Topic: Discuții diverse despre transportul în comun
2192 posts, 599814 views
📖 Pagination options
- WT_fan06
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse despre transportul în comun din București
WT_fan06
Gândiți-vă puțin că dacă nu existau troleibuze / tramvaie în București, astăzi toată lumea ar fi zis „la noi nu se poate, păi uite cum se parchează, păi nu are loc să treacă, păi blochează intersecția, etc etc”. Și uite că există. Dar iată că există și autobuze articulate, după vreo 10 ani de zile de zis „la noi nu se poate, păi uite cum se parchează, păi nu are loc să treacă, păi blochează intersecția, etc etc”.
Deci se poate. Limitele sunt impuse doar de noi și de mentalitatea noastră...
ADK wrote here:În acel moment ai tras autobuzul pe dreapta și aștepți să ți se creeze condițiile pentru a circula în siguranță. Șoferul este responsabil de vehicul. El este autoritatea. Diferența mare este că noi ne credem mai speciali, la noi nu se poate aplica nimic, noi suntem unici, la noi nu merge decât „așa”. Când vom înțelege că nu suntem cu nimic mai presus sau mai prejos decât alții, atunci vom putea avansa.
Diferența mare, este că la unguri și cred că prin orice țară cu apă caldă, se respectă. La noi, nu. Exemplu de situație. Și probabil dacă ceri acest lucru, nu știu dacă ți se va conforma, odată ce cineva este prezent în câmpul tău vizual acesta ori nu conștientizează, ori nu-l interesează. Depinde de educație, care la noi și dacă o primești dar nu se lipește nimic de tine... așa vei proceda poate peste tot.
Gândiți-vă puțin că dacă nu existau troleibuze / tramvaie în București, astăzi toată lumea ar fi zis „la noi nu se poate, păi uite cum se parchează, păi nu are loc să treacă, păi blochează intersecția, etc etc”. Și uite că există. Dar iată că există și autobuze articulate, după vreo 10 ani de zile de zis „la noi nu se poate, păi uite cum se parchează, păi nu are loc să treacă, păi blochează intersecția, etc etc”.
Deci se poate. Limitele sunt impuse doar de noi și de mentalitatea noastră...
- AlexNord
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse despre transportul în comun din București
AlexNord
O sa se poata atunci cand calatorii devin mai civilizati si cand cei din conducere nu o sa mai spuna ca toate se intampla din cauza soferului.
In alte tari soferul are autoritate, in Romania nu au autoritate... aici daca superi calatorul, te duci cu geamurile sparte in garaj.
Tragi autobuzul pe dreapta si astepti sa-ti creeze conditiile necesare pentru a circula in siguranta?
Nu o sa te asculte nimeni, ba din contra, o sa te certe tot pe tine... o sa zica " dupa ce ca am asteptat autobuzul 30 de minute ma mai tii si tu aici " .
Ajungi intarziat in statie ( din cauza traficului ) sau autobuzul din fata ta s-a defectat, cum o sa reactioneze calatorul?
Prinzi un calator in usa ca alearga din parc si nu il vezi, cum o sa reactioneze?
Eu cred ca o sa existe mai multe certuri si calatorii o sa devina si mai agresivi.
O sa se poata atunci cand calatorii devin mai civilizati si cand cei din conducere nu o sa mai spuna ca toate se intampla din cauza soferului.
In alte tari soferul are autoritate, in Romania nu au autoritate... aici daca superi calatorul, te duci cu geamurile sparte in garaj.
Tragi autobuzul pe dreapta si astepti sa-ti creeze conditiile necesare pentru a circula in siguranta?
Nu o sa te asculte nimeni, ba din contra, o sa te certe tot pe tine... o sa zica " dupa ce ca am asteptat autobuzul 30 de minute ma mai tii si tu aici " .
Ajungi intarziat in statie ( din cauza traficului ) sau autobuzul din fata ta s-a defectat, cum o sa reactioneze calatorul?
Prinzi un calator in usa ca alearga din parc si nu il vezi, cum o sa reactioneze?
Eu cred ca o sa existe mai multe certuri si calatorii o sa devina si mai agresivi.
- ADK
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse despre transportul în comun din București
ADK
Tu crezi că nu cunosc cum funcționează sistemul în România chiar și în anul 2023? Atât într-un oraș mare (ca Bucureștiul) cât și într-unul mai mic (ca Buzăul)?
Dar e mai ușor s-o dăm pe "legi" (pe baza asta... nu prea faci nimic, legea pe pământ e cum e, mai bună sau mai puțin bună, cu mai multă sau mai puțină atitudine, poți doar mai sigur pe Dumnezeu să pui bază măcar să te apere și asta fără să-ți creezi tu problemele) în loc să prevenim apariția situațiilor de genul, știind că la noi mafia și banul dictează cine are libertate și cine nu are. Polițiștii americani te și găurește direct, condamnările lor sunt serioase dar asta din păcate tot nu i-a cumințit pe mulți să nu mai comită infracțiuni.
Cu toate că sunt niște ani destui, dar ca fapt divers - prin anii '90 taică-miu lucra pe 139 și mi-a povestit cum un "călător" (mai de prin zonă, știți voi cam de care) nu i-a convenit probabil că nu a ajuns el mai repede, și s-a răzbunat rupând ștergătoarele autobuzului. Nu avea telefon mobil să sune poliția (care probabil o suna degeaba, că ăla sigur și fugea între timp), iar de părăsit postul nici nu se punea problema. Ce călători mai erau nu au intervenit niciunul, însă mulți au coborât judecând că mașinile veneau la un interval foarte scurt una după alta, că altfel sigur nu-i interesau de problema ta că ei "au plătit bilet". S-a retras ulterior la garaj gol, profitând încă de faptul să nu vină vreme nefavorabilă.
Într-o altădată, eram prezent când unul a aruncat cu o piatră fisurând geamul de după ușa 2, asta să fi fost prin 2005. A debarcat călătorii (care și dacă nu vroiau, la o adică și taică-miu avea legile lui cum de altfel cam fiecare șofer era așa pe atunci, deși doar când zbiera odată la ei la vocea groasă și clară pe care o avea te dădeai jos de frică) și s-a deplasat la accidente ușoare. Nu zic că nu sunt și conducători auto problemă, dar mai problemă sunt călătorii (cam >80% aș estima, înainte erau cam >95%). Să fi șofer de autobuz în România este o provocare mai ales într-un oraș mare. Chiar și ieri eram într-un autobuz buzoian când observ călători fudui, care se dădeau jos de pe scaune numai după ce vedeau deschise ușile, fără a apăsa preventiv butonul de "stop" (care, da am observat conducători auto care chiar se uită urât dacă apeși respectivul buton). Deși mai sunt unii care omit stațiile unde nu sunt călători, așa putea să se întâmple și aici însă șoferul știa sigur ce duce.
Să nu mai zic de câte ori nu s-au nimerit polițiști locali în autobuze unde era balamuc de la câte ceva și ei se uitau ca la filme străine. Ai zice, merită demiși, deși într-adevăr merită. Dar du-te la primărie, ceartă-te pe acolo și o să vezi că pe nimeni nu interesează cu adevărat că respectivii nu vânează situații de genul, ci sunt angajați să se intereseze de ouăle și ceva mărar puse pe o lădiță de o mamaie la un colț de stradă. Și să-i de-a amendă. Rar vezi polițiști să-și facă treaba, și lege să fie aplicată. În rest, poți și de față cu ei să întorci pe linie dublă continuă (caz văzut chiar sâmbătă de mine la RAR Buzău), că ei stau pe Facebook ori nu pleacă până nu-și termină amândoi cafelele.
Tu crezi că nu cunosc cum funcționează sistemul în România chiar și în anul 2023? Atât într-un oraș mare (ca Bucureștiul) cât și într-unul mai mic (ca Buzăul)?
Dar e mai ușor s-o dăm pe "legi" (pe baza asta... nu prea faci nimic, legea pe pământ e cum e, mai bună sau mai puțin bună, cu mai multă sau mai puțină atitudine, poți doar mai sigur pe Dumnezeu să pui bază măcar să te apere și asta fără să-ți creezi tu problemele) în loc să prevenim apariția situațiilor de genul, știind că la noi mafia și banul dictează cine are libertate și cine nu are. Polițiștii americani te și găurește direct, condamnările lor sunt serioase dar asta din păcate tot nu i-a cumințit pe mulți să nu mai comită infracțiuni.
Cu toate că sunt niște ani destui, dar ca fapt divers - prin anii '90 taică-miu lucra pe 139 și mi-a povestit cum un "călător" (mai de prin zonă, știți voi cam de care) nu i-a convenit probabil că nu a ajuns el mai repede, și s-a răzbunat rupând ștergătoarele autobuzului. Nu avea telefon mobil să sune poliția (care probabil o suna degeaba, că ăla sigur și fugea între timp), iar de părăsit postul nici nu se punea problema. Ce călători mai erau nu au intervenit niciunul, însă mulți au coborât judecând că mașinile veneau la un interval foarte scurt una după alta, că altfel sigur nu-i interesau de problema ta că ei "au plătit bilet". S-a retras ulterior la garaj gol, profitând încă de faptul să nu vină vreme nefavorabilă.
Într-o altădată, eram prezent când unul a aruncat cu o piatră fisurând geamul de după ușa 2, asta să fi fost prin 2005. A debarcat călătorii (care și dacă nu vroiau, la o adică și taică-miu avea legile lui cum de altfel cam fiecare șofer era așa pe atunci, deși doar când zbiera odată la ei la vocea groasă și clară pe care o avea te dădeai jos de frică) și s-a deplasat la accidente ușoare. Nu zic că nu sunt și conducători auto problemă, dar mai problemă sunt călătorii (cam >80% aș estima, înainte erau cam >95%). Să fi șofer de autobuz în România este o provocare mai ales într-un oraș mare. Chiar și ieri eram într-un autobuz buzoian când observ călători fudui, care se dădeau jos de pe scaune numai după ce vedeau deschise ușile, fără a apăsa preventiv butonul de "stop" (care, da am observat conducători auto care chiar se uită urât dacă apeși respectivul buton). Deși mai sunt unii care omit stațiile unde nu sunt călători, așa putea să se întâmple și aici însă șoferul știa sigur ce duce.
Să nu mai zic de câte ori nu s-au nimerit polițiști locali în autobuze unde era balamuc de la câte ceva și ei se uitau ca la filme străine. Ai zice, merită demiși, deși într-adevăr merită. Dar du-te la primărie, ceartă-te pe acolo și o să vezi că pe nimeni nu interesează cu adevărat că respectivii nu vânează situații de genul, ci sunt angajați să se intereseze de ouăle și ceva mărar puse pe o lădiță de o mamaie la un colț de stradă. Și să-i de-a amendă. Rar vezi polițiști să-și facă treaba, și lege să fie aplicată. În rest, poți și de față cu ei să întorci pe linie dublă continuă (caz văzut chiar sâmbătă de mine la RAR Buzău), că ei stau pe Facebook ori nu pleacă până nu-și termină amândoi cafelele.
- reiny2000
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse despre transportul în comun din București
reiny2000
Legat de blocatul vizibilității și oglinda din dreapta, s-au inventat camere. S-a văzut aici cât de mult o folosesc manipulanții STB.
Legat de blocatul vizibilității și oglinda din dreapta, s-au inventat camere. S-a văzut aici cât de mult o folosesc manipulanții STB.
- WT_fan06
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse despre transportul în comun din București
WT_fan06
@AlexNord deci ca să tragem o concluzie, care este mai exact autoritatea șoferului? El cum poate gestiona o situație apărută pe traseu? Că din tabloul descris de tine, pare că șoferii sunt aproape la mila călătorilor.
@ADK , să fii șofer oriunde este o provocare mare, iar eu aș spune că în România chiar se merge bine față de alte țări unde conduita necorespunzătoare se sancționează pe bune. Prin alte zone nu se permite efectuarea stației la 2 metri de bordură, prin alte zone ai de navigat străzi înguste cu autobuze articulate, etc. În alte țări nu există reportaje precum cel de la România Te Iubesc. Să muncești cu simț de răspundere, ca un profesionist, a fost și va fi întotdeauna o provocare în absolut orice domeniu, pentru că asta te departajează, iar eu voi respecta mereu acest lucru, în orice domeniu. Deci vino cu argumente reale.
Și ca să arăt că unii nu știu ce vor să susțină de fapt, geamul de mai jos este un geam proiectat și construit cu UNICUL scop de a garanta siguranța șoferului. Pentru că de aceea se cheamă „assault screen”, adică „ecran pentru a preveni atacul”.
Geamul ușii 1 nu oferă acest tip de protecție. Geamul unei uși se poate sparge și dacă autobuzul este supra-aglomerat iar călătorii se lasă pe el cu greutate.
La asta v-ați gândit când apărați cu atâta ardoare sistemul actual (care din spusele voastre nu vă ajută pe cât ar trebui)?
@AlexNord deci ca să tragem o concluzie, care este mai exact autoritatea șoferului? El cum poate gestiona o situație apărută pe traseu? Că din tabloul descris de tine, pare că șoferii sunt aproape la mila călătorilor.
@ADK , să fii șofer oriunde este o provocare mare, iar eu aș spune că în România chiar se merge bine față de alte țări unde conduita necorespunzătoare se sancționează pe bune. Prin alte zone nu se permite efectuarea stației la 2 metri de bordură, prin alte zone ai de navigat străzi înguste cu autobuze articulate, etc. În alte țări nu există reportaje precum cel de la România Te Iubesc. Să muncești cu simț de răspundere, ca un profesionist, a fost și va fi întotdeauna o provocare în absolut orice domeniu, pentru că asta te departajează, iar eu voi respecta mereu acest lucru, în orice domeniu. Deci vino cu argumente reale.
Și ca să arăt că unii nu știu ce vor să susțină de fapt, geamul de mai jos este un geam proiectat și construit cu UNICUL scop de a garanta siguranța șoferului. Pentru că de aceea se cheamă „assault screen”, adică „ecran pentru a preveni atacul”.
Credit foto: @Andrei98
20230710_132539.jpg (1.62 MB; downloaded 2499 times)
Geamul ușii 1 nu oferă acest tip de protecție. Geamul unei uși se poate sparge și dacă autobuzul este supra-aglomerat iar călătorii se lasă pe el cu greutate.
La asta v-ați gândit când apărați cu atâta ardoare sistemul actual (care din spusele voastre nu vă ajută pe cât ar trebui)?
- Chev Celios
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse despre transportul în comun din București
Chev Celios
[Da nu se permit statii mai de parte de 2m de bordura si etc. Avem infrastructura pentru asa ceva?? Stalpii de orice fel sunt pus extrem de prost, risti sa spargi geamul de la afisaj in copaci netoaletati, gropi fix in statie, alveolele sunt facute atat de prost incat ca sa tragi la bordura trebuie sa dai cu oglinda in cap la calatori de pe trotuar, si exemplele sunt destule. Da ai putea sa navighezi cu articulatul si la noi daca lumea ar parca cum trebuie si din nou copaci netoaletati. Exemplu rapid: Vis a vie de spitalul Floreasca pe Calea Floreasca, banda 1 pana in intersectia cu Stefan cel Mare, sunt cativa copaci care pur si simplu ajung pana sub afisaj. A acolo cat tine linia continuua dintre banda1 si banda 2 sunt pusi niste morcovi de cauciuc. Ei bine acolo autobuzele liniei 461 trebuie sa faca o ilegalitate si sa faca dreapta de pe banda 2 care esta banda de obligatoriu stanga.
Avem si un screen de pe Google maps.
Ca tot vorbim de tras la bordura. Statia Metrou Pipera, sens Platforma Pipera. Aici am oprit eu mai departe de bordura special pentru a nu obliga lumea sa coboare in balta din statie. Nu sa gasit o roaba de asfalt de cel putin 20 de ani si noi vorbim de sanctiuni ca nu trage soferul langa bordura.
[Da nu se permit statii mai de parte de 2m de bordura si etc. Avem infrastructura pentru asa ceva?? Stalpii de orice fel sunt pus extrem de prost, risti sa spargi geamul de la afisaj in copaci netoaletati, gropi fix in statie, alveolele sunt facute atat de prost incat ca sa tragi la bordura trebuie sa dai cu oglinda in cap la calatori de pe trotuar, si exemplele sunt destule. Da ai putea sa navighezi cu articulatul si la noi daca lumea ar parca cum trebuie si din nou copaci netoaletati. Exemplu rapid: Vis a vie de spitalul Floreasca pe Calea Floreasca, banda 1 pana in intersectia cu Stefan cel Mare, sunt cativa copaci care pur si simplu ajung pana sub afisaj. A acolo cat tine linia continuua dintre banda1 si banda 2 sunt pusi niste morcovi de cauciuc. Ei bine acolo autobuzele liniei 461 trebuie sa faca o ilegalitate si sa faca dreapta de pe banda 2 care esta banda de obligatoriu stanga.
Avem si un screen de pe Google maps.
C. Floreasca.jpg (1.71 MB; downloaded 2675 times)
Ca tot vorbim de tras la bordura. Statia Metrou Pipera, sens Platforma Pipera. Aici am oprit eu mai departe de bordura special pentru a nu obliga lumea sa coboare in balta din statie. Nu sa gasit o roaba de asfalt de cel putin 20 de ani si noi vorbim de sanctiuni ca nu trage soferul langa bordura.
IMG_20230731_140630.jpg (545.58 KB; downloaded 2675 times)
- tramlovr
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse despre transportul în comun din București
tramlovr
Și stația "Bd. Constructorilor" sens Crângași arată la fel, doar că acolo șoferii nu au unde altundeva sa oprească din cauza gărdulețului.
Și stația "Bd. Constructorilor" sens Crângași arată la fel, doar că acolo șoferii nu au unde altundeva sa oprească din cauza gărdulețului.
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse despre transportul în comun din București
ByOnu
Nu-i nimic. Se cumpara 500 de copertine noi.
Primaria si STB au identificat problemele expuse mai sus: lipsa unor copertine scumpe, nemodulare, lipite de bordura, viitor suport gratuit pentru afisajul stradal si arta moderna. Au identificat problemele si le vor rezolva.
Nu-i nimic. Se cumpara 500 de copertine noi.
Primaria si STB au identificat problemele expuse mai sus: lipsa unor copertine scumpe, nemodulare, lipite de bordura, viitor suport gratuit pentru afisajul stradal si arta moderna. Au identificat problemele si le vor rezolva.
- ADK
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse despre transportul în comun din București
ADK
@WT_fan06, nu neg rândurile enumerate de tine și pe unde ai dreptate. Doar că în țara celor 3 culori cunosc pe lume, mai trebuie să mâncăm câte un sac de sare de fiecare până o să avem un stat ca cele menționate de tine.
Când o să avem? Păi, cu exactitate e greu de oferit un răspuns. Am fi avut demult dacă nu eram nevoiți să suportăm un comunism (mai mult nivelul din ultima perioadă) și o revoluție, care ne mai afectează și astăzi însă într-o continuă scădere, dar mai rău este ce am ales după și continuăm să alegem. Deși înaintăm și proteste, unde rezultatele ca de fiecare dată nu prea sunt satisfăcătoare. Corupția e care e, noi suntem țara unde obligăm cetățeanul cu salariul minim pe economie să trăiască ca și cum ar avea 5 astfel de salarii, de unde ești și descurajat să-ți întemeiezi o eventuală familie că nu prea ai sprijin, și dacă te bagi în horă, trebuie să joci indiferent de cum stau treburile și în ce direcții o iau...
Măcar de ar avea, spre exemplu, autobuzele buzoiene un astfel de sistem ca cele ungurești. Merg des cu Volvo 8700 care nu mai au nici paravanul ăla, de dacă prinzi loc în față mai că șoferul e aproape în drept cu tine și îi poți pune mâna pe umăr prietenește să-l întrebi ce mai face...și eventual, să-i faci și ceva rău că oricum la noi sunt mari șanse să scapi.
@WT_fan06, nu neg rândurile enumerate de tine și pe unde ai dreptate. Doar că în țara celor 3 culori cunosc pe lume, mai trebuie să mâncăm câte un sac de sare de fiecare până o să avem un stat ca cele menționate de tine.
Când o să avem? Păi, cu exactitate e greu de oferit un răspuns. Am fi avut demult dacă nu eram nevoiți să suportăm un comunism (mai mult nivelul din ultima perioadă) și o revoluție, care ne mai afectează și astăzi însă într-o continuă scădere, dar mai rău este ce am ales după și continuăm să alegem. Deși înaintăm și proteste, unde rezultatele ca de fiecare dată nu prea sunt satisfăcătoare. Corupția e care e, noi suntem țara unde obligăm cetățeanul cu salariul minim pe economie să trăiască ca și cum ar avea 5 astfel de salarii, de unde ești și descurajat să-ți întemeiezi o eventuală familie că nu prea ai sprijin, și dacă te bagi în horă, trebuie să joci indiferent de cum stau treburile și în ce direcții o iau...
Măcar de ar avea, spre exemplu, autobuzele buzoiene un astfel de sistem ca cele ungurești. Merg des cu Volvo 8700 care nu mai au nici paravanul ăla, de dacă prinzi loc în față mai că șoferul e aproape în drept cu tine și îi poți pune mâna pe umăr prietenește să-l întrebi ce mai face...și eventual, să-i faci și ceva rău că oricum la noi sunt mari șanse să scapi.
- sorin.niculescu_
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse despre transportul în comun din București
sorin.niculescu_
Salutare! Are cineva idee dacă pe traseul lui 135 ai voie să rămâi în autobuz până la capătul propriu-zis „C.F.R. Constanța” sau trebuie să cobori cu o stație înainte, denumită aidoma celei menționate anterior?
Salutare! Are cineva idee dacă pe traseul lui 135 ai voie să rămâi în autobuz până la capătul propriu-zis „C.F.R. Constanța” sau trebuie să cobori cu o stație înainte, denumită aidoma celei menționate anterior?
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse despre transportul în comun din București
shoppy
Eu asa tin minte ca ai voie si pe stbsa.ro pe sensul acela apare de 2 ori CFR Constanta deci nu poate sa ceara soferul sa coboare toata lumea la prima CFR Constanta.
Eu asa tin minte ca ai voie si pe stbsa.ro pe sensul acela apare de 2 ori CFR Constanta deci nu poate sa ceara soferul sa coboare toata lumea la prima CFR Constanta.
- cris_m
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse despre transportul în comun din București
cris_m
Posibil ca prima statie sa fie de debarcare si a doua de imbarcare...
Posibil ca prima statie sa fie de debarcare si a doua de imbarcare...
- deprodio
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse despre transportul în comun din București
deprodio
Da,ai voie
sorin.niculescu_ wrote here:
Salutare! Are cineva idee dacă pe traseul lui 135 ai voie să rămâi în autobuz până la capătul propriu-zis „C.F.R. Constanța” sau trebuie să cobori cu o stație înainte, denumită aidoma celei menționate anterior?
Da,ai voie
- sorin.niculescu_
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse despre transportul în comun din București
sorin.niculescu_
Ei bine, începând cu luna iunie a acestui an, eu, alături de un grup de prieteni, am început turul liniilor urbane de autobuz de zi din București. Vă dați seama că nu am făcut asta în fiecare zi, însă până acum avem la activ 8 zile de tur, astfel completând aproape complet zona de nord a Bucureștiului, intrând deja în est și aproape completând și această zonă. Voi lăsa aici câteva impresii despre zonele prin care circulă autobuzele cu care am circulat în ultimele luni de zile:
- autobuzul 343 rămâne un coșmar pentru mine, fiind, din păcate, de cele mai multe ori blocat în trafic, în nord, având niște intervale destul de neplăcute
- cartierul Henri Coandă mi se pare că e un cartier fantomă, prin care, la prima vedere, nu ai înțelege de ce beneficiază de transport în comun, părând nelocuit
- îmi place foarte mult cum se „îmbină” 103 și 246 prin zonele în care circulă
- liniile 204 și 304 vin aproape mereu în format „trenuleț” pe tronsonul comun de traseu, ceea ce este frustrant
- recentul nou traseu al lui 301 prin zona Complex Comercial Băneasa este un pic peste mână, putând fi, așa cum am mai citit aici pe forum, modificat încât să poată avea conexiune directă cu liniile care au capăt în terminal
- să nu mai aud de 261 :)), asta este tot ce am de zis
- este trist faptul că pe 112 există foarte multe Euro 3 repartizate, iar mare parte dintre acestea sunt murdare, lipicioase
- eu încă nu înțeleg de ce la „Piața Dorobanți”, sens Șoseaua Fundeni, oprește doar 343, 282 trecând literalmente prin același loc, putând bine-mersi să oprească și el
- 196, coșmar
- în tur am prins vechiul 205 și fostul 361, iar ceea ce am de comentat este că comasarea acestor două linii este una foarte benefică, acum pe Calea Victoriei circulând, dacă nu mă înșel, exclusiv Mercedes Hybrid, iar intervalele fiind unele mai bune (a fost un chin să călătorim cu 361 de la Arcul de Triumf până la Piața Unirii 2, prinzând un Euro 3)
- foarte drăguț faptul că 381 oprește de mai multe ori în zona Romană, având conexiune inclusiv cu troleibuzele și cu 133
- stația lui 243 de la Platforma Pipera, sens Emil Racoviță, este o bătaie de joc, neexistând trecere de pietoni către aceasta
- STB ar putea să unească cele două stații „Platforma Pipera” de pe liniile 243, respectiv 16 și 36, sens Emil Racoviță, întrucât ar fi o conexiune mai simplă și mai bună, cele trei linii oprind la același peron
- intersecția de la „Cartier Colentina” este horror, iar de calea de rulare a tramvaielor nici nu mai zic, căci este un haos total cu toate liniile metropolitane care se înghesuie în stație, plus încă un tramvai-două
- în intersecția Str. Petricani-Șos. Fabrica de Glucoză-Autostrada București-Ploiești pietonii sunt „tratați” mizerabil, așteptându-se foarte mult după semafoare, unele dintre acestea fiind chiar defecte…
- foarte deficitară traversarea către stația „Facultatea de Pompieri” de pe 102, sens C.F.R. Progresul
- este foarte bine că acum 103 și 246 opresc la același peron în terminalul Pantelimon, celălalt fiind lăsat pentru metropolitane
- este destul de greu să faci schimb între autobuzele care circulă pe calea de rulare a tramvaielor și tramvaiele în sine cu 66-le, ceea ce este destul de nesatisfăcător pentru un călător
- 104 este „divorțat” de conexiunea directă între el și celelalte linii care trec prin zona Muncii/Vatra Luminoasă
- foarte drăguț terminalul C.E.T. Sud Vitan al 123 și 135
- foarte defectuoasă conexiunea între 223 și 243…
- dacă nu închizi geamul în autobuz (care nu are aer condiționat aprins, Otokar!) pe linia 223 când trece de Pasajul Nicolae Grigorescu, către capătul de lângă cartierul rezidențial, îți vine literalmente să vomiți din cauza mirosului care provine de la Stația de epurare de la Glina
Cam atât am avut de zis. Nu știu cât de interesante au fost aceste informații, dar sper că v-a plăcut „recenzia” mea după 8 zile de tur de autobuze.
Ei bine, începând cu luna iunie a acestui an, eu, alături de un grup de prieteni, am început turul liniilor urbane de autobuz de zi din București. Vă dați seama că nu am făcut asta în fiecare zi, însă până acum avem la activ 8 zile de tur, astfel completând aproape complet zona de nord a Bucureștiului, intrând deja în est și aproape completând și această zonă. Voi lăsa aici câteva impresii despre zonele prin care circulă autobuzele cu care am circulat în ultimele luni de zile:
- autobuzul 343 rămâne un coșmar pentru mine, fiind, din păcate, de cele mai multe ori blocat în trafic, în nord, având niște intervale destul de neplăcute
- cartierul Henri Coandă mi se pare că e un cartier fantomă, prin care, la prima vedere, nu ai înțelege de ce beneficiază de transport în comun, părând nelocuit
- îmi place foarte mult cum se „îmbină” 103 și 246 prin zonele în care circulă
- liniile 204 și 304 vin aproape mereu în format „trenuleț” pe tronsonul comun de traseu, ceea ce este frustrant
- recentul nou traseu al lui 301 prin zona Complex Comercial Băneasa este un pic peste mână, putând fi, așa cum am mai citit aici pe forum, modificat încât să poată avea conexiune directă cu liniile care au capăt în terminal
- să nu mai aud de 261 :)), asta este tot ce am de zis
- este trist faptul că pe 112 există foarte multe Euro 3 repartizate, iar mare parte dintre acestea sunt murdare, lipicioase
- eu încă nu înțeleg de ce la „Piața Dorobanți”, sens Șoseaua Fundeni, oprește doar 343, 282 trecând literalmente prin același loc, putând bine-mersi să oprească și el
- 196, coșmar
- în tur am prins vechiul 205 și fostul 361, iar ceea ce am de comentat este că comasarea acestor două linii este una foarte benefică, acum pe Calea Victoriei circulând, dacă nu mă înșel, exclusiv Mercedes Hybrid, iar intervalele fiind unele mai bune (a fost un chin să călătorim cu 361 de la Arcul de Triumf până la Piața Unirii 2, prinzând un Euro 3)
- foarte drăguț faptul că 381 oprește de mai multe ori în zona Romană, având conexiune inclusiv cu troleibuzele și cu 133
- stația lui 243 de la Platforma Pipera, sens Emil Racoviță, este o bătaie de joc, neexistând trecere de pietoni către aceasta
- STB ar putea să unească cele două stații „Platforma Pipera” de pe liniile 243, respectiv 16 și 36, sens Emil Racoviță, întrucât ar fi o conexiune mai simplă și mai bună, cele trei linii oprind la același peron
- intersecția de la „Cartier Colentina” este horror, iar de calea de rulare a tramvaielor nici nu mai zic, căci este un haos total cu toate liniile metropolitane care se înghesuie în stație, plus încă un tramvai-două
- în intersecția Str. Petricani-Șos. Fabrica de Glucoză-Autostrada București-Ploiești pietonii sunt „tratați” mizerabil, așteptându-se foarte mult după semafoare, unele dintre acestea fiind chiar defecte…
- foarte deficitară traversarea către stația „Facultatea de Pompieri” de pe 102, sens C.F.R. Progresul
- este foarte bine că acum 103 și 246 opresc la același peron în terminalul Pantelimon, celălalt fiind lăsat pentru metropolitane
- este destul de greu să faci schimb între autobuzele care circulă pe calea de rulare a tramvaielor și tramvaiele în sine cu 66-le, ceea ce este destul de nesatisfăcător pentru un călător
- 104 este „divorțat” de conexiunea directă între el și celelalte linii care trec prin zona Muncii/Vatra Luminoasă
- foarte drăguț terminalul C.E.T. Sud Vitan al 123 și 135
- foarte defectuoasă conexiunea între 223 și 243…
- dacă nu închizi geamul în autobuz (care nu are aer condiționat aprins, Otokar!) pe linia 223 când trece de Pasajul Nicolae Grigorescu, către capătul de lângă cartierul rezidențial, îți vine literalmente să vomiți din cauza mirosului care provine de la Stația de epurare de la Glina
Cam atât am avut de zis. Nu știu cât de interesante au fost aceste informații, dar sper că v-a plăcut „recenzia” mea după 8 zile de tur de autobuze.
📖 Pagination options
Home page
•
Parent forum:
Generalități despre transportul în comun din București și Ilfov
•
Choose destination