Topic: Trenurile Alstom Metropolis (BM4)
862 posts, 255705 views
📖 Pagination options
- Vasile52
-
Posted:
-
Re: Trenurile Alstom Metropolis (BM4)
Vasile52
Dupa descrierea ta pare sa fie ventilatia automata a motoarelor. Nu toate vagoanele au motoare doar vagoanele MP si M de aceea se aude numai in anumite vagoane.
alchimistul wrote here:
In alta ordine de idei, la trenurile CAF am remarcat un sunet din podea in capatele anumitor vagoane, probabil al unui ventilator care porneste la anumite intervale de timp, fie in statie, fie in mers. Care este rolul lui? Racirea motoarelor, evacuarea aerului uzat din tren sau introducerea de aer "proaspat" din tunel?
Dupa descrierea ta pare sa fie ventilatia automata a motoarelor. Nu toate vagoanele au motoare doar vagoanele MP si M de aceea se aude numai in anumite vagoane.
- Stefan28
-
Posted:
-
Re: Trenurile Alstom Metropolis (BM4)
Stefan28
Orice motor de tracțiune este ventilat, fie automat sau nu... Aici într-adevăr ventilarea este automată, nu ca la 060-EA manuală (de exemplu).
Și se aude numai în vagoanele MP și M la Bombardier și CAF pentru că vagoanele R (Remorcă), nu au nici motoare, și automat nici captatori de curent.
Orice motor de tracțiune este ventilat, fie automat sau nu... Aici într-adevăr ventilarea este automată, nu ca la 060-EA manuală (de exemplu).
Și se aude numai în vagoanele MP și M la Bombardier și CAF pentru că vagoanele R (Remorcă), nu au nici motoare, și automat nici captatori de curent.
- alchimistul
-
Posted:
-
Re: Trenurile Alstom Metropolis (BM4)
alchimistul
Mersi pentru raspunsuri. La Bombardier probabil ca sunt mult mai silentioase ventilatoarele, nu le-am remarcat sunetul; la CAF este un sunet specific, greu de trecut cu vederea. Per ansamblu, functionarea CAF e mai "zgomotoasa" decat la Bombardier
Mersi pentru raspunsuri. La Bombardier probabil ca sunt mult mai silentioase ventilatoarele, nu le-am remarcat sunetul; la CAF este un sunet specific, greu de trecut cu vederea. Per ansamblu, functionarea CAF e mai "zgomotoasa" decat la Bombardier
- adrian29mungiu
-
Posted:
-
Re: Trenurile Alstom Metropolis (BM4)
adrian29mungiu
Pentru România Alstom invocă criză de piese pentru noile noastre rame.In schimb pentru trenurile francezilor se găsesc destule componente electronice(ex: noile rame pentru Grand Paris Express).
Pentru România Alstom invocă criză de piese pentru noile noastre rame.In schimb pentru trenurile francezilor se găsesc destule componente electronice(ex: noile rame pentru Grand Paris Express).
IMG_2013.jpeg (535.17 KB; downloaded 2201 times)
- Costin
-
Posted:
-
Re: Trenurile Alstom Metropolis (BM4)
Costin
In Oslo CAF a oprit livrarea de noi tramvaie timp de trei luni din fix acelasi motiv, deci lamentari de genul nu reflecta neaparat realitatea.
In Oslo CAF a oprit livrarea de noi tramvaie timp de trei luni din fix acelasi motiv, deci lamentari de genul nu reflecta neaparat realitatea.
- punmeister
-
Posted:
-
Re: Trenurile Alstom Metropolis (BM4)
punmeister
Doar ca la GPE trenurile au fost comandate mult mai demult, in 2018.
adrian29mungiu wrote here:
Pentru România Alstom invocă criză de piese pentru noile noastre rame.In schimb pentru trenurile francezilor se găsesc destule componente electronice(ex: noile rame pentru Grand Paris Express).
Doar ca la GPE trenurile au fost comandate mult mai demult, in 2018.
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Trenurile Alstom Metropolis (BM4)
subway guru
Da, dar ne place sa ne vaitam si sa ne lamentam…
Paiul din ochiul altuia e totdeauna mai gros decat barna din ochiul nostru!
Da, dar ne place sa ne vaitam si sa ne lamentam…
Paiul din ochiul altuia e totdeauna mai gros decat barna din ochiul nostru!
- Vasile52
-
Posted:
-
Re: Trenurile Alstom Metropolis (BM4)
Vasile52
Este justificabil termenul de livrare avand in vedere cat am platit pentru rame si cat sunt preturile pieselor momentan. Atâta timp cat contractul le permite pot sa întârzie.
Pur si simplu nu se justifica prioritizarea comenzii dpdv financiar. Cum am zis mai demult probabil astepata si o ieftinire a componentelor.
Ca exemplu ca se poate daca pretul este unul ok
prima rama Coradia vine anul acesta.
Este justificabil termenul de livrare avand in vedere cat am platit pentru rame si cat sunt preturile pieselor momentan. Atâta timp cat contractul le permite pot sa întârzie.
Pur si simplu nu se justifica prioritizarea comenzii dpdv financiar. Cum am zis mai demult probabil astepata si o ieftinire a componentelor.
Ca exemplu ca se poate daca pretul este unul ok
prima rama Coradia vine anul acesta.
- dinudr
-
Posted:
-
Re: Trenurile Alstom Metropolis (BM4)
dinudr
Intarzierea de 14 luni ( din datele oficiale ) mi se pare mai mult decat inacceptabila si cred ca statul roman la nivel de ministru al transporturilor sau chiar de prim ministru ar trebui sa se implice mai activ in aceasta problema, cerand sa se urgenteze termenul de livrare, deja depasit nepermis de mult.In al doilea rand nu mi se pare un argument faptul ca pt alte trenuri alte tari au platit mai mult si de aceea ar avea prioritate la livrare. Nu ne-am tocmit ca la piata, am convenit asupra unui pret pe care l-au acceptat de comun acord ambele parti semnatare ale contractului. Iar asta implica si niste obligatii.Iar argumentul cu razboiul din Ucraina mi se pare exagerat,in fond nu cumparam de acolo, nu cred ca procesoare,semiconductori , automatizari, cip-uri ne vin tocmai din Ucraina si nici de la o anumita firma din China care este supusa embargoului american. Haideti totusi sa fim realisti si sa nu exageram.
Cred insa ca acest contract a fost facut la repezeala, cu f multa superficialitate si lasand nepermis de multe ,, portite de scapare,, producatorului, fara penalitati, fara clauze extrem de clare care sa impuna si niste consecinte in cazul nerespectarii lui.
Si ce ma deranjeaza este atitudinea ,faptul ca majorittea accepta extrem de usor si li se pare ca prelungirea ( a se citi amanarea la nesfarsit-vorba lui Kafka) termenului de livrare este ceva aproape firesc. Este o anomalie ce se intampla. Ne trateaza ca pe o tara si ca pe un popor de mana a IV-a acest producator. Nu conteaza discomfortul locuitorilor unui cartier intreg,pt ce au facut eu as exclude aceasta firma producatoare de la toate licitatiile viitoare. Domnilor, un contract nu este obligatoriu pt o parte semnatara si facultativ pt cealalta parte.
Ca sa inteleaga si anumite persoane mai rau-voitoare de pe acest site: situatia este exact ca si cand mi-as da intalnire cu o persoana la ora 8 dimineata si as aparea cu nesimtire la ora 8 seara si apoi tot eu as fi revoltat ca partea opusa nu m-a asteptat. Vai,dar cum, de ce nu m-ai asteptat, eu am venit, cum e posibil? Ma faci sa vin degeaba?
Repet, nu vorbesc de o intarziere de 2 saptamani, de o luna ,chiar de doua, nu sunt oricum placute dar sa zicem ca sunt scuzabile. Vorbim totusi de 14 luni.
Este vorba de un producator sa zicem renumit, ma asteptam totusi la un comunicat oficial din partea acestei firme, o scuza,o explicatie, exista o reprezentanta comerciala, ambasada.
Si ca sa mai torn putin gaz pe foc,o alta firma producatoare a reusit sa livreze trenuri de metrou altei capitale,tot in aceleasi conditii ale crizei si ale razboiului din Ucraina.
https://clubferoviar.ro/noi-vagoane-de-m ... u-viena/. Mi s-a reprosat ca nu scriu sursa, este de pe pagina Club feroviar.
Intarzierea de 14 luni ( din datele oficiale ) mi se pare mai mult decat inacceptabila si cred ca statul roman la nivel de ministru al transporturilor sau chiar de prim ministru ar trebui sa se implice mai activ in aceasta problema, cerand sa se urgenteze termenul de livrare, deja depasit nepermis de mult.In al doilea rand nu mi se pare un argument faptul ca pt alte trenuri alte tari au platit mai mult si de aceea ar avea prioritate la livrare. Nu ne-am tocmit ca la piata, am convenit asupra unui pret pe care l-au acceptat de comun acord ambele parti semnatare ale contractului. Iar asta implica si niste obligatii.Iar argumentul cu razboiul din Ucraina mi se pare exagerat,in fond nu cumparam de acolo, nu cred ca procesoare,semiconductori , automatizari, cip-uri ne vin tocmai din Ucraina si nici de la o anumita firma din China care este supusa embargoului american. Haideti totusi sa fim realisti si sa nu exageram.
Cred insa ca acest contract a fost facut la repezeala, cu f multa superficialitate si lasand nepermis de multe ,, portite de scapare,, producatorului, fara penalitati, fara clauze extrem de clare care sa impuna si niste consecinte in cazul nerespectarii lui.
Si ce ma deranjeaza este atitudinea ,faptul ca majorittea accepta extrem de usor si li se pare ca prelungirea ( a se citi amanarea la nesfarsit-vorba lui Kafka) termenului de livrare este ceva aproape firesc. Este o anomalie ce se intampla. Ne trateaza ca pe o tara si ca pe un popor de mana a IV-a acest producator. Nu conteaza discomfortul locuitorilor unui cartier intreg,pt ce au facut eu as exclude aceasta firma producatoare de la toate licitatiile viitoare. Domnilor, un contract nu este obligatoriu pt o parte semnatara si facultativ pt cealalta parte.
Ca sa inteleaga si anumite persoane mai rau-voitoare de pe acest site: situatia este exact ca si cand mi-as da intalnire cu o persoana la ora 8 dimineata si as aparea cu nesimtire la ora 8 seara si apoi tot eu as fi revoltat ca partea opusa nu m-a asteptat. Vai,dar cum, de ce nu m-ai asteptat, eu am venit, cum e posibil? Ma faci sa vin degeaba?
Repet, nu vorbesc de o intarziere de 2 saptamani, de o luna ,chiar de doua, nu sunt oricum placute dar sa zicem ca sunt scuzabile. Vorbim totusi de 14 luni.
Este vorba de un producator sa zicem renumit, ma asteptam totusi la un comunicat oficial din partea acestei firme, o scuza,o explicatie, exista o reprezentanta comerciala, ambasada.
Si ca sa mai torn putin gaz pe foc,o alta firma producatoare a reusit sa livreze trenuri de metrou altei capitale,tot in aceleasi conditii ale crizei si ale razboiului din Ucraina.
https://clubferoviar.ro/noi-vagoane-de-m ... u-viena/. Mi s-a reprosat ca nu scriu sursa, este de pe pagina Club feroviar.
- reiny2000
-
Posted:
-
Re: Trenurile Alstom Metropolis (BM4)
reiny2000
De unde întârziere de 14 luni când contractul a fost semnat în Decembrie 2020 și au termen de livrare 29 de luni? Sursa
De unde întârziere de 14 luni când contractul a fost semnat în Decembrie 2020 și au termen de livrare 29 de luni? Sursa
- dinudr
-
Posted:
-
Re: Trenurile Alstom Metropolis (BM4)
dinudr
Cititi ,va rog, de aici:
https://www.dcnews.ro/trenurile-de-metro ... 904.html
Informatia este din acest articol.
Cititi ,va rog, de aici:
https://www.dcnews.ro/trenurile-de-metro ... 904.html
Informatia este din acest articol.
- cris_m
-
Posted:
-
Re: Trenurile Alstom Metropolis (BM4)
cris_m
Si tu ai asa incredere doar intr-un articol? Nu citesti macar 3 surse diferite inainte de a-ti forma o opinie? Intreb asa de curiozitate, nu e musai sa raspunzi.
Si tu ai asa incredere doar intr-un articol? Nu citesti macar 3 surse diferite inainte de a-ti forma o opinie? Intreb asa de curiozitate, nu e musai sa raspunzi.
- dinudr
-
Posted:
-
Re: Trenurile Alstom Metropolis (BM4)
dinudr
Si chiar asa, m-a frapat faptul ca firma producatoare nu a trimis o macheta, nu ne-a prezentat si noua cum vor arata aceste trenuri, modelul, culoarea,etc, macar cat sa ne facem o idee.
Sunt nevoit din nou sa ma repet: faptul ca un contract are ca termen sa zicem 29 de luni , desi este legal, nu este obligatoriu ca sa livreze aceste trenuri in ultima zi a celor 29 de luni.
In ,, ritmul de lucru,, al acestei firme producatoare daca ne hotaram sa continuam cu ei, cred ca va trebui ca pana la sfarsitul anului sa le dam comanda ferma si pentru restul de 17 trenuri prevazute pt magistrala 5.2 Eroilor -Iancului, va asigur ca probabil( imi iau si eu marja de eroare,ca ,deh,avem criza si razboi in Ucraina) vor ajunge prin 2029 si vor fi puse in functiune prin 2030.
Si chiar asa, m-a frapat faptul ca firma producatoare nu a trimis o macheta, nu ne-a prezentat si noua cum vor arata aceste trenuri, modelul, culoarea,etc, macar cat sa ne facem o idee.
Sunt nevoit din nou sa ma repet: faptul ca un contract are ca termen sa zicem 29 de luni , desi este legal, nu este obligatoriu ca sa livreze aceste trenuri in ultima zi a celor 29 de luni.
In ,, ritmul de lucru,, al acestei firme producatoare daca ne hotaram sa continuam cu ei, cred ca va trebui ca pana la sfarsitul anului sa le dam comanda ferma si pentru restul de 17 trenuri prevazute pt magistrala 5.2 Eroilor -Iancului, va asigur ca probabil( imi iau si eu marja de eroare,ca ,deh,avem criza si razboi in Ucraina) vor ajunge prin 2029 si vor fi puse in functiune prin 2030.
- PTMZ
-
Posted:
-
Re: Trenurile Alstom Metropolis (BM4)
PTMZ
Pui totul in carca Alstom degeaba...
Machetele, modelele de prezentare si alte materiale de promovare se fac in primul rand la solicitarea Metrorex. A vrut Metrorex asa ceva? Nu stim. Avem niste prototipuri de randari disponibile, dar atat. Ce vrea clientul, asta primeste - regula de aur in afaceri.
Apoi, termenul agreat in contract o fi el de 29 de luni (momentan, intarzierea e de 6 luni). Totusi, daca te-ai fi apucat sa lecturezi contractul, ai fi observat o clauza care stipuleaza ca acest termen este susceptibil unor modificari agreate de ambele parti implicate. In aceste conditii, ce dovada ai dumneata ca aceste parti nu au ajuns la un acord pe aceasta tema? Sunt vremuri de criza in industria aceasta, orice client normal la cap ar intelege. Refuz sa cred ca Metrorex ar fi atat de batut in cap incat sa nu inteleaga.
Mi se pare ca vorbim doar despre o pornire nejustificata impotriva Alstom, alimentata si de penuria de metrouri din prezent (care da, poate fi imputata Alstom, desi de la un anumit punct tot la criza ajungem). Sigur, Alstom nu e chiar cea mai neprihanita firma, au avut si ei scandaluri de coruptie (inclusiv pe la noi era la un moment dat un scandal cu semnalizarea de la Arad), dar in situatia de fata nu cred ca ii putem acuza de nimic. Inca.
Pui totul in carca Alstom degeaba...
Machetele, modelele de prezentare si alte materiale de promovare se fac in primul rand la solicitarea Metrorex. A vrut Metrorex asa ceva? Nu stim. Avem niste prototipuri de randari disponibile, dar atat. Ce vrea clientul, asta primeste - regula de aur in afaceri.
Apoi, termenul agreat in contract o fi el de 29 de luni (momentan, intarzierea e de 6 luni). Totusi, daca te-ai fi apucat sa lecturezi contractul, ai fi observat o clauza care stipuleaza ca acest termen este susceptibil unor modificari agreate de ambele parti implicate. In aceste conditii, ce dovada ai dumneata ca aceste parti nu au ajuns la un acord pe aceasta tema? Sunt vremuri de criza in industria aceasta, orice client normal la cap ar intelege. Refuz sa cred ca Metrorex ar fi atat de batut in cap incat sa nu inteleaga.
Mi se pare ca vorbim doar despre o pornire nejustificata impotriva Alstom, alimentata si de penuria de metrouri din prezent (care da, poate fi imputata Alstom, desi de la un anumit punct tot la criza ajungem). Sigur, Alstom nu e chiar cea mai neprihanita firma, au avut si ei scandaluri de coruptie (inclusiv pe la noi era la un moment dat un scandal cu semnalizarea de la Arad), dar in situatia de fata nu cred ca ii putem acuza de nimic. Inca.
📖 Pagination options