Topic: Trenurile Alstom Metropolis (BM4)
862 posts, 255577 views
📖 Pagination options
- Budy187
-
Posted:
-
Re: Trenurile Alstom Metropolis (BM4)
Budy187
Trist faptul ca Metrorex nu face nici un soi de push asupra Alstom atât mediatic (la nivel european) cât și financiar cu privire la Metropolis (având în vedere ca se încalcă contractul). Nevoia cronica de rame noi în București și creșterea accelerata a nr. de călători care va egala în curând numărul pre-pandemie nu pare sa intereseze prea mult aceasta companie. Suntem în aprilie și nu exista nimic concret ca și grafic de livrări. Sa fim mulțumiți dacă primim ceva anul asta, zic.
Trist faptul ca Metrorex nu face nici un soi de push asupra Alstom atât mediatic (la nivel european) cât și financiar cu privire la Metropolis (având în vedere ca se încalcă contractul). Nevoia cronica de rame noi în București și creșterea accelerata a nr. de călători care va egala în curând numărul pre-pandemie nu pare sa intereseze prea mult aceasta companie. Suntem în aprilie și nu exista nimic concret ca și grafic de livrări. Sa fim mulțumiți dacă primim ceva anul asta, zic.
- orex
-
Posted:
-
Re: Trenurile Alstom Metropolis (BM4)
orex
Conform celor spuse de dl. Stanciu, CEO Alstom Romania, primul tren ajunge in tara in august a.c.
Detaliile le puteti avea din emisiunea ”Culisele statului paralel” din data de 05.04.2023, in care a fost invitat si presedintele CA al Metrorex, dl. Barbu.
Deh, dau intaietate comenzilor din Brazilia, a.i. in februarie a.c. au livrat primul tren pentru linia 8 Diamante si linia 9 Esmeralda in Sao Paulo.
Conform celor spuse de dl. Stanciu, CEO Alstom Romania, primul tren ajunge in tara in august a.c.
Detaliile le puteti avea din emisiunea ”Culisele statului paralel” din data de 05.04.2023, in care a fost invitat si presedintele CA al Metrorex, dl. Barbu.
Deh, dau intaietate comenzilor din Brazilia, a.i. in februarie a.c. au livrat primul tren pentru linia 8 Diamante si linia 9 Esmeralda in Sao Paulo.
- dinudr
-
Posted:
-
Re: Trenurile Alstom Metropolis (BM4)
dinudr
Un alt contract facut probabil ,,pe genunchi,,. Oare de ce nu sunt prevazute penalizari pentru firma Alstom care a castigat licitatia? Doar partea romana are obligatii, firma franceza nu-si poate respecta termenele asumate? Nu are chiar nici o obligatie? Nu sunt prevazute nici un fel de sanctiuni pt nerespectarea termenelor contractuale? De ce acceptam sa fim tratati ca un stat bananier? Ne multumim chiar cu orice? Ar trebui data in judecata aceasta firma Alstom , chiar la instante internationale si obligata sa plateasca penalitati pt nerespectarea obligatiilor contractuale. Primul tren trebuia sa vina cel tarziu in ianuarie 2023 si pana in iunie si restul de 12 trenuri.
Un alt contract facut probabil ,,pe genunchi,,. Oare de ce nu sunt prevazute penalizari pentru firma Alstom care a castigat licitatia? Doar partea romana are obligatii, firma franceza nu-si poate respecta termenele asumate? Nu are chiar nici o obligatie? Nu sunt prevazute nici un fel de sanctiuni pt nerespectarea termenelor contractuale? De ce acceptam sa fim tratati ca un stat bananier? Ne multumim chiar cu orice? Ar trebui data in judecata aceasta firma Alstom , chiar la instante internationale si obligata sa plateasca penalitati pt nerespectarea obligatiilor contractuale. Primul tren trebuia sa vina cel tarziu in ianuarie 2023 si pana in iunie si restul de 12 trenuri.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Trenurile Alstom Metropolis (BM4)
andrei11
Ai citit contractul să vezi situaţiile de întârzieri nepenalizabile ?
Ai citit contractul să vezi situaţiile de întârzieri nepenalizabile ?
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Trenurile Alstom Metropolis (BM4)
shoppy
A iesit MT/Mrex sa spuna ca ei si-au facut toata treaba / au platiti tot ce era de platit?
A iesit MT/Mrex sa spuna ca ei si-au facut toata treaba / au platiti tot ce era de platit?
- orex
-
Posted:
-
Re: Trenurile Alstom Metropolis (BM4)
orex
Te rog sa remarci, aici, ca gresesti flagrant! De ce?
Clauza de livrare a primului tren, asa cum rezulta si din ”graficul de receptie si plati”, anexa a caietului de sarcini, prevazut in documentatia de atribuire a licitatiei, este de 30 de luni de la semnarea contractului.
Contractul a fost perfectat la data de 02.12.2020.
Deci, timp de respiro, fara nicio problema, conform clauzelor contractuale, domnii de la ALSTOM mai au pana pe 02. 06.2023! Dupa...incepe saga!
dinudr wrote here:
Un alt contract facut probabil ,,pe genunchi,,. Oare de ce nu sunt prevazute penalizari pentru firma Alstom care a castigat licitatia? Doar partea romana are obligatii, firma franceza nu-si poate respecta termenele asumate? Nu are chiar nici o obligatie? Nu sunt prevazute nici un fel de sanctiuni pt nerespectarea termenelor contractuale? De ce acceptam sa fim tratati ca un stat bananier? Ne multumim chiar cu orice? Ar trebui data in judecata aceasta firma Alstom , chiar la instante internationale si obligata sa plateasca penalitati pt nerespectarea obligatiilor contractuale. Primul tren trebuia sa vina cel tarziu in ianuarie 2023 si pana in iunie si restul de 12 trenuri.
Te rog sa remarci, aici, ca gresesti flagrant! De ce?
Clauza de livrare a primului tren, asa cum rezulta si din ”graficul de receptie si plati”, anexa a caietului de sarcini, prevazut in documentatia de atribuire a licitatiei, este de 30 de luni de la semnarea contractului.
Contractul a fost perfectat la data de 02.12.2020.
Deci, timp de respiro, fara nicio problema, conform clauzelor contractuale, domnii de la ALSTOM mai au pana pe 02. 06.2023! Dupa...incepe saga!
- cosminduru
-
Posted:
-
Re: Trenurile Alstom Metropolis (BM4)
cosminduru
Probabil ei au luat în considerare acel termen și au calculat și o perioadă de grație/prelungire cu eventuale penalizări acceptate pentru nelivrare la timp. August este la 2 luni de iunie, probabil că se vor încadra în 90 de zile și nu vor păți nimic. 2 septembrie ar fi deci o dată cu adevărat limită.. dincolo de care se poate pune problema rezilierii.
Probabil ei au luat în considerare acel termen și au calculat și o perioadă de grație/prelungire cu eventuale penalizări acceptate pentru nelivrare la timp. August este la 2 luni de iunie, probabil că se vor încadra în 90 de zile și nu vor păți nimic. 2 septembrie ar fi deci o dată cu adevărat limită.. dincolo de care se poate pune problema rezilierii.
- subway guru
-
Posted:
-
- punmeister
-
Posted:
-
Re: Trenurile Alstom Metropolis (BM4)
punmeister
Exact, pana la urma nu este vina Alstom pentru faptul ca semiconductoarele, in special cele de putere (IGBTuri, diode de putere) necesare pentru invertoare se fac in tara unde Xi Jinping e jupan.
Exact, pana la urma nu este vina Alstom pentru faptul ca semiconductoarele, in special cele de putere (IGBTuri, diode de putere) necesare pentru invertoare se fac in tara unde Xi Jinping e jupan.
- orex
-
Posted:
-
Re: Trenurile Alstom Metropolis (BM4)
orex
Mai musti la toate chiftelele?!
Cum ”draq” in iunie 2022, au lansat fabricatia, la Taubaté, pentru ramele liniilor 8 – Diamond și 9 – Emerald din São Paulo si-n februarie 2023 au livrat primul tren? Aveau amanet la XI?!
Mai musti la toate chiftelele?!
Cum ”draq” in iunie 2022, au lansat fabricatia, la Taubaté, pentru ramele liniilor 8 – Diamond și 9 – Emerald din São Paulo si-n februarie 2023 au livrat primul tren? Aveau amanet la XI?!
- dinudr
-
Posted:
-
Re: Trenurile Alstom Metropolis (BM4)
dinudr
Am mers pe informatiile oficiale. Declaratiile doamnei Miclaus, directorul general Metrorex. Nu pare o habarnista, nu cred ca a facut afirmatii gratuite. Din ce am vazut, primul tren era vorba ca va fi livrat in sept-oct 2022. Apoi a venit un nou termen-decembrie 2022 urmand ca in urmatoarele luni sa vina si restul. Apoi un nou termen martie2023. Nu vorbesc de toate cele 13 trenuri, vorbesc doar de prototip, deci de primul tren. Deci nu este vorba de o amanare de 1-2 luni, as fi inteles. Dar, hai sa fim seriosi , acest lant de amanari care vad ca devin o regula din partea acestei firme producatoare tradeaza o crasa neseriozitate si lipsa de respect pt noi ca popor si pt statul roman.
Desi suntem europeni ca si ei, vad ca au prioritate contractele din America de Sud, pe ei ii respecta mai mult ,iar pe noi ne desconsidera si ne trateaza ca pe un stat /popor de categoria a IV-a. Si noi admitem fara sa cracnim toate aceste amanari fara nici o reactie din partea Ministerul Transporturilor. Chiar nici o sanctiune, nici o penalizare, termenele acestui contract se pot lungi si intinde la nesfarsit precum guma de mestecat? Un contract tb sa fie foarte clar pt ambele parti, cu niste drepturi si niste obligatii. Nu se respecta de catre una din parti- asta trebuie sa atraga dupa sine penalizari sau chiar rezilierea contractului. Firma respectiva daca nu mai poate produce trenuri sa se apuce de agricultura, graul creste doar cu un sol bun , lumina si niste apa. Nu e obligatoriu sa produca trenuri de metrou, sa ii lase pe cei care pot face asta, daca nu, sa spuna ,,pass,, .
Si este si mai deranjant faptul ca oamenilor li se pare aproape normal ( cel putin unora de aici, fara sa dau nume ) sa fim amanati a nu stiu cata oara. Deci, lipsa de reactie si atitudinea. Am asteptat 9 ani sa se construiasca aceasta treime de magistrala(1 segment din cele 3 este gata) , trebuie sa asteptam 2-3-4-5 ani pana firma Alstom catadicseste sa ne livreze trenurile? Sunt totusi 13 trenuri, nu 100. Credeti ca state ca Germania, Olanda, Danemarca sau Norvegia lasau lucrurile asa si nu exista nici o reactie oficiala daca erau ,,duse cu presul,, cu amanari peste amanari de aceasta firma Asltom? Ce-as face eu in locul Ministerului Transporturilor : as anula licitatia si as da castig de cauza firmei care s-a situat pe locul 2, fara nici o discutie. Pentru toate 13 cu eventual inca 17 trenuri. Iar firmei Alstom i-as da interdictie 10 ani sa mai participe la alte licitatii pt. neseriozitate.
Si inca ceva, daca un contract are un termen, asta nu inseamna neaparat ca trenurile trebuie livrate in ultima zi a acelui termen. Nu trebuie sa livreze trenurile neaparat la 30 iunie 2023 si probabil ca nu vor livra niciunul pana la aceasta data. Am voie sa fac o presupunere? Nu de alta,dar pana acum amanarile au fost o certitudine.
Am mers pe informatiile oficiale. Declaratiile doamnei Miclaus, directorul general Metrorex. Nu pare o habarnista, nu cred ca a facut afirmatii gratuite. Din ce am vazut, primul tren era vorba ca va fi livrat in sept-oct 2022. Apoi a venit un nou termen-decembrie 2022 urmand ca in urmatoarele luni sa vina si restul. Apoi un nou termen martie2023. Nu vorbesc de toate cele 13 trenuri, vorbesc doar de prototip, deci de primul tren. Deci nu este vorba de o amanare de 1-2 luni, as fi inteles. Dar, hai sa fim seriosi , acest lant de amanari care vad ca devin o regula din partea acestei firme producatoare tradeaza o crasa neseriozitate si lipsa de respect pt noi ca popor si pt statul roman.
Desi suntem europeni ca si ei, vad ca au prioritate contractele din America de Sud, pe ei ii respecta mai mult ,iar pe noi ne desconsidera si ne trateaza ca pe un stat /popor de categoria a IV-a. Si noi admitem fara sa cracnim toate aceste amanari fara nici o reactie din partea Ministerul Transporturilor. Chiar nici o sanctiune, nici o penalizare, termenele acestui contract se pot lungi si intinde la nesfarsit precum guma de mestecat? Un contract tb sa fie foarte clar pt ambele parti, cu niste drepturi si niste obligatii. Nu se respecta de catre una din parti- asta trebuie sa atraga dupa sine penalizari sau chiar rezilierea contractului. Firma respectiva daca nu mai poate produce trenuri sa se apuce de agricultura, graul creste doar cu un sol bun , lumina si niste apa. Nu e obligatoriu sa produca trenuri de metrou, sa ii lase pe cei care pot face asta, daca nu, sa spuna ,,pass,, .
Si este si mai deranjant faptul ca oamenilor li se pare aproape normal ( cel putin unora de aici, fara sa dau nume ) sa fim amanati a nu stiu cata oara. Deci, lipsa de reactie si atitudinea. Am asteptat 9 ani sa se construiasca aceasta treime de magistrala(1 segment din cele 3 este gata) , trebuie sa asteptam 2-3-4-5 ani pana firma Alstom catadicseste sa ne livreze trenurile? Sunt totusi 13 trenuri, nu 100. Credeti ca state ca Germania, Olanda, Danemarca sau Norvegia lasau lucrurile asa si nu exista nici o reactie oficiala daca erau ,,duse cu presul,, cu amanari peste amanari de aceasta firma Asltom? Ce-as face eu in locul Ministerului Transporturilor : as anula licitatia si as da castig de cauza firmei care s-a situat pe locul 2, fara nici o discutie. Pentru toate 13 cu eventual inca 17 trenuri. Iar firmei Alstom i-as da interdictie 10 ani sa mai participe la alte licitatii pt. neseriozitate.
Si inca ceva, daca un contract are un termen, asta nu inseamna neaparat ca trenurile trebuie livrate in ultima zi a acelui termen. Nu trebuie sa livreze trenurile neaparat la 30 iunie 2023 si probabil ca nu vor livra niciunul pana la aceasta data. Am voie sa fac o presupunere? Nu de alta,dar pana acum amanarile au fost o certitudine.
- punmeister
-
Posted:
-
Re: Trenurile Alstom Metropolis (BM4)
punmeister
Daca ai fi in stare sa citesti si presa de specialitate, ai vedea ca Alstom cat si ALTII (CAF la Oslo imi vine in cap) au avut probleme in onorarea livrarilor. In cazul Alstom au fost intarzieri de exemplu cu ICNG in Olanda, tramvaiele Flexity Classic pentru Duisburg, ramele de metrou 7000/8000 pentru Barcelona si chiar sistarea livrarilor de tramvaie noi la Zurich din EXACT aceleasi considerente.
Asta se intampla cand intregul lant de aprovizionare este afectat de factori externi cum ar fi razboaie/lockdownuri si restrictii sau faptul ca semiconductoarele esentiale se fac intr-o tara nu tocmai friendly cu vestul (ca sa nu dau mult in politic si pmdv despre China comunista si blocul BRICS).
Daca ai fi in stare sa citesti si presa de specialitate, ai vedea ca Alstom cat si ALTII (CAF la Oslo imi vine in cap) au avut probleme in onorarea livrarilor. In cazul Alstom au fost intarzieri de exemplu cu ICNG in Olanda, tramvaiele Flexity Classic pentru Duisburg, ramele de metrou 7000/8000 pentru Barcelona si chiar sistarea livrarilor de tramvaie noi la Zurich din EXACT aceleasi considerente.
Asta se intampla cand intregul lant de aprovizionare este afectat de factori externi cum ar fi razboaie/lockdownuri si restrictii sau faptul ca semiconductoarele esentiale se fac intr-o tara nu tocmai friendly cu vestul (ca sa nu dau mult in politic si pmdv despre China comunista si blocul BRICS).
- dinudr
-
Posted:
-
Re: Trenurile Alstom Metropolis (BM4)
dinudr
Sunt de acord ca sunt anumite greutati, dar totusi ma asteptam ca macar primul tren sa-si faca aparitia. Vorbim totusi de 28 de luni de la semnarea constractului. Si totusi, aceleasi procesoare pt trenurile pt Brazilia s-au gasit. Repet, faptul ca un contract are un termen, asta nu inseamna obligatoriu ca primul tren sa vina chiar in ultima zi a acelui termen. Iar reprezentantii firmei producatoare au dat dovada de lipsa de comunicare, practic au tacut ca pestii, ( ma asteptam totusi la o declaratie de presa,o explicatie, o scuza ) nu e permis sa lasi o capitala europeana cu un numar insuficient de trenuri de metrou ( cu disconfortul aferent ) cand ai castigat o licitatie, deci asta presupune ca esti cel mai bun. Ti-ai asumat implicit si niste obligatii, nu? Iar personal nu cred ca China ar avea ceva contra Frantei sau a Romaniei, iar daca are ceva contra Americii are datorita scandalului legat problema Huawei. Iar daca SUA nu restrictiona firma Huawei, Apple (Iphone) ar fi avut soarta Nokiei,pt ca Huawei trecuse deja pe locul I la vanzari. Cam asa cu libera concurenta. Imi aminteste de zicala: ,,Toti suntem egali, doar ca unii sunt mai egali decat altii,,. Dar...sa n-o dam in politica.
Sunt de acord ca sunt anumite greutati, dar totusi ma asteptam ca macar primul tren sa-si faca aparitia. Vorbim totusi de 28 de luni de la semnarea constractului. Si totusi, aceleasi procesoare pt trenurile pt Brazilia s-au gasit. Repet, faptul ca un contract are un termen, asta nu inseamna obligatoriu ca primul tren sa vina chiar in ultima zi a acelui termen. Iar reprezentantii firmei producatoare au dat dovada de lipsa de comunicare, practic au tacut ca pestii, ( ma asteptam totusi la o declaratie de presa,o explicatie, o scuza ) nu e permis sa lasi o capitala europeana cu un numar insuficient de trenuri de metrou ( cu disconfortul aferent ) cand ai castigat o licitatie, deci asta presupune ca esti cel mai bun. Ti-ai asumat implicit si niste obligatii, nu? Iar personal nu cred ca China ar avea ceva contra Frantei sau a Romaniei, iar daca are ceva contra Americii are datorita scandalului legat problema Huawei. Iar daca SUA nu restrictiona firma Huawei, Apple (Iphone) ar fi avut soarta Nokiei,pt ca Huawei trecuse deja pe locul I la vanzari. Cam asa cu libera concurenta. Imi aminteste de zicala: ,,Toti suntem egali, doar ca unii sunt mai egali decat altii,,. Dar...sa n-o dam in politica.
📖 Pagination options