Topic: Autobuzele electrice ZTE Granton din Iași
11 posts, 4289 views- PTMZ
-
Posted:
-
Autobuzele electrice ZTE Granton din Iași
PTMZ
În urma unei licitații organizate de Ministerul Dezvoltării pentru un total de 70 de autobuze cu lungimea de aproximativ 10m operabile în condiții de deal, destinate municipiilor Iași, Târgu Mureș și Tulcea, dar și Județului Neamț, compania BMC Truck & Bus a fost selectată câștigătoare a licitației, cu 87,47 puncte din 100 pentru lotul destinat Iașiului, care conține 24 de autobuze. Modelul ofertat este Granton GTZ6129BEVR, varianta 11A1L, versiunea 1N21E1N6ANA, produs în China de către Zonson Smart Auto Corporation, parte a holdingului chinez ZTE Corporation. Valoarea contractului pentru Iași, fără TVA, este 47.280.008 RON. Autobuzele vor circula pe traseele 42 (14 autobuze) și 52 (10 autobuze).
Contractul pentru aceste autobuze va fi semnat mâine, 23 decembrie 2021, de către Primăria Municipiului Iași:
Sursa: Pulsul ieșean
În urma unei licitații organizate de Ministerul Dezvoltării pentru un total de 70 de autobuze cu lungimea de aproximativ 10m operabile în condiții de deal, destinate municipiilor Iași, Târgu Mureș și Tulcea, dar și Județului Neamț, compania BMC Truck & Bus a fost selectată câștigătoare a licitației, cu 87,47 puncte din 100 pentru lotul destinat Iașiului, care conține 24 de autobuze. Modelul ofertat este Granton GTZ6129BEVR, varianta 11A1L, versiunea 1N21E1N6ANA, produs în China de către Zonson Smart Auto Corporation, parte a holdingului chinez ZTE Corporation. Valoarea contractului pentru Iași, fără TVA, este 47.280.008 RON. Autobuzele vor circula pe traseele 42 (14 autobuze) și 52 (10 autobuze).
Contractul pentru aceste autobuze va fi semnat mâine, 23 decembrie 2021, de către Primăria Municipiului Iași:
Luna trecută, Ministerul Dezvoltării a finalizat licitația pentru achiziția a 70 de autobuze electrice cu o lungime de 10 metri pentru Iași (24), Târgu Mureș (15), Tulcea (10) și Suceava (21), în cadrul unui proiect derulat de autoritatea centrală cu fonduri europene. Licitația a fost adjudecată de către producătorul BMC Truck & Bus, în condițiile în care la procedură au mai participat firme din Cehia, Turcia și Germania.
„Vin autobuzele de 12 metri, este vorba de 20 de bucăţi, iar pe 23 decembrie semnăm contractul pentru cele de 10 metri, adică alte 24 de unităţi”, a declarat Mihai Chirica pentru ZiarulEvenimentul.
Achiziţia include și construirea și punerea în funcțiune a șapte staţii de încărcare rapidă şi 24 staţii de încărcare lentă. Cele 24 de autobuze electrice de 10 metri vor fi folosite în transportul public din Iași astfel: 14 pe ruta 42 (Copou – CUG) și 10 pe traseul 52 (Piaţa Alexandru cel Bun – Pasaj Octav Băncilă – Copou).
Alte 20 de autobuze electrice, de 12 metri fiecare, vor veni la Iaşi anul viitor. Contractul pentru furnizarea maşinilor a fost semnat pe 15 aprilie cu reprezentantul pe România al Solaris Bus & Coach din Polonia. Cele 20 de autobuze electrice vor deservi rutele 28 (Triumf – Podu Roş – Mircea cel Bătrân – Dacia) şi 36 (Dacia – Gară – Copou – Breazu). De asemenea, contractul mai prevede realizarea a șase stații de încărcare rapidă și 20 de stații de încărcare lentă.
În ultimii ani, transportul public local a trecut prin modificări semnificative. În prezent, toată rețeaua de cale de rulare pentru tramvaie este modernizată, cea mai mare parte a reabilitărilor fiind făcută cu fonduri europene. Aici se adaugă cele 100 de autobuze noi Euro 6, achiziţionate de la producătorul turc Isuzu (88 unităţi), plus alte 12 de la BMC. Din cele 32 de tramvaie achiziționate cu fonduri europene, cele 16 furnizate de producătorul polonez PESA aua juns deja la Iaşi, plus alte două livrate de producătorul turc Bozankaya. Adăugând cele 44 de autobuze electrice achiziționate cu fonduri europene – 20 de la Solaris și 24 de la BMC – avem imaginea unui transport în comun de calitate, care, potrivit primarului, îi va determina pe ieşeni să lase maşinile personale în favoarea mijloacelor de transport.
Sursa: Pulsul ieșean
- PTMZ
-
Posted:
-
- TheTigerBeast
-
Posted:
-
Re: Autobuzele electrice ZTE Granton din Iași
TheTigerBeast
E posibil ca in locul acestor autobuze sa primim tramvaie Pesa, cele destinate pentru Botosani
https://www.ziarulevenimentul.ro/stiri/moldova/tramvaie-la-schimb-cu-autobuze-electrice--217526753.html
E posibil ca in locul acestor autobuze sa primim tramvaie Pesa, cele destinate pentru Botosani
Primăria din Botoşani va primi nouă travaie PESA cu care nu are ce face, după ce s-a renunţat la reabilitarea liniilor de tramvai în oraş * tramvaiele nu pot fi redistribuite altor municipalităţi, prin urmare edilul-şef din Botoşani i-a propus omologului său ieşean un schimb inedit: vă dăm tramvaie, ne daţi autobuze electrice !
Municipalitatea din Botoşani caută soluţii pentru ieşirea din impasul creat după decizia autorităţilor de a renunţa la reabilitarea infrastructurii transportului electric. Lipsa ofertanţilor la licitaţiile organizate pentru modernizarea a două trasee de tramvai, apoi scumpirea materialelor de construcţii, imposibilitatea asigurării unor cofinanţări din ce în ce mai mari şi, nu în ultimul rând, termenele mult prea strânse pentru realizarea lucrărilor (31 decembrie 2023) sunt elementele care au generat această decizie.
Pe de altă parte, însă, Ministerul Dezvoltării continuă licitația privind achiziția a 49 tramvaie, dintre care 9 sunt destinate municipiului Botoșani, procedură care este într-o fază destul de înaintată pentru a putea fi anulată „Ofertantul declarat câștigător pentru achiziția de 49 de tramvaie cu lungimea de circa 18 metri destinate transportului public de călători” – Lotul nr.1 municipiul Botoșani – 9 tramvaie unidirecţionale de cca. 18 metri este Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz Spolka Akcyjma. Procedura este în curs de finalizare, a fost contestată, iar Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor a dat câștig de cauză autorității contractante, respingând contestațiile depuse. La acest moment, decizia CNSC este atacată de către unul dintre contestatori la Curtea de Apel București”, spun cei de la MLDAP.
Cu alte cuvinte, după finalizarea procedurii, şi construirea celor nouă tramvaie, acestea vor ajunge în Botoşani, oraş care nu mai are infrastructură pentru tramvaie. De menţionat faptul că tramvaiele nu pot fi redistribuite, deoarece fac obiectul unei cereri de finanțare dedicate special municipiului Botoșani.
În atare situaţie, primarul caută soluţii izbăvitoare. Cosmin Andrei spune că a avut de curând o discuție cu edilul municipiului Iași și se încearcă găsirea unei soluții pentru cele nouă tramvaie. El a propus ca tramvaiele să ajungă la Iași iar municipiul Botoșani să primească în schimb autobuze electrice.
„Am avut o discuție cu primarul municipiului Iași pentru a schimba tramvaiele care ar trebui să ajungă la Botoșani, cu autobuze electrice. Căutăm o variantă, dar suntem într-o situație extrem de birocratică. Există deschidere din partea dumnealui, să transferăm la Iași tramvaiele care ar trebui să ajungă la Botoșani iar noi să primim autobuze electrice. Avem nevoie de un acord cu ADR Nord-Est și cu Ministerul Dezvoltării, care are angajamente semnate cu Comisia Europeană. Noi nu avem ce face cu tramvaiele pentru că este clar că nu putem reabilita infrastructura. Din punctul meu de vedere, sunt mai potrivite autobuzele electrice chiar dacă mi-aș fi dorit un transport care să schimbe fața orașului”, a spus primarul Cosmin Andrei.
Evident, Iaşul nu ar spune nu unei astfel de oferte, mai ales că, în ultimii ani, s-a tot vehiculat ideea că relieful colinar al oraşului generează discultăţi în operarea cu autobuze electrice. Cu toate acestea, la Iaşi vor sosi 20 de autobuze electrice Solaris Urbino Electric nE12 de 12 metri în cadrul unui proiect în valoare de 66,7 milioane de lei şi alte 24 de autobuze electrice de 10 metri, în valoare de 64,8 milioane de lei. Chiar ieri, primarul Mihai Chirica a dezvăluit faptul că primul autobuz electric va ajunge în oraş în luna iunie. „Autobuzele electrice de 10 și 12 metri sunt în lucru și vom primi primele loturi în această vară”, a spus edilul-şef. Ar rămâne de analizat câte autobuze ar trebui să cedeze Iaşul pentru cele 9 tramvaie PESA, cei Botoşani preferându-le pe cele de 10 metri. Cel mai probabil, oportunitatea sau posibilitatea schimbului va fi decisă de ADR Nord Est. Şansele sunt mici întrucât municipalitatea din Botoşani trebuie mai întâi să decidă ce se întâmplă cu finanţarea europeană atrasă pentru reabilitarea infrastructurii de transport cu tramvaiul, apoi va trebui să modifice strategia de mobilitate urbană, deoarece actuala strategie vizează transport public în municipiu cu tramvaie şi nu cu autobuze electrice. Totodată, ar fi pusă sub semnul întrebării şi solicitarea unei noi finanţări în exerciţiul financiar european 2021 - 2027.
https://www.ziarulevenimentul.ro/stiri/moldova/tramvaie-la-schimb-cu-autobuze-electrice--217526753.html
- PTMZ
-
Posted:
-
Re: Autobuzele electrice ZTE Granton din Iași
PTMZ
Realist vorbind, e o idioțenie. Cadrul legal nu-ți permite să schimbi specificații tehnice eliminatorii la acest stadiu al licitației. Mă refer aici la tramvaie și la ecartament: Botoșani are standard, Iași are metric. Ești deja în deliberare, nu prea mai ai loc de întors.
Realist vorbind, e o idioțenie. Cadrul legal nu-ți permite să schimbi specificații tehnice eliminatorii la acest stadiu al licitației. Mă refer aici la tramvaie și la ecartament: Botoșani are standard, Iași are metric. Ești deja în deliberare, nu prea mai ai loc de întors.
- Puss in Boots
-
Posted:
-
Re: Autobuzele electrice ZTE Granton din Iași
Puss in Boots
De ce ar fi o problema? tramvaiele nu sunt in constructie. Si vorbim doar de boghiuri. Cu ce schimba boghiurile situatia? Alte chestii tehnice raman aceleasi. Problema este ca a aduce tramvaie de 18m in Iasi nu e chiar de dorit acum (poate mai incolo), pt tot ce se doreste a se aduce nou este de 30m minimum. Daca se aduc acum de 18m or sa zica toti "ia hai ca se poate si asa" si vor reduce nr de vagoane de 30m pe care le doresc ceea ce nu e ok dpdv cresterea numarului de calatori si eliminarea masinilor (adica ceea ce trambiteaza cu totii). Nu zic ca nu e nevoie poate si de 18m dar nu inainte de a face "stoc" la cele lungi de 30.
Poate UE ii va obliga pe cei de la Botsani (am scris corect regional nu e nevoie de corectura) sa gaseasca o modalitate sa rezolve treaba cu tramvaiele si linia. Asa ar fi corect daca tot se trambiteaza transportul ecologic. In orice caz mi-e greu sa cred ca le vor lasa sa stea degeaba la infinit. Macar sa le dea la Galati si Braila jumi-juma, atunci nu mai e nevoie de nicio schimbare de ecartament.
De ce ar fi o problema? tramvaiele nu sunt in constructie. Si vorbim doar de boghiuri. Cu ce schimba boghiurile situatia? Alte chestii tehnice raman aceleasi. Problema este ca a aduce tramvaie de 18m in Iasi nu e chiar de dorit acum (poate mai incolo), pt tot ce se doreste a se aduce nou este de 30m minimum. Daca se aduc acum de 18m or sa zica toti "ia hai ca se poate si asa" si vor reduce nr de vagoane de 30m pe care le doresc ceea ce nu e ok dpdv cresterea numarului de calatori si eliminarea masinilor (adica ceea ce trambiteaza cu totii). Nu zic ca nu e nevoie poate si de 18m dar nu inainte de a face "stoc" la cele lungi de 30.
Poate UE ii va obliga pe cei de la Botsani (am scris corect regional nu e nevoie de corectura) sa gaseasca o modalitate sa rezolve treaba cu tramvaiele si linia. Asa ar fi corect daca tot se trambiteaza transportul ecologic. In orice caz mi-e greu sa cred ca le vor lasa sa stea degeaba la infinit. Macar sa le dea la Galati si Braila jumi-juma, atunci nu mai e nevoie de nicio schimbare de ecartament.
- PTMZ
-
Posted:
-
Re: Autobuzele electrice ZTE Granton din Iași
PTMZ
Păi:
1) Schimbi o cerință eliminatorie cu alta. Din punct de vedere legal, nu este posibil. Ai cerut 1435mm, ai evaluat pe 1435mm, menții 1435mm. Cine nu are așa, out. Altfel, procedura de achiziție se poate considera viciată.
2) Ecartamentul mai îngust înseamnă o modificare de preț, ceea ce, iarăși, nu e posibil din punct de vedere legal.
Puss in Boots wrote here:
De ce ar fi o problema? tramvaiele nu sunt in constructie. Si vorbim doar de boghiuri. Cu ce schimba boghiurile situatia? Alte chestii tehnice raman aceleasi.
Păi:
1) Schimbi o cerință eliminatorie cu alta. Din punct de vedere legal, nu este posibil. Ai cerut 1435mm, ai evaluat pe 1435mm, menții 1435mm. Cine nu are așa, out. Altfel, procedura de achiziție se poate considera viciată.
2) Ecartamentul mai îngust înseamnă o modificare de preț, ceea ce, iarăși, nu e posibil din punct de vedere legal.
- PTMZ
-
Posted:
-
Re: Autobuzele electrice ZTE Granton din Iași
PTMZ
S-a anunțat sosirea primului autobuz (comunicatul e de acum 2 zile):
Sursa: Facebook - Primăria Municipiului Iași
Fotografiile din comunicat:
S-a anunțat sosirea primului autobuz (comunicatul e de acum 2 zile):
Începem o nouă etapă în amplul program de modernizare a transportului public din orașul nostru!
Primul autobuz electric cu lungimea de 10 metri, cumpărat cu fonduri europene, a fost încărcat de furnizorul din Ilfov și va ajunge mâine în orașul nostru!
Iașul va beneficia de 24 de astfel de autobuze electrice de 10 metri, în valoare de 64,8 milioane de lei, de la SC BMC Truck&Bus SA. Acestea vor fi livrate până la sfârșitul anului.
Grație fondurilor europene, prin POR și PNRR, Municipiul Iași va beneficia, în total, de 119 de mijloace de transport electrice (50 de tramvaie și 69 de autobuze), în valoare totală de aproximativ 744 de milioane de lei, respectiv circa 150 de milioane de euro!
Toate aceste investiții fac parte din programul nostru de modernizare a transportului public și din viziunea de transformare a acestuia într-unul verde, modern și inteligent!
Sursa: Facebook - Primăria Municipiului Iași
Fotografiile din comunicat:
FB_IMG_1685687874010.jpg (84.46 KB; downloaded 2805 times)
FB_IMG_1685687880914.jpg (91.58 KB; downloaded 2805 times)
FB_IMG_1685687867570.jpg (91.72 KB; downloaded 2805 times)
- LucaCDK
-
Posted:
-
Re: Autobuzele electrice ZTE Granton din Iași
LucaCDK
4 ZTE uri ale CTP Iași pe autostrada A2 spre echipare la București
4 ZTE uri ale CTP Iași pe autostrada A2 spre echipare la București
IMG_20230622_155301.jpg (427.25 KB; downloaded 2609 times)
IMG_20230622_155302.jpg (456.32 KB; downloaded 2609 times)
- Andrei98
-
Posted:
-
Re: Autobuzele electrice ZTE Granton din Iași
Andrei98
Aseară unul se afla pe platformă într-o fostă curte a Industrial Acces din Jilava.
Aseară unul se afla pe platformă într-o fostă curte a Industrial Acces din Jilava.
- Andi_C
-
Posted:
-
Re: Autobuzele electrice ZTE Granton din Iași
Andi_C
Sunt numerotate E21-E44, fiind sosite 24 bucăți. Circulă pe mai multe trasee din oraș (nu doar cele alocate), eu intâlnindu-le timp de două zile cel puțin pe traseele 19, 28, 30, 30b, 42, 43, 43c, 46, 47, 48, 52, 54. Circulă destul de incărcate, fiind utilizate in locul autobuzelor de 12m anterioare (înafară de 54 unde putem vedea o creștere de capacitate).
Sparg gheața cu câteva cadre cu acestea :
E42, linia 19, Casa Simdicatelor, 27.12.2023
E34, linia 48, Târgu Cucu, 27.12.2023
E35, linia 54, Târgu Cucu, 28.12.2023
Sunt numerotate E21-E44, fiind sosite 24 bucăți. Circulă pe mai multe trasee din oraș (nu doar cele alocate), eu intâlnindu-le timp de două zile cel puțin pe traseele 19, 28, 30, 30b, 42, 43, 43c, 46, 47, 48, 52, 54. Circulă destul de incărcate, fiind utilizate in locul autobuzelor de 12m anterioare (înafară de 54 unde putem vedea o creștere de capacitate).
Sparg gheața cu câteva cadre cu acestea :
E42, linia 19, Casa Simdicatelor, 27.12.2023
E34, linia 48, Târgu Cucu, 27.12.2023
E35, linia 54, Târgu Cucu, 28.12.2023
- cris_m
-
Posted:
-
Re: Autobuzele electrice ZTE Granton din Iași
cris_m
Iar la Iasi nu intra nimeni in fibrilatii ca nu se respecta proiectul intocmai...
Iar la Iasi nu intra nimeni in fibrilatii ca nu se respecta proiectul intocmai...
Home page
•
Parent forum:
Transportul în comun din municipiul Iași (CTP Iași SA)
•
Choose destination