Topic: Repartizarea tramvaielor
2139 posts, 550137 views
📖 Pagination options
- Dr2005
-
Posted:
-
Re: Repartizarea tramvaielor RATB
Dr2005
Nu am văzut aşa ceva la Viena... vatmanii se schimbau de pe vagon când venea schimbul (care se făcea în traseu, de obicei în zona apropiată depoului, ci nu la cap de linie), dar cred că ei lucrau în 3 schimburi de 6 - 6,5 ore, că circulau de la 5 până după 24. Iar când era pauză de masă, erau graficele făcute în aşa fel încât să nu aibă toţi odată ca să stea 10 vagoane la capăt. În cel mai nefericit caz, la pauza de masă vatmanul avea ,,kurzstrecke" (traseu mai scurt) şi stătea în altă buclă 20 de minute, în vreme ce colegii lui făceau tot traseul. Desigur, astea se făceau în afara orelor de vârf (deci ori pe la 10 - 11, ori pe la 21), nu la 17 - 18 ca la noi. Bineînţeles, cursele astea erau marcate distinct pe programul de circulaţie afişat în TOATE staţiile, ba se mai şi anunţa la microfon că tramvaiul se limitează la staţia X.
Îmi şi închipui 25-uri cu cursă scurtă Depoul Militari - Şura Mare pentru pauza de masă )
Acolo toţi conduc la fel... în general cu 60 - 70 km/h pe liniile separate de trafic şi pe cele cu trafic comun din periferie (unde sunt mai puţine maşini) şi cu 40 - 50 km/h pe străzile mai aglomerate din centru. E drept, mai sunt limitări la 60 km/h, semanlizate ca atare. Nu am văzut vagoane personalizate, dar nici vagoane cu butoane lipsă în bord şi praf de 7 degete prin cabină.
Tom wrote:
Sistemul se practica, din cate stiu, la Viena.
Nu am văzut aşa ceva la Viena... vatmanii se schimbau de pe vagon când venea schimbul (care se făcea în traseu, de obicei în zona apropiată depoului, ci nu la cap de linie), dar cred că ei lucrau în 3 schimburi de 6 - 6,5 ore, că circulau de la 5 până după 24. Iar când era pauză de masă, erau graficele făcute în aşa fel încât să nu aibă toţi odată ca să stea 10 vagoane la capăt. În cel mai nefericit caz, la pauza de masă vatmanul avea ,,kurzstrecke" (traseu mai scurt) şi stătea în altă buclă 20 de minute, în vreme ce colegii lui făceau tot traseul. Desigur, astea se făceau în afara orelor de vârf (deci ori pe la 10 - 11, ori pe la 21), nu la 17 - 18 ca la noi. Bineînţeles, cursele astea erau marcate distinct pe programul de circulaţie afişat în TOATE staţiile, ba se mai şi anunţa la microfon că tramvaiul se limitează la staţia X.
Îmi şi închipui 25-uri cu cursă scurtă Depoul Militari - Şura Mare pentru pauza de masă )
Tom wrote:
E posibil ca si acolo sa calareasca tramvaiele, dar daca depasesc masura, ii arde la salariu.
Acolo toţi conduc la fel... în general cu 60 - 70 km/h pe liniile separate de trafic şi pe cele cu trafic comun din periferie (unde sunt mai puţine maşini) şi cu 40 - 50 km/h pe străzile mai aglomerate din centru. E drept, mai sunt limitări la 60 km/h, semanlizate ca atare. Nu am văzut vagoane personalizate, dar nici vagoane cu butoane lipsă în bord şi praf de 7 degete prin cabină.
- adn2377
-
Posted:
-
Re: Repartizarea tramvaielor RATB
adn2377
Deci ceva detalii despre aceasta reducere de parc? Sau alt loc de discutie pt asta?
adn2377 wrote:
Care e treaba cu reducerea atat de drastica a parcului? Se discuta pe alt topic undeva despre asta (din cele 10.000.000 de topicuri)?
Deci ceva detalii despre aceasta reducere de parc? Sau alt loc de discutie pt asta?
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Repartizarea tramvaielor RATB
Utilizator anonim
La tramvaie cel putin nu mai are loc reducerea de parc, ci doar reorganizari (schimb de ture intre depouri) cel mult.
Pe linia 41 parcul ramane de 41 ture Bucurestii Noi reducand 2 ture la schimb cu Alexandria. Parcul liniei 41 va fi Bucurestii Noi 17 cu Alexandria 24.
Vagonul 285 sosit de la URAC recent devine titular pe linia 11 unde este echipajul care il conduce, dar vagonul va ajunge destul de des pe linia 41 fiind echipat cu pantograf nou.
Pe linia 32 ramane in continuare un vagon CH PPC, tot vagonul 4009.
La tramvaie cel putin nu mai are loc reducerea de parc, ci doar reorganizari (schimb de ture intre depouri) cel mult.
Pe linia 41 parcul ramane de 41 ture Bucurestii Noi reducand 2 ture la schimb cu Alexandria. Parcul liniei 41 va fi Bucurestii Noi 17 cu Alexandria 24.
Vagonul 285 sosit de la URAC recent devine titular pe linia 11 unde este echipajul care il conduce, dar vagonul va ajunge destul de des pe linia 41 fiind echipat cu pantograf nou.
Pe linia 32 ramane in continuare un vagon CH PPC, tot vagonul 4009.
- marian
-
Posted:
-
Re: Repartizarea tramvaielor RATB
marian
Am si eu o intrebare, pina la urma a mai luat Alexandria 2 ture in linia 41 si daca au luat care sint tramvaiele care au venit in 41?
Am si eu o intrebare, pina la urma a mai luat Alexandria 2 ture in linia 41 si daca au luat care sint tramvaiele care au venit in 41?
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Repartizarea tramvaielor RATB
Utilizator anonim
Momentan daca nu s-a schimbat nimic de acum o saptamana doar a scos B Noi 2 ture, urmand ca Alexandria sa le recupereze cand vin geamuri (prietenii stiu de ce ).
Momentan daca nu s-a schimbat nimic de acum o saptamana doar a scos B Noi 2 ture, urmand ca Alexandria sa le recupereze cand vin geamuri (prietenii stiu de ce ).
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Repartizarea tramvaielor RATB
Utilizator anonim
Luna asta Alexandria trebuie sa cedeze catre Dep. Giurgiu vagoanele 280 si 324 din cauza ca Giurgiu va mai suplimenta liniile 11 si 25 iar Alexandria are surplus de parc si oricum 280 si 324 erau "imprumutate"
280 va ajunge la Giurgiu cel mai probabil direct de la URAC.
Luna asta Alexandria trebuie sa cedeze catre Dep. Giurgiu vagoanele 280 si 324 din cauza ca Giurgiu va mai suplimenta liniile 11 si 25 iar Alexandria are surplus de parc si oricum 280 si 324 erau "imprumutate"
280 va ajunge la Giurgiu cel mai probabil direct de la URAC.
- Dr2005
-
Posted:
-
Re: Repartizarea tramvaielor RATB
Dr2005
De ce nu înfiinţează trasee noi?! Alexandria are un CUP ruşinos de doar 69%!
De ce nu înfiinţează trasee noi?! Alexandria are un CUP ruşinos de doar 69%!
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Repartizarea tramvaielor RATB
Utilizator anonim
Da si din cauza asta va da vagoane la alte depouri pentru suplimentari si reorganizare a parcului.
Dr2005 wrote:
De ce nu înfiinţează trasee noi?! Alexandria are un CUP ruşinos de doar 69%!
Da si din cauza asta va da vagoane la alte depouri pentru suplimentari si reorganizare a parcului.
- Dr2005
-
Posted:
-
Re: Repartizarea tramvaielor RATB
Dr2005
Dacă iese o reorganizare ca aia de la autobuze (adică 120 de ture în minus), mai bine le lasă aşa...
Dacă iese o reorganizare ca aia de la autobuze (adică 120 de ture în minus), mai bine le lasă aşa...
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Repartizarea tramvaielor RATB
Utilizator anonim
La tramvaie nu se reduc ture. Probabil nici in vara nu se vor reduce asa multe cat vor reduce la auto si la troleibuze. Tramvai = capacitate mare/pret mic de functionare
La tramvaie nu se reduc ture. Probabil nici in vara nu se vor reduce asa multe cat vor reduce la auto si la troleibuze. Tramvai = capacitate mare/pret mic de functionare
- Dr2005
-
Posted:
-
Re: Repartizarea tramvaielor RATB
Dr2005
Şi totuşi, azi între Ghencea şi Drumul Sării erau vreo 8 autobuze (primul era 635, ultimul tot 635... ca să vă faceţi ideea cât durează drumul ăsta de 1,1 km). Nu era mai ieftin să bage un tramvai în loc de atâtea autobuze care oricum nu se mişcau (la fel şi autoturismele dintre ele)?
Şi totuşi, azi între Ghencea şi Drumul Sării erau vreo 8 autobuze (primul era 635, ultimul tot 635... ca să vă faceţi ideea cât durează drumul ăsta de 1,1 km). Nu era mai ieftin să bage un tramvai în loc de atâtea autobuze care oricum nu se mişcau (la fel şi autoturismele dintre ele)?
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Repartizarea tramvaielor RATB
Utilizator anonim
Peste 1-2 luni cand urcam pe pasaj ajungem si in Ghencea cu tramvai Dupa parca te vad ca sari in Citaro cu AC
Dr2005 wrote:
Nu era mai ieftin să bage un tramvai în loc de atâtea autobuze care oricum nu se mişcau (la fel şi autoturismele dintre ele)?
Peste 1-2 luni cand urcam pe pasaj ajungem si in Ghencea cu tramvai Dupa parca te vad ca sari in Citaro cu AC
- Dr2005
-
Posted:
-
Re: Repartizarea tramvaielor RATB
Dr2005
Eram într-un Citaro cu AC... din fericire pe sensul celălalt. Aşa că am făcut numai 12 minute de la Drumul Sării la Ghencea, din care vreo 8 numai între Gârleni şi capăt. Probabil aş fi putut face 10 minute dacă şoferul nu ar fi circulat cu FIX 20 km/h sau aş fi fost inspirat să cobor la Drumul Sării să iau 47-le care a depăşit autobuzul pe la Cimitirul Ghencea şi care tramvai deja plecase înapoi spre Militari când 635ul stătea blocat în dreptul clădirii de birouri de lângă terminalul Ghencea.
Asta a fost ultima dată când mai alerg la APACA după 635 din staţia lui 11, Prefer să stau 30 de minute în staţia lui 47 decât 15 minute la APACA după un 105/71/93/635 şi să stau după aia blocat câte 20-30 de minute la Favorit sau pe Bd. Ghencea.
Eram într-un Citaro cu AC... din fericire pe sensul celălalt. Aşa că am făcut numai 12 minute de la Drumul Sării la Ghencea, din care vreo 8 numai între Gârleni şi capăt. Probabil aş fi putut face 10 minute dacă şoferul nu ar fi circulat cu FIX 20 km/h sau aş fi fost inspirat să cobor la Drumul Sării să iau 47-le care a depăşit autobuzul pe la Cimitirul Ghencea şi care tramvai deja plecase înapoi spre Militari când 635ul stătea blocat în dreptul clădirii de birouri de lângă terminalul Ghencea.
Asta a fost ultima dată când mai alerg la APACA după 635 din staţia lui 11, Prefer să stau 30 de minute în staţia lui 47 decât 15 minute la APACA după un 105/71/93/635 şi să stau după aia blocat câte 20-30 de minute la Favorit sau pe Bd. Ghencea.
- Gabi23
-
Posted:
-
Re: Repartizarea tramvaielor RATB
Gabi23
App de vagonul V3A-93M-FAUR 262. Acesta a intrat in parcul de vagoane al Dep. Giurgiu in ianuarie 2010, fiind trimis destul de repede la URAC pentru RK, fiind destul de rablagit dupa circa 14 ani de exploatare la Dep. Alexandria. Acest vagon a fost dat in schimbul lui V3A-93-ului 324, deoarece acesta era compatibil cu linia 41 avand la vremea respectiva pantograf cu patina de grafit. Teoretic dupa ce 324 se va reintoarce la Giurgiu, 262 ar trebui sa revina la Alexandria. Practic cred ca 262 va ramane al Dep. Giurgiu deoarece Dep. Alexandria incet incet trebuie sa isi inlocuiasca parcul de vagoane pentru a prelua in totalitate linia 41 in urmatorii ani.
Utilizator anonim wrote:
262 este titular pe linia 11 Romprim - Cartier 16 Februarie.
App de vagonul V3A-93M-FAUR 262. Acesta a intrat in parcul de vagoane al Dep. Giurgiu in ianuarie 2010, fiind trimis destul de repede la URAC pentru RK, fiind destul de rablagit dupa circa 14 ani de exploatare la Dep. Alexandria. Acest vagon a fost dat in schimbul lui V3A-93-ului 324, deoarece acesta era compatibil cu linia 41 avand la vremea respectiva pantograf cu patina de grafit. Teoretic dupa ce 324 se va reintoarce la Giurgiu, 262 ar trebui sa revina la Alexandria. Practic cred ca 262 va ramane al Dep. Giurgiu deoarece Dep. Alexandria incet incet trebuie sa isi inlocuiasca parcul de vagoane pentru a prelua in totalitate linia 41 in urmatorii ani.
📖 Pagination options