Topic: Discuții diverse
4065 posts, 986938 views
📖 Pagination options
- edi1717
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse
edi1717
Exemplul negativ fiind faptul ca acea hartie este lipita fix pe geam, in loc sa fie folosit displayul pentru a afisa modificarile de traseu. Sau sa fie prinse in acel spatiu de la peretele dintre cele 2 scaune pentru calatori si sofer, de la Otokare.
Exemplul negativ fiind faptul ca acea hartie este lipita fix pe geam, in loc sa fie folosit displayul pentru a afisa modificarile de traseu. Sau sa fie prinse in acel spatiu de la peretele dintre cele 2 scaune pentru calatori si sofer, de la Otokare.
- WT_fan06
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse
WT_fan06
Nu este nimic greșit în a avea anunțuri fixe în salon. În primul rând, pe display-ul digital se derulează n lucruri și nimeni nu știe în avans că există o deviere ca să aștepte să se deruleze n lucruri până apare harta cu pricina. În al doilea rând, nu toți au vederea impecabilă ca să vadă până în față.
Că afișul a fost lipit pe geam... da, nu este cel mai elegant, însă acolo își face treaba cel mai eficient.
Așadar nu mai fiți mimoze.
Nu este nimic greșit în a avea anunțuri fixe în salon. În primul rând, pe display-ul digital se derulează n lucruri și nimeni nu știe în avans că există o deviere ca să aștepte să se deruleze n lucruri până apare harta cu pricina. În al doilea rând, nu toți au vederea impecabilă ca să vadă până în față.
Că afișul a fost lipit pe geam... da, nu este cel mai elegant, însă acolo își face treaba cel mai eficient.
Așadar nu mai fiți mimoze.
- ADK
-
Posted:
-
Re: ZTE Granton 12m
ADK
Ca fapt divers, până în 2012 mai erau active din vechia flotă doar DAF, mai exact până la sfârșitul lui noiembrie. Din decembrie tot ce ieșea pe trasee erau doar Mercedes Citaro.
Ikarus și DAC au mers până la sfârșitul lui august 2008, Iveco până prin martie 2011 iar DeSimon până undeva prin vara lui 2011 (exceptând 1035 care a prins și anul 2012, dar ca autobuz de școala).
Articulatele au ieșit demult din vechiul peisaj bucureștean, mai exact de prin '98 autobuzele și din 2007 troleibuzele.
Electricele încă nu s-au livrat, zic totuși să nu ne aruncăm cu capul înainte. La Otokar sunt mai mult variante, nu subtipuri ca în cazul Mercedes.
Nu știu exact despre ce istorie vorbești că se repetă... Că vor fi mai multe mărci, ca înainte? 3-4 nu înseamnă mult...
roby2334 wrote here:
Ohoo repetam istoria din nou : Pana in 2012 ( Active erau Ikarus , Dac , DeSimon , DAF plus IVECO , 5 marci , 6 tipuri luand in considerare articulatele )
Ca fapt divers, până în 2012 mai erau active din vechia flotă doar DAF, mai exact până la sfârșitul lui noiembrie. Din decembrie tot ce ieșea pe trasee erau doar Mercedes Citaro.
Ikarus și DAC au mers până la sfârșitul lui august 2008, Iveco până prin martie 2011 iar DeSimon până undeva prin vara lui 2011 (exceptând 1035 care a prins și anul 2012, dar ca autobuz de școala).
Articulatele au ieșit demult din vechiul peisaj bucureștean, mai exact de prin '98 autobuzele și din 2007 troleibuzele.
roby2334 wrote here:
Actual 2023 ( Euro 3 , Euro 4 , Hibrid ( Mercedes ) , Otokar ( 10M , 12M , 18M) , Electrice ( 12M ) ( 3 Marci , 7 tipuri luand in considerare articulatele si autobuzele scurte ) .
Electricele încă nu s-au livrat, zic totuși să nu ne aruncăm cu capul înainte. La Otokar sunt mai mult variante, nu subtipuri ca în cazul Mercedes.
Nu știu exact despre ce istorie vorbești că se repetă... Că vor fi mai multe mărci, ca înainte? 3-4 nu înseamnă mult...
- reiny2000
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse
reiny2000
Mercedes, Otokar și ZTE, nu mi se pare prea mult. Ar fi bine dacă s-ar organiza o licitație acord-cadru pentru autobuze electrice sau troleibuze ca să putem să scăpăm de Euro 3, Euro 4 și poate chiar de Otokar (asta după 2025).
Mercedes, Otokar și ZTE, nu mi se pare prea mult. Ar fi bine dacă s-ar organiza o licitație acord-cadru pentru autobuze electrice sau troleibuze ca să putem să scăpăm de Euro 3, Euro 4 și poate chiar de Otokar (asta după 2025).
- Luca M.
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse
Luca M.
Otokar totusi sunt noi, in 2025 vor avea doar 7 ani, nu cred ca se gandesc ei sa le inlocuiasca.
Otokar totusi sunt noi, in 2025 vor avea doar 7 ani, nu cred ca se gandesc ei sa le inlocuiasca.
- ADK
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse
ADK
Otokar abia au venit, probabil după 2030 vor ieși din uz. E3 estimez undeva pe la 2025, iar E4 prin 2027-8.
Otokar abia au venit, probabil după 2030 vor ieși din uz. E3 estimez undeva pe la 2025, iar E4 prin 2027-8.
- reiny2000
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse
reiny2000
Eu mă gândeam că poate renunțăm la Otokar când vor împlini 7-9 ani, când încă vor fi intr-o stare tehnică acceptabilă, și putem să le vindem. Sau planul este să stăm cu ele până nu se mai învârte roata și după să le dăm la REMAT?
Eu mă gândeam că poate renunțăm la Otokar când vor împlini 7-9 ani, când încă vor fi intr-o stare tehnică acceptabilă, și putem să le vindem. Sau planul este să stăm cu ele până nu se mai învârte roata și după să le dăm la REMAT?
- valy
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse
valy
Citaro ar trebui scoase toate în același timp având în vedere că între serii e o distanță foarte mică.
Citaro ar trebui scoase toate în același timp având în vedere că între serii e o distanță foarte mică.
- roby2334
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse
roby2334
Din punctul meu de vedere , Otokar in jurul anului 2036 , la citaro C1 E3 s-ar putea in 2026 daca nu se demareaza licitatie de 300 de autobuze pana atunci , E4 s-ar putea tot prin 2026 - 2027, Hibridele in 2037-38 cel mai probabil .
Oricum Citaro C1 si-au dovedit fiabilitatea din 2006 ( aveam 5 ani ) pana in prezent...cu tot cu carpelile care li s-au adus prin autobaze , chit ca a luat unu foc de abia dupa 17 ani de uz ( E3 ) , cu tot cu defectele alea care au venit la inceput ...sa zicem Doamne bine ca le avem si pe astea. Cand n-or mai fi C1-rile pe traseu ( E3-4 ) atunci mie oficial mi se va termina copilaria . Cu astea am crescut , cu astea as vrea sa raman toata viata daca s-ar putea...dar cred ca voi trage o boceala cand n-or mai fi
Din punctul meu de vedere , Otokar in jurul anului 2036 , la citaro C1 E3 s-ar putea in 2026 daca nu se demareaza licitatie de 300 de autobuze pana atunci , E4 s-ar putea tot prin 2026 - 2027, Hibridele in 2037-38 cel mai probabil .
Oricum Citaro C1 si-au dovedit fiabilitatea din 2006 ( aveam 5 ani ) pana in prezent...cu tot cu carpelile care li s-au adus prin autobaze , chit ca a luat unu foc de abia dupa 17 ani de uz ( E3 ) , cu tot cu defectele alea care au venit la inceput ...sa zicem Doamne bine ca le avem si pe astea. Cand n-or mai fi C1-rile pe traseu ( E3-4 ) atunci mie oficial mi se va termina copilaria . Cu astea am crescut , cu astea as vrea sa raman toata viata daca s-ar putea...dar cred ca voi trage o boceala cand n-or mai fi
- TPB
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse
TPB
Ne gândim pe un termen prea lung și nu știm ce alte achiziții se vor mai face.
În momentul de față ni se vor livra 100 autobuze electrice (știm de cine sunt fabricate), bune, rele, încă nu putem spune asta. Există intenția ca 100 de Citaro cu norma de poluare Euro 3 să fie retrase definitiv. Totuși, se poate face așa ceva?
O să dau puțin în off-topic, dar să ne gândim ce s-a întâmplat cu Tatrele, că se dorea ca de anul trecut să fie toate retrase definitiv. Ce se întâmplă în prezent? Încă mai avem 8 (număr maxim) în circulație, în anumite ture din liniile 19 și 47.
Așadar, chiar dacă se intenționează ca unele autobuze să se retragă definitiv, nu putem fi siguri că se va întâmpla asta. Citaro în București, din ambele generații, vom mai avea câțiva ani. Ce am putea noi să facem acum este să insistăm sau să venim cu propuneri pentru achiziții de autobuze noi, dar articulate, asta dacă vrem și noi să nu mai stăm înghesuiți.
Ne gândim pe un termen prea lung și nu știm ce alte achiziții se vor mai face.
În momentul de față ni se vor livra 100 autobuze electrice (știm de cine sunt fabricate), bune, rele, încă nu putem spune asta. Există intenția ca 100 de Citaro cu norma de poluare Euro 3 să fie retrase definitiv. Totuși, se poate face așa ceva?
O să dau puțin în off-topic, dar să ne gândim ce s-a întâmplat cu Tatrele, că se dorea ca de anul trecut să fie toate retrase definitiv. Ce se întâmplă în prezent? Încă mai avem 8 (număr maxim) în circulație, în anumite ture din liniile 19 și 47.
Așadar, chiar dacă se intenționează ca unele autobuze să se retragă definitiv, nu putem fi siguri că se va întâmpla asta. Citaro în București, din ambele generații, vom mai avea câțiva ani. Ce am putea noi să facem acum este să insistăm sau să venim cu propuneri pentru achiziții de autobuze noi, dar articulate, asta dacă vrem și noi să nu mai stăm înghesuiți.
- ADK
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse
ADK
Din păcate articulatele în București încă par o glumă...
Înțeleg că în anii '90 cam tot ce producea Rocar S.A. articulate erau doar DAC-uri clasice, unde urma să ne oprim. De fapt, doar troleibuze ce mai cumpăram și asta probabil că aveau un preț apropiat față de cele scurte (inclusiv consumul), văzând și că Tg. Jiu vindea la același preț un 212E cu un 217E. Poate n-are multă legătură, dar na. Era nevoie de capacitate și este, deci nu puteam să ne oprim definitiv.
Dar nu era imposibil să nu fi încercat fabrica bucureșteană să scoată DeSimon și Autodromo articulate, hai că poate nu eram pregătiți de Autodromo, de low-floor în principiu, și cred >90% că nu eram. Dar asta nu explică de ce Ikarus 415T high-floor au fost luate 200 și atât, că în Székesfehérvár se produceau de toate. Prețul unui articulat nu e(ea) prea mare față de un scurt. Citelis la fel, Citaro nu mai zic...
Eu primul autobuz articulat cu care am mers de când mă știu este și va rămâne un (ex) Ikarus 280.02 (#2162 de curiozitate) al TCE Ploiești la mijlocul lui martie 2014. Aș fi avut mai devreme ocazia (prin 2013) în București cu acel Mercedes O 405 G din Dragomirești, dar un "prieten" mi-a dat țeapă, ducându-se doar el poate mai fericit fără prezența mea. În fine.
În București e clar că nu se vrea și prin lipsa capacității se încurajează indirect folosirea autoturismului sau al taxiului. Se dă "vina" pe trafic și străzi (străzi care astăzi sunt mai largi? de fapt e vorba de mașinile parcate, nah dacă unii au la scara blocului și 4 mașini...).
Din păcate articulatele în București încă par o glumă...
Înțeleg că în anii '90 cam tot ce producea Rocar S.A. articulate erau doar DAC-uri clasice, unde urma să ne oprim. De fapt, doar troleibuze ce mai cumpăram și asta probabil că aveau un preț apropiat față de cele scurte (inclusiv consumul), văzând și că Tg. Jiu vindea la același preț un 212E cu un 217E. Poate n-are multă legătură, dar na. Era nevoie de capacitate și este, deci nu puteam să ne oprim definitiv.
Dar nu era imposibil să nu fi încercat fabrica bucureșteană să scoată DeSimon și Autodromo articulate, hai că poate nu eram pregătiți de Autodromo, de low-floor în principiu, și cred >90% că nu eram. Dar asta nu explică de ce Ikarus 415T high-floor au fost luate 200 și atât, că în Székesfehérvár se produceau de toate. Prețul unui articulat nu e(ea) prea mare față de un scurt. Citelis la fel, Citaro nu mai zic...
Eu primul autobuz articulat cu care am mers de când mă știu este și va rămâne un (ex) Ikarus 280.02 (#2162 de curiozitate) al TCE Ploiești la mijlocul lui martie 2014. Aș fi avut mai devreme ocazia (prin 2013) în București cu acel Mercedes O 405 G din Dragomirești, dar un "prieten" mi-a dat țeapă, ducându-se doar el poate mai fericit fără prezența mea. În fine.
În București e clar că nu se vrea și prin lipsa capacității se încurajează indirect folosirea autoturismului sau al taxiului. Se dă "vina" pe trafic și străzi (străzi care astăzi sunt mai largi? de fapt e vorba de mașinile parcate, nah dacă unii au la scara blocului și 4 mașini...).
- Luca M.
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse
Luca M.
Problema pe care o observ este ca de cand s-au luat Otokarele (in numar de 400), la fiecare achizitie mai scade numarul de vehicule (Hybride s-au luat 130) iar acum cu 100 de Electrice. Daca o sa o tot tina in felul asta, pana reusesc ei sa inlocuiasca inca 1000 (sau cate trebuie) de Citaro, o sa tot cumpere numai de la marci diferite si va fi o mare amestecatura, uniformizare 0.
Problema pe care o observ este ca de cand s-au luat Otokarele (in numar de 400), la fiecare achizitie mai scade numarul de vehicule (Hybride s-au luat 130) iar acum cu 100 de Electrice. Daca o sa o tot tina in felul asta, pana reusesc ei sa inlocuiasca inca 1000 (sau cate trebuie) de Citaro, o sa tot cumpere numai de la marci diferite si va fi o mare amestecatura, uniformizare 0.
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse
shoppy
Nu-i problema, ar trebuii ca perioada de garantie sa fie egala cu cea de amortizare, este treaba producatorului sa il tina functionabil si cand iese din garantie daca face probleme atunci poate fi vandut ca s-a amortizat.
Nu-i problema, ar trebuii ca perioada de garantie sa fie egala cu cea de amortizare, este treaba producatorului sa il tina functionabil si cand iese din garantie daca face probleme atunci poate fi vandut ca s-a amortizat.
- Albert
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse
Albert
6701 circulă azi pe Calea Victoriei cu afișajul “Probe GNC”. Stie cineva ceva?
6701 circulă azi pe Calea Victoriei cu afișajul “Probe GNC”. Stie cineva ceva?
📖 Pagination options