Topic: Ştiri, proiecte, perspective
1886 posts, 603625 views
📖 Pagination options
- BGP2597
-
Posted:
-
Re: Stiri, proiecte, perspective
BGP2597
La drumurile radiale recunosc că nu am urmărit cu mare atenție subiectul, dar personal nu le văd cu ochi buni, câtă vreme ele vor fi gândite (și cam par a fi) exclusiv auto. Acele radiale au unica șansă să devină niște vectori de dezvoltare pentru oraș și pentru tot ce înseamnă mobilitate regională, dar nu am auzit nimic de P+R-uri în lungul lor, de dezvoltarea (sau cel puțin perspectiva) unor linii de tramvai în lungul lor (poate doar Bd. Timișoara să profite de linia de la CET Vest), doar de străpungeri / penetrații / intrări / whatever să ajungi cât mai în centru cu mașina.
* Legat de tramvai da, sunt conștient că o parte din radiale trec prin câmp (sau pădure după caz) la momentul actual, dar tocmai asta le oferă potențial să devină coridoare de transit oriented development.
La drumurile radiale recunosc că nu am urmărit cu mare atenție subiectul, dar personal nu le văd cu ochi buni, câtă vreme ele vor fi gândite (și cam par a fi) exclusiv auto. Acele radiale au unica șansă să devină niște vectori de dezvoltare pentru oraș și pentru tot ce înseamnă mobilitate regională, dar nu am auzit nimic de P+R-uri în lungul lor, de dezvoltarea (sau cel puțin perspectiva) unor linii de tramvai în lungul lor (poate doar Bd. Timișoara să profite de linia de la CET Vest), doar de străpungeri / penetrații / intrări / whatever să ajungi cât mai în centru cu mașina.
* Legat de tramvai da, sunt conștient că o parte din radiale trec prin câmp (sau pădure după caz) la momentul actual, dar tocmai asta le oferă potențial să devină coridoare de transit oriented development.
- Adrian Rosca
-
Posted:
-
Re: Stiri, proiecte, perspective
Adrian Rosca
Voi vorbiti de radiale, iar PMB nu e in stare sa termine un drum de 750m lungime de aproape 4 ani ? Cand au inceput lucrarile, parca in septembrie 2019, nu? Vorbesc de portiunea Prelungirii Ghencea dintre str. Brasov si Raul Doamnei.
Voi vorbiti de radiale, iar PMB nu e in stare sa termine un drum de 750m lungime de aproape 4 ani ? Cand au inceput lucrarile, parca in septembrie 2019, nu? Vorbesc de portiunea Prelungirii Ghencea dintre str. Brasov si Raul Doamnei.
- reiny2000
-
Posted:
-
Re: Stiri, proiecte, perspective
reiny2000
Mi se pare că toate drumurile radiale au spațiu median rezervat pentru tramvai.
Mi se pare că toate drumurile radiale au spațiu median rezervat pentru tramvai.
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Stiri, proiecte, perspective
shoppy
Democratie inseamna ca specialistii sunt la mana poporului si daca se pun contra prea rau vointei poporului atunci vor fi inlaturati si inlocuiti cu altii care nu se pun contra deloc, si atunci ies traznaile cele mai mari.
Eu cred ca este mai util sa ne punem contra mai putin si sa incercam sa limitam greselile decat sa ne punem contra total si sa fim inlaturati.
Nu putem in Bucuresti sa spunem "sa nu se construiasca nici 1 metru de asfalt nou", nici un primar nu va fi ales cu campania asta, poporul tot o sa ceara sa se construiasca ceva si pentru masini, cel putin greselile mai mici au mai multe avantaje decat cela mari si le putem folosi in avantajul nostru mai tarziu, de aceea trebuiesc combatute greselile mari cu greselile mai mici, :
- construirea de pasaje pe directia centru cu construirea de pasaje pe directia inelului
- supralargirea drumurilor existente cu construirea de drumuri noi
- solutiile care produc legaturi proaste pentru transportul in comun cu cele care produc legaturi bune
Acum am vazut, Poligrafiei o sa aiba zona mediana de 8m latime pentru dezvoltari ulterioare, oamenii au fost destepti si nu au sarit cu tramvaiul ca sa nu se sperie bizonii ca astia ne baga pe toti in tramvaie, uite asa se face treaba cu cap, nu cu "nu" in brate.
Democratie inseamna ca specialistii sunt la mana poporului si daca se pun contra prea rau vointei poporului atunci vor fi inlaturati si inlocuiti cu altii care nu se pun contra deloc, si atunci ies traznaile cele mai mari.
Eu cred ca este mai util sa ne punem contra mai putin si sa incercam sa limitam greselile decat sa ne punem contra total si sa fim inlaturati.
Nu putem in Bucuresti sa spunem "sa nu se construiasca nici 1 metru de asfalt nou", nici un primar nu va fi ales cu campania asta, poporul tot o sa ceara sa se construiasca ceva si pentru masini, cel putin greselile mai mici au mai multe avantaje decat cela mari si le putem folosi in avantajul nostru mai tarziu, de aceea trebuiesc combatute greselile mari cu greselile mai mici, :
- construirea de pasaje pe directia centru cu construirea de pasaje pe directia inelului
- supralargirea drumurilor existente cu construirea de drumuri noi
- solutiile care produc legaturi proaste pentru transportul in comun cu cele care produc legaturi bune
Acum am vazut, Poligrafiei o sa aiba zona mediana de 8m latime pentru dezvoltari ulterioare, oamenii au fost destepti si nu au sarit cu tramvaiul ca sa nu se sperie bizonii ca astia ne baga pe toti in tramvaie, uite asa se face treaba cu cap, nu cu "nu" in brate.
- reiny2000
-
Posted:
-
Re: Stiri, proiecte, perspective
reiny2000
Raport final de expertiză la 28 de pasaje și poduri din București: Pasajul Obor, Pasajul Lujerului și podul Băneasa, incluse în categoria V urgență, nesatisfăcătoare circulației. Nicușor Dan: Trebuie să intervenim în perioada următoare
Raport final de expertiză la 28 de pasaje și poduri din București: Pasajul Obor, Pasajul Lujerului și podul Băneasa, incluse în categoria V urgență, nesatisfăcătoare circulației. Nicușor Dan: Trebuie să intervenim în perioada următoare
Primăria Capitalei a finalizat expertiza la 28 de pasaje și poduri din București, din cele 39 aflate în administrarea sa, iar concluzia este că la 3 trebuie intervenit de urgență, 22 sunt în clasa tehnică IV, stare nesatisfăcătoare, și doar 3 sunt în stare satisfăcătoare, a anunțat Nicușor Dan.
„Cele care sunt în categoria urgență sunt Podul Băneasa, Pasajul Obor și Pasajul Lujerul. La acestea va trebui să intervenim în perioada următoare. Lucrările pentru cele două pasaje sunt estimate la 50 milioane lei fiecare, pentru Podul Băneasa undeva la 20 milioane lei”, a explicat primarul general.
Potrivit directorului general al Administrației Străzilor București, Marian Bârgău, aceste 3 construcții nu reprezintă risc de colaps, însă s-au constatat fisuri ale betonului, iar normativul spune că dacă la unul dintre indicatorii tehnici se ajunge la 10 puncte atunci, indiferent de ceilalți indicatori, construcțiile intră în categoria urgență.
„Ele sunt încadrate de normativ în această categorie specială urgență. Trebuie să intervenim, trebuie să facem documentația DALI -urile, trebuie să le scoatem în achiziție, proiectare și execuție și vom face asta într-un termen rezonabil. Nu avem în calcul să oprim circulația”, a completat primarul general.
În luna decembrie 2022 Primăria Capitalei a comandat o expertiză tehnică la 28 de poduri și pasaje din București, iar concluziile sunt că majoritatea de 22 se află în categoria IV nesatisfăcător, la fel ca și Planșeul Unirii și Podul Grant, unde deja sunt prevăzute deja lucrări. Dacă la cele trei construcții care prezintă urgență se vor demara procedurile de documentație, primarul general nu a oferit un termen în care vor începe lucrările la podurile și pasajele încadrate în categoria nesatisfăcător.
Potrivit raportului de expertiză, pentru podurile și pasajele aflate în clasa tehnică IV, stare tehnică nesatisfăcătoare, se va face o prioritizare a obiectivelor ce urmează a fi supuse reabilitării, „în funcție de recomandările expertului tehnic în respectivele expertize, de gravitatea defectelor, de intensitatea traficului și de solicitările la care sunt supuse acestea”. După prioritizarea construcțiilor se vor demara procedurile necesare realizării lucrărilor de reabilitare, respectiv contractarea serviciilor pentru realizarea DALI (Documentația de Avizare Lucrări de Intervenție). Printre pasajele cu grad nesatisfăcător se află Pasajul Victoriei, Pasajul Jiului, Pasajul Fundeni, Pasajul Mărășești și Pasajul Băneasa.
G4media a prezent în exclusivitate, în urmă cu aproximativ o lună, rezultatele expertizei la 24 de poduri și pasaje, înainte de a se încheia analiza la Pasajele Jiului, Victoriei, Muncii și Bucur-Obor.
În urma finalizării expertizei, aceasta este lista integrală a expertizei Primăriei generale a Capitalei la toate cele 28 de poduri și pasaje:
Pod Insula – Lacul Morii, sector 6, anul construcției 1986, stare tehnică IV nesatisfăcător
Pod Ciurel – Șos Virtuții, sector 6, anul construcției 1987, stare tehnică IV nesatisfăcător
Pod Cotroceni – Șos Cotroceni, sectoarele 1+6, anul construcției 1986, stare tehnică IV nesatisfăcător
Pod Eroilor – Bdul Eroilor, sector 5, anul construcției 1986, reparații capitale 1993, stare tehnică IV nesatisfăcător
Pod Operă – Pța Operei, sector 5, anul construcției 1986, reparații capitale 1993, stare tehnică IV nesatisfăcător
Pod Hașdeu – Str. B.P.Hașdeu, sector 5, anul construcției 1993, stare tehnică IV nesatisfăcător
Pod Izvor – Bdul Schitu Măgureanu, sector 5, anul construcției 1986, stare tehnică IV nesatisfăcător
Pod Operetă – Calea Victoriei, sectoarele 3+4, anul construcției 1986, stare tehnică IV nesatisfăcător
Pod Mărășești – Bdul Mărășești, sectoarele 3+4, anul construcției 1987, intervenții 2007, stare tehnică IV nesatisfăcător
Pod Timpuri Noi – Str Nerva Traian, sectoarele 3+4, anul construcției 1986, stare tehnică IV nesatisfăcător
Pod Vitan Bârzești – Calea Vitan Bârzești, sectoarele 3+4, anul construcției 1987, stare tehnică IV nesatisfăcător
Pod Băneasa – Șos București Ploiești, sectorul 1, anul construcției 1936, intervenții 2005, stare tehnică V
Pod Bordei – Bdul Aviatorilor, sector 1, stare tehnică IV, anul construcției 1960, reparații capitale 2011, stare tehnică IV nesatisfăcător
Pod Floreasca – Calea Floreasca, sector 1, anul construcției 1962, stare tehnică IV nesatisfăcător
Pod Toboc – Str. Petricani, sector 2, anul construcției 1979, stare tehnică IV nesatisfăcător
Pod Pantelimon – Șos. Pantelimon, sector 2, anul construcției 1962, reparații capitale 2006, stare tehnică IV nesatisfăcător
Pod Colentina – Șos Colentina, sector 2, anul construcției 1985, reparații capitale 2008, stare tehnică IV nesatisfăcător
Pod Lacul Tei – Str. Barbu Văcărescu, sector 2, anul construcției 1988, reparații capitale 2010, stare tehnică III satisfăcător
Pod Lac IOR – Str. Liviu Rebreanu, sector 3, anul construcției 1973, reparații capitale 2013, stare tehnică IV nesatisfăcător
Pasaj Victoria – B-dul Iancu de Hunedoara, sector 1, stare tehnică IV, nesatisfăcător
Pasaj Jiului – B-dul Poligrafiei, stare tehnică IV, nesatisfăcător
Pasaj Fundeni – Șos Fundeni, sector 2, anul construcției 1979, ultimele reparații curente 2012, stare tehnică IV nesatisfăcător
Pasaj Mărășești – Bdul Mărășești, sector 3, reparații capitale 2007, stare tehnică IV nesatisfăcător
Pasajul Muncii – Șos. Mihai Bravu, stare tehnică III, satisfăcător
Pasajul Bucur Obor – Șos Ștefan cel Mare, stare tehnică V, reparații capitale în 2014
Pasaj Lujerului – Șos. Virtuții, sector 6, gradul V, anul construcției 1987, reparații capitale 2012
Pasaj Pipera – Șos Pipera, sector 1 – III satisfăcător
Pasaj Băneasa – Bdul Aerogării, sector 1 – reparații capitale 2013 – IV nesatisfăcător
*Expertiza s-a realizat la comanda Administrației Străzilor București, începând din decembrie 2022, și vizează verificările specialiștilor la 28 de poduri și pasaje dintr-un număr total de 34 de poduri construite de-a lungul a aproape un secol în București, între anii 1936-2015.
- 1689
-
Posted:
-
- cris_m
-
Posted:
-
Re: Stiri, proiecte, perspective
cris_m
Degeaba au daca lucrarile au fost de mantuiala sau cu materiale proaste (buget mic)...
Degeaba au daca lucrarile au fost de mantuiala sau cu materiale proaste (buget mic)...
- zapacitu
-
Posted:
-
Re: Stiri, proiecte, perspective
zapacitu
E reparatie ca se face cu ipsos si lavabila si e capitala ca se face in Bucuresti - nu stiai?
E reparatie ca se face cu ipsos si lavabila si e capitala ca se face in Bucuresti - nu stiai?
- mirceade
-
Posted:
-
Re: Stiri, proiecte, perspective
mirceade
Ce înseamnă gradul V dacă IV e nesatisfăcător, "podul de piatră s-a dărâmat". Că trebuie închisă circulația?
Ce înseamnă gradul V dacă IV e nesatisfăcător, "podul de piatră s-a dărâmat". Că trebuie închisă circulația?
- orex
-
Posted:
-
Re: Stiri, proiecte, perspective
orex
Normativul AND 522/2006, la cap. IV, art. 21 prevede clar ce semnifica cele 5(cinci) clase tehnice.
Cu privire la ce ai intrebat raspunsurile sunt urmatoarele:
Clasa tehnica IV ( stare nesatisfacatoare) impune reabilitare; înlocuirea unor elemente, ca urmare a faptului ca ”elementele constructive sunt într-o stare avansată de degradare”
Clasa tehnica V ( stare critica) obliga la înlocuirea sau consolidarea structurii derezistenţă afectată de degradare, intrucat ”lucrarea nu asigură condiţile minime de siguranţă a circulaţiei”.
”Că trebuie închisă circulația?”, da, da, da!
Normativul AND 522/2006, la cap. IV, art. 21 prevede clar ce semnifica cele 5(cinci) clase tehnice.
Cu privire la ce ai intrebat raspunsurile sunt urmatoarele:
Clasa tehnica IV ( stare nesatisfacatoare) impune reabilitare; înlocuirea unor elemente, ca urmare a faptului ca ”elementele constructive sunt într-o stare avansată de degradare”
Clasa tehnica V ( stare critica) obliga la înlocuirea sau consolidarea structurii derezistenţă afectată de degradare, intrucat ”lucrarea nu asigură condiţile minime de siguranţă a circulaţiei”.
”Că trebuie închisă circulația?”, da, da, da!
- reiny2000
-
Posted:
-
Re: Stiri, proiecte, perspective
reiny2000
𝟵 𝗽𝗮𝘀𝗮𝗷𝗲 𝗽𝗶𝗲𝘁𝗼𝗻𝗮𝗹𝗲 𝘀𝘂𝗯𝘁𝗲𝗿𝗮𝗻𝗲 𝗽𝗲 𝗱𝗿𝘂𝗺𝘂𝗿𝗶𝗹𝗲 𝗻𝗮𝘁𝗶𝗼𝗻𝗮𝗹𝗲 𝗶𝗻 𝗿𝗲𝗴𝗶𝘂𝗻𝗲𝗮 𝗕𝘂𝗰𝘂𝗿𝗲𝘀𝘁𝗶-𝗜𝗹𝗳𝗼𝘃
𝟵 𝗽𝗮𝘀𝗮𝗷𝗲 𝗽𝗶𝗲𝘁𝗼𝗻𝗮𝗹𝗲 𝘀𝘂𝗯𝘁𝗲𝗿𝗮𝗻𝗲 𝗽𝗲 𝗱𝗿𝘂𝗺𝘂𝗿𝗶𝗹𝗲 𝗻𝗮𝘁𝗶𝗼𝗻𝗮𝗹𝗲 𝗶𝗻 𝗿𝗲𝗴𝗶𝘂𝗻𝗲𝗮 𝗕𝘂𝗰𝘂𝗿𝗲𝘀𝘁𝗶-𝗜𝗹𝗳𝗼𝘃
A fost publicată în Sistemul Electronic de Achizitii Publice #SEAP licitația pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate și Proiectului pentru Autorizarea Lucrărilor de Construire pentru realizarea a 9 pasaje pietonale subterane în județul Ilfov, după cum urmează:Deci pietonii care traversează strada pentru că au o treabă la primărie, în centrul orașului, sunt o problemă pentru trafic. Sunt curios ce individ și cu ce parte a corpului a gândit asta.
𝗦𝗻𝗮𝗴𝗼𝘃
✅️ Lot 1: Amenajare pasaj pietonal subteran DN 1 (km 28+730) intersecție cu DJ 101B km 12+100, în localitatea Tâncăbeşti, Ilfov
ℹ️ Valoare estimată 309.200,44 lei, fără TVA
𝗔𝗳𝘂𝗺𝗮𝘁𝗶
✅️ Lot 2: Amenajare pasaj pietonal subteran DN 2 (km 15+800)
✅️ Lot 3: Amenajare pasaj pietonal subteran DN 2 intersecție cu str. Fagului și str. Revoluției
ℹ️ Valoarea estimată pentru fiecare este de 308.800,44 lei, fără TVA
𝗣𝗼𝗽𝗲𝘀𝘁𝗶-𝗟𝗲𝗼𝗿𝗱𝗲𝗻𝗶
✅️ Lot 4: Amenajare pasaj pietonal subteran DN 4 (km 7+805)
✅️ Lot 5: Amenajare pasaj pietonal subteran DN 4 (km 8+929)
ℹ️ Valoarea estimată pentru fiecare este de 308.800,44 lei, fără TVA
𝗝𝗶𝗹𝗮𝘃𝗮
✅️ Lot 6: Amenajare pasaj pietonal subteran DN 5 (km 8+700)
✅️ Lot 7: Amenajare pasaj pietonal subteran DN 5 (km 9+800)
✅️ Lot 8: Amenajare pasaj pietonal subteran DN 5 (km 12+600)
𝗕𝗿𝗮𝗴𝗮𝗱𝗶𝗿𝘂
✅️ Lot 9: Amenajare pasaj pietonal subteran DN 6 în zona Primăriei orașului Bragadiru, Ilfov
ℹ️ Valoarea estimată pentru fiecare este de 308.800,44 lei, fără TVA, respectiv 309.200,44 lei, fără TVA
Aceste pasaje pietonale subterane vor fi dotate cu lifturi și vor fi realizate la standarde europene, scopul acestora constând în creșterea siguranței rutiere și a fluidizării traficului rutier.
Ofertanții pot depune oferte pentru maxim 9 loturi, iar 𝘁𝗲𝗿𝗺𝗲𝗻𝘂𝗹 𝗹𝗶𝗺𝗶𝘁𝗮 pentru depunerea ofertelor este 02.10.2023, ora 15:00.
▶️ Aceste proiecte se realizează la solicitarea și în colaborare cu domnul Hubert Thuma - președintele Consiliului Județean Ilfov, precum și cu domnii primari ai localităților, după cum urmează: Anghel Mihai - primar Snagov, Gabriel Dumănică - primar Afumați, Petre Iacob - primar Popești-Leordeni, George Adrian Stefanescu - viceprimar Popești-Leordeni, Elefterie Ilie Petre - primar Jilava și Gabriel Lupulescu - primar Bragadiru.
ℹ️ Sursa de finanțare a acestor obiective de investiții este din Planul Național de Redresare și Reziliență #PNRR.
- andreiiul
-
Posted:
-
Re: Stiri, proiecte, perspective
andreiiul
Din punctul de vedere al multora, pietonii sunt o problema indiferent unde au treaba.Un exemplu elocvent e Baluta care a desfiintat trotuare pt a face locuri de parca.
Cel putin in cazul Popesti, unul din pasaje este relativ util fiind situat la intrarea in oras, in zona Lidl (dupa pozitionarea din anunt ar fi chiar in intersectia cu str Maica Tereza), o zona cu multe accidente (mai rare cu pietoni, si eu am fost usor atins acolo). Acea intesectie urmeaza sa fie si semaforizata, deci nu vad rostul unui pasaj, dar deh, avem bani de spart si campanie de facut pt prieteni.
Din punctul de vedere al multora, pietonii sunt o problema indiferent unde au treaba.Un exemplu elocvent e Baluta care a desfiintat trotuare pt a face locuri de parca.
Cel putin in cazul Popesti, unul din pasaje este relativ util fiind situat la intrarea in oras, in zona Lidl (dupa pozitionarea din anunt ar fi chiar in intersectia cu str Maica Tereza), o zona cu multe accidente (mai rare cu pietoni, si eu am fost usor atins acolo). Acea intesectie urmeaza sa fie si semaforizata, deci nu vad rostul unui pasaj, dar deh, avem bani de spart si campanie de facut pt prieteni.
- orex
-
Posted:
-
- orex
-
Posted:
-
📖 Pagination options
Home page
•
Parent forum:
Lucrări de modernizare și extindere a infrastructurii
•
Choose destination