Topic: Discuții diverse despre transportul în comun
2192 posts, 599957 views
📖 Pagination options
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse despre transportul în comun din București
subway guru
TPBI este institutie de reglementare, deci dispozitiile ar trebui sa fie obligatorii in aria de competenta.
Daca nu cine-i impiedica sa dea amenzi consistente operatorilor recalcitranti?
TPBI este institutie de reglementare, deci dispozitiile ar trebui sa fie obligatorii in aria de competenta.
Daca nu cine-i impiedica sa dea amenzi consistente operatorilor recalcitranti?
- 1689
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse despre transportul în comun din București
1689
Exact. Daca tot au infiintat-o, atunci sa-si indeplineasca rolul, nu sa fie inca un loc caldut de dormit.
Exact. Daca tot au infiintat-o, atunci sa-si indeplineasca rolul, nu sa fie inca un loc caldut de dormit.
- Vasile52
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse despre transportul în comun din București
Vasile52
Posibila problema pe care ii impiedica sa faca controale regulate si riguroase poate fi conflictul de interese, in special in cazul STB.
Autoritatea care trebuie sa verifice activitatea operatorilor a fost înființată si este finanțată de PMB. Firma STB SA, care este operator de transport are ~99% acționariat PMB. In acest context autoritatea de control si operatorul sunt finanțati de aceeași entitate, PMB. Asta poate reprezenta un conflict de interese. Acest conflict de interese este prezent la toți operatorii pentru ca din păcate suntem un mediu ostil afacerilor.
Asta nu înseamnă ca TPBI a fost făcută degeaba, controlul calității nu este singura responsabilitate a lor. Avem in final o autoritate care face cu cap traseele in zona București - Ilfov (desi si la capitolul asta pot fi probleme, mai ales în Ilfov). Se vede ca exista oameni profesioniști, dar din cauza problemelor sistemice mult prea cunoscute nu pot face prea multe lucruri in scurt timp.
Posibila problema pe care ii impiedica sa faca controale regulate si riguroase poate fi conflictul de interese, in special in cazul STB.
Autoritatea care trebuie sa verifice activitatea operatorilor a fost înființată si este finanțată de PMB. Firma STB SA, care este operator de transport are ~99% acționariat PMB. In acest context autoritatea de control si operatorul sunt finanțati de aceeași entitate, PMB. Asta poate reprezenta un conflict de interese. Acest conflict de interese este prezent la toți operatorii pentru ca din păcate suntem un mediu ostil afacerilor.
Asta nu înseamnă ca TPBI a fost făcută degeaba, controlul calității nu este singura responsabilitate a lor. Avem in final o autoritate care face cu cap traseele in zona București - Ilfov (desi si la capitolul asta pot fi probleme, mai ales în Ilfov). Se vede ca exista oameni profesioniști, dar din cauza problemelor sistemice mult prea cunoscute nu pot face prea multe lucruri in scurt timp.
- Costin
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse despre transportul în comun din București
Costin
Asta cu conflictul de interese e o falsa problema, pentru ca e o situatie prezenta peste tot in lume si nu impiedica buna functionare a relatiei dintre autoritate si operator.
De exemplu, la Oslo: autoritatea e o firma cu actionariat de stat avand drept actionari UAT Oslo si UAT Viken (regiunea înconjurătoare, Ilfov de Norvegia daca vreti). Vehiculele sunt proprietatea UATului pe care isi desfadoara activitatea si sunt operate de firme de stat sau private (majoritatea private la autobuze si vapoare, de stat la transportul pe sina). Deci in multe cazuri, orasul Oslo detine si vehiculul, si operatorul, si autoritatea de control. Aici cum nu mai e conflict de interese?
Asta cu conflictul de interese e o falsa problema, pentru ca e o situatie prezenta peste tot in lume si nu impiedica buna functionare a relatiei dintre autoritate si operator.
De exemplu, la Oslo: autoritatea e o firma cu actionariat de stat avand drept actionari UAT Oslo si UAT Viken (regiunea înconjurătoare, Ilfov de Norvegia daca vreti). Vehiculele sunt proprietatea UATului pe care isi desfadoara activitatea si sunt operate de firme de stat sau private (majoritatea private la autobuze si vapoare, de stat la transportul pe sina). Deci in multe cazuri, orasul Oslo detine si vehiculul, si operatorul, si autoritatea de control. Aici cum nu mai e conflict de interese?
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse despre transportul în comun din București
ByOnu
Asa am putea spune ca este conflict de interese orice relatie de control dintre orice institutie de stat asupra altei institutii de stat.
Eg. Protectia Consumatorilor vs CFR / STB etc.
Asa am putea spune ca este conflict de interese orice relatie de control dintre orice institutie de stat asupra altei institutii de stat.
Eg. Protectia Consumatorilor vs CFR / STB etc.
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse despre transportul în comun din București
shoppy
Pe hartie la TPBI totul este frumos dar in practica minunea a durat putin si am ajuns imediat ca peste tot la stat, adica lucreaza oameni pasionati carora le pasa si profesionisti care vor sa faca, dar altii nu ii lasa, deci trebuie sa stea cu capul la cutie, ca pana la urma au copii acasa si trebuie sa puna mancare pe masa.
Pe hartie la TPBI totul este frumos dar in practica minunea a durat putin si am ajuns imediat ca peste tot la stat, adica lucreaza oameni pasionati carora le pasa si profesionisti care vor sa faca, dar altii nu ii lasa, deci trebuie sa stea cu capul la cutie, ca pana la urma au copii acasa si trebuie sa puna mancare pe masa.
- ByOnu
-
Posted:
-
- alexandru_gr
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse despre transportul în comun din București
alexandru_gr
Se pare ca intr-un final cei de la Regioserv au un site decent.
Am descoperit ca vechea adresa www.regioserv.ro nu mai este valabila iar noua adresa a site-ului web al operatorului din Buftea este https://regioserv.realweb.ro.
Se pare ca intr-un final cei de la Regioserv au un site decent.
Am descoperit ca vechea adresa www.regioserv.ro nu mai este valabila iar noua adresa a site-ului web al operatorului din Buftea este https://regioserv.realweb.ro.
- Vasile52
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse despre transportul în comun din București
Vasile52
Este ok site-ul se pare ca au contractat o agentie specializata. Cateva lucruri de care am observat:
- Logul folosit pentru ADTPBI nu l-am vazut niciodata ideal ar trebuii folosit cel original si popularizat
- Paginile despre titlurile de calatorie redirecționeaza catre stbsa.ro (nu un lucru tocmai rau)
Nu stiu totusi de ce nu au pastrat domeniul vechi si au folosit domeniul agentiei.
Este ok site-ul se pare ca au contractat o agentie specializata. Cateva lucruri de care am observat:
- Logul folosit pentru ADTPBI nu l-am vazut niciodata ideal ar trebuii folosit cel original si popularizat
- Paginile despre titlurile de calatorie redirecționeaza catre stbsa.ro (nu un lucru tocmai rau)
Nu stiu totusi de ce nu au pastrat domeniul vechi si au folosit domeniul agentiei.
- rosetti61
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse despre transportul în comun din București
rosetti61
Ah, si sigla lor, iarasi "sarpele"...
Ah, si sigla lor, iarasi "sarpele"...
- alexandru_gr
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse despre transportul în comun din București
alexandru_gr
Se pare ca Regio Serv Transport si-a mutat site-ul pe vechiul domeniu.
www.regioserv.ro a redevenit funcțional.
Se pare ca Regio Serv Transport si-a mutat site-ul pe vechiul domeniu.
www.regioserv.ro a redevenit funcțional.
- sorin.niculescu_
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse despre transportul în comun din București
sorin.niculescu_
Care este turația liniilor de noapte?
Care este turația liniilor de noapte?
- cosmindaniel
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse despre transportul în comun din București
cosmindaniel
Cîte 2 ture în principiu, dar am văzut și linii precum N115 și N119 să aibă 3 sau 4 la un moment dat. N1 și N10 au constant cîte 3
Cîte 2 ture în principiu, dar am văzut și linii precum N115 și N119 să aibă 3 sau 4 la un moment dat. N1 și N10 au constant cîte 3
- cris_m
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse despre transportul în comun din București
cris_m
Da, majoritatea au 2 ture, cu exceptia:
N115 - 4 ture
N117 - 4 ture
N119 - 4 ture
N1 - 3 ture
N10 - 3 ture
783 - 4 ture
Da, majoritatea au 2 ture, cu exceptia:
N115 - 4 ture
N117 - 4 ture
N119 - 4 ture
N1 - 3 ture
N10 - 3 ture
783 - 4 ture
📖 Pagination options
Home page
•
Parent forum:
Generalități despre transportul în comun din București și Ilfov
•
Choose destination