Topic: Gara Băneasa - București
98 posts, 32302 views
📖 Pagination options
- BMihai
-
Posted:
-
Re: Gara Băneasa - București
BMihai
Cu mulți ani în urmă îmi amintesc că de pe podul de pe Lacul Herăstrău vedeam cum apărea câte un LDH, în zare dinspre Băneasa, care credeam că o să treacă, dar se retrăgea la scurt timp, cumva pe diagonală spre Băneasa. Probabil că făcea manevre și schimba linia la macazul din zona podul Miorița.
Mai am o întrebare. Întrebarea are mai mult legătura cu câteva locomotive pe care le-am văzut pe M800 în zona Băneasa, decât cu Gara Băneasa în sine și din această cauză postez aici.
Am observat de două ori de-a lungul timpului că mai trec locomotive singure în viteză pe firul spre Constanța și fluieră, sau claxonează repetat la distanțe scurte.
În 2005 am văzut o LDE 2100 izolată care era în viteză spre Constanța și a fluierat de la Podul Miorița, până la curba de lângă fosta fabrică de pâine Băneasa, nu erau nici oameni și nici câini în dreptul firului ca să îî fluiere. Poate a mai fluierat și mai departe, dar nu se mai auzea. După circa 2 ore locomotiva se întoarce cu o garnitură de containere probabil de la București Sud.
Acum cinci ani eram în părculețul de lângă Autobaza Nordului și a trecut o LDH tot așa dinspre Băneasa în viteză pe același fir. Nu era nimeni pe care să îl claxoneze, dar claxona des la distanțe scurte pe tot parcursul. Locomotiva era gri proaspăt vopsită a CFR MARFĂ cu șasiu parcă albastru și cu număr lung în format nou. Probabil era a BcT nu știu sigur.
Genul acesta de claxonat/fluierat este specific vre-unui regim de mers ?
Au fost situații când treceau trenuri de marfă în absența circulației unor oameni pe acolo și nu claxonau, sau claxonau o dată și atât. Nu cred că locomotivele de mai sus claxonau pentru avertizare.
Cu mulți ani în urmă îmi amintesc că de pe podul de pe Lacul Herăstrău vedeam cum apărea câte un LDH, în zare dinspre Băneasa, care credeam că o să treacă, dar se retrăgea la scurt timp, cumva pe diagonală spre Băneasa. Probabil că făcea manevre și schimba linia la macazul din zona podul Miorița.
Mai am o întrebare. Întrebarea are mai mult legătura cu câteva locomotive pe care le-am văzut pe M800 în zona Băneasa, decât cu Gara Băneasa în sine și din această cauză postez aici.
Am observat de două ori de-a lungul timpului că mai trec locomotive singure în viteză pe firul spre Constanța și fluieră, sau claxonează repetat la distanțe scurte.
În 2005 am văzut o LDE 2100 izolată care era în viteză spre Constanța și a fluierat de la Podul Miorița, până la curba de lângă fosta fabrică de pâine Băneasa, nu erau nici oameni și nici câini în dreptul firului ca să îî fluiere. Poate a mai fluierat și mai departe, dar nu se mai auzea. După circa 2 ore locomotiva se întoarce cu o garnitură de containere probabil de la București Sud.
Acum cinci ani eram în părculețul de lângă Autobaza Nordului și a trecut o LDH tot așa dinspre Băneasa în viteză pe același fir. Nu era nimeni pe care să îl claxoneze, dar claxona des la distanțe scurte pe tot parcursul. Locomotiva era gri proaspăt vopsită a CFR MARFĂ cu șasiu parcă albastru și cu număr lung în format nou. Probabil era a BcT nu știu sigur.
Genul acesta de claxonat/fluierat este specific vre-unui regim de mers ?
Au fost situații când treceau trenuri de marfă în absența circulației unor oameni pe acolo și nu claxonau, sau claxonau o dată și atât. Nu cred că locomotivele de mai sus claxonau pentru avertizare.
- Cristi.
-
Posted:
-
Re: Gara Băneasa - București
Cristi.
Prin zonă sunt multe locuri pe unde traversează oamenii și au mai fost accidente.
Este probabil doar o avertizare.
Prin zonă sunt multe locuri pe unde traversează oamenii și au mai fost accidente.
Este probabil doar o avertizare.
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Gara Băneasa - București
shoppy
Da, erau multi oameni ai strazii sub Pasajul Aviatiei si in coada Parcului Herastrau dintre Podul Herastrau si Pasajul Aviatiei, acum ca unii fluiera ca stiu ca sunt probleme, altii nu stiu zona dar fluiera preventiv, poate sa fie si un semnal de fluier pe acolo pe care sa il respecte doar cei care nu stiu zona, greu sa gasesti vreo justificare absoluta.
Da, erau multi oameni ai strazii sub Pasajul Aviatiei si in coada Parcului Herastrau dintre Podul Herastrau si Pasajul Aviatiei, acum ca unii fluiera ca stiu ca sunt probleme, altii nu stiu zona dar fluiera preventiv, poate sa fie si un semnal de fluier pe acolo pe care sa il respecte doar cei care nu stiu zona, greu sa gasesti vreo justificare absoluta.
- BMihai
-
Posted:
-
Re: Gara Băneasa - București
BMihai
Cantonul acela de cărămidă din zona Podul Poligrafiei era pentru controlul semnalizărilor din zona Pajura-Băneasa ? Într-unul din volumele cărții Istoricul Tracțiunii Feroviare din România scrisă de Șerban Lăcrițeanu și Ilie Popescu apare o poză din 1975 parcă, în care erau semnale mecanice și M800 nu era electrificată.
Semnalele cu lumini s-au introdus în zona Băneasa la electrificare ? Când s-a electrificat M800 ?
Înainte de 1989 marfarele pentru port pentru exporturi erau trimise pe M800 mai mult prin Băneasa, sau mai mult prin Centură prin sectorul Mogoșoaia-Pantelimon?
Cantonul acela de cărămidă din zona Podul Poligrafiei era pentru controlul semnalizărilor din zona Pajura-Băneasa ? Într-unul din volumele cărții Istoricul Tracțiunii Feroviare din România scrisă de Șerban Lăcrițeanu și Ilie Popescu apare o poză din 1975 parcă, în care erau semnale mecanice și M800 nu era electrificată.
Semnalele cu lumini s-au introdus în zona Băneasa la electrificare ? Când s-a electrificat M800 ?
Înainte de 1989 marfarele pentru port pentru exporturi erau trimise pe M800 mai mult prin Băneasa, sau mai mult prin Centură prin sectorul Mogoșoaia-Pantelimon?
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Gara Băneasa - București
shoppy
Da, inainte de automatizare peste tot unde era un macaz era si un canton, garile simple aveau 2 cantoane, cate unul in fiecare capat.
Marfarele mergeau in general pe centura pe Mogosoaia - Otopeni - Voluntari - Pasarea.
Da, inainte de automatizare peste tot unde era un macaz era si un canton, garile simple aveau 2 cantoane, cate unul in fiecare capat.
Marfarele mergeau in general pe centura pe Mogosoaia - Otopeni - Voluntari - Pasarea.
- BMihai
-
Posted:
-
Re: Gara Băneasa - București
BMihai
În 2004 când am fost la magazinul Flora era un balcon care dădea spre niște linii, cumva era grupa de marfă a Gării Băneasa cred. Am dreptate ? Am găsit întamplător balconul era parcă la capătul unui culoar al magazinului. Când m-am uitat erau pe diferite fire LDH pornite și parcă făceau manevre ceva în genul celor de la Triajul din Grivița. Erau vagoane de marfă. Acolo veneau și se duceau în și din Triaj ? De acolo luau mai departe locomotivele uzinale pentru fiecare unitate vagoanele ca în cazul trenului de la betonieră ?
În 2004 când am fost la magazinul Flora era un balcon care dădea spre niște linii, cumva era grupa de marfă a Gării Băneasa cred. Am dreptate ? Am găsit întamplător balconul era parcă la capătul unui culoar al magazinului. Când m-am uitat erau pe diferite fire LDH pornite și parcă făceau manevre ceva în genul celor de la Triajul din Grivița. Erau vagoane de marfă. Acolo veneau și se duceau în și din Triaj ? De acolo luau mai departe locomotivele uzinale pentru fiecare unitate vagoanele ca în cazul trenului de la betonieră ?
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Gara Băneasa - București
shoppy
Se pare ca acolo era o grupa de marfa unde stateau vagoanele folosite de balastierele de pe Jiului si Carpati, tot de aici pornea si colectoare de pe tipografilor care deservea Casa Presei Libere. Odata cu inchiderea balastierelor grupa a fost abandonata si in final desfiintata la modernizarea M800.
Se pare ca acolo era o grupa de marfa unde stateau vagoanele folosite de balastierele de pe Jiului si Carpati, tot de aici pornea si colectoare de pe tipografilor care deservea Casa Presei Libere. Odata cu inchiderea balastierelor grupa a fost abandonata si in final desfiintata la modernizarea M800.
- BMihai
-
Posted:
-
Re: Gara Băneasa - București
BMihai
Dar erau balastiere acolo ? Știu doar de o stație de betoane care era în apropierea ROMEXPO. Prin 2006 se mai vedeau din autobuzul 112 vagoane cisternă cu gaze cred erau albe cu dungă portocalie, prin zona Str. Băiculești.
Dar erau balastiere acolo ? Știu doar de o stație de betoane care era în apropierea ROMEXPO. Prin 2006 se mai vedeau din autobuzul 112 vagoane cisternă cu gaze cred erau albe cu dungă portocalie, prin zona Str. Băiculești.
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Gara Băneasa - București
shoppy
Am vrut sa spu betoniera, mai era o betoniera pe Jiului cu acces CF https://www.google.ro/maps/@44.4840412,2 ... ntry=ttu
In final ultimul trafic de marfa a fost cu vagoane cu GPL pentru depozitul Petrom de pe Intrarea Straulesti si marfa pentru rampa de pe strada Baiculesti, s-a intrerupt dupa modrnizarea M800.
Am vrut sa spu betoniera, mai era o betoniera pe Jiului cu acces CF https://www.google.ro/maps/@44.4840412,2 ... ntry=ttu
In final ultimul trafic de marfa a fost cu vagoane cu GPL pentru depozitul Petrom de pe Intrarea Straulesti si marfa pentru rampa de pe strada Baiculesti, s-a intrerupt dupa modrnizarea M800.
- Costin
-
Posted:
-
Re: Gara Băneasa - București
Costin
Traficul feroviar spre depozitul Petrom a fost intrerupt candva prin 2010, frecventam zona zilnic si s-a petrecut literalmente sub ochii mei.
Traficul feroviar spre depozitul Petrom a fost intrerupt candva prin 2010, frecventam zona zilnic si s-a petrecut literalmente sub ochii mei.
- BMihai
-
Posted:
-
Re: Gara Băneasa - București
BMihai
Pe un alt forum am găsit discuții din 2005, cu poze în care apărea o locomotivă care mergea dinspre Gara Băneasa spre depozitul de produse petroliere, pe lângă niște cămine. Era o locomotivă diesel mecanică asemănătoare cu cea roșie de la Depoul București Călători.
Pe un alt forum am găsit discuții din 2005, cu poze în care apărea o locomotivă care mergea dinspre Gara Băneasa spre depozitul de produse petroliere, pe lângă niște cămine. Era o locomotivă diesel mecanică asemănătoare cu cea roșie de la Depoul București Călători.
- BMihai
-
Posted:
-
Re: Gara Băneasa - București
BMihai
Exponatele pentru Expoziție (atât feroviare cât și alte vehicule) am văzut că veneau pe racordul acela de pe lângă Luxten care trecea prin capătul din dreapta al Str. Carpați, dar de unde veneau dinspre Gara Băneasa, sau din Halta Basarab ? Pe net am găsit că atât betoniera de la Expoziție, cât și expoziția se puteau accesa din ambele gări.
Exponatele pentru Expoziție (atât feroviare cât și alte vehicule) am văzut că veneau pe racordul acela de pe lângă Luxten care trecea prin capătul din dreapta al Str. Carpați, dar de unde veneau dinspre Gara Băneasa, sau din Halta Basarab ? Pe net am găsit că atât betoniera de la Expoziție, cât și expoziția se puteau accesa din ambele gări.
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Gara Băneasa - București
shoppy
Acolo exista un triunghi cu linii pe ambele parti ale antenei radio, cand Electrofar s-a privatizat si a devenit Luxten au pus gard pe linia din curtea lor si a ramas deschisa doar linia spre Baneasa.
Acolo exista un triunghi cu linii pe ambele parti ale antenei radio, cand Electrofar s-a privatizat si a devenit Luxten au pus gard pe linia din curtea lor si a ramas deschisa doar linia spre Baneasa.
- BMihai
-
Posted:
-
Re: Gara Băneasa - București
BMihai
Astă seară am văzut o garnitură ROMCIM cu vagoane siloz oprită pe la ora 21 în Gara Băneasa. Nu am văzut și locomotiva. Garnitura asta bănuiesc că aduce ciment la unele stații din București care țin de o firmă franceză. Dacă intră la stații prin centură ori spre stația Glina, ori spre Gara Progresu, și se desface în bucăți mai mici unde se realizează această manevră, în Gara Chitila ?
Am văzut pe Youtube în câteva filmulețe că vagoanele acestea, cu mulți ani în urmă aveau scris EVS pe ele și veneau dinspre Constanța, pe M 800 într-un tren mai lung și apoi veneau cu LDH doar câteva spre betoniera de lângă Glina și apoi se întorceau pe M 800, dinspre Constanța, trecând prin Băneasa tot cu LDH.
Astă seară am văzut o garnitură ROMCIM cu vagoane siloz oprită pe la ora 21 în Gara Băneasa. Nu am văzut și locomotiva. Garnitura asta bănuiesc că aduce ciment la unele stații din București care țin de o firmă franceză. Dacă intră la stații prin centură ori spre stația Glina, ori spre Gara Progresu, și se desface în bucăți mai mici unde se realizează această manevră, în Gara Chitila ?
Am văzut pe Youtube în câteva filmulețe că vagoanele acestea, cu mulți ani în urmă aveau scris EVS pe ele și veneau dinspre Constanța, pe M 800 într-un tren mai lung și apoi veneau cu LDH doar câteva spre betoniera de lângă Glina și apoi se întorceau pe M 800, dinspre Constanța, trecând prin Băneasa tot cu LDH.
📖 Pagination options