Topic: Tramvaie
9 posts, 903 views- Dragos31
-
Posted:
-
Tramvaie
Dragos31
Primele tramvaie (trase de cai) au aparut in Stockholm in anul 1877, reteaua fiind electrificata incepand cu 1901 si cunoscand o continua crestere pana la jumatatea secolului 20, cand, sub pretextul aparitiei metroului, majoritatea traseelor au fost inchise (unele inlocuite de autobuze).
Astfel, in anul 2023, capitala Suediei detine in exploatare curenta 5 linii de tramvai (+ o linie istorica):
Linia 7 (Spårväg City) deserveste zona centrala si muzeele din zona Djurgården, in weekend tramvaiele circuland incarcate aproape la capacitate maxima, indiferent de ora. Lungimea traseului este de 3,5 kilometri si are 11 statii.
Cand situatia o impune, traseul este suplimentat cu autobuze.
Linia 12 (Nockebybanan) este situata in vestul orasului, avand rol de feeder intre cartierul Bromma si statia de metrou Alvik (liniile 17, 18, 19). Lungimea traseului este de 5,6 kilometri, cu 10 statii.
Linia 21 (Lidingöbanan), similar liniei 12, este utilizata pe post de feeder, conectand zonele de locuinte de pe insula Lidingö cu statia de metrou Ropsten (capatul nordic al liniei 13). Traseul are o lungime de 9,2 km si 13 statii.
Liniile 30/31 (Tvärbanan) inconjoara jumatatea de vest a orasului, conectand numeroase zone periferice intre ele, precum si cu diverse statii de metrou de pe traseu.
Lungimea liniei 30 (Solna Station – Sickla) este de 18,2 km (26 statii), iar a liniei 31 (Bromma flygplats – Alviks strand) de 4,1 km (6 statii).
Primele tramvaie (trase de cai) au aparut in Stockholm in anul 1877, reteaua fiind electrificata incepand cu 1901 si cunoscand o continua crestere pana la jumatatea secolului 20, cand, sub pretextul aparitiei metroului, majoritatea traseelor au fost inchise (unele inlocuite de autobuze).
Astfel, in anul 2023, capitala Suediei detine in exploatare curenta 5 linii de tramvai (+ o linie istorica):
Cand situatia o impune, traseul este suplimentat cu autobuze.
Harta linia 7.png (204.41 KB; downloaded 961 times)
Linia 12 harta.jpg (177.67 KB; downloaded 959 times)
Harta linia 21.png (64.71 KB; downloaded 959 times)
Lungimea liniei 30 (Solna Station – Sickla) este de 18,2 km (26 statii), iar a liniei 31 (Bromma flygplats – Alviks strand) de 4,1 km (6 statii).
Harta liniile 30 si 31.png (76.49 KB; downloaded 959 times)
- Dragos31
-
Posted:
-
Re: Stockholm - tramvaie
Dragos31
In continuare, imagini cu diverse tramvaie surprinse prin oras.
Bombardier Flexity Swift:
434 - Linia 30
CAF Urbos 3:
466 - Linia 7
467 - Linia 7
469 - Linia 7
470 - Linia 7
In continuare, imagini cu diverse tramvaie surprinse prin oras.
Bombardier Flexity Swift:
434 - Linia 30
CAF Urbos 3:
466 - Linia 7
467 - Linia 7
469 - Linia 7
470 - Linia 7
- Dragos31
-
Posted:
-
- Dragos31
-
Posted:
-
Re: Stockholm - tramvaie
Dragos31
In plus fata de cele 5 linii in exploatare curenta, exista si linia 7N (Djurgårdslinjen), deservita exclusiv de tramvaie istorice. Traseul este comun cu linia 7, intre Norrmalmstorg si capatul Waldemarsudde.
Cateva dintre piesele de muzeu surprinse in zona centrala si Djurgården
71
76
In plus fata de cele 5 linii in exploatare curenta, exista si linia 7N (Djurgårdslinjen), deservita exclusiv de tramvaie istorice. Traseul este comun cu linia 7, intre Norrmalmstorg si capatul Waldemarsudde.
Cateva dintre piesele de muzeu surprinse in zona centrala si Djurgården
71
76
- Dragos31
-
Posted:
-
Re: Stockholm - tramvaie
Dragos31
La final, o imagine din exterior cu depoul liniilor 7/7N - Alkärrshallen.
La final, o imagine din exterior cu depoul liniilor 7/7N - Alkärrshallen.
- punmeister
-
Posted:
-
Re: Stockholm - tramvaie
punmeister
Daca nu ma insel, liniile Tvärbanan sunt echipate cu CITYFLO 350.
Daca nu ma insel, liniile Tvärbanan sunt echipate cu CITYFLO 350.
- valy
-
Posted:
-
Re: Stockholm - tramvaie
valy
Sunt cumva identice cu cele din Istanbul?
Dragos31 wrote here:
Bombardier Flexity Swift:
434 - Linia 30
Sunt cumva identice cu cele din Istanbul?
- Dragos31
-
Posted:
-
Re: Stockholm - tramvaie
Dragos31
Sunt acelasi model, cu cateva elemente constructive/de design diferite (forma geamurilor de la usi, mai multe ferestre rabatabile la varianta pentru Stockholm, etc).
Sunt acelasi model, cu cateva elemente constructive/de design diferite (forma geamurilor de la usi, mai multe ferestre rabatabile la varianta pentru Stockholm, etc).
- gintaras663
-
Posted:
-