Topic: Locomotive clasa 95 (Malaxa - "23 August")
13 posts, 12332 views- Gabi23
-
Posted:
-
Locomotive clasa 95 (Malaxa - "23 August")
Gabi23
Sunt locomotivele diesel mecanice construite incepand cu anul 1938 la Uzinele "Malaxa" din Bucuresti. Sunt primele locomotive diesel contruite in Romania, initial fiind numerotate 20xxx, ulterior fiind incadrate in seria 95. Prima locomotiva construita, 95-0001-8 este inca in functiune si apartine Depoului Timisoara Nord, efectuand manevrele in depou. Viteza maxima a acestor locomotive este de 55 km/h.
Sunt locomotivele diesel mecanice construite incepand cu anul 1938 la Uzinele "Malaxa" din Bucuresti. Sunt primele locomotive diesel contruite in Romania, initial fiind numerotate 20xxx, ulterior fiind incadrate in seria 95. Prima locomotiva construita, 95-0001-8 este inca in functiune si apartine Depoului Timisoara Nord, efectuand manevrele in depou. Viteza maxima a acestor locomotive este de 55 km/h.
95-0001-8 - Depoul Timisoara Nord - 16.08.2010_001.JPG (733.57 KB; downloaded 10558 times)
95-0001-8 - Depoul Timisoara Nord - 16.08.2010_002.JPG (801.78 KB; downloaded 10409 times)
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Locomotive seria 95 (Malaxa - "23 August")
Dominatrix
Ce amintiri frumoase mi-au trezit pozele astea. O locomotive din asta (numarul 20216) a avut in dotare si fabrica de bere Rahova. A fost activa pana prin 1997 sau 1998. Nu indraznesc sa intreb ce s-a ales de ea. Cand locuiam in zona in anii '80, mereu o vedeam manevrand cateva vagoane de marfa acoperite, de cereale sau cisterna intre depozitele Romtrans (fosta Vama Antrepozite) si curtea fabricii de bere (intrarea se facea chiar prin spatele fostei Piete George Cosbuc, in prezent mizeria numita "Piata de Flori").
Haideti sa vedem si cateva informatii si date tehnice despre aceste locomotive.
In total, uzinele "N. Malaxa" au fabricat 298 de locomotive de acest tip intre anii 1938 si 1950, in special pentru operatorii industriali, dar si pentru CFR.
Locomotiva a fost incadrata in seria 20.000 fiind destinata manevrei usoare in statii, triaje si depouri.
Cateva date tehnice, preluate din cartea "Monografia Liniei Buzias-Buzias Bai" de Valentin Ivanescu
Tip: B (doua osii cuplate si transmisie mecanica cu biela)
Seria: 20.000 (ulterior 95-0000)
Lungimea intre tampoane: 8200 mm
Ecartamentul: 1435 mm
Diametrul rotilor cuplate motoare: 1000 mm, cu bandaje de 135mm latime si 75mm grosime
Greutatea in serviciu: 27 tone
Sarcina pe osie: 13,5 tone
Viteza maxima: 55 Km/h
Numarul cilindrilor: 6
Puterea nominala: 120 CP la 1300 rpm (motor Ganz tip MG 120)
Raza minima de inscriere in curba: 100 m
Consumul: 198 g/CP/ora
Capacitatea rezervorului de combustibil: 400l pentru 20 ore in serviciu
Bielele: 2 biele, una motoare (L= 1070mm) si una de cuplaj (L=2900+180mm).
Frana: de 2 tipuri: 1. Cu aer comprimat – compresor Malaxa-Knorr. Cilindrul de frana actiona cate 4 saboti de frina pe ambele osii.
2. Frana de mana (tip Ke-gpr).
Ce amintiri frumoase mi-au trezit pozele astea. O locomotive din asta (numarul 20216) a avut in dotare si fabrica de bere Rahova. A fost activa pana prin 1997 sau 1998. Nu indraznesc sa intreb ce s-a ales de ea. Cand locuiam in zona in anii '80, mereu o vedeam manevrand cateva vagoane de marfa acoperite, de cereale sau cisterna intre depozitele Romtrans (fosta Vama Antrepozite) si curtea fabricii de bere (intrarea se facea chiar prin spatele fostei Piete George Cosbuc, in prezent mizeria numita "Piata de Flori").
Haideti sa vedem si cateva informatii si date tehnice despre aceste locomotive.
In total, uzinele "N. Malaxa" au fabricat 298 de locomotive de acest tip intre anii 1938 si 1950, in special pentru operatorii industriali, dar si pentru CFR.
Locomotiva a fost incadrata in seria 20.000 fiind destinata manevrei usoare in statii, triaje si depouri.
Cateva date tehnice, preluate din cartea "Monografia Liniei Buzias-Buzias Bai" de Valentin Ivanescu
Tip: B (doua osii cuplate si transmisie mecanica cu biela)
Seria: 20.000 (ulterior 95-0000)
Lungimea intre tampoane: 8200 mm
Ecartamentul: 1435 mm
Diametrul rotilor cuplate motoare: 1000 mm, cu bandaje de 135mm latime si 75mm grosime
Greutatea in serviciu: 27 tone
Sarcina pe osie: 13,5 tone
Viteza maxima: 55 Km/h
Numarul cilindrilor: 6
Puterea nominala: 120 CP la 1300 rpm (motor Ganz tip MG 120)
Raza minima de inscriere in curba: 100 m
Consumul: 198 g/CP/ora
Capacitatea rezervorului de combustibil: 400l pentru 20 ore in serviciu
Bielele: 2 biele, una motoare (L= 1070mm) si una de cuplaj (L=2900+180mm).
Frana: de 2 tipuri: 1. Cu aer comprimat – compresor Malaxa-Knorr. Cilindrul de frana actiona cate 4 saboti de frina pe ambele osii.
2. Frana de mana (tip Ke-gpr).
- COSTACHE MIHAIL
-
Posted:
-
Re: Locomotive seria 95 (Malaxa - "23 August")
COSTACHE MIHAIL
Foarte interesante, atat informatiile, dar mai ales fotografiile! Am si eu o intrebare: Locomotiva de pe langa Piata George Cosbuc, era vopsita cumva verde, un verde mai inchis? Daca da, inseamna ca am vazut-o si eu de nenumarate ori!
Foarte interesante, atat informatiile, dar mai ales fotografiile! Am si eu o intrebare: Locomotiva de pe langa Piata George Cosbuc, era vopsita cumva verde, un verde mai inchis? Daca da, inseamna ca am vazut-o si eu de nenumarate ori!
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Locomotive seria 95 (Malaxa - "23 August")
Dominatrix
In ultima perioada a ei, da. E vorba de locomotiva de manevra a fabricii de bere Rahova. Intrucat mergeam des pe acolo, eu am "avut-o in vizor" din anii '80. Pe vremea aia era vopsita negru, la fel ca locomotivele puse la inceputul acestui topic. Cam prin 1988-1989 a fost vopsita in albastru, probabil cu ocazia vreunui RK. Prin 1993 sau 1994 a avut loc un accident urat in Piata Cosbuc, o femeie a fost calcata de tren. Dupa asta, nu stiu daca a fost o coincidenta sau nu, dar timp de cateva luni s-a renuntat la transportul cu aceasta locomotiva, vagoanele fiind aduse la fabrica fie direct cu LDH'urile care pana atunci lasau vagoanele in "triajul" Romtrans, fie erau manevrate unul cate unul intre "triajul" respectiv si fabrica de bere cu niste camioane. Pe urma locomotiva a reaparut, dar vopsita in verde mai inchis. Activa a fost pana prin 1997-1998, daca nu ma insel, de fapt pana la renuntarea la transportul pe calea ferata catre fabrica de bere.
In ultima perioada a ei, da. E vorba de locomotiva de manevra a fabricii de bere Rahova. Intrucat mergeam des pe acolo, eu am "avut-o in vizor" din anii '80. Pe vremea aia era vopsita negru, la fel ca locomotivele puse la inceputul acestui topic. Cam prin 1988-1989 a fost vopsita in albastru, probabil cu ocazia vreunui RK. Prin 1993 sau 1994 a avut loc un accident urat in Piata Cosbuc, o femeie a fost calcata de tren. Dupa asta, nu stiu daca a fost o coincidenta sau nu, dar timp de cateva luni s-a renuntat la transportul cu aceasta locomotiva, vagoanele fiind aduse la fabrica fie direct cu LDH'urile care pana atunci lasau vagoanele in "triajul" Romtrans, fie erau manevrate unul cate unul intre "triajul" respectiv si fabrica de bere cu niste camioane. Pe urma locomotiva a reaparut, dar vopsita in verde mai inchis. Activa a fost pana prin 1997-1998, daca nu ma insel, de fapt pana la renuntarea la transportul pe calea ferata catre fabrica de bere.
- Gabi23
-
Posted:
-
Re: Locomotive seria 95 (Malaxa - "23 August")
Gabi23
Păi asta nu aparţinea Depoului CFR Timişoara? Eu acolo o am pozată în anul 2010 şi apare în primele poze.
didi wrote:
95-0001-8.
Păi asta nu aparţinea Depoului CFR Timişoara? Eu acolo o am pozată în anul 2010 şi apare în primele poze.
- didi
-
Posted:
-
Re: Locomotive seria 95 (Malaxa - "23 August")
didi
Si eu m-am mirat ca este la fel numerotata si l-am intrebat pe domnul care le-a cumparat.Si a zis ca si 95-001 este o fosta industriala pentru ca 95-001 a CFR ului este la Timisoara.Ciudate numerotarile lor,practic fiecare si le-a renumerotat cum a vrut fara sa mai tina cont ca 95 este pt CFR iar 20xxx pentru industriali.Ambele sunt din seria 20xxx dar au fost renumerotate caci nici locomotiva 20.001nu este cea originala.E cam la fel ca si cu Da-001
Si eu m-am mirat ca este la fel numerotata si l-am intrebat pe domnul care le-a cumparat.Si a zis ca si 95-001 este o fosta industriala pentru ca 95-001 a CFR ului este la Timisoara.Ciudate numerotarile lor,practic fiecare si le-a renumerotat cum a vrut fara sa mai tina cont ca 95 este pt CFR iar 20xxx pentru industriali.Ambele sunt din seria 20xxx dar au fost renumerotate caci nici locomotiva 20.001nu este cea originala.E cam la fel ca si cu Da-001
- Robert24
-
Posted:
-
Re: Locomotive seria 95 (Malaxa - "23 August")
Robert24
Totusi, numerele astea nu sunt intai aprobate de AFER?
Vine fiecare si le numeroteaza cum are chef?
Totusi, numerele astea nu sunt intai aprobate de AFER?
Vine fiecare si le numeroteaza cum are chef?
- didi
-
Posted:
-
Re: Locomotive seria 95 (Malaxa - "23 August")
didi
Se pare ca da.Nu stiu exact cand au fost numerotate si cand a expirat avizu AFER ului. Banuiesc ca au cel putin 5-6 ani de cand nu mai sunt folosite .De pe alt forum am inteles ca LDH u acela mic roz este LDH10-006 si este adus de la Palota (jud Bihor) .Ziceau ca vor sa le foloseasca pentru manevra la hale si in curte la ei de aceea le-au adus.Iar primul care vor sa il repare este 95-001-8.Nu stiu daca cei de la regiotrans le vor renumerota ,desi ar cam trebui daca vor sa le faca functionale pentru ca in ultimu timp am vazut ca AFER ul nu prea mai accepta nici la Da uri faza cu 060Da-001 a celor de la Cet Turceni sau 060Da-001 a celor de la alte electrocentrale din tara care au si ele tot asa numerotate locomotivele.Cam toate modernizate in ultimii ani au fost si renumerotate (exemplu locomotivele cu reparatii la Remaru sau Euroest ,toate au fost renumerotate) .Inclusiv cele 2 DB uri ale celor de la CET ISALNITA au fost renumerotate dupa modernizare .La fel si la H-uri am vazut ca au pierdut vechea numerotare (desi acolo era un control facut de FAur si nu a fost asa zapaceala ca la Da uri.
Se pare ca da.Nu stiu exact cand au fost numerotate si cand a expirat avizu AFER ului. Banuiesc ca au cel putin 5-6 ani de cand nu mai sunt folosite .De pe alt forum am inteles ca LDH u acela mic roz este LDH10-006 si este adus de la Palota (jud Bihor) .Ziceau ca vor sa le foloseasca pentru manevra la hale si in curte la ei de aceea le-au adus.Iar primul care vor sa il repare este 95-001-8.Nu stiu daca cei de la regiotrans le vor renumerota ,desi ar cam trebui daca vor sa le faca functionale pentru ca in ultimu timp am vazut ca AFER ul nu prea mai accepta nici la Da uri faza cu 060Da-001 a celor de la Cet Turceni sau 060Da-001 a celor de la alte electrocentrale din tara care au si ele tot asa numerotate locomotivele.Cam toate modernizate in ultimii ani au fost si renumerotate (exemplu locomotivele cu reparatii la Remaru sau Euroest ,toate au fost renumerotate) .Inclusiv cele 2 DB uri ale celor de la CET ISALNITA au fost renumerotate dupa modernizare .La fel si la H-uri am vazut ca au pierdut vechea numerotare (desi acolo era un control facut de FAur si nu a fost asa zapaceala ca la Da uri.
- ANDU2100HP
-
Posted:
-
Re: Locomotive seria 95 (Malaxa - "23 August")
ANDU2100HP
LDH 95-0010-1 in Fetesti care cu cativa ani in urma muncea la placa rotatativa . 16-07-2013
LDH 95-0010-1 in Fetesti care cu cativa ani in urma muncea la placa rotatativa . 16-07-2013
- ANDU2100HP
-
Posted:
-
- Gabi23
-
Posted:
-
Re: Locomotive clasa 95 (Malaxa - "23 August")
Gabi23
Au fost scoase la vânzare următoarele locomotive din parcul CFR MARFĂ: 003 (Teiuș), 005 (Simeria), 008 (Craiova), 010 (Fetești), 015 (Simeria), 020 (Palas), 022 (Dej Triaj), 026 (Piatra Olt), 043 (București Triaj), 046 ( Constanța Port), 193 (Dej Triaj), 196 (Buzău).
Au fost scoase la vânzare următoarele locomotive din parcul CFR MARFĂ: 003 (Teiuș), 005 (Simeria), 008 (Craiova), 010 (Fetești), 015 (Simeria), 020 (Palas), 022 (Dej Triaj), 026 (Piatra Olt), 043 (București Triaj), 046 ( Constanța Port), 193 (Dej Triaj), 196 (Buzău).