Topic: Știri și articole din presă
823 posts, 253709 views
📖 Pagination options
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Știri și articole din presă
Utilizator anonim
Instalaţii electrice de peste 10 milioane de dolari la staţiile de metrou Pajura şi Parc Bazilescu.
Lucrarea pentru care Metrorex SA urmează să plătească banii a fost atribuită societăţii Somet SA, o firmă apropiată companiei locale de transport. Numai la începutul acestei săptămâni, aceeaşi societate a mai câştigat un contract de 22 milioane euro de la Metrorex SA.
Potrivit anunţului de licitaţie postat de Metrorex SA, firma ar urma să execute lucrări de instalare de sisteme de iluminare şi de semnalizare pentru punerea în funcţiune a două staţii de metrou, respectiv Pajura şi Parc Bazilescu ce se află pe tronsonul 1 cuprins între 1 Mai şi Parc Bazilescu. Conform caietului de sarcini, Somet SA se va ocupa şi de dotarea gurilor de metrou cu scări şi trotuare rulante şi finisajele exterioare şi interioare.
Pentru aceste lucrări Metrorex va plăti către Somet SA 27,63 milioane lei plus TVA, cu posibilitatea ca firma contractantă să cedeze unei alte societăţi lucrări de 98.400 de lei fără TVA din preţul final al contractului. Suma echivalează cu de opt ori valoarea profitului declarat de Somet SA la stat în anul 2009.
Prin punerea în funcţiune a celor două staţii se va asigura prelungirea traseului de circulaţie a metroului pe Linia 4 Gara de Nord – 1 Mai, până la staţia Parc Bazilescu.
La începutul acestei săptămâni, consorţiul format din Somet SA şi Schindler Romînia SRL a mai căştigat un alt contract cu Metrorex SA privind execuţia lucrărilor de construcţie la platformele de rulare scări rulante şi escalatoare destinate persoanelor cu handicap în valoare de aproximativ 10 milioane de lei, plus încă 85 de milioane de lei pentru lucrări similare în 2010.
Vezi aici ce alte contracte ale Metrorex SA au ajuns la Somet SA, controlată de Ştefan Marian Stanciu în proporţie de 48% şi Societatea de Investiţii Financiare (SIF) Muntenia.
Conform ultimelor date disponibile pe pagina de internet a Ministerului de Finanţe, Somet SA a raportat la finele anului 2009 o cifră de afaceri de 48,4 milioane lei şi un profit net de 4,15 milioane lei, cu un număr de circa 200 de angajaţi.
http://b365.ro/news/instala ... bazilescu/
Instalaţii electrice de peste 10 milioane de dolari la staţiile de metrou Pajura şi Parc Bazilescu.
Lucrarea pentru care Metrorex SA urmează să plătească banii a fost atribuită societăţii Somet SA, o firmă apropiată companiei locale de transport. Numai la începutul acestei săptămâni, aceeaşi societate a mai câştigat un contract de 22 milioane euro de la Metrorex SA.
Potrivit anunţului de licitaţie postat de Metrorex SA, firma ar urma să execute lucrări de instalare de sisteme de iluminare şi de semnalizare pentru punerea în funcţiune a două staţii de metrou, respectiv Pajura şi Parc Bazilescu ce se află pe tronsonul 1 cuprins între 1 Mai şi Parc Bazilescu. Conform caietului de sarcini, Somet SA se va ocupa şi de dotarea gurilor de metrou cu scări şi trotuare rulante şi finisajele exterioare şi interioare.
Pentru aceste lucrări Metrorex va plăti către Somet SA 27,63 milioane lei plus TVA, cu posibilitatea ca firma contractantă să cedeze unei alte societăţi lucrări de 98.400 de lei fără TVA din preţul final al contractului. Suma echivalează cu de opt ori valoarea profitului declarat de Somet SA la stat în anul 2009.
Prin punerea în funcţiune a celor două staţii se va asigura prelungirea traseului de circulaţie a metroului pe Linia 4 Gara de Nord – 1 Mai, până la staţia Parc Bazilescu.
La începutul acestei săptămâni, consorţiul format din Somet SA şi Schindler Romînia SRL a mai căştigat un alt contract cu Metrorex SA privind execuţia lucrărilor de construcţie la platformele de rulare scări rulante şi escalatoare destinate persoanelor cu handicap în valoare de aproximativ 10 milioane de lei, plus încă 85 de milioane de lei pentru lucrări similare în 2010.
Vezi aici ce alte contracte ale Metrorex SA au ajuns la Somet SA, controlată de Ştefan Marian Stanciu în proporţie de 48% şi Societatea de Investiţii Financiare (SIF) Muntenia.
Conform ultimelor date disponibile pe pagina de internet a Ministerului de Finanţe, Somet SA a raportat la finele anului 2009 o cifră de afaceri de 48,4 milioane lei şi un profit net de 4,15 milioane lei, cu un număr de circa 200 de angajaţi.
http://b365.ro/news/instala ... bazilescu/
- Gabi23
-
Posted:
-
Re: Stiri despre proiect
Gabi23
Aici va opri metroul din aprilie
Metrorex a dat startul lucrărilor de finisare la staţiile Pajura şi Bazilescu, de pe Magistrala 4.
Sunt construite încă de pe timpul lui Ceauşescu, dar abia acum se fac ultimele retuşuri la ele. Sute de muncitori lucrează de zor sub pământ, pentru ca staţiile Pajura şi Parc Bazilescu să poată fi date în circulaţie peste trei luni.
Curăţă pereţii scorojiţi de vreme, zidesc spaţiile tehnice, cimentează pardoseala. Nu au timp de stat. În aprilie staţiile trebuie să fie gata.
„În urmă cu 20 de ani, lucrările se făceau altfel. Tocmai de aceea, acum scoatem tot plasticul ăsta de pe tavan, peste care trebuia să se toarne ciment, şi îl pregătim pentru plăcile de rigips. Acum este la modă tavanul fals", spun inginerii.
În tunel, acelaşi furnicar. Unii specialişti sudează consolele care susţin cablurile de înaltă tensiune, iar alţii montează calea de rulare, în prelungirea staţiei 1 Mai, unde s-au oprit lucrările.
„Finisările le-am început pe 6 ianuarie şi în aproximativ trei luni, staţiile vor fi deschise circulaţiei", ne-a declarat Gheorghe Udrişte, directorul Metrorex. Colegii acestuia spun că Pajura va semăna cu staţia 1 Decembrie, iar Bazilescu cu Dristor 1.
Cele două staţii măsoară 1,3 kilometri şi completează Magistrala 4, care acum se întinde doar între Gara de Nord şi 1 Mai.
Sursa: Click.ro
http://www.click.ro/actualitate/bucures ... 89489.html
Aici va opri metroul din aprilie
Metrorex a dat startul lucrărilor de finisare la staţiile Pajura şi Bazilescu, de pe Magistrala 4.
Sunt construite încă de pe timpul lui Ceauşescu, dar abia acum se fac ultimele retuşuri la ele. Sute de muncitori lucrează de zor sub pământ, pentru ca staţiile Pajura şi Parc Bazilescu să poată fi date în circulaţie peste trei luni.
Curăţă pereţii scorojiţi de vreme, zidesc spaţiile tehnice, cimentează pardoseala. Nu au timp de stat. În aprilie staţiile trebuie să fie gata.
„În urmă cu 20 de ani, lucrările se făceau altfel. Tocmai de aceea, acum scoatem tot plasticul ăsta de pe tavan, peste care trebuia să se toarne ciment, şi îl pregătim pentru plăcile de rigips. Acum este la modă tavanul fals", spun inginerii.
În tunel, acelaşi furnicar. Unii specialişti sudează consolele care susţin cablurile de înaltă tensiune, iar alţii montează calea de rulare, în prelungirea staţiei 1 Mai, unde s-au oprit lucrările.
„Finisările le-am început pe 6 ianuarie şi în aproximativ trei luni, staţiile vor fi deschise circulaţiei", ne-a declarat Gheorghe Udrişte, directorul Metrorex. Colegii acestuia spun că Pajura va semăna cu staţia 1 Decembrie, iar Bazilescu cu Dristor 1.
Cele două staţii măsoară 1,3 kilometri şi completează Magistrala 4, care acum se întinde doar între Gara de Nord şi 1 Mai.
Sursa: Click.ro
http://www.click.ro/actualitate/bucures ... 89489.html
Statia Pajura acum
5.jpg (34.14 KB; downloaded 11566 times)
Statia Pajura peste 3 luni
6.jpg (29.03 KB; downloaded 11578 times)
Statia Parc Bazilescu acum
7.jpg (28.54 KB; downloaded 11571 times)
Statia Parc Bazilescu peste 3 luni
8.jpg (19.45 KB; downloaded 11552 times)
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Stiri despre proiect
Utilizator anonim
Probabil undeva in iunie-iulie se va deschide public circulatia, dupa incheierea lucrarilor fizic urmeaza o perioada de probe si eventuale corecturi in statii si la sine.
Nu stiu daca la ora actuala au trecut cu sinele de statia Pajura.
Probabil undeva in iunie-iulie se va deschide public circulatia, dupa incheierea lucrarilor fizic urmeaza o perioada de probe si eventuale corecturi in statii si la sine.
Nu stiu daca la ora actuala au trecut cu sinele de statia Pajura.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Stiri despre proiect
andrei11
Statia Pajura seamana - daca nu e chiar identica cu statia Grivita - ca si structura de rezistenta. Poate la finisaje va semana cu 1 Decembrie. Reportajul mai contine si alte inezactitati dar nu mai reluam aceasta tema, risc sa ma repet la nesfarsit cu anumite aspecte care pana la urma o sa plictiseasca cititorii.
Statia Pajura seamana - daca nu e chiar identica cu statia Grivita - ca si structura de rezistenta. Poate la finisaje va semana cu 1 Decembrie. Reportajul mai contine si alte inezactitati dar nu mai reluam aceasta tema, risc sa ma repet la nesfarsit cu anumite aspecte care pana la urma o sa plictiseasca cititorii.
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Stiri despre proiect
subway guru
Nu va semana ca 'arhitectura', va avea 'personalitatea' ei proprie, pe teme de bej /grena
Nu va semana ca 'arhitectura', va avea 'personalitatea' ei proprie, pe teme de bej /grena
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Stiri despre proiect
Utilizator anonim
Două staţii noi de metrou, din vară
Stațiile Parc Bazilescu şi Pajura vor prelungi traseul Magistralei 4 Gara de Nord - 1 Mai.
Staţiile de metrou Pajura şi Parc Bazilescu vor fi deschise circulaţiei începând cu vara acestui an, a declarat, pentru Money.ro, Gheorghe Udrişte directorul Metrorex. „Execuţia este avansată, se lucrează la foc continuu şi din iunie-iulie le vom deschide publicului”, a spus Udrişte.
Prin punerea în funcţiune a acestor staţii, se va asigura prelungirea traseului de circulaţie a metroului pe Linia 4 Gara de Nord - 1 Mai, până la staţia Parc Bazilescu.
Finanţarea proiectului, în valoare de 21,9 milioane de lei, a fost asigurată din surse de la bugetul statului.
Contractul de lucrări pentru finalizarea celor două staţii a fost încheiat în 20 august, anul trecut.
http://www.money.ro/metroul-bucurestean ... 39281.html
Două staţii noi de metrou, din vară
Stațiile Parc Bazilescu şi Pajura vor prelungi traseul Magistralei 4 Gara de Nord - 1 Mai.
Staţiile de metrou Pajura şi Parc Bazilescu vor fi deschise circulaţiei începând cu vara acestui an, a declarat, pentru Money.ro, Gheorghe Udrişte directorul Metrorex. „Execuţia este avansată, se lucrează la foc continuu şi din iunie-iulie le vom deschide publicului”, a spus Udrişte.
Prin punerea în funcţiune a acestor staţii, se va asigura prelungirea traseului de circulaţie a metroului pe Linia 4 Gara de Nord - 1 Mai, până la staţia Parc Bazilescu.
Finanţarea proiectului, în valoare de 21,9 milioane de lei, a fost asigurată din surse de la bugetul statului.
Contractul de lucrări pentru finalizarea celor două staţii a fost încheiat în 20 august, anul trecut.
http://www.money.ro/metroul-bucurestean ... 39281.html
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Stiri despre proiect
subway guru
"Park and ride" la Lacul Străuleşti
"Metrorex intenţionează să construiască la Lacul Străuleşti primul terminal intermodal pentru transportul interjudeţean. Vom construi primul «park and ride», parchează şi călătoreşte mai departe. În contul taxei de călătorie va fi inclusă şi parcarea sau, invers spunând, în costul parcării este inclusă şi călătoria spre interiorul Capitalei.
Săptămâna aceasta, joi, în Consiliul interministerial vom obţine aprobarea pentru încă două staţii: Laminorului şi Lac Străuleşti. În maximum trei ani, deci în 2014, le dăm în folosinţă", ne-a spus şeful Metrorex.
Aprobat azi...urmeaza HG..
"Park and ride" la Lacul Străuleşti
"Metrorex intenţionează să construiască la Lacul Străuleşti primul terminal intermodal pentru transportul interjudeţean. Vom construi primul «park and ride», parchează şi călătoreşte mai departe. În contul taxei de călătorie va fi inclusă şi parcarea sau, invers spunând, în costul parcării este inclusă şi călătoria spre interiorul Capitalei.
Săptămâna aceasta, joi, în Consiliul interministerial vom obţine aprobarea pentru încă două staţii: Laminorului şi Lac Străuleşti. În maximum trei ani, deci în 2014, le dăm în folosinţă", ne-a spus şeful Metrorex.
Aprobat azi...urmeaza HG..
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Stiri despre proiect
andrei11
De exagerarile si derapajele lui Udriste sunt satul. Chiar si realitatea din teren il contrazice. In principiu acest amarat de apendice ( Parc Bazilescu - Lac Straulesti ) trebuia realizat odata cu sectiunea 1 Mai - Parc.... Asta daca avea Udriste sange in instalatie. Dar nu are, are numai pasarici si pitici. Si apropo de pitici, fiecare om ii are si nu e bine sa-i agiti, trebuie lasati in pace sa-si vada de fanteziile lor. Chiar nu pricep pentru cine face Udriste statie la Strand ? De la Laminorului nu mai sunt decat case care nu genereaza trafic si un troleibuz care face fata cu brio traficului infernal de pietoni de pe Str. Vacantei sau Duiosiei. Parerea proprie e ca ne aflam in treaba sau e o merdenea aruncata la plesneala ca sa se acopere punctele neclare ale lui M 5. Pun pariu, desi sunt off ca dupa ce se vor apuca de M 5 - evident ca un an vor devia retele, se vor plictisi de sapat, gropile se vor umple de apa / broaste si va apare pescuitul sportiv in cartier. Cica trebuie sa se apuce de exproprieri pe la Razoare, dar nimeni nu stie nimic acolo...
HG nu are nici o semificatie asa precum bine sti. Singurul lucru care conteaza cu adevarat este sursa de finantare si care sursa lipseste de la apel...
Pun pariu pe ce vrei ca dupa ce vor inaugura Parc... baietii nu se vor muta cu santierul la 'Laminorului'. Reamintesc ca proiectul statiei zace de vreo 22 de ani prin nu stiu ce sertare, de ce nu se apuca de ea ? ( de statie ) ?
Iti spun eu : NU AU BANI !!!!!
De exagerarile si derapajele lui Udriste sunt satul. Chiar si realitatea din teren il contrazice. In principiu acest amarat de apendice ( Parc Bazilescu - Lac Straulesti ) trebuia realizat odata cu sectiunea 1 Mai - Parc.... Asta daca avea Udriste sange in instalatie. Dar nu are, are numai pasarici si pitici. Si apropo de pitici, fiecare om ii are si nu e bine sa-i agiti, trebuie lasati in pace sa-si vada de fanteziile lor. Chiar nu pricep pentru cine face Udriste statie la Strand ? De la Laminorului nu mai sunt decat case care nu genereaza trafic si un troleibuz care face fata cu brio traficului infernal de pietoni de pe Str. Vacantei sau Duiosiei. Parerea proprie e ca ne aflam in treaba sau e o merdenea aruncata la plesneala ca sa se acopere punctele neclare ale lui M 5. Pun pariu, desi sunt off ca dupa ce se vor apuca de M 5 - evident ca un an vor devia retele, se vor plictisi de sapat, gropile se vor umple de apa / broaste si va apare pescuitul sportiv in cartier. Cica trebuie sa se apuce de exproprieri pe la Razoare, dar nimeni nu stie nimic acolo...
subway guru wrote:
Aprobat azi...urmeaza HG...
HG nu are nici o semificatie asa precum bine sti. Singurul lucru care conteaza cu adevarat este sursa de finantare si care sursa lipseste de la apel...
Pun pariu pe ce vrei ca dupa ce vor inaugura Parc... baietii nu se vor muta cu santierul la 'Laminorului'. Reamintesc ca proiectul statiei zace de vreo 22 de ani prin nu stiu ce sertare, de ce nu se apuca de ea ? ( de statie ) ?
Iti spun eu : NU AU BANI !!!!!
- subway guru
-
Posted:
-
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Stiri despre proiect
andrei11
Ha ! Ha ! Ha ! Stiu raspunsul ! De 22 de ani zace in sertare statia Laromet, ori ei construiesc statia Laminorului, evident alta statie ! Ha ! Ha ! Ha !
A uitat Udriste sa mai puna noi statii la realizarile capitaliste, NG si Costin Georgian.
Pe vremea comunistilor aveam Leontin Salajan si Muncii, acum avem alte 2 statii, NG si CG !
Distractie placuta la noul serial SF Udriste omul subteranelor !
Ha ! Ha ! Ha ! Stiu raspunsul ! De 22 de ani zace in sertare statia Laromet, ori ei construiesc statia Laminorului, evident alta statie ! Ha ! Ha ! Ha !
A uitat Udriste sa mai puna noi statii la realizarile capitaliste, NG si Costin Georgian.
Pe vremea comunistilor aveam Leontin Salajan si Muncii, acum avem alte 2 statii, NG si CG !
Distractie placuta la noul serial SF Udriste omul subteranelor !
- francezu72
-
Posted:
-
Re: Stiri despre proiect
francezu72
laminorului si laromet sunt aceeasi statie...
adica laromet e fabrica care e pe bulevardul laminorului dar statia defapt va fii pe bulevardul bucurestii noi
laminorului si laromet sunt aceeasi statie...
adica laromet e fabrica care e pe bulevardul laminorului dar statia defapt va fii pe bulevardul bucurestii noi
- andrei11
-
Posted:
-
Laromet vs Laminorului. Mic comentariu
andrei11
Pe bune ? Pun pariu pe ce vrei tu ca statia 'Laromet' si 'Laminorului' nu au nimic in comun. Desi statia 'Laromet' este perfect viabila si la ora actuala daca se scoate proiectul din sertar si sunt bani in secunda doi se pot apuca de constructia ei. Este calculata in cele mai mici detalii, de exemplu se stie cu cate chiuvete si WC - uri este dotata statia, cati robineti de trecere si cate tuburi de neon sunt necesari pentru iluminatul vestibulului.
Desi in vechiul proiect din '89 era privita ca si cap de linie, iar pun pariu ca au gandit statia cu o posibila continuare spre comuna Mogosoaia desi - repet - eu nu am vazut acest proiect in fata ochilor.
'Laminorului' in schimb va fi cu totul alta statie, nu va beneficia de nici un triaj sau macaze pentru rebrusment, nici macar nu sunt sigur ca va avea acelasi amplasament - locatie cum le place unora sa se exprime - ca si 'sora' 'Laminorului'.
Asadar 'Laminorului' si 'Laromet' nu sunt una si aceeasi statie. A, da, asta e adevarat, o statie va exclude pe cealalta, asta da.
Ai spus ceva si de 'fabrica Laromet'. Ce fabrică aceasta fabrică ca mie imi scapa
Nu fi asa sigur ca statia 'Laminorului' va fi sub Bucurestii Noi - s-ar putea sa fie pe langa bulevard unde intoarce acum tramvaiul 20 si unde este benzinaria sau prin curtea fostei fabrici 'Laromet".
Pe bune ? Pun pariu pe ce vrei tu ca statia 'Laromet' si 'Laminorului' nu au nimic in comun. Desi statia 'Laromet' este perfect viabila si la ora actuala daca se scoate proiectul din sertar si sunt bani in secunda doi se pot apuca de constructia ei. Este calculata in cele mai mici detalii, de exemplu se stie cu cate chiuvete si WC - uri este dotata statia, cati robineti de trecere si cate tuburi de neon sunt necesari pentru iluminatul vestibulului.
Desi in vechiul proiect din '89 era privita ca si cap de linie, iar pun pariu ca au gandit statia cu o posibila continuare spre comuna Mogosoaia desi - repet - eu nu am vazut acest proiect in fata ochilor.
'Laminorului' in schimb va fi cu totul alta statie, nu va beneficia de nici un triaj sau macaze pentru rebrusment, nici macar nu sunt sigur ca va avea acelasi amplasament - locatie cum le place unora sa se exprime - ca si 'sora' 'Laminorului'.
Asadar 'Laminorului' si 'Laromet' nu sunt una si aceeasi statie. A, da, asta e adevarat, o statie va exclude pe cealalta, asta da.
Ai spus ceva si de 'fabrica Laromet'. Ce fabrică aceasta fabrică ca mie imi scapa
Nu fi asa sigur ca statia 'Laminorului' va fi sub Bucurestii Noi - s-ar putea sa fie pe langa bulevard unde intoarce acum tramvaiul 20 si unde este benzinaria sau prin curtea fostei fabrici 'Laromet".
- lecter
-
Posted:
-
Re: Stiri despre proiect
lecter
Cred ca scopul statiei "Lac Straulesti" este deservirea Petrom City...ulterior cred ca, asemanator cu Pipera, vor aparea din ce in ce mai multe cladiri de birouri pe-acolo, pe principiul "if you build it, they will come"
Cred ca scopul statiei "Lac Straulesti" este deservirea Petrom City...ulterior cred ca, asemanator cu Pipera, vor aparea din ce in ce mai multe cladiri de birouri pe-acolo, pe principiul "if you build it, they will come"
- Costin
-
Posted:
-
Re: Stiri despre proiect
Costin
N'are nici o legatura statia Straulesti (numita asa datorita lacului omonim) si Petrom City, aflat pe Soseaua Straulesti langa intersectia cu Str. Coralilor, la care se ajunge cel mai usor dinspre Piata Presei Libere pe Bd. Poligrafiei, sau, dinspre Buc. Noi, pe Bd. Gloriei sau pe Str. Jiului. Deci n'au nici o legatura.
N'are nici o legatura statia Straulesti (numita asa datorita lacului omonim) si Petrom City, aflat pe Soseaua Straulesti langa intersectia cu Str. Coralilor, la care se ajunge cel mai usor dinspre Piata Presei Libere pe Bd. Poligrafiei, sau, dinspre Buc. Noi, pe Bd. Gloriei sau pe Str. Jiului. Deci n'au nici o legatura.
📖 Pagination options