Infrastructura feroviară din RomâniaLucrări de modernizare și de extindere a infrastructurii feroviare din România

 

Topic: Modernizare CF Craiova - Caransebeș

8 posts, 2455 views
Modernizare CF Craiova - Caransebeș PTMZ

Drulă a declarat că în acest an se va finaliza SF-ul pentru această secțiune, urmând să fie licitată execuția ei:
Un alt proiect este de modernizare. ”Mai departe, de la Craiova la Caransebeș vom finaliza în acest an studiul de fezabilitate pentru modernizarea coridorului feroviar, urmând să licităm execuția lucrărilor. Este un proiect prin Connecting Europe Facility”, a mai scris Cătălin Drulă.

Sursa: Club Feroviar

 


Re: Modernizare CF Craiova - Caransebeș orex

Calea ferată Craiova-Caransebeș
În septembrie am lăsat acest contract de proiectare 90% gata, fiind în stadiu final de obținere avizul de ape și cel de mediu. Trebuie urgentată de către minister finalizarea și aprobarea investiției în guvern. Acesta trebuie să fie principalul proiect al României pe următoarea finanțare Connecting Europe Facility (CEF). Discutăm despre un proiect major de modernizare de câteva miliarde de euro care să rezolve definitiv, printre altele, traversarea dificilului deal Balota prin construirea unor tuneluri noi”, afirmă Cătălin Drulă.

 


Re: Modernizare CF Craiova - Caransebeș orex

Modernizarea magistralei CF Craiova-Drobeta Tr. Severin-Caransebes a fost avizata in CTE la Ministerul Transporturilor
Comitetul Tehnico-Economic al Ministerului Transporturilor și Infrastructurii a avizat proiectul de modernizare a peste 225 km de clae ferata, aferenti magistralei feroviare dintre Craiva si Caransebes. Linia este parte a Coridorului European Est-Mediteranean și asigurând legătura sudică dintre granița România/Ungaria cu Arad – Timișoara – Reșița (prin nodul Caransebeș) – Drobeta Turnu Severin – Craiova – Alexandria (prin nodul Roșiorii de Vede) – București – Călărași și Slobozia (prin nodul Ciulnița) – Constanța. În Craiova, secțiunea analizată asigură legătura spre Bulgaria prin linia Craiova – Calafat.
Proiectul vizează, în principal:
🚉 Reconstrucția liniei pentru a permite viteza maximă a trenurilor de călători să fie între 120 și 160 km/h, iar a trenurilor de marfă să fie între 100 și 120 km/h;
🚉 Construcția a 4 tunele noi, între care noul Tunel Balota de 6,19 km și Tunelul Poarta I de 1,28 km, vor permite reducerea declivității maxime a liniei, de la 26 mm/m la 18 mm/m. Astfel, trenurile de marfă vor putea traversa sectorul în tracțiune simplă;
🚉 Dublarea a aproximativ 50 km de cale ferată, astfel încât după modernizare din traseul de 225,287 km, un total de 159,960 km vor fi dublați;
🚉 Modernizarea sistemului de tracțiune electrică pe întregul traseu;
🚉 Echiparea cu sistemul european de control al trenurilor ETCS nivelul 2;
🚉 Circularea cu sarcina maximă pe osie de 22,5 tone.
𝗩𝗮𝗹𝗼𝗮𝗿𝗲𝗮 𝗹𝘂𝗰𝗿𝗮𝗿𝗶𝗹𝗼𝗿 𝗲𝘀𝘁𝗲 𝗲𝘀𝘁𝗶𝗺𝗮𝘁𝗮 𝗹𝗮 𝗽𝗲𝘀𝘁𝗲 𝟭𝟬 𝗺𝗶𝗹𝗶𝗮𝗿𝗱𝗲 𝗱𝗲 𝗹𝗲𝗶.

 


Re: Modernizare CF Craiova - Caransebeș orex

CFR SA lansează programul de reabilitare a tronsonului CRAIOVA - DROBETA TURNU SEVERIN - CARANSEBEȘ (226 km)
Compania Națională de Căi Ferate CFR SA vă informează că miercuri, 15 martie 2023, au fost transmise în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP), în vederea verificării și validării, documentațiile de atribuirepentru primele 3 LOTURI aferente tronsonului de cale ferată CRAIOVA - DROBETA TURNU SEVERIN - CARANSEBEȘ,pentru achiziția publică a serviciilor de proiectare și execuție a lucrărilor de reabilitare.
Lungimea totală a liniei de cale ferată CRAIOVA - DROBETA TURNU SEVERIN – CARANSEBEȘ, analizată în cadrul Studiului de Fezabilitate, este de 225,287 km, iar valoarea totală estimată pentru obiectivul de investiţie (6 LOTURI) este de 10.506.354.835,57lei,fără TVA.

Având în vedere valoarea lucrărilor de proiectare și execuție a lucrărilor de reabilitare a liniei de cale ferată CRAIOVA - DROBETA TURNU SEVERIN - CARANSEBEȘ (225,287 km), a lungimii traseului, complexitatea lucrărilor, dar și pentru crearea unui cadru de participare a cât mai multor operatori economici, la achiziția publică, a fost adoptată soluția împărțirii tronsonului în 6 loturi.
Astfel, primele documentații transmise miercuri, 15 martie 2023, în SEAP, fac obiectul a două proceduri de achiziție publică pentru proiectare și execuție lucrări de reabilitare pentru Lotul 1 și Lotul 2, respectiv Lotul 3.

Procedura 1
▻ LOT 1: CRAIOVA (CAP X ) - FILIAȘI ( CAP Y ),km 248+760 - 286+735(37,975 km)
Valoare estimată:1.400.738.775,27 lei fără TVA
Durata proiectării și execuției lucrărilor: 54 luni (12 luni proiectare și 42 de luni execuție lucrări)

▻ LOT 2: FILIAȘI (CAP Y) – IGIROASA (CAP Y),km 286+735 – 331+000(44,265 km)
Valoare estimată:1.142.560.591,80 lei fără TVA
Durata proiectării și execuției lucrărilor: 60 luni (12 luni proiectare și 48 de luni execuție lucrări)

Procedura 2
▻ LOT 3: IGIROASA (CAP Y) - DROBETA TURNU SEVERIN(Cap X ), km 331+000 - 362+632, inclusiv legăturile CF ale noii variante de traseu cu stațiile Prunișor și Drobeta Marfă, Stația CF Drobeta Marfă, Racord CF Dudașu (41,234 km)
Valoare estimată:3.087.419.527,78 lei fără TVA
Durata proiectării și execuției lucrărilor: 72 luni (12 luni proiectare și 60 de luni execuție lucrări

Valoarea totală estimată pentru achiziția publică a primelor 3 LOTURI (proiectare și execuție lucrări) este de 5.630.718.894,85 lei, fără TVA, iar sursa de finanțare va fi asigurată din fonduri externe nerambursabile prin Programul Transporturi (PT) 2021-2027 și Bugetul de Stat.

Principalele obiective feroviare incluse în primele 3 LOTURI sunt:
►123,474 km reabilitați pentru viteza maximă de circulație de 160 km/h;
► 16 stații/halte
► 48 de poduri
►87 de podețe
►18 pasaje inferioare și superioare
► 1 tunel nou cu cale ferată dublă (6.189 m)
► 1 viaduct (Valea Băran)
► 16 de treceri la nivel cu calea ferată
► 4 puncte de oprire
►4750 m panouri fonoabsorbante
► construcții de clădiri de exploatare/mentenanță
► dublare linii CF: Strehaia - Ciochiuța, stația Ciochiuța, Ciochiuța - Tâmna, Tâmna - Igiroasa, stația Igiroasa, Igiroasa - Prunișor
► variante noi de traseu: Igiroasa - Prunișor (nouă), Prunișor – Drobeta Est Nouă, Drobeta Est Nouă – Drobeta Mărfuri, Drobeta Est Nouă - Dudașu
► modernizarea instalațiilor de semnalizare/centralizare/telecomunicații, bariere automate la trecerile la nivel
► sistemul eurupean de management al traficului (ERMS) pe întregul tronson
► lucrări specific protecției mediului.
De asemenea, menționăm faptul că, scopul general ale implementării proiectului de REABILITARE A LINIEI DE CALE FERATĂ CRAIOVA - DROBETA TURNU SEVERIN - CARANSEBEȘ (225,287 km) este:
→îmbunătățirea infrastructurii pentru cresterea vitezei de circulație la valori cuprinse între 120 km/h și 160 km/h;
→modernizarea instalațiilor de electrificare pe toată lungimea tronsonului (25 kV);
→mărirea capacității de tranzit;
→asigurarea interoperabilității prin implementarea STI, în special în ceea ce priveste sarcina pe osie (22,5 t), gabaritul de încărcare (C), lungimea liniilor din stații si haltele de miscare, facilitățile pentru persoanele cu dizabilități;
→modernizarea stațiilor și a haltelor de mișcare;
→modernizare poduri, podețe
→reabilitarea/modernizarea clădirilor stațiilor de călători, incluzând construcțiile pasarelelor şi/sau tunelurilor pietonale, ridicarea nivelului peroanelor, în conformitate cu standardele europene în vigoare;
→montarea de panouri fonoabsorbante și/sau soluții alternative de reducere a nivelului de zgomot;
- instalații de centralizare electronică noi, în stații și introducerea sistemului de siguranță ERTMS (ETCS nivel 2 + GSM-R);
→reducerea valorii maxime a declivității pe secțiunile unde aceasta depășește 18 ‰

Nu în ultimul rând, precizăm faptul că, linia de cale ferată Craiova - Drobeta Turnu Severin – Caransebeș se află pe Coridoul Orient/Est Mediteranean și beneficiază de cea mai mare finanțare în cadrul Programului Transport (PT), fiind, de asemenea, inclusă în Planul investițional pentru dezvoltarea infrastructurii feroviare pentru perioada 2020 - 2030.

 


Re: Modernizare CF Craiova - Caransebeș orex

START OFICIAL la  LICITAȚIA pentru primele 2 LOTURI de pe tronsonul CRAIOVA - DROBETA TURNU SEVERIN – CARANSEBEȘ
proiectare și modernizare -

Compania Naţională de Căi Ferate “CFR” SA a lansat licitaţia pentru achiziţia serviciilor de proiectare şi execuţie lucrări de modernizare pe secțiunile CRAIOVA - FILIAȘI (LOTUL 1) și FILIAȘI – IGIROASA (LOTUL 1), aferente obiectivului CRAIOVA - DROBETA TURNU SEVERIN – CARANSEBEȘ (225,287 km).

Valoarea financiară totală estimată a celor contracte este cuprinsă între2.543.299.367,07lei fără TVA și 2.781.973.710,56lei fără TVA, sursa de finanţare fiind asigurată din Fonduri Externe Nerambursabile, aferente Programului Transporturi (PT) 2021 - 2027.

Achiția publică pentru proiectarea și execuția lucrărilor de modernizare este împărțită în următoarele două loturi, în lungime totală de 82,24 km astfel:
▻ LOT 1: CRAIOVA (CAP X ) - FILIAȘI ( CAP Y ),km 248+760 - 286+735(37,975 km)
Valoare estimată: între 1.400.738.775,27 lei fără TVA și1.532.190.232,35 lei, fără TVA

Durata proiectării și execuției lucrărilor: 54 luni (12 luni proiectare și 42 de luni execuție lucrări)

▻ LOT 2: FILIAȘI (CAP Y) – IGIROASA (CAP Y),km 286+735 – 331+000(44,265 km)
Valoare estimată: între 1.142.560.591,80 lei fără TVA și1.249.783.478,21 lei, fără TVA

Durata proiectării și execuției lucrărilor: 60 luni (12 luni proiectare și 48 de luni execuție lucrări)

Menționăm faptul că, scopul general ale implementării proiectului de REABILITARE A LINIEI DE CALE FERATĂ CRAIOVA - DROBETA TURNU SEVERIN - CARANSEBEȘ (225,287 km) este:

→îmbunătățirea infrastructurii pentru cresterea vitezei de circulație la valori cuprinse între viteza de 120 km/h și cea de 160 km/h;
→modernizarea instalațiilor de electrificare pe toată lungimea tronsonului (25 kV);
→mărirea capacității de tranzit;
→asigurarea interoperabilității prin implementarea STI, în special în ceea ce priveste sarcina pe osie (22,5 t), gabaritul de încărcare (C), lungimea liniilor din stații si haltele de miscare, facilitățile pentru persoanele cu dizabilități;
→modernizarea stațiilor și a haltelor de mișcare;
→modernizare poduri, podețe
→reabilitarea/modernizarea clădirilor stațiilor de călători, incluzând construcțiile pasarelelor şi/sau tunelurilor pietonale, ridicarea nivelului peroanelor, în conformitate cu standardele europene în vigoare;
→montarea de panouri fonoabsorbante și/sau soluții alternative de reducere a nivelului de zgomot;
→ instalații de centralizare electronică noi, în stații și introducerea sistemului de siguranță ERTMS (ETCS nivel 2 + GSM-R);
→reducerea valorii maxime a declivității pe secțiunile unde aceasta depășește 18 ‰

 


Re: Modernizare CF Craiova - Caransebeș orex

Proiectul de Hotărâre a Guvernului privind aprobarea declanşării procedurilor de expropriere a tuturor imobilelor proprietate privată, aprobarea listei imobilelor proprietate publică a statului și a listei imobilelor proprietate publică a unităților administrativ – teritoriale, situate pe amplasamentul care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes naţional ”Reabilitarea liniei feroviare Craiova – Drobeta-Turnu Severin - Caransebeș, parte a Coridorului Orient/Est – Mediteraneanˮ, aflate pe raza unităților administrativ-teritoriale: Craiova, Ișalnița, Almăj, Coțofenii din Față, Brădești și Filiași - județul Dolj; Butoiești, Stângăceaua, Strehaia, Voloiac, Tâmna, Prunișor, Hușnicioara, Șimian, Drobeta-Turnu Severin și Orșova - județul Mehedinți; Topleț, Băile-Herculane, Mehadia, Iablanița, Cornea, Domașnea, Luncavița, Teregova, Armeniș, Slatina-Timiș, Bucoșnița, Buchin și Caransebeș - județul Caraș-Severin
Obiectivul „Reabilitarea liniei feroviare Craiova – Drobeta-Turnu Severin - Caransebeș, parte a Coridorului Orient/Est – Mediteraneanˮ face parte din Master Planul General de Transport al României aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 666/2016 pentru aprobarea documentului strategic Master Planul General de Transport al României, fiind inclus în Planul de Amenajare a Teritoriului Naţional, Secțiunea I, Rețele de Transport, aprobat prin Legea nr. 363/2006 privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului naţional - Secţiunea I - Reţele de transport, cu modificările și completările ulterioare.

Indicatorii tehnico-economici aferenți obiectivului au fost aprobați prin Hotărârea Guvernului                      nr. 1562/2022 privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investiții ”Reabilitarea liniei feroviare Craiova – Drobeta-Turnu Severin - Caransebeș, parte a Coridorului Orient/Est – Mediteraneanˮ, lucrare de utilitate publică de interes național.

Secțiunea de cale ferată Craiova - Caransebeș are o lungime existentă de 226 km, fiind linie dublã electrificatã pe intervalul Craiova - Strehaia (60 km), linie simplă electrificată pe intervalul Strehaia – Drobeta-Turnu Severin (54 km) și linie simplă electrificată pe intervalul Drobeta-Turnu Severin - Caransebeș (112 km).

Pentru implementarea proiectului aferent lucrării de utilitate publică de interes național ”Reabilitarea liniei feroviare Craiova - Drobeta Turnu-Severin - Caransebeș, parte a Coridorului Orient/Est – Mediteraneanˮ, aflate pe raza unităților administrativ-teritoriale: Craiova, Ișalnița, Almăj, Coțofenii din Față, Brădești și Filiași - județul Dolj; Butoiești, Stângăceaua, Strehaia, Voloiac, Tâmna, Prunișor, Hușnicioara, Șimian, Drobeta-Turnu Severin, Ilovița și Orșova - județul Mehedinți; Topleț, Băile-Herculane, Mehadia, Iablanița, Cornea, Domașnea, Luncavița, Teregova, Armeniș, Slatina-Timiș, Bucoșnița, Buchin și Caransebeș - județul Caraș-Severin, este necesară ocuparea unei suprafețe de 153.444 mp aferente unui număr de 150 imobile proprietate publică a statului în administrarea altor instituții sau autorități publice aflate pe raza unităților administrativ-teritoriale Craiova, Ișalnița și Filiași - județul Dolj; Butoiești, Stângăceaua, Strehaia, Tâmna, Prunișor, Hușnicioara, Șimian, Drobeta-Turnu Severin și Orșova - județul Mehedinți; Topleț, Băile-Herculane, Mehadia, Iablanița, Cornea, Domașnea, Luncavița, Teregova, Armeniș, Slatina-Timiș, Buchin și Caransebeș - județul Caraș-Severin și o suprafață de 48.936 mp aferente unui număr de 117 imobile proprietate publică a unităților administrativ-teritoriale aflate pe raza unităților administrativ-teritoriale Brădești - județul Dolj; Stângăceaua, Strehaia, Prunișor, Hușnicioara, Șimian, Drobeta-Turnu Severin și Orșova - județul Mehedinți; Topleț, Băile-Herculane, Mehadia, Cornea, Domașnea, Luncavița, Teregova, Slatina-Timiș, Bucoșnița, Buchin și Caransebeș - județul Caraș-Severin.                                  

Suma necesară aferentă despăgubirii pentru imobilele proprietate privată situate pe amplasamentul lucrării de utilitate publică de interes național este de 9.704 mii lei (9.703.316,89 lei) pentru un număr total de 1.286 imobile (terenuri cu sau fără construcții) din care 1.255 imobile terenuri, proprietate privată, în suprafață totală de 1.402.448 mp, un număr de 89 imobile construcții (clădiri) în suprafață totală de 29.905 mp.

Prin prezentul act normativ, se propune aprobarea:
amplasamentului lucrării de utilitate publică de interes naţional ”Reabilitarea liniei feroviare Craiova - Drobeta-Turnu Severin - Caransebeș, parte a Coridorului Orient/Est – Mediteraneanˮ, prevăzut în Anexa nr. 1 la prezenta hotărâre;
declanșării procedurilor de expropriere a tuturor imobilelor proprietate privată care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes naţional ”Reabilitarea liniei feroviare Craiova - Drobeta-Turnu Severin - Caransebeș, parte a Coridorului Orient/Est – Mediteraneanˮ, situate pe amplasamentul prevăzut la art. 1, aflate pe raza unităților administrativ-teritoriale: Craiova, Ișalnița, Almăj, Coțofenii din Față, Brădești și Filiași - județul Dolj; Butoiești, Stângăceaua, Strehaia, Voloiac, Tâmna, Prunișor, Hușnicioara, Șimian, Drobeta-Turnu Severin și Orșova - județul Mehedinți; Topleț, Băile-Herculane, Mehadia, Iablanița, Cornea, Domașnea, Luncavița, Teregova, Armeniș, Slatina-Timiș, Bucoșnița, Buchin și Caransebeș - județul Caraș-Severin, expropriator fiind Statul Român, reprezentat de Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, prin Compania Naţională de Căi Ferate "C.F.R." - S.A.;
listei cuprinzând imobilele proprietate privată supuse exproprierii potrivit alin. (1), situate pe raza unităților administrativ-teritoriale: Craiova, Ișalnița, Almăj, Coțofenii din Față, Brădești și Filiași - județul Dolj; Butoiești, Stângăceaua, Strehaia, Voloiac, Tâmna, Prunișor, Hușnicioara, Șimian, Drobeta-Turnu Severin și Orșova - județul Mehedinți; Topleț, Băile-Herculane, Mehadia, Iablanița, Cornea, Domașnea, Luncavița, Teregova, Armeniș, Slatina-Timiș, Bucoșnița, Buchin și Caransebeș - județul Caraș-Severin, proprietarii sau deținătorii acestora, precum și sumele individuale aferente despăgubirilor, prevăzută în Anexa nr. 2 la prezenta hotărâre;
listei imobilelor proprietate publică a statului care fac parte din coridorul de expropriere, situate pe amplasamentul aprobat conform art. 1, prevăzută în Anexa nr. 3 la prezenta hotărâre;
listei imobilelor proprietate publică a unităților administrativ-teritoriale, care fac parte din coridorul de expropriere, situate pe amplasamentul aprobat conform art. 1, prevăzută în Anexa nr. 4 la prezenta hotărâre;
Suma totală de 9.704 mii lei se alocă de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, în conformitate cu Legea bugetului de stat pe anul 2023, nr. 368/2022, la capitolul 84.01 "Transporturi", subcapitolul 04 "Transport feroviar", titlul de cheltuială 56.50 "Programe finanțate din Fondul de Coeziune (FC) aferente cadrului financiar 2021-2027".

 


Re: Modernizare CF Craiova - Caransebeș orex

CFR SA a transmis în SEAP documentațiile de atribuire pentru serviciile de proiectare și execuție a lucrărilor de reabilitare pentru ultimele 3 Loturi aferente tronsonului CRAIOVA – DROBETA TURNU SEVERIN – CARANSEBEȘ (226 km)
Compania Națională de Căi Ferate CFR SA vă informează că miercuri, 26 aprilie 2023, au fost transmise în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP), în vederea verificării și validării, documentațiile de atribuire pentru ultimele 3 LOTURI aferente tronsonului de cale ferată CRAIOVA – DROBETA TURNU SEVERIN – CARANSEBEȘ, pentru achiziția publică a serviciilor de proiectare și execuție a lucrărilor de reabilitare.

Aceste documentații transmise miercuri, 26 aprilie 2023, în SEAP, fac obiectul a două proceduri de achiziție publică pentru proiectare și execuție lucrări de reabilitare pentru Lotul 4 și Lotul 5, respectiv Lotul 6.

Procedura 1
LOT 4: CAP X DROBETA TURNU SEVERIN – CAP X BĂILE HERCULANE, km 362+632 – km 404+250 (41,618 km)
Valoare estimată: 1.467.607.032,41 lei, fără TVA
Durata proiectării și execuției lucrărilor: 72 luni (12 luni proiectare și 60 de luni execuție lucrări)

LOT 5: CAP X BĂILE HERCULANE – CAP X PO NOU POARTA, KM 404+250 – KM 436+887 (32,637 km)
Valoare estimată:1.458.989.782,23 lei, fără TVA
Durata proiectării și execuției lucrărilor: 60 luni (12 luni proiectare și 48 de luni execuție lucrări)

Procedura 2
LOT 6: CAP X PO NOU POARTA – CARANSEBES KM 436+887 – KM 474+046,53 (37,160 km)
Valoare estimată: 1.331.527.894,38 lei, fără TVA
Durata proiectării și execuției lucrărilor: 72 luni (12 luni proiectare și 60 de luni execuție lucrări)

Valoarea totală estimată pentru achiziția publică ultimelor 3 LOTURI (proiectare și execuție lucrări) este de 4.258.124.709,02 lei, fara TVA, iar sursa de finanțare va fi asigurată din fonduri externe nerambursabile prin Programul Transporturi (PT) 2021-2027 și Bugetul de Stat.

Principalele obiective feroviare incluse în ultimele 3 LOTURI sunt:
111,415 km reabilitați;
64 de poduri
264 de podețe
1 tunel nou (1.279m);
modernizarea tunelului Rachitoberg;
reabilitarea tunelurilor Feneș și Tîmpa;
panouri fonoabsorbante;
sistemul eurupean de management al traficului (ERMS) pe întregul tronson;
lucrări civile în stații;
lucrări de semnalizare și telecomunicații;
lucrări specifice protecției mediului.
De asemenea, menționăm faptul că, scopul general ale implementării proiectului de REABILITARE A LINIEI DE CALE FERATĂ CRAIOVA – DROBETA TURNU SEVERIN – CARANSEBEȘ (225,287 km) este:
îmbunătățirea infrastructurii pentru cresterea vitezei de circulație la valori cuprinse între 120 km/h și 160 km/h;
modernizarea instalațiilor de electrificare pe toată lungimea tronsonului (25 kV);
mărirea capacității de tranzit;
asigurarea interoperabilității prin implementarea STI, în special în ceea ce priveste sarcina pe osie (22,5 t), gabaritul de încărcare (C), lungimea liniilor din stații si haltele de miscare, facilitățile pentru persoanele cu dizabilități;
modernizarea stațiilor și a haltelor de mișcare;
modernizare poduri, podețe;
reabilitarea/modernizarea clădirilor stațiilor de călători, incluzând construcțiile pasarelelor şi/sau tunelurilor pietonale, ridicarea nivelului peroanelor, în conformitate cu standardele europene în vigoare;
montarea de panouri fonoabsorbante și/sau soluții alternative de reducere a nivelului de zgomot;
instalații de centralizare electronică noi, în stații și introducerea sistemului de siguranță ERTMS (ETCS nivel 2 + GSM-R)
reducerea valorii maxime a declivității pe secțiunile unde aceasta depășește 18 ‰

Nu în ultimul rând, precizăm faptul că, linia de cale ferată Craiova – Drobeta Turnu Severin – Caransebeș se află pe Coridoul Orient/Est Mediteranean și beneficiază de cea mai mare finanțare în cadrul Programului Transport (PT), fiind, de asemenea, inclusă în Planul investițional pentru dezvoltarea infrastructurii feroviare pentru perioada 2020 – 2030.

 


Re: Modernizare CF Craiova - Caransebeș orex

START OFICIAL la LICITAȚIA pentru LOTUL 6 de pe tronsonul CRAIOVA – DROBETA TURNU SEVERIN – CARANSEBEȘ proiectare și modernizare –
Compania Naţională de Căi Ferate “CFR” SA a lansat licitaţia pentru achiziţia serviciilor de proiectare şi execuţie lucrări de modernizare pe secțiunea POARTA – CARANSEBEȘ (LOTUL 6), aferent obiectivului CRAIOVA – DROBETA TURNU SEVERIN – CARANSEBEȘ (225,287 km).

Valoarea financiară estimată a contractului este de 1.331.527.894,38 lei fără TVA, sursa de finanţare fiind asigurată din fonduri externe nerambursabile, aferente Programului Transporturi (PT) 2021 – 2027.

Achizția publică prevede o durată de 72 luni pentru proiectarea și execuția lucrărilor de modernizare pe secțiunea POARTA – CARANSEBEȘ (LOTUL 6), în lungime de 37,160 km, de la Punctul de Oprire nou Poarta, km 436+887 la Caransebeș, km 474+046, 12 luni fiind termenul pentru elaborarea proiectului și 60 de luni pentru execuția lucrărilor.

Principalele obiective feroviare incluse în programul de modernizare pe LOTUL 6 sunt:
► 37,160 km pentru viteza maximă de circulație de 160 km/h
► 7 stații/halte
► 18 de poduri
► 65 de podețe
► 18 pasaje inferioare și superioare
► 2 tuneluri noi cu cale ferată dublă la Poarta de 500 m, respectiv 305 m
► 2 tuneluri reabilitate – Feneș și Tâmpa
► 10 de treceri la nivel cu calea ferată
► 2 Puncte de Oprire (PO), la Poarta și Petroșnița
► construcții civile în stațiile Teregova, Armeniș, Slatina Timiș, Vălișoara, Balta Sărată și în haltele Valea Timișului, Caransebeș
► dublare de linie pe secțiunile PO nou Poarta – Teregova, Slatina Timiș – Vălișoara, Vălișoara – Balta Sărată
► modernizarea instalațiilor de semnalizare/centralizare/telecomunicații, bariere automate la trecerile la nivel, panouri fonoabsorbante
► sistemul eurupean de management al traficului (ERMS) pe întregul tronson
► lucrări specific protecției mediului.

De asemenea, menționăm faptul că, scopul general ale implementării proiectului de REABILITARE A LINIEI DE CALE FERATĂ CRAIOVA – DROBETA TURNU SEVERIN – CARANSEBEȘ (225,287 km) este:
→ îmbunătățirea infrastructurii pentru cresterea vitezei de circulație la valori cuprinse între viteza de 120 km/h și cea de 160 km/h;
→ modernizarea instalațiilor de electrificare pe toată lungimea tronsonului (25 kV);
→ mărirea capacității de tranzit;
→ asigurarea interoperabilității prin implementarea STI, în special în ceea ce priveste sarcina pe osie (22,5 t), gabaritul de încărcare (C), lungimea liniilor din stații si haltele de miscare, facilitățile pentru persoanele cu dizabilități;
→ modernizarea stațiilor și a haltelor de mișcare;
→ modernizare poduri, podețe
→ reabilitarea/modernizarea clădirilor stațiilor de călători, incluzând construcțiile pasarelelor şi/sau tunelurilor pietonale, ridicarea nivelului peroanelor, în conformitate cu standardele europene în vigoare;
→ montarea de panouri fonoabsorbante și/sau soluții alternative de reducere a nivelului de zgomot;
→ instalații de centralizare electronică noi, în stații și introducerea sistemului de siguranță ERTMS (ETCS nivel 2 + GSM-R);
→ reducerea valorii maxime a declivității pe secțiunile unde aceasta depășește 18 ‰

Nu în ultimul rând, precizăm faptul că, linia de cale ferată Craiova – Drobeta Turnu Severin – Caransebeș se află pe Coridoul Orient/Est Mediteranean și beneficiază de cea mai mare finanțare în cadrul Programului Transport (PT), fiind, de asemenea, inclusă în Planul investițional pentru dezvoltarea infrastructurii feroviare pentru perioada 2020 – 2030.

Anunţul de participare la procedura licitaţie deschisă şi documentaţia de atribuire sunt disponibile în în Sistemul Electronic al Achizitiilor Publice (SEAP), la adresa www.e-licitatie.ro. Termenul limită pentru primirea ofertelor este 26.06.2023.

 


Home page  • 
Parent forum: Lucrări de modernizare și de extindere a infrastructurii feroviare din România  • 
Choose destination

Since our 2406 forum members have written 432394 posts in 5381 topics and 518 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use