Transportul feroviar în RomâniaPrezentări și discuții - material rulantRame electrice și automotoare

 

Topic: Rame electrice clasa 101 (Alstom Coradia Stream)

173 posts, 40028 views
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 13
 
 

📖 Pagination options
Re: Rame electrice Alstom Coradia Stream PTMZ

1) In modulul IC2 se observa un bord despre care am impresia ca va fi un bar sau ceva similar (edit: chiar asta si este, conform documentului de pe PUM). Parca la semnarea contractului s-a si precizat ca vor fi dotate cu bar, deci nu m-as pripi cu concluziile.
2) Intr-adevar, problema e legata de timpul de calatorie al acestor rame, care se apropie de ordinul zecilor de ore. Insa nici chiar aceasta nu scuza diagrama foarte inghesuita a modulelor. Cum zicea frunzaverde la benzinari, la nordici si 25-30 de minute e foarte incomod pe astfel de rame. Deci nici pe Bucuresti - Ploiesti nu sunt sanse mari sa fie populare, daca le bagi acolo. Daramite pe rute de 5-6 ore minim.
3) Astea sunt conditiile din CS - cu asta defilam. Din pacate, lenea birocratica si proasta intocmire a legislatiei (laxa, interpretabila, ultra-idealista si foarte vaga) sunt cauzele principale care au dus la acest rezultat.

 


Re: Rame electrice Alstom Coradia Stream oc7avian

Barul e specificație din CS. Și din păcate CS-ul era aproape copy-paste cu cel al ramelor Regionale.

Sincer nu am emoții așa mari legate de succes, văzând cât de îndrăgit e Softrans-ul. Totuși față de Desiro avem scaune reglabile, nu ai tot zgomotul produs de motor etc.

Comportamentul la drum mă aștept să fie fix ca un vagon 21-76/19-76, care e foarte sensibil la calitatea liniei și izolarea fonică e slabă. Vagoane folosite inclusiv pe IC-uri la noi. Și care au scaune incomode, cotiere tari etc. Exclus să avem confortul unui 10-90, care și pe Brașov - Predeal e mai lin decât vagoanele menționate anterior pe linie modernizată.

 


Re: Rame electrice Alstom Coradia Stream Robert24

750mm seat pitch (29.5 inch) este comparabil cu cel al avioanelor companiilor low-cost.
Faptul ca aceste scaune se pot regla este si mai groaznic la un asemnea seat pitch. Tocmai de aceea, la companiile low-cost, acestea nu se mai pot lasa pe spate...
Experienta arata ca un zbor de maxim 3 ore cu o companie low-cost este suportabil de majoritatea pasagerilor. Deja la un zbor de peste 4-5 ore, pot apare probleme medicale.
Dar in teorie aceste trenuri chiar vor fi folosite pe rute de peste 8 sau chiar 10 ore... Sincer, prefer un vagon 21-47!...
Prin vest, Alstom Coradia este folosit doar pe trenuri regionale, unde durata completa a unei curse rar depaseste 3 ore.

 


Re: Rame electrice Alstom Coradia Stream shoppy

Da, chiar scrie Zona Catering pe schema, in rest aceeasi discutie ca la Desiro acum inspe ani.

 


Re: Rame electrice Alstom Coradia Stream punmeister

PTMZ wrote here:
Oficial până vine CRRC-Astra cu vreo decizie a CJUE și/sau a C.A.B...
Părerea mea e că topicul a fost deschis cam timpuriu, având în vedere situația legală care este acum.

Avem deja prima opinie a CJUE si cum era de asteptat, nu una favorabila pentru CRRC.

https://eur-lex.europa.eu/legal-content/ ... 22CC0266 sau

https://curia.europa.eu/juris/document/d ... =1589244

V.      Concluzie

76.      Având în vedere considerațiile care precedă, propunem Curții să răspundă la întrebările preliminare adresate de Curtea de Apel București (România) după cum urmează:

Articolul 2 alineatul (1) punctul 10, articolul 18 alineatul (1), articolul 25 și articolul 49 din Directiva 2014/24/UE a Parlamentului European și a Consiliului din 26 februarie 2014 privind achizițiile publice și de abrogare a Directivei 2004/18/CE, astfel cum a fost modificată prin Regulamentul delegat (UE) 2019/1828 al Comisiei din 30 octombrie 2019,

trebuie interpretate în sensul că

operatorii economici din statele terțe care nu sunt semnatare ale acordurilor menționate la articolul 25 din această directivă nu beneficiază de drepturile prevăzute de directiva menționată și, prin urmare, nu pot invoca în mod valabil o încălcare a principiilor egalității, nediscriminării, securității juridice și protecției încrederii legitime prevăzute de dreptul Uniunii.

 


Re: Rame electrice Alstom Coradia Stream oc7avian

Caietul de sarcini publicat pe Bursa Română de Mărfuri pentru alocarea primului pachet de rame către operatori. Din păcate n-am descoperit cum pot oferi link direct
Caiet de Sarcini nr 3937 din 25.05.2023- Aprobat.pdf
extras din arhiva descărcată de pe Bursa Română de Mărfuri
Caiet de Sarcini nr 3937 din 25.05.2023- Aprobat.pdf (3.15 MB; downloaded 186 times)

 


Re: Rame electrice Alstom Coradia Stream Robert

Prima ramă nu trebuia livrată în Mai?

 


Re: Rame electrice Alstom Coradia Stream PTMZ

Nu, trebuia să vină inițial acum, în iulie, dar termenul a fost decalat pentru noiembrie:
„Prima ramă livrată către Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) este programată pentru luna noiembrie, anul curent, pentru a putea fi recepționată în vederea circulației cu călători în decembrie 2023”, a declarat pentru ECONOMICA.NET Ștefan Roșeanu, președintele Autorității pentru Reformă Feroviară (ARF).

Sursa: Economica

 


Re: Rame electrice Alstom Coradia Stream Robert

E o gluma proasta ca va fi livrata in Noiembrie si va intra in exploatre in Decembrie, dar na. Alstom nu prea ne ia in serios cu termenele de livrare…..

 


Re: Rame electrice Alstom Coradia Stream PTMZ

A mai fost discuția aceasta la ramele de metrou de la București: Alstom face tot ce îi stă în putință să se încadreze în contract, în limita parametrilor trasați de crizele din domeniu (lipsă de personal, semiconductori, aprovizionarea cu materiale reorientată forțat de război etc). Haideți să nu începem și aici să ne plângem că nu ne iau vesticii în serios. Se lucrează cu materialul clientului... Ceea ce, dacă stai să te gândești cine sunt clienții, nu e foarte încurajator nici pentru Alstom. Mai ales că acești clienți vor totul cât mai mult și cât mai repede pentru că vin alegerile la anul.

Și situația aceasta NU este ceva ce se petrece doar la Alstom, ci la mulți alți producători. Siemens, mai ales, pare că de la o vreme e cam în moarte clinică, cel puțin pe partea de mobilitate, deoarece comenzile le-au scăzut drastic (la tramvaie au una singură, la metrouri abia au 2-3, la locomotive parcă merg lucrurile mai bine). Și totul din cauzele amintite mai sus.

 


Re: Rame electrice Alstom Coradia Stream oc7avian

Iar presiunea de livrare a primului tren este foarte mare, pentru a putea deconta niște milioane bune pe POIM în 2023

 


Re: Rame electrice Alstom Coradia Stream punmeister

Sa va aduc aminte ca Alstom a SISTAT contractul pentru tramvaiele noi de la Zürich pe EXACT aceleasi motive. Deci stam bine.

 


Re: Rame electrice Alstom Coradia Stream shoppy

Din nefericire aceasta este gandirea romaneasca, invatata din practica, ca trebuie mereu sa faci scandal ca altfel ti se baga altul in fata.

 


Re: Rame electrice Alstom Coradia Stream Costin

Am mai zis asta si cu alta ocazie prin alte topice, la fel a fost si in Oslo cu tramvaiele, au luat o pauza de 3 luni cu livrarile din fix aceleasi motive.

Sunt de acord ca e o situatie neplacuta si avem tot dreptul sa ne plangem, insa ar fi bine sa nu alunece si discutia asta in directia "la noi ca la nimeni", "la altii nu se intampla" etc. La noi e fix ca la ceilalti, si de data asta nu e de bine, din pacate.

 


Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 13
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Rame electrice și automotoare  • 
Choose destination

Since our 2415 forum members have written 433064 posts in 5389 topics and 518 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use