Topic: Retragerea autobuzelor DAF și Rocar-cum ne-am putea implica
48 posts, 26987 views
📖 Pagination options
- adn2377
-
Posted:
-
Re: Retragerea autobuzelor DAF si Rocar-cum ne-am putea impl
adn2377
Cred ca abordezi problema din alt unghi decat ar trebui.
In primul rand cel mai important lucru este ca noi, acesti "cativa oameni" sa incepem sa facem ceva practic - si atunci altii vor veni si ne vor lua exemplul;
Pe urma daca reusim sa dovedim ca asta e o treaba paguboasa, paguba de unde crezi ca e de fapt - tot din buzunarele noastre, ale contribuabililor. Si atunci nu ar trebui sa ii "convingem" pe cei din RATB ci opinia publica si institutiile statului care sunt abilitate sa controleze cheltuirea fondurilor publice. Si fii sigur ca data viitoare sevor gandi mai bine inainte sa riste.
Si nu e vorba doar de autobuze vechi. E vorba de exemplu ca brusc se vor cere vre-o 60 de milioane de euro bani publici ca sa cumparam musai 300 de autobuze noi acum, ca de - nu mai avem destule... Rost de comisioane si peschesuri. Vom spune si noi - vedeti aceste lucrari de infrastructura cu ajutorul carora ati fi putut circula mai civilizat? Nu se mai fac! Pentru ca trebuie sa dam bani pe alte autobuze...
Si daraga coleg forumist, deloc in ultimul rand, niciodata nu poti incepe ceva spunand sau gandind "nu cred ca voi reusi". Pentru ca in acel caz, guess what - sigur asa se va intampla... Si in acelasi registru, daca nu te apuci niciodata de nimic, iar nu ai cum sa realizezi ceva. Simplul fapt ca ne vom aduna si vom crea o actiune in mod organizat va fi o victorie si un inceput, chiar daca actiunea prezenta in sine n-ar avea in final rezultatul scontat.
Cred ca abordezi problema din alt unghi decat ar trebui.
In primul rand cel mai important lucru este ca noi, acesti "cativa oameni" sa incepem sa facem ceva practic - si atunci altii vor veni si ne vor lua exemplul;
Pe urma daca reusim sa dovedim ca asta e o treaba paguboasa, paguba de unde crezi ca e de fapt - tot din buzunarele noastre, ale contribuabililor. Si atunci nu ar trebui sa ii "convingem" pe cei din RATB ci opinia publica si institutiile statului care sunt abilitate sa controleze cheltuirea fondurilor publice. Si fii sigur ca data viitoare sevor gandi mai bine inainte sa riste.
Si nu e vorba doar de autobuze vechi. E vorba de exemplu ca brusc se vor cere vre-o 60 de milioane de euro bani publici ca sa cumparam musai 300 de autobuze noi acum, ca de - nu mai avem destule... Rost de comisioane si peschesuri. Vom spune si noi - vedeti aceste lucrari de infrastructura cu ajutorul carora ati fi putut circula mai civilizat? Nu se mai fac! Pentru ca trebuie sa dam bani pe alte autobuze...
Si daraga coleg forumist, deloc in ultimul rand, niciodata nu poti incepe ceva spunand sau gandind "nu cred ca voi reusi". Pentru ca in acel caz, guess what - sigur asa se va intampla... Si in acelasi registru, daca nu te apuci niciodata de nimic, iar nu ai cum sa realizezi ceva. Simplul fapt ca ne vom aduna si vom crea o actiune in mod organizat va fi o victorie si un inceput, chiar daca actiunea prezenta in sine n-ar avea in final rezultatul scontat.
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Retragerea autobuzelor DAF si Rocar-cum ne-am putea implica
Dominatrix
@adn2377: Apreciez implicarea ta in aceasta problema si te voi sprijini in masura posibilitatilor in acest demers. Sunt in mare parte de acord cu tine, dar eu vad lucrurile mai "defetist" decat tine, nu pentru ca asa e firea mea, ci pentru ca am avut ocazia sa urmaresc destul de mult timp acest "joc" astfel incat sa imi formez o opinie destul de solida asupra problemelor cu care se confrunta transportul public din Bucuresti.
De fapt, daca ne uitam ce s-a intamplat in alte orase ale patriei, e usor de observat ca ceea ce se intampla acum la Bucuresti nu e un caz izolat, ci o continuare a tendintei de reducere a calitatii si ponderii transportului public in toata tara. E suficient sa ne uitam numai la holocaustul transportului electric cu tramvaie si troleibuze (singurul sistem ne-fraudabil) in toata Romania ca sa ne facem o idee asupra dezastrului, adica reducerea traseelor, a programelor de circulatie, in general caderea in anarhie. Ne indreptam cu pasi repezi spre o stare mai rea decat cea din a 2'a jumatate a anilor '80 din punct de vedere al transportului public.
Realitatea este ca nu avem puterea sa intervenim cu succes, fiindca Romania NU este un stat de drept si lipseste cu desavarsire societatea civila. Muscaturile de pantaloni aplicate pe un forum ca acesta, in ciuda audientei pe care o are inclusiv in cercurile factorilor de decizie, nu vor deranja marile afaceri rezultate din distrugerea nu numai a transportului electric (desi aici e "jalea" cea mare), dar si a celui civilizat cu autobuze (nu cu dube). De ce spun asta? Fiindca au mai fost si altii care au purtat "batalii" de acest gen in alte orase ale patriei,unde "miza" era chiar mai mare si pana la urma s-au ales cu buzele umflate.
Bataliile adevarate se dau in justitie, nu prin petitii sau in mass-media, dar din pacate nu avem mijloacele financiare care ne-ar permite sa sustinem aceste batalii atat timp cat suntem un mic grup de "fotografi de autobuze in timpul liber".
@adn2377: Apreciez implicarea ta in aceasta problema si te voi sprijini in masura posibilitatilor in acest demers. Sunt in mare parte de acord cu tine, dar eu vad lucrurile mai "defetist" decat tine, nu pentru ca asa e firea mea, ci pentru ca am avut ocazia sa urmaresc destul de mult timp acest "joc" astfel incat sa imi formez o opinie destul de solida asupra problemelor cu care se confrunta transportul public din Bucuresti.
De fapt, daca ne uitam ce s-a intamplat in alte orase ale patriei, e usor de observat ca ceea ce se intampla acum la Bucuresti nu e un caz izolat, ci o continuare a tendintei de reducere a calitatii si ponderii transportului public in toata tara. E suficient sa ne uitam numai la holocaustul transportului electric cu tramvaie si troleibuze (singurul sistem ne-fraudabil) in toata Romania ca sa ne facem o idee asupra dezastrului, adica reducerea traseelor, a programelor de circulatie, in general caderea in anarhie. Ne indreptam cu pasi repezi spre o stare mai rea decat cea din a 2'a jumatate a anilor '80 din punct de vedere al transportului public.
Realitatea este ca nu avem puterea sa intervenim cu succes, fiindca Romania NU este un stat de drept si lipseste cu desavarsire societatea civila. Muscaturile de pantaloni aplicate pe un forum ca acesta, in ciuda audientei pe care o are inclusiv in cercurile factorilor de decizie, nu vor deranja marile afaceri rezultate din distrugerea nu numai a transportului electric (desi aici e "jalea" cea mare), dar si a celui civilizat cu autobuze (nu cu dube). De ce spun asta? Fiindca au mai fost si altii care au purtat "batalii" de acest gen in alte orase ale patriei,unde "miza" era chiar mai mare si pana la urma s-au ales cu buzele umflate.
Bataliile adevarate se dau in justitie, nu prin petitii sau in mass-media, dar din pacate nu avem mijloacele financiare care ne-ar permite sa sustinem aceste batalii atat timp cat suntem un mic grup de "fotografi de autobuze in timpul liber".
- Der Hofmeister
-
Posted:
-
Re: Retragerea autobuzelor DAF si Rocar-cum ne-am putea implica
Der Hofmeister
Ma refeream la initiativa ta, evident. Ce a facut RATB-ul e o crima si nu pot fi de acord in conditiile de fata, cu toate ca sunt un adept al modernizarii parcului circulant. Dar nu o modernizare fara pic de pragmatism.
Ca sa putem realiza ceva, trebuie sa formam cat mai degraba un grup de lucru. Sa ascultam idei, sa facem propuneri, sa vedem cum sa actionam. E o provocare care merita efortul si care, cu tot scepticismul meu relativ cladit in ani de zile de trait prin Romania, sper sa aiba rezultatul scontat.
I'm in.
adn2377 wrote:Hoffmeister wrote:
1) La o prima vedere, initiativa este una buna.
Nu inteleg foarte bine. Initiativa RATB sau initiativa mea? Daca te referi la initiativa RATB te rog argumente.
[...]Hoffmeister wrote:
Concluzionez: toata aceasta initiativa necesita o implicare puternica din partea tuturor pentru a crea un grup de presiune si, inerent, un efort financiar care poate fi compensat prin contributia tuturor pana la urma. Trebuie sa se construiasca un plan de bataie bine pus la punct prin care sa avem siguranta unei finalitati certe, care sa produca schimbari palpabile in viitorul apropiat (1-2, maxim 3 ani).
E necesar un efort. Nu stiu cat de material, dar in orice caz de vointa. Cu toate astea, cred ca exercitarea acestui efort ne va face doar bine. Mai mult decat atata, e singurul model prin care societatea noastra poate avansa. Putin aici, putin acolo, putin dincolo - si pana la urma se va ajunge la acea masa critica care va determina modificarea perceptiei majoritatii. Sigur, vor trece ani - dar trebuie sa incepem de undeva. Si acum nu mai vorbeam despre RATB...
Dar spui ca "trebuie sa se construiaca un plan" etc. Asta incerc sa demarez.
Are you in?
Ma refeream la initiativa ta, evident. Ce a facut RATB-ul e o crima si nu pot fi de acord in conditiile de fata, cu toate ca sunt un adept al modernizarii parcului circulant. Dar nu o modernizare fara pic de pragmatism.
Ca sa putem realiza ceva, trebuie sa formam cat mai degraba un grup de lucru. Sa ascultam idei, sa facem propuneri, sa vedem cum sa actionam. E o provocare care merita efortul si care, cu tot scepticismul meu relativ cladit in ani de zile de trait prin Romania, sper sa aiba rezultatul scontat.
I'm in.
- adn2377
-
Posted:
-
Re: Retragerea autobuzelor DAF si Rocar-cum ne-am putea implica
adn2377
Accept de la tine prudenta, dar nu defetismul pe care uneori l-am zarit printre randurile scrise de tine. Stii, ti-am mai zis... Explicatia este evidenta, cum spuneam si mai sus nu poti porni la un drum gandind ca nu vei reusi... E inutil. [/quote]
Oricum sunt sigur ca experienta si spiritul tau critic, atata vreme cat e orientat intr-un sens pozitiv, nu poate decat sa ne intareasca.
Dominatrix, societatea civila suntem NOI. Eu, tu, membrii forumului si cei care nu sunt membrii dar citesc ce scrie pe forum pentru ca li se pare interesant. Iar daca societatea civila in sensul sau organizat si de manifestare concreta "lipseste", crede-ma ca nu este decat vina noastra. Cand vom intelege acest aspect ne vom da seama ca nu e atat de greu, ca merita sa te implici - pentru tine si/sau pentru copii tai, asa incat "bucatica cu bucatica" lucrurile sa se indrepte - la RATB si in alte aspecte.
Care este cheia? Cred ca in principal "nu renunta!". Cladeste-ti in mod inteligent asteptarile. Lupta asteptandu-te sa pierzi multe batalii, iar atunci cand in sfarsit vei izbandi victoria va fi cu atat mai importanta.
Noi decidem cum este de fapt Romania. Iar daca suntem in diverse instante inselati, furati si batjocoriti - la diverse nivele - este vina noastra ca le permitem si nu a lor ca s-au prins ca se poate. Asa ca lasa-i pe altii sa puna capul in pamant si sa spuna ca nu se poate face nimic si hai sa incercam noi sa facem cate ceva. O data, de doua ori, de zece ori. Pana ne iese. Si pana la urma se vor trezi mai multi...
Dominatrix wrote:
@adn2377: Apreciez implicarea ta in aceasta problema si te voi sprijini in masura posibilitatilor in acest demers. Sunt in mare parte de acord cu tine, dar eu vad lucrurile mai "defetist" decat tine, nu pentru ca asa e firea mea, ci pentru ca am avut ocazia sa urmaresc destul de mult timp acest "joc" astfel incat sa imi formez o opinie destul de solida asupra problemelor cu care se confrunta transportul public din Bucuresti.
Accept de la tine prudenta, dar nu defetismul pe care uneori l-am zarit printre randurile scrise de tine. Stii, ti-am mai zis... Explicatia este evidenta, cum spuneam si mai sus nu poti porni la un drum gandind ca nu vei reusi... E inutil. [/quote]
Oricum sunt sigur ca experienta si spiritul tau critic, atata vreme cat e orientat intr-un sens pozitiv, nu poate decat sa ne intareasca.
Dominatrix wrote:
Realitatea este ca nu avem puterea sa intervenim cu succes, fiindca Romania NU este un stat de drept si lipseste cu desavarsire societatea civila. Muscaturile de pantaloni aplicate pe un forum ca acesta, in ciuda audientei pe care o are inclusiv in cercurile factorilor de decizie, nu vor deranja marile afaceri rezultate din distrugerea nu numai a transportului electric (desi aici e "jalea" cea mare), dar si a celui civilizat cu autobuze (nu cu dube). De ce spun asta? Fiindca au mai fost si altii care au purtat "batalii" de acest gen in alte orase ale patriei,unde "miza" era chiar mai mare si pana la urma s-au ales cu buzele umflate.
Bataliile adevarate se dau in justitie, nu prin petitii sau in mass-media, dar din pacate nu avem mijloacele financiare care ne-ar permite sa sustinem aceste batalii atat timp cat suntem un mic grup de "fotografi de autobuze in timpul liber".
Dominatrix, societatea civila suntem NOI. Eu, tu, membrii forumului si cei care nu sunt membrii dar citesc ce scrie pe forum pentru ca li se pare interesant. Iar daca societatea civila in sensul sau organizat si de manifestare concreta "lipseste", crede-ma ca nu este decat vina noastra. Cand vom intelege acest aspect ne vom da seama ca nu e atat de greu, ca merita sa te implici - pentru tine si/sau pentru copii tai, asa incat "bucatica cu bucatica" lucrurile sa se indrepte - la RATB si in alte aspecte.
Care este cheia? Cred ca in principal "nu renunta!". Cladeste-ti in mod inteligent asteptarile. Lupta asteptandu-te sa pierzi multe batalii, iar atunci cand in sfarsit vei izbandi victoria va fi cu atat mai importanta.
Noi decidem cum este de fapt Romania. Iar daca suntem in diverse instante inselati, furati si batjocoriti - la diverse nivele - este vina noastra ca le permitem si nu a lor ca s-au prins ca se poate. Asa ca lasa-i pe altii sa puna capul in pamant si sa spuna ca nu se poate face nimic si hai sa incercam noi sa facem cate ceva. O data, de doua ori, de zece ori. Pana ne iese. Si pana la urma se vor trezi mai multi...
- adn2377
-
Posted:
-
Re: Retragerea autobuzelor DAF si Rocar-cum ne-am putea implica
adn2377
Multumesc pentru implicare!
Aici facem exact ceea ce propui. Respectiv formam grupul de lucru, ascultam idei si facem propuneri.
Astept in continuare mesaje de la cat mai multi cititori ai acestui topic. Avem nevoie de voi!
Hoffmeister wrote:
Ma refeream la initiativa ta, evident. Ce a facut RATB-ul e o crima si nu pot fi de acord in conditiile de fata, cu toate ca sunt un adept al modernizarii parcului circulant. Dar nu o modernizare fara pic de pragmatism.
Ca sa putem realiza ceva, trebuie sa formam cat mai degraba un grup de lucru. Sa ascultam idei, sa facem propuneri, sa vedem cum sa actionam. E o provocare care merita efortul si care, cu tot scepticismul meu relativ cladit in ani de zile de trait prin Romania, sper sa aiba rezultatul scontat.
I'm in.
Multumesc pentru implicare!
Aici facem exact ceea ce propui. Respectiv formam grupul de lucru, ascultam idei si facem propuneri.
Astept in continuare mesaje de la cat mai multi cititori ai acestui topic. Avem nevoie de voi!
- alex230ro
-
Posted:
-
Re: Retragerea autobuzelor DAF si Rocar-cum ne-am putea implica
alex230ro
din pacate asta se intampla cand in joc e banul public,bataie de joc iar in cazul asta din pacate RATB are si o oarecare acoperire(desi unele DAF-uri cred ca ar mai merge 2-3 ani )Sunt un pic curios,autobuzele care se vor achizitiona,se va face licitatie publica pentru ele?
later edit:ca o parere personala Citato par mai slabe decat DAF si as intrazni sa spun decat batranele IKARUS.Aici ma refer la diferite zgomote venite din partea suspensiei si socurile date de cutia automata-parerea unui utilzator care este
ce-i drept merg destul de rar cu autobuzul
din pacate asta se intampla cand in joc e banul public,bataie de joc iar in cazul asta din pacate RATB are si o oarecare acoperire(desi unele DAF-uri cred ca ar mai merge 2-3 ani )Sunt un pic curios,autobuzele care se vor achizitiona,se va face licitatie publica pentru ele?
later edit:ca o parere personala Citato par mai slabe decat DAF si as intrazni sa spun decat batranele IKARUS.Aici ma refer la diferite zgomote venite din partea suspensiei si socurile date de cutia automata-parerea unui utilzator care este
ce-i drept merg destul de rar cu autobuzul
- Dr2005
-
Posted:
-
Re: Retragerea autobuzelor DAF si Rocar-cum ne-am putea impl
Dr2005
Şocurile date de cutia automată apar la toate autobuzele dotate cu aşa ceva... desigur, majoritatea pot fi evitate, numai că mulţi şoferi, când văd că se schimbă viteza eliberează acceleraţia, apoi motorul trece iar în treapta inferioară, apoi şoferul se prinde şi apasă pedala la fund şi iar se schimbă viteza în treapta superioară.
În rest, sunt perfect de acord cu ce spui, sunt mult sub Daf şi Ikarus. Poate faptul că Germania se umple încet - dar sigur - de Solarisuri ar trebui să ne dea de bănuit în legătură cu calitatea autobuzelor Citaro.
Şocurile date de cutia automată apar la toate autobuzele dotate cu aşa ceva... desigur, majoritatea pot fi evitate, numai că mulţi şoferi, când văd că se schimbă viteza eliberează acceleraţia, apoi motorul trece iar în treapta inferioară, apoi şoferul se prinde şi apasă pedala la fund şi iar se schimbă viteza în treapta superioară.
În rest, sunt perfect de acord cu ce spui, sunt mult sub Daf şi Ikarus. Poate faptul că Germania se umple încet - dar sigur - de Solarisuri ar trebui să ne dea de bănuit în legătură cu calitatea autobuzelor Citaro.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Retragerea autobuzelor DAF si Rocar-cum ne-am putea implica
andrei11
Toate autobuzele poarta stampila "Bun pentru Est". Orice companie de genul Mercedesului lucreaza cu mai multe viteze, si anume :
- Bun pentru Vest / pentru Piata Interna
- Bun pentru USA
- Bun pentru China
- Bun pentru Estul Europei / restul lumii
Sa nu va faceti iluzii ca autobuzele Mercedes sunt de cea mai buna calitate ca va inselati.
Toate autobuzele poarta stampila "Bun pentru Est". Orice companie de genul Mercedesului lucreaza cu mai multe viteze, si anume :
- Bun pentru Vest / pentru Piata Interna
- Bun pentru USA
- Bun pentru China
- Bun pentru Estul Europei / restul lumii
Sa nu va faceti iluzii ca autobuzele Mercedes sunt de cea mai buna calitate ca va inselati.
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Retragerea autobuzelor DAF si Rocar-cum ne-am putea implica
Dominatrix
Legat de calitatea autobuzelor Mercedes pentru Bucuresti, am avut ocazia sa discut cu cineva care a facut parte din staff'ul de livrare, si din ce am inteles au avut foarte multe probleme, inca de cand erau noi, mai ales cutiile de viteze Voith asamblate prost, cu scurgeri de ulei la majoritatea parcului, pompele de inalta presiune care cedeaza si pierd motorina (au trebuit inlocuite la majoritatea autobuzelor din prima serie), motoare "crapate" (de exemplu, un autobuz din a 2'a serie, parca 4649, a crapat chiar pe drumul din Germania, fiind adus tractat la Bucuresti etc.). Deci intr-adevar se pare ca autobuzele au fost fabricate special pentru Romania.
alex230ro wrote:Bineinteles. Ca se stie dinainte ce se va achizitiona, e alta discutie.
Sunt un pic curios,autobuzele care se vor achizitiona,se va face licitatie publica pentru ele?
Legat de calitatea autobuzelor Mercedes pentru Bucuresti, am avut ocazia sa discut cu cineva care a facut parte din staff'ul de livrare, si din ce am inteles au avut foarte multe probleme, inca de cand erau noi, mai ales cutiile de viteze Voith asamblate prost, cu scurgeri de ulei la majoritatea parcului, pompele de inalta presiune care cedeaza si pierd motorina (au trebuit inlocuite la majoritatea autobuzelor din prima serie), motoare "crapate" (de exemplu, un autobuz din a 2'a serie, parca 4649, a crapat chiar pe drumul din Germania, fiind adus tractat la Bucuresti etc.). Deci intr-adevar se pare ca autobuzele au fost fabricate special pentru Romania.
- Gabi23
-
Posted:
-
Re: Retragerea autobuzelor DAF si Rocar-cum ne-am putea impl
Gabi23
În 17 ani a înconjurat Pământul de 30 de ori
Un autobuz al RATB a fost «pensionat» după 1,2 milioane de kilometri parcurşi
A „bătut” străzile Capitalei în lung şi-n lat. În 17 ani de viaţă a străbătut 1,2 milioane de kilometri. La cât a fost de plimbăreţ, ar fi putut înconjura Pământul de 30 de ori.
Este vorba despre autobuzul RATB „1231", de pe ruta 102, cea mai lungă din tot oraşul.
Din 1994, când a fost introdus în circulaţie, şi până în 2011 a străbătut de opt ori pe zi Capitala, de la sud la est.
Într-o zi de "muncă" a parcurs 268 de kilometri, iar în 17 ani, 1,2 milioane de kilometri.
Pentru că circumferinţa Pământului la Ecuador este de 40.075 de kilometri, putem spune că acest autobuz a reuşit să facă înconjurul planetei de 30 de ori!
De două săptămâni, a fost scos la pensie, iar acum se odihneşte în curtea depoului din Titan.
"A fost bun la vremea lui. Nu consuma nici foarte mult şi nici nu se strica prea des. În mod normal, durata lui de viaţă era de 12 ani, dar l-am folosit până a împlinit 17.
Ar fi suportat şi mai mulţi ani dacă s-ar mai fi găsit piese de schimb.
Dar cum fabrica producătoare s-a desfiinţat, şi autobuzele Rocar de Simon au fost trase pe dreapta. Acum se află în conservare", ne-a spus Liviu Călin, şeful garajului din Titan.
De la începutul lunii, 300 de autobuze bătrâne au fost înlocuite cu performantele Mercedes.
Acestea au aer condiţionat, plasmă de informare, radio, rampă pentru persoane cu handicap locomotor şi se înclină spre dreapta pentru ca persoanele în baston să urce cu uşurinţă.
http://www.click.ro/actualitate/bucures ... 86020.html
În 17 ani a înconjurat Pământul de 30 de ori
Un autobuz al RATB a fost «pensionat» după 1,2 milioane de kilometri parcurşi
A „bătut” străzile Capitalei în lung şi-n lat. În 17 ani de viaţă a străbătut 1,2 milioane de kilometri. La cât a fost de plimbăreţ, ar fi putut înconjura Pământul de 30 de ori.
Este vorba despre autobuzul RATB „1231", de pe ruta 102, cea mai lungă din tot oraşul.
Din 1994, când a fost introdus în circulaţie, şi până în 2011 a străbătut de opt ori pe zi Capitala, de la sud la est.
Într-o zi de "muncă" a parcurs 268 de kilometri, iar în 17 ani, 1,2 milioane de kilometri.
Pentru că circumferinţa Pământului la Ecuador este de 40.075 de kilometri, putem spune că acest autobuz a reuşit să facă înconjurul planetei de 30 de ori!
De două săptămâni, a fost scos la pensie, iar acum se odihneşte în curtea depoului din Titan.
"A fost bun la vremea lui. Nu consuma nici foarte mult şi nici nu se strica prea des. În mod normal, durata lui de viaţă era de 12 ani, dar l-am folosit până a împlinit 17.
Ar fi suportat şi mai mulţi ani dacă s-ar mai fi găsit piese de schimb.
Dar cum fabrica producătoare s-a desfiinţat, şi autobuzele Rocar de Simon au fost trase pe dreapta. Acum se află în conservare", ne-a spus Liviu Călin, şeful garajului din Titan.
De la începutul lunii, 300 de autobuze bătrâne au fost înlocuite cu performantele Mercedes.
Acestea au aer condiţionat, plasmă de informare, radio, rampă pentru persoane cu handicap locomotor şi se înclină spre dreapta pentru ca persoanele în baston să urce cu uşurinţă.
http://www.click.ro/actualitate/bucures ... 86020.html
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Retragerea autobuzelor DAF si Rocar-cum ne-am putea impl
Dominatrix
Este vorba despre autobuzul RATB „1231", de pe ruta 102, cea mai lungă din tot oraşul.De fapt, a fost fabricat in 1999, in 1994 nu exista roata de Rocar in Bucuresti. Despre "inlocuirea" autobuzelor vechi, pentru chiulangii la ora de limba romana din mass-media, dar mai ales din RATB, recomand cu incredere consultarea DEX, aici. Orice alt comentariu este de prisos.
Din 1994, când a fost introdus în circulaţie, şi până în 2011 a străbătut de opt ori pe zi Capitala, de la sud la est.
- Der Hofmeister
-
Posted:
-
Re: Retragerea autobuzelor DAF si Rocar-cum ne-am putea implica
Der Hofmeister
OFF-TOPIC: Eu cred ca mai degraba merge 'chiulangiii' decat 'chiulangii' in contextul dat de tine, pentru ca se armonizeaza pronuntia si intelesul. Sa nu mi-o iei in nume de rau.
Cat despre inlocuire, macar teoretic, matematic si de bun simt, aceasta ar trebui sa asigure, in cazul de fata, un raport de autobuze vechi retrase/autobuze noi introduse de "50:50". Ceea ce nu e cazul in Bucuresti, din pacate...
Dominatrix wrote:Este vorba despre autobuzul RATB „1231", de pe ruta 102, cea mai lungă din tot oraşul.De fapt, a fost fabricat in 1999, in 1994 nu exista roata de Rocar in Bucuresti. Despre "inlocuirea" autobuzelor vechi, pentru chiulangii la ora de limba romana din mass-media, dar mai ales din RATB, recomand cu incredere consultarea DEX, aici. Orice alt comentariu este de prisos.
Din 1994, când a fost introdus în circulaţie, şi până în 2011 a străbătut de opt ori pe zi Capitala, de la sud la est.
OFF-TOPIC: Eu cred ca mai degraba merge 'chiulangiii' decat 'chiulangii' in contextul dat de tine, pentru ca se armonizeaza pronuntia si intelesul. Sa nu mi-o iei in nume de rau.
Cat despre inlocuire, macar teoretic, matematic si de bun simt, aceasta ar trebui sa asigure, in cazul de fata, un raport de autobuze vechi retrase/autobuze noi introduse de "50:50". Ceea ce nu e cazul in Bucuresti, din pacate...
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Retragerea autobuzelor DAF si Rocar-cum ne-am putea impl
ByOnu
Ceee trist!! Asta-mi aduce aminte de articolul: Tramvaiul care a făcut de 40 de ori înconjurul lumii (V2A #4019)
http://www.adevarul.ro/locale/bucuresti ... 84388.html
Dupa fiecare articol de acest tip vehicolul a si disparut...
Gabi23 wrote:
În 17 ani a înconjurat Pământul de 30 de ori
Ceee trist!! Asta-mi aduce aminte de articolul: Tramvaiul care a făcut de 40 de ori înconjurul lumii (V2A #4019)
http://www.adevarul.ro/locale/bucuresti ... 84388.html
Dupa fiecare articol de acest tip vehicolul a si disparut...
- Tom
-
Posted:
-
Re: Retragerea autobuzelor DAF si Rocar-cum ne-am putea implica
Tom
Sigur, aceste articole au scopul lor, mai imbatranesc putin autobuzele si "justifica necesitatea" retragerii lor din circulatie.
De abia astept articolul pentru troleibuzele Ikarus, de peste maximum 2-3 ani: "Din 1993 pana acum au strabatut o distanta egala cu circumferinta lui Jupiter"
Par'ca vad ca si Mercedesurile, cand va veni vremea sa fie inlocuite cu alte mercedesuri, pardon, cine va da atunci mai mult, vor fi si ele onorate pentru activitatea lor din 2000 si pana "in prezent", oricand va fi prezentul acela.
Sigur, aceste articole au scopul lor, mai imbatranesc putin autobuzele si "justifica necesitatea" retragerii lor din circulatie.
De abia astept articolul pentru troleibuzele Ikarus, de peste maximum 2-3 ani: "Din 1993 pana acum au strabatut o distanta egala cu circumferinta lui Jupiter"
Par'ca vad ca si Mercedesurile, cand va veni vremea sa fie inlocuite cu alte mercedesuri, pardon, cine va da atunci mai mult, vor fi si ele onorate pentru activitatea lor din 2000 si pana "in prezent", oricand va fi prezentul acela.
📖 Pagination options
Home page
•
Parent forum:
Generalități despre transportul în comun din București și Ilfov
•
Choose destination