Topic: Saviem
6 posts, 1558 views- ByOnu
-
Posted:
-
Saviem
ByOnu
Carcasa unui autobuz SAVIEM ex-Paris, surprinsa de Alexandru Muresan (Facebook) in localitatea Cristorel, jud. Cluj.
Nota personala: ce inseamna aia tabla de aluminiu, in vreme ce noi folosim si acum tabla de otel*.
*Corectat conform explicatiilor d-lui Bucsan.
Carcasa unui autobuz SAVIEM ex-Paris, surprinsa de Alexandru Muresan (Facebook) in localitatea Cristorel, jud. Cluj.
Nota personala: ce inseamna aia tabla de aluminiu, in vreme ce noi folosim si acum tabla de otel*.
*Corectat conform explicatiilor d-lui Bucsan.
saviem bus in Cristorel Cluj.jpg (650.14 KB; downloaded 1462 times)
- ADK
-
Posted:
-
Re: Saviem
ADK
Să fie cel mai probabil ex. Cluj sau Turda ...
LE: o fotografie și din față postată de Măcicășan Tudor pe un grup de Facebook.
Mașina este destul de greu de reconstruit, având în vedere o groază de lipsuri (interiorul find complet gol). Unii discutau că ar merita să ajungă în posesia muzeului de la CTP Iași, însă nu poți să impui unei persoane fizice să-ți de-a ție autobuzul din curtea lui și chiar dacă, nu cred că poți să-l faci să mai arate a ce era odată, că piese de unde?
E adevărat că au ajuns să aibă valoare și așa, am văzut și unicul (probabil) troleibuz DAC 117E ex. RATB cum arată și în anul 2022, greu spre imposibil de refăcut la o voință. Mai bine cauți unul prin străinătate (în cazul Saviem-ului, sau al unui Ikarus) decât să te mai complici și să ajungi să cheltui mai mult să refaci o carcasă.
Să fie cel mai probabil ex. Cluj sau Turda ...
LE: o fotografie și din față postată de Măcicășan Tudor pe un grup de Facebook.
Mașina este destul de greu de reconstruit, având în vedere o groază de lipsuri (interiorul find complet gol). Unii discutau că ar merita să ajungă în posesia muzeului de la CTP Iași, însă nu poți să impui unei persoane fizice să-ți de-a ție autobuzul din curtea lui și chiar dacă, nu cred că poți să-l faci să mai arate a ce era odată, că piese de unde?
E adevărat că au ajuns să aibă valoare și așa, am văzut și unicul (probabil) troleibuz DAC 117E ex. RATB cum arată și în anul 2022, greu spre imposibil de refăcut la o voință. Mai bine cauți unul prin străinătate (în cazul Saviem-ului, sau al unui Ikarus) decât să te mai complici și să ajungi să cheltui mai mult să refaci o carcasă.
61820222956.jpg (188.07 KB; downloaded 1429 times)
- Mark 66
-
Posted:
-
Re: Saviem
Mark 66
Orice se poate face si cu bani multi si cu bani putini , doar timp trebuie si rabdare
Orice se poate face si cu bani multi si cu bani putini , doar timp trebuie si rabdare
- ADK
-
Posted:
-
Re: Saviem
ADK
Am putea face oare un "recensământ" al tuturor Saviem-urilor SC10U rămase, eventual și Renault, precum și alte autobuze inclusiv carcasele, de pe teritoriul României?
Acum, un pic aș rămâne dezamăgit ca cele știute de mine să fie singurele, nu știu cât și alea (mai ales cele de care doar am auzit că ar exista, însă nu am văzut ceva concret, chiar și fără drept de postare, deși nu știu dacă le pot încadra în "zvonuri" că ele ar exista în dotarea fie unor persoane private, fie în diverse incinte private, fără drept de fotografiere). Din cele aprox. 300(?) importate, vreo 70 în București, și mai multe în Cluj, însă amestecate, nu cred că există mai mult de 10 rămase din care majoritatea ar mai fi doar carcasele.
Deși, autobuzele care continuă să existe cel mai probabil și în anul 2023 ar fi următoarele, începând cu cele întregi:
- B 24 PLF, ex. 276 al ex. RATB, actual al Retromobil și găzduit probabil temporar în Autobaza Ferentari, autobuzul ar trebui să fie funcțional.
- ex. 331 al ex. RATB, actual al UPB, autobuzul ar trebui să fie funcțional.
Nu știu dacă primul este radiat, deoarece încă poartă numerele de înmatriculare, însă al doilea cred că este mai mult ca sigur.
Și carcasele ... cel puțin oficiale (faptul că există dovezi):
- caroseria prezentată de ByOnu, în jud. Cluj (proveniență aproape identificată, un ex. RATUC).
Și neoficial:
- un ex. RATB prin județul Teleorman, însă nu mai sunt sunt foarte sigur dacă aceasta este locația, autobuzul ar fi al unui actual angajat al STB și ar fi relativ întreg, din câte am înțeles nu ar mai avea sigur motorul.
-un ex. RATP Iași, printr-o incintă din oraș, nu pot divulga public exact unde, dar autobuzul ar fi relativ întreg din spusele cuiva.
Și Renault:
- CJ 02 JHS adică 294 al CTP Cluj, inițial (era) întreg, acesta ar fi singurul Renault care mai există în țară.
Încercând să identific caroseria din Cristorel, în prima fotografie de pe pagină nu se poate observa decât relativ ușor primul operator, adică RATP (Paris):
Pe SV, am găsit 2 capturi stradale însă nu foarte clare în privința identificării unui număr de inventar sau operator, însă înclin 99% să cred că este vorba de un fost clujean, datorită găsirii unui număr de inventar pe partea de sus din față, specific RATUC:
Pare să înceapă cu 3 și să se termine cu 7, sau cel puțin așa văd eu, un 3x7 însă calitatea SV nu e cea mai bună, iar stfp.net nu mă poate lămuri prea mult că lipsesc din autobuzele fotografiate (în Cluj au fost seria 226-346, amestecate).
Dacă cineva poate vedea mai bine, las aici linkul direct:
https://maps.app.goo.gl/WbXAAJxvhrDEsnJF8
Am putea face oare un "recensământ" al tuturor Saviem-urilor SC10U rămase, eventual și Renault, precum și alte autobuze inclusiv carcasele, de pe teritoriul României?
Acum, un pic aș rămâne dezamăgit ca cele știute de mine să fie singurele, nu știu cât și alea (mai ales cele de care doar am auzit că ar exista, însă nu am văzut ceva concret, chiar și fără drept de postare, deși nu știu dacă le pot încadra în "zvonuri" că ele ar exista în dotarea fie unor persoane private, fie în diverse incinte private, fără drept de fotografiere). Din cele aprox. 300(?) importate, vreo 70 în București, și mai multe în Cluj, însă amestecate, nu cred că există mai mult de 10 rămase din care majoritatea ar mai fi doar carcasele.
Deși, autobuzele care continuă să existe cel mai probabil și în anul 2023 ar fi următoarele, începând cu cele întregi:
- B 24 PLF, ex. 276 al ex. RATB, actual al Retromobil și găzduit probabil temporar în Autobaza Ferentari, autobuzul ar trebui să fie funcțional.
- ex. 331 al ex. RATB, actual al UPB, autobuzul ar trebui să fie funcțional.
Nu știu dacă primul este radiat, deoarece încă poartă numerele de înmatriculare, însă al doilea cred că este mai mult ca sigur.
Și carcasele ... cel puțin oficiale (faptul că există dovezi):
- caroseria prezentată de ByOnu, în jud. Cluj (proveniență aproape identificată, un ex. RATUC).
Și neoficial:
- un ex. RATB prin județul Teleorman, însă nu mai sunt sunt foarte sigur dacă aceasta este locația, autobuzul ar fi al unui actual angajat al STB și ar fi relativ întreg, din câte am înțeles nu ar mai avea sigur motorul.
-un ex. RATP Iași, printr-o incintă din oraș, nu pot divulga public exact unde, dar autobuzul ar fi relativ întreg din spusele cuiva.
Și Renault:
- CJ 02 JHS adică 294 al CTP Cluj, inițial (era) întreg, acesta ar fi singurul Renault care mai există în țară.
Încercând să identific caroseria din Cristorel, în prima fotografie de pe pagină nu se poate observa decât relativ ușor primul operator, adică RATP (Paris):
Screenshot_20221022-222613-708_resized.png (199.03 KB; downloaded 1173 times)
Pe SV, am găsit 2 capturi stradale însă nu foarte clare în privința identificării unui număr de inventar sau operator, însă înclin 99% să cred că este vorba de un fost clujean, datorită găsirii unui număr de inventar pe partea de sus din față, specific RATUC:
Screenshot_20221022-222311-788_resized.png (228.26 KB; downloaded 1173 times)
Pare să înceapă cu 3 și să se termine cu 7, sau cel puțin așa văd eu, un 3x7 însă calitatea SV nu e cea mai bună, iar stfp.net nu mă poate lămuri prea mult că lipsesc din autobuzele fotografiate (în Cluj au fost seria 226-346, amestecate).
Screenshot_20221022-223910-161_resized.png (166.19 KB; downloaded 1173 times)
Screenshot_20221022-222252-252_resized.png (268 KB; downloaded 1173 times)
Dacă cineva poate vedea mai bine, las aici linkul direct:
https://maps.app.goo.gl/WbXAAJxvhrDEsnJF8
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Saviem
ByOnu
Pot adăuga și baraca Saviem, pe care am fotografiat-o personal în URAC în 2011.
*asa aparat, asa fotograf, asa poze.
Pot adăuga și baraca Saviem, pe care am fotografiat-o personal în URAC în 2011.
*asa aparat, asa fotograf, asa poze.
byonu 2011 urac carcasa saviem 1.jpg (1.91 MB; downloaded 1066 times)
byonu 2011 urac carcasa saviem 2.jpg (716.26 KB; downloaded 1066 times)
- ADK
-
Posted:
-
Re: Saviem
ADK
Mai bine păstrau busul cu totul, chit că îi scoteau roțile și tot ce ținea de partea mecanică ca să fie cât mai coborât. Așa au făcut cu remorca unui 280 cei de la RAT Craiova.
Oare spatele o fi întreg? Observ o mică distanță pe partea stângă a carcasei, poate se mai observă fostul număr de parc (asta dacă ești ca trecut prin inel să te bagi pe acolo, ceea ce eu nu sunt).
Oricum, sănătoasă caroseria din aluminiu. Te ținea toată viața. Saviem și Saurer au fost tăiate fără rugină, doar Saviem ce aveau unele tabla că bătute cu ciocanul.
Prin unitățile STB s-o mai găsi "resturi" de vehicule? Nu știam spre exemplu de acest sfert de Saviem, deși nici prin URAC n-am călcat prea des față de cât mi-aș fi dorit (cred că mai mult de 4 ori n-am intrat, din care doar odată să fi ajuns și prin hale, deci, de unde să știu). Prin Nițu Vasile știam o magazie din fostul 7091, deși am ajuns mai des prin acest depou, nu țin minte să fi văzut după 2013 nimic ce să aducă a fostului troleu unicat. Așa resturi de piese se mai găsesc (scaune de Ikarus în Obregia, uși tot de 260 în A. Alexandria, nu știu dacă gardul depoului Giulești o mai fi format tot din uși de V56 și Roman 112).
Mai bine păstrau busul cu totul, chit că îi scoteau roțile și tot ce ținea de partea mecanică ca să fie cât mai coborât. Așa au făcut cu remorca unui 280 cei de la RAT Craiova.
Oare spatele o fi întreg? Observ o mică distanță pe partea stângă a carcasei, poate se mai observă fostul număr de parc (asta dacă ești ca trecut prin inel să te bagi pe acolo, ceea ce eu nu sunt).
Oricum, sănătoasă caroseria din aluminiu. Te ținea toată viața. Saviem și Saurer au fost tăiate fără rugină, doar Saviem ce aveau unele tabla că bătute cu ciocanul.
Prin unitățile STB s-o mai găsi "resturi" de vehicule? Nu știam spre exemplu de acest sfert de Saviem, deși nici prin URAC n-am călcat prea des față de cât mi-aș fi dorit (cred că mai mult de 4 ori n-am intrat, din care doar odată să fi ajuns și prin hale, deci, de unde să știu). Prin Nițu Vasile știam o magazie din fostul 7091, deși am ajuns mai des prin acest depou, nu țin minte să fi văzut după 2013 nimic ce să aducă a fostului troleu unicat. Așa resturi de piese se mai găsesc (scaune de Ikarus în Obregia, uși tot de 260 în A. Alexandria, nu știu dacă gardul depoului Giulești o mai fi format tot din uși de V56 și Roman 112).