Regiunile RomânieiTransilvaniaJudețul Bistrița Năsăud

 

Topic: Știri, noutăți, perspective

68 posts, 13677 views
 
Go to page:  1 2 3 4 5
 
 

📖 Pagination options
Re: Stiri, noutati, perspective PTMZ

Interesant, dar rămân destul de rezervat. Troleibuzul nu ar fi o idee rea, dar dacă fiabilitatea autobuzelor electrice este atât de discutabilă, de ce oare și-au luat 10 bucăți de la SOR?

 


Știri, noutăți, perspective Andrei Andraș

Din ce înțeleg, SOR-urile sunt pentru "Linia Verde", adică o linie nouă care n-ar avea treabă cu traseele actuale. Plus cine știe dacă va avea și succes linia asta...

Or fi vrut să fie și ei în pas cu moda, până și-au dat seama că moda asta implică costuri mari atât in stadiul de implementare, cât și pe parcursul vieții autobuzelor, care viață depinde de modul de utilizare al vehiculelor.

La troleibuze ai costuri mari doar la început, dar cu timpul ele se amortizează. Liniile lor mai aglomerate, din ce știam, ar fi 2, 10 și 13. Chiar și una dintre ele dacă ar deveni de troleibuz va fi de lăudat inițiativa și de urmat și de restul edililor care sunt blocați în acest trend al autobuzelor electrice.

 


Re: Stiri, noutati, perspective PTMZ

Corect, EBN-urile sunt pentru Linia Verde. Doar că un mic detaliu mi-a ridicat semne de întrebare cu câteva zile în urmă. E vorba de un articol de luni în care se vorbește de modificări la proiectul liniei verzi, în care primarul lasă de înțeles inclusiv o potențială variantă a troleibuzelor pentru această linie:
”Linia Verde de transport public trebuie finalizată în 2023. Venim cu foarte multe modificări ale proiectului, dar cu bani de la bugetul local. Și aici mă refer la îngroparea rețelelor de telefonie mobilă și internet, la schimbarea soluțiilor în ceea ce privește pavajul, vom pune un pavaj de calitate în așa fel încât să fie și comod pentru pietoni să arate și bine, de asemenea, vom reabilita carosabilul pe întreaga lungime a Liniei Verzi, pentru că prin proiect avem doar câteva străzi”, spune primarul Bistriței, Ioan Turc.

El a afirmat că ar putea apărea schimbări inclusiv în ceea ce privește autovehiculele electrice, care să nu fie autobuze, dar nici tramvaie. ”Urmează să achiziționăm într-o primă etapă alte zece autovehicule electrice. Ne gândim și la anumite modificări pe această componentă. În momentul în care tragem o concluzie, o voi face publică. Deci s-ar putea să mergem pe o altă variantă, tot electrică, dar nu autobuz și nici tramvai, ca să nu se gândească cineva… Pălărie într-un picior, ghici ciupercă ce-i?”, a comentat primarul.

Sursa: Timp Online

 


Re: Știri, noutăți, perspective PTMZ

Primarul Bistriței, Ioan Turc, a circulat cu un prototip de autobuz electric adus la Bistrița pentru testare, producătorul având în portofoliul său primul astfel de vehicul românesc. Prețul unui astfel de autobuz pornește de la 375.000 de euro.

Modelul ATP Bus, fabricat în România, are o capacitate de peste 80 de locuri și o autonomie de minim 200 km pe consum urban, capacitatea putând fi extinsă prin mărirea numărului de baterii, montate deasupra autobuzului. Pe viitor, producătorul ATP Group ar putea participa și la licitațiile organizate de municipalitate pentru achiziționarea de vehicule electrice.

Ioan Turc a precizat că pentru Linia Verde urmează să fie livrate cele 10 autobuze electrice configurate de alt producător așa cum a solicitat municipalitatea, modelul fiind deja testat și făcute observațiile de rigoare.

”Autobuzele nepoluante sunt o soluție pentru un mediu mai curat. UE, prin PNRR și prin alte programe cu bani europeni, asigură finanțări pentru soluții ecologice. După finalizarea lucrărilor la Linia Verde vor circula 10 autobuze electrice. În prima fază, pentru că vom continua acest proces. Pentru culoarul verde de mobilitate aferent râului Bistrița ne gândim la alte 10-15 autobuze, pentru culoarul de mobilitate Calea Clujului – Drumul Cetății – str. Lucian Blaga, ne gândim de asemenea să avem vehicule nepoluante, probabil tot 10. Pentru transportul special, gratuit, al elevilor, ne dorim să cumpărăm autobuze sau, dacă nu se va putea, atunci microbuze”, a declarat Ioan Turc.

Municipalitatea are în plan să organizeze licitații pentru cel puțin încă alte 25-30 de vehicule electrice, a mai spus primarul Ioan Turc.

El a adăugat că există un operator al serviciilor de transport în oraș, însă achizițiile le face municipalitatea deoarece ”rolul autorității locale nu poate fi luat de nimeni”. ”Pentru transportul elevilor rămâne de văzut cine va fi operatorul, s-ar putea să fie Primăria Bistrița, s-ar putea să căutăm un operator extern. Pentru partea de transport public, atâta timp cât avem un contract în derulare, juridic nu avem ce discuta. Genul acesta de soluții, în care autoritatea locală externalizează anumite tipuri de servicii este unul corect atunci când și serviciile sunt de calitate”.
20220414_124758.jpg (196.49 KB; downloaded 2568 times)
20220414_125105.jpg (231.72 KB; downloaded 2568 times)
20220414_125112.jpg (254.77 KB; downloaded 2568 times)
20220414_125357.jpg (214.88 KB; downloaded 2568 times)

Sursa: Timp Online

 


Re: Știri, noutăți, perspective TTony

De la 1 iunie au intrat în vigoare următoarele schimbări în transportul public din Bistrița:
1. Linia 10
Extinsă până la fabrica ,,Italtextil". Statia nouă: ,,STATIA 232 - Localitate Comp. Sărata".

2. Linia 16
Extinsă până la podul de după intersecția străzilor Aerodromului și Elena Caragiani.
Stații noi:
STATIA 215 - VALEA GHINZII - mutată la Str. Valea Ghinzii nr.14.
STATIA 222 - VALEA GHINZII (după intersecția cu Strada Lacului).
STATIA 223 - VALEA GHINZII (nr.45).
STATIA 224 - VALEA GHINZII (vis-a-vis de Sala Polivalentă).
STATIA 225 - VALEA GHINZII (vis-a-vis de aerodrom).
STATIA 226 - VALEA GHINZII (lângă aerodrom)
STATIA 227 - STRADA AERODROMULUI (înainte de intersecția cu Strada Elena Caragiani + capăt de linie).
STATIA 228 - STRADA AERODROMULUI (după intersecția cu Strada Elena Caragiani)
STATIA 229 - VALEA GHINZII (vis-a-vis de statia 224)
STATIA 230 - VALEA GHINZII (vis-a-vis de statia 223)
STATIA 231 - VALEA GHINZII (vis-a-vis de statia 222)
STATIA 217 - mutată la Str. Valea Ghinzii Nr. 21.
Sursă: https://m.facebook.com/story.php?story_f ... 30166318

 


Re: Știri, noutăți, perspective cris_m

Ce tare, cred ca e primul operator de transport din Romania care include indicativele unice ale statiilor intr-un comunicat.  :smile:

 


Re: Știri, noutăți, perspective TTony

Unul din autobuzele articulate de tip MAN NG313 a fost scos la vânzare, chiar pe OLX:
https://olx.ro/d/oferta/autobuz-articula ... os4.html

 


Re: Știri, noutăți, perspective TTony

Începând de mâine, liniile 2 & 2A vor fi deviate din cauza lucrărilor de infrastructura de pe Strada Panait Cerna. Modificările sunt următoarele:
TUR:
traseul normal al liniilor
Statia 4 - Independentei
Strada Stefan Octavian Iosif (fara oprire)
traseul normal al liniilor

RETUR:
traseul normal al liniilor
Statia 67 - Alba Iulia
Strada Stefan Octavian Iosif (fara oprire)
Statia 20 - BIG (Biserica Sf. Ana)
traseul normal al liniilor

 


Re: Știri, noutăți, perspective TTony

Doua noi stații urmează să fie inaugurate, ambele pe Valea Slatiniței. Vor avea numărul 204 respectiv 205 și vor fi situate la nr.128 respectiv vis-a-vis de același imobil.

Motivul pentru care au aceste numere, și nu numerele 233/234 este pentru că aceste stații înlocuiesc cele două stații nefolosite de pe Strada Simion Mândrescu.

Acum câteva zile, in anunțul cu titlul "Direcția servicii publice din săptămână 2023-06-19 -- 2023-06-23" scria faptul că s-a lucrat la alveolele de la aceste stații de pe Valea Slatiniței (https://www.primariabistrita.ro/directia ... 06-2023/) deci vor fi anunțate cat de repede de către Transmixt.

Este interesant faptul că aceste stații deja exista in anexa de stații din 2023-04-27 după modificările din iunie.

 


Re: Știri, noutăți, perspective TTony

Noile stații de autobuz sunt aproape gata. Vor înlocui toate stațiile de autobuz vechi (care recent au fost scoase). Din ce am auzit vor avea afisaj electronic ca si celelalte, dar nu vad nimic aici sa sugereze aceste lucru. Deocamdata stau in spatele fabricii Rombat.
1_BUS.jpeg (724.4 KB; downloaded 1721 times)

 


Re: Știri, noutăți, perspective TTony

Din nou, devieri. Macar se re-deschide Str. Andrei Muresanu si Nasaudului. Aceste devieri vor afecta cel mai tare orasul, deoarece nu mai este access in Autogara. Sunt afectate liniile: 1,3,5,6,7,8,9,10,11,12,13,13A,14,15 si 18.
Linia 1
TUR
Str. Libertății – bd. Independenței – bd. Republicii – str. Crinilor – str. Andrei Mureșanu – str. Năsăudului – str. Avram Iancu – str. Tudor Vladimirescu – str. Stefan cel Mare.
Nu se vor utiliza stațiile de pe str. Gării si str. Arțarilor;
Nu se mai utilizează stațiile de pe str. 1 Decembrie;
Se vor utiliza stațiile de pe bd. Republicii.

RETUR
Str. Ștefan cel Mare – str. Avram Iancu – str. Năsăudului – str. Andrei Mureșanu – str. Crinilor – bd. Republicii – bd. Independentei – str. Libertății.
Nu se vor utiliza stațiile de pe str. Arțarilor și str. Gării;
Nu se mai utilizează stațiile de pe str. 1 Decembrie;
Se vor utiliza stațiile de pe bd. Republicii.

Liniile 5,7,9,11:
vor folosi din nou statiile 9,10 si 14,15 (si cele provizorii de pe Andrei Muresanu)

Linia 3
TUR
Str. Poligonului – str. Sigmirului – str. Valeriu Braniște – str. Împăratul Traian – str. Rodnei – str. Arțarilor – str. Crinilor – str. 1 Decembrie – str. Petre Ispirescu – bd. Gral G. Bălan – str. Avram Iancu – str. C. R.  Vivu.
Nu se vor utiliza stațiile de pe str. Gării și bd. Republicii;
Se vor utiliza stațiile de pe str. Arțarilor.

RETUR
Str. C. R. Vivu – str. Avram Iancu – bd.  Gral G. Bălan – str. Petre Ispirescu – str. 1 Decembrie – str. Crinilor – str. Arțarilor – str. Rodnei – str. Dumbravei – str. Împăratul Traian – str. Valeriu Braniște – str. Sigmirului – str. Poligonului.
Nu se utilizează stațiile de pe bd. Republicii și str. Gării;
Se vor utiliza stațiile de pe str. Arțarilor.


Liniile 6,8,10,12,18:
Capatul de linie (statia 73) va fi mutata la statia 19 - Posta Veche
Si la retur in loc de statia 84 va fi folosita statia 5 - Scoala Sf. Maria

Linia 13A:
Capatul de linie (statia 18) va fi mutata la statia 66 - Odobescu

Linia 15 se modifica astfel:
str. Rodnei – str. Someșului – str. Împăratul Traian – str. Valeriu Braniște – str. Sigmirului – str. Dr. Cetății

Sursa: https://www.primariabistrita.ro/se-modif ... c-local/

 


Re: Știri, noutăți, perspective TTony

De mâine (06.07.2023), strada Alba Iulia se închide pentru lucrări deci, liniile 2 & 2A vor fi deviate.

Pe sensul spre Unirea, nu se modifică nimic, adică se va circula in continuare pe Str. Simion Bărnuțiu.

Pe sensul spre Viișoara:
Traseul normal al liniei
B-dul Independenței (stația 19 - Poșta Veche)
B-dul Independenței (statia 20 - BIG)
Traseul normal al liniei.

Nu se mai utilizează statia 66 - Odobescu și statia 67 - Alba Iulia.

Sursă: https://m.facebook.com/story.php?story_f ... As%2As-R

 


Re: Știri, noutăți, perspective TTony

TTony2829 wrote here:
Începând de mâine, liniile 2 & 2A vor fi deviate din cauza lucrărilor de infrastructura de pe Strada Panait Cerna.



Update: Chiar daca Transmixt nu a anunțat acest lucru, liniile 2 & 2A circulă din nou pe Str. Panait Cerna (doar in sensul spre Unirea). Nu au fost trasate marcajele pe aceasta strada încă deci acest lucru este unul temporar.

 


Re: Știri, noutăți, perspective TTony

Din cauza unui camion parcat pe str. Ștefan Octavian Iosif, liniile 2 și 2A sunt deviate pe Str. Toamnei timp de cam o ora. (Doar spre Unirea).

 


Go to page:  1 2 3 4 5
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Județul Bistrița Năsăud  • 
Choose destination

Since our 2355 forum members have written 427346 posts in 5305 topics and 516 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use