Zona metropolitană BucureștiLucrări de modernizare și extindere a infrastructurii

 

Topic: Despre inelul median - "autostrada suspendata"

500 posts, 200775 views
 
Go to page:  1  ... 11 12 13 14 15 16 17  ... 36
 
 

📖 Pagination options
Re: Visul lui Oprescu - autostrada suspendata Goldmund

@Dominatrix, conduci cu placere?
Aici e vorba de o autostrada zburatoare, pe care chinezii o vor, vor s-o execute precum intr-un oras stalinist, unde proprietatea si drepturile omului sunt garantate doar pe hartia de la WC...Bineinteles ca Primarul General face parte din generatia indragostitilor in "a treia cale" si "succesurile" din  RPChina.Aici vad eu un pericol.
De unde stiu eu cu 50%? Presupun pentru ca si in alte parti s-au construit deja astfel de autostrazi ocolitoare ale unor centre urbane si am citit si eu niste date statistice, dar vezi si Paris cu o Centura mai aproape de Centru decat CB si vezi cate masini circula pe ea(Moromete nu stia de asta):"Am intrat pe centura parisului .... Am ramas socat ... Nevasta in dreapta era cu ochii cat cepele... Se circula pe 6 SASE benzi pe sens cu viteza de aproximativ 80-90-100 km/h BARA IN BARA ...... ca sa schimbi benzile trebuia sa "te rogi" sa te lase ... roaga-te la 90km/h..... Un adevarat dans al mortii .... Trebuia sa ii lasi sa se bage si sa fi atent cum tragi de volan cand vrei sa te bagi .."v. mai mult:http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=118578
Poti sa-ti inchipui un oras mare din Occident fara o astfel de autostrada -centura?! Dar Parisul mai are trei(daca nu ma insel)autostrazi concentrice care ocolesc Marele Paris!.Ce mai,am pierdut trenul in 1947! Acum ne opunem sau nu-l mai luam(?!)
Dominatrix, nu totul e greseala in evolutia Occidentului si nu e indicat a SARI direct la pistele de bicilete si "metrou usor" - pentru ca  e modern acum in alte parti.Avem nevoie de autostrazile lor si trenurile lor si aeroporturile lor ca sa ajungem la multe piste de bicicleta.

 


Re: Visul lui Oprescu - autostrada suspendata Dominatrix

Goldmund wrote:
@Dominatrix, conduci cu placere?
Mie personal nu imi face o placere deosebita sa conduc, dar n-am alta solutie ca sa ajung acolo unde am nevoie, asa ca nu folosesc transportul public, dar asta e deja off-topic.
Goldmund wrote:
De unde stiu eu cu 50%? Presupun pentru ca si in alte parti s-au construit deja astfel de autostrazi ocolitoare ale unor centre urbane si am citit si eu niste date statistice, dar vezi si Paris cu o Centura mai aproape de Centru decat CB si vezi cate masini circula pe ea(Moromete nu stia de asta):"Am intrat pe centura parisului .... Am ramas socat ... Nevasta in dreapta era cu ochii cat cepele... Se circula pe 6 SASE benzi pe sens cu viteza de aproximativ 80-90-100 km/h BARA IN BARA ......
Faptul ca "in alte parti" din occident s-au adoptat aceste masjuri nu inseamna neaparat ca solutia e aplicabila la noi. Am explicat de ce in postul anterior, si te rog sa recitesti ce am scris acolo. Dar hai sa mai reiau odata: aglomeratia din centru e e cauzata in primul rand nu de lipsa "autostrazii suspendate", ci de planurile urbanistice cretine, de care s-a mai discutat de multe ori pe forum (tot ce e nou, mare si frumos trebuie sa fie in centru, mentalitate tipic romaneasca), in al 2'lea rand de transportul in comun fragmentat in zona centrala, ramasita a marilor demolari ai anilor '80, transport care evident functioneaza prost pentru ca asigura in principal legaturi de tip cartier - centru , fara traversarea orasului asa cum e normal, si in al 3'lea rand de subdezvoltarea (din punct de vedere al infrastructurii) al zonelor periferice, ceea ce face dificila dezvoltarea zonei metropolitane pe orizontala, asa cum e in orasele vestice. Si uite asa se inchide cercul vicios.

Chiar daca centura ar fi o autostrada in toata regula, orasul va fi la fel de aglomerat in lipsa altor imbunatatiri ale infrastructurii, inclusiv cea de transport public, adica separarea tramvaiului de carosabil, benzi speciale pentru RATB – cu "furarea" din spatiul pentru transportul auto, fiindca alta solutie din pacate nu prea exista - si alte chestii ne-spectaculoase de genul acesta. Orasul va ramane acelasi si cu, si fara, aceasta autostrada, iar in lipsa unei re-gandiri complete ale planurilor urbanistice - care nu se va intampla prea curand - punctele de origine-destinatie vor ramane aceleasi. Deci nu se va schimba mare lucru, decat cel mult traficul se va aglomera si mai mult ca urmare a cererii latente induse de prezenta autostrazii. Toata lumea viseaza la ceva maret, miraculos, de genul unei mega-autostrazi, care sa le ia problema traficului infernal de pe cap. Din nefericire, altele sunt solutiile adevarate aplicabile.
Goldmund wrote:
Poti sa-ti inchipui un oras mare din Occident fara o astfel de autostrada -centura?! Dar Parisul mai are trei(daca nu ma insel)autostrazi concentrice care ocolesc Marele Paris!.
In orasele vestice, inclusiv Parisul, spre deosebire de Bucuresti, retelele de transport metropolitane au fost construite TOCMAI pentru a INCURAJA dispersia uniforma a populatiei pe intreaga zona metropolitana, fiindca altfel tot poporul s-ar fi mutat in centru si orasele s-ar fi blocat, adica exact cum se intampla in Bucuresti. Si transportul in comun face fata mai bine, intrucat ar fi deservit aceeasi populatie "imprastiata" pe o suprafata mai mare. Iar daca orasele ar fi avut mai multe "centre" asa cum au marile orase din Occident, altfel s-ar fi circula in Bucuresti, fiindca nu se inghesuia tot poporul in acelasi timp in aceeasi directie, asa cum se intampla acum.
Goldmund wrote:
Ce mai,am pierdut trenul in 1947! Acum ne opunem sau nu-l mai luam(?!) Dominatrix, nu totul e greseala in evolutia Occidentului si nu e indicat a SARI direct la pistele de bicilete si "metrou usor" - pentru ca  e modern acum in alte parti.Avem nevoie de autostrazile lor si trenurile lor si aeroporturile lor ca sa ajungem la multe piste de bicicleta.
Din pacate, diferenta fata de vest, este ca Romania a trecut pe langa multe lucruri si face astazi ce trebuia sa faca de 20 ani, in care nu s-a facut nimic. Nu a spus nimeni ca ceea ce s-a facut in Occident in materie de infrastructrura si dezvoltare urbana e o "greseala" (ar fi stupid sa spunem asa ceva), dar tot la fel de stupid este sa spunem si ca tot ceea ce s-a facut in 45 de ani de comunism a fost o greseala. De aceea, "imitarea" in Bucuresti a planurilor urbanistice occidentale ale anilor '60 - '70, asa cum se face acum, fara a tine cont de greselile facute de ei, e stupid. Desigur, e si un proverb: se spune ca desteptul invata si din greselile altora, iar prostul nici din ale lui. Perfect aplicabil in cazul de fata.

 


Re: Visul lui Oprescu - autostrada suspendata Goldmund

Ai dreptate, @Dominatrix...

 


Re: Visul lui Oprescu - autostrada suspendata horex

http://b365.ro/news/autostrada-suspendata-va-trece-pe-sub-herastrau/

Pasaj peste pasaj? Pasaj peste Herastrau? Pasaj subteran pe sub Hearstrau?
Mi se pare mie sau deja au dat-o rau in sf?

 


Re: Visul lui Oprescu - autostrada suspendata Dominatrix

Probabil ca daca se va face pasaj suprateran peste Herastrau, ceea ce va implica si distrugerea partiala a parcului, va iesi razboi. Ma rog, presupunand ca mamaliga va face explozie bine de data asta. Dar oricum, faptul ca nici macar pe unde va trece si cum va arata acest "inel" dovedeste ca nici macar nu sunt defintivate studiile de fezabilitate, iar variantele care se vehiculeaza sunt cel mult "poezie" din vise etnobotanice. E usor sa tragi niste linii pe harta. Sa nu ne agitam.

 


Re: Visul lui Oprescu - autostrada suspendata Goldmund

@Horex,
nu-i nimic sf daca autostrada zburatoare va trece si pe sub parcuri/lacuri, pentru ca parizienii au ceva asemanator de vreo 30 de ani....
Ce mi se pare stanjenitor este pretul pe care Primarul General incearca sa-l propuna:"Autostrada va avea 50 de kilometri și ar urma să coste între 700 și 800 de milioane de euro, a anunțat primarul Sorin Oprescu." Isi poate inchipui cineva o autostrada(o autostrada adevarata!) suspendata, care va trece si sub lacuri si parcuri, sa coste doar 700/800 milioane de euro ?? Chiar daca chinezii zic "da", si chiar daca chinezii ne-ar face ei expropierile precum se fac intr-un stat totalitar...,  dupa un an vin cu o dublare a pretului(solul nisipos, materiale mai scumpe, etc.)-sa nu ziceti ca nu am ...scris.€

 


Re: Visul lui Oprescu - autostrada suspendata bogd_an

Pai ar avea o oarecare logica, o artera care sa lege Piata Presei Libere cu Soseaua Pipera, in cazul in care Autostrada Bucuresti-Ploiesti va intra la un moment dat in oras. Pe GE sunt doar 1500m, situatie in care nu ar fi imposibila realizarea unui pasaj subteran, evitand expropieri, distrugeri ale Herastraului sau alte victime colaterale, asemanator cu ce se vrea la Strapungerea Splaiul Independentei – Ciurel – A1! Atasez o captura din GE cu potentialul pasaj. Nu am acum prea mult timp la dispozitie sa detaliez ideea, dar nu cred ca este atat de rea! Repet, asta este o doar idee!
€

 


Re: Visul lui Oprescu - autostrada suspendata Goldmund

Insa fraza asta ma sperie:
..."Nu este exclus, pe acest tronson, nici realizarea unui pasaj suprateran peste Parcul Herăstrău."...Ar distruge definitiv acest parc splendid, plus ca asa ceva nu am vazut nicaieri...

 


Re: Visul lui Oprescu - autostrada suspendata Dominatrix

Goldmund wrote:
Insa fraza asta ma sperie:
..."Nu este exclus, pe acest tronson, nici realizarea unui pasaj suprateran peste Parcul Herăstrău."...Ar distruge definitiv acest parc splendid, plus ca asa ceva nu am vazut nicaieri...
In Romania sunt multe lucruri care nu le vezi nicaieri, de aceea este o tara "unica". Revenind la subiect, fraza de mai sus nu are de ce sa te sperie...Dr. Oetker stie ca vin alegerile la anul, incearca si el sa abureasca poporul cu niste planuri, ca nu se stie niciodata...

 



Re: Visul lui Oprescu - autostrada suspendata Dominatrix

Tavi wrote:
http://b365.realitatea.net/news/autostrada-suspendata-va-trece-pe-sub-herastrau/
Dominatrix, cine de la cine s-a inspirat?  :D
E acelasi articol care a mai fost pus in pagina anterioara a topicului. Observ mai nou un fetisism in randul specialistilor cu tuneluri pe sub case, lacuri, paduri etc., ca alternativa la exproprieri. Asta nu e neaparat un lucru rau, dar in conditiile de fata mi se par cam nerealiste. Transportul in comun ar trebui sustinut in dauna celui rutier, sa nu uitam ca orasul Bucuresti este cea mai poluata capitala europeana! Oricum, discutam discutii. Pana se va termina aceasta tampenie/autostrada/vis umed etc, Dr. Oetker - ca primar - va fi aruncat de mult la groapa de gunoi a istoriei.

 


Re: Visul lui Oprescu - autostrada suspendata shoppy

Dar daca ai deja cf care oricum face ditai galagia si nu ai cum sa scapi de ea, si daca deja acea cf este marginita de maidane, nu e la mintea cocosului sa faci sosea pe acolo?
Cum sa propui tunel care pleaca de la PPL pe sub parc si sa zici ca nu-l distrugi, nu trebuie sa distrugi toata zona aia cu, Coloana Infinitului ca sa pui rampele? Si sa nu mai zic ca pe directia PPL - Coloana Infinitului - Lac Herastrau e deja ditai panta la vale, asta e ca si cum ai zice ca, coborand pe panta de la Orsova tu pui alta rampa si mai abrupta ca sa cobori sa traversezi pe sub Dambovita prin tunel.
Deci tunel pe sub Herastrau de la PPL e o mare aberatie, sa nu mai auzim de asa ceva.

 


Re: Visul lui Oprescu - autostrada suspendata Goldmund

Shoppy draga, nu te infierbanta. Priveste prima poza din cele doua shutite de pe google e. de  @bogd_an. Ce vezi? O linie dreapta care taie tot Parcul Herastrau. Eu la asta am comentat mai devreme citind textul:
"Nu este exclus, pe acest tronson, nici realizarea unui pasaj suprateran peste Parcul Herăstrău." Daca ar fi vorba de o traversare a Lacului Baneasa-Herastrau paralel cu cf, ar fi in regula, dar daca ar fi precum poza lui Bogdan si ar fi o "autostrada suspendata", mai are vreun rost sa vorbim doar de o distrugere partiala a parcului?! :idea:  Ar fi o catastrofa!
Din fericire stiu si eu ca putine nebunii se implinesc cu adevarat  :idea:
Si mai stiu ca in zona proiectul a.s. a lui dr. oetker merge paralel cu cf Constanta...si nu atinge Parcul Herastrau decat tangential.

 


Re: Visul lui Oprescu - autostrada suspendata Nightwolf

Parcul ar fi atins intr-o zona extrema, slab vizitata, in care vegetatia a cam luat-o razna si controalele s-au rarit in special noaptea. Am avut un show intr-o noapte cu un hot pe raza zonei CF in Herastrau care dupa o cursa de multi metrii prin desis si niste "pahare" de vorba mi-a aratat multe coclauri construite de asemenea specimene. N-ar fi rau sa se intre putin in zona aia, ce-am vazut acolo m-a speriat ...

 


Go to page:  1  ... 11 12 13 14 15 16 17  ... 36
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Lucrări de modernizare și extindere a infrastructurii  • 
Choose destination

Since our 2420 forum members have written 433248 posts in 5392 topics and 518 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use