Topic: Discuții diverse
356 posts, 123870 views
📖 Pagination options
- ADK
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse
ADK
Undeva prin vară l-am văzut prin cart. Bucureștii-Noi și dacă nu-mi joacă memoria feste, încă o are. Din păcate multe au fost dezlipite în urma revopsirilor și nu s-au mai montat la loc, ori au căzut din cauza spălărilor intensive sau au fost îndepărtate din alte motive.
Ikarusurile 260 au avut și ele sigla metalică (cea de pe 415T-uri este din ceva cauciuc), cu logo-ul vechi scris italic și fixat cu șuruburi. Cam toate au rămas fără ele în urma RK-urilor, o singură mașină am văzut-o pe galeria stfp.net cu ea încă existentă și după 2005 (nu mai știu numărul, pare-mi-se de la Floreasca) și asta cel mai sigur datorită vreunui șofer. Nu știu dacă au avut și în spatele cabinei, cel puțin submodelul venit în București.
Undeva prin vară l-am văzut prin cart. Bucureștii-Noi și dacă nu-mi joacă memoria feste, încă o are. Din păcate multe au fost dezlipite în urma revopsirilor și nu s-au mai montat la loc, ori au căzut din cauza spălărilor intensive sau au fost îndepărtate din alte motive.
Ikarusurile 260 au avut și ele sigla metalică (cea de pe 415T-uri este din ceva cauciuc), cu logo-ul vechi scris italic și fixat cu șuruburi. Cam toate au rămas fără ele în urma RK-urilor, o singură mașină am văzut-o pe galeria stfp.net cu ea încă existentă și după 2005 (nu mai știu numărul, pare-mi-se de la Floreasca) și asta cel mai sigur datorită vreunui șofer. Nu știu dacă au avut și în spatele cabinei, cel puțin submodelul venit în București.
- Andi_C
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse
Andi_C
Și in mertie 2023, înainte să fie retras o avea.
cris_m wrote here:
Da, 5202 este protagonistul, poza este din august 2021 ce-i drept...
Și in mertie 2023, înainte să fie retras o avea.
- ADK
-
Posted:
-
- Gabi23
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse
Gabi23
5202 nu circulă, este retras pentru că are avariată podeaua în zona roții dreapta față.
5202 nu circulă, este retras pentru că are avariată podeaua în zona roții dreapta față.
- ADK
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse
ADK
Atunci înseamnă că era 5203. 🤦♂️
Mai exact pe 20 august, când l-am fotografiat pe 5104 am mers cu el până la Kaufland BN (să nu mai zic că a mers cu 20 km/h tot drumul).
Atunci înseamnă că era 5203. 🤦♂️
Mai exact pe 20 august, când l-am fotografiat pe 5104 am mers cu el până la Kaufland BN (să nu mai zic că a mers cu 20 km/h tot drumul).
- valy
-
Posted:
-
Re: Irisbus Citelis
valy
Dacă iei multe serii riști să ai un parc pestriț.
Nenea_titi wrote here:
Iau 10 troleibuze noi , mai casez 10 Citelis după punerea în funcțiune a celor 10 noi. Ș.a.m.d. .
Dacă iei multe serii riști să ai un parc pestriț.
- Nenea_titi
-
Posted:
-
Re: Irisbus Citelis
Nenea_titi
De ce parc pestriț?
Comanzi să zicem 20 Solaris, când vin și intră în circulație casezi 20 Citelis. Încă o licitație, comenzi încă 20 SOLARIS , când vin, și intră în circulație, încă 20 Citelis la concasor.
Riscul unui parc prea pestriț este dacă să zicem mai participă și alții. Adică dacă peste Solaris se bagă ulterior SOR, să zicem, și are preț mai bun la aceleași facilități... atunci da, riști să ai un parc pestriț , mai apare încă unul... Dar la troleibuze, pe România cel puțin, Solaris cam are monopol. Nu prea mai văd pe alții pe piața noastră.
De ce parc pestriț?
Comanzi să zicem 20 Solaris, când vin și intră în circulație casezi 20 Citelis. Încă o licitație, comenzi încă 20 SOLARIS , când vin, și intră în circulație, încă 20 Citelis la concasor.
Riscul unui parc prea pestriț este dacă să zicem mai participă și alții. Adică dacă peste Solaris se bagă ulterior SOR, să zicem, și are preț mai bun la aceleași facilități... atunci da, riști să ai un parc pestriț , mai apare încă unul... Dar la troleibuze, pe România cel puțin, Solaris cam are monopol. Nu prea mai văd pe alții pe piața noastră.
- Albert
-
Posted:
-
Re: Irisbus Citelis
Albert
Problema e ca nu ne garantează nimeni ca Solaris va participa la toate licitațiile și va și câștiga. În mod normal, dacă nu exista legea care să te oblige să faci licitații pentru absolut orice, ar fi trebuit ca STB să aibă autobuze de un singur tip, troleibuze de un singur tip și tramvaie tot de un singur tip (pentru eficientizarea costurilor). Dar așa e legea, nu avem ce face.
Problema e ca nu ne garantează nimeni ca Solaris va participa la toate licitațiile și va și câștiga. În mod normal, dacă nu exista legea care să te oblige să faci licitații pentru absolut orice, ar fi trebuit ca STB să aibă autobuze de un singur tip, troleibuze de un singur tip și tramvaie tot de un singur tip (pentru eficientizarea costurilor). Dar așa e legea, nu avem ce face.
- punmeister
-
Posted:
-
Re: Irisbus Citelis
punmeister
La troleibuze exista o portita, si anume in a forta toti producatorii prin CS sa livreze un anumit tip de echipament de tractiune de la un anumit producator (cum fac operatorii din Italia si Germania unde impun echipamentele Kiepe prin CS).
La troleibuze exista o portita, si anume in a forta toti producatorii prin CS sa livreze un anumit tip de echipament de tractiune de la un anumit producator (cum fac operatorii din Italia si Germania unde impun echipamentele Kiepe prin CS).
- Andrei Andraș
-
Posted:
-
Irisbus Citelis
Andrei Andraș
Pentru așa ceva există contractul cadru semnat pe X ani. O singură licitație, un singur câștigător, mai multe contracte semnate.
Pentru așa ceva există contractul cadru semnat pe X ani. O singură licitație, un singur câștigător, mai multe contracte semnate.
- Albert
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse
Albert
La cele pe fonduri europene nu merge cu acord cadru. Cel puțin nu am văzut nicio primărie să facă așa, ci licitează strict pentru cate bucăți au finanțare.
La cele pe fonduri europene nu merge cu acord cadru. Cel puțin nu am văzut nicio primărie să facă așa, ci licitează strict pentru cate bucăți au finanțare.
- GPS
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse
GPS
S-au făcut și la noi. Se face licitația, iar banii se iau prin mai multe axe pentru diferite loturi din contractul cadru.
S-au făcut și la noi. Se face licitația, iar banii se iau prin mai multe axe pentru diferite loturi din contractul cadru.
- radus
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse
radus
Care mai este situatia la zi a troleibuzelor STB? Cate mai sunt functionale, cate in conservare, cate casate? Multumesc.
Care mai este situatia la zi a troleibuzelor STB? Cate mai sunt functionale, cate in conservare, cate casate? Multumesc.
- Gabi23
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse
Gabi23
În acest moment STB are în parcul inventar 265 troleibuze (163 Ikarus + 100 Irisbus + 2 Rocar). Dintre acestea astăzi sunt 151 active (70 Ikarus + 81 Irisbus). Au fost casate 37 troleibuze Ikarus (5 în anul 2012 și 32 în anul 2018).
În acest moment STB are în parcul inventar 265 troleibuze (163 Ikarus + 100 Irisbus + 2 Rocar). Dintre acestea astăzi sunt 151 active (70 Ikarus + 81 Irisbus). Au fost casate 37 troleibuze Ikarus (5 în anul 2012 și 32 în anul 2018).
📖 Pagination options