Topic: Despre accesibilitate în transportul public
74 posts, 17371 views
📖 Pagination options
- oc7avian
-
Posted:
-
Re: Accesibilitatea stațiilor și vehiculelor
oc7avian
Cel mai eficient e să le eliminăm, în afara stațiilor de capăt ori unor puncte speciale. Singurul motiv pentru care au apărut e să nu blocăm o bandă auto timp de 10-15 secunde. Fix pix, când accesul în taxi tot pe prima bandă se face deobicei, iar acolo nu moare nimeni să aștepte câteva secunde.
În cel mai rău caz, că n-ai cum depăși, cu mașina personală ajungi să mergi cu aceiași viteză ca un autobuz. Nimic scandalos în asta.
Cel mai eficient e să le eliminăm, în afara stațiilor de capăt ori unor puncte speciale. Singurul motiv pentru care au apărut e să nu blocăm o bandă auto timp de 10-15 secunde. Fix pix, când accesul în taxi tot pe prima bandă se face deobicei, iar acolo nu moare nimeni să aștepte câteva secunde.
În cel mai rău caz, că n-ai cum depăși, cu mașina personală ajungi să mergi cu aceiași viteză ca un autobuz. Nimic scandalos în asta.
- cosminduru
-
Posted:
-
Re: Accesibilitatea stațiilor și vehiculelor
cosminduru
Alveolele sunt foarte bune pe drumuri extraurbane, DN-uri, DJ-uri, unde se circulă cu viteză mare și ar fi periculos ca autobuzele să se oprească în mijlocul drumului.
Deci în localități gen Otopeni, Jilava, sau pe șosele din Ilfov sau chiar prin București pe anumite zone (inel central, inel median)...
În restul orașului sunt două soluții
- stație pe bandă unică - nu impactează cu nimic traficul, fiind banda rezervată oricum
- alveole inverse, adică în dreptul stației să fie lărgit trotuarul pentru a ocupa prima bandă (vezi foto)
Alveolele sunt foarte bune pe drumuri extraurbane, DN-uri, DJ-uri, unde se circulă cu viteză mare și ar fi periculos ca autobuzele să se oprească în mijlocul drumului.
Deci în localități gen Otopeni, Jilava, sau pe șosele din Ilfov sau chiar prin București pe anumite zone (inel central, inel median)...
În restul orașului sunt două soluții
- stație pe bandă unică - nu impactează cu nimic traficul, fiind banda rezervată oricum
- alveole inverse, adică în dreptul stației să fie lărgit trotuarul pentru a ocupa prima bandă (vezi foto)
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Accesibilitatea stațiilor și vehiculelor
ByOnu
Avem un subiect dedicat in sensul asta: https://forum.metrouusor.com/ViewTopic?t ... ageNum=1
Unul dintre cele mai bune ghiduri mi se pare cel al TfL:
Avem un subiect dedicat in sensul asta: https://forum.metrouusor.com/ViewTopic?t ... ageNum=1
Unul dintre cele mai bune ghiduri mi se pare cel al TfL:
- punmeister
-
Posted:
-
Re: Accesibilitatea stațiilor și vehiculelor
punmeister
Tema de gandire pentru STB/PMB. Hubner a lansat pe piata prima rampa PMR hibrida, ce incorporeaza atat rampa electrica automata cat si una manuala precum cele de acum.
https://www.sustainable-bus.com/componen ... n-buses/
Tema de gandire pentru STB/PMB. Hubner a lansat pe piata prima rampa PMR hibrida, ce incorporeaza atat rampa electrica automata cat si una manuala precum cele de acum.
https://www.sustainable-bus.com/componen ... n-buses/
csm_web_HTG_Doppelrampe_freisteller_3627acad5a-1920x1080.jpeg (125.13 KB; downloaded 3452 times)
- valy
-
Posted:
-
Re: Accesibilitatea stațiilor și vehiculelor
valy
Astăzi am văzut un eveniment în contrast cu cel din reportaj, find impresionat (deși e normal) de
felul cum a acționat șoferul. La Lujerului, sens Apaca, o persoană aflată în fotoliu rulant, însoțită, a dorit să urce în mijlocul de transport, fără să semnaleze. Deși nu a oprit chiar la bordură, șoferul a aplecat imediat autobuzul si s-a dus să deschidă rampa, chiar dacă nu a fost solicitat, însoțitorul zicând că se descurcă. După ce respectiva persoană a urcat șoferul a întrebat unde coboară, apoi plecând din stație fără probleme.
Menționez că pe parcursul călătoriei acesta a aplecat autobuzul de mai multe ori (când am urcat eu și am auzit suspensia am crezut inițial că i s-a spart o pernă de aer) și a tras cât de cât la bordură.
Astăzi am văzut un eveniment în contrast cu cel din reportaj, find impresionat (deși e normal) de
felul cum a acționat șoferul. La Lujerului, sens Apaca, o persoană aflată în fotoliu rulant, însoțită, a dorit să urce în mijlocul de transport, fără să semnaleze. Deși nu a oprit chiar la bordură, șoferul a aplecat imediat autobuzul si s-a dus să deschidă rampa, chiar dacă nu a fost solicitat, însoțitorul zicând că se descurcă. După ce respectiva persoană a urcat șoferul a întrebat unde coboară, apoi plecând din stație fără probleme.
Menționez că pe parcursul călătoriei acesta a aplecat autobuzul de mai multe ori (când am urcat eu și am auzit suspensia am crezut inițial că i s-a spart o pernă de aer) și a tras cât de cât la bordură.
- reiny2000
-
Posted:
-
Re: Accesibilitatea stațiilor și vehiculelor
reiny2000
Șoferul s-a comportat civilizat, păcat că există mulți care sunt exact opusul.
Șoferul s-a comportat civilizat, păcat că există mulți care sunt exact opusul.
- nokia2110
-
Posted:
-
Re: Accesibilitatea stațiilor și vehiculelor
nokia2110
Şoferi sau oameni care au arătat că mai există omenie am întâlnit şi pe 335, unde un bărbat în scaun cu rotile a fost ajutat de mai multe ori, fie de către şofer, fie de către oameni cu iniţativă.
Şoferi sau oameni care au arătat că mai există omenie am întâlnit şi pe 335, unde un bărbat în scaun cu rotile a fost ajutat de mai multe ori, fie de către şofer, fie de către oameni cu iniţativă.
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Accesibilitatea stațiilor și vehiculelor
ByOnu
Dintr-un clip de promovare a noilor benzi bus, incarcat de sindicat.
Nu o sa enumar problemele din aceasta captura.
Dintr-un clip de promovare a noilor benzi bus, incarcat de sindicat.
Nu o sa enumar problemele din aceasta captura.
WhatsApp Image 2023-11-30 at 21.27.25.jpeg (274.86 KB; downloaded 2059 times)
- WT_fan06
-
Posted:
-
Re: Accesibilitatea stațiilor și vehiculelor
WT_fan06
Aceeași problemă ca în cazul 178. Stâlpișorii fac imposibilă apropierea autobuzului de bordură, întrucât niciun șofer nu va sta să coboare, să analizeze, să urce la loc, să mute autobuzul încă un metru, etc. pentru a alinia ușa 2 printre stâlpișori. Suplimentar, bordura este în unele zone la nivel cu șoseaua. Nu a reparat nimeni acest lucru încât nu interesează pe nimeni ca transportul să fie civilizat și accesibil. E suficient doar că nu se parchează în stație, restul sunt pretenții.
Aceeași problemă ca în cazul 178. Stâlpișorii fac imposibilă apropierea autobuzului de bordură, întrucât niciun șofer nu va sta să coboare, să analizeze, să urce la loc, să mute autobuzul încă un metru, etc. pentru a alinia ușa 2 printre stâlpișori. Suplimentar, bordura este în unele zone la nivel cu șoseaua. Nu a reparat nimeni acest lucru încât nu interesează pe nimeni ca transportul să fie civilizat și accesibil. E suficient doar că nu se parchează în stație, restul sunt pretenții.
- idk_vlad
-
Posted:
-
Re: Accesibilitatea stațiilor și vehiculelor
idk_vlad
Măcar putea să tragă autobuzul mai lângă bordură, tot era un plus…
Măcar putea să tragă autobuzul mai lângă bordură, tot era un plus…
- ADK
-
Posted:
-
Re: Accesibilitatea stațiilor și vehiculelor
ADK
Uiți de călătorii "disperați" să urce în autobuz... care nu de puține ori, ai impresia că se aruncă în fața mașinii. Deși drept "bonus", te poți trezi că în diferența aia de un vreun metru, trece un biciclist - poate și cu viteză - ignorând stația autobuzului și marile șanse de accident cu persoane.
Apoi, să ne apropiem de o civilizație măcar acceptabilă, mai trec vreo 15 ani...
Uiți de călătorii "disperați" să urce în autobuz... care nu de puține ori, ai impresia că se aruncă în fața mașinii. Deși drept "bonus", te poți trezi că în diferența aia de un vreun metru, trece un biciclist - poate și cu viteză - ignorând stația autobuzului și marile șanse de accident cu persoane.
Apoi, să ne apropiem de o civilizație măcar acceptabilă, mai trec vreo 15 ani...
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Accesibilitatea stațiilor și vehiculelor
ByOnu
Daca sunt calatori care asteapta in strada / in alveola, incetinesti / opresti si arati clar intentia de a trage la bordura, fortandu-i inapoi pe trotuar unde e le locul. Sa faca toti soferii asa si se educa imediat calatorii.
Daca sunt calatori care asteapta in strada / in alveola, incetinesti / opresti si arati clar intentia de a trage la bordura, fortandu-i inapoi pe trotuar unde e le locul. Sa faca toti soferii asa si se educa imediat calatorii.
- Valentin
-
Posted:
-
Re: Accesibilitatea stațiilor și vehiculelor
Valentin
D.p.m.d.v. ar fi interesant de experimentat mai multe variante pentru amenajarea statiilor BUS:
1. nu stiu exact ce garda la sol are un autobuz, dar daca se ridica trotuarul la acel nivel este el usor de "escaladat" de catre masini?
2. bordura cu model special (curbata sa zicem un fel de semiluna) incat sa fie un chin/imposibil de escaladat
3. varianta cu stalpii astia, dar retrasi cu 0,5m / 1m spre interiorul trotuarului pe lungimea statiei
4. nu stiu daca e fesabil/posibil ca pe ecartamentul autobuzului sa se realizeze un fel de inaltare a carosabilului concomitent cu trotuarul (cat sa fie inaltimea bordurii inabordabila).
Bine, exista si varianta 5, adica fara stalpi si bordura la nivel cu podeaua autobuzului, da asta e tareeeeeee discutabil.
D.p.m.d.v. ar fi interesant de experimentat mai multe variante pentru amenajarea statiilor BUS:
1. nu stiu exact ce garda la sol are un autobuz, dar daca se ridica trotuarul la acel nivel este el usor de "escaladat" de catre masini?
2. bordura cu model special (curbata sa zicem un fel de semiluna) incat sa fie un chin/imposibil de escaladat
3. varianta cu stalpii astia, dar retrasi cu 0,5m / 1m spre interiorul trotuarului pe lungimea statiei
4. nu stiu daca e fesabil/posibil ca pe ecartamentul autobuzului sa se realizeze un fel de inaltare a carosabilului concomitent cu trotuarul (cat sa fie inaltimea bordurii inabordabila).
Bine, exista si varianta 5, adica fara stalpi si bordura la nivel cu podeaua autobuzului, da asta e tareeeeeee discutabil.
- reiny2000
-
Posted:
-
Re: Accesibilitatea stațiilor și vehiculelor
reiny2000
Probleme pe care le văd în imagine:
1. Bolarzii. Ar trebui mutați mai în spate cu 1-2 metri sau eliminați cu totul din stațiile de autobuz. Ar putea să-i pună în mijlocul trotuarului, la capetele stației, astfel încât să nu se poată parca pe trotuar.
2. Adăpostul. Ar trebui să fie lipit de spațiul verde, cam pe unde e banca.
3. Pista de biciclete. Poate ar fi bine dacă ar fi înălțată la nivelul trotuarului în zona stației.
Probleme pe care le văd în imagine:
1. Bolarzii. Ar trebui mutați mai în spate cu 1-2 metri sau eliminați cu totul din stațiile de autobuz. Ar putea să-i pună în mijlocul trotuarului, la capetele stației, astfel încât să nu se poată parca pe trotuar.
2. Adăpostul. Ar trebui să fie lipit de spațiul verde, cam pe unde e banca.
3. Pista de biciclete. Poate ar fi bine dacă ar fi înălțată la nivelul trotuarului în zona stației.
📖 Pagination options
Home page
•
Parent forum:
Generalități despre transportul în comun din București și Ilfov
•
Choose destination