Zona metropolitană BucureștiGeneralități despre transportul în comun din București și Ilfov

 

Topic: Discuții diverse despre transportul în comun

2193 posts, 601092 views
 
Go to page:  1  ... 134 135 136 137 138 139 140  ... 157
 
 

📖 Pagination options
  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Discuții diverse despre transportul în comun din București ADK

WT_fan06 wrote here:
Colivia este o măsură de protecție RĂSPÂNDITĂ în Occident. Ce NU este răspândit în Occident este ca șoferul să aibă jumătate de ușă rezervată, iar pasagerii să se înghesuie pe cealaltă jumătate.

Nu-mi place să reiau subiectul acesta, însă tot nu mi se pare a se înțelege cum e mai bine pentru toți... Dar că înțelegem sau nu, tot pe acolo cred că suntem, deci e posibil să scriu degeaba.

WT_fan06, îmi doresc să rămânem amici dar înțeleg că nu (mai) stai în România și intuiesc că ai uitat ori nu (mai) cunoști cum se desfășoară cu adevărat activitățile pe la noi. Acum, nu știu cât sens are să reamintesc că în cam toată perioada copilăriei mi-am petrecut-o la bordul unor autobuze cu un șofer părinte care lucra de mult timp până la apariția mea, și în perioada care mulți călători meritau un bocanc în dos pentru ceea ce făceau. Și cât mi-a trăit respectivul părinte, fără să apucă să cunoască anii actuali m-a învățat dacă mă fac șofer vreodată, prima dată respect călătorul dar apoi îl mai respect doar dacă merită.

Nu de puține ori mi-a povestit diverse situații (în unele cu martor) în special din 123, și efectiv erau situații unde tu îți vedeai de drum (cine l-a cunoscut la servici poate confirma instant că era printre angajații ce-i mai buni), iar de nicăieri apărea câte un (îți spun dacă vrei în privat cum le zicea ăstora, că e mai vulgar) așa cu scandal degeaba. El pentru cazuri extreme ținea mereu o unealtă "universală" însă nu știu dacă a folosit-o vreodată pentru "educație", cel puțin nu mi-a spus asta și nici eu nu am fost martor unei situații de genul.

Se întâmpla ocazional să trebuiască să coboare în timpul traseului (evident cu călători) de la volan pentru situații cum ar fi să îndepărteze un eventual obstacol, ori foarte rar dacă avea impresia că a julit ceva sau l-a julit altul (odată l-a atins o Dacia Pickup care i-a tăiat banda în intersecție la Danny Huwe, nu mai știu cum îi zicea la intersecție în termen clasici, când era pe 611 în 2007 și a trebuit să coboare evident, dar respectivul a plecat neprocedând evident bine, nu am apucat niciunul să vedem numărul find și seară, bine că era viteza mică a lui și nu prea erau călători, dar ia gândește-te să fi avut ușa comună și să coboare 1, 2, 3 călători din spate printre mașini că "lasă șefule, mă mai duci până în stație acolo...").

Călătorii au oricum 2 uși duble disponibile unde pot să urce/coboare lejeri că prima ușă și așa nu se prea folosește decât la aglomerație sau dacă te nimerești pe acolo, nu știu de ce nu merită și conducătorul auto ușa personală mai ales acum vara când nu la toate funcționează ori există aer condiționat. Ce ar face cei de pe V3A-uri sau unde nu este A/C? Întâi sugerez să respectăm angajații dacă vrem să presteze serviciile orașului dar respectăm și personalul călător, nu favorizăm doar ce vrem că doar un număr infim de mic de oameni sunt conducători auto majoritatea find doar călători, care urcă aici și coboară peste 10-20-30 sau mai mult de minute, dar nu ore. Nu ar merge nimic într-adevăr nici fără șoferi, dar nici fără călători. Dar mai greu este să găsești pe cineva să-ți conducă, după părerea mea...

Plus am făcut eu niște poze prin Buzău cu droaie de călători suiți pe bordul șoferului. Iar acum puțin timp am fost prin țară și puțin afară cu cineva care la peco trebuia mereu să-l ghidez pentru că nu-și dădea seama când ajunge cu rezervorul în dreptul pompei, fiindcă la Mercedes Tourismo cu 3 axe ai tocmai în spate rezervorul, și find autocar (ce detest eu din mai multe motive) ai evident ușa din față la comun cu pasagerii, care se apucaseră să coboare unul câte unul printre mașini până a urlat șoferul la ei, find și copiii mai ales care nu prea știu să conștientizeze pericolul, că nu așteptau și nu vroiau să înțeleagă să aștepte, ei au văzut ușa deschisă și râpă de era ei sigur coborau...

 


Re: Discuții diverse despre transportul în comun din București Costin

Lipsa de educatie nu se rezolva nici cu colivie, nici cu usa dedicata, oricat de mult ati vrea voi sa folositi argumentul asta, pur si simplu nu tine.

E ca si cum ai un vecin care te inunda continuu si solutia ta e sa deschizi umbrela in casa. Rezolva efectul? Desigur, nu te mai pica apa in cap. Dar nu rezolva nicidecum cauza.

 


Re: Discuții diverse despre transportul în comun din București Chev Celios

Da Costin lipsa de colivie este foarte periculoasa la noi aici in Romania. De ce pentru a numai ajunge soferi de pe linii ca 405,454,459, 467. Au fost cazuri de soferi agresatii  peste tot. Hai spune-mi mie cum faci stanga in giratoriu la Pipera, iar in acelasi timp sa te si bati cu un calator beat si recalcitrant???  Da nu e normal sa se blocheze o usa, pentru sofer, asta in Vest, DAR la noi este foarte important pentru siguranta soferului si a calatorilor, ca soferul sa aiba cabina inchisa complet. Nu exista alta rezolvare, ca mentalitatea de babuini a o parte a calatorilor nu o poti schimba.

 


Re: Discuții diverse despre transportul în comun din București reiny2000

Dar la Imperio cum s-a putut fără ușă separată? Acolo nu pot apărea probleme sau nu trebuie vatmanul să coboare să schimbe macazul?

 


Re: Discuții diverse despre transportul în comun din București WT_fan06

Șoferul nu trebuie să se bată cu nimeni! Nu mai bateți câmpii! Dacă un pasager e recalcitrant atunci se trage imediat autobuzul pe dreapta și se alertează poliția, iar asta și fără ca șoferul să beneficieze de ușă separată la colivie! Sau ce vrei să spui, că dacă ar avea ușa separată, șoferul și-ar vedea în siguranță de drum? Cum schimbă ușa separată situația mai exact, că îmi dă cu virgulă.

Nu se luptă nimeni cu nimeni, șoferul rămâne în siguranță în colivia sa ce nu are nevoie să aibă și ușă separată, că nu e lojă. E un post de condus și punct.

Uite aici îi dau perfectă dreptate lui @shoppy cu împământenirea unor privilegii. Ce rău am făcut împământenind ideea că pasager = huligan iar singura cale este izolarea totală și ce greu ne debarasăm de această mentalitate...

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Discuții diverse despre transportul în comun din București ADK

Ușor de zis, greu de făcut... Și acum când îți scriu ca fapt divers mă aflu într-un mijloc de transport în țară, abia de am intrat în județul de care aparțin.

Până alertezi poliția, până răspunde dispecerul, descrii situația și ajunge echipajul (care să fie și competent, nu perechea "Stan și Bran") te face "recalcitrantul" de nu mai ești bun de nimic ziua următoare. Și până te judeci, rămâi cu rana. Nu știu cum te-aș vedea director în București sau în general într-o întreprindere similară...

Unor lucruri nu am ce răspunde, fiindcă în România mersul e care e și nu știu când se va schimba ceva într-adevăr în bine. Sugerez să iei în considerare mai bine părerea lui @Chev Celios care-i copilărit ca și mine în aceeași societate, restul de tipi "amatori" nu recomand.

Dar zic mai bine s-o lăsăm așa. Fiecare după cum decide v-a vedea doar pe termen lung starea rezultatelor, astfel că discuțiile în urma conflictului nu-și au rostul.

 


Re: Discuții diverse despre transportul în comun din București 1689

@ADK , cred ca discutia n-a fost de data asta despre “colivie”, ci despre faptul ca s-a transformat in “sufragerie”…

Solutia recomandata de @WT_fan06  era foarte simpla: camere de luat vederi, vreun recalcitrant o ia razna, sunat Politia, tras pe dreapta, debarcat calatorii si gata…

Recalcitrantul poate sa plece, ramine pe integistrarea video si suporta consecintele.

Care e problema ?

Ce propuneti Dvs. e fix escaladarea conflictului.

Cindva, aceasta continua escaladare a violentei trebuie sa ia sfirsit, altfel ce facem, o sa ajungem sa avem transport public cu dube securizate, ca cele de la Ministerul Justitiei ?!?

Frica de consecinte pazeste ouale - si asta functioneaza peste tot (cel putin in UE), mai putin in Romania…

 


Re: Discuții diverse despre transportul în comun din București WT_fan06

ADK wrote here:
Până alertezi poliția, până răspunde dispecerul, descrii situația și ajunge echipajul (care să fie și competent, nu perechea "Stan și Bran") te face "recalcitrantul" de nu mai ești bun de nimic ziua următoare. Și până te judeci, rămâi cu rana.
Cum rămâne șoferul cu rana dacă el este protejat în spatele sticlei securizate a coliviei? Discuția se poartă vizavi de necesitatea prelungirii peretelui despărțitor până la ușă, nu despre necesitatea coliviei securizate. Mai mult, sunt sigur că ai văzut că autobuzele anului 2023 au poarta de la colivie care se deschide dinspre față spre spate. Oricine este în dreptul porții e măturat pe lângă, oferind o cale de scăpare pentru șofer. Exemplu la minutul 4:29, cu precizarea că acel autobuz nu are colivia complet securizată printr-un perete (ceea ce nu e relevant oricum pentru argumentul meu).




Și din nou. Nu se discută despre necesitatea protecției, ci despre necesitatea rezervării unei uși pentru că „așa s-a făcut mereu, așa se face la București, așa știm noi să facem și așa e cel mai bine”.

 


Re: Discuții diverse despre transportul în comun din București Chev Celios

Da soferul nu trebuie sa se bata cu nimeni, dar iti zic din propie experienta ca cu o mana faceam stanga in giratoriul respectiv cu una ma bateam cu un calator recalcitrant si beat care in momentul in care am intrat in giratoriu a inceput sa dea in mine. Bine ca am fost pe faza si am reusit sa ma feresc. Dar eu ce fac conduc autobuzul sau ma feresc de pumni calatorilor recalcitranti si beti????

 


Re: Discuții diverse despre transportul în comun din București WT_fan06

@Chev Celios care e problema și care e soluția?

Problema: lipsa protecției adecvate pentru șofer

Soluția corectă: https://fft-keybuses.b-cdn.net/sites/bus ... TsNTIA7b
PLUS aplicarea legii pentru cei ce încalcă legea.

Soluția greșită: https://forum.metrouusor.com/File?id=170 ... 29db22fe

 


Re: Discuții diverse despre transportul în comun din București Andrei98

Cam asta este soluția existență în toate autobuzele și troleibuzele de care am dat prin Budapesta, nu ia din spațiu și nici la șofer nu ai cum să ajungi.
20230710_132539.jpg (1.62 MB; downloaded 1731 times)

 


Re: Discuții diverse despre transportul în comun din București WT_fan06

@Andrei98 soluție identică și la fel cu Londra și cu alte orașe mari din Europa. Dar ei au identificat corect problema și au găsit soluția corectă. Noi nu am identificat nimic, pentru că la noi se învârte roata așa cum s-a învârtit mereu, deci nu e nicio problemă... iar atât șoferii cât și pasagerii au de suferit.

 


Re: Discuții diverse despre transportul în comun din București rosetti61

Ikarusurile 415 au fost la fel, pana cand li s-a facut sa blocheze prima jumatate a usii 1 pe motiv ca se obtureaza vizibilitatea spre oglinda/partea dreapta apoi au facut perete si adjudecat jumatatea de usa. Parca si cu DAF lucrurile au stat la fel - la inceput prima usa era libera si nu stiu daca loturile ulterioare au venit comandate cu cabina inchisa.

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Discuții diverse despre transportul în comun din București ADK

Și asta, normal. Chiar și la autocar, șoferul poate cere ghidului să-i facă vizibilitate... Deși în autobuzul de mai sus, în zona ușilor există la pardoseală o nuanță mai diferită (de regulă să atragă atenția călătorilor) să nu staționeze în perimetrul respectiv. Sunt destule și pe la noi venite la mâna a doua cu inscripția respectivă.

Diferența mare, este că la unguri și cred că prin orice țară cu apă caldă, se respectă. La noi, nu. Exemplu de situație. Și probabil dacă ceri acest lucru, nu știu dacă ți se va conforma, odată ce cineva este prezent în câmpul tău vizual acesta ori nu conștientizează, ori nu-l interesează. Depinde de educație, care la noi și dacă o primești dar nu se lipește nimic de tine... așa vei proceda poate peste tot.

Eu sunt tipul de om care măcar încerc să premeditez orice. Plec chiar și când e soare, am permanent în rucsac prezentă o umbrelă. Chiar și un încărcător (atât auto cât și casnic), o lanternă și altele. De ce să aștept eu să mă salveze altcineva? În casă, mereu un bec și un furtun de schimb, ce dacă actualele au garanție 5 ani și mai dau și un WD40 să le fac încă 5 ani. Am mers și merg cu câte o mașină la care m-am interesat individual mereu să existe ceea ce trebuie, că m-am și speriat când am citit odată la una că trusa medicală era expirată când în București apăreau primele Rathgeber utilitare, adică prin 2007. Și ete așa îmi luam eu amendă dacă mă oprea cineva și mă întreba de trusă, sau mai rău, mă uitam ca prostul la om cum moare. Sincer, știu și sunt conștient că trăiesc într-o țară, chiar și loc, unde nu o să-mi fie bine, așa că încerc să mă adaptez și să-mi ușurez viața. Alții și-ar fi stricat banii pe chirii, în loc să-și ia o casă locuibilă pe undeva prin țară și știe că-i al lor fără să se îndatoreze zeci de ani, pe rate inițial fixe dar majorate ulterior. Însă, subiectul era altul dar era vorba de traiul aici, pentru că trebuie să te păzești singur că și dacă aduci infractorul în secție ăia probabil o să spună "și ce dacă"...

 


Go to page:  1  ... 134 135 136 137 138 139 140  ... 157
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Generalități despre transportul în comun din București și Ilfov  • 
Choose destination

Since our 2421 forum members have written 433417 posts in 5396 topics and 518 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use