Topic: Proiect de traversare a Pieței Unirii cu tramvaiul (și de unire a liniilor 21 și 32)
44 posts, 11411 views
📖 Pagination options
- Chev Celios
-
Posted:
-
Re: Proiect de traversare a Pieței Unirii cu tramvaiul (și de unire a liniilor 21 și 32)
Chev Celios
Cea mai buna varianta pentru Piata Unirii si unirea celor doua linii este ca intreaga piata sa devina pietonala, tramvaiul sa o ia pe la fantani si pastrate cateva cai pentru trecerea transportului public( autobuze/tramvaie/taxi/ ridesharing cand au de lasat la uniri sau de luat), vehicule de urgenta, ETC.
Cea mai buna varianta pentru Piata Unirii si unirea celor doua linii este ca intreaga piata sa devina pietonala, tramvaiul sa o ia pe la fantani si pastrate cateva cai pentru trecerea transportului public( autobuze/tramvaie/taxi/ ridesharing cand au de lasat la uniri sau de luat), vehicule de urgenta, ETC.
- Mircea G
-
Posted:
-
Re: Proiect de traversare a Pieței Unirii cu tramvaiul (și de unire a liniilor 21 și 32)
Mircea G
Felicitari pt revenirea la " sistematizarea" din epoca de aur cind au fost desfiintate toate mijloacele de transport din piata si s-a nenorocit transportul public ! Sper ca se va putea trece macar cu " piciorul " !?
Aveti niste idei ..... " Inainte de construirea centrului civic, prin piata treceau vreo 8 linii de tramvai (7, 8, 12, 13, 14, 15, 23, 30, 32), 7 de troleibuz (73, 74, 76, 82, 83, 94, 95), aproape 20 linii de autobuz (103, 116, 117, 120, 131, 132, 135, 142, 144, 175, 181, 231, 232, 235, 275, 300, 313, 323, 331) si 7 linii de maxi-taxi (502, 511, 514, 515, 516, 517, 520).
In 1989 niciun tramvai nu mai trecea prin Piata Unirii " https://www.simplybucharest.ro/?p=961
Felicitari pt revenirea la " sistematizarea" din epoca de aur cind au fost desfiintate toate mijloacele de transport din piata si s-a nenorocit transportul public ! Sper ca se va putea trece macar cu " piciorul " !?
Aveti niste idei ..... " Inainte de construirea centrului civic, prin piata treceau vreo 8 linii de tramvai (7, 8, 12, 13, 14, 15, 23, 30, 32), 7 de troleibuz (73, 74, 76, 82, 83, 94, 95), aproape 20 linii de autobuz (103, 116, 117, 120, 131, 132, 135, 142, 144, 175, 181, 231, 232, 235, 275, 300, 313, 323, 331) si 7 linii de maxi-taxi (502, 511, 514, 515, 516, 517, 520).
In 1989 niciun tramvai nu mai trecea prin Piata Unirii " https://www.simplybucharest.ro/?p=961
- Costin
-
Posted:
-
Re: Proiect de traversare a Pieței Unirii cu tramvaiul (și de unire a liniilor 21 și 32)
Costin
Unde ai vazut tu ca se propune desfiintarea transportului public, in proiectul Asociatiei si in discutiile din acest topic? Ce sens are mesajul tau?
Unde ai vazut tu ca se propune desfiintarea transportului public, in proiectul Asociatiei si in discutiile din acest topic? Ce sens are mesajul tau?
- Mircea G
-
Posted:
-
Re: Proiect de traversare a Pieței Unirii cu tramvaiul (și de unire a liniilor 21 și 32)
Mircea G
Mesajul la care am raspuns are ideea asta . Voalat , asta are ca mesaj .
Mesajul la care am raspuns are ideea asta . Voalat , asta are ca mesaj .
- Costin
-
Posted:
-
Re: Proiect de traversare a Pieței Unirii cu tramvaiul (și de unire a liniilor 21 și 32)
Costin
Nu se vede, nu exista. Nu e loc de conspiratii sau mesaje ascunse aici. Pastrati discutia relevanta si transparenta, daca nu aveti cum sa contribuiti in acest spirit, atunci mai bine nu o faceti deloc, decat sa poluati topicul inutil.
Nu se vede, nu exista. Nu e loc de conspiratii sau mesaje ascunse aici. Pastrati discutia relevanta si transparenta, daca nu aveti cum sa contribuiti in acest spirit, atunci mai bine nu o faceti deloc, decat sa poluati topicul inutil.
- 1689
-
Posted:
-
Re: Proiect de traversare a Pieței Unirii cu tramvaiul (și de unire a liniilor 21 și 32)
1689
Eu cred ca o bucla ampla de intoarcere prin fata magazinului Unirea (care sa o inlocuiasca pe cea de la Mitroplolie) ar fi o varianta. Ca e pastrata ca varianta de rezerva sau ca o noua optiune pentru 32, asta ramine de discutat.
Pe vremuri, nici un tramvai nu intorcea in piata (dar, atunci, erau suficiente tramvaie pentru trasee gen 15 care taia orasul in doua…).
Alternativ, as pastra bucla de la Mitropolie ca varianta de rezerva in cazul in care exista blocaje in trafic si as extinde terminalul Sfinta Vineri la doua linii de intoarcere (unde sa vina - eventual - 32).
Transformarea Pietii Unirii intr-un fel de Grand Central Bucuresti nu cred ca e o optiune viabila…
M1/3 si M2 sint deja supra-solicitate cind ajung la Unirea, a aduce trafic suplimentar (5/21/etc.) ar duce doar la aglomerare inutila…
In esenta, cred ca trebuie sa ne intrebam ce probleme de conectivitate vrem ca aceasta reconfigurare sa rezolve…
Clar, cartierul Rahova, care nu va avea metrou in urmatorii 10-20 de ani (realist…)
Unde vor (si nu pot) sa ajunga usor ? Nordul orasului - pe primul loc.
Cum pot sa ajunga acolo ? Pai M2 e prima optiune - suprasolicitat deja. Alternativa ? Un 5 care merge fluent si intoarce in piata (reabilitare linie pe Barbu Vacarescu si conexiune facila/directa)? Un 5 prelungit la Depoul Alexandria( si care sa inlocuiasca 32 cu frecventa acceptabila ?)
Eu cred ca o bucla ampla de intoarcere prin fata magazinului Unirea (care sa o inlocuiasca pe cea de la Mitroplolie) ar fi o varianta. Ca e pastrata ca varianta de rezerva sau ca o noua optiune pentru 32, asta ramine de discutat.
Pe vremuri, nici un tramvai nu intorcea in piata (dar, atunci, erau suficiente tramvaie pentru trasee gen 15 care taia orasul in doua…).
Alternativ, as pastra bucla de la Mitropolie ca varianta de rezerva in cazul in care exista blocaje in trafic si as extinde terminalul Sfinta Vineri la doua linii de intoarcere (unde sa vina - eventual - 32).
Transformarea Pietii Unirii intr-un fel de Grand Central Bucuresti nu cred ca e o optiune viabila…
M1/3 si M2 sint deja supra-solicitate cind ajung la Unirea, a aduce trafic suplimentar (5/21/etc.) ar duce doar la aglomerare inutila…
In esenta, cred ca trebuie sa ne intrebam ce probleme de conectivitate vrem ca aceasta reconfigurare sa rezolve…
Clar, cartierul Rahova, care nu va avea metrou in urmatorii 10-20 de ani (realist…)
Unde vor (si nu pot) sa ajunga usor ? Nordul orasului - pe primul loc.
Cum pot sa ajunga acolo ? Pai M2 e prima optiune - suprasolicitat deja. Alternativa ? Un 5 care merge fluent si intoarce in piata (reabilitare linie pe Barbu Vacarescu si conexiune facila/directa)? Un 5 prelungit la Depoul Alexandria( si care sa inlocuiasca 32 cu frecventa acceptabila ?)
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Proiect de traversare a Pieței Unirii cu tramvaiul (și de unire a liniilor 21 și 32)
shoppy
Grand Central Unirii deja exista doar ca este extrem de incomod de folosit pentru cei care schimba, practic nu se poate face o calatorie dus-intors cu schimbat la Unirii fara sa fie nevoie sa traversezi o strada sau sa parcurgi pasajul de legatura, trebuie investit pentru imbunatatirea confortul celor care schimba, ca mijloacele sunt aglomerate nu inseamna ca nu mai investim de frica ca o sa devina si mai aglomerate
Asta cu "sa vedem cine unde merge si sa-i rezolvam doar pe acestia" este gandire reactiva, trebuie gandit proactiv si cu spatiu de extindere pentru viitor.
Daca vrei transport in comun performant, spatii pietonale si turism atunci este nevoie de un Grand Central Unirii modern si performant, altfel ramanem cu dictatura soferilor de masini personale.
Grand Central Unirii deja exista doar ca este extrem de incomod de folosit pentru cei care schimba, practic nu se poate face o calatorie dus-intors cu schimbat la Unirii fara sa fie nevoie sa traversezi o strada sau sa parcurgi pasajul de legatura, trebuie investit pentru imbunatatirea confortul celor care schimba, ca mijloacele sunt aglomerate nu inseamna ca nu mai investim de frica ca o sa devina si mai aglomerate
Asta cu "sa vedem cine unde merge si sa-i rezolvam doar pe acestia" este gandire reactiva, trebuie gandit proactiv si cu spatiu de extindere pentru viitor.
Daca vrei transport in comun performant, spatii pietonale si turism atunci este nevoie de un Grand Central Unirii modern si performant, altfel ramanem cu dictatura soferilor de masini personale.
- Vasile52
-
Posted:
-
Re: Proiect de traversare a Pieței Unirii cu tramvaiul (și de unire a liniilor 21 și 32)
Vasile52
A aparut posterul pentru consultarea publica.
Sursa
Pe poster se vede ca proiectanti ar fi ales o solutie...
Sunt sigur ca asociatia va trimite propuneri, dar ar trebui sa ne mobilizam si noi membrii obisnuitii ai forumului sa transmitem ca asta nu este o solutie buna si ca nu asta ne dorim. Eu va incurajez ca atunci cand apare proiectul pe site-ul pmb sa va transmiteti opiniile mai ales ca dureaza doar cateva minute.
A aparut posterul pentru consultarea publica.
Sursa
Pe poster se vede ca proiectanti ar fi ales o solutie...
Sunt sigur ca asociatia va trimite propuneri, dar ar trebui sa ne mobilizam si noi membrii obisnuitii ai forumului sa transmitem ca asta nu este o solutie buna si ca nu asta ne dorim. Eu va incurajez ca atunci cand apare proiectul pe site-ul pmb sa va transmiteti opiniile mai ales ca dureaza doar cateva minute.
- Utilizator anonim 2
-
Posted:
-
Re: Proiect de traversare a Pieței Unirii cu tramvaiul (și de unire a liniilor 21 și 32)
Utilizator anonim 2
Frumos...As fi desenat si eu chestia aia cind aveam 5 ani.
Frumos...As fi desenat si eu chestia aia cind aveam 5 ani.
- Vasile52
-
Posted:
-
Re: Proiect de traversare a Pieței Unirii cu tramvaiul (și de unire a liniilor 21 și 32)
Vasile52
Practic tot ce au facut a fost sa confirme solutia propusa de municipalitate acum ceva anii buni. Asta a devenit trend-ul la Metroul SA, oferit solutia cea mai usor si ieftina de proiectat, nu conteaza daca e buna sau proasta.. Bani aruncati degeaba pe studii... Probabil nici nu au cautat alternative.
Practic tot ce au facut a fost sa confirme solutia propusa de municipalitate acum ceva anii buni. Asta a devenit trend-ul la Metroul SA, oferit solutia cea mai usor si ieftina de proiectat, nu conteaza daca e buna sau proasta.. Bani aruncati degeaba pe studii... Probabil nici nu au cautat alternative.
- alexandru_gr
-
Posted:
-
Re: Proiect de traversare a Pieței Unirii cu tramvaiul (și de unire a liniilor 21 și 32)
alexandru_gr
Dacă ma chinui și eu pot face o schiță mult mai bună și pe telefon.
Dacă ma chinui și eu pot face o schiță mult mai bună și pe telefon.
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Proiect de traversare a Pieței Unirii cu tramvaiul (și de unire a liniilor 21 și 32)
shoppy
Acum am înțeles de ce era așa de liniște pe aici, se știa ce proiect de calitate urmează să se producă.
Acum am înțeles de ce era așa de liniște pe aici, se știa ce proiect de calitate urmează să se producă.
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Proiect de traversare a Pieței Unirii cu tramvaiul (și de unire a liniilor 21 și 32)
ByOnu
Asociația lucrează la o variantă ușor îmbunătățită a propunerii sale inițiale din 2021, care ia in calcul și feedbackul relevant al publicului de la momentul respectiv, și o va trimite autorităților în perioada de dezbatere publică.
---
Separat însă de asta și fără legătură cu propunerea Asociației, ... personal, cred ca sunteți puțin cam răi cu varianta afișată de ei oficial. Dacă Piața Unirii n-ar fi haosul de pe lume, varianta în care PU ar fi în sine o buclă continuă (practic de la orice peron din piață ai putea ajunge oriunde, fie spre sud sau spre nord, nu mi s-ar părea cea mai rea. Dacă PU chiar ar fi un hub real de transport public, ci nu doar o înșiruire de stații și locuri de staționare pentru autobuze, ar fi chiar o variantă interesantă. Strict părerea mea. Desigur, astăzi nu suntem la nivelul respectiv, iar PU este ceea ce ...este, astfel încât Asociația va propune în continuare o variantă realistă, fezabilă, dar mai ales facilă pentru călători în ceea ce privește transbordările.
Asociația lucrează la o variantă ușor îmbunătățită a propunerii sale inițiale din 2021, care ia in calcul și feedbackul relevant al publicului de la momentul respectiv, și o va trimite autorităților în perioada de dezbatere publică.
---
Separat însă de asta și fără legătură cu propunerea Asociației, ... personal, cred ca sunteți puțin cam răi cu varianta afișată de ei oficial. Dacă Piața Unirii n-ar fi haosul de pe lume, varianta în care PU ar fi în sine o buclă continuă (practic de la orice peron din piață ai putea ajunge oriunde, fie spre sud sau spre nord, nu mi s-ar părea cea mai rea. Dacă PU chiar ar fi un hub real de transport public, ci nu doar o înșiruire de stații și locuri de staționare pentru autobuze, ar fi chiar o variantă interesantă. Strict părerea mea. Desigur, astăzi nu suntem la nivelul respectiv, iar PU este ceea ce ...este, astfel încât Asociația va propune în continuare o variantă realistă, fezabilă, dar mai ales facilă pentru călători în ceea ce privește transbordările.
- Asociația Metrou Ușor
-
Posted:
-
Re: Proiect de traversare a Pieței Unirii cu tramvaiul (și de unire a liniilor 21 și 32)
Asociația Metrou Ușor
Având în vedere proiectul Primăriei Generale de a extinde rețeaua de tramvai prin Piața Unirii, respectiv pe arterele curprinse între Piața Sf. Vineri, Bd. Corneliu Coposu și Bd. Regina Maria, Asociația Metrou Ușor vine prin prezentul document cu o serie de observații și propuneri punctuale pentru creșterea calității operării viitoarei rețele.
Etapa de inițiere a PUZ a fost demarată pe data de 13.06.2023, pe website-ul urbanism.pmb.ro. Etapa se va încheia pe 28.06.2023.
Asociația a trimis astăzi documentul către PMB, primind numărul de înregistrare 106822/23.06.2023.
Vă invităm să analizați documentul nostru.
Având în vedere proiectul Primăriei Generale de a extinde rețeaua de tramvai prin Piața Unirii, respectiv pe arterele curprinse între Piața Sf. Vineri, Bd. Corneliu Coposu și Bd. Regina Maria, Asociația Metrou Ușor vine prin prezentul document cu o serie de observații și propuneri punctuale pentru creșterea calității operării viitoarei rețele.
Etapa de inițiere a PUZ a fost demarată pe data de 13.06.2023, pe website-ul urbanism.pmb.ro. Etapa se va încheia pe 28.06.2023.
Asociația a trimis astăzi documentul către PMB, primind numărul de înregistrare 106822/23.06.2023.
Vă invităm să analizați documentul nostru.
AMU nr.68 din 23.06.2023 PMB Consultare Publica Extindere Tramvai Piata Unirii.pdf
AMU nr.68 din 23.06.2023 PMB Consultare Publica Extindere Tramvai Piata Unirii.pdf (6.96 MB; downloaded 1194 times)
📖 Pagination options
Home page
•
Parent forum:
Petiții, luări de poziție, proiecte și solicitări realizate de Asociația „Metrou Ușor”
•
Choose destination