Topic: M5.1 (D.T. - Eroilor): Discuții generale pe baza lucrărilor și a proiectului
8571 posts, 1390963 views
📖 Pagination options
- George
-
Posted:
-
Re: Stiri despre proiect
George
Sa fie intr-un ceas bun!
Aceasta lucrare, orice disconfort ar cauza in termen scurt (cat mai scurt, sper) e necesara si binevenita.
Acestea fiind zise, am totusi o intrebare, fara intentia de a fi carcotas: de ce nu se sapa statiile in subteran, ci trebuie sapatura de la suprafata?
E clar ca prin alte orase din Europa statiile sunt gandite in asa fel incat au fost construite in subteran, cel putin cele de generatie mai noua.
Un prieten din Paris mi-a pus aceasta intrebare, iar eu i-am spus ca la noi solul e nisipos si imbibat cu apa. Replica a fost ca si pe acolo trece Sena si nu e foarte uscat.
Exista o explicatie "inginereasca" si "geologica"?
Adica as fi mai linistit daca as sti ca chiar nu se putea altfel, si nu s-a recurs la aceasta varianta doar din comoditate ori conservatorism ("metodele noastre").
Subliniez ca intrebarea nu e "contondenta", dar m-as bucura ca raspunsurile sa fie cat mai detaliate.
Sa fie intr-un ceas bun!
Aceasta lucrare, orice disconfort ar cauza in termen scurt (cat mai scurt, sper) e necesara si binevenita.
Acestea fiind zise, am totusi o intrebare, fara intentia de a fi carcotas: de ce nu se sapa statiile in subteran, ci trebuie sapatura de la suprafata?
E clar ca prin alte orase din Europa statiile sunt gandite in asa fel incat au fost construite in subteran, cel putin cele de generatie mai noua.
Un prieten din Paris mi-a pus aceasta intrebare, iar eu i-am spus ca la noi solul e nisipos si imbibat cu apa. Replica a fost ca si pe acolo trece Sena si nu e foarte uscat.
Exista o explicatie "inginereasca" si "geologica"?
Adica as fi mai linistit daca as sti ca chiar nu se putea altfel, si nu s-a recurs la aceasta varianta doar din comoditate ori conservatorism ("metodele noastre").
Subliniez ca intrebarea nu e "contondenta", dar m-as bucura ca raspunsurile sa fie cat mai detaliate.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Stiri despre proiect
andrei11
O sa ramai surprins, dar si Ceausescu a aplicat aceasta metoda la unele statii - cred ca la "Grozavesti".
Metoda presupune o inchidere a accesului la suprafata mai mica decat ca in cazul metodei clasice.
Altceva cred ca ai vrut sa spui, saparea unei statii prin metode miniere care e cu totul altceva, se mananca cu alte tacamuri.
Metoda miniera totusi presupune niste etape si anume :
Introducerea unui "cârtiţoi" de dimensiuni apreciabile pentru peron - o hidosenie de vreo 15 metri in diametru plus 2 cartite " normale" pentru liniile propriuzise.
"Cârtiţoi" - ul asta este cam urias si trebuie sa-i faci o groapa de dimensiuni apreciabile. Tinand cont ca are un ditamai diametru, in principiu deasupra lui trebuie sa ai vreo 20 metri de pamant "virgin". - Deja vorbim de o adancime mai mare decat la Piata Unirii II ( M 2 )
Bun, ai introdus pe undeva Cârtiţoiul - acolo evident trebuie oprita circulatia, apoi incepe sa faca un tunel pentru a ajunge la 20 metri adancime si sa ajunga la pozitia viitoarei statii.
Pentru conditiile din Romania / Dr. Taberei cred ca deranjul ar fi mult prea mare si ce sa faci cu statii la minus 20 metri adancime ? Nici macar Parlamentul Romaniei nu are fundatii asa de adanci .
Astept corectii din partea celor care se pricep cu adevarat la tunele.
O sa ramai surprins, dar si Ceausescu a aplicat aceasta metoda la unele statii - cred ca la "Grozavesti".
Metoda presupune o inchidere a accesului la suprafata mai mica decat ca in cazul metodei clasice.
Altceva cred ca ai vrut sa spui, saparea unei statii prin metode miniere care e cu totul altceva, se mananca cu alte tacamuri.
Metoda miniera totusi presupune niste etape si anume :
Introducerea unui "cârtiţoi" de dimensiuni apreciabile pentru peron - o hidosenie de vreo 15 metri in diametru plus 2 cartite " normale" pentru liniile propriuzise.
"Cârtiţoi" - ul asta este cam urias si trebuie sa-i faci o groapa de dimensiuni apreciabile. Tinand cont ca are un ditamai diametru, in principiu deasupra lui trebuie sa ai vreo 20 metri de pamant "virgin". - Deja vorbim de o adancime mai mare decat la Piata Unirii II ( M 2 )
Bun, ai introdus pe undeva Cârtiţoiul - acolo evident trebuie oprita circulatia, apoi incepe sa faca un tunel pentru a ajunge la 20 metri adancime si sa ajunga la pozitia viitoarei statii.
Pentru conditiile din Romania / Dr. Taberei cred ca deranjul ar fi mult prea mare si ce sa faci cu statii la minus 20 metri adancime ? Nici macar Parlamentul Romaniei nu are fundatii asa de adanci .
Astept corectii din partea celor care se pricep cu adevarat la tunele.
- mindmasster
-
Posted:
-
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Stiri despre proiect
subway guru
Azi, 14 martie 2011 - AM PORNIT!!! - Turati motoarele!!! - Vina 'cartitele'!!! - Alo, se aude, toate cartitele, adunarea!!!
God speed!
Azi, 14 martie 2011 - AM PORNIT!!! - Turati motoarele!!! - Vina 'cartitele'!!! - Alo, se aude, toate cartitele, adunarea!!!
God speed!
- George
-
Posted:
-
Re: Stiri despre proiect
George
@sguru: ca actor direct implicat, te rog arunca un ochi si pe intrebarea de mai sus.
Multumesc lui @andrei11 pentru explicatiile deja date.
@sguru: ca actor direct implicat, te rog arunca un ochi si pe intrebarea de mai sus.
Multumesc lui @andrei11 pentru explicatiile deja date.
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Stiri despre proiect
subway guru
Asa cum a fost pe forum si pana acum, si la M5 'veti stii' TOT, ce, cum, cand, de ce si pentru ce...
Azi insa e suficient 'sa ne bucuram pentru vestea cea mare...'
Asa cum a fost pe forum si pana acum, si la M5 'veti stii' TOT, ce, cum, cand, de ce si pentru ce...
Azi insa e suficient 'sa ne bucuram pentru vestea cea mare...'
- DocOctavius
-
Posted:
-
Re: Stiri despre proiect
DocOctavius
Fie ca drumul să vă fie cât mai asemănător cablului central din poză, să nu semene celui din dreapta.
Și că tot e vorba de lucrări în subteran: "Noroc bun!"
subway guru wrote:
Azi, 14 martie 2011 - AM PORNIT!!! - Turati motoarele!!! - Vina 'cartitele'!!! - Alo, se aude, toate cartitele, adunarea!!!
God speed!
Fie ca drumul să vă fie cât mai asemănător cablului central din poză, să nu semene celui din dreapta.
Și că tot e vorba de lucrări în subteran: "Noroc bun!"
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Stiri despre proiect
subway guru
@George:
Timp de 21 de ani am tot auzit 'expresia': o sa vedeti voi magistrala 5 'la pastele cailor'...
Am citit 'in presa' ca taman sambata asta 'au fost si pastele cailor', na, ca s-a 'indeplinit' si 'profetia'...
@DocOctavius:
Eu cred ca 'traseul nostru' seamana mai degraba cu cablul ala 'transversal', firele alea intortocheate pe care le evoci tu nu aduc decat a trasee RATB...
In rest tot ce trebuie e doar 'Gand bun!'.
Noapte buna tuturor, ajunge pentru azi...
@George:
Timp de 21 de ani am tot auzit 'expresia': o sa vedeti voi magistrala 5 'la pastele cailor'...
Am citit 'in presa' ca taman sambata asta 'au fost si pastele cailor', na, ca s-a 'indeplinit' si 'profetia'...
@DocOctavius:
Eu cred ca 'traseul nostru' seamana mai degraba cu cablul ala 'transversal', firele alea intortocheate pe care le evoci tu nu aduc decat a trasee RATB...
In rest tot ce trebuie e doar 'Gand bun!'.
Noapte buna tuturor, ajunge pentru azi...
- alex230ro
-
Posted:
-
Re: Stiri despre proiect
alex230ro
sa fim seriosi ,am vazut si eu pe tanti boangiu sau cum o chema-o azi la TV,deci in 4 ani estem metrou gata si chiar cu popolatie in el
votati-ma votati-ma
Dar cine stie poate ma insel eu si e gata in 4 ani ,macar la asta nu cred ca trebuie exproprieri
sa fim seriosi ,am vazut si eu pe tanti boangiu sau cum o chema-o azi la TV,deci in 4 ani estem metrou gata si chiar cu popolatie in el
votati-ma votati-ma
Dar cine stie poate ma insel eu si e gata in 4 ani ,macar la asta nu cred ca trebuie exproprieri
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Stiri despre proiect
andrei11
Ba da ! Dar nu chiar asa de multe, or fi vreo 30 de case ? Nu le-am numarat.
alex230ro wrote:
...macar la asta nu cred ca trebuie exproprieri
Ba da ! Dar nu chiar asa de multe, or fi vreo 30 de case ? Nu le-am numarat.
- Der Hofmeister
-
Posted:
-
Re: Discutii generale: M5 Drumul Taberei - Universitate
Der Hofmeister
Din cate vad prin planurile si schitele de proiect, statiile Drumul Taberei 34, Favorit si Orizont vor fi al naibii de apropiate intre ele. Dar probabil ca nu e alta solutie, pentru ca aceste trei zone sunt intens populate si merita sa aiba statii de metrou la dispozitie.
Din cate vad prin planurile si schitele de proiect, statiile Drumul Taberei 34, Favorit si Orizont vor fi al naibii de apropiate intre ele. Dar probabil ca nu e alta solutie, pentru ca aceste trei zone sunt intens populate si merita sa aiba statii de metrou la dispozitie.
- George
-
Posted:
-
Re: Discutii generale: M5 Drumul Taberei - Universitate
George
Da, asa este, zonele sunt intens populate, si pentru ca metroul sa fie cu adevarat o alternativa utilizata pe larg - atat fata de transportul in comun, cat si fata de masina proprie - este inteligent ca statiile sa fie dese. Pana la urma, totul costa oricum mult, deranjul va fi mare, macar sa facem ceva ca lumea.
Da, asa este, zonele sunt intens populate, si pentru ca metroul sa fie cu adevarat o alternativa utilizata pe larg - atat fata de transportul in comun, cat si fata de masina proprie - este inteligent ca statiile sa fie dese. Pana la urma, totul costa oricum mult, deranjul va fi mare, macar sa facem ceva ca lumea.
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Stiri despre proiect
Utilizator anonim
Mare parte din terenuri sunt domeniu public al statului sau societati comerciale, nu case sau terenuri ale unor persoane fizice. Exproprieri au fost necesare doar in zona statiilor.
Mare parte din terenuri sunt domeniu public al statului sau societati comerciale, nu case sau terenuri ale unor persoane fizice. Exproprieri au fost necesare doar in zona statiilor.
- Dr2005
-
Posted:
-
Re: Stiri despre proiect
Dr2005
Cu ocazia asta o să dispară reputaţia cartierului Drumul Taberei de a fi cel mai ,,verde" din oraş, având în vedere că se vor face tot felul de săpături şi organizări de şantier.
Pe cât punem pariu că nu o să fie gata la timp?
Şi chiar dacă va fi gata la timp... tot o să se iasă mai repede din cartier cu 41 + M de la Crângaşi, având în vedere că M5 va avea aceleaşi staţii troleul, pardon, autobuzul, că troleul vine la 15 minute şi e pe cale de dispariţie.
Cu ocazia asta o să dispară reputaţia cartierului Drumul Taberei de a fi cel mai ,,verde" din oraş, având în vedere că se vor face tot felul de săpături şi organizări de şantier.
Pe cât punem pariu că nu o să fie gata la timp?
Şi chiar dacă va fi gata la timp... tot o să se iasă mai repede din cartier cu 41 + M de la Crângaşi, având în vedere că M5 va avea aceleaşi staţii troleul, pardon, autobuzul, că troleul vine la 15 minute şi e pe cale de dispariţie.
📖 Pagination options