Topic: Autovehicule electrice... noile provocări ale viitorului.
121 posts, 26349 views
📖 Pagination options
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Autovehicule electrice... noile provocări ale viitorului.
shoppy
Tesla trece pe hidrogen, geniul Elon Musk se contrazice
Dupa ce a numit celulele de hidrogen celule pentru prosti si a spus ca tehnologia este halucinant de tampita, geniul acum le numeste uimitoare si a delcarat ca Tesla va trece pe hidrogen in 2024, evident se va numi Tesla H.
Se pare ca 4680, ultimul model de baterie proiectat pentru Tesla, cu o capacitate cu 15% mai mare is un pret cu 15% mai mic, nu poate fi pordus pe scara larga.
https://www.whichev.net/2022/04/01/elon- ... in-2024/
Tesla trece pe hidrogen, geniul Elon Musk se contrazice
Dupa ce a numit celulele de hidrogen celule pentru prosti si a spus ca tehnologia este halucinant de tampita, geniul acum le numeste uimitoare si a delcarat ca Tesla va trece pe hidrogen in 2024, evident se va numi Tesla H.
Se pare ca 4680, ultimul model de baterie proiectat pentru Tesla, cu o capacitate cu 15% mai mare is un pret cu 15% mai mic, nu poate fi pordus pe scara larga.
https://www.whichev.net/2022/04/01/elon- ... in-2024/
- Chev Celios
-
Posted:
-
Re: Autovehicule electrice... noile provocări ale viitorului.
Chev Celios
Putin mai tarziu dar ti-ai luat-o. Uita-te la data articolului.
Putin mai tarziu dar ti-ai luat-o. Uita-te la data articolului.
- orex
-
Posted:
-
Re: Autovehicule electrice... noile provocări ale viitorului.
orex
Continental a prezentat la Timișoara primul vehicul complet autonom în cadrul dezbaterii “Smart & Sustainable Urban Mobility powered by Continental”
Continental a prezentat la Timișoara primul vehicul complet autonom în cadrul dezbaterii “Smart & Sustainable Urban Mobility powered by Continental”
Primul autovehicul complet autonom, dotat cu tehnologie dezvoltată de Continental, a fost prezentat și testat în Timișoara
Datorită hardware-ului și software-ului de ultimă generație, vehiculul fără șofer și volan poate face față situațiilor tipice de trafic din interiorul orașului.
Timișoara, 23 iunie 2022. Continental, companie tehnologică, a prezentat, pentru prima dată în România, o mașină autonomă, o platformă de dezvoltare pentru o gamă largă de tehnologii Continental care sunt necesare pentru funcționarea sistemelor de mobilitate fără șofer în viitor. Compania este convinsă că aceste vehicule autonome, propulsate electric – fără șofer, volan sau pedală de frână – vor aduce o contribuție importantă la îmbunătățirea traficului și, în consecință, și a calității vieții în zonele urbane. Dezvoltarea acestui vehicul autonom a fost realizată împreună cu compania EasyMile.
Compania a organizat, joi, 23 iunie 2022, în Sala Barocă a Muzeului de Artă din Timișoara, dezbaterea cu titlul “Smart & Sustainable Urban Mobility powered by Continental”.
Evenimentul face parte din strategia companiei privind dezvoltarea de produse și tehnologii pentru o mobilitate urbană sustenabilă, pentru mașini cu un nivel tot mai avansat de conducere asistată și automatizată, care oferă utilizatorului experiențe remarcabile.
“Industria automotive trece printr-o transformare completă, de la una în care mașina reprezintă un concept format din componențe la un vehicul care are în prim plan funcționalitățile și software-ul. Mașina devine un smartphone pe roți, cu funcții precum aplicațiile în top, urmate la nivel secund de un sistem de operare, apoi de 4-5 computere cu o putere ridicată de calcul, iar abia apoi vin componentele precum senzorii și actuatorii. Nu mai putem discuta despre vehicule individuale, ci despre interconectarea lor care merge în direcția unui ecosistem de mobilitate inteligentă, integrând diverse modalități de transport, de la trotineta și bicicleta eletrice la mașini și chiar sisteme de transport public. Așa cum este chiar robo-taxiul prezentat azi. Toate aceste direcții sunt dezvoltate în strânsă conexiune cu megatrendurile industriei: conducerea autonomă, conectivitatea, electrificarea.
Acest vehicul autonom prezintă performanța și maturitatea unei game de tehnologii Continental pe care le vedem deja folosite în multe modele diferite de mașini care circulă astăzi în trafic. Vorbim despre produse și tehnologii, precum și cele care vizează zona de siguranță atât a pasagerilor, cât și a celorlalți participanți la trafic. Prin această platformă continuăm să ne dezvoltăm produsele pe baza experiențelor din viața reală, astfel încât să putem rămâne lideri în numeroasele noastre domenii diferite de expertiză tehnică”, a spus Christian von Albrichsfeld, Head of Country Continental România.
Vehiculul autonom a fost testat în Piața Unirii din Timișoara. Sute de persoane au experimentat deplasarea într-o mașină fără șofer.
Investițiile companiei Continental reprezentă un nou pas spre o mobilitate și mai modernă, mai sigură, mai conectată, mai convenabilă, mai inteligentă, mai sustenabilă și capabilă să ofere soluții provocărilor din industrie.
“Pentru inginerii și specialiștii IT din centrul de cercetare și dezvoltare din Timișoara, dezvoltarea de soluții software pentru o mobilitate sigură și comfortabilă reprezintă o prioritate. Zero accidente, zero emisii și zero stres, datorită conectivității inteligente: acest lucru ajută la realizarea tehnologiilor noastre de pionierat. Idei inovative în direcția conducerii autonome (prin sisteme active și pasive de siguranță), pentru o mobilitate conectată (computere de înaltă performanță, interacțiune om-mașină, vehicul-to-everything ș.a.) prin folosirea inteligenței artificiale, a tehnologiei cloud și atenția acordată securității cibernetice reprezintă tot atâtea preocupări în dezvoltarea și punerea în aplicare a megatrendurilor industriei”, a adaugat dr. von Albrichsfeld.
Tehnologia pentru vehicule autonome, pe care Continental și EasyMile o folosesc, este gata pentru producția de serie și este deja utilizată la nivel mondial, în mai multe localități, unde vizează trasee publice, zone delimitate de la sediile companiei, campusuri universitare sau zone de târguri. Este de așteptat ca, în doar câțiva ani, acest vehicul cu conducere autonomă să devină un plus important la sistemele de mobilitate existente, deoarece sunt ecologice, flexibile, sigure și, prin urmare, potrivite pentru numeroase sisteme de transport.
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Autovehicule electrice... noile provocări ale viitorului.
shoppy
Gluma evidenta a fost ca poti sa-ti rezervi Tesla H cu Dog-Coins, restul pare sa fie serios.
Chev Celios wrote here:
Putin mai tarziu dar ti-ai luat-o. Uita-te la data articolului.
Gluma evidenta a fost ca poti sa-ti rezervi Tesla H cu Dog-Coins, restul pare sa fie serios.
- punmeister
-
Posted:
-
Re: Autovehicule electrice... noile provocări ale viitorului.
punmeister
Adica Dogecoin. Desi cine ar cumpara o Tesla cu un shitcoin ca DOGE?
Adica Dogecoin. Desi cine ar cumpara o Tesla cu un shitcoin ca DOGE?
- aztec
-
Posted:
-
Re: Autovehicule electrice... noile provocări ale viitorului.
aztec
E vorba de autonoma...dar e electica..
Cine e de vina, cine raspunde legal, cine intra la puscarie?
https://www.hotnews.ro/stiri-internation ... niti.htm
Accident grav în Germania. O mașină autonomă a intrat pe contrasens / Un mort și nouă răniți.
Polițiștii germani au deschis o anchetă după ce o mașină autonomă a fost implicată luni într-un accident rutier în apropiere de Stuttgart în urma căruia o persoană și-a pierdut viața și alte nouă au fost rănite. Autoritățile au desfășurat o amplă operațiune de salvare, trimițând la fața locului patru elicoptere, zece ambulanțe și zeci de pompieri, relatează dpa.
Accident grav în Germania în care a fost implicat un autoturism autonom
Foto: Captură video Youtube @BILD
Nu este clar dacă vehiculul autonom, la bordul căruia se aflau cinci persoane, era condus de computerul de bord sau de șoferul în vârstă de 43 de ani în momentul accidentului, notează Agerpres.
Potrivit publicației germane BILD, mașina autonomă implicată în accident este un BMW iX.
Vehiculul electric circula luni pe drumul B28 din apropiere de Römerstein, la sud-est de Stuttgart, când a trecut din motive necunoscute pe contrasens şi a lovit o maşină care venea din sens opus.
Acest lucru a condus la un accident frontal între cealaltă maşină şi un al treilea vehicul.
Vehiculul autonom a lovit apoi un alt autoturism, al cărui şofer a suferit răni mortale în urma coliziunii.
Accidentul grav a necesitat o operaţiune de salvare amplă care a implicat patru elicoptere şi 10 ambulanţe.
În plus, 80 de pompieri cu 15 vehicule de urgenţă au fost dislocaţi la locul accidentului.
E vorba de autonoma...dar e electica..
Cine e de vina, cine raspunde legal, cine intra la puscarie?
https://www.hotnews.ro/stiri-internation ... niti.htm
Accident grav în Germania. O mașină autonomă a intrat pe contrasens / Un mort și nouă răniți.
Polițiștii germani au deschis o anchetă după ce o mașină autonomă a fost implicată luni într-un accident rutier în apropiere de Stuttgart în urma căruia o persoană și-a pierdut viața și alte nouă au fost rănite. Autoritățile au desfășurat o amplă operațiune de salvare, trimițând la fața locului patru elicoptere, zece ambulanțe și zeci de pompieri, relatează dpa.
Accident grav în Germania în care a fost implicat un autoturism autonom
Foto: Captură video Youtube @BILD
Nu este clar dacă vehiculul autonom, la bordul căruia se aflau cinci persoane, era condus de computerul de bord sau de șoferul în vârstă de 43 de ani în momentul accidentului, notează Agerpres.
Potrivit publicației germane BILD, mașina autonomă implicată în accident este un BMW iX.
Vehiculul electric circula luni pe drumul B28 din apropiere de Römerstein, la sud-est de Stuttgart, când a trecut din motive necunoscute pe contrasens şi a lovit o maşină care venea din sens opus.
Acest lucru a condus la un accident frontal între cealaltă maşină şi un al treilea vehicul.
Vehiculul autonom a lovit apoi un alt autoturism, al cărui şofer a suferit răni mortale în urma coliziunii.
Accidentul grav a necesitat o operaţiune de salvare amplă care a implicat patru elicoptere şi 10 ambulanţe.
În plus, 80 de pompieri cu 15 vehicule de urgenţă au fost dislocaţi la locul accidentului.
- aztec
-
Posted:
-
Re: Autovehicule electrice... noile provocări ale viitorului.
aztec
Revin cu o actualizare la stirea de mai sus..
UPDATE: Mașina implicată pe o autostradă din Germania nu a implicat o mașină care se conducea singură, a declarat marți BMW, infirmând informațiile inițiale ale poliției, potrivit Reuters.
BMW a confirmat că în accident a fost implicat unul dintre modelele sale, dar a precizat că mașina în cauză nu avea capacități de conducere autonomă.
Vehiculul este echipat cu sisteme de asistență a șoferului de nivel 2, caz în care "șoferul rămâne întotdeauna responsabil", a precizat BMW.
Astfel de sisteme pot frâna automat, accelera și, spre deosebire de sistemele de nivel 1, pot prelua conducerea, potrivit site-ului BMW.
Revin cu o actualizare la stirea de mai sus..
UPDATE: Mașina implicată pe o autostradă din Germania nu a implicat o mașină care se conducea singură, a declarat marți BMW, infirmând informațiile inițiale ale poliției, potrivit Reuters.
BMW a confirmat că în accident a fost implicat unul dintre modelele sale, dar a precizat că mașina în cauză nu avea capacități de conducere autonomă.
Vehiculul este echipat cu sisteme de asistență a șoferului de nivel 2, caz în care "șoferul rămâne întotdeauna responsabil", a precizat BMW.
Astfel de sisteme pot frâna automat, accelera și, spre deosebire de sistemele de nivel 1, pot prelua conducerea, potrivit site-ului BMW.
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Autovehicule electrice... noile provocări ale viitorului.
ByOnu
https://autolatest.ro/stiri/franta-inter ... de-varf/
https://autolatest.ro/stiri/franta-inter ... de-varf/
Se pare ca politica elergetica votata de UK ajunge sa fie implementata si in Franta, politica care urmeaza sa forteze soferii de masini electrice sa nu-si mai incarce masina in anumite ore.
Statul francez controleaza compania RTE (Réseau de Transport d’Electricité) care a lansat recent noul plan national de reducere a consumului de energie electrica in aceasta iarna, principalii consumatori fiind sanctionati dur.
Daca nu poti sa opresti industria mare consumatoare de energie electrica pentru a nu intra in recesiune, treci automat la consumatorul persoana fizica care trebuie sa reduca cu 50% consumul lunar.
Sunt vizati in special cei care au masini electrice care nu vor mai avea voie sa alimenteze intr-un anumit interval orar.
CUM SE APLICA ACEASTA LIMITARE?
In primul rand trebuie spus ca statiile de incarcare electrice publice sunt oprite conform RTE (Réseau de Transport d’Electricité) in intervalul 0.8-13.00 si 18.00-20.00, iar daca te-ai gandit ca poti alimenta linistit acasa te inseli.
Sistemul energetic este extrem de bine pus la punct, respectiv compania de electricitate stie in real time ce consum are fiecare casa, iar daca masina electrica este alimentata acestia vor putea sanctiona proprietarul individiual fara nici cea mai mica problema.
Aceasta sanctiune vine prin triplarea tarifului la enegie electrica pentru cei care nu asculta de RTE (Réseau de Transport d’Electricité), sau mai rau prin incetarea furnizarii energiei electrice spre consumatorul respectiv in acel interval orar.
Daca Franta va avea probleme cu livrarea de energie electrica, cetatenii vor putea sa urmareasca sistemul EcoWatt care arata cand sunt perioadele grele pentru retea.
In Romania Guvernul a plafonat la 255 kwh consumul maxim pentru fiecare casa, iar daca depasesti de aceasta valoare lunara platesti 2.7 lei pentru fiecare kwh cumparat indiferent de cantitate!
Adica, in Romania consumul nu este limitat, ci doar taxat atat de mult incat nici un sofer de masina electrica nu va mai alimenta acasa cand factura lunara are mari sanse sa atinga si 3.000 lei fata de 300 lei in prezent.
O casa normala care utilizeaza o masina electrica are un consum mediu lunar de 800 kwh, adica 255 kwh cu pretul de 0.65 lei ( 165 lei) si 545 de kwh cu un pret de 2.7 lei ( 1471 lei).
- subway guru
-
Posted:
-
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Autovehicule electrice... noile provocări ale viitorului.
subway guru
Este hidrogenul o alternativa viabila?
Este hidrogenul o alternativa viabila?
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Autovehicule electrice... noile provocări ale viitorului.
shoppy
Este click-bait si partinitor scopul fiind de a crea polemica si nu de a prezenta corect situatia.
Toate problemele prezentate sunt prezente si la baterii(producerea si incarcarea lor polueaza, sunt grele, metalele necesare se vor termina, nu sunt sigure in caz de accident), nu se explica de ce totusi se face daca este atat de gresit.
Toate problemele prezentate se termina in defapt nu este asa de rau, nu s-a studiat destul sau se pot rezolva prin interventii guvernamentale.
Se spune ca predictia de generare a fotovoltaicelor este slaba iar la eoliene nu exista date dar se stie ca este si mai slaba decat la fotovoltaice, o fii adevarat pentru o singura locatie pentru termen scurt, insa pe termen lung si combinand mai multe locatii calitatea predictiei creste(iar detinatorii de fotovoltaice si eoliene au problema ca de multe ori au productie dar nu o pot injecta din cauza starii retelei, de aceea sunt foarte motivati sa se uneasca si sa foloseasca productia nefolosita in productia de hidrogen). Intentionat nu se spune nimic despre hidro ca producator de energie verde ce se poate transforma in hidrogen.
Ignora trendul actual de modificare a turbinelor pe gaz pentru a arde si hidrogen, deci cererea de hidrogen va creste si nu va fi conditionata de platina si iridium, iar asta va duce la noi investitii si cercetari in tehnologia de producere.
Nu se spune nimci despre vehiculele hibride baterii-hidrogen si avantajele combinarii celor doua tehnologii.
Este click-bait si partinitor scopul fiind de a crea polemica si nu de a prezenta corect situatia.
Toate problemele prezentate sunt prezente si la baterii(producerea si incarcarea lor polueaza, sunt grele, metalele necesare se vor termina, nu sunt sigure in caz de accident), nu se explica de ce totusi se face daca este atat de gresit.
Toate problemele prezentate se termina in defapt nu este asa de rau, nu s-a studiat destul sau se pot rezolva prin interventii guvernamentale.
Se spune ca predictia de generare a fotovoltaicelor este slaba iar la eoliene nu exista date dar se stie ca este si mai slaba decat la fotovoltaice, o fii adevarat pentru o singura locatie pentru termen scurt, insa pe termen lung si combinand mai multe locatii calitatea predictiei creste(iar detinatorii de fotovoltaice si eoliene au problema ca de multe ori au productie dar nu o pot injecta din cauza starii retelei, de aceea sunt foarte motivati sa se uneasca si sa foloseasca productia nefolosita in productia de hidrogen). Intentionat nu se spune nimic despre hidro ca producator de energie verde ce se poate transforma in hidrogen.
Ignora trendul actual de modificare a turbinelor pe gaz pentru a arde si hidrogen, deci cererea de hidrogen va creste si nu va fi conditionata de platina si iridium, iar asta va duce la noi investitii si cercetari in tehnologia de producere.
Nu se spune nimci despre vehiculele hibride baterii-hidrogen si avantajele combinarii celor doua tehnologii.
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Autovehicule electrice... noile provocări ale viitorului.
subway guru
Oricum o luam ajungem tot acolo, la productia de energie electrica…
Oricum o luam ajungem tot acolo, la productia de energie electrica…
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Autovehicule electrice... noile provocări ale viitorului.
ByOnu
Despre sabotarea masinii electrice in anii '90-'00.
Despre sabotarea masinii electrice in anii '90-'00.
- aztec
-
Posted:
-
Re: Autovehicule electrice... noile provocări ale viitorului.
aztec
Nu ca zic...dar vreau sa spun...
Vad/aud tot mai des imagini/stiri cu D .
Spring in flacari...
Si e o masina noua si nu extrem de vanduta la noi...
Adica nu de ordinul milioanelor...ca un numar mic sa fie condiderat neimportant.
Nu ca zic...dar vreau sa spun...
Vad/aud tot mai des imagini/stiri cu D .
Spring in flacari...
Si e o masina noua si nu extrem de vanduta la noi...
Adica nu de ordinul milioanelor...ca un numar mic sa fie condiderat neimportant.
📖 Pagination options
Home page
•
Parent forum:
Vehiculele rutiere ale viitorului - sisteme de propulsie deosebite, conducere autonomă și altele
•
Choose destination