MetrouLucrări de modernizare și extindere a infrastructurii pentru metrouM5 Drumul Taberei - Eroilor - Iancului - PantelimonM5 • Discuţii, planuri, ştiri

 

Topic: M5.1 (D.T. - Eroilor): Discuții după inaugurarea tronsonului

1653 posts, 311904 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1  ... 109 110 111 112 113 114 115  ... 119
 
 

📖 Pagination options
Re: M5.1 (D.T. - Eroilor): Discuții după inaugurarea tronsonuluin adila

Ce este asa greu sa afisezi graficul standard? Eu iti spun sigur ca la 7:30 pleaca metroul zilnic din VI. Si OK daca ai mai multe grafice standard in functie de numarul de trenuri aflate in circulatie nu au decat sa le schimbe de fiecare data, deci nu vad care ar fi problema. Eu cred ca este doar bataie de joc fata de calator. Nicaieri in lumea asta nu ai tabela goala la capat de linie decat daca s-a stricat. Ideea este sa stie omul la un moment data la ce interval de succedare sa se astepte, nu sa stea ca prostul 20minute intr-o zi si in alta zi 10 minute in aceasi statie si la aceasi ora.

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: M5.1 (D.T. - Eroilor): Discuții după inaugurarea tronsonului sab

Nu îți modifici sistemele pentru situații de excepție. Iar ceea ce avem acum este o situație de acest gen.
Normal ca nu întâlnești tabele goale in alte parte, pentru ca acolo nu sunt situații când firma de mentenanță nu respecta contractul. Asa cum nici aici nu erau tabelele goale înainte, chiar daca nu era corect ce afișa.
Poate ca azi pleacă metroul la 7:30 fix , dar mâine sau săptămâna viitoare nu se știe. Dacă știi ca intervalul este X min, te uiți la cronometru și știi cât mai ai de așteptat. Iar intervalul oficial este pe prima pagina metrorex http://www.metrorex.ro/prima_pagina_p1352-1

 


Re: M5.1 (D.T. - Eroilor): Discuții după inaugurarea tronsonului Costin

De acord ca problema este reala - daca vehiculul nu este in miscare, nu poti afisa in timp real ora de sosire in statia urmatoare, asa cum nu poti afisa informatii in timp real nici in statia de capat.

Insa nu trebuie sa inventam noi roata. Un sistem de transport se bazeaza pe consecventa si predictibilitate, ceea ce, in mare parte din situatii, este adevarat chiar si la Metrorex.

Asadar plecand de la premiza ca serviciul este predictibil, un sistem de informare a calatorilor poate face urmatoarea presupunere, cu sanse foarte mari de succes: daca vehiculul in discutie SE AFLA la capat, atunci VA PLECA LA TIMP. De aici se poate deduce timpul de asteptare in toate statiile care nu au date de la un vehicul aflat deja in miscare, asa cum se poate afisa si o ora rezonabil de corecta si la capatul de linie.

Apoi, daca vehiculul nu este in statie, exista o multime de optiuni (afisezi ora teoretica; afisezi o estimare bazata pe pozitia vehiculului care TREBUIA sa fie in statie + timpul pana la capat + timpul pentru intoarcere / rebrusare / schimb echipaj; afisezi un mesaj relevant sau simbolul international pentru "nu stiu cand vine", si anume "--:--" etc).

Si in final, daca vehiculul e in statie si intarzie, pentru o durata limitata de minute se pot adauga artificial minute la ora afisata, pana cand durata limitata este depasita, caz in care se afiseaza "nu stiu cand vine" (adica "--:--" ).


Nimic sau o informatie gresita sunt ambele optiuni mult mai rele decat ce am prezentat mai sus. Iar ce am prezentat mai sus este un simplu reglaj de software ce poate fi facut si maine.

 


Re: M5.1 (D.T. - Eroilor): Discuții după inaugurarea tronsonului aztec

Azi se facea curat in pasajul de corespondenta Eroilor 2-1....
Adica se spalau peretii sau șmirgheluia ...
Nu mi-am xat seama daca se înlătura vre-un graffiti ca nu erau urme.

Referitor la grafic...se poate, nu se vrea.
Ca oricum leafa merge si nu ai de ales, doar sa astepti in statie cat e necesar

 


Re: M5.1 (D.T. - Eroilor): Discuții după inaugurarea tronsonului shoppy

Softul reface la fiecare cateva secunde diagrama spatiu-timp si de aici rezulta timpii afisati in statii, daca exista un program de circulatie atunci se va calcula si pentru cursele viitoare, daca nu exista atunci va calcula doar pentru trenurile aflate in circulatie la care dispecerul le-a introdus manual semicursa curenta si le-a dat drumul manual in semicursa.
Softul este un monstru si nu se pune problema sa se modifice ceva pe acolo asa, de azi pe luna viitoare.
Daca nu ai program de circulatie atunci nu se poate presupune ca "daca trenul ajunge la capat la ora x pai in y minute o sa se si intoarca", exista posibilitatea ca la capat trenul sa nu se intoarca pe aceeasi semicursa, se se retraga din circulatie, mecanicul sa aiba prevazuta o pauza mai scurta sau mai lunga in care este posibil ca un alt tren (trenul urmator care ajunge la acel capat sau un tren nou intrat in circulatie) sa plece inaintea lui, pe aceeasi semicursa sau pe alta, de aceea nu se pot extrapola informatii.

Programul de circulatie este foarte complicat si trebuie introdus intr-un anumit format, practic programul de circulatie este un biznis pe cont propriu existand firme specializate doar pe crearea programelor de circulatie evident standardizand formatul datelor de intrare si de iesire, chiar in CS al softului de dispecerat se specifica formatele acceptate pentru programul de circulatie.
Sa iei sa modifici la mana un asemenea program de circulatie este practic imposibil, daca te-ai razgandit si vrei un program pe care nu l-ai cumparat deja practic trebuie sa platesti firma sa ti-l faca.

 


Re: M5.1 (D.T. - Eroilor): Discuții după inaugurarea tronsonului adila

Sunt absolut de acord cu ce spune Costin. Si da sistemul a functionat la inceput si mai functioneaza si acum foarte rar insa. Traim in era AI si Metrorex nu este in stare sau mai grav din indolenta nu vrea sa afiseze un tren la capat de linie. Este revoltator. Se stie foarte bine cate trenuri sunt in functiune in fiecare zi deci nu exista motive sa nu afiseze timpul. Ca sa nu mai vorbesc ca este o magistrala destul de libera si nu sunt probleme la inchiderea usilor ca la Unirii.

Un alt exemplu de nesimtire maxima de data asta care s-a petrecut chiar acum cand scriu aceat mesaj. La E2 au afisat un singur tren, pe cel de VI cu plecare la 18:22. E uite ca a plecat la 18:20, ca asa a vrut muschii lui. Chestia asta cum se justifica?

@shoppy
Pai softul nu trebuie modificat, trebuie sa fie de la bun inceput facut cu capul nu cu picioarele, si trebuie sa lase utilizatorul sa introduca corectiile necesare in timp real. Asa se face un soft.

 


Re: M5.1 (D.T. - Eroilor): Discuții după inaugurarea tronsonului BodoMinea

Un astfel de soft de informare ar trebui să aibă prevăzute modalități pentru a ține cont de genul acesta de probleme și înclin să cred că le și are cel despre care vorbim (dat fiind că ocazional s-a dovedit că poate funcționa OK pe toată lungimea magistralei).

Odată introdus orarul teoretic, se poate ține cont de programul de circulație (colecție/secvență de semicurse/plecări din capăt) asociat unui vehicul, astfel încât odată ce vehiculul fizic ce efectuează cursa curentă întârzie, următoarele curse ce vor fi efectuate de același vehicul să fie și ele re-calculate cu întârzierea respectivă chiar dacă ele sunt în starea de "afișare din orarul teoretic" încă (eventual luând în calcul scurtarea timpului de așteptare programat în capete pentru orarul regulat).

Practic, dacă softul a fost gândit în acest mod, să știe ce e acela un bloc de semicurse, iar operatorul menține datele din el la un nivel rezonabil de acuratețe cu realitatea efectuată în teren, în afară de prima cursă efectuată de fiecare vehicul nimic nu ar trebui să fie afișat pur teoretic.

Problema la Metrorex pare să fie... ori interfața de introducere a orarului teoretic nu e facilă / nu există un mod de a le importa din fișierele lor cu orarul de bază deci nimeni nu își bate capul cu ea, sau e vorba de clasica abordare de evitare a responsabilității - "hai să nu mai arătăm informația asta care poate arăta călătorului că la ora asta trebuia să fie un tren și nu e" sau "hai să arătăm ceva pur aproximativ sau deloc pentru că va cauza mai puține reclamații decât un orar riguros dar nerespectat".

 


Re: M5.1 (D.T. - Eroilor): Discuții după inaugurarea tronsonului adila

Au fost cateva luni bune cand pe magistrala asta aveam afisat pe tabela atat la VI cat si la E2 orarul pentru 3 sau 4 trenuri. Eu zic ca era mai bine decat sa vad sigla metrorex. Este vorba in primul rand de respect pt calator, care la noi se pare ca lipseste cu desavarsire.

 


Re: M5.1 (D.T. - Eroilor): Discuții după inaugurarea tronsonului Valentin

Poate fiindca atunci era alt numar de trenuri si s-a intocmit un orar odata cu deschiderea magistralei.

Eu ii suspectez pe cei de la Metrorex de lene (in sensul ca de ce sa se actualizeze orarul, cand oricum probabil in cateva luni "poate" se face mentenanta cum trebuie sau peste < 1 an se vor introduce noile trenuri cu tot echipamentul de semnalizare imbarcat).

 


Re: M5.1 (D.T. - Eroilor): Discuții după inaugurarea tronsonului shoppy

Nu este ca trenul intarzie, acolo se recalculeaza automat.
Problema este ca daca tu ai cumparat un program care este cu 10 trenuri atunci este imposibil sa-l folosesti cu 9 trenuri, daca tu azi ai incarcat programul cu 10 trenuri si vrei defapt cu 9 trenuri atunci nu este ca stergi trenul 10 si gata, tu in program nu vezi 10 trenuri ci toate semiturele facute de cele 10 trenuri, deci daca fiecare tren face 20 de semiture atunci tu in interfata o sa vezi 2.000 de semiture din care trebuie cel putin sa iei la mana fiecare a 10-a semitura si sa o stergi manual, si nu este ca dai save si gata, nu se poate da save, deci daca si maine vrei 9 trenuri atunci si maine trebuie sa faci aceeasi treaba.
Sau daca ramai cu acelasi numar de trenuri si in program scrie ca de la Eroilor primele 3 semiture merg la Raul Doameni si a 4-a merge la Valea Ialomitei pai asa trebuie sa le tii, nu vii ca le vrei altfel, ca ar insemna din nou sa modifici toate inspe sute de semiture de mana, si degeaba o faci, ca nu poti da save si maine trebuie sa o faci din nou.

Si cumva ziceam, programele de circulatie vin din CS, adica din CS se spune ca se vor livra 3 programe(zi lucratoare de vara, zi lucratoare de iarna, zi de weekend sau sarbatoare legala), si nu este ca nu i-a venit nimanui ideeea sa-i dea unui student destept 5.000€ sa stea 2 saptamani 24 de ore pe zi pana cand rezolva problema ca se facea deja demult, este greu, de aceea au biznis dedicat cei care fac programele, si cine vrea sare cu banul gros, altfel se uita de pe margine si cel mult se afiseaza trenul atunci cand dispecerul l-a introdus de mana in sistem ca sa-i dea drumul din terminal.

Chiar mi-am petrecut jumatata de ora pe internet incercand sa gasesc o poza dintr-un dispecerat cu un program de circulatie, scheme de linii si diagrame spatiu/timp mai gasesc, program de circulatie pentru un terminal nu gasesc.

 


Re: M5.1 (D.T. - Eroilor): Discuții după inaugurarea tronsonului orex

iti bati capul cu prea multe explicatii!
De ce?
Simplu, inca de la bun inceput au rulat 6(sase) rame in cursul saptamanii, la orele de varf si, doar, 4(patru) in weekend.
Era respectat programul (orarul) de-a fir a par, stiam, deja (ne intrase-n sange), ca la E2 pe firul 1 trage RD si pe firul 2 VI, dis de dimineata, dupa orele 14:30, pana pe la orele 20:00. In rest, toate trenurile trageau pe firul 2.
Toate s-au bulibasit anul trecut, cand ”tanti” Alstom a pus slow motion  pe mentenanta (stim cauza).
Asisderea si-n prezent, ca mai toate, daca nu toate, florile au parcurs 1 mil de km si necesita o interventie mai amanuntita, deci mai multe ore de imobilizare. Si, uite asa, am ramas la program de weekend pe M5.1, si-n timpul saptamanii! :bleah:

 


Re: M5.1 (D.T. - Eroilor): Discuții după inaugurarea tronsonului shoppy

Ai dreptate, defapt este simplu si se pricep toti romanii lafel ca la bani, masini, femei, politica, fotbal, tenis si inot, numai apucatii de la Metrorex prefera sa-si puna toata lumea in cap in loc sa faca o chestie la indemana oricui.

Serios acuma, inseamna ca oamenii au comandat un program de 6 si unul de 4 trenuri pe zi.
Ca au scazut cu 2 trenuri doar in zilele saptamanii nu cred, este prea drastica scaderea si asta nu explica de ce nu functioneaza afisajele in zilele de weekend ramase neafectate, mai ales ca ar fi putut sa incarce programul de 4 trenuri si in zilele lucratoare si atunci ar fi functionat afisajele si in zilele lucratoare.
Ce este mai plauzibil este ca au scazut 1 tren in toate zilele, deci avem 5 trenuri in zi lucratoare si 3 trenuri in zi de weekend, deci nu mai avem program pentru afisaje nici in zi lucratoare nici in zi de weekend, ceea ce se si intampla.

 


Re: M5.1 (D.T. - Eroilor): Discuții după inaugurarea tronsonului subway guru

Cred ca au mizat pe faptul ca in iulie si august bucurestenii fug in vacante

 


Re: M5.1 (D.T. - Eroilor): Discuții după inaugurarea tronsonului orex

shoppy wrote here:
Ce este mai plauzibil este ca au scazut 1 tren in toate zilele, deci avem 5 trenuri in zi lucratoare si 3 trenuri in zi de weekend, deci nu mai avem program pentru afisaje nici in zi lucratoare nici in zi de weekend, ceea ce se si intampla.

Pe M5.1 circula/au un numar par de trenuri! 2(doua) cu 2(doua), sau, in cele mai bune vremuri, circulau 3(trei) cu 3(trei)! :yes:  :bere:

 


Go to page:  1  ... 109 110 111 112 113 114 115  ... 119
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: M5 • Discuţii, planuri, ştiri  • 
Choose destination

Since our 2419 forum members have written 433152 posts in 5388 topics and 518 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use