.facebook.com/SocietateaDeTra ... Nr3nm85l

 


Re: Știri și articole din presă SirVlady

E oficial!   8-)
Pe 5 februarie încep lucrările de reabilitare la linia 5, una dintre cele mai lungi şi importante linii de tramvai din Capitală!

▶️ Linia 5 leagă Centrul de zona de Nord a Capitalei şi va  fi modernizată pe o lungime de 4,3 km, pe tronsonul cuprins între B-dul Ștefan cel Mare și Podul Băneasa.
Odată reabilitată, #Linia5, sau Tramvaiul corporatiștilor, va deveni o alternativă rapidă de acces către zona de Nord, şi va fluidiza traficul din zonă.

Termenul de execuţie a lucrărilor este de 12 luni.
_____
Lucrările vizează străzile Barbu Văcărescu și Căpitan Av. Alexandru Șerbănescu, de la Șoseaua Ștefan cel Mare la Pod Băneasa şi presupun: modernizarea căii de rulare, realizarea peroanelor (care vor fi dotate cu adăposturi pentru călători, borne reflectorizante, gard pentru protecția călătorilor, stâlpi pentru supraveghere video etc), înlocuirea în totalitate a elementelor rețelei de contact, modernizarea substației electrice de tracțiune Nordului, lucrări la sistemul de iluminat public etc.

Viceprimarul Stelian Bujduveanu pe Facebook.

 


Re: Știri și articole din presă Zetterberg

Joi, 15 Februarie 2024
Temporar, tramvaiele liniei 5 vor circula pe un traseu modificat

Având în vedere necesitatea executării lucrărilor de modernizare a căii de rulare a tramvaielor de pe străzile Barbu Văcărescu și Căpitan Aviator Alexandru Șerbănescu, începând de luni, 19.02.2024, linia de tramvai 5 va funcționa pe un traseu modificat, cuprins între capătul de linie „Piața Sf. Gheorghe” și bucla „Bd. Lacul Tei”.

Astfel, pe sensul de mers spre „Bd. Lacul Tei”, tramvaiele liniei 5 vor circula pe următorul traseu: terminal „Piața Sf. Gheorghe”, Str. Sfântul Gheorghe, Calea Moșilor, Str. Doctor Paleologu, Str. Armand Călinescu, Str. Vasile Lascăr, Str. Viitorului, Str. Lizeanu, Str. Maica Domnului, Bd. Lacul Tei, terminal „Bd. Lacul Tei”.

Pe sensul de mers spre „Piața Sf. Gheorghe”, tramvaiele liniei 5 vor circula pe următorul traseu: terminal „Bd. Lacul Tei”, Bd. Lacul Tei, Str. Maica Domnului, Str. Lizeanu, Str. Viitorului, Str. Vasile Lascăr, Str. Armand Călinescu, Calea Moșilor, Str. Cavafii Vechi, Str. Băniei, Str. Sfântul Gheorghe, terminal „Piața Sf. Gheorghe”.

Preluarea călătorilor de pe traseul suspendat va fi asigurată de linia navetă de autobuz 605, care va funcționa între terminalul „Aeroport Băneasa” și str. Viitorului (stația „Toamnei”) astfel:

Pe sensul spre „Toamnei”: terminal „Aeroport Băneasa”, Str. Grațioasă, Bd. Aerogării, Str. Cpt. Av. Alexandru Șerbănescu, Str. Barbu Văcărescu, Str. Tunari, Bd. Dacia, Str. Viitorului, stația „Toamnei”;
Pe sensul spre „Aeroport Băneasa”: stația „Toamnei”, Str. Viitorului, Șos. Ștefan cel Mare, Str. Barbu Văcărescu, Str. Cpt. Av. Alexandru Șerbănescu, Bd. Aerogării, Str. Grațioasă, terminal „Aeroport Băneasa”.
Autobuzele liniei 605 vor efectua opriri în stațiile liniei 330 amplasate pe Bd. Aerogării, pe Str. Aviator Alexandru Șerbănescu și pe Str. Barbu Văcărescu, în stația de tramvai „Teatrul Metropolis” situată pe Str. Tunari (pentru facilitarea transbordărilor), în stațiile de tramvai „Mihai Eminescu” și „Toamnei”, situate pe Str. Viitorului (pe traseul liniei 16), precum și în stațiile „Lizeanu”, „Dr. Grozovici” și „Vasile Lascăr”, situate pe Șos. Ștefan cel Mare (la trotuar).

Aici sursa:

https://www.stbsa.ro/comunicat1?nrcom=2034

 


Re: Știri și articole din presă Zetterberg

https://www.facebook.com/100063903183153 ... ?app=fbl

Cică au început lucrările:
Stelian Bujduveanu, viceprimar

Începând de astăzi, se lucrează la Linia 5 #Tramvaiul corporatiștilor!
🚧 Lucrările vor dura 12 luni, timp în care linia 5 va fi reabilitată pe o lungime de 4.3 km, de la Șoseaua Ștefan cel Mare la Pod Băneasa.
____
În următoarea perioadă, se vor executa:
➖Lucrări la calea de rulare
➖Realizarea peroanelor, dotate cu adăposturi pentru călători, borne reflectorizante, gard pentru protecția călătorilor, stâlpi pentru supraveghere video etc.
➖Lucrări la rețeaua de contact –prin în înlocuirea în totalitate a elementelor rețelei
➖Modernizarea substației electrice de tracțiune Nordului
➖Lucrări la sistemul de iluminat public – Rețeaua de iluminat va fi proiectată și mutată în subteran
➖Lucrări de relocare a semaforizării de pe B-dul Barbu Văcărescu și Strada Alexandru Șerbănescu
➖Lucrări la rețelele edilitare.

 


Re: Știri și articole din presă Zetterberg

Nicușor Dan, Primar General

🟢 Lucrările de reabilitare a liniei 5 de tramvai progresează.
🟢 Am început concomitent dinspre Șoseaua Ștefan cel Mare spre strada Barbu Văcărescu și dinspre Podul Băneasa spre strada Căpitan Av. Alexandru Șerbănescu.
🟢 Lucrarea reprezintă primul lot din cele 11 atribuite pe care le vom moderniza.
🟢 Pentru celelalte 10 loturi suntem pe final cu proiectarea, urmând ca în lunile aprilie-mai să începem execuția.
🟢 În total, vom reabilita 50 de km, astfel încât peste doi ani şi jumătate nu o să mai existe linii de tramvai nemodernizate în Bucureşti.
Sursa + poze mai jos:
https://www.facebook.com/100043992705692 ... ?app=fbl

 


Re: Știri și articole din presă ByOnu

Bezna in care a fost lasata artera incepe sa faca primele victime. Un pieton a fost calcat pe trecere.

Ar trebui iluminate temporar trecerile, intrucat sunt puncte critice. Sau implementate niste semafoare temporare cu buton.

*discutiile nu le purtam aici, la stiri.

Sursa captura: skyscrapercity.
Screenshot_20240315-145631_Chrome.jpg (1.09 MB; downloaded 1969 times)

 


Re: Știri și articole din presă Zetterberg

https://www.facebook.com/100043992705692 ... 9Ucbxw6v

Update de la Primarul Capitalei pentru linia 5.

🟢De asemenea, vom moderniza 17 peroane, pe care le vom adapta la tramvaiele Imperio, și vom construi încă un peron.
Are cineva idee unde ar trebui să fie acest nou peron?

 


Re: Știri și articole din presă nathalael

https://b365.ro/esential-inspectorii-pmb ... h7P0RmOA

Au zis băieții ca e totul ok

În urma sesizării, Direcția Generală Investiții – Serviciul Urmărire Lucrări, a făcut verificări pentru a constata dacă cele afirmate se confirmă sau nu.

Astfel că, s-a organizat o întâlnire pe șantier la care au luat parte:

   Proiectantul,
   Supervizorul/dirigintele de șantier,
   Constructorul.

Ulterior, Municipalitatea a revenit cu explicații pentru fiecare dintre problemele ce au fost semnalate. Iată care sunt acestea:

       Mărimea fundației „disproporționat de lată” a rezultat dintr-un calcul funcție de încărcările stâlpului: se întâmplă frecvent sa existe guri de vizitare aferente canalizării în axul liniei de tramvai, astfel distanța dintre traverse se mărește. Distanța dintre traverse poate fi accidental până la 1.5 m, fără să afecteze siguranța în circulație. Fundațiile stâlpilor metalici sunt executate conform proiectului. Stâlpii SM6 au fundația de 1,60 x60x1,90 metri, deci față de axul celor două căi de rulare este o distanță de 0,80 m de o parte și alta. În conformitate cu proiectul, interaxul celor două căi este de 3,5 lungime unei traverse fiind de 2m.
       Sudurile aluminotermice sunt executate conform proiectului și au rapoarte de examinate prin control ultrasonic, cu volum de examinare de 100%.
       Distanțierii se montează în momentul calării liniei pentru betonare.

 


Re: Știri și articole din presă Luca M.

https://b365.ro/esential-santierul-de-la ... VBE_BqDQ

Citez eu stirea



ESENȚIAL | Șantierul de la Linia 5, în pericol de sistare. Unul dintre constructori amenință că, de luni, nu mai mișcă un deget din cauza datoriilor mari pe care PMB le are deja

Lucrările la linia 5 de tramvai riscă să fie sistate, după ce una dintre companiile care se ocupă de modernizare a avertizat Primăria Capitalei că nu va continua reparațiile, spunând că PMB nu ar fi plătit facturile. În notificarea transmisă către municipalitate, compania spune că a realizat lucrări de circa 41,3 milioane de lei, însă ar fi primit de la Primăria Capitalei doar 6,5 milioane de lei.

Lucrările de la linia 5 de tramvai riscă să fie oprite, după ce una din cele trei companii care se ocupă de lucrări acuză Primăria Capitalei de neplata facturilor pentru modernizare, potrivit Newsweek.

Lucrările la linia 5 intră în impas? O companie care se ocupă de reabilitare acuză Primăria Capitalei de neplata facturilor
Astfel, linia 5 din nordul Capitalei se află în plin proces de reabilitare de mai multe luni, iar sursele Newsweek au obținut documente potrivit cărora compania Mari Vila-Com SRL somează Primăria Capitalei să achite facturile pentru lucrările deja realizate, care ar valora circa 41,3 milioane de lei. În total, un consorțiu de trei companii se ocupă de primul tronson de reabilitare al liniei 5.

Prin prezenta Notificare vă aducem la cunoștință că (…) nu ați respectat termenele de plată prevăzute pentru situațiile detaliate de mai jos, fapt ce provoacă imposibilitatea continuării lucrărilor contractate (…) După cum reiese din cele detaliate mai sus, valoarea lucrărilor executate de către asocierea noastră este de 41.313.406,62 lei (ceea ce reprezintă financiar 25,8% din valoarea contractului și 40% stadiu fizic executat) iar valoarea lucrărilor plătite până acum de către Primăria Municipiului București este de doar 6.571.497,7 lei. Menționăm că la această dată asocierea noastră are datorii considerabile către furnizori”, a comunicat administratorul Mari Vila-Com SRL către Primăria Municipiului București.
În continuare, administratorul companiei a amenințat că lucrările vor fi sistate începând cu luni, 8 iulie, deoarece compania se află în imposibilitatea financiară de a continua lucrările.

“Având în vedere situația prezentată mai sus care dovedește că ne aflăm în imposibilitatea financiară de a continua lucrările vă notificăm că începând cu data de luni 08.07.2024 asocierea va sista lucrările contractate”

Cine ar fi vinovat pentru această situație
Situația pare una atipică, de ce nu ar plăti Primăria Capitalei lucrările de reabilitare a liniilor de tramvai, după ce PMB. prin edilul Nicușor Dan a anunțat că vrea să cumpere 250 de tramvaie noi, transportul în comun fiind considerat opțiunea numărul 1 pentru eliberarea traficului din Capitală?

Ei bine, se pare că Nicușor Dan ar fi trebuit să ceară aprobarea majorării bugetului în cadrul CGMB pentru a putea acoperi facturile restante către companiile care se ocupă de reabilitarea liniei 5.

Am solicitat un punct de vedere din partea Primăriei Municipiului București și îl vom comunica imediat după ce îl vom primi.

 


Go to page:  1  ... 5 6 7 8 9 10 11
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Modernizare sistem rutier și linii de tramvai pe traseul liniei 5 (Aerogării - Sf. Gheorghe)  • 
Choose destination

Since our 2415 forum members have written 433067 posts in 5389 topics and 518 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use