Totul despre transporturi şi infrastructura adiacentăTransport feroviar

 

Topic: Ingineria infrastructurii feroviare

6 posts, 792 views
Ingineria infrastructurii feroviare 1689

Un video foarte interesant (imi pare rau, doar in engleza) despre comparatia intre traversele de lemn si cele de beton in Statele Unite.

Surprinzator comentariul referitor la procentul de linii care folosesc inca traverse de lemn si motivele din spatele acestei decizii.

Va las sa urmariti materialul:



PS: exista si o sectiune care descrie procesul de burare si o alta care explica diferentele dintre efectul acesteia in cazul liniilor cu traverse de lemn si cele de beton. Bonus: citeva informatii despre durata de viata pentru fiecare tip de traversa.
Cred ca video-ul merita vizionat.

 


Re: Despre traverse shoppy

De mentionat ca
- aceea este o linie industriala privata din SUA pe care circula doar trenuri cu carbune
- singurul model de traverse de beton pe care l-au incercat a fost cel din 2 bucati si cu bara de fier la mijloc, evident la deraiere roata vagonului incarcat la 30t/osie a calcat pe acea bara si a rupt toate traversele
- ei inca recicleaza traversele creuzate cu smoala impreuna cu lemnul curat, practica ca nu va mai fi permisa nici la ei

 


Ingineria infrastructurii feroviare WT_fan06

Despre ingineria din spatele unui "diamond crossing" și a unui "slip-switch crossing":


 


Re: Ingineria infrastructurii feroviare WT_fan06

Cum să construiești și să tensionezi corect o catenară, astfel încât firul să rămână în permanență drept:


 


Re: Ingineria infrastructurii feroviare WT_fan06

De ce șinele au profilul pe care îl au? Răspunsul:


 


Re: Despre traverse ByOnu

Premieră în România - traverse compozite pe calea ferată, Regionala Brașov - aprilie 2024

Colegii noștri, care execută lucrări de modernizare pe loturile de cale ferată aparținând Regionalei Brașov, au folosit traverse sintetice, cunoscute și sub numele de traverse compozite feroviare, fiind o premieră în țara noastră.

O echipă de specialiști venită tocmai din Germania, de la producătorul acestor traverse – Kraiburg Strail, a fost prezentă pe șantier pentru a le oferi acestora asistență și expertiză tehnică.

Acest tip de traverse au o rezistență mai mare și, în plus, sunt ușoare, termoizolante și rezistente la îmbătrânire, având o durată de viață de 50 de ani, adică de cel puțin 5 ori mai mare decât cele din beton sau de 10 ori mai mare decât cele din lemn.

Spre deosebire de traversa convențională din lemn, traversa compozită nu este doar mai ecologică, ci și rezistentă în cele mai dificile regiuni climatice.

Noile tipuri de traverse au fost montate pe podurile aflate în aliniament și pe cele curbate cu supraînălțare mai mică de 50 mm.




 


Home page  • 
Parent forum: Transport feroviar  • 
Choose destination

Since our 2422 forum members have written 433705 posts in 5399 topics and 518 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use